°
💠 فرمایشات عالم ربانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
🔘 « کرم خداوند »
⬅️ « کرم خدا » یکی
از صفات حسنه ی خداست
▫️صفات خدا همه اش خوب است
و هر صفت یک اقتضایی دارد
▫️خدای متعال " کریم " است
یعنی دوست دارد احسان کند
⬅️ فرق « سخاوت » و « کَرَم »
دراین است که
▫️" اَلکَریمُ یُطْعِمُ وَ لا یُطْعَم "
کریم دوست دارد بخوراند و عطا کند
ببخشد در عین حالی که بی نیاز است
▫️اما سخی هم می خوراند
و هم خودش استفاده می کند
بعضی از عرفادر مورد آیه شریفه:
⬅️ "یاأيُّهَا الْإِنْسانُ ما غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَريم"
💠 ای انسان چه چیز تو را
به خدای کریمت مغرور کرد ؟
▫️گفته اند خداوند می خواهد
به انسان القاء کند:
انسان بگو:
کرم خدا را دیدم مغرور شدم
▫️چرا نگفته است
بربّک العزیز، بربّک القهار، بربّک الجلیل ...
آیه بعد می فرماید:
⬅️ " اَلَّذی خَلَقَک"
به یاد انسان می آورد که
کَرم خدا باعث شد مرا خلق کند
▫️یعنی خداوند
در عین بی نیازی مراخلق کرد
به من وجود داد و روزی داد
و این مقتضای کرم اوست
که خداوند متعال " کریم " است
#فرمایشات_متنی ۴۴
💠 فهرست فرمایشات متنی
💠 @sadeghin_ir
°
💠 فرمایشات عالم ربانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
🔘 « تجلی صفت کرم حق تعالی »
⬅️ یک شب...به حرم حضرت
ابو الفضل «علیه السلام» رفته
ضمن توسل و درخواست
مجددِ محبت خدای متعال
از آن بزرگوار تقاضای
فیضی خاص نمودم
آنگاه به منزل
آقای حاج محمد رضا شیرازی رفته
در آنجا نشسته بودم که ناگهان
کسی در قلبم
گفت:
آیا خدای متعال احتیاج به این خلق دارد؟
گفتم: خیر
گفت:
پس برای چه آنها را خلق فرموده است؟
پس از این سؤال بلافاصله
متوجه این معنا شدم که
خدای متعال خواسته است
به مخلوقش کرم کند. این خلق را
به وجود آورده است تا محبت کند
و افاضهی فیض نماید
از تذکر نعمت های بی شماری که
به بندگان خود کرامت فرموده
حال توجه و تنبهی پیدا کردم
که الفاظ از بیان آن عاجز است
آنقدر که می توانم بگویم
این است که به برکت توسل به
آن حضرت حال عجیبی پیدا کردم
و در آن حال
صفت «کرم» حق تعالی
در قلبم تجلی نمود
سرشت انسانی با محبت به
احسان کننده و منعم خویش
آمیخته شده است
«جُبِلَتِ القُلُوبُ عَلیٰ حُبِّ مَنْ اَحْسَنَ اِلَیْها»
در روایت وارد شده است که
خدای متعال به حضرت
داود «علیه السلام» فرمود:
مرا دوست بدار و
محبوب خلقم گردان
آن حضرت عرض کرد:
پروردگارا من تو را دوست دارم
اما چگونه تو را محبوب خلقت نمایم؟
خداوند فرمود:
نعمتهایم را که به آنها
ارزانی داشتهام به یادشان آور
این امر موجب محبت آنها
به من خواهد شد
اما افسوس که ما با کوچک ترین احسان
توسط یک مخلوق که هیچ چیز از
خود ندارد به او علاقهمند
میشویم
لیکن به خداوند ذو المنن
که این همه نعم
لا تُعَدُّ وَ لا تُحصیٰ
به ما عطا فرموده
توجهی نداریم
📓 « سفینةالصادقین ص ۳۱۲ »
#فرمایشات_متنی ۴۵
💠 فهرست فرمایشات متنی
💠 @sadeghin_ir
°
⚪️ قَالَ رَسُول الله صلّی الله علیه و آله:
⬅️ يا اَباذَر
إِذا دَخَلَ النُّورُ الْقَلْبَ
انْفَسَحَ الْقَلْبُ وَ اتَّسَعَ
قُلْتُ
▫️فَمَا عَلَامَةُ ذَلِكَ
بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا رَسُولَ الله؟
قالَ
▫️اَلْاِنابَةُ إِلیٰ دارِ الْخُلُودِ
▫️وَ التَّجافی عَنْ دارِ الْغُرُورِ
▫️وَ الِْاسْتِعْدادُ لِلْمَوْتِ قَبْلَ نُزُولِه
💠 پیامبر اکرم (ص) به ابوذر فرمود:
هر گاه
نور ايمان وارد قلب شد
قلب باز و گسترده مى شود
ابوذر سؤال کرد:
▫️پدر و مادرم به فدای شما باد
يا رسول الله
آيا آن حالت نشانه اى دارد؟
حضرت فرمود:
▫️رغبت به سراى جاويد
▫️و كناره گيرى از سراى فريب
▫️و آمادگى براى مرگ پيش از فرا رسيدن آن
📓 « مکارم الاخلاق طبرسی،ص۴۶۴ »
💠 @sadeghin_ir
°
💠 فرمایشات عالم ربانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
🔘 « انسان روحانی »
⬅️ بسیاری از ما از دین و از حقایق
تنها در پی یاد گرفتن الفاظی هستیم
که آنها را به دیگران تحویل دهیم
و هیچ گاه در صدد این نیستیم
که ببینیم آیا مطالبی که یاد
گرفتهایم و به حساب
خودمان با یاد گرفتن آنها
خود را مسلمان میدانیم
اعتقاد قلبی
ما شده یا خیر؟
کسانی که خود
مطالبی را به طور سطحی
از پدر و مادرشان یاد گرفتهاند
اسلام و ایمان را به فرزند
خود چنین تعلیم میکنند
که میپرسند:
اصول دین چند تاست؟
بگو: پنج تاست
اول توحید، دوم عدل، سوم نبوت
چهارم امامت، پنجم معاد روز قیامت
آن کودک هم
این مطالب را به
خوبی حفظ میکند
پدر و مادرش نیز
به این افتخار میکنند
و گاهی به دیگران هم می گویند که
فرزند ما اصول دینش را خوب می داند
⬅️ اما اینکه
حقیقت این اصول چیست
و نتیجه اش چه می باشد
ابدا به آن توجهی ندارند
این کودک نیز بعدها به بعضی از
فروع دین عادت میکند
اما هیچ گاه توجهی به
مزایای معنوی آن نداشته
نه از یاد گرفتن اصول بهرهای
میبرد و نه از عمل کردن به فروع
تازه این
حال افرادی است که
احیانا به بعضی از لوازم
اعتقاد خود عمل می کنند
⬅️ چه بسا افرادی که
اصول دین را یاد گرفته
و به آن اعتقاد پیدا کرده اند
ولی به لوازم آن عمل هم نمی کنند
یا اگر احیانا عملی هم دارند
بدون
تفکر و تعقل
و بدون توجه به
شرایط قبولی اعمال
می باشد
لذا اعتقاد آنها که به
آبِ عمل آبیاری نشده
و یا سطحی است و ریشه
ندارد با اندک وزش بادِ تشکیک
ریشه کن شده، خدای ناکرده
اعمالی هم که صحت آن
مشروط به اعتقاد صحیح
است هباءً منثوراً می گردد
هیهات که انسان با چنین وضعی
از عذاب ابدی نجات پیدا کرده
به حیات سرمدی برسد
⬅️ پس هان ای عزیز
تنها به یاد گرفتن قناعت مکن
زیرا
یاد گرفتن وقتی به انسان نفع
می دهد که معلومات او
توام با اعتقاد باشد
البته منظور
نفع اخروی است
و الّا چه بسا اشخاصی
با همین محفوظات سالهای سال
از منافع دنیوی آن برخوردار
و امور خود را بهخوبی بگذرانند و
مردم اطراف شان را گرفته
آنها را از بزرگان دین هم
بدانند و همین اجتماع
و اعتقاد مردم
امر را بر آنها مشتبه کرده
زودتر آنها را به
هلاکت معنوی برساند
⬅️ اعتقاد نیز اگر
اعتقاد صحیح
و جازم باشد
ملازم با عمل
است
اگر عمل صحیح
ناشی از
اعتقاد درست
باشد دارای
اثر و علامت
است
روز به روز
یقین و شوق به عالم بقا
و
پشت کردن به دنیا
را
زیادتر می کند
🔘 تا جایی که
انسانی میشود «روحانی»
و در عین حال که در زندان تن و
عالم ناسوت محبوس است
قلبش که از
برکت اعمال صالح
به
حیات انسانی زنده شده
با
ملاء اعلی در ارتباط است
و نمونهای از
فیوضات عالم غیب
را درک میکند
⚪️ سوره نحل آیه ۹۷
⬅️ مَنْ عَمِلَ صالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثىٰ
وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةًۖ وَ
لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما كانُوا يَعْمَلُونَ
پس هر علمی برای عمل است و
قیمت هر عملی به قدر نیت عامل است
و هر نیتی برای نتیجه است
در این عالم همه فعالیت میکنند
لکن اهداف و نیات و در نتیجه
آثار مختلف است
زیرا از هر عملی اثری
در نفس انسان پیدا میشود
اگر عمل ظلمانی بود ایجاد ظلمت
میکند و اگر نورانی بود
اثری دل افروز و نورانی
خواهد داشت
و کسی که خود را یافته و
با حقیقت خود آشنا شده باشد
اثر آن را به وضوح درک خواهد کرد
⬅️ پس بر ما لازم است که
اعمال خود را با میزان شرع سنجیده
خود را و عقاید خود را آزمایش نماییم
مثلا یکی از نشانههای ایمان صحیح
و اعتقاد درست این است که اگر انسان
بین دو امر مخیر شد که در یکی
رضای خالق و سخط مخلوق
و در دیگری عکس آن باشد
رضای خالق را بر رضای
مخلوق ترجیح دهد
⬅️ « مِنْ صِحَّةِ يَقينِ الْمَرْءِ الْمُسْلِمِ
أنْ لا يُرْضِیَ النّاسَ بِسَخَطِ اللهِ »
📓 « سفینةالصادقین ص ۸۲ »
#فرمایشات_متنی ۴۶
💠 فهرست فرمایشات متنی
💠 @sadeghin_ir
4_5920125209330847116.mp3
7.59M
🌷 « میلاد رسول اکرم »
💠 صلّی الله علیه و آله
⏪ « آقای موحدی »
⬅️ تا که خدایی کند خدای محمد (ص)
دست من و دامن ولای محمد (ص)
روضهٔ رضوان و حور و جنّت و غلمان
روز جزا کمترین عطای محمد (ص)
عاجز و محتاج و دردمند و فقیرند
هر دو سرا بر در سرای محمد (ص)
مهر و مه و عرش و فرش و لوح و قلم را
بود و بقا باشد از بقای محمد (ص)
قصهٔ لولاک را بخوان که بدانی
خلقت افلاک را برای محمد (ص)
عالم ایجاد روز و شب همه خوانند
هر که به آیین خود ثنای محمد (ص)
بدر به هر مه هلال می شود از آن
تا که شود نعل کفش پای محمد (ص)
⬅️ بلَغَ العُلی بِکَمالِهِ
به واسطهٔ کمال خود به مرتبهٔ بلند رسید
کَشَفَ الدُّجی بِجَمالِهِ
با جمال نورانی خود، تاریکیها را برطرف کرد
حَسُنَت جَمیعُ خِصالِهِ
همهٔ خویها و صفات او زیباست
🌷صلّوا عَلَیهِ و آلِهِ
بر او و خاندانش درود بفرستید
صلوات بر تو و آل تو
به جمال تو به کمال تو
چه شود رَسَم به وصال تو
🌷 صلّوا عَلَیهِ و آلِهِ
تو امیر ملک رسالتی
تو شفیع روز قیامتی
تو ز لطف یاور امتی
🌷 صلّوا عَلَیهِ و آلِهِ
💠 فهرست مداحی ها؛
پیغمبر اکرم (ص)
💠 @sadeghin_ir
10.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
°
🔘 « فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلىٰ طَعامِهِ »
⬅️ چرا قران میگه؟
یعنی نگاه کنه؟
▫️نظر، تفکره
⚪️ سوره عبس آیه ۲۴ و ۲۵ و ۲۶
⬅️ فلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلىٰ طَعامِهِ
💠 انسان بايد به غذای خويش بنگرد
⬅️ أنّا صَبَبْنَا الْماءَ صَبًّا
💠 ما آب فراوان از آسمان فرو ريختيم
⬅️ ثمَّ شَقَقْنَا الْأَرْضَ شَقًّا
💠 سپس زمين را از هم شكافتيم
بره تو اینا می بینه اووو...
این آثار لطف خداست
چه لذتی داره
⬅️ یه لقمه نونی که شما می خوری
اون قدر دست به دست گشته
اون قدر توش کار شده
ملائکه کار کردند
زحمات کشیدند
به دست تو رسیده
⬅️ اونوقت چقدر لذت داره
اینا را انسان بفهمه که این [ را ]
خدا برایش فرستاده
خیلی فرق داره
▫️این شاید
سر نخ می ده خدای متعال
که انسان بگیره بره
⬅️ در هر چیزی همین طوره
جنبه فکری انسان اگر آزاد شد
تخیل نه ...
ولی جنبه فکری انسان...
در هر چیزی، هر روزی، هرآنی
باید فهمش زیاد تر بشه
⬅️ یکوقت هست که
چند تا چیز یاد گرفته
اون به درد نمی خوره
یک طوطی را هم یاد میدن
همون حرف را می زنه
#منتخب_کلام ۲۰
💠 فهرست منتخب کلام
💠 @sadeghin_ir
4_5958500450062830814.mp3
6.32M
💠 فرمایشات عالم ربانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
🔘 « خوف و رجا »
⬅️ طبیعت بشر
طوری ساخته شده
که باید با این دو قدرت
[ خوف و رجا ] حرکت کند
تا زمانی که
انسان در حد تعین
است و در عالم کثرت
اگر یکی از این دو بال قطع شود
دیگر انسان ترقی ندارد
یا مغرور می شود
یا مأیوس
« خوف » برای این است
که جلوی نفس گرفته شود
از طغیان و سرکشی
و
« امید » اگر نباشد
انسان حرکت نمی کند راه نمی رود
این دو
با هم باید باشد تا انسان به
سرمنزل مقصود برسد
⬅️ خوف تا آخر هست
منتها متعلق خوف فرق می کند
خوف « مقربین »
از این است که مبادا خطایی
بکنند که قربشان کم شود
یا مورد نظر خدا قرار نگیرند
یا خدا نظرش را از آنها بردارد
نحوه ی خوف فرق می کند
« خشیت » با خوف تفاوت دارد
کسی که به مقام قرب خدا رسید
و لذت قرب به خدا را فهمید آن دیگر
برایش بهشت و جهنم مساوی است
فقط لذتش در اطاعت امر خداست
⬅️ خوفی که مؤمن دارد
تا وقتی ممدوح است که
آثار مرگ ظاهر نشود
اگر انسان آثار رفتن [موت]
برایش ظاهر شد اصلا نباید
در دلش خوف راه بدهد
فقط باید
به رحمت خدا امیدوار باشد
به فضل خدا امیدوار بشود
که با محبت خدای متعال
از این عالم برود
⬅️ « محبت »
نجات می دهد انسان را
« خوف » بازدارنده است
مؤمنینی هستند که
در اثر محبت خدای متعال
به حدی می رسند که اصلاً
معصیت را ترک می کنند
نه از ترس [بلکه] چون
خدا را دوست دارند
آن که از ترس
معصیت را ترک میکند
او هنوز خیلی پایینه، دوره
اگر نزدیک شد اصلا آرزو میکند
یک نفر هزار نفر باشد
اطاعت خدا بکند
#فرمایشات_صوتی ۱۶
💠فهرست فرمایشات صوتی
💠 @sadeghin_ir
4_5985393851643202396.mp3
4.5M
🔘 مدح امیرالمؤمنین علیه السلام
📓 « دیوان وفایی »
⏪ ( آقای موحدی )
⬅️ یک ذره از محبت حیدر به روز حشر
با جُرم انس و جن همه گردد برابرا
حبّ علی اگر به دل کافر اوفتد
گردد شفیع یکسره بر اهل محشرا
با حنظل ار محبت حیدر شود قرین
شکر شود چو حنظل و حنظل چو شکرا
کمتر سخای او به جهان، رزق ممکنات
کمتر عطای او به جزا، حوض کوثرا
ای با قِدم حدوث وجود تو همسرا
ای صادرِ نخست تویی اصل مصدرا
باللّه پس از خدا تو خداوند عالمی
نه غالیام تو را و نه منکر به داورا
در حیرتم خدا به چه می شد شناخته
گر شخص کامل تو نبودیش مظهرا
هم دست کردگاری و هم روی کردگار
هم سرّ کردگاری و هم عین داورا
باشد کتاب فضل تو چندین هزار باب
یک باب از آن بیان شده در بابِ خیبرا
با یک اشاره شیر فلک بر دری ز هم
زیر و زبر کنی ز هم این چرخ چنبرا
بی حکم تو نمیرد یک نفْس در جهان
بی امر تو نزاید یک طفل مادرا
یا مظهر العجائب یا مرتضی علی
خواندن تو را به یاری از هر چه بهترا
هستم دخیل قنبرت ای شاه لا فتی
فریاد رس تو ما را فضلا لقنبرا...
💠 فهرست مداحی ها؛
امیرالمؤمنین علیه السلام
💠 @sadeghin_ir
°
💠 فرمایشات عالم ربانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
🔘 « آثار محبت واقعی »
امیرالمؤمنین علیه السلام
⬅️ اگر کسی واقعاً
امیرالمؤمنین علی علیه السلام
را دوست داشته باشد لازمه ی
محبت حقیقی این است که
صفات حضرت در او
پیدا می شود
یعنی آن چیزی را
که علی علیه السلام
دوست دارد او هم دوست دارد
▫️لازمه محبت واقعی
این است که
به حدی می رسد که
صفات محبوب در محب پیدا شود
⬅️ محال است به کسی
محبت داشته باشید و
محبتتان هم صحیح باشد
روی اغراض مادی نباشد ،
الّا اینکه
شما را به آن
شخص نزدیک می کند
▫️به هر چه
انسان محبت داشت
با آن محشور است بدون تردید
⬅️ انسان تعلق خاطرش
به
اهل بیت علیهم السلام
یا
به امیرالمؤمنین علیه السلام
یا
به هر کدام از انبیاء
یا
به هر کدام از اولیاء
« برای خدا »
اگر شد
لازمه اش این است که
همان طور بشود
که آنان هستند...
اگر آن طور نشد
محبتش واقعی نیست
⬅️ مگر این همه مسلمان دم از
محبت پیغمبر(ص) نمی زدند
« حبیب ما رسول الله چنین فرمود » می گفتند
اگر محبت واقعی بود
چرا دور و بر علی(ع) را رها کردند
مگر علی(ع) غیر از پیامبر(ص) بود
[محبتشان] دروغ بوده
امتحان معنایش همین است
⬅️ محبت صحیح برای خدا
وقتی است که انسان طالب
رضای خدا یا اولیاء خدا می شود
▫️از سلمان علیه السلام پرسیدند
که شما از کجا به این مقام رسیدید؟
فرمود:
چون هوای علی(ع) را
بر هوای خودم ترجیح دادم
یعنی هرچه می خواستم
می دیدم علی(ع) چه می خواهد
این محبِّ صادق بود
علی(ع) خداپرستی می خواهد
این خداپرست می شود
علی(ع) موحد می خواهد
این موحد می شود
علی(ع) اخلاص می خواهد
این اخلاص دارد
علی(ع) در خانه ی خدا تضرع و زاری
می خواهد که خودش داشت
این آن حال را پیدا می کند
سلمان نمونه یک مسلمان واقعی است
#فرمایشات_متنی ۴۷
💠 فهرست فرمایشات متنی
💠 @sadeghin_ir
4_6023642498214136729.mp3
4.9M
💠 فرمایشات عالم ربانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
🔘 « مُحِبٌّ غالٍ »
⚪️ امیرالمؤمنین عليه السلام :
⬅️ هلَكَ فِیَّ رَجُلانِ :
مُحِبٌّ غالٍ ، و مُبغِضٌ قالٍ
💠 در باره ی من
دو تن به هلاكت افتادند :
دوست افراطى و دشمن كينه ورز
📓« نهج البلاغة : حكمت ۴۹۶ »
⬅️ محبت ها:
▫️محبت های جاهلانه افراطی
▫️محبت های حقیقی
▫️محبت به واسطه ی صفات
▫️ محبت های ذاتی
⬅️ آثار محبت های واقعی
▫️لازمه
محبت واقعی
این است که به
حدی می رسد که
صفات محبوب در محب پیدا شود
⬅️ انحراف
عقیده ی علی اللهی ها
و گمراه نمودن دیگران با
اعمال خارق عادات شیطانی
⬅️ بیان
امام حسن عسکری(ع)
در مورد علت اجابت دعای
شخص مسیحی برای نزول باران
و نجات مسلمانان از شک و شبهه
⬅️ از عارفی پرسیدند
انسانیت چیست؟ کمال کجاست؟
فرمود:
کمال آن است که
در میان مردم باشی با مردم باشی
و یک چشم بر هم زدن از خدا غافل نشوی
#فرمایشات_صوتی ۱۷
💠فهرست فرمایشات صوتی
💠 @sadeghin_ir
4_6023642498214136731.mp3
1.94M
💠 فرمایشات عالم ربانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
🔘 « اتحاد قلوب مؤمنین »
⚪️ از امام زمان عليه السلام نقل شده
كه به شيخ مفيد(ره) فرمودند:
⬅️ و لَوْ اَنَّ أشياعَنا وَ فَقَّهُمُ اللهُ لِطاعَتِهِ، عَلَى اجْتِماعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِى الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ، لَما تأخَرَّ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقائنا...
💠 اگر دلهاى شيعيان ما ـ كه خداوند آنان را براى اطاعت خودش موفق كند ـ در وفا كردن به پيمانشان يكى بود هرگز سعادت و میمنتِ ملاقات ما از آنان به تأخير نمى افتاد...
📓 « بحارالانوار ج۵۳ ص۱۷۷ »
⬅️ در
نماز جماعت
اگر قلوب یکی شد
این همه فضیلت و ثواب
یک سرّش بخاطر همین است
که امامی که قلبش متوجه خداست
این قلوب را وصل می کند به خدا
⬅️ تا
اغراض مادی
و اغراض نفسانی
از انسان ها رفع نشود
و تا هدف یکی نشود
که:
در مقام بندگی خدا
و تسلیم امر او باشند
محال است
اتحاد قلبی پیدا شود
⬅️ وقتی انسان
می تواند بگوید من بنده ام
که آنچه خدا خواست او بخواهد
و هر چه را خداوند نخواست
او هم نخواهد
▫️هر عملی
فی حد نفسه ارزش ندارد
مگر این که برای خدا باشد
#فرمایشات_صوتی ۱۸
💠فهرست فرمایشات صوتی
💠 @sadeghin_ir
°
💠 فرمایشات عالم ربانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
🔘 « نکته ای در باب آداب معاشرت »
⬅️ همان طور که
انسان نسبت به دوستان خود
وظایفی دارد
نسبت به عموم خلق نیز
وظایف دیگری به عهده ی اوست
▫️گاهی ممکن است برادران
در اثر عبادت صفایی پیدا کنند
که قهرا معاشرت شان با مردم
سخت می گردد
▫️در چنین اوقاتی باید بدانند
که تکلیف دینی ساقط نمیشود
بلکه باید ضمن رعایت
آداب معاشرت با مردم
با توجه به این نکته که:
⬅️ خدای متعال
مخلوقات خود را دوست دارد
و همه صنع اویند و نقش آنها را
خدای متعال کشیده:
«هُوَ الَّذی يُصَوِّرُكُمْ فِی الْأَرْحامِ كَيْفَ يَشاءُ»
▫️و با نظر به روح آنان و نظر حقیقت
یعنی با نظر خدایی به آنها نگاه کنند
◽️و چنانکه خود درباره ی
بندگان برگزیده ی خود فرموده:
⬅️ «نَظَرُوا اِلَی المَخلُوقینَ بِنَظَری اِلَیهِم»
💠 به مردم به همان گونه
که من نگاه می کنم، می نگرند
▫️بکوشند که
متخلق به اخلاق آنان گردند
در آن صورت همه چیز
در نظرشان زیبا می شود
📓 « سفینة الصادقین ص ۱۶۸ »
#فرمایشات_متنی ۴۸
💠 فهرست فرمایشات متنی
💠 @sadeghin_ir