⭕️کور رنگی به رنگ مستضعفان!
🔸«من نسبت به انتخاب تیترها، عناوین و عکسهای شما در صفحات اول روزنامه اعتراض دارم. معنا ندارد تیتر اول و عکس اول شما مربوط به صحبتی باشد که من کردهام؛ یا صحبتی باشد که رئیسجمهور کرده است. به سراغ مردم بروید. مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند. شما سراغ #کشاورزی بروید که با سختی و مرارت دستاورد مثبتی در امر کشاورزی دارد و نیاز کشور را برآورده میکند. سراغ صنعتگری بروید که نیاز صنعتی کشور را تأمین میکند.
این #پلیس در سرما و گرما، فضای آلوده و پر سر و صدا، تحمل میکند، میایستد و نظم را برقرار میکند. چرا نباید به این توجه شود؟ چرا نباید به #رفتگری که نیمه شب شهر را تمیز میکند و زنده نگه میدارد توجه شود؟ چرا نباید به کسی که شیفت نیمه شب را بر عهده دارد و اگر بیمار اورژانسی باشد برآورده میکند، توجه شود؟»
اینها بخشی از فرمایشات حضرت امام است که به گفته آقای دعایی در جمع مدیران مسوول روزنامه های اطلاعات و کیهان و جمهوری اسلامی و رسالت بیان شده است.
🔹توجه ویژه به محرومین و #مستضعفین از محکمات انکار ناپذیر اندیشه #امام_خمینی است. راس جامعه و جان کشور پابرهنگانی هستند که در زمان آرامش کم مصرف و کم هزینه اند و در زمان بحران پرکار و پرفایده.
🔸این روزها به دلیل شیوع کرونا، فعالیتهای فداکارانه، خوب و حیرت آوری در سرتاسر کشور از سوی اقشار و اصناف مختلف در جریان است.
همه و همه قابل تقدیر و تجلیل است و تقلیل هر کدام یعنی تعطيل انصاف.
اینکه فعالیت پزشک و پرستار و آخوند را به تصویر بکشیم نه تنها قابل اعتراض نیست که در وانفسای شایعات و اهانتها امری پسندیده است.
🔹اما سخن اینجاست چرا در این خیل خادمان سیل خدمت برخی افراد ندید گرفته می شوند و نه خودشان و نه کارشان برای رسانه ها ارزش خبری ندارد؟
اگر به پیام نوروزی رهبری دقت شود، در بخشی از آن به صورت تک تک و جزئی از اقدامات انجام شده دوران کرونایی تشکر کردند که می تواند الگوی مناسبی برای نهادهای انقلابی در این ماجرا باشد.
🔸آشپزها، راننده های آمبولانس، گورکنها، نیروهای خدماتی که این روزها کار تنظيف و جا به جایی و... برایشان چند برابر شده است، برای رسانه ها جذابیت ندارند و ظاهرا نسبت به بو و رنگشان حساسیت دارند!
همین کوررنگی در اعتراضات و مطالبات کارگران و محرومین مشاهده می شود.
کسانی که همواره بیشتر کار می کنند، کمتر دستمزد می گیرند در انتخابات و راهپیمایی ها و جنگ و تحریم بالاترین نفع را به انقلاب و نظام می رسانند و در تنگناها صدایشان شنیده و قامتان دیده نمی شود.
🔸اما قرارمان چیز دیگری بود، قرار بود اینها تاج سر و موی سرشان ارزشمندتر باشد. لنزها و مغزها بیشتر دغدغه اینان را داشته باشند نه اینکه همگی به این کوررنگی عادت کنیم!! گرچه اینان عادت به ندیده شدن دارند، اما به یقین نمایش خدمات آنها، روح امید و نشاط را در روح زخم خورده و تکیده شان می دمد.
پوشش خدمترسانی قشر مستضعف نه تنها مشکل امنیتی ندارد بلکه امروز مصلحت هم اقتضا می کند به سراغشان برویم.
#مهدی_عامری
📌خدمت پاک پاک در منطقه آلوده آلوده.
🔹در #روال_عادی هم هر جا #زباله ای باشد، راهمان کج می کنیم تا پر و بالمان آلوده نشود، حالا اگر #بیمارستان باشد که خودمان را بیشتر جمع و جور می کنیم.. چه برسد به دوران #کرونا که #ویروس_منحوس هم روی زباله ها جلوس کرده است، که جمع بین خوف و چندش می شود و فاصله را دوچندان می کند..
🔸بشر هر چقدر هم تمیز و نظیف باشد، بی زباله نیست. زباله بخشی از زندگی ماست و عده ای باید برای آسایش و سلامت ما کارشان رتق و فتق این طلای کثیف باشد.
🔹خوب که حواسمان را جمع کنیم، کار بسیار مهمی است و این افراد را باید خاضعانه تکریم کنیم. کسانی که در تقویم روزی به نامشان نیست و گاه در برابر این نظافت و سلامت جز بی مهری از ما نمی بینند.
🔸در بيمارستانها حجم بیمار و کار و به تبع حجم پسماندها افزایش پیدا کرده اند و این یعنی بخش بازیافت، فشرده سازی و امحای زباله هم کارش زیاد شده است. هدايا و نذورات با بسته بندی به بیمارستان می آید.
🔹لباسها و گانها و خیلی از وسایل بعضا یک بار مصرف شده اند. تعداد غذاها زیاد و به هر نحو تولید پسماند بیشتر شده است و...
🔸در غوغای تشکر از پزشک و پرستار و آخوند، در هیاهوی این ایام، سر تعظیم فرود بیاوریم برای کسانی که در آلوده ترین نقطه بیمارستان، سر و کارشان با زباله های من و شماست تا دور و برمان چشم نواز بماند.
کسانی که این ور و آن ور رفیق رسانه ای و آشنای مجازی ندارند تا جهادشان را بازتاب دهد.
🗑️
🗞️یک پیام برایشان بنویسید و هر چقدر به این قدردانی اعتقاد دارید نشر دهید.
#مهدی_عامری
#دارآباد
#خدمت_پاک_در_منطقه_آلوده
12.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️اوج خروج
🔸سالهاست بخشی از همین نهادی که این فیلم را ساخته، با همین ادبیات، آزادی ها و ارابه ها را می ستاند و مطالبه گری و انتقاد را ایستادن در برابر نظام و خروج تلقی می کند...
🔹انشالله پیام بخش فرهنگی این نهاد به بخش امنیتی آن رسیده باشد که صدای کارگر و مستضعفین را فریاد اراذل و نوای اوباش نخواند...
🕌🌒🌒
به بهانه استقبال از ماه رمضان/برداشت نامبارک از مبارک!
🔸 از میان ماههای دوازده گانه سال تنها نام رمضان در کتاب خدا ذکر شده است.
یکی از اوصاف ماه رمضان که در برخی از روایات و ادعیه بدان تصریح و به گونه ای برای این ماه علم شده است، صفت مبارک می باشد،
مبارک از برکت گرفته شده است و علمای لغت واژه برکت را به فزونی و رشد همراه با ثبات و دوام معنی کرده اند راغب می نویسد: به آنچه که خیر و فایده الهی در آن ثبوت و استقرار داشته باشد مبارک گفته می شود. علامه طباطبایی نیز در تفسیر آیه اول سوره دخان و معنی لیله مبارکه بیان می دارد: «منظور از مبارک بودن آن شب این است که ظرفیت خیر کثیری را داشت، چون برکت به معنای خیر کثیر است، و قرآن خیر کثیری است که در آن شب نازل گشت.» (ترجمه تفسیر المیزان18: 197)
🔹دلیل اطلاق این صفت به معنای خیر کثیر هم در خطبه شعبانیه حضرت رسول ذکر شده است چرا که در این ماه که روزهای آن افضل الایام و شبهای آن افضل الیالی است اعمال کوچک مومنان بزرگ و دارای ثواب چندین برابر می گردند؛ «....أَنْفَاسُکمْفِیهِ تَسْبِیحُ وَ نَوْمُکمْ فِیهِ عِبَادَةُ مَنْ أَدَى فِیهِ فَرْضاً کانَ لَهُ ثَوَابُ مَنْ أَدَى سَبْعِینَ فَرِیضَةً فِیمَا سِوَاهُ مِنَ الشُهُورِ مَنْ تَلَا فِیهِ آیَةً مِنَ الْقُرْآنِ کانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ خَتَمَ الْقُرْآنَ فِى غَیْرِهِ مِنَ الشُهُورِ ...»
🔸امام خمینی نیز در بیان تعلیل مبارک بودن این ماه می فرماید: «ماه رمضان مبارک است؛ برای اینکه لیله القدر [دارد] ... ماه رمضان مبارک است؛ برای اینکه نزول وحی در او شده است یا به عبارت دیگر، معنویت رسول خدا وحی را نازل کرده است . ... در ماه مبارک رمضان، مقام رسول اکرم -ص- به ولایت کلی الهی بالاصاله تمام برکات را در این جهان بسط داده است. ماه رمضان مبارک است که قرآن بر او وارد شده است...» (صحیفه امام20: 248)
🔹لذا مشاهده می گردد آنچه این ماه را مبارک گردانیده عنایت خاص خداوند به مومنین و نزول قرآن در آن است و هم چنان که در ابتدای خطبه شعبانیه ذکر شده است این ماه، ماه برکت و مغفرت است: «ِای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است. ماهی که نزد خدا، بهترین ماههاست.»
🔸اما متاسفانه در چند سال گذشته شاید به دلیل برداشت و تفسیر نادرستی که از صفت مبارک در ماه رمضان شده است برنامه ها و فرهنگهایی در جامعه باب شده است که از اهداف و فلسفه این ماه مبارک بسیار دور است.. چنانچه گذشت کلمه مبارک که بعنوان صفت ماه رمضان استفاده می گردد از کلمه برکت به معنای خیر بسیار گرفته شده است که در زبان انگلیسی از آن به BLISS یا BENEDICTION یا FELICITY تعبیر می شود. به نظر می رسد کلمه مبارک در معنای فارسی خود با آنچه در عربی استعمال می گردد متفاوت است چرا که معمولا فارسی زبانان برای شادباش و شادیهای خود از لفظ مبارک استفاده می کنند، چنانچه می گویند: تولدت مبارک، عیدت مبارک و تعابیری از این دست. اما این «مبارک» به معنای bliss نیست بلکه معادل و ترجمه کلمهhappy است که به معنی شادی و فرح و سرور می باشد.
🔹با این توضیحات به نظر می رسد در این سالها با برداشت ناصحیح از کلمه «مبارک» در ماه رمضان برخی از برنامه سازان و مسئولان فرهنگی آن را معادل happy دانسته و از معنای واقعی خود دور کرده اند. بروز چنین برداشت نادرستی را می توان در برنامه های صدا و سیما مشاهده کرد که گویا برای هر چه مبارک نمودن ماه رمضان هر ساله بر برنامه های طنز و جنگ و جشن خود در ماه رمضان می افزایند تا فضای شاد و مفرحی برای روزه داران مهیا کنند!
اما روشن است مبارک نمودن ماه رمضان به معنای این گونه شادیها نیست چرا که این عوامل خود سبب می گردد برکت از این ماه مبارک گرفته شود.
🔸محمد بن مسلم از امام باقر(ع) نقل می کند: «.. خداوند دارای ملائکه ای است که وظیفه آنان استغفار نمودن برای روزه داران در هر روز از ماه رمضان تا پایان این ماه است و در هر شب هنگام افطار به روزه داران بشارت می دهند: ای بندگان خداوند اندکی گرسنگی را چشیدید و بزودی سیر می گردید. شما و آنچه که در شماست مبارک گردید.» با عنایت به این روایت شریف روشن است رمضان هنگامی مبارک است که از ساعات و لحظات آن برای تقرب به خدا بهره جسته شود و از هر آنچه موجب غفلت است باید دوری نمود. نیکوست دست اندرکاران امر و برنامه سازان با توجه به این مهم ماه مبارکی را که در پیش روست به معنای واقعی کلمه مبارک گردانند
⭕️متن کامل در
http://sadid59.parsiblog.com/Posts/64/
tafsir_soreh_mojadeleh.pdf
4.92M
متن کامل کتاب تفسیر سوره مجادله که توسط حضرت آیت الله خامنه ای در سال ١٣۶١ در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری بیان شده است.
ویژگی مهم این تفسیر این است که با نگرش توجه به مسائل جامعه پس از تشکیل حکومت اسلامی بیان شده است.
انشالله در ایام ماه مبارک با هم این کتاب را می خوانیم و بحث و میکنیم
برای اطلاعات بیشتر اینستا را ببنید..
instagram.com/sadid59
#تفسیر_سوره_مجادله
11.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در بهار قرآن در محضر آیت الله سیدعلی خامنه ای، تفسیر سوره مجادله را با هم مرور خواهیم کرد.
این بیانات عالمانه در بهار سال ١٣۶١ ایراد شده و بعدها به صورت کتاب به طبع رسیده است.
بخشهایی از این کتاب را به تناسب با مسائل روز بحث می کنیم.
#تفسیرمجادله
🌐دانلودکتاب
💠اینستاگرام جهت تبادل نظر
#همگرام
48.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جلسه١-١
🔻 جامعه اسلامی؛ پیش و پس از تشکیل حکومت
🔹«نوع مطالب و مسائلی که بعد از تشکیل حکومت براى یک جامعه لازم است با نوع مطالب و مسائلی که مربوط به حین مبارزه مردم براى تشکیل حکومت اسلامی است فرق می کند؛ کمااینکه شما در جامعه خودمان هم این را مشاهده میکنید. امروز شما یک مسائل دارید که این مسائل قبل از بهمن ۵٧ براى شما وجود نداشت، مطرح نبود؛ آن روز مسائلی داشتید که امروز براى شما مطرح نیست.
ًمثلا مسئله منافقین و مسئله نفاق، مسئله عدالت اجتماعى، مسئله حکومت، مسئله جهاد در جبهههای جنگ و دهها مسئله از این قبیل، مسائل عمده بعد از تشکیل حکومت است و این مسائل
همان مسائلی است که در آیات مدنى بیشتر به آنها پرداخته شده.»
🎙آیت الله خامنه ای¦١٧ اردیبهشت ۶١
#تفسیرمجادله
📄ص. ١۵
💠اینستاگرام جهت تبادل نظر
#همگرام
43.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جلسه ١-٢
🔻 مرز اسلام و نفی التقاط (عمامه و کاخ)!
🔹«"و تلک حدود الله“ کاری که کفاره دارد کار غلطی است. این کار را انجام ندادن، مرز خدایی است. یعنی اگر می خواهید مؤمن باشید، مسلمان باشید، داخل دایره ایمان باشید، باید این مرزها را مراعات کنید؛ و الا اگر مرزها را مراعات نکردی، قاطی کردن بین سنت جاهلی و سنت اسلامی این دیگر اسلام نمیشود، قاطی کردن بین فرآورده های تفکر الحادی و فراورده های اسلامی و اینها را با هم مخلوط کردن، دیگر اسلام نمی شود.
اسلام مرز دارد از مرزهای خدا باید تعدی نکنید. "وللکافرین" برای کسانی که می پوشانند مرزها را، این خطوط اصلی را پاک می کنند، "عذاب الیم" عذابی است دردناک.»
🎙آیت الله خامنه ای¦١٧ اردیبهشت ۶١
#تفسیرمجادله
📄 ص. ٢٣
💠اینستاگرام جهت تبادل نظر
#همگرام
25.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جلسه ١-٣
🔻آيتالله خامنهای سال ۶١ درباره رهبری آينده چه گفت؟
🔹«خدا و رهبری اسلامی در هر مسئلهای و پدیدهای از پدیدههای مردم حاضر و ناظر است، معنای رهبری این است.
امام در هر جایی که یک مسئلهای پیش میآمد حضور داشت. هیچ جا نبود که انسان را دچار سردرگمی بکند... امام حاضر بود، در تمام دوران مبارزه، این مسئله وجود داشت، در همه جا!
واقعاً این یک حقیقت شگفتآوری است که در همه جا حاضر بود.
بعد از انقلاب هم همین جور بود، بعد از انقلاب تمام قضایای که سرنوشت ساز بود و برای این ملت مسئله بود و رهبری امام را لازم داشت امام حاضر و ناظر بود.
الان هم رهبری اسلامی و در آینده رهبریهایی که وجود دارد بایستی همین جور باشد. اولاً باید حاضر و ناظر باشد، ثانیاً باید از قرآن اتخاذ بشود و آن پاسخها و حلها متکی به قرآن باشد و این شرط اصلی رهبری است و خوشبختانه در رهبری امام امت این کاملاً مشهود و محسوس است».
🎙آیتالله خامنهای¦١٧ اردیبهشت ۶١
#تفسیرمجادله
📄ص. ٢۵
💠اینستاگرام جهت تبادل نظر
#همگرام
19.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جلسه١-۴
🔻 روش منطقی برخورد با سنتهای غلط
🔹 «ببینید هر جامعهای یک سنتهایی دارد که همه اش هم غلط نیست؛ بعضى اش غلط است، بعضى اش درست است؛ از آن غلطهایش هم بعضى خیلى غلط است، غلط اندر غلط است، بعضى نه، کمى غلط است، خیلی غلط نیست.
یک جامعهى انقلابی چهکار می کند؟ اگر شما خیال کنید که جامعهى انقلابی باید بیاید یک داس در دست بگیرد و سنّتها را ریشهکن بکند و برود جلو و جامعه را از تمام این سنّتها صاف کند، اشتباه فکر کردهاید؛ نه، جامعهى انقلابی نباید این کار را بکند.
هم سنّتهاى گذشته را به چشم مخالف نگاه کردن و همه را قطع کردن، هم این شکلش که همهى
سنّتها را نگه داشتن و در مقابل سنّتهاى جاهلیّ حساس نبودن که این هم چیز بدى است. (هر دو غلط است).
اسلام اینجورى نیست و همانطور که عرض کردم حد وسط دارد؛ یعىن سنجیدن سنتها، سنّتهاى خوب را نگه داشتن، بدهایش را رد کردن؛ آنهایی را هم که رد میکند با استدلال، با منطق، با توجه به جوانب کار و بهصورتی که در دل مردم
جا بیفتد و عمق پیدا بکند رد میکند.»
🎙آیت الله خامنه ای¦١٧ اردیبهشت۶١
#تفسیرمجادله
📄ص. ٢۶ و ٢٧
💠اینستاگرام جهت تبادل نظر
#همگرام
16.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جلسه٢-١
🔻 وقتی بدانیم خدا همراه ماست...
«خب همین مفهوم الهی و مفهوم قرآنى اگر در ذهن ما باشد که خدا از همه کارها اطلاع دارد، مانع بسیارى از گناهان میشود. گاهى انسان از خدا شرم میکند، گاهى از خدا می ترسد گاهی محبت خدا مانع می شود. فرق نمیکند به هرحال توجه به اینکه خدای متعال شاهد و ناظر و حاضر در آن خلأ و خلوات و تنهایی های ما است، موجب میشود که ما خلاف را حتىّ در آنجا هم انجام ندهیم.»
🎙آیت الله خامنه ای¦٢۴ اردیبهشت ۶١
#تفسیرمجادله
📄ص۴٠ و۴١
💠اینستاگرام جهت تبادل نظر
#همگرام
15.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جلسه ٢-٢
🔻 تفاوت دشمنی کردن و دشمن بودن
🔹محاده یعنی دشمنی کردن و مخالفت به معنای مانع شدن از ورود معارف الهیه به قلمروی وجود انسان. اسم این مخالفت محاده است نه هر دشمنی ای.
ممکن است کسی با خدا و رسول دشمن نباشد اما دشمنی بکند. اینجاست که حواس ما ها باید جمع باشد. ماها خدا را دوست داریم، پیغمبر را هم دوست داریم، اما گاهی می بینید، دشمنی میکنیم با خدا و رسول
دشمن بودن غیر از دشمنی کردن است، ای بسا کسی که دشمن نیست اما دشمنی می کند.
🔹مصداق یحادون می شود جریان الهی و جریان ضد الهی، جریان نبوی و جریان ضد نبوی. در هر زمانی این جور است آن کسانی که مرز این دو جریان را بر می دارند یعنی کارهایی را که مربوط به جریان ضد الهی است میکشاند به جریان الهی. یعنی در حکومت الهی قرار دارند اما احکام الهی را عمل نمی کنند محدوده الهی را مراعات نمی کنند
یکی از بزرگترین توقعات دین از متدینین است که محدودههای الهی محفوظ بماند چه محدوده افکار چه محدوده احکام که محدوده ارزشها اینها را بایستی به هم زد.
🎙آیت الله خامنه ای¦٢۴ اردیبهشت ۶١
#تفسیرمجادله
📄ص۴٢ و ۴٣
💠 اینستاگرام جهت تبادل نظر
#همگرام