eitaa logo
🇮🇷سعیدکرمی(برساحل انتظار )🇵🇸
193 دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
4.4هزار ویدیو
68 فایل
بصیرت دینی ، اخلاقی ، تربیتی مشاوره دینی خبرآمد خبری در راه است ... تحول در زندگی و آماده سازی زمینه ظهور ... پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان گذارید . ارتباط با مدیر: @S17140 لینک جوین: https://eitaa.com/joinchat/1479802927Cb0f645d36d
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آيت‌الله شهيد دکتر بهشتي با توجه و تأكيد برنقش محيط اجتماعي درروند تعليم وتربيت، چگونگي تأثير آن را چنين بيان مي‌كنند: *همان گونه كه يك گل خوش‌بوي لطيف نازك، خيلي زودتر در برابر عوامل فساد متأثر ومنفعل مي‌شود و به فساد وپژمردگي مي‌گرايد، روح لطيف آدمي به‌مراتب از جسم او براي آلوده شدن، حساس‌تر وآماده‌تر است و به دليل خاصيت قبول وانفعالش، ضمانت بيشتري مي خواهد تا در برابرعوامل فساد محيط مصون بماند*.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رفته بود خوزستان ؛ جلسه تا ساعت یک نیمه شب طول کشیده بود. گفته بودند ؛ منزل ، هتل. خوابیده بود. همانجا در فرمانداری ، با عمامه زیر سر و روانداز عبا شهیدبهشتی،روحش شاد🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*شهید دکتر بهشتی* يكي از جنبه‌هاي بسيار مهم در وظيفه بزرگ وخطير امر به معروف و نهي از منكر و دعوت زباني و عملي به خير اين است كه محيط اجتماعي را براي پرورش استعدادها وآمادگي خير در توده‌ها آماده مي‌كند و به عكس، جامعه اي كه در آن، گناه و فساد و تباهي و ظلم و ستم و عدوان رواج دارد، محيط مساعدي براي رشد نقطه ضعف‌هاي بشري و پژمردگي نقاط قوت و خير اوست. حساب امر به معروف و نهي از منكر ،... حساب محيط سازي است. محيط سالم براي پرورش سالم و صحيح استعدادهاي خير نهفته در انسان‌هاست، مسئله بهداشت محيط اجتماعي است.»
- یا بمیران یا بمیر! - ولی بی‌تفاوت نباش! ▫️در جامعه‌ی اسلام، اسلام انسان را موجود آزاد می‌داند و حتی به این موجود آزاد نهیب می‌زند که در هر شرایط اجتماعی هستی نایست، نمیر! یا بمیران یا بمیر یا لااقل هجرت کن! به هرحال تسلیم محیط فساد نشو. ▫️ بنابراین برای انسان در برابر فشارهای محیط، آزادی قائل است اما اسلام روی نقش کُندکننده‌ی محیط فاسد، نقش کُندکننده‌ی فساد و ظلم حاکم بر محیط که حرکت انسان آزاد را کُند و دشوار می‌کند حساسیت دارد و نمی‌تواند در برابر این نقش کُندکننده‌ی ظلم و فساد، ساکت و بی‌تفاوت بماند.