eitaa logo
قول سدید
217 دنبال‌کننده
228 عکس
83 ویدیو
23 فایل
🇮🇷اتقوا الله و قولوا قولا سدیدا🇮🇷 🔻 قول سدید در بله ble.ir/join/MDhmNWRkYz
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑یکی از مراجع محترم فتوا داده است، ساخت سریال حرام است! این فتوا طبق مبنای ایشان در مخالفت با عرفاست که برای مقلدین ایشان لازم الاجراست، اگر تهیه کننده و کارگردان و بازیگر و عوامل این سریال مقلد ایشان باشند باید به این فتوا عمل کنند. اما در جمهوری اسلامی در صدا و سیما و سینما، آنچه مورد توجه است فتوای امام و رهبری است که هر دوی این بزرگواران شمس و مولوی را عارف و مروج اسلام ناب دانسته اند. ⭕️ امام خمینی(ره): «...قول عرفا باطل نیست. ولی ما نمي‌توانیم قول ایشان را هضم کنیم زیرا فهم قول آنها ذوق لازم دارد. چنان که کثیری از ناس شعر () را جبر مي‌دانند و حال آن که مخالف با جبر است و علت آن این است که آقایان معنای جبر را نمي‌دانند و چنان که مرحوم حاجی (سبزواری) نیز در شرح خود بر مثنوی نتوانسته در شرح و تفسیر، مرام مولوی را برساند. زیرا حکیمی قول عارفی را بیان نموده بدون اینکه حظ وافر از قریحه‌ي عرفانی داشته باشد؛ و بلاتشبیه مثل این است که ((ملحدی، مرام نبی مرسل را شرح کرده باشد)). بیان مرام شخصی قریب‌الافق بودن با اعتقاد او را لازم دارد. برای شرح قول عارف رومی، مردی صوفی که یک نحوه کشف و ذوق داشته باشد لازم است که آن هم نه نثر بلکه با نظمی که از روی ذوق عرفانی برخاسته باشد مانند نسیمی که از سطح آبی برمي‌خیزد به شرح آن بپردازد.» (تقریرات فلسفه، ج2، ص198) ⭕️امام خامنه ای: مولوی که دیگر وضعش معلوم است؛ مولوی که یکسره عرفان و معنویّت و حقیقت و اسلام ناب و معرفت توحیدیِ خالص ۲۰ اردیبهشت ۹۸ ⭕️یک بخش مهمی  از شعر آئینی ما میتواند متوجه مسائل عرفانی و معنوی بشود. و این هم یک دریای عظیمی است. شعر مولوی را شما ببینید. اگر فرض کنید کسی به دیوان شمس به خاطر زبان مخصوص و حالت مخصوصش دسترسی نداشته باشد که خیلی از ماها دسترسی نداریم و اگر آن را کسی یک قدری دوردست بداند، مثنوی، مثنوی؛ که خودش میگوید: و هو اصول اصول اصول الدین. واقعاً اعتقاد من هم همین است. یک وقتی مرحوم آقای مطهری از من پرسیدند نظر شما راجع به مثنوی چیست، همین را گفتم. گفتم به نظر من مثنوی همین است که خودش گفته: و هو اصول ... . ایشان گفت کاملاً درست است، من هم عقیده‌ام همین است ۲۵ شهریور ۸۷
❌سابقه شهیدزدایی یک جریان 🔰اینکه توجیهات شهردار تهران مبنی بر حذف کلمه از معابر و کوچه‌ها، برای برخی قابل پذیرش نیست ریشه در یک سابقه تاریخی، در دو دهه اخیر سپهر سیاست ایران دارد. آن سان که از خرداد ۷۶ دولت و مجلس و شهرداری و شورای شهر در اختیار اصلاح‌طلبان بود و روزنامه‌های زنجیره‌ای و پس از وبلاگ‌هایشان آتش به راه انداختند برای تقدس‌زدایی از هر امر قدسی! از حکومت علوی و کربلا گرفته تا ولایت فقیه و دفاع مقدس. 🔸اینکه امروز لفظ شهید را از نام خیابانها حذف می‌کنند یک خطا نیست! یک خط ممتد است که عقبه آن به همان سالها بر می‌گرد. خوب است به گذشته نگاهی انداخته شود تا عملکرد این جریان به یاد بیاید. پیش از آن باید از محضر قدسی شهدا به خاطر تکرار آن سخنان پوزش بطلبم. 🔸دو دهه قبل وزیر فرهنگ اینها در روزنامه اطلاعات نوشت دفاع مقدس «برادرکشی» بود! در روزنامه دولت، سربازان خمینی و شهدای ملت را  با نوچه‌های هیتلر قیاس و عکس نازی‌ها و شهدا را کنار هم درج کردند. نه آنکه با اسم شهید مشکل داشته باشند، گویا با رسم شهید نمی‌سازند. 🔸اینها حتی ابا داشتند اباعبدالله(ع) را شهید بنامند و با وقاحت کربلا را حاصل، انتقامجویی اعراب از پدر امام حسین، به خاطر خشونت‌های بدر و حنین دانستند.. فرهنگ شهادت‌طلبی در آن دوران فرهنگ خشونت‌طلبی خوانده شد. 🔸آنان که امروز اسم شهید را از در و دیوار شهر پاک می‌کنند، پیشتر تلاش می کردند فرهنگ شهادت را در کشور خاک کنند! یادمان نرفته شهردار همین جماعت، در آن سالها به بهانه زیباسازی شهر تمثال شهدا را از دیوارهای شهر می‌زدود و جای آن گل و بلبل می‌کشید! گویا چشم کریه شان تاب دیدن شهید را ندارد. 🔸مجلس و روزنامه‌های همینها بودند که با دفن شهدا در دانشگاهها و پارکها مخالفت می‌کردند و پشت تریبون مجلس فریاد زدند، شهر را قبرستان نکنید! 🔸با وقاحت تمام امثال شهید فهمیده را مجنون خواندند و تا می‌توانستند با قلمها را نعل زدند و بر پیکر شهدای مظلوم انقلاب تاختند. 🔸آنان که آن روزها را به یاد نمی‌آورند سر برگردانند، ببینند چه کسانی در سال ۸۸ در روزنامه کلمه به جای تسلیت "شهادت" صدیقه طاهره سلام‌الله علیها، با همان فونت سبز نوشتند سالروز «رحلت» بانوی دو عالم تسلیت باد! چه کسانی در روزنامه شان کاریکاتور کشیدند و شهدا را انسانهایی چشم بسته معرفی کردند؟ 🔸جلوتر بیاییم، همین ایام کدام گروه در روزنامه‌شان برای خبر شهادت حبیب سوریه، تیتر زدند سردار همدانی کشته شد! لفظ شهید را امروز حذف نکردند، که توجیهاتشان اقناع‌کننده باشد! 🔸جالب اما اینجاست که این جماعت غرب‌پرست، از این طرف می‌کنند از آن سو در آمریکا دنبال شهید می‌گردند و می‌کنند و آبراهام لینکن را شهید می‌نامند! در تیر 78 به دروغ از شهدای دانشجو گفتند و در تیر 88 با خیال‌پردازی از 72 شهید جنبش سبز رونمایی کردند! 🔸چه باید بکنند وقتی در بین شهدای مدافع وطن و شهدای مدافع حرم شهیدی ندارند! اینها در مراسم تشییع شهدا، فریاد می‌زنند شهدا را سیاسی نکنید شهدا متعلق به این جناح و آن جناح نیست.. کاش به همین حرف خود عمل کنند و وقتی در قدرت هستند به شهدا به سان رقیب انتخاباتی خود نگاه کنند که به دنبال حذف آنها باشند. | @sadid59 🌐http://rasanews.ir/002bv0
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸 |سابقه شهیدزدایی یک جریان 🔹اینکه توجیهات شهردار تهران مبنی بر حذف کلمه شهید از معابر و کوچه‌ها، برای برخی قابل پذیرش نیست ریشه در یک سابقه تاریخی در دو دهه اخیر سپهر سیاست ایران دارد. 🔹آن سان که از خرداد ۷۶ دولت و مجلس و شهرداری و شورای شهر در اختیار اصلاح‌طلبان بود و روزنامه‌های زنجیره‌ای و پس از وبلاگ‌هایشان آتش به راه انداختند برای تقدس‌زدایی از هر امر قدسی! از حکومت علوی و کربلا گرفته تا ولایت فقیه و دفاع مقدس. 🔹دو دهه قبل وزیر فرهنگ این‌ها در روزنامه اطلاعات نوشت دفاع مقدس «برادرکشی» بود! 🔹در روزنامه دولت، سربازان خمینی و شهدای ملت را با نوچه‌های هیتلر قیاس و عکس نازی‌ها و شهدا را کنار هم درج کردند. 🔹نه آنکه با اسم شهید مشکل داشته باشند، گویا با رسم شهید نمی‌سازند. ✍️ مهدی عامری 🌐 rasanews.ir/002bv0 🆔 @rasanewsagency
هر ساله نزدیک مراسم معظم اربعین، دشمنان مسلمین تحرکات خود برای تفرقه بین ملت ایران و عراق را دو چندان می کنند و دو قطبی مضحک ایرانی - عراقی را علم می کنند. ظاهرا امسال نیز با تمام توان به میدان آمده اند تا به بهانه مشکلات اقتصادی عراق که مسبب اصلی آن آمریکایی ها هستند، بین ملت ایران و عراق شکرآب کنند! این دست و پا زدنها تا ده روز دیگر تمام می شود و باز اربعین است و حضور میلیونی شیعیان از همه کشورها در کنار هم دوشادوش هم تا بین الحرمین! حب الحسین یجمعنا
🛑 تاملی در نامگذاری موکبها و هیاتها 🔰به اسم گردانها و تیپها در دفاع مقدس دقت کنید گردان کمیل، حمزه سیدالشهدا، مقداد، عمار، حبیب بن مظاهر، مسلم، حر رضوان الله علیهم و.... اینها غیر از اسامی اهل بیت مثل رسول و الله و علی بن ابیطالب وسیدالشهداء و قمر بنی هاشم علیهم السلام است. ➖در بطن هر کدام از این اسامی پر آوازه خروارها اخلاص و تقوا و ولایت پذیری و محاسن اخلاقی وجود دارد. هر کدام از این شخصیت‌ها سرچشمه فضایل و عمل به اسلام ناب هستند. وقتی این اسامی روی چنین جمعی گذاشته می شود، ذهن افراد را متوجه آن اسم می کند و یقینا فرد، رابطه معنوی و محبت آمیز با مسمای آن برقرار می کند که در نهایت موجب معرفت می شود. ➖این فرهنگ پسندیده دوران دفاع مقدس موجب تکریم صحابه بزرگوار و پیوند و آشنایی بیشتر با ایشان می شد. امروز متاسفانه از این فرهنگ کمی فاصله گرفته و غافل شده ایم. برای نمونه کافی است به اسامی هیاتها نگاهی انداخته شود، موج الحسین، عشاق العباس، مجانین الحسین، عزیزم حسین و از این دست نامها! گرچه محبت و دلدادگی در این اسامی هم وجود دارد اما در نهایت به دشواری منجر به معرفت می شود. ➖یکی از نکات جالب موکبها در مسیر پیاده روی اربعین، اسامی آنهاست. موکب مختار، جون، حبیب، علی اکبر، و.. از جمله پر تکرارترین اسامی موکب هاست. روشن است نام گذاری حاوی پیام است. رابطه وثیق لفظ و معنا در طول زمان فرهنگسازی می کند و چه بسا هویت و شخصیت افراد جامعه را تغییر می دهد. امروزه دیده می شود برخی پدران و مادران در نامگذاری فرزندان خود بیش از آنکه به معنا و مفهوم اسم توجه کنند، به تازگی و تک بودن آن در بین خویشاوندان و دوستان نظر دارند! ظاهرا این بلیه دامان برخی هیاتها را نیز گرفته است و عده ای سعی دارند نام خاص و تک برای هیات و هر مجموعه دیگر خود انتخاب کنند! ➖شایسته آن است برای اسامی هیاتها، مراکز فرهنگی، مدارس، مساجد، حسینیه ها، حتی حوزه های علمیه و دانشگاهها و... اسامی صحابه و یاران ویژه اهل بیت استفاده شود. این اقدام هم برکت معنوی دارد و هم به رشد معرفتی منجر خواهد شد و الگوهایی کمال یافته و بسیار کم نقص در برابر ما قرار می دهد. 🌐rasanews.ir/002c9R
15.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کربلا‌‌‌؛ حلقه وصل بصره و موصل 🌐متن کامل http://rasanews.ir/002ccS
✳️ کربلا حلقه وصل بصره و موصل یک. چهار پنج جوان عراقی، در موکبی نامرتب دراز کشیده و عمیق به خواب رفته بودند، سر و صدای ما بیدارشان کرد می‌گفتند از بصره تمام راه را پیاده آمده‎اند و ۱۴ روز است در مسیر هستند. پاهایشان آش و لاش شده بود. برای ما که فقط یک روز پیاده روی خسته مان کرده بود صحبت‌های آن‌ها حیرت آور بود. حدود ۵۰۰ کیلومتر از بصره تا کربلا راه است. بصره در جنوب عراق و نزدیک شلمچه است. اکثریت جمعیت این شهر شیعه هستند. دو. موصل در شمال عراق و در ۵۰۰ کیلومتری شهر کربلا قرار دارد. مردم این شهر غالبا سنی هستند. آشوری و مسیحی و کرد هم در موصل زندگی می‌کنند. آن روز که داعش موصل را تصرف کرد جمعی از مردم موصل با گل و سوت و کف به استقبال آن‌ها رفتند! سه. یکی از مکان‌های مورد احترام مسلمین در استان نینوا مقام زین العابدین است. طبق سنتی قدیمی جمعی از شیعیان این استان در روز اربعین به سمت این زیارتگاه حرکت می‌کردند و این گونه ۵۰۰ کیلومتر دورتر از حرم اباعبدالله خود را به کاروان اربعین پیوند می‌دادند. العالم گزارش داده است امسال در اتفاقی بی سابقه، جمعیت صد‌ها هزار نفری در روز اربعین در یک پیاده روی معظم از شهر‌های مختلف استان نینوا از جمله موصل به سمت مقام زین العابدین رفته اند. در این مسیر ادیان و اقوام مختلف کرد و ترکمن و آشوری و مسیحی و شیعه و سنی در کنار هم حضور داشته اند و قریب ۷۰۰ موکب به همان شمایل موکب‌های مسیر کربلا از مردم پذیرایی می‌کرده اند. 🎥https://eitaa.com/sadid59/148 امسال گسترده‌تر از هر سال، خارج از جغرافیای شیعی و اربعین، اقوام و ادیان مختلف عراق، حسین را عامل وحدت می‌دانند و شعار الحسین یجمعنا را در عمل محقق ساختند. چهار. امروز دوری مردم نینوا سبب شده پیاده روی اربعین را در استان خود شبیه سازی کنند، اما دور نیست آن روز که همان گونه که از جنوب و ۵۰۰ کیلومتر دورتر از کربلا خیل جمعیت به سمت حرم حسین علیه السلام عاشقانه طی طریق می‌کنند از شمال عراق هم غیر شیعیان ۵۰۰ کیلومتر را به سمت مقام ابوسجاد حرکت کنند. امام حسین مظهر عزت طلبی و عدالت خواهی است و به عنوان یک امر فرادینی می‌تواند یک جایگاه ملی و عربی در عراق داشته باشد و نقطه اتصال شمال و جنوب و شرق و غرب عراق و حتی کشور‌های اطراف گردد. 💠http://rasanews.ir/002ccS
🇮🇷 آگاهی ایرانی لازمه زیست و اندیشه ایرانی🇮🇷 ⭕️یکی از مشکلات سال‌های پس از انقلاب تبیین مسئله ملیت و ایرانیت بوده است. برخی راه تفریط پیش گرفته و با هر گونه سخن از ملی‌گرایی مخالفت می‌کنند و با هر نماد ایرانی مانند نوروز و یلدا و چهارشنبه‌سوری و سیزده‌بدر و حتی وقایع تاریخی باستانی مثل تخت جمشید و باغ نادری و... مقابله می‌نمایند. در این جمع، اصالت منحصر در اسلام‌گرایی است لذا، چون برخی آداب و رسوم رایج ریشه دینی ندارد اصولاً باید مذمت و حذف شوند! ❌جمع دیگر، اما راه افراط را پیش گرفته و چنان ایرانی‌گری را ارج و قرب می‌نهند که هر گونه عمل خلاف عقل و ضدشرع و حتی افسانه و خرافه را به صرف اینکه ایرانی است عزیز شمرده و بعضاً نقد به آن را هم برنمی‌تابند! در هر حال به یقین بین این دو تفکر کندرو و تندرو راهی میانه و بر سبیل صواب وجود دارد؛ مسیری که ملیت و اسلامیت را باهم تکریم کرده و برای جلوه نمودن یکی، دیگری را به محاق نمی‌برد بلکه این دو را دوشادوش هم برای پیشرفت کشور و ملت می‌پذیرد. 🔰تلاش‌های عالمانه شهید مطهری در کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران نمونه جامع و مناسبی برای این موضوع است. ایشان در این کتاب در برابر نگاه افراطی به ملی‌گرایی موضع‌گیری کرده و البته نگاه دینی‌شان موجب نفی ایرانیت نشده است. 💢در این مجال قصد نگارنده بحث دینی پیرامون جایگاه ملیت در دین و فقه نیست که در این باره زیاد سخن گفته شده است. آنچه اینک اهمیت دارد این است که جریان انقلابی با تفسیری دقیق و درست، معرفی معقول و معتدل از ملیت ارائه دهد و در این جدال برداشت‌ها، عرصه را بر افراط و تفریط‌گرایی تنگ کند. 💠در این عرصه خطیر باید رهبر معظم انقلاب را به عنوان یکی از شاخص‌ترین کسانی دانست که در پیشبرد توأمان و دقیق هویت ملی و دینی صاحب دغدغه و نظرات قابل توجهی هستند. به تعبیر ایشان «قوم و ملتی هویت و تاریخ و فرهنگ و زبان خود را فراموش کنند نتیجه آن، ذلت و بدبختی این قوم خواهد بود.» بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام، ۲۱/۹/۱۳۸۰ مرور فرمایشات ایشان نشان از این دارد که معظم له ملیت و ایرانی بودن را همواره گرامی داشته و حتی به ترویج ایران به خصوص ایران پس از اسلام تشویق نموده‌اند. در دیدار مهم و ۱۰۰ هزار نفری ایشان با بسیجیان اولین محور فرمایشات راهبردی ایشان، تأکید بر حفظ و معرفی عظمت ایران بود. تذکر‌ها و تأکیدات مکرر بر حفظ زبان فارسی نیز در همین راستا قابل ارزیابی و تحلیل است. 💠ایشان در دیدار اخیری که با جمعی از نخبگان داشتند به یک نکته اساسی اشاره کردند و خطاب به نخبگان فرمودند: «ما بایستی با فرهنگ خودمان، ایرانی زندگی کنیم، ایرانی باید بیندیشیم.» روشن است ایرانی زیستن و ایرانی اندیشیدن لوازم و مقدماتی دارد که با وجود آن‌ها به نتیجه مطلوب در این زمینه خواهیم رسید. ✳️کسی که قرار است زیست و اندیشه ایرانی داشته باشد باید به ایرانی بودن افتخار کند و از عمق جان به فرهنگ ایرانی عشق بورزد و آن را موجب عظمت خود بداند نه آنکه آن را موجب سرافکندگی تلقی و از پیوند با آن احساس شرمساری کند. ✳️لازمه این مهم نیز معرفت و شناخت به فرهنگ و تاریخ ایران است. این یک امر روشن است که اگر تاریخ و تمدن کهن ایران را بشناسد و از گذشته پرافتخار ایران آگاه شود، لاجرم سر تعظیم فرود خواهد آورد، به همین دلیل مسئولان فرهنگی و تصمیم‌گیران فکری کشور باید بخشی از تلاش و تصمیمات خود را برای آموزش و دانش‌افزایی در مورد تاریخ و فرهنگ ایران به دانش‌آموزان و جوانان اختصاص دهند. ✳️جوانی که هویت عمیق و ریشه‌دار خود را بشناسد برای پرکردن این خلأ به دنبال هویت‌های جعلی یا ناقص و منحرف نخواهد رفت. زیست ایرانی و اندیشیدن ایرانی زمانی رخ خواهد داد که عصاره فرهنگ و تمدن ایرانی با رفتار و خلق و خوی افراد آمیخته شود. جغرافیا، دانشمندان، تحولات تاریخی، تاثیرات شگرف بر سایر ملت‌ها و تمدن‌ها، اخلاق‌مداری و اندیشمندی ایرانیان اموری نیست که قابل کتمان باشد، منتها نیاز به بازگویی هنرمندانه و عالمانه دارد تا درجان فرزندان این کشور باعظمت، رسوب کند و جوانه بزند.🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌐http://www.javann.ir/0045p5
همزمان با هفته کتابخوانی و به مناسبت 148مین سالگرد ولادت شیخ آقابزرگ طهرانی (ره) مراسم بزرگداشت بزرگترین کتابشناس شیعه برگزار می شود. 🌐پنجشنبه، 23 آبان، ساعت 8 صبح ⭕️حوزه علمیه خاتم الاوصیا عجل الله فرجه 🎙با بیانات استاد سیری نژاد
⭕️ا‌شکال کجاست؟ ❌ اینکه نظر کارشناسان در بحث بنزین مانند بسیاری از امور دیگر ممکن است متناقض باشد، امری درست است اما این روزها محل نزاع جای دیگری هم هست. 🔻اولاً : اینکه سهمیه بندی کاری درست و به نفع کشور است ظاهرا مورد نظر تعداد زیادی از کارشناسان از جمله خود رهبری است. چنانچه ایشان در دولت قبلی به درستی این امر صحه گذاشتند و فرمودند: "این کار بزرگی که شما برای سهمیه‌بندی بنزین انجام دادید که یک قدم اولی است تا یارانه‌ها هدفدار و هدفمند شده و به آن سرمنزل خود هدایت و مصرف بشوند" . (۱۳۸۶/۰۶/۰۴) "به نظر ما طرحهای «اقتصاد مقاومتی» جواب میدهد. همین مسئله‌ سهمیه‌بندی بنزین که اشاره کردند، جواب داد. اگر چنانچه بنزین سهمیه‌بندی نمی شد، امروز مصرف بنزین ما از صد میلیون لیتر در روز بالاتر می رفت".(۱۳۹۱/۰۵/۰۳) 🔸البته این اتفاق هم افتاد و دولت بعد با حذف این طرح دقیق و ملی، مصرف را به 105 میلیون لیتر در روز رساند که حتی با تذکر رهبری نیز مواجه شد و ایشان دستور دادند که این مصرف بی رویه کنترل شود: "آن روز ایشان به من گفتند که روزانه ۱۰۵میلیون لیتر مصرف  کشور است؛ حالا یک جای دیگر من خواندم در یک گزارشی که بیشتر است، ۱۲۰ میلیون [لیتر]. حالا، ۱۰۵ میلیون لیتر! چرا؟ چرا باید این‌قدر ما مصرف بکنیم؟ یک دوره‌ای مسئولین توانستند مصرف روزانه را برسانند به حدود ۶۵ میلیون لیتر، یعنی کمتر از ۶۵ میلیون لیتر؛ شد این کار؛... این کار میشود، شدنی است، راه‌هایی وجود دارد، دنبال کنید آن راه‌ها را، با قدرت پیش بروید. نظر من یک چیزهای مهمّی است؛ جلوی این را بگیرید، نگذارید. بخش عمده‌ای‌ از این به عهده‌ وزارت نفت است و [نیز] مجموعه‌ی دولت؛ باید روی این تصمیم‌گیری کنید." (۱۳۹۷/۰۶/۰۷) 🔸حال سوال اصلی و دغدغه مردم‌ اینجاست که اگر تصمیمی درست و منطبق بر سیاستهای نظام بوده چرا توسط دولت، نقض شده و این همه خسارت به کشور زده است؟ و اینکه امروز چه اتفاقی افتاده است که کارشناسان همین دولت، رای به بازگشت به همان طرح می‌ دهند؟ اگر این طرح در این سالها ادامه می یافت و به طور تدریجی قیمت بنزین اصلاح می شد، نه هدر رفت انرژی به وجود می آمد و نه امروز مشکلات امنیتی برای کشور رقم می خورد. تاوان این خسارت‌ها را چه کسی باید بدهد؟ چه کسی باید با مسببان این تصمیم غلط برخورد کند؟ در این سالها چه مقدار پول به خاطر لجاجت سیاسی دولت از جیب ملت رفته است؟ آیا قوه قضائیه برای این نابودگران اموال عمومی هم پرونده تشکیل خواهد داد؟ 🔻ثانیاً شیوه اجرای این طرح نیز محل مناقشه است. همین اتفاق می توانست با اطلاع رسانی و شفافیت پیش از عمل به مصوبه رخ دهد. دولت با لجبازی سیاسی طرح کارشناسی شده ای را حذف کرده و هزاران میلیارد به ملت خسارت‌ زده، بنا دارد اشتباه خود را جبران کند، اما شجاعت آن را ندارد لذا برای توقف روند کنونی نظام را جلو می اندازد! به هر تقدیر شیوه مناسب آن بود که مردم پیش از این اقدام مهم، اولا در جریان قرار بگیرند و ثانیا حتی المقدور آنها را اقناع نمود. اینکه در این فرایند ناگهانی، ملت حذف و با دستور از بالا قانونی را یک شبه به آنها تحمیل می شود، شاید نوعی بی حرمتی تلقی شده که موجب عصبانیت بخشی از مردم‌ شده است. 🔹جالب است این فرایند ناگهانی در دولتی اتفاق افتاده است که مدام دم از رفراندوم و گرفتن نظر مردم در امور مهم کشور می زند! آیا آقای در آن جلسه کذایی برای این مسئله درخواست رفراندوم داده و بر آن پافشاری کرده است؟ یا آنکه برخی شعارها و سخنان فقط جهت جنجال آفرینی بیان می شود؟ 🔻ثالثا دولتی که سالهاست را صدقه به ملت معرفی می کند و ادعا داشت چنان رونقی ایجاد خواهد کرد که مردم به 45 تومان یارانه محتاج نباشند، اینک چگونه دم از بسته حمایتی می زند که در قانون پیش بینی نشده است؟ اشکال مهم گران شدن یا نشدن نیست که ملت از این گرانی ها کم ندیده است، بلکه سخن اینجاست که باید به مردم و نظرات آنها احترام گذاشته شود. اگر قرار است پولی به مردم داده شود باید توجه شود که این وجه حق مردم است. استفاده از عباراتی مانند نیازمندان و طبقه محروم و یا نوع بیانی که گویا دولت منت بر سر مردم‌ می گذارد، خطایی است که متأسفانه در حال تکرار است. 🖋
مردم حق اعتراض دارند اما چگونه؟؟ 👇👇👇👇 https://eitaa.com/voinews/37029
⭕️ بترسید بترسید، تا دولتش بیاید و بماند!! 🔻یک ویژگی دولت روحانی (کابینه امنیتی ها) این است که با ترساندن ملت رای آورد و با ترسیدن جمعی دیگر به کار خود ادامه می دهد. در ایام انتخابات به مردم این گونه‌ القا می شد که اگر روحانی رای نیاورد، اوضاع سیاسی و فرهنگی کشور چنان هولناک می شود که زندگی در ایران ممکن نخواهد بود. یا در دوران مذاکره این طور می گفتند که سایه جنگ بر سر ماست و برجام لازم است!! 🔻اما از سوی دیگر هنگامی که وعده های روحانی یکی پس از دیگری به دیوار می خورد و بی تدبیری و بی کفایتی و بی صداقتی او در غالب عرصه ها عیان شد، جمعی دیگر فاز دیگر القای ترس را پیش بردند که اگر دولت کنار برود یا استیضاح شود ایران، یمن و سوریه و... می شود و در این برهه حساس حذف دولت خطر جنگ داخلی پیش رو دارد و بحران زاست. لذا هر اقدام عجیب و خلاف منافع ملی هم در این چارچوب، قابل توجیه است اینجاست که به خاطر بی عرضگی و نابلدی دولت مدام بحران و خسارت به کشور تحمیل می شود، اما با ترس از اینکه استعفا یا عزل رییس جمهور ممکن است بحران آفرين باشد همچنان با دولت کم کار و پر جنجال مماشات می شود! 🔻اما سوأل اینجاست، آیا شرایط و برهه امروز از دوران ابتدای انقلاب با دهها بحران داخلی و از سوی دیگر جنگ تحمیلی بدتر است؟ در آن سالها دو رییس جمهور یکی به دلیل عزل و دیگری به دلیل شهادت کنار رفتند، در حالیکه رییس قوه قضاییه نیز ترور شده بود، آیا انقلاب سقوط کرد؟ آیا رواست امروز که انقلاب در چهل سالگی خود مقتدرتر و مستحکم‌تر شده است از ترس مرگ خودکشی کنیم؟ 🔻آیا واقعا امروز کناره گیری دولت جامعه را بحرانی می کند یا ادامه کار آن؟ ضمن آنکه معمولا بی کفایتی یک دولت موجب بحران و نا بسامانی می شود، به این ترتیب گویا تصور عده ای این است که عزل رییس جمهور تنها در دورانی که گل و بلبل است باید انجام شود! چرا باید راهکارهای مشخص شده در قانون اساسی را تعطیل کرد؟ 🔻امروز حتی برخی طرفداران دولت بر کاهش چشمگیر محبوبیت دولت و رییس جمهور صحه می گذارند با این وصف، ظاهرا بهتر آن است از این ترسهای بی مورد گذر کرده و دولت بی کفایت که هر روزش ضرر مادی و معنوی به کشور و نظام است کنار گذاشته شود. این امر به یقین با قواعد مردمسالاری همخوان تر است. 🔻اینکه عده ای بیان می کنند، 24 میلیون به ابقای این دولت رای داده اند سخنی باطل است، مردم به رییس جمهوری رای دادند که وعده هایی در ایام تبلیغات بیان کرده و امروز می بینند که به اغلب آنها جامه عمل پوشانده نشده و بلکه وضع نامناسب تر هم شده است! اگر مردم امروز از رای خود پشیمان شده باشند چه باید بکنند؟