eitaa logo
" کانـالــ سفیران حجاب "
33هزار دنبال‌کننده
54.3هزار عکس
318 ویدیو
28 فایل
ادمین ثبت نام مسابقه: @girls_313 . تبلیغات سفیر 313👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/573243688C45fe529fd3
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 مخاطب این چند جمله دوستانند، ▫️آنان که شیرینی زندگی دین‌مدارانه را چشیده اند، نه دشمنان و فحاشان! ⚠️ چرا حجاب؟ 💠 مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی با استناد به خطبه‌‌ای از امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام (بحارالانوار، ج ۵، ص ۳۱۶) می‌فرمود: «در این عالم، میدان تکامل برای انسان باز است و در این سیر تکاملی تا جایی می‌توان پیش رفت که این قطره به اقیانوس هستی متصل شود، لذا تمام دستورات الهی و امر و نهی‌ها برای همین سیر تکاملی من و شماست. احکام شرعی یکی از الطاف بزرگ خداست برای رسیدن به مقامات بالا و بالاتر معنوی. انسان با طرح و تدبیر خودش امکان ندارد به کمال مطلق برسد، خداوند باید راهنما باشد. من خانه محبوب را نمی‌دانم، نشانی را باید خودش برای من بفرستد که از کدام راه به او برسم. راهنمایی خدا همین اوامر و نواهی اوست. علت قراردادن احکام و امر و نهی از جانب خدا، همین است». 🔹 حجاب هم یکی از این دستورات و احکام خداست. ای کاش همه‌ی احکام الهی و باید و نبایدهای دین را از این زاویه نگاه کنیم. 🌹 ملتمس دعا میثم مطیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روز قیامت جلوتون رو میگیره آهای مردای بی غیرت ،آهای زنای بی حجاب با شماست......
✍ برخی عمامه به سرها در اتفاقات اخیر با دوقطبی سازی به آتش فتنه دامن زدند حجت‌الاسلام پناهیان در مراسم وداع با پیکر بسیجی شهید مهدی زاهدلویی: برخی عمامه به سرهای به اصطلاح محقق رحلت بانویی را شنیدند و عجولانه بیانیه دادند اما برای شهادت جوان‌هایمان عامدانه سکوت کردند. از هنرمند و ورزشکار که انتظاری نیست برایشان اشتباه پیش می آید اما چرا باید عمامه به سر ، بین دمیدن برآتش فتنه و تفرقه باشد. عالم دینی سرسپرده هیچ جناحی نیست و نباید به دوقطبی سازی و آتش فتنه دامن بزند، اگر دوقطبی سازی در جامعه نباشد مشکلات کشور حل شدنی است. حجاب تنها بهانه بود و نباید بازی منافقین و دشمنان نظام را خورد بلکه امر مهم تر، نقشه منافقانه دوقطبی ساز در کشور است. @porseman313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا اگر بعد از مسح سر، انگشتان دست خشک بود، باید با کف دست، پا را مسح کرد؟ اصل در مسح پا برای وضو، آن است که با رطوبت باقی مانده در کف دست انجام شود، حال چه با انگشتان و چه با قسمت گودی کف دست صورت گیرد. در هر حال، مراجع عظام تقلید در این باره می‌گویند: اگر رطوبت کف دست فقط به اندازۀ مسح سر باشد، مى‌تواند[1] سر را با همان رطوبت مسح کند و براى مسح پاها از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد.[2] [1]. آیات عظام گلپایگانى، صافى، بهجت، سیستانى شبیری زنجانى: (احتیاط واجب آن است که می‌تواند ..) [2]. آیت الله بهجت: ( و بنا بر احتیاط واجب باید اوّل از ترى موى ریش و ابرو کمک بگیرد و اگر در آنها ترى نبود از دستها رطوبت بگیرد)؛ آیات عظام خوئى، تبریزى، شبیری زنجانى، سیستانى، خامنه‌ای: (براى مسح پاها از ریش خود رطوبت بگیرد)؛ امام خمینى، سید روح اللّٰه، توضیح المسائل (محشّٰى)، محقق و مصحح: بنى هاشمى خمینى‌، سید محمد حسین، ج 1، ص 159و201، دفتر انتشارات اسلامى، چاپ هشتم، قم، 1424 ه‍ ق. https://eitaa.com/joinchat/2853830665C232c32048c
✍ عسکری یا عسگری ؟ بسیاری از مردم در نگارش صحیح عسگری یا عسکری به اشتباه عمل می کنند. در حالی که آنچه مهم است برداشت‌های غلط معنایی از این دو عبارت است که دستمایه دشمنان دین و امامت امام عصر علیه‌السلام قرار گرفته و بدین‌وسیله این غلط اصطلاحی و لغوی را به دایره موضوع اعتقادی کشانده است. شنیده می‌شود که گفته‌اند حسن عسگری عقیم بوده و فرزندی نداشته است و عبارت عسگری که لقب ایشان است به معنای عقیم و بی‌دانه است؛ فلذا همین شهرت به عقیم بودن دلیل بر عدم وجود فرزندی برای اوست. تاریخ گواه است که «عسکری» از مشهورترین القاب آن حضرت است؛ همان طور که امام هادی علیه‌السلام را به این لفظ لقب داده‌اند و عسکر محله‌ای بوده در شهر سامرا که لشکرگاه و محل توقف سپاه خلفای عباسی در آنجا قرار داشت. خلفای عباسی برای زیر نظر داشتن فعالیت‌های فرهنگی، علمی و سیاسی امام هادی علیه‌السلام، آن حضرت را در سال 236 ه.ق از مدینه به سامرا انتقال و در محله عسکر سکونت دادند. چون امام حسن علیه‌السلام و پدر بزرگوارش امام هادی علیه‌السلام در محله عسکر قرارگاه سپاه در شهر سامرا زندگی می‌کردند و به عسکری لقب یافتند و این لقب مشترک بین آن حضرت و پدرشان امام هادی علیه‌السلام است و آنها را عسکریین گفته‌اند. اگر بنا بود این لفظ به (گاف) نوشته یا تلفظ شود، باید امام هادی نیز عقیم می‌بود و از نعمت فرزند محروم تلقی می‌شد. از سوی دیگر عسکر لفظی عربی است و به معنای لشکر است. عسکری اسم منسوب است و منسوب به عسکر است و اصولا در زبان عربی حرف گاف وجود ندارد. پس آنچه صحیح است، عسکری (با کاف) است، نه عسگری (با گاف). در به وجود آمدن شایعه عقیم بودن حضرت، عوامل مختلفی چون خلفای عباسی، جعفر کذاب و فردی به نام زبیری تاثیری به‌سزا داشتند. این شایعه و عوامل حکومتی عباسی باعث شدند که عده قلیلی از مسلمانان معتقد باشند که امام حسن عسکری فرزندی دارد و او مهدی موعود (عج) است ولی طرفداران این عقیده، خیلی کم بودند، چنانکه نعمانی که در زمان غیبت صغری می‌زیسته، می‌نویسد: این جمعیت کمی که بر این عقیده پا بر جا ماندند همان‌هایی هستند که علی بن ابیطالب درباره‌شان می‌فرماید: در پیمودن راه حق از کمی نفرات وحشت نکنید. شایسته است مردم و رسانه‌ها کمر همت ببندند و در ترویج کلمه صحیح عسکری به جای عسگری کوشش کنند. (عج) (عج) https://eitaa.com/joinchat/2853830665C232c32048c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امروز جنگ ما : ۱. جنگ رسانه ای ۲. جنگ فضا سازی عمومی ۳. جنگ تبلیغاتیست ما نباید از این جنگ غفلت کنیم. مقام معظم رهبری @porseman313
مرگ خلیفه دوم در چه روزی اتفاق افتاده است؟ در فرهنگ عوام شیعه چنین گمان می‌رود که نهم ربیع الاول زمان مرگ خلیفه دوم است در حالی‌که چنین گمانی، اشتباهی فاحش است؛ زیرا منابع تاریخی و روایی شیعه و سنی، تاریخ مرگ خلیفه دوم را در ماه ذی الحجه می‌دانند. قاطبه‌ی عالمان و مورخین اهل سنت زمان جراحت خلیفه دوم را روز 26 یا 27 ماه ذی‌الحجه و دوشنبه و یا چهارشنبه دانسته و گفته‌اند او پس از سه روز یا چهار روز در آخر ذی‌الحجه یا اول محرم درگذشت. عالمان بزرگ شیعه نیز به این نظریه معتقدند، از متقدمین شیعه، می‌توان یعقوبی(م284ق)، مسعودی(م346ق)، ابن اعثم کوفی(م314ق) و شیخ مفید(م413ق) را نام برد؛ شيخ مفيد در كتاب «مسار الشيعه» می‌نویسد: «در روز بيست و ششم ذی الحجة سال 23 هجری عمر بن خطاب مجروح گرديد و در بيست ونهم ماه درگذشت.» هم چنين ابن ادريس حلی(م578ق) در کتاب سرائر آورده است: «عمر بن الخطاب در روز بيست و ششم ذی الحجه سال 23 هجری مجروح گرديد و در بيست و نهم همان ماه درگذشت... اما تاريخ اين واقعه گاهی بر بعضی از علما ما مشتبه شده، و چنين پنداشته‌اند كه اين حادثه در نهم ربيع الاول بوده است.» علامه مجلسی(رحمةالله علیه) نیز به این موضوع اعتراف کرده و می‌نویسد: «آن چه كه درباره كشته شدن خليفه دوم در ماه ذی‌الحجه ذكر شد، مشهور بين علمای اماميه است.» سپس تلاش می‌کند که نقل نهم ربیع را نیز تایید کند و در این‌باره تنها به یک روایت «رفع القلم» استناد می‌کند که سندش مخدوش و ضعیف است. چرا که اولا: روایت مرسل است و ثانیا: که در سند روایت دو فرد مجهول الهویه و ناشناخته وجود دارد و با دیگر اعتقادات شیعه نیز سازگاری ندارد. لذا این روایت نمی‌تواند صحیح باشد. 👈 اما نهم ربیع، زمان مرگ کیست؟ به گفته آیت‌الله سید حسن مصطفوی، ۹ربیع‌الاول در واقع سال‌روز کشته شدن عمر سعد، قاتل امام حسین(علیه‌السلام)، به فرمان مختار ثقفی است که توسط عوام با خلیفه دوم اشتباه گرفته شده‌است. @porseman313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍چرا باید خدا را عبادت کنیم با اینکه از ما بی نیاز است؟⁉️ 👈روزی جوانی نزد حضرت موسی علیه السلام آمد و گفت: ای موسی خدا را از عبادت من چه سودی می رسد که چنین امر و اصرار بر عبادتش دارد؟ حضرت موسی علیه السلام فرمود: یاد دارم در نوجوانی از گوسفندان شعیب نبی چوپانی می کردم. روزی بز ضعیفی بالای صخره ای رفت که خطرناک بود و ممکن بود در پایین آمدن از آن صخره اتفاقی برایش بیفتد. 🔺با هزار مصیبت و سختی خودم را به صخره رساندم و بز را در آغوش گرفتم و در گوشش گفتم: ای بز ! خدا داند این همه دویدن من دنبال تو وصدا کردنت برای برگشتن به سوی من، به خاطر سکه ای نقره نیست که از فروش تو در جیب من می رود. می دانی موسی از سکه ای نقره که بهای نگهداری و فروش تو است، بی نیاز است. دویدن من به دنبال تو و صدا کردنت به خاطر خطر گرگی است که تو نمی بینی و نمی شناسی و او هر لحظه اگر دور از من باشی به دنبال شکار توست. ⚠️ای جوان بدان که خدا را هم از عبادت من و تو سود و زیانی نمی رسد، بلکه با عبادت می خواهد از او دور نشویم تا شیطان بر ما احاطه پیدا نکند و در دام حیله های شیطان نیفتیم... "وَ مَنْ‌ يَعْشُ‌ عَنْ‌ ذِکْرِ الرَّحْمٰنِ‌ نُقَيِّضْ‌ لَهُ‌ شَيْطَاناً فَهُوَ لَهُ‌ قَرِينٌ‌ " و هر کس از یاد خدا روی‌گردان شود شیطان را به سراغ او میفرستیم پس همواره قرین اوست (زخرف 36) 📚الانوار النعمانیه @porseman313
ایران تن است و ما همه اعضایِ پیکریم این خاک خانه ایست که با جان بر آن دریم کرد و بلوچ، ترک و عرب، زیر پرچمش با هر نژاد و مذهب، خواهر برادریم ایران من، نفس به هوایِ تو می‌ کشیم ایران من، فقط به هوایِ تو می‌ پریم http://eitaa.com/joinchat/2857959535Cb745d2da40
✍ انتطار ظهور یعنی چه؟ «افْضَلُ الْاعْمالِ انْتِظارُ الْفَرَجِ‏» یعنی چه؟ بعضی خیال می‌کنند اینکه افضل اعمال، انتظار فرج است، به این معناست که انتظار داشته باشیم (عجّل الله تعالی فرجه) با عده‌ای که خواص اصحابشان هستند یعنی سیصد و سیزده نفر و عده‌ای غیرخواص ظهور کنند، بعد دشمنان اسلام را از روی زمین بردارند، امنیت و رفاه و آزادی کامل را برقرار کنند، آن‌وقت به ما بگویند بفرمایید! ما انتظار چنین فرجی را داریم و می‌گوییم افضل اعمال هم انتظار فرج است! (یعنی بگیر و ببند، بده به دست من پهلوان!) نه، انتظار فرج داشتن یعنی انتظار در رکاب امام بودن و جنگیدن و احیاناً شهید شدن، یعنی آرزوی واقعی و حقیقی مجاهد بودن در راه حق، نه آرزوی اینکه تو برو کارها را انجام بده، بعد که همه‌ی کارها انجام شد و نوبت استفاده و بهره‌گیری شد، آن‌وقت من می‌آیم! 👤 📚 از کتاب ص ۱۷۳ @porseman313
✍ آیا صلوات بر غیر پیامبر جایز است؟ در آیات قرآن کریم صلوات بر غیر حضرت نیز جایز شمرده شده است، همچنین روایات پیامبر و اهل بیت علیهم‌السلام نیز بر این امر دلالت دارند 1️⃣«هُوَالَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ»؛ «اوست كسى كه با فرشتگان خود بر شما درود مى‏ فرستد تا شما را از تاريكی‌ها به سوى روشنايى برآورد». در این آیه شریفه، خدا و فرشتگان بر مؤمنان درود می‌فرستند، در نتیجه آیه خلاف مدعای این افراد است. 2️⃣«خُذْ مِنْ أَمْوَالهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَ تُزَکِّیهِم بهِا وَ صَلّ‏ِ عَلَیْهِم»؛ «از اموال آنان صدقه‏‌اى بگير تا به وسيله آن پاک و پاكيزه‏‌شان سازى و برايشان درود بفرست». در این آیه قرآن، به پیامبر نیز خطاب شده است که بر نیکوکاران صلوات بفرستد. 3️⃣ در روایات نیز صلوات‌ بر غیر پیامبر وجود دارد، این روایات به حدی زیاد است که به ذکر یک مورد از صلوات‌هایی که پیامبر بر دیگران فرستاده است، اکتفا می‌کنیم: «زمانی که ابو اوفی زکات خود را پرداخت کرد، پیامبر فرمود: «اللَّهُمَّ صَلِ‏ عَلَى‏ آلِ‏ أَبِی‏ أَوْفَى»؛ «خدایا درود بفرست برآل ابی‌اوفی». بنابراین صلوات بر غیر پیامبر جایز است و ادله قرآنی و روایی نیزگواه بر این مطلب هستند. @porseman313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاريخ تولّد و وفات حضرت عبدالعظیم چه تاریخی است؟ تاريخ دقيق تولّد و وفات حضرت عبد العظيم عليه السلام مشخّص نيست؛[۱]امّا در برخى از منابع متأخّر، اين گونه آمده است : حضرت شاه عبد العظيم كه كنيه اش ابوالقاسم و ابوالفتح نيز بوده، در روز پنج شنبه چهارم ماه ربيع الآخر سنه ۱۷۳ هجرى قمرى، مطابق ۲۵ تير ماه ۱۵۸ يزدگردى، در زمان هارون الرشيد در مدينه در خانه جدّش حضرت امام حسن مجتبى متولّد شده ... و پس از مدّت ۷۹ سال و شش ماه و يازده روز قمرى عمر ، در روز آدينه پانزدهم شوّال المكرّم سنه ۲۵۲ هجرى قمرى، مطابق سيزده مهر ماه قديم سنه ۲۳۵ يزدگردى، در زمان المعتزّ باللَّه عبّاسى به سراى آخرت رحلت نمود .[۲] همچنين در برخى از منابع متأخّر از كتاب نزهة الأبرار سيّد موسى بَرزنجى و مناقب العترةى احمد بن محمّد بن فهد حلّى و تاريخ نور الدين محمّد السمهودى نقل شده كه ولادت حضرت عبد العظيم عليه السلام پنج شنبه چهارم ربيع ثانى سال ۱۷۳ ق، در مدينه و وفاتش در پانزدهم شوّال ۲۵۲ ق، بوده است .[۳] گفتنى است با توجّه به اين كه در منابع كهن و معتبر، تاريخ تولّد و وفات ايشان ذكر نشده و منابع گزارش هاى پيش گفته ، شناخته شده نيستند ، اين گزارش ها فاقد اعتبارند ؛ ليكن در كتاب شريف الكافى، از حضرت عبد العظيم عليه السلام، از هشام بن حكم روايت نقل شده است.[۴]تاريخ وفات هشام بن حكم، سال ۱۹۹ ق، يا پيش از آن است .[۵]و مظنون، اين است كه حضرت عبد العظيم عليه السلام هنگام نقل روايت، كمتر از بيست سال نداشته است. بنا بر اين، تولّد ايشان بايد سال ۱۸۰ ق، يا پيش از آن باشد .[۶] همچنين بر اساس روايتى از امام هادى عليه السلام كه ثواب زيارت قبر حضرت عبد العظيم عليه السلام، همانند زيارت مرقد سيّد الشهداء عليه السلام دانسته شده ، بايد بگوييم كه او در دوران امام هادى عليه السلام و پيش از شهادت ايشان از دنيا رفته است و از آن جا كه دوران امامت ايشان از سال ۲۲۰ تا ۲۵۴ ق بوده ، وفات حضرت عبد العظيم عليه السلام پيش از سال ۲۵۴ ق، اتّفاق افتاده است . بنا بر اين ، هر چند بر پايه قراين ياد شده ، احتمال تولّد حضرت عبد العظيم عليه السلام در سال ۱۷۳ ق ، و وفات ايشان در سال ۲۵۲ ق ، منطقى و معقول است ، با اين حال، اثبات آن نياز به منبع معتبر دارد . ❇️از سوى ديگر با عنايت به اين كه به هر دليل ، چهارم ربيع الثانى، به عنوان تاريخ تولّد حضرت عبد العظيم عليه السلام و پانزدهم شوّال، به عنوان تاريخ وفات ايشان شهرت يافته ، بزرگداشت ياد آن حضرت و تجليل از مقام معنوى آن بزرگوار در روزهاى ياد شده، نيكوست .[۷] گفتنى است كه در جلسه ۶۲۸ مورّخ ۲۶ / ۵ / ۱۳۸۹ شوراى انقلاب فرهنگى ، چهارم ربيع الثانى، به عنوان «روز ولادت حضرت عبد العظيم عليه السلام» جهت درج در تقويم رسمى كشور به تصويب رسيد و در تاريخ ۱۸ / ۷ / ۱۳۸۹ به آستان مقدّس آن حضرت ابلاغ گرديد . _______________________ [۱]در گذشته ، در عرف عامّه مردم ، كلمه «شاه» در بسيارى از موارد، به نشانه تجليل و احترام به كار مى رفت . به امير مؤمنان على عليه السلام، «شاه مردان» و به امام حسين عليه السلام، «شاه شهيد» يا «شاه شهيدان» مى گفتند . در باره حضرت عبد العظيم عليه السلام اين كلمه در كتاب هاى سده سيزده و چهارده هجرى (نه كتاب هاى قبل از آن) ديده مى شود و اين كلمه، جزو نام ايشان نيست . (ر . ك : شناخت نامه حضرت عبد العظيم حسنى عليه السلام و شهررى / مجموعه مقالات چاپ شده: ص ۷۳ (مقاله «آشنايى با حضرت عبد العظيم عليه السلام و مصادر شرح حال او»، رضا استادى) . [۲]ر . ك : مجموعه مقالات كنگره بزرگداشت حضرت عبد العظيم عليه السلام : ج ۳ ص ۱۸۱ - ۱۸۵ (رساله «عراضة الإخوان : سفرنامه معلّم حبيب آبادى به آستانه حضرت عبد العظيم و شهر رى»، محمّدعلى معلّم حبيب آبادى) . [۳]شناخت نامه حضرت عبد العظيم حسنى عليه السلام و شهررى / مجموعه رساله هاى خطّى و سنگى: ص ۲۷۳ (رساله «الخصائص العظيميّة»، شيخ جواد شاه عبد العظيمى). [۴]الكافى : ج ۱ ص ۴۲۴ ح ۶۳ . [۵]ر . ك : معجم رجال الحديث : ج ۱۹ ص ۲۷۰ ش ۱۳۳۲۹ . [۶]ر . ك : شناخت نامه حضرت عبد العظيم حسنى عليه السلام و شهررى/ مجموعه مقالات چاپ شده: ص ۶۷ (مقاله «آشنايى با حضرت عبد العظيم عليه السلام و مصادر شرح حال او»، رضا استادى). [۷]شايان ذكر است كه با مراجعه به منابع حديثى و تاريخى، مشخّص مى گردد كه درباره تاريخ تولد و وفات بسيارى از پيشوايان اسلام، گزارش هاى مختلفى وجود دارد و تاريخ دقيق و قطعى آنها مشخّص نيست و بزرگداشت ايّام ولادت و يا وفات آنها بر اساس انتخاب نظر مشهور و يا انتخاب يكى از گزارش هاست. @porseman313
‼️ «صراط مستقیم» یعنی چه؟ 🔻 «اِهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ؛ صِرَاطَ الَّذِینَ أنعَمتَ عَلَیهِم».[1] ✍️ خدایا ما را به راه راست هدایت بفرما؛ راه کسانی که به آنها نعمت داده‌ای. 💠 آیت‌الله محمّد‌تقی بهجت رحمه‌الله: «بر صراط مستقیم بودن یعنی نبی صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله‌وسلّم یا وصی علیه‌السّلام را پیش روی خود قرار دهیم و پیرو آنها باشیم. 🔶 صراط مستقیم، دو صراط است که باید آنها را پیمود: یکی در دنیا، و دیگری در آخرت؛ اگر امروز، در دنیا درست بر روی صراط مستقیم مشی کردیم، فردا هم از صراط آخرت ـ که بر روی جهنم است ـ می‌توانیم عبور کنیم».[2] 📚 پی‌نوشت: [1]. حمد، آیه 6. [2]. در محضر بهجت، ج 1، ص 246. @porseman313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدیه «همراه اول» به‌مناسبت اولین برد ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بسته اینترنت ۳ گیگابایتی یک‌روزه 👇👇👇 *2022*33# @sedaye_balochestan