eitaa logo
معارف اسلامی
24 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1هزار ویدیو
29 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اندیشه تشیّع
🔰 برای بهبودی بیماری هم باید دعا کرد و هم پزشک رفت! 💬 : غذا در گلویتان گیر کرده و در حال خفه شدن هستید، من دو انتخاب دارم: 1. بزنم پشتتان 2. برایتان دعا کنم، کدام یک را می‌خواهید انجام دهم. ✅ : ✍ در واقع شبهه کننده با این جمله به ظاهر زیبا در صدد است به مخاطبان خود القا کند که دعا کردن هیچ تاثیری ندارد و تنها علم تجربی و حرکت مادی به درد می‌خورد و برای انسان سودمند است. 👈در پاسخ به او باید گفت: 🔹 : ما نیز مانند آن‌ها عمل کرده و می‌گوییم: فرض کنید سرطان دارید و کاری از دست دکترها بر نمی‌آید؛ حال به شما بگویند: هیچ راهی برای درمان شما وجود ندارد و باید بمیرید شما را آرام می‌کند یا بگویند دکترها نمی‌توانند کاری کنند، اما خدایی قادر و توانا وجود دارد که اگر بخواهد شما را شفا می‌دهد؟ این‌جا کدام خبر را انتخاب می‌کنید؟ 👈همه دکترها اذعان دارند در درمان بیماری به خصوص انواع سرطان روحیه و آرامش درونی به بهبودی شخص بیمار بسیار کمک می‌کند و ایمان به خدا و توجه به او و راز و نیاز با او و اعتقاد به قدرت بی‌نهایت او، بهترین آرامش در انسان را ایجاد می‌کند. 🔹 : اگر تنها علم برای درمان کافی است، پس چرا این همه انسان بر اثر بیماری و انواع سرطان و سکته و ... از دنیا می‌روند، چرا علم پزشکی جلوی مرگ این افراد را نمی‌گیرد؟ حتی در چند ماه اخیر نیز همه دنیا با چشم خود دیدند این همه پیشرفت و این همه امکانات در برابر ویروسی کوچک و ضعیف زانو زد و تمام دنیا را گرفتار خود کرد و هنوز علم از درمان آن عاجز است. 🔹 : بیماران صعب العلاج فراوانی با دعا، نذر، روضه‌ و رفتن به حرم ائمه اطهار(علیهم‌السلام) شفا یافته و خوب شده‌اند، موارد متعددی وجود دارد که دکتر از درمان آن عاجز بوده و بیمار را جواب کرده‌اند، اما با بردن آن بیمار به حرم ائمه اطهار(علیهم‌السلام) او کاملا شفا یافته و اثری از بیماری در او نمانده و موجبات تعجب پزشکان را فراهم کرده است، این موارد آن‌قدر زیاد است که نمی‌توان به راحتی همه را انکار کرد. 🔹 : علمای دین بارها گفته‌اند که خداوند متعال دو عامل را برای بهبودی انسان از بیماری قرار داده است، یک راه عادی و معمولی که همان راه اسباب و مسببات و استفاده از دارو و راه طبیعی برای درمان است؛ راه دوم شفای بیماری با استفاده از عوامل ماورائی و غیر مادی و غیر عادی است. راه اول چون عمومی است و سنت الهی نیز محسوب می‌شود، باید مورد توجه قرار گیرد، یعنی مردم زمانی‌که بیمار می‌شوند، باید نزد دکتر بروند، باید دارو مصرف کنند تا درمان شوند، سنت الهی بر این است که انسان با دارو بهبود یابد و این مسیر نه تنها با دین در تضاد نیست، بلکه از دستورات دین نیز می‌باشد چنانکه در روایت آمده «أَبَى اَللَّهُ أَنْ يُجْرِيَ اَلْأَشْيَاءَ إِلاَّ بِأَسْبَابٍ فَجَعَلَ لِكُلِّ شَيْءٍ سَبَباً: خدا خوددارى و امتناع فرموده كه كارها را بدون اسباب فراهم آورد پس براى هر چيزى سبب و وسيله‌اى قرار داد».[2] 👈بر این اساس زمانی‌که غذا در گلو گیر می‌کند هم باید بر پشت او زد و هم آب آورد و هم‌زمان باید دعا هم کرد که او شفا پیدا کند، زیرا اگر خدا نخواهد، هزار بار هم با مشت و لگد به پشت او ضربه بزنیم، راه گلو باز نمی‌شود و او می‌میرد. btid.org/fa/news/152290 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
هدایت شده از اندیشه تشیّع
🗓 9 صفر ▪️ شهادت عَمّار و خُزَیمة رَحِمَهُما الله ✍ در این روز در سال 37 هـ عمّار یاسر به سنّ 93 سالگی و خُزَیمة بن ثابت در جنگ صفّین به شهادت رسیدند. (1) ▪️پدر عمّار جناب یاسر بن عامر است، و او اوّل مردی در اسلام بود که در مکّه به دست مشرکین به شهادت رسید. ▪️مادر عمّار جناب سمیّه بود که بر اذیّت کفّار مکّه صبر فراوان کرد، و اوّلین زن شهیده در اسلام بود که به دست ابو جهل به شهادت رسید. ▪️اما عمّار را ابو العادیه و ابن جون شهید کردند. زمانی که خبر به امیر المؤمنین علیه السلام رسید بسیار محزون شد و بر بالین عمّار آمد و سر او را بر زانو نهاد و با حزن و اندوه فراوان اشعاری در بی وفایی دنیا و دوری از دوستان قرائت فرمود. سپس فرمود: «انا لله و إنّا إلیه راجعون. هر کس بر قتل عمّار غمگین نباشد او را از مسلمانی بهره ای نیست. بهشت نه یک بار بلکه بارها بر عمّار واجب شده است». (2) 📚 منابع: 1. توضیح المقاصد، ص 6. b2n.ir/496176 2. الدرجات الرفیعة، ص 282. 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
هدایت شده از اندیشه تشیّع
5.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥از چه زمانی مسلمانان به شیعه و سنی تقسیم شدند؟ 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
هدایت شده از اندیشه تشیّع
نام پیامبر آمریکایی ها چه بوده است؟.mp3
820.5K
💬 🔹نام پیامبر آمریکایی ها چه بوده است؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
هدایت شده از اندیشه تشیّع
🔰 تبرک جستن به قبور صالحین در کلام عبدالحق اشبيلی مالكی ✍ «عبدالرؤوف مناووی» از بزرگان علمای شافعی و از جمله شارحان کتاب «جامع الصغیر» می باشد. وی ذیل روایت «إدْفِنُوا مَوْتاكُمْ وَسَطَ قَوْمٍ صالِحينَ» از عبدالحق اشبيلی مالكی نقل می کند: «قال عبد الحق في العاقبة: فيندب لولی الميت أن يقصد به قبور الصالحين ومدافن أهل الخير فيدفنه معهم وينزله بإزائهم ويسكنه فی جوارهم تبركا وتوسلا بهم» عبدالحق در «العاقبة» می گوید: 🔹مستحب است نزدیکان میت، میت را به نزدیکی قبور صالحین ببرند و در محل دفن افراد نیکوکار آنان را دفن کنند و آنان را در جوار صالحین به خاک بسپارند تا متبرک شوند و به صالحین توسل کنند. این موضوع نشان دهنده آن است که تبرک جستن به قبور صالحین یک موضوع رایج در میان مسلمانان است. 📖 مناوی، محمد عبد الرؤوف، فیض القدیر شرح جامع الصغیر، دار الکتب العلمیة، بیروت، 1421 ق، ج 1، ص 297. 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
از مدینه تا اربعین-034.mp3
11.92M
⭐️ 🔴 سلسله مباحث حجت الاسلام والمسلمین استاد حاج شیخ عبدالحسین دامت برکاته 🔸 موضوع : 🔸 جلسه سی و چهارم 🕋 @sebghatallaah
بسم الله الرحمن الرحیم 🦋 یک آیه 🦋 آیه ۵۰ سوره آل عمران @tafsir_ir1
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 آیات 50و51سوره آل عمران 🌸 وَمُصَدِّقاً لِّمَا بَيْنَ يَدَىَّ مِنَ الْتَّوْرَاةِ وَلِأُحِلَّ لَكُمْ بَعْضَ الَّذِى حُرِّمَ عَلَيْكُمْ وَجِئْتُكُمْ بَِايَةٍ مِّنْ رَّبِّكُمْ فَاتَّقُواْ اللَّهَ وَأَطِيعُونِ(50) إن الله ربى و ربكم فاعبدوه هذا صراط مستقيم (51) 🍀 ترجمه: (عیسى فرمود:) و آنچه را پیش از من از تورات بوده ، تصدیق می کنم و (آمده ام)تا بعضى از چیزهایى كه بر شما حرام شده بود را حلال كنم. و ازجانب پروردگارتان براى شما نشانه اى آورده ام. پس، تقواى خداوند پیشه کنید و از من اطاعت كنید. (50) قطعا که خداوند ، پروردگار من و پروردگار شماست، پس او را عبادت کنید که این راه مستقیم است. (51) 🌷 : تصدیق کننده 🌷 : آنچه پیش از من بوده 🌷 : تا حلال كنم 🌷 : آورده ام 🌷 : تقوا پیشه کنید 🌷 : و از من پیروی کنید 🌷 : پروردگارم 🌷 : پروردگار شما 🌷 : او را عبادت کنید 🌷 : بعضی از راه ها و مسیرها بسیار وسیع هستند به اینگونه مسیرها و راه ها ، صراط گفته می شود. 🌸 این آیه، ادامه آیه قبلی است حضرت عیسی علیه السلام فرمود: «و مصدقا لما بین یدی من التوراة و لأحل لكم بعض الذى حرم عليكم: و آنچه را پیش از من از بوده تصدیق می کنم و آمده ام تا بعضى از چیزهایی که بر شما حرام شده بود را حلال کنم.»یهود به خاطر ستم هایی که در زمان حضرت موسی علیه السلام مرتکب شده بودند به عنوان جریمه بعضی از چیزها را بر آنها ممنوع کرد در آیه 146 سوره انعام، خداوند مى فرماید: به خاطر ستم یهودیان، آنان را تنبیه و هر حیوان ناخندار را بر آنان تحریم كردیم و همچنین چربى و پیه گاو و گوسفند را جز مقدارى كه به استخوان و روده ها و كمر آنها چسبیده است، حرام ساختیم. شاید منظور از حرامهایى كه با آمدن علیه السلام حلال مى شود، همین موارد باشد. 🌸 «و جئتکم بآیة من ربكم: و از جانب پروردگارتان برای شما نشانه ای آورده ام.» منظور از آیه همان نشانه و معجزات و دلایل علیه السلام که ثابت می کند او پیامبر خداست. منظور از تقوای الهی یعنی خود را از گناهان و نافرمانی و عواقب آنها حفظ کنید و با اطاعت کردن ، خداوند را برای خود حفظ کنید به این خاطر می فرماید «فاتقوا الله و اطیعون: پس خداوند را تقوا پیشه کنید و از من اطاعت کنید» 🌸 حضرت عیسی علیه السلام در ادامه می فرماید: «إن الله ربى و ربكم فاعبدوه هذا صراط مستقيم: قطعا كه ، پروردگار من و پروردگار شماست پس او را بپرستید که این راه مستقیم است.» بر خلاف انجیل های تحریف شده امروزی ، که از خداوند به عنوان پدر عیسی علیه السلام نام می برند قرآن جمله ربی و ربكم را از زبان حضرت عیسی علیه السلام نقل می کند یعنی من عیسی بن مریم همانند سایر مردم مخلوق و بنده ی خدا هستم. همه پیامبران مانند همه مردم مخلوق و بنده ی خداوند هستند با این تفاوت که آنها پیامبر خدا و دارای عصمت می باشند. پس خداوند نه فرزندی دارد و نه از کسی زاییده شده و این تفکر انحرافی و شرک آلود که عیسی پسر خداست بعدها توسط بعضی از مسیحیان مطرح شد. حال که بناست راهی را طی کنیم راه و بندگی او را بپذیریم که راهی مستقیم و بدون انحراف است. 🔹 پيام های آیات50و51سوره آل عمران ✅ ، یكدیگر را قبول دارند و تصدیق مى كنند. «و مصدّقا...» ✅ ، یک جریان است و همه‌ى انبیا داراى هدفى یکسان هستند. «و مصدّقا لما بین یدىّ من التوراة» ✅ وعده ى محرومیّت زدایى، رفع محدودیّت ها و اعطاى آزادى هاى صحیح و معقول، رمز استقبال مردم است. «لاحلّ لكم بعض الّذى حرّم علیكم» ✅ بعضى از محدودیّت ها در سابق، جریمه‌ى موقّت الهى بوده اند، نه حكم دائمى الهى. «لاحلّ لكم بعض الّذى حرّم علیكم» ✅ همان گونه كه داراى ولایت تكوینى هستند و قدرت تصرّف در هستى را دارند؛ «اخلق لكم» صاحب ولایت تشریعى نیز هستند وقانون وضع مى‌كنند. «لاحلّ لكم...» ✅ تنها كسى حقّ دارد قانون را عوض كند كه رسول خدا و داراى معجزه باشد. بعد از جمله «احلّ لكم» جمله «جئتكم بآیة» آمده است. ✅ معجزه از شئون ربوبیّت الهى و براى هدایت وتربیت مردم است. «آیة من ربّكم» ✅ لازمه‌ى ، اطاعت از پیامبر است. «فاتّقوا اللّه و اطیعون» ✅ فلسفه ی عبادت ما این است که خداوند پروردگار ما هست. «ان الله ربی و ربكم فاعبدوه» ✅ علیه السلام در مخلوق بودن و تحت تربیت بودن، همانند سایر مردم است. ✅ و بندگی خدا، راه مستقیم سعادت است. @tafsir_ir1 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
بسم الله الرحمن الرحیم 🦋 یک آیه 🦋 آیه ۵۱ سوره آل عمران @tafsir_ir1
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
✅مانند این پیرزن خدا را بشناسید ✍️امام (علیه‌السلام) با جمعی از پیروان در معبری عبور می‌نمود. پیرزنی را دید که با چرخ نخ‌ریسی خود مشغول رشتن پنبه بود. پرسید پیرزن، خدا را به چه چیزی شناختی؟ پیرزن به‌ جای جواب، دست از دسته چرخ برداشت. طولی نکشید پس از چند مرتبه دور زدن، چرخ از حرکت ایستاد. پیرزن گفت چرخ بدین کوچکی برای حرکت احتیاج به چون منی دارد. آیا ممکن است افلاک به این عظمت و کُرات به این بزرگی، بدون مدبری دانا و حکیم و صانعی توانا و علیم با نظم معینی به گردش افتد و از گردش خود باز نایستد؟ امام علی (علیه‌السلام) روی به اصحاب خود نمود و فرمود مانند این پیرزن خدا را بشناسید. 📗داستان‌هایی از خدا ج1 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
‍ ✅زیارت عاشورا 🔹 (علیه السلام) به صفوان می‌فرماید: 🔻«زیارت عاشورا را بخوان و از آن مواظبت کن؛ به درستی که من چند خیر را برای خواننده آن تضمین می‌کنم، نخست زیارتش قبول شود، دوم سعی و کوشش وی شکور باشد، سوم حاجات او هرچه باشد از طرف خداوند بزرگ برآورده شود و نا امید از درگاهش برنگردد، زیرا خداوند وعده خود را خلاف نمی‌کند». 📚(بحارالانوار - جلد 98 - ص 300). 🔹امام صادق (علیه‌السلام) به صفوان می‌فرماید: 🔻«هر گاه حاجتی پیدا کردی، این زیارت را بخوان که برآورده می‌شود». 🔻ائمه اطهار (علیهم السلام) ما شیعیان، به ویژه آقا و سرورمان امام زمان (عج) تاکید به خواندن و مداومت به خواندن زیارت شریف عاشورا داشته‌اند. 🔹در ملاقاتی که سید رشتی با امام عصر (عج) داشته‌اند، ایشان به سید رشتی می‌فرمایند 🔻«چرا عاشورا نمی‌خوانید و بعد سه بار می‌فرمایند: عاشورا، عاشورا، عاشورا» 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
✅مرحوم تبریزی(ره): 🔻آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی اینجا در قم بودند و فوت شدند. قبرشان هم در شیخان است. 🔻من حالا هم از قبرش استفاده می کنم. بروید سر قبرش، فاتحه بخوانید، حوائجتان را هم بخواهید. گمان می کنم که نتیجه بگیرید. 🔻من حالا هم گاهی شده است که عرضی داشته باشم می روم سر قبر ایشان و نتیجه می گیرم. خواب هم می بینم و استفاده می کنم. 📚کتاب طبیب دلها 🕋 @sebghatallaah