#614
#توجه_به_نعمت_شب_و_روز و #شکر_نعمت
القصص
✅ وَمِن رَّحْمَتِهِ جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ لِتَسْكُنُوا فِيهِ وَلِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ
⬅ ﻭﺍﺯ ﺭﺣﻤﺖ ﺍﻭﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺷﺐ ﻭ ﺭﻭﺯ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ
ﺗﺎ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺁﻥ( شب) ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ
ﻭ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﻬﺮﻩ ﮔﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﻓﻀﻞ ﺧﺪﺍ ( در روز) ﺗﻠﺎﺵ ﻛﻨﻴﺪ،
ﻭ ﺷﺎﻳﺪ ﺷﻜﺮ ﻧﻌﻤﺖ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺠﺎ ﺁﻭﺭﻳﺪ! (٧٣)
#615
#چهار_پند_و_اندرز
القصص
✅ وَابْتَغِ فِيمَا آتَاكَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَلَا تَنسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا وَأَحْسِن كَمَا أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَيْكَ وَلَا تَبْغِ الْفَسَادَ فِي الْأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ
1⃣ﻭ ﺩﺭﺁﻧﭽﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺩﺍﺩﻩ، ﺳﺮﺍﻱ ﺁﺧﺮﺕ ﺭﺍ ﺑﻄﻠﺐ;
2⃣ﻭ ﺑﻬﺮﻩ ﺍﺕ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﻧﻴﺎ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻣﻜﻦ;
3⃣ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻧﻴﻜﻲ ﻛﺮﺩﻩ ﻧﻴﻜﻲ ﻛﻦ;
4⃣ ﻭ ﻫﺮﮔﺰ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺩﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮﻱ ﻓﺴﺎﺩ ﻣﺒﺎﺵ، ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻣﻔﺴﺪﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ! (٧٧)
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
⭕ مراد از " وابتغ فیما آتاک الله الدار الاخرة" چیست ؟
🛑 اﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻣﺎﻝ ﻭ ﺛﺮﻭﺕ ﺑﺮ ﺧﻠﺎﻑ ﭘﻨﺪﺍﺭ ﺑﻌﻀﻰ ﺍﺯ ﻛﺞ ﺍﻧﺪﻳﺸﺎﻥ، ﭼﻴﺰ ﺑﺪﻯ ﻧﻴﺴﺖ، ﻣﻬﻢ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺒﻴﻨﻴﻢ ﺩﺭ ﭼﻪ ﻣﺴﻴﺮﻯ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻰ ﺍﻓﺘﺪ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﻮﺳﻴﻠﻪ ﺁﻥ" طلب خانه آخرت" ﺷﻮﺩ، ﭼﻪ ﭼﻴﺰﻯ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ؟
............................................
⭕ منظور از "ﻭَ ﻟﺎ ﺗَﻨْﺲَ ﻧَﺼِﻴﺒَﻚَ ﻣِﻦَ ﺍﻟﺪُّﻧْﻴﺎ" چیست ؟
🛑 ﺍﻳﻦ ﻳﻚ ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺳﻬﻢ ﻭ ﻧﺼﻴﺐ ﻣﺤﺪﻭﺩﻯ ﺍﺯ ﺩﻧﻴﺎ ﺩﺍﺭﺩ، ﻳﻌﻨﻰ ﺍﻣﻮﺍﻟﻰ ﻛﻪ ﺟﺬﺏ ﺑﺪﻥ ﺍﻭ، ﻳﺎ ﺻﺮﻑ ﻟﺒﺎﺱ ﻭ ﻣﺴﻜﻦ ﺍﻭ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻣﻌﻴﻨﻰ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻣﺎ ﺯﺍﺩ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻫﻴﭽﻮﺟﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺟﺬﺏ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺍﻳﻦ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻛﻨﺪ.
🛑 و یا منظور آیه مبارکه این است که : ﺗﻨﺪﺭﺳﺘﻰ ﻭ ﻗﻮﺕ ﻭ ﻓﺮﺍﻏﺖ ﻭ ﺟﻮﺍﻧﻰ ﻭ ﻧﺸﺎﻃﺖ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻣﻜﻦ ﻭ ﺑﻮﺳﻴﻠﻪ ﺍﻳﻦ (ﭘﻨﺞ ﻧﻌﻤﺖ ﺑﺰﺭﮒ) ﺁﺧﺮﺕ ﺭﺍ ﺑﻄﻠﺐ"!
ﻃﺒﻖ ﺍﻳﻦ ﺗﻔﺴﻴﺮ، ﺟﻤﻠﻪ ﻓﻮﻕ ﻫﺸﺪﺍﺭﻯ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﻛﻪ ﻓﺮﺻﺘﻬﺎ ﻭ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻧﺪﻫﻨﺪ ﻛﻪ ﻓﺮﺻﺖ ﭼﻮﻥ ﺍﺑﺮ ﺩﺭ ﮔﺬﺭ ﺍﺳﺖ .
#615
#خانه_آخرت_برای_چه_کسانی است؟
القصص
✅ تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ
(ﺁﺭﻱ،) ﺍﻳﻦ ﺳﺮﺍﻱ ﺁﺧﺮﺕ ﺭﺍ (ﺗﻨﻬﺎ) ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻗﺮﺍﺭﻣﻲ ﺩﻫﻴﻢ ﻛﻪ:
⬅ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺑﺮﺗﺮﻱ ﺟﻮﻳﻲ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻭ ﻓﺴﺎﺩ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ;
⬅ﻭ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﻧﻴﻚ ﺑﺮﺍﻱ ﭘﺮﻫﻴﺰﮔﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ! (٨٣)
۸۳ قصص.m4a
1.47M
۸۳ قصص🌸
خانه آخرت متعلق به کسانی است که :
اراده برتری جوئی ندارند.
اراده فساد ندارند.
عاقبت نیک برای پرهیزکاران است.
#616
#پاداش_نیکوکاران_بهتر از اعمالشان است.
#مجازات_بدکاران_به_اندازه اعمالشان است.
القصص
✅ مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِّنْهَا وَمَن جَاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَلَا يُجْزَى الَّذِينَ عَمِلُوا السَّيِّئَاتِ إِلَّا مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ
⬅ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻛﺎﺭ ﻧﻴﻜﻲ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﺪ، ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻭ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ;
⬅ﻭ ﺑﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺑﺪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﻨﺪ، ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﺑﺪﻛﺎﺭﺍﻥ ﺟﺰ (ﺑﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ) ﺍﻋﻤﺎﻟﺸﺎﻥ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. (٨٤)
۸۴ قصص.m4a
1.29M
۸۴ قصص🌸
پاداش نیکوکاران بهتر از اعمالشان است .
مجازات بدکاران به اندازه عملشان است.
#617
#بسوی_پروردگار_دعوت_کن
#مشرک_مباش
القصص
✅ وَلَا يَصُدُّنَّكَ عَنْ آيَاتِ اللَّهِ بَعْدَ إِذْ أُنزِلَتْ إِلَيْكَ وَادْعُ إِلَىٰ رَبِّكَ وَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُشْرِكِينَ
⬅ ﻭﻣﺒﺎﺩﺍ [ ﻛﻔﺮ ﭘﻴﺸﮕﺎﻥ ﻟﺠﻮﺝ ] ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﺯ [ ﺍﺑﻠﺎﻍ ] ﺁﻳﺎﺕ ﺧﺪﺍ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺗﻮ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪ ﺑﺎﺯ ﺩﺍﺭﻧﺪ ،
ﻭ ﺑﻪ ﺟﺎﻧﺐ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺩﻋﻮﺕ ﻛﻦ ،
ﻭ ﻫﺮﮔﺰ ﺍﺯ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ ﻣﺒﺎﺵ ،(٨٧)
#ابلاغ_ولایت_و_جانشینی
🌷🌷🌷🌹 . 🌷🌷🌷🌹
المائده
✅ يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ
ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ! ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ [ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ #ﻭﻟﺎﻳﺖ_ﻭ_ﺭﻫﺒﺮﻱﻋﻠﻲﺑﻦﺃﺑﻲﻃﺎﻟﺐ
ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ (ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم) ] ﺑﺮ ﺗﻮ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﺑﻠﺎﻍ ﻛﻦ ;
ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﻧﺠﺎم ﻧﺪﻫﻲ ﭘﻴﺎم ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻧﺮﺳﺎﻧﺪﻩ ﺍﻱ .
ﻭ ﺧﺪﺍ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﺯ [ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﮔﺰﻧﺪ ] ﻣﺮﺩم ﻧﮕﻪ ﻣﻰ ﺩﺍﺭﺩ ; ﻗﻄﻌﺎً ﺧﺪﺍ ﮔﺮﻭﻩ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ .(٦٧)
#عید_ولایت_مبارک🌷
۱۸ ذی الحجه سال ۱۴۴۱
#618
#شرک_نورزید.
#همه_هلاک_می_شوند_جز_ذات_او
و....
القصص
✅ وَلَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَٰهًا آخَرَ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ إِلَّا وَجْهَهُ لَهُ الْحُكْمُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ
⬅ﻭ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﻣﻌﺒﻮﺩﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﺨﻮﺍﻥ ، ﺟﺰ ﺍﻭ ﻣﻌﺒﻮﺩﻱ ﻧﻴﺴﺖ ،
⬅ﻫﺮ ﭼﻴﺰﻱ ﻣﮕﺮ ﺫﺍﺕ ﺍﻭ ﻫﻠﺎﻙ ﺷﺪﻧﻲ ﺍﺳﺖ ،
⬅ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﻳﻲ [ ﺑﺮ ﻫﻤﻪ ﺟﻬﺎﻥ ﻫﺴﺘﻲ ] ﻭﻳﮋﻩ ﺍﻭﺳﺖ ، ﻭ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺍﻭ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﻳﺪ .(٨٨)
۸۸ قصص( آخرین آیه مبارکه).m4a
1.47M
۸۸ قصص🌸
#شرک_نورزید
#همه_چیز_هلاک_می_شود_جزذات او
و.....
#619
#حتما_در_ادعای_ایمانتان_آزمایش می شوید.
العنكبوت
✅ أَحَسِبَ النَّاسُ أَن يُتْرَكُوا أَن يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ
⬅ ﺁﻳﺎ ﻣﺮﺩم ﮔﻤﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ،ﻫﻤﻴﻦ ﻛﻪ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ : ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ،ﺭﻫﺎ ﻣﻰﺷﻮﻧﺪ ﻭﺁﻧﺎﻥ [ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺟﺎﻥ ، ﻣﺎﻝ ، ﺍﻭﻟﺎﺩ ﻭ ﺣﻮﺍﺩﺙ ] ﻣﻮﺭﺩ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﻤﻰ ﮔﻴﺮﻧﺪ ؟(٢)
✅ وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ
⬅ ﺩﺭﺣﺎﻟﻲﻛﻪ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ ، ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﻢ [ ﭘﺲ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻫﻢ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ ] ، ﻭ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺧﺪﺍﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ [ ﺩﺭ ﺍﺩﻋﺎﻱ ﺍﻳﻤﺎﻥ ] ﺭﺍﺳﺖ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﻣﻰﺷﻨﺎﺳﺪ ، ﻭ ﻗﻄﻌﺎً ﺩﺭﻭﻏﮕﻮﻳﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﻣﻰ ﺷﻨﺎﺳﺪ .(٣)
#مباهله سندی در حقانیت اهل بیت علیهم السلام.
آل عمران
✅ فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ
⬅ ﭘﺲ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺗﻮ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻭ [ ﻋﻴﺴﻲ ] ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﺑﺮ ﺗﻮ [ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﻭﺣﻲ ، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﻭﻱ] ﻋﻠﻢ ﻭ ﺁﮔﺎﻫﻲ ﺁﻣﺪ ، ﻣﺠﺎﺩﻟﻪ ﻭ ﺳﺘﻴﺰ ﻛﻨﺪ ، ﺑﮕﻮ :
ﺑﻴﺎﻳﻴﺪ ﻣﺎ ﭘﺴﺮﺍﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻭ ﺷﻤﺎ ﭘﺴﺮﺍﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ، ﻭ ﻣﺎ ﺯﻧﺎﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺯﻧﺎﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ، ﻭ ﻣﺎ ﻧﻔﻮﺳﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻧﻔﻮﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﻋﻮﺕ ﻛﻨﻴﻢ ; ﺳﭙﺲ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﻧﻔﺮﻳﻦ ﻧﻤﺎﻳﻴﻢ ، ﭘﺲ ﻟﻌﻨﺖ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺩﺭﻭﻏﮕﻮﻳﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﻴﻢ(٦١)
۲۴ ذی الحجه سال ۱۴۴۱
ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺍﺳﻠﺎﻣﻰ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪﻩ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﭘﺎﻯ #ﻣﺒﺎﻫﻠﻪ ﺑﻪ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻣﺪ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺴﻴﺤﻴﺎﻥ ﻧﺠﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻣﻬﻠﺖ ﺧﻮﺍﺳﺘﻨﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﺭﻩ ﺑﻴﻨﺪﻳﺸﻨﺪ، ﻭ ﺑﺎ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺷﻮﺭ ﺑﻨﺸﻴﻨﻨﺪ، ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﺁﻧﻬﺎ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻳﻚ ﻧﻜﺘﻪ ﺭﻭﺍﻥ ﺷﻨﺎﺳﻰ ﺳﺮﭼﺸﻤﻪ ﻣﻰ ﮔﺮﻓﺖ ﺍﻳﻦ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﻔﺮﺍﺕ ﺧﻮﺩ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﺍﮔﺮ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻛﺮﺩﻳﺪ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﺎ ﺳﺮ ﻭ ﺻﺪﺍ ﻭ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﻭ ﺟﺎﺭ ﻭ ﺟﻨﺠﺎﻝ ﺑﻪ ﻣﺒﺎﻫﻠﻪ ﺁﻣﺪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻣﺒﺎﻫﻠﻪ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﻧﺘﺮﺳﻴﺪ، ﺯﻳﺮﺍ ﺣﻘﻴﻘﺘﻰ ﺩﺭ ﻛﺎﺭ ﺍﻭ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻣﺘﻮﺳﻞ ﺑﻪ ﺟﺎﺭ ﻭ ﺟﻨﺠﺎﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﻧﻔﺮﺍﺕ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺤﺪﻭﺩﻯ ﺍﺯ ﺧﺎﺻﺎﻥ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺧﺮﺩﺳﺎﻟﺶ ﺑﻪ ﻣﻴﻌﺎﺩﮔﺎﻩ ﺁﻣﺪ ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ ﻛﻪ ﺍﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻣﺒﺎﻫﻠﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺑﻪ ﭘﺮﻫﻴﺰﻳﺪ ﻛﻪ ﺧﻄﺮﻧﺎﻙ ﺍﺳﺖ!
ﺁﻧﻬﺎ ﻃﺒﻖ ﻗﺮﺍﺭ ﻗﺒﻠﻰ ﺑﻪ ﻣﻴﻌﺎﺩﮔﺎﻩ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﻧﺎﮔﺎﻩ ﺩﻳﺪﻧﺪ ﻛﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺶ امام ﺣﺴﻦ ﻭ امام ﺣﺴﻴﻦ علیهما السلام ﺭﺍ ﺩﺭ ﭘﻴﺶ ﺭﻭ ﺩﺍﺭﺩ، ﻭحضرت ﻋﻠﻰ (علیه السلام ) ﻭ حضرتﻓﺎﻃﻤﻪ ( سلام الله علیها) ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺍﻭ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﻣﻦ ﺩﻋﺎ ﻛﺮﺩم ﺷﻤﺎ" ﺁﻣﻴﻦ" ﺑﮕﻮﻳﻴﺪ، ﻣﺴﻴﺤﻴﺎﻥ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺻﺤﻨﻪ ﺭﺍ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﺳﺨﺖ ﺑﻪ ﻭﺣﺸﺖ ﺍﻓﺘﺎﺩﻧﺪ، ﻭ ﺍﺯ ﺍﻗﺪﺍم ﺑﻪ ﻣﺒﺎﻫﻠﻪ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﻯ ﻛﺮﺩﻩ، ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ" ﻣﺼﺎﻟﺤﻪ" ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺷﺮﺍﻳﻂ" ﺫﻣﻪ" ﻭ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻦ ﻣﺎﻟﻴﺎﺕ (ﺟﺰﻳﻪ) ﺗﻦ ﺩﺭ ﺩﺍﺩﻧﺪ.
ﻏﺎﻟﺐ ﻣﻔﺴﺮﺍﻥ ﻭ ﻣﺤﺪﺛﺎﻥ ﺷﻴﻌﻪ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺗﺴﻨﻦ ﺗﺼﺮﻳﺢ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺁﻳﻪ ﻣﺒﺎﻫﻠﻪ ﺩﺭ ﺣﻖ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ (ﺹ) ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ( ص) ﺗﻨﻬﺎ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻣﻴﻌﺎﺩﮔﺎﻩ ﺑﺮﺩ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺶ امام ﺣﺴﻦ ( ع) ﻭامام ﺣﺴﻴﻦ( ﻉ) ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺵ حضرت ﻓﺎﻃﻤﻪ (س) ﻭامام ﻋﻠﻰ (ﻉ )ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ" ﺍﺑﻨﺎءﻧﺎ" ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻣﻨﺤﺼﺮﺍ" امامﺣﺴﻦ ﻭامام ﺣﺴﻴﻦ" (ﻉ) ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﻛﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ" ﻧﺴﺎءﻧﺎ"حضرت ﻓﺎﻃﻤﻪ (س)، ﻭ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ" ﺍﻧﻔﺴﻨﺎ" ﺗﻨﻬﺎ امام ﻋﻠﻰ (ﻉ) ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺣﺎﺩﻳﺚ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﻰ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.