اهل بيت (ع) در جريان تولد اين دو امام همام (ع) تدابيري انديشيده اند كه حضور حكيمه خانم خواهر امام رضا (ع) در جريان تولد امام محمد تقي (ع) و حضور حكيمه خانم عمه امام حسن عسكري (ع) در جريان تولد امام عصر (عج) مي باشد كه يكي از آن جلوه هاست و اين دو خواهر امام توانستند در اين دو جريان به عنوان شاهد و راوي حديث براي تولد اين دو امام عزيز براي شيعيان باشند و آنها را از حيرت و سرگرداني نجات دهند.🌹🌹🌹🍀🍀
امام جواد (ع) عمويي داشت بنام علي بن جعفر كه امام را بسيار دوست مي داشت و علاوه بر شناخت مقام ولايت خود را خادم و جان نثار امامش قرار مي داد و همچون سربازي جان بركف در خدمت امامش بود.
در حالات عموي امام جواد (ع) نقل شده است هنگامي كه يكي از واقفيها به امام جواد (ع) جسارت كرد بي تفاوت از كنار قضيه نگذشت بلكه با او درگير شد وبه او گفت: چه قصدي داري؟ خداوند او را سزاوار امامت دانسته و من پيرمرد را لايق ندانسته. (مجلسي،1404ق، ج 47،ص 263 )
🔴 راه نجات در آخرالزمان
🔵 امام جواد علیه السلام فرمودند:
🌕 (مهدی) را غيبتي است طولاني كه در آن زمان مخلصين انتظار ظهور او را دارند، اهل شك و شبهه منكر وجود حضرت مى شوند، بى دينان نام و ياد او را به استهزاء و مسخره مى گيرند، گروهى به دروغ براي ظهور وقت تعيين مى كنند، كسانى كه عجله كنند هلاك مى شوند، و اهل تسليم نجات پيدا مى كنند.
📚 كمال الدين ، ج ۲ ،ص ۳۷۸
دعایکمیل۩میرزامحمدی.mp3
25.11M
🕋 دعای کمیل
🎙 با نوای میرزا محمدی
┄═🌼💠🌷💠🌸💠🌼═┄
اللهم_عجلـــ_لولیڪ_الفرجـ 🤲
اگر کل دعای کمیل را فرصت ندارید گوش کنید
حداقل پنج دقیقه بهره مند شوید
🔴 قدرت علمی امام جواد در مجلس معتصم
در زمان امام جواد علیه السلام، روزی «ابن ابى دُؤاد» که از علمای آن زمان بود، از مجلس معتصم بازمیگشت، در حالى که بشدت افسرده و غمگین بود. زُرقان که با ابن ابى دُؤاد دوستى و صمیمیت داشت، مىگوید: علت را از او جویا شدم. گفت: امروز آرزو کردم که کاش بیست سال پیش مرده بودم! پرسیدم: چرا؟ گفت: به خاطر آنچه از ابوجعفر (امام جواد) در مجلس معتصم بر سرم آمد! گفتم: جریان چه بود!
گفت: شخصى به سرقت اعتراف کرد و از خلیفه (معتصم) خواست که با اجراى کیفر الهى او را پاک سازد. خلیفه همه فقها را گرد آورد و «محمد بن على» (حضرت جواد) را نیز فرا خواند و از ما پرسید: دست دزد از کجا باید قـطع شود؟ من گفتم: از مچ دست. گفت: دلیل آن چیست؟ گفتم: چون منظور از دست در آیه تیمم: «فَامْسَحُوا بِوُجُوهِکُمْ وَاَیْدِیْکُمْ؛ صورت و دستهایتان را مسح کنید» تا مچ دست است.
گروهى از فقها در این مطلب با من موافق بودند و مىگفتند: دست دزد باید از مچ قـطع شود، ولى گروهى دیگر گفتند: لازم است از آرنج قـطع شود، و چون معتصم دلیل آن را پرسید، گفتند: منظور از دست در آیه وضو: «فَاغْسِلُوا وُجُوهَکُمْ وَاَیْدِیَکُمْ اًّلىَ الْمَرافِقِ؛ صورتها و دستهایتان را تا آرنج بشویید» تا آرنج است.
آنگاه معتصم رو به محمد بن على (امام جواد) کرد و پرسید: نظر شما در این مسئله چیست؟ گفت: اینها نظر دادند، مرا معاف بدار. معتصم اصرار کرد و قسم داد که باید نظرتان را بگویید. محمد بن على گفت: چون قسم دادى نظرم را مىگویم. اینها در اشتباهند، زیرا فقط انگشتان دزد باید قـطع شود و بقیه دست باید باقى بماند. معتصم گفت: به چه دلیل؟گفت: زیرا رسول خدا(ص) فرمود: سجده بر هفت عضو بدن تحقق مىپذیرد: صورت (پیشانى)، دو کف دست، دو سر زانو، و دو پا (دو انگشت بزرگ پا). بنابراین اگر دست دزد از مچ یا آرنج قطع شود، دستى براى او نمىماند تا سجده نماز را به جا آورد
و نیز خداى متعال مى فرماید: «وَ أَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا؛ سجده گاهها (هفت عضوى که سجده بر آنها انجام مىگیرد) از آن خداست، پس هیچ کس را همراه با خدا مخوانید (و عبادت نکنید)» و آنچه براى خداست، قـطع نمىشود.
«ابن أبى دُؤاد» مىگوید: معتصم جواب محمدبن على را پسندید و دستور داد انگشتان دزد را قـطع کردند و ما نزد حضار، بى آبرو شدیم و من همانجا از فرط شرمسارى و اندوه آرزوى مرگ کردم.
(منبع : طبرسى، مجمع البیان، ج 10، ص 372)
#شهادت_امام_جواد علیه السلام را تسلیت عرض میکنم
8.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای اول ماه برای رفع گرفتاریها باصدای بلند در منزل پخش کنید