⭕خانم ” ناکاتا خایولا ” (Nakata Khaula) بانوی مسلمان ژاپنی مقیم پاریس ، از تازه مسلمانانی است که با داشتن #حجاب ، هویت و ارزش دیگری در وجود خود احساس کرده است و حجاب را وسیله ای برای پیشرفت و حضور بیشتر زن در جامعه می داند
🔹🔹هنگامی که تصمیم گرفتم اسلام خود را ابراز کنم ، هرگز فکر نکرده بودم که آیا خواهم توانست روزی پنج نوبت نماز بخوانم یا این که آیا قادر خواهم بود حجاب خود را حفظ کنم؟ شوق مسلمان شدن، چنان در من قوی بود که نگران چیزهایی که در آن سوی این تغییر در انتظارم بودند، نبودم .”
🔸🔸خانم ناکاتا ، زیبایی حجاب در اسلام را این چنین شرح می دهد :
” نگاه به حجاب از بیرون و بطور سطحی مانع دیدن حقایق آن می شود . کسی که ناآگاهانه از بیرون به اسلام مینگرد ، ممکن است حجاب را عامل محدودکننده مسلمانان بداند؛ اما از درون اسلام، چیزی جز صلح، آزادی و لذت – لذتی که قبلاً آن را تجربه نکرده است – نیست. پیروان اسلام ، این مکتب را به جای آزادی واهی سکولاریسم برگزیدهاند . حال باید پرسید اگر #اسلام به زنان #ظلم میکند، چرا شمار زیادی از زنان جوان و تحصیل کرده در اروپا، آمریکا، ژاپن، استرالیا و… به اسلام روی میآورند؟ زن با حجاب، به زیبایی فرشته است؛ اما تعصبی که چشم دیگران را کور کرده است، مانع از دیدن این زیبایی میشود. ”
#تبلیغ_بین_المللی_اسلام
#ستاد_هسته_های_فکری_تبلیغی
#سفیران_انقلاب
@safiran_enghlab
🔺شرح کامل این مطلب درسایت #رهیافته و لینک زیر🔻
🌍rahyafteha.ir/17617/
🌐 @rahyafte_com
هدایت شده از سفیران
✳️ تبلیغ قرآن!
🔹هیچ گاه تغییر نکرده.
🔹هیچ گاه دگرگون نشده.
🔹میلیارد ها نفر خوندنش.
🔹میلیون ها نفر حفظند.
♦️تا حالا فکر کردی چرا؟!
@safiran_khahar
https://t.me/joinchat/AAAAAD_OoI_GncLAS4rKbw
روزه داری در فرانسه
خب الحمدلله هم سال گذشته ماه مبارک در ایران بودم، هم امسال.
پیش از آمدن، در ساختمانمان با خانمی آشنا شدم، اهل تونس که هم تسلط به زبان عربی داشت، هم فرانسوی، هم انگلیسی. کارمند شرکتی بود و به شکل ماموریت در شهر رن فرانسه برای مدتی ساکن بود.
فکر می کرد عربم. به دلیل حجابم. هرچند خودش حجاب نداشت.
خیلی خوش رو و صمیمی برخورد می کرد و خیلی بذل محبت داشت.
یک روز در فرصتی که ایجاد شد از هر دری سخنی گفتیم جهت آشنایی. هنور نمی دانستم مسلمان است. بحث آمدنم به ایران شد و گفتم ماه مبارک رمضان در کشورم هستم. گفت که وای خیلی ماه رمضان سخت است. مدت زمان روزه داری اینجا خیلی طولانی است و واقعا سخت است و سال گذشته من خیلی اذیت شدم.
( در فرانسه اذان صبح تا اذان مغرب حدودا به 20 ساعت هم می رسد).
گفتم: خب می شود روزه نگرفت. تعجب کرد و گفت: یعنی چه؟ گفتم: خب ما رهبران دینی داریم (منظورم مراجع تقلید بود) که با توجه به آیات قرآن و روایات احکام را به روز برای ما مطرح می کنند.
مثلا این حکم شرعی وجود دارد که اگر در سرزمینی بودی که طول مدت روز خیلی بلند بود و به سختی و تعب می افتادید می توانید روزه نگیرید و بعد از آن در زمانی که روز کوتاه می شود قضایش را به جا آورید.
بسیار تعجب کرد و گفت: ما چنین چیزی نداریم و باید تحت هر شرایطی روزه را بگیریم. و من تعجب کردم که چه طور مقید به فریضه حجاب نیست، اما اینطور مصرانه مقید به انجام فرضیه ی دیگری مانند روزه هست. و البته کسانی را هم دیده بودم که حتی مقید به فریضه نماز هم نیستند اما باز این یک ماه روزه را می گیرند.
همچنین با خود فکر کردم که همان طور که نماز کیفیتش و ترتیبش در قرآن نیامده، یا حجاب که خیلی مفصل و دقیق وجوبش و کیفیتش تشریح شده چرا محل توجه قرار نمی گیرد. اما روزه که فقط نامش ذکر شده و باز کیفیتش و احکامش در آن نیامده، بلکه توسط پیامبر و امامان و فقها برای ما تشریح شده، چرا به یکی عمل می شود و به دیگری اعتنایی نیست. و نیز، اینها از کجا کیفیت نماز و روزه را می دانند؟
غیر این است که از طریق رهبران دینی آنها به ایشان رسیده است. اما آیا اجتهاد به روز، برای ایشان معنایی دارد؟
باز هم ارزش شیعه بودنم و معنی "اکملت لکم دینکم" با اعتقاد به امامت بعد از نبوت برایم رخ نمود و در قلبم قوت گرفت.
مشاهدات، تجارب و یادداشت های یک دانشجوی ایرانی 🇮🇷در فرانسه (در حال حاضر در ایران ☺️)
#تبلیغ_بین_المللی_اسلام
#ستاد_هسته_های_فکری_تبلیغی
#سفیران_انقلاب
@safiran_enghlab
@ninfrance
#تاریخی
#هنر
#ایرانیان_تاثیرگذار_درهند
بررسی مکتب هنری ایران و هند
قسمت اول:
طول سالیانی که ایران و هند به واسطه نزدیکی روابط سیاسی و تجاری رفت و آمد زیادی میان خود داشتند هنرمندان این دو خطه تاثیر بسیاری بر نوع و نگاه هنری آن دوره از تاریخ هنر ایران و هند گذاشتند. نقاشی هنری بود که بیشترین مراوده را میان این دو همسایه برقرار کرد.
درماتهورا آنقدر بنای عظیم ساخته شده بود که به اعتراف خود محمود دویست سال وقت لازم بود که چند هزار کارگر و بنا آنرا از نو سازند و تزئین کنند(1) اگر چه بحث ما درباره نقاشی است نه تزئینات دیگر اما باید گفته شود که درین بتخانهها و تالارهای مقدس نقاشیهای دیواری بسیار وجود داشته است و در حقیقت هند در آستانه قرن یازدهم خود موزهای بزرگ بودبا آثار هنری و نقاشیهای فراوان ،با بینکه این آثار که همه ملازم و مجاور مکانهای مقدس هند بود ازمیان رفت اما بازهم تاقرنهای بعدآثاری ازین قبیل در هند یافت میشد،جهانگرد ونیزی نیکلاکنتی که در اوایل قرن یازدهم از هند بازدید کرده است مینویسد که هنوز هم در سراسر هند ازین نقاشیها میتوان یافت.
گفتیم کهشاهرخ هیئتی برای مطالعه وضع هنری آسیای مرکزی وجنوبی به مشرق اعزام داشت،ازسال 1442 تا 1444 (9-867) اینهیئت درهندبسربرد،عبدالرزاق بخارائی یکی ازاعضای این کروه درباره آثارهنری درمعابد هند مینویسد که فقط درمعبد بلورآنقدرنقاشی هست که دریک ماه نمیتوان طرحآنهارابرداشت،نقاشیهاسطح ستونها و بدنه دیوارها راازکف تاسقف پوشانده است،درسایرمعابد نیز ازین مقاشیها کم و بیش هست اما فراموش نکنیم که توضیف درباره معابد جنوب هند است که کمتر مورد تعرض قرار گرفت:درینجا برای نخستین بار به نفوذ نقاشی فرنگی و چینی بر نقاشی هندی سخن بمیان آمده است(2).پنجاه سال بعدهنگام ورودواسکودگامابهند ،در کالیکوت گجرات عبادتگاهی وجودداشتهاست که مورداحتراموتقدیس پیروان همه دینهاحتی مسلمانان ومسیحیان بوده ودیوارههایآن از نقاشیهای جالب پوشانده شده بوده است(3)
شاید این آثاردرحوالی آلورا واقع بوده است که اکنون نیز آثاری از قرن 12در آن دیده میشود و به طرحهای موجود عارهایآجنتا بسیارشباهت دارد.بردیواره کاخهای راجپوتها نیز برخی طزحهای نقاشی هست که متعلقاند بعصر پیش ازخلق مکتبنقاشی معولی،اینهانیزفقط برای تزئینتهیه نشده بودو همه دارای ریشههای مذهبی و اساطیری است(4). یک سیاح چینی در قرن 12 از هند بازدید کرده است به تصاویر بودا که بر روی پارچه کتانی کشیده شده بوده است اشاره میکند، این کار شبیه است بکار هنری تبتی که بدان تانکاTangka گفته میشود و قرنهاست که گسترش یافته و مورد توجه قرار گرفته است .
در هند کتاب مصور،صرفنظر از کتابهای مقدس فرقه چین چیزی تهیه نشد یا اگر شد از میان رفتؤآنچه از چینها بر جای مانده از قرن 15 به بعد است. تا پیش ازتکوین مکتب بابری درین سرزمین بجای کاعذ از برگ خرما و چوبهای بریده شده نازک استفاده میکردندواکنون آثارمصوری ازین قبیل بدست داریم که متعلق به بودائیان وازقرن دوازدهم است. بهرصورت ازعصرقرون وسطای هندکارنقاشی بسیارکم داریم و از این لحاظ ایران و هند وجه اشتراک بسیار دارند.
اما نقاشیهای دیواری بهیچوجه منسوخ نشدوحتی دردوره بابرنیزکموبیش بردیوارههانقاشی میکردند. تنها درین عصر بجای دیواره معابد، دیواره کاخهای راجهها رانقاشی میکردندوگاهی نیزبرسطح خارجیاین قصرهاترسیماتی میکشیدند که چون کمدوام ونامطلوب بود منسوخ شد،فیروزشاه که از پیشوایان هنردوست مسلمانان هند است دستور داده بود که هرجانقاشی هست بررسی شودصورتها معدوم گردد و بجای آن صحنههائی از باغ و بوستان و گل و شکوفه تهیه شود (5).
درعصر بابر که در حقیقت عصر آستانه تکوین مکتب نقاشی بابری است،هنرمندان از خلق آثار هنری در شهرها منع شده بودند،ناچار به سوی روستاها رفتند و گروهی از همین هنرمندان بودند که پنجاهه سال بعد بدعوت اکبر متوجه دهلی و آگره شدند و تحت تعلیم استادکاران ایرانی خود بکار کتابسازی مصور سرگرم گردیدند(6).
تاریخ الفی ملا احمد دکنی که نسخه خطی سلطنتی آن توسط خطاطان عصر اکبری نوشته شد و در نقاشخانه مصور گردید، کتابی است که جامع و کامل و این نسخه جیزی بود شبیه به کتابهای مصور جدید که مطالب و تصاویر درهم آمیخته میشوند تاریخ الفی از نخستین کتابهای بزرگ تاریخی بود که نوشته شد. در تصاویر آن نفوذ هنر هندی بسیار محدد است، لباسخها و چهرهها و طرحهای زمینه همه ایرانی و تقلیدی است از سبک صفوی.
نویسنده:مهدی غروی/فرهنگ و مردم
محمد سعید اکبرزاده
#روزمرگی_هایی_از_کشور_هزار_آیین_هندوستان 🇮🇷🇮🇳
#ستاد_هسته_های_مقاومت_فکری_تبلیغی
#جهت_تبلیغ_اسلام_ناب_در_عرصه_تبلبغ_بین_الملل
#سفیران_انقلاب
@safiran_enghlab
🔹دکتر #شبلی_شمیل مادی مسلک از اسلام دفاع کرد...
#تبلیغ_بین_المللی_اسلام
#ستاد_هسته_های_فکری_تبلیغی
#سفیران_انقلاب
@safiran_enghlab
♦گینا کولار تازه مسمان امریکایی
🔸از آموزههای اسلامی یاد گرفتم که باید صبور باشم و به همین دلیل پس از روی آوردن به اسلام صبورتر و آرامتر شدم.
@safiran_enghlab
rahyafteha.ir/578
⭕ احساس جالب یک دختر تازه مسلمان آمریکایی درباره #حجاب
🔹🔹گینا کولار درباره حجاب خود میگوید: احساس میکنم وقتی روسری خود را به عنوان #حجاب به سر میکنم خداوند مرا نگاه میکند و رحمت خود را بر من نازل میکند.
🔶کولار درباره زندگی خود پس از روی آوردن به اسلام چنین میگوید: اسلام به من احساس شخصیت و هویت داد و من احساس کردم که به فرد دیگری تبدیل شدهام. پیش از این زندگی برایم بیهدف بود و نمیدانستم به چه دلیل زندگی میکنم. او پس از روی آوردن به اسلام بسیاری از دوستان خود را از دست داده زیرا دوستانش او را تروریست میدانند اما کولار که با تمام وجود دین اسلام را پیامآور #صلح برای همه بشریت میداند بدون توجه به همه این انتقادها با افتخار دین خود را حفظ کرده است.
🔷کولار خوشحال است از یک زندگی که به شرکت در مهمانیهای گوناگون و نوشیدن شراب و شادیهای کاذب خلاصه شده بود به نوعی دیگر از زندگی روی آورده است که برایش دارای معنا و مفهومی معنوی است. او میگوید اگرچه با داشتن دین اسلام بسیار مورد تبعیض واقع میشوم اما همه اینها برایم دارای ارزش است زیرا اکنون که یک مسلمان هستم آرامشی را تجربه میکنم که هیچگاه پیش از این تجربه نکرده بودم.
#تبلیغ_بین_المللی_اسلام
#ستاد_هسته_های_فکری_تبلیغی
#سفیران_انقلاب
@safiran_ebghlab
@rahyafte_com
#رمضان_کریم
✳️ گلچینی از ادعیه ماه مبارک رمضان با ترجمه انگلیسی
✳️ Dua tagged in Ramadhan collection
🔸http://yon.ir/Fa3qq
اللّهُمّ رَبّ شَهْرِ رَمَضَانَ
O Allah: the Lord of the month of Ramadhan,
الّذِي أَنْزَلْتَ فِيهِ القُرْآنَ،
In which You revealed the Qur'an,
وَافْتَرَضْتَ عَلَى عِبَادِكَ فِيهِ الصّيَامَ،
And You imposed fasting on Your servants:
ارْزُقْنِي حَجّ بَيْتِكَ الحَرَامِ
(Please) confer upon me with the pilgrimage to Your Holy House,
فِي هذَا العَامِ وَفِي كُلّ عَامٍ،
In this year and every year,
وَاغْفِرْ لِيَ الذّنُوبَ العِظَامَ
And forgive my serious sins,
فَإنّهُ لا يَغْفِرُهَا غَيْرُكَ
For none can forgive them save You,
يَا ذَا الجَلالِ وَالإكْرَامِ
O the Lord of majesty and honor
#تبلیغ_بین_المللی_اسلام
#ستاد_هسته_های_فکری_تبلیغی
#سفیران_انقلاب
@safiran_enghlab
https://t.me/bayeganitabligh/348
✅ مطالب بیشتر👇👇👇
https://t.me/joinchat/AAAAAD_OoI_GncLAS4rKbw
دو ماه پس از آنکه ویلیام مطالعه درباره مذهب را آغاز کرد، تصمیم به مسلمان شدن گرفت. گرچه در ابتدا این تصمیم را از خانواده و دوستان نزدیکش هم مخفی کرده بود. @rahyafte_com
او می گوید: «بسیاری از دوستانم پیش از آنکه حتی به مسلمان شدن فکر کنند، سه یا چهار سال مشغول مطالعه درباره اسلام بودهاند. اما من هم، گرچه به نظر میرسد عجله کردهام، ولی واقعا برای شناخت مذهب تلاش زیادی کردم».
به نظر او «ترسناکترین بخش قضیه این است که بفهمی تمام داشتههای مذهبیت، یا دست کم بخشی از آن غلط است و اینکه برخی چیزها را باید از نو یاد بگیری.»
#تبلیغ_بین_المللی_اسلام
#ستاد_هسته_های_فکری_تبلیغی
#سفیران_انقلاب
@safiran_enghlab
⁉️آیا می دانید مسلمانان در کشور #ایسلند نزدیک به 22 ساعت را که طولانی ترین زمان در ایام مبارک رمضان در جهان است، #روزه دار می باشند وتنها دو ساعت را صرف خوردن غذا می کنند.
#دینداری
@safiran_enghlab
📢📢اعلام برنامه 5 شنبه 10 خرداد
✅ کلاس لهجه عراقی سرکار خانم نوری صادقی ساعت 9.30 تا 11.30 برگزار می شود.
✅ کلاس زبان آلمانی جناب آقای دکتر فرهی ساعت 14 تا 17 برگزار می شود.
✳️ اسلام پشتیبان تمام مستضعفان جهان است و ما باید با صدور انقلابمان از همه مظلومان دنیا پشتیبانی کنیم.
صحیفه نور-جلد12-ص203
@safiran_enghlab
https://t.me/joinchat/AAAAAD_OoI_GncLAS4rKbw
فعالان مدنی بلژیک دوشنبه دراعتراض به سکوت دولتهای اروپایی درقبال جنایات رژیم صهیونیستی به ازای هرفلسطینی که طی دهه گذشته شهیدشده ی جفت کفش مقابل مقر شورای وزیران اتحادیه اروپاگذاشتند
@safiran_enghlab
⭕ داستان مسلمان شدن امیره از آمریکا
🔷اولین باری که با مسلمانان آشنا شدم در دانشگاه آرکانساس بود. ابتدا #پوشش خانومهای مسلمان من رو به خودش جذب کرد. با خانومی در دانشگاه آشنا شدم که خیلی راحت می توانستم حرف بزنم و سوال هایم را بپرسم. در قلب و روحم احساس تشنگی میکردم که سیراب نمی شدم. من هیچ وقت اون دختر را فراموش نمی کنم او فلسطینی بود. ساعتها می نشستم و به داستانهایش درباره کشورش و فرهنگش گوش می کردم. اما چیزی که کنجکاوی من را برانگیخته بود دینش بود، #اسلام.
🔶بعد از مسلمان شدنم و ازدواج با یک مسلمان زندگیم وارد مرحله جدیدی شد. والدینم شوکه شده بودند و دیگر با من حرف نمی زدند. و بیشتر دوستان آمریکایی ام را از دست دادم . والدینم اول مرا به آسایشگاه بیماری های روحی بردند ، اما وقتی دیدند این کار جواب نمی دهد من را عاق کردند و گفتند تو دیگر فرزند ما نیستی و دعا کردند که به قعر جهنم بروم. بعد از یک بمب گذاری در عربستان وضع من بدتر شد...
#تبلیغ_بین_المللی_اسلام
#ستاد_هسته_های_فکری_تبلیغی
#سفیران_انقلاب
@safiran_enghlab
🔺 ادامه مطلب در سایت #رهیافته
🌍rahyafteha.ir/28807