🔰 این افتخار برای نسل جوان ماست که پرچم موفقیت انقلاب را به قله برساند
🔹نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی، در جمع دانشآموزان حاضر در اردوی تربیتی-معرفتی انجمن اسلامی دانشآموزی سراسر کشور حضور یافت و ضمن سخنرانی به پرسش برخی دانشآموزان پاسخ داد
حماسهآفرینی دانشآموزان در دفاع مقدس، الگویی برای موفقیت در جنگ نرم؛
نقش دانشآموزان در جنگ نرم
🔸در دو سه هفتهی اخیر، این هفتمین جلسهای است که در یک اردو توفیق حضور پیدا میکنم. چهار اردو دانشجویی بودند و این سومین اردوی دانش آموزی است. همانطورکه در یک عرصهی نظامی بدون آمادگی بدنی، بدون آماده شدن و به اصطلاح بدون ورزشها و تمرینهای لازم نمیتوانید یک حضور موثر داشته باشید، در جنگ نرم نیز باید با آمادگی وارد شوید.
🔸جنگ نرم، از جنس توپ و تانک نیست، از جنس سوال و شبههایست که در کلاس، مدرسه، محیط، محله و شهر مطرح میشود. دشمن مجموعهای از مطالب غلط و دروغ را پخش میکند، شبهههایی را مطرح میکند تا افراد دچار تردید شوند، این جنگ نرم است.
🔸در این میدان، عملیات شما چیست؟ پاسخ به این سوالات و رفع این شبهه هاست. برای این مسئله باید آمادگی داشته باشید. عرصهی بزرگیست، یک جنگ نرم است. در جنگ به این بزرگی که او همهی امپراطوری رسانهای خود را پای کار میآورد، دانش آموز چگونه میتواند نقش ایفا کند؟ اینجاست که اردو الگو لازم دارد.
🔸این الگو، دفاع مقدس است. در آنجا، در یک جنگ سخت با مجموعهای از جنگافزار طرف مقابل روبهرو بودید، با همه توانشان پای کار آمدند، چه شد؟ چرا موفق نشدند؟ چون در برابرشان یک ملتی را دیدند که همه قیام کرده بودند. فقط دهها هزار دانشآموز ما در این عرصه، حضور پیدا کردند که امام فرمودند: «رهبرما آن دانشآموز سیزده سال است». این الگوست که به ما نشان میدهد در این عرصه میشود ایستاد، مقاومت کرد و موفقیت به دست آورد.
🔸امروز صدام کجاست؟ شما کجایید؟ شما مهرداد عزیزاللهی را میشناسید؟ یک دانشآموز اصفهانی که تقریبا همسن شما بود. وقتی در جبهه صحبت میکند، آدم فکر میکند یک عالم اخلاق دارد صحبت میکند، نه یک دانشآموز. مهدی طحانیان کیست؟ یک دانش آموز که در چهاردهسالگی اسیر شده و در شانزده سالگی که در اسارت با او مصاحبه میشود. دوسال از اسارتش گذشته، آنقدر با صلابت، با دقت و باقدرت صحبت میکند. بعداً که این عزیز آزاد شد، خاطراتش را در دو کتاب نوشت. این کتابها را بخوانید، یکی تحت عنوان «همهی سیزده سالگی ام»، و دیگری «سرباز کوچک امام». در آنجا توضیح میدهد که پشت صحنه آن مصاحبه، چه فشاری بوده است. این الگوها به ما نشان میدهند که امروز هم دانشآموزان میتوانند در جنگ نرم یک نقش موثر داشته باشند.
🔸حرکت یک ملت، مثل دو امدادی است که عدهای بخشی از مسیر را میروند و در نقطهای، مشعل و پرچم را به نفر بعدی میسپارند. به تعبیر مقام معظم رهبری، نزدیک قلهایم. ما یک مسیر پرفرازونشیب را آمدیم، موفقیتهای بزرگ به دست آوردیم، گردنههای مهمی را پشت سر گذاشتیم و امروز در نزدیکی قله، این مشعل به شما سپرده میشود.
🔸شهدای هستهای ما، شهید شهریاری، شهید احمدی روشن، شهید رضایی نژاد، آن زمان دانش آموز بودند، که باتلاش و مجاهدت این موفقیت را در عرصه علمی ایجاد کردند. باید یک موفقیتی بهدست بیاوری تا بتوانی کشور را به آن قله نزدیک کنی. هرکسی باید خود را آماده کند تا در رساندن کشور به قله موفقیت، ایفای نقش کند. امروز عرصههای مختلفی همچون عرصههای علمی، عرصه های فکری، عرصههای سیاسی، رسانهای و اقتصادی وجود دارد که شما میتوانید در آن نقشآفرینی کنید. این افتخار برای نسل جوان ماست که پرچم موفقیت انقلاب را به قله برساند.
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily
🔰جلسه سیوهشتم از سلسله سخنرانیهای دکتر سعید جلیلی با موضوع حکمت سیاسی اسلام در قرآن
🔸سه شنبه ۷ شهریور ساعت ۱۸:۰۰
خ سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، سالن طاهره صفارزاده
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily
37.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سن دانشآموزی سن کنجکاویست
🔹#تیزر | لحظاتی از حضور دکتر سعید جلیلی در دو اردوی دانشآموزی، مرداد ۱۴۰۲
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily
May 11
🔰جلسه سیونهم از سلسله سخنرانیهای دکتر سعید جلیلی با موضوع حکمت سیاسی اسلام در قرآن
🔸سه شنبه ۲۱ شهریور ساعت ۱۷:۰۰
خ سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، سالن طاهره صفارزاده
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily
May 11
🔰 گزارش تصویری| جلسه سیونهم از سلسله سخنرانیهای دکتر سعید جلیلی با موضوع حکمت سیاسی اسلام در قرآن
🔺مشاهده کامل گزارشتصویری و دانلود تصاویر
https://drjalily.com/photos/778
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily
▪️لازمه همراهی پیامبر، داشتن دو ویژگی "اشداء علی الکفار" و "رحماء بینهم" است
باید مرزبندی خود را با کسانی که در برابر پیامبر قرار گرفته اند روشن کنیم و چنانچه از این مرزها بی اطلاع باشیم نمیتوانیم مودت و رحمت و دوستی و هم افزایی لازم را داشته باشیم
📌بخشی از سخنرانی دکتر جلیلی در دانشگاه سیستان و بلوچستان/ ۲۲ آذر ۹۵
⚫️فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد(ص)، تسلیت باد
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily
🔰تامل بر دعایی که در محضر امام رضا(ع) می خوانیم
🔸وقتی به زیارت مشرف میشویم بیان میکنیم «مُحَقِّقٌ لِمَا حَقَّقْتُمْ مُبْطِلٌ لِمَا أَبْطَلْتُم»، یعنی من میخواهم آن حقی را که شما بیان میکردید محقق کنم، میخواهم آنچه را که شما باطل میدانستید باطل کنم. این از دعاهای ماست؛ «نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ»، اگر نگاه یا رویکردی دارم بر مبنای هواهای کذا نیست بلکه بر مبنای معارف شماست؛ «رَأْیِی لَکُمْ تَبَعٌ»، بنای من بر این است که اگر توانی دارم آن را در خدمت شما بگیریم و برای یاری رساندن به شما آماده قرار دهم.
🔸اینجاست که در ادامه ادعاهایمان در محضر ائمه معصومین و حضرت رضا علیهالسلام بیان میکنیم: «وَبَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ مِنْ أَعْدَائِکُمْ وَمِنَ الْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ وَالشَّیَاطِینِ وَحِزْبِهِمُ الظَّالِمِینَ لَکُم»، آهنگ رفتار من برائت، فاصله داشتن و مرزبندی با اینهاست. «مِنْ کُلِّ وَلِیجَةٍ دُونَکُم». همان تعبیری که در قرآن آمده است: «أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تُتْرَكُوا وَلَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جَاهَدُوا مِنكُمْ وَلَمْ يَتَّخِذُوا مِن دُونِ اللَّهِ وَلَا رَسُولِهِ وَلَا الْمُؤْمِنِينَ وَلِيجَةً»، یعنی کس دیگری را بهعنوان دوست و محرم نمیگیریم و از هر ولیجهای که غیر از شما باشد برائت میجوییم.
📌بخشی از سخنرانی در جمع مسئولان بسیج دانشجویی سراسر کشور در #مشهد / ۳۱ مرداد ۹۵
▪️فرا رسیدن شهادت مظلومانه ثامن الحجج حضرت علیابنموسیالرضا علیه السلام تسلیت و تعزیت باد
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily
🔰گزارش تصویری| سخنرانی دکتر سعید جلیلی در یازدهمین رزمایش کشوری علمی فرهنگی موسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی
🔸در این جلسه چندساعته، نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی، پس از سخنرانی به پرسش برخی حضار پاسخ داد
🔺مشاهده کامل گزارشتصویری و دانلود تصاویر
https://drjalily.com/photos/779
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily