eitaa logo
صادقیه ( محبّی )
2.5هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
9.6هزار ویدیو
298 فایل
09153052990 علی محبی ( صادقیه ) راه ارتباط با مدیر👇 @Sadeghiyon314
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.09.26.mp3
8.47M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه 👈☘️ ج دو صفحه 26 🏷 جلسه صد و هشتادم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 107 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1401.09.26 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26704 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 بحار ج‏2 ص26 باب 9 استعمال العلم و الإخلاص في طلبه و تشديد الأمر على العالم‏ در باره بكار بردن علم و دانش، و اخلاص و دل پاك داشتن در بدست آوردن آن و اینکه کار عالم سخت تر است 5 آیه و 71 حدیث مرحوم علامه می آورند آیه دوم ی 79 آل عمران‏ ... وَ لكِنْ كُونُوا رَبَّانِيِّينَ بِما كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتابَ وَ بِما كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ‏ شما دانشمندان اهل‏كتاب مردان خدايى باشيد زيرا كه كتاب خدا را درس مى‏دهيد و درس مى‏خوانيد. عابد و زاهد و صوفی همه طفلان ره اند مرد اگر هست بجز عالم ربانی نیست راه ربّانى شدن، علمِ دين و درس كتاب است، نه تصوّف و چلّه نشينى. « رَبّانى » منظور مردانى مخصوص به خدا و در اطاعت خدا كه پيوند او با خدا محكم باشد و در فكر اصلاح و تربيت ديگران باشد. عالم ربانی ، آن است که دنبال دنیا و مقام و ریاست و شهرت نیست، بلکه برای رضای خدا و خدمت به دین و یاری امام زمان(عج) کار می کند، یا درس می دهد و یا منبر می رود و یا هرگونه خدمت دیگری که از دستش برمی آید هر چند در ظاهر کوچک باشد انجام می دهد. 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
کتاب_المهدویة_الخاتمة_جلسه_83_1401-09-26.mp3
17.11M
. تدریس کتاب ✨ جلسه هشتاد و سوم - صوتی ✨ تاریخ : 26 / 09 / 1401 💥 دروغ گویانی بودند که می گفتند مهدی هستند و یکی از دلیل ها شان استخاره بوده ◀️ استخاره مشورتی ✅ استخاره جلسه ( 5 ) لینک جلسه قبلی ( هشتاد و دوم ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26671 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 جلسه هشتاد و سوم مهدویت ( شنبه ها نقد مدعیان کذاب ) دروغ گویانی بودند که می گفتند مهدی هستند و یکی از دلیل ها شان استخاره بوده =1= میرزا غلام احمد قادیانی سنی هندوستانی تولد 1214 شمسی =2= محمد عبد الله قحطانی سنی عربستانی ت 1335 شمسی =3= احمد اسماعیل بصری یمانی قلابی تولد 1347 شمسی انواع استخاره 1= دعایی 2= غیر دعایی دعــایـی 1= استخاره مطلق 2= استخاره قلبی 3= استخاره مشورتی غـیـر دعـایـی 1= استخاره با قرآن 2= استخاره با تسبیح 3 = استخاره با کاغذ ( ذات الرقاع ) أَسْتَخِيرُ اللَّهَ‏ بِرَحْمَتِهِ‏ خِيَرَةً فِي عَافِيَة الكافي ج‏3 ص471 استخاره مشورتی = مشورت با مؤمنان مفاتح‌الغیب ص 41 و بحار ج‏88 ص252 عَنِ الصَّادِقِ ع قَالَ: إِذَا أَرَادَ أَحَدُكُمْ أَمْراً فَلَا يُشَاوِرْ فِيهِ أَحَداً حَتَّى يَبْدَأَ فَيُشَاوِرَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَقِيلَ لَهُ مَا مُشَاوَرَةُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ حضرت صادق( عليه‌السّلام ) آمده است که هرگاه یکی از شما کاری را اراده کند، با کسی مشورت نکند تا آنکه پیش از آن با خدا مشورت کند. راوی پرسید: چگونه با خداوند خود مشورت کند ؟ قَالَ يَسْتَخِيرُ اللَّهَ فِيهِ أَوَّلًا ثُمَّ يُشَاوِرُ فِيهِ فَإِنَّهُ إِذَا بَدَأَ بِاللَّهِ أَجْرَى اللَّهُ لَهُ الْخَيْرَ عَلَى لِسَانِ مَنْ شَاءَ مِنَ الْخَلْق‏ فرمود : اول از حق تعالی خیر خود را طلب کند، بعد از آن با مؤمنان مشورت کند تا خدا آنچه خیر او در آن است به زبان ایشان جاری گرداند. قَالَ الصَّادِقُ ع‏ إِذَا أَرَدْتَ أَمْراً فَلَا تُشَاوِرْ فِيهِ أَحَداً حَتَّى تُشَاوِرَ رَبَّكَ قَالَ قُلْتُ وَ كَيْفَ أُشَاوِرُ رَبِّي قَالَ تَقُولُ أَسْتَخِيرُ اللَّهَ مِائَةَ مَرَّةٍ ثُمَّ تُشَاوِرُ النَّاسَ فَإِنَّ اللَّهَ يُجْرِي لَكَ الْخِيَرَةَ عَلَى لِسَانِ مَنْ أَحَب‏ بحار ج‏88 ص253 و مکارم‌الاخلاق، ص 318 حضرت صادق(عليه‌السّلام) روایت شده است که هرگاه امری را اراده کردی با کسی مشورت مکن تا با خدا مشورت کنی. پرسیدند: چگونه با پروردگار خود مشورت کنیم ؟ فرمود : صدمرتبه بگویید « أستخیرالله »، پس با مردم مشورت کنید تا خدا خیر شما را بر زبان هر که خواهد جاری کند. گوش بفرمایید : حضرت امام رضا(عليه‌السّلام) فرمود : عقل پدرم [ امام موسی کاظم عليه‌السّلام ] به مرتبه ای بود که کسی نمی‌توانست عقلهای دیگران را با آن بسنجد، ولی با وجود این، غلام سیاهی داشت که در کارها با او مشورت می‌کرد می‌گفتند : با چنین کسی مشورت می‌کنی ؟ جواب می‌فرمود: ای بسا که خداوند متعال خیر مرا بر زبان او جاری گرداند. پس آنچه آن غلام در مورد مصالح باغ و مزرعه می‌گفت، آن حضرت به آن عمل می‌کرد . بحار ج 91 ص 254 مکارم‌الاخلاق ص 319 رسول خدا(صلی‌الله‌عليه‌وآله): مشورت کردن با عاقل خیرخواه، موجب میمنت و مبارکی و رشد و صلاح و رسیدن توفیق از حق تعالی است. پس هرگاه خیرخواه دانای عاقل رأیی برای تو اختیار کند، با او مخالفت مکن که باعث هلاکت تو می‌گردد. توجه : کسانی را که با آنها مشورت می‌کنیم، صلاحیت مشورت را داشته باشند و به موضوع مشورت آگاهی داشته باشند و نسبت به انسان، خیرخواه باشند. طبق روایات : انسانهای حسود، حریص به دنیا، ترسو، سست ایمان، عجول و بخیل، صلاحیت مشورت را ندارند. طریقه استخاره مشورتی: ( غسل ) + وضو + دو رکعت نماز + 100 بار طلب خیر أَسْتَخِيرُ اللَّهَ‏ بِرَحْمَتِهِ‏ خِيَرَةً فِي عَافِيَة مشورت کنید خداوند خیر را بر زبان آنها جاری می سازد 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
◾️ کرسی های آزاد اندیشی فاطمی◾️ دفتر آیت الله اشرفی شاهرودی با همکاری مؤسسه حضرت ولیعصر(ع) به مدت ۵ شب برگزار میکند ▫️دعوت از عموم برادران و خواهران 🔻گفتگوی آرام و علمی در راستای منویات مقام معظم رهبری 🔻بررسی، تحلیل و علت یابی هجوم به خانه وحی 🔻پاسخگویی به شبهات فاطمیه 🔻پرسشگری از مخالفین مکتب اهلبیت در موضوع فاطمیه 🔴 با حضور اساتید رسانه ای جهان تشیع: 🎙 آیت الله حسینی قزوینی ✔️ با موضوع؛ ریشه یابی شهادت حضرت زهرا(س) در منابع اهل سنت 🎙حجت الاسلام استاد ابوالقاسمی ✔️با موضوع: سیر تاریخی فاطمیه 🎙حجت الاسلام استاد یزدانی ✔️با موضوع: پیامدهای کلامی فاطمیه 🎙حجت الاسلام استاد عباسی ✔️با موضوع: نقش حضرت زهرا(س) در مقابله با جریان غصب خلافت در تدبیر پیامبر(ص) 🎙استاد شریفی ✔️با موضوع:بررسی تعارضات اهل سنت در عدم جنگ امیرمومنان(ع) در موضوع هجوم 📌 همراه با اعطاء گواهی معتبر دوره آموزشی فاطمیه مکان: مشهد،خیابان آبکوه روبروی پمپ بنزین سعدآباد تالار نور تاریخ1401.9.29 الی 1401.10.3 از ساعت ۱۹ الی ۲۱ تلفن راهنما: آقای معموری9155070491 وبسایت رسمی: (www.valiasr-aj.com) ایتا: 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_521_تاریخ_1401_09_27.mp3
10.63M
. رساله جامع - جلد 2 🌹 🌼 احکام - جلسه شماره 521 🌹 خوردن و آشامیدن ( 12 ) 🐦🐧🐔 خوردن چهارده مورد از حیوانات حلال گوشت حرام است 🌷 تاریخ 1401.09.27 🌼 صفحه 567 💥 مسئله 1363 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 520 ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26709 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 خوراکیها از حیوانات به چهار دسته تقسیم میشوند «آبزیان» «حیوانات خشکزی» «پرندگان» «حشرات و کرم ها» برخی از احکام حیوانات مسأله ۱۳۶۳ خوردن چهارده مورد از حیوانات حلال گوشت حرام است هر چند حیوان تذکیه شده باشد ۱. خون ۲. فضله 3. غده ها و عقده های کوچک در بدن حیوان که آن را «گره گوشت» یا «دشول» می نامند ۴. غده ای در مغز سر که به اندازۀ نخود یا کوچک تر می باشد ۵. نُخاع ( حرام مغز ) که در میان ستون فقرات است ۶ زرد پی ( بنابر احتیاط واجب ) ۷ کیسه صفراء (زهره دان) ۸ طحال (سپرز) ۹. مردمک و سیاهی چشم که در وسط عنبیه قرار دارد، شکل آن در گونه های مختلف حيوانات متفاوت است دایره ای هلالی، مستطیلی و... ۱۰. مشیمه موضعی که جنین یا بچه حیوان در آن قرار دارد ۱۱. مثانه ۱۲ . نری ( اندام تناسلی مذکر) ۱۳ . فَرْج (اندام تناسلی مؤنث) ۱۴. بیضه که آن را «دنبلان» میگویند. توجه : در مورد پرندگان از چهارده موردی که ذکر شد، خوردن خون و فضله آنها حرام است و نسبت به سایر موارد نیز چنانچه در پرندگان یافت شود بنابر احتیاط لازم باید اجتناب گردد. 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.09.27.mp3
7.78M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه 👈☘️ ج دو صفحه 26 🏷 جلسه صد و هشتاد و یکم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 108 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1401.09.27 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26712 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 بحار ج‏2 ص26 باب 9 استعمال العلم و الإخلاص في طلبه و تشديد الأمر على العالم‏ در باره بكار بردن علم و دانش، و اخلاص و دل پاك داشتن در بدست آوردن آن و اینکه کار عالم سخت تر است 5 آیه و 71 حدیث مرحوم علامه می آورند آیه سوم از باب 9 کتاب علم ی 224 تا 226 شعراء وَ الشُّعَراءُ يَتَّبِعُهُمُ الْغاوُونَ أَ لَمْ تَرَ أَنَّهُمْ فِي كُلِّ وادٍ يَهِيمُونَ وَ أَنَّهُمْ يَقُولُونَ ما لا يَفْعَلُونَ‏ آفت‏هاى بعضی شعرها و شاعران چند چيز است : 1 = پيروى نااهلان، «يَتَّبِعُهُمُ الْغاوُونَ»، 2 = بى‏هدفى‏ «فِي كُلِّ وادٍ يَهِيمُونَ» 3 = و بى‏عملى. «يَقُولُونَ ما لا يَفْعَلُونَ» البرهان في تفسير القرآن ج‏4 194 1- عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: وَ الشُّعَراءُ يَتَّبِعُهُمُ الْغاوُونَ‏، قَالَ: «هَلْ رَأَيْتَ شَاعِراً يَتَّبِعُهُ أَحَدٌ؟! إِنَّمَا هُمْ قَوْمٌ تَفَقَّهُوا لِغَيْرِ الدِّينِ، فَضَلُّوا وَ أَضَلُّوا». 2- أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: وَ الشُّعَراءُ يَتَّبِعُهُمُ الْغاوُونَ‏، فَقَالَ: «مَنْ رَأَيْتُمْ مِنَ الشُّعَرَاءِ يُتَّبَعُ؟ إِنَّمَا عَنَى هَؤُلَاءِ الْفُقَهَاءَ الَّذِينَ يُشْعِرُونَ قُلُوبَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ، فَهُمُ الشُّعَرَاءُ الَّذِينَ يُتَّبَعُونَ». البرهان في تفسير القرآن، ج‏4، ص: 195 3- الطبرسيّ، في قول اللّه تعالى: وَ الشُّعَراءُ يَتَّبِعُهُمُ الْغاوُونَ‏، قَالَ: عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) قَالَ : « هُمْ قَوْمٌ تَعَلَّمُوا وَ تَفَقَّهُوا بِغَيْرِ عِلْمٍ، فَضَلُّوا، وَ أَضَلُّوا ». مضمون سه روایت از امام باقر و امام صادق عليهما السلام نقل شده كه به مناسبت آيه‏ى‏ «وَ الشُّعَراءُ يَتَّبِعُهُمُ الْغاوُونَ» فرمودند : كسانى كه فقه را براى غير دين آموخته باشند، يا عميق نياموخته باشند، هم گمراهند و هم ديگران را گمراه مى‏كنند 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
نهج البلاغه - 1401.09.27.mp3
19.41M
. 🌺 حکمت 367 ( قسمت اول ) ⚡️🌏 معرفی دنیا و دنیا پرستان ✅ یکشنبه شب 27 / 09 / 1401 🌹 لینک جلسه قبلی 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26679 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه بالا 👆👇 قسمت اول حکمت 367 نهج البلاغه وَ قَالَ (عليه السلام): يَا أَيُّهَا النَّاسُ مَتَاعُ الدُّنْيَا حُطَامٌ مُوبِئٌ امیر المومنین علیه السلام ( جهت معرفی دنیا و دنیا پرستان ) فرمودند : اى مردم، كالاى دنيا 1= گياهى است خشك ( = بی ارزش ) 2 = و وبا خيز، است (= خطر = فرار ) فَتَجَنَّبُوا مَرْعَاهُ 3 = بنابراين از چنين چراگاهى دورى كنيد. قُلْعَتُهَا أَحْظَى مِنْ طُمَأْنِينَتِهَا 4 = چه اينكه دل كندن از آن لذت بخش تر از اعتماد به آن است ( اعتماد نکنید و جمع نکنید ) وَ بُلْغَتُهَا أَزْكَى مِنْ ثَرْوَتِهَا 5 = و به اندازه برداشت كردن از دنيا پاكيزه تر از اندوختن آن است، ( به اندازه نیاز فقط ) حُكِمَ عَلَى مُكْثِرٍ مِنْهَا بِالْفَاقَةِ 6 = كسى كه از آن بسيار گردآورى كند محكوم به فقر و نيازمندى است ( فقیر ترین و محتاج ترین افراد پادشاهان و پولدارترها هستند + اعتباری به آن نیست ) وَ أُعِينَ مَنْ غَنِيَ عَنْهَا بِالرَّاحَةِ 7 = و هر آن كس از آن بى نيازى جويد به آسايش و آرامش خود كمك كرده است. مَنْ رَاقَهُ زِبْرِجُهَا أَعْقَبَتْ نَاظِرَيْهِ كَمَهاً 8 = كسى كه زر و زيورهاى دنيا در نظرش شگفت انگيز باشد قلب او نابينا مى شود ( هر که به دیده عبرت به آن نگریست او را بینا کرد، و هر کس به چشم خریداری‌ به آن نظر نمود او را به نابینایی‌ دچار ساخت ) وَ مَنْ اَبْصَرَ بِـهـا بَـصَّـرَتْـهُ، وَ مَـنْ اَبْـصَـرَ اِلَـيْـها اَعْـمَـتْـهُ وَ مَنِ اسْتَشْعَرَ الشَّغَفَ بِهَا مَلَأَتْ ضَمِيرَهُ أَشْجَاناً 9 = و آن كه عشقش را به دل گيرد خاطرش را از اندوهها پر كند لَهُنَّ رَقْصٌ عَلَى سُوَيْدَاءِ قَلْبِهِ هَمٌّ يَشْغَلُهُ وَ غَمٌّ يَحْزُنُهُ 10 = كه براى آن اندوهها در سويداى قلبش خلجان است، اندوهى مشغولش دارد، و غمى محزونش كند، كَذَلِكَ حَتَّى يُؤْخَذَ بِكَظَمِهِ، فَيُلْقَى بِالْفَضَاءِ مُنْقَطِعاً أَبْهَرَاهُ 11 = چنين است تا نفس گلو گيرش شود و او را به بيابان اندازند، در حالى كه رگهاى حياتش قطع شده هَيِّناً عَلَى اللَّهِ فَنَاؤُهُ وَ عَلَى الْإِخْوَانِ إِلْقَاؤُهُ 12 = نابود كردن این ( طالب دنیا ) بر خدا و انداختنش به گورستان براى دوستان آسان است. حال دنیا را چو پرسـیدم من از فرزانه‌ای گفت: یا آب اسـت یا خاک است یا پروانه‌ای گفتمـش: احوال عمـرم را بگو این عمر چیست؟ گفت: یا برق اسـت یا باد است یا افسانه‌ای گفتمـش: اینها که می‌بـینی چرا دل بسته‌اند؟ گفت: یا خوابند یا مـستند یا دیوانه‌ای گفتمش: احوال جانم را پس از مردن بگو گفت: یا باغ اسـت یا نار اسـت یا ویرانه‌ای دنيا چو حباب است و ليكن چه حباب ني بر سر آب ، بلكه بر روي سراب آن هم چه سراب ، آن كه بينند به خواب و آن خواب چه خواب ، خواب بد مست خراب 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
💠 🔻آیت‌الله العظمی گلپایگانی (ره) 🔹«گریه بر سیدالشهدأ (علیه السلام) تولّی است اما گریستن در عزای حضرت زهرا (سلام الله عیها) هم تولّی و هم تبرّی است».
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_522_تاریخ_1401_09_28.mp3
10.3M
. رساله جامع - جلد 2 🌹 🌼 احکام - جلسه شماره 522 🌹 خوردن و آشامیدن ( 13 ) 🐦🐧🐔 مکروهات حیوانات حلال گوشت و حرام گوشت 🌷 تاریخ 1401.09.28 🌼 صفحه 569 💥 مسئله 1365 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 521 ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26722 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 مسأله ۱۳۶۵ خوردن ادرار حیوانات حرام گوشت جایز نیست و نیز خوردن ادرار حیوانات حلال گوشت حتّی ادرار شتر بنابر احتیاط واجب حرام است، ولی آشامیدن ادرار شتر ، گاو، گوسفند و بز برای معالجه اشکالی ندارد، هر چند معالجه منحصر در خوردن آنها نباشد. مسأله ۱۳۶۶. خوردن غیر از اجزای حرام از حیوان حلال گوشت ( که در مسأله قبل ذکر شد ) مانند گوشت ، قلب ، کبد ( جگریا جگر سیاه ) شش یا ریه (جگر سفید ) سیرابی (شکمبه) روده، عضلات، غضروف ها و پوست و استخوان حلال است خوردن کلیه (قُلوه)، دریچه های قلب و رگها خصوصاً شاهرگ ها مکروه است. همین طور، احتیاط مستحب آن است که از خوردن پوست و استخوان حيوانات حلال گوشت اجتناب شود به استثنای پوست سر و پوست مرغ و سایر پرندگان و استخوانهای پرندگان کوچک مانند گنجشک. مسأله ۱۳۶۷ خوردن تمام اجزاء و فرآورده های حیوانات حرام گوشت مثل گوشت، جگر، پیه، تخم و شیر و لبنیات آنها حرام است. مسأله ۱۳۶۸. آشامیدن شیر انسان هرچند شیر همسر یا مادر برای فرد مکلف بنابر احتیاط واجب جایز نیست. 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.09.28.mp3
9.25M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه 👈☘️ ج دو صفحه 26 🏷 جلسه صد و هشتاد و دوم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 109 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1401.09.28 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26724 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 آیه چهارم از باب 9 کتاب علم ی 17و 18 زمر ... فَبَشِّرْ عِبادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذِينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ‏ ... پس بندگان مرا بشارت ده. آنان كه سخن را با دقّت مى‏شنوند و بهترين آن را پيروى مى‏كنند، آنانند كه خداوند هدايتشان نموده و آنانند همان خردمندان. آیه پنجم از باب 9 کتاب علم ی 2 و 3 صف‏ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ كَبُرَ مَقْتاً عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا ما لا تَفْعَلُونَ‏ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! چرا چيزى مى‏گوييد كه عمل نمى‏كنيد؟ نزد خدا بسيار مورد غضب است كه چيزى را بگوئيد كه عمل نمى ‏كنيد. مثالهایی برای عالم بى ‏عمل 1= در قرآن : عالم بى‏عمل، به الاغى تشبيه شده است كه بار كتاب حمل مى‏كند، ولى خود از آن بهره‏اى نمى‏برد ( جمعه 5 ) 2 = در روايات : رسول خدا صلى الله عليه و آله : عالم بى‏عمل، چون تيرانداز بدون كمان است. بحار ج 10 ص 100 عيسى عليه السلام: عالم بى‏عمل، مثل چراغى است بر پشت‏بام كه اتاق‏ها تاريك‏اند. بحار ج 14 ص 309 على عليه السلام : عالم بى‏عمل، چون درخت بى‏ثمر وگنجى است كه انفاق نشود. غررالحكم امام صادق عليه السلام: موعظه‏ى عالم بى‏عمل، چون باران بر روى سنگ است كه در دلها نفوذ نمى‏كند. بحار ج 2 ص 39 3 = عالم بى‏عمل در كلام انديشمندان : گرسنه‏اى است روى گنج خوابيده. تشنه‏اى است بر كنار آب و دريا. طبيبى است كه خود از درد مى‏نالد. بيمارى است كه دائماً نسخه درمان را مى‏خواند، ولى عمل نمى‏كند. منافقى است كه سخن و عملش يكى نيست. پيكرى است بى‏روح. 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
تفسیر سوره کهف 1401.09.28.mp3
19.38M
. 🌺☘️🌼🌺☘️🌼🌺☘️ 🌈🌈 در محضر قرآن 🌈🌈🌈 خانه هایتان را نورانی کنید 🌷 ⚡️⚡️ تفسیر سوره حضرت مریم ( صوتی ) ⚡️⚡️ جلسه شماره + 18 + 🌷 موضوع جلسه : قهرمان توحيد ( حضرت ابراهیم علیه السلام ) ( 1 ) ⚡️ مورخه : 28 . 09 . 1401 ✅ لینک جلسه قبلی ، تفسیر ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26687 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه هجدهم - سوره مبارکه حضرت مریم علیها السلام 👆👇 مكيال ج‏1 ص 288 عربی و ص 264 فارسی شباهتهای امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف به عيسى عليه السّلام : 7 = عيسى عليه السّلام به اذن خداوند مرده زنده مى‏كرد قائم عليه السّلام نيز، مردگان را زنده مى‏كند به اذن خداى امام صادق عليه السّلام روايت شده كه: هرگاه قائم عليه السّلام ظهور كند مردى از آذربايجان، استخوان پوسيده‏اى در دست به خدمت آن جناب مى‏آيد و مى‏گويد: اگر تو حجّت خدا هستى، دستور بده اين استخوان به نطق درآيد. پس به دستور حضرت استخوان به نطق آمده، مى‏گويد: من هزار سال است كه در عذاب هستم، و اميدوارم با دعاى تو، خداوند متعال مرا از عذاب خلاص فرمايد. پس آن مرد خواهد گفت: اين سحر است. آن‏گاه به فرمان آن حضرت به دار آويخته مى‏شود و تا هفت روز بالاى دار فرياد مى‏زند : اين جزاى كسى است كه معجزه امام را به سحر نسبت دهد، سپس مى‏ميرد. 8 = عيسى عليه السّلام خبر از غیب داشت قائم عليه السّلام نيز، بر تمام احوال و كارهاى ما مطلع است، و دليل بر آن، تمام اخبار و روايات بسيارى است كه درباره علم ائمه معصومين عليهم السّلام وارد شده، ابو بصير مى‏گويد : شنيدم كه آن حضرت (امام باقر عليه السّلام) به مردى از اهل آفريقا مى‏فرمايد: ابو راشد چه مى‏كند؟ آن مرد عرضه داشت: او را زنده و در حال صلاح يافتم، سلام شما را مى‏رساند. فرمود: خدا رحمتش كند! عرض كرد: او مرد؟ فرمود: آرى. عرض كرد: چه موقع؟ فرمود: دو روز بعد از بيرون آمدن تو. گفت: و اللّه! نه بيمارى داشت و نه علّتى! من عرض كردم: آن شخص كه بود؟ فرمود: مردى بود از دوستان و محبّان ما. سپس فرمود : اگر چنين عقيده داشته باشيد كه چشمان بينا و گوش‏هاى شنوايى از ما با شماها نيست بد عقيده پيدا كرده‏ايد، به خدا قسم چيزى از كارهاى شما بر ما پوشيده نيست، همگى ما را حاضر بدانيد و خودتان را به كارهاى نيك عادت دهيد، و از اهل خير باشيد، به آن شناخته شويد كه من فرزندان و شيعيانم را به اين امر دستور مى‏دهم. امام صادق عليه السّلام آمده : عده‏اى بر او داخل شدند و پرسيدند : تعريف امام چيست؟ فرمود : تعريف او عظيم است. اگر بر او داخل شديد او را تعظيم و احترام كنيد، و به آنچه [از معارف‏] به شما مى‏دهد ايمان آوريد، و بر اوست كه شما را هدايت كند، و در او صفتى هست اين‏كه هرگاه بر او وارد مى‏شويد كسى نمى‏تواند چشم خود را از ديدار او پر كند به خاطر هيبت و جلالتى كه در امام هست، زيرا كه پيغمبر خدا صلّى اللّه عليه و اله نيز چنان بود، امام هم مانند اوست. گفتند: آيا شيعيانش را مى‏شناسد؟ فرمود: آرى، همه ‏شان را مى‏بيند. گفتند : پس آيا ما شيعه تو هستيم؟ فرمود : آرى همه شما. گفتند : نشانى آن را به ما بفرماى. فرمود : نام شماها و نام قبيله‏هايتان را مى‏گويم. عرض كردند: بفرماييد، پس نام خود و قبايلشان را بيان كرد. عرضه داشتند: راست گفتى. فرمود : و خبر مى‏دهم شما را از آنچه مى‏خواستيد بپرسيد ... بحار ج‏53 ص174 الإحتجاج‏ : ذُكِرَ كِتَابٌ وَرَدَ مِنَ النَّاحِيَةِ الْمُقَدَّسَةِ ... ... نُسْخَتُهُ : لِلْأَخِ السَّدِيدِ وَ الْوَلِيِّ الرَّشِيدِ الشَّيْخِ الْمُفِيدِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ‏ النُّعْمَانِ أَدَامَ اللَّهُ إِعْزَازَهُ مِنْ مُسْتَوْدَعِ الْعَهْدِ الْمَأْخُوذِ عَلَى الْعِبَادِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ أَمَّا بَعْدُ سَلَامٌ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمَوْلَى الْمُخْلِصُ فِي الدِّينِ الْمَخْصُوصُ فِينَا بِالْيَقِين‏ ... فَإِنَّا يُحِيطُ عِلْمُنَا بِأَنْبَائِكُمْ وَ لَا يَعْزُبُ عَنَّا شَيْ‏ءٌ مِنْ أَخْبَارِكُمْ در نامه امام عصر عليه السلام به شیخ مفید فرمودند: براستى كه علم ما بر اوضاع شما احاطه دارد و هيچ چيز از احوال شما بر ما پوشيده نيست قهرمان توحيد حضرت ابراهيم خليل الرحمن وَ اذْكُرْ فِي الْكِتابِ إِبْراهِيمَ إِنَّهُ كانَ صِدِّيقاً نَبِيًّا «41» مریم ع در اين كتاب از ابراهيم ياد كن كه او بسيار راستگو و پيامبر خدا بود . بعد از حضرت زكريا ع و يحيى ع و مريم ع و عيسى ع خداوند قضاياى ابراهيم را بيان ميفرمايد : ذكر احوال سابقين در قرآن مجيد از انبياء و مؤمنين و صلحاء و متقين و از كفار و مشركين و فجار و فاسقين براى تنبيه و تذكر اين امت است كه خداوند با آنها چه معامله فرموده چه الطاف و عناياتى به مومنین ... و چه عقوباتى به کفار ... وَ اذْكُرْ فِي الْكِتابِ إِبْراهِيمَ إِنَّهُ كانَ صِدِّيقاً نَبِيًّا «41» مریم ع إِبْرَاهِيم: جدّ أوّل پیامبر ما و انبیاء بنى اسرائيل مورد تصديق مسلمين و يهود و نصارى است. نام مباركش 69 بار در قرآن آمده ادامه دارد 👆👇
ادامه جلسه بالا 👇👆 وَ اذْكُرْ فِي الْكِتابِ إِبْراهِيمَ إِنَّهُ كانَ صِدِّيقاً نَبِيًّا «41» مریم ع إِبْرَاهِيم: جدّ أوّل پیامبر ما و انبیاء بنى اسرائيل مورد تصديق مسلمين و يهود و نصارى است. نام مباركش 69 بار در قرآن آمده ابراهیم کلمه عبری = پدر مهربان پدر ایشان : تارخ مادر : امیله تاریخ ولادت : ۳۳۲۳ سال بعد از هبوط آدم مدت عمر : ۱۷۵ سال بعثت : بابل محل دفن : شهرخلیل الرحمان کشور فلسطین تعداد فرزندان : به نقلی ۱۳ فرزند حضرت آدم لقب : خلیفه الله ابوالبشر ¸ صفوه الله حضرت نوح لقب : شیخ الانبیاء حضرت ابراهیم لقب : خلیل الله حضرت اسماعیل لقب : ذبیح الله حضرت یعقوب لقب : اسرائیل ( عبد الله ) حضرت یوسف لقب : صدیق حضرت موسی لقب : کلیم الله حضرت سلیمان لقب : حشمت الله حضرت عیسی لقب : مسیح + روح الله حضرت محمد ص معروف ترین القاب: حبیب الله خاتم الانبیاء رسول الله 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مربوط به جلسه بالا 👆👇 ⚡️⚡️ تفسیر سوره حضرت مریم ( صوتی ) ⚡️⚡️ جلسه شماره + 18 + 🌷 موضوع جلسه : قهرمان توحيد ( حضرت ابراهیم علیه السلام ) ( 1 ) ⚡️ مورخه : 28 . 09 . 1401 .
تدریس_رساله_جامع_ ج2 - جلسه_شماره_523_تاریخ_1401_09_29.mp3
13.62M
. رساله جامع - جلد 2 🌹 🌼 احکام - جلسه شماره 523 🌹 خوردن و آشامیدن ( 14 ) 🐦🐧🐔 خوردن ژلاتین 🌷 تاریخ 1401.09.29 🌼 صفحه 571 💥 مسئله 1370 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 522 ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/26729 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇 مسأله ۱۳۶۹ خوردن تمام اجزاء و فرآورده های حیوانات حلال گوشت کـه بـه خودی خود مرده اند یا به غیر دستور شرعی کشته شده اند حرام است، حتی بنابر احتیاط واجب باید از اجزای بی روح آنها نیز اجتناب گردد؛ همچنین تخم داخل بدن پرندگان حلال گوشت در صورتی که پوسته رویین آن شکل گرفته هر چند سفت نشده باشد، حلال است. مسأله ۱۳۷۰ فروش گوشت خوک مطلقاً جایز نیست. بنابراین، مسلمان نمی تواند گوشت خوک را به کسانی که آن را حلال میدانند مانند کفار مسیحی یا غیر آنان بفروشد؛ بلکه ... از طریق غیر فروش در اختیار کسانی که آن را حلال میدانند قرار ندهد ج 2 رساله جامع ص 572 ژلاتین مسأله ۱۳۷۲. اگر «ژلاتین از بافتهای گیاهی تهیه شده باشد یا معلوم نباشد که از حیوان تهیه شده یا گیاه پاک و خوردن آن مطلقاً جایز می باشد و تحقیق در این مورد لازم نیست. مسأله ۱۳۷۳ اگر ژلاتین از بافتهای حیوانی مانند استخوان، پوست و غضروف به دست آمده باشد چنانچه احتمال عقلایی داده شود که از حیوان تذکیه شده فراهم شده ژلاتین مذکور پاک محسوب میشود توجه : ژلاتین ماده ای جامد نیمه شفاف غالباً بی رنگ تُرد و بی مزه به صورت ورق، پودر و مانند آن است که معمولاً از گلاژن درون پوست و غضروف و استخوان جانوران مانند گاو، خوک، ماهی به دست می آید و گاهی نیز این فرآورده از برخی جلبکها و اجزای گیاهان تهیه می شود. این ماده معمولاً به عنوان عامل ژله کننده در صنایع غذایی مانند انواع مختلف ژله ها، مارمالادها، پاستیل ها، بستنیها، خامه ها و برخی آبنباتها و شیرینی ها، صنعتی مانند داروسازی، عکاسی، ساخت مهر، گلوله های پینتبال و لوازم آرایشی و بهداشتی و غیر آن به کار می رود. بنابراین ژلاتین را در مصارف خوراکی میتوان از منابع حلال یا حرام تهیه کرد و حلال بودن ژلاتین بستگی به ماهیت مواد خام مورد استفاده برای تولید آن دارد ژلاتین از گیاه یا جلبک = حلال از حیوان حلال گوشت ( تذکیه شرعی = حلال ) از حیوان حلال گوشت غیر تذکیه شرعی = حرام از حیوان حرام گوشت = حرام مسأله ۱۳۷۶ تحقیق از اینکه چه فرآورده های خوراکی دارای ژلاتین حیوانی میباشد لازم نیست هرچند این امر آسان باشد. 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مربوط به جلسه بالا 👆👇 احکام خوردن ژلاتین
کتاب أبواب العلم و آدابه 1401.09.29.mp3
6.03M
🔸🌷🔸🌺🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸 🔹 👈 🌺 👈 🧠 کتاب العلم 🔱 أبواب العلم و آدابه و أنواعه و أحكامه 👈☘️ ج دو صفحه 26 🏷 جلسه صد و هشتاد و سوم بحار الانوار 🏷 ( جلسه 110 از کتاب العلم ) 💥 ✨ تاریخ 1401.09.29 لینک جلسه قبلی👆👇 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/26731 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ 🔹 🌺🔸 🔹🌷🔹 🌺🔸🌷🔸 🔹🌷🔹🌺🔹 🌺🔸🌷🔸🌺🔸
🌷 بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 معرفی كتاب : الأمالي( للصدوق) نويسنده : ابن بابويه، محمد بن على‏ تاريخ وفات مؤلف : 381 ق‏ بحار ج‏2 ص26 1- الأمالي للصدوق عَنِ الْمُفَضَّلِ قَالَ : قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ ع بِمَ يُعْرَفُ النَّاجِي فَقَالَ مَنْ كَانَ فِعْلُهُ لِقَوْلِهِ مُوَافِقاً فَهُوَ نَاجٍ وَ مَنْ لَمْ يَكُنْ فِعْلُهُ لِقَوْلِهِ مُوَافِقاً فَإِنَّمَا ذَلِكَ مُسْتَوْدَعٌ‏ مفضل بن عمر مى‌گويد كه به امام صادق عليه السّلام گفتم:«ناجى»را چگونه مى‌توان شناخت‌؟ فرمود : هركس كه رفتارش با گفتارش هماهنگ باشد،ناجى است. و هركس رفتار و گفتارش هم‌خوانى ندارد، ايمان او ايمان عاريه‌اى است. معرفی كتاب : تفسير القمي‏ نويسنده : قمى، على بن ابراهيم‏ تاريخ وفات مؤلف : قرن 3 ق‏ بحار ج‏2 ص26 3- تفسير القمي‏ فِي قَوْلِهِ تَعَالَى‏ فَكُبْكِبُوا فِيها هُمْ وَ الْغاوُونَ ‏«94» شعراء قَالَ الصَّادِقُ ع نَزَلَتْ فِي قَوْمٍ وَصَفُوا عَدْلًا ثُمَّ خَالَفُوهُ إِلَى غَيْرِهِ. امام صادق عليه السلام ـ درباره آيه ( پس همه‏ى معبودان و گمراهان به دوزخ سرنگون شوند ) فرمود : اين آيه درباره مردمى نازل شده كه عدالتى را وصف و خود بر خلاف آن رفتار كنند 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .