✍
داستان
پيامبر كودك يتيمي را كه جدا از جميع ساير كودكان ايستاده و گريه ميكرد، نوازش كرده و به او فرمود از اين پس من و خانوادهام در حكم خانواده تو هستيم، و او را تحت سرپرستي خود گرفت.
حكايت پيامبر عظيم الشان اسلام(ص) روزي براي اداي نماز عيد (قربان يا فطر) از منزل خارج شد. ديد بچهها با همديگر بازي ميكنند ولي در كنار آنها، بچهاي كه لباس كهنه و پاره پاره بر تن دارد، گريه ميكند.
حضرت نزد او آمد و فرمود: «چرا گريه ميكني و با بچهها بازي نميكني؟!»
بچه كه آن حضرت را نميشناخت، عرض كرد: اي مرد! به من كار نداشته باش، پدرم در فلان جنگ اسلامي شهيد است، مادرم با شوهر ديگري ازدواج نموده، مال مرا خوردند و مرا از خانه خود بيرون كردهاند، نه غذا دارم نه آب و نه لباس و نه خانهاي كه به آن پناه ببرم. چون ديدم بچهها با كمال شادماني با همديگر بازي ميكنند، پدر دارند، خانه و كاشانهاي دارند، غم و مصيبت من تازه شد. ازاينرو گريهام گرفت.
رسول خدا(ص) دست آن كودك را گرفت و به او فرمود: «آيا راضي نيستي كه من پدر تو و دخترم فاطمه، خواهر تو و علي(ع) عموي تو و حسن و حسين(ع) برادران تو باشند؟»
كودك يتيم حضرت را شناخت و گفت: چگونه راضي نيستم اي رسول الله؟
پيغمبر اكرم(ص) او را به سوي خانه برد و لباس نو و تميز به او پوشاند و غذا به او داد و به طور كامل موجب خوشحالي او شد. كودك يتيم، با چهره خندان از خانه رسول خدا(ص) بيرون آمد و به سوي بچهها رفت
اين بچه، به سرپرستي رسول خدا(ص) به زندگاني خود ادامه داد تا اينكه آن حضرت رحلت نمود. نقل ميكنند هنگامي كه خبر رحلت آن حضرت به گوش بچه رسيد، گويي آسمان بر سرش خراب گرديد. از خانه بيرون آمد و ناله و فريادش بلند شد. خاك بر سر ميريخت و ميگفت: «من از حالا واقعاً يتيم شدم، غريب گشتم.» چون مسلمانان اين صحنه را ديدند بعضي از صحابه، سرپرستي او را قبول كردند تا در آينده دچار مشكل نگردد.(۱۴)
ــــــــــــــــــــــــــــ
📎پی نوشتها
۱.الکافی ج ۴ ص ۲۰۷ ح ۹
۲.حج/۳۷.
۳.مستدرک الوسائل، ج۱۰، ص۱۷۰.
۴.مصباح الشریعه، به نقل از: اسرار عرفانی حجّ، فعالی، دارالحدیث،ص۴۹۶.
۵.مصباح الشریعه، ج۱،ص۴۹.
۶.وسائل الشیعه، ج۱۰، ص ۱۷۴.
۷. مستدرک الوسائل، ج۱۰، ص۱۷۰
۸.وسائل الشیعه، ج۱۰، ص ۱۷۳.
۹.همان، ص۱۷۴، حدیث۱۱
۱۰.الوسائل،باب۳۶، حدیث۲.
۱۱.الوسائل،باب۳۶، حدیث۴.
۱۲.بحار الانوار،ج۹۶،ص۲۹۷.
۱۳.محاسن برقی،ج۱،ص۶۷.
۱۴.الدین فی القصص،ج۱،ص۵۴.
#عید_قربان
#عید_سعید_قربان
🔻 ادامه دارد 👇👇
@porseman313
" کانـالـــ پـرسـمــــــانـــــ 313 "
.
✅ یه معمای قرآنی بهمراه جایزه ✅
❓كدام آيه در قرآن كريم به آيه ولايت معروف است ؟🤔
👈 ازبین پاسخهای صحیح
قرعه کشی میشه و به نفر اول
جایزه تعلق میگیره.☺️حالا جایزه چی هست.خب معلومه باید تابلو فرش باشه .
یه تابلو فرش سایز ۲۰در۲۰ به ارزش ۱۵۰هزار تومان .
💠 جواب معما رو به همراهِ
نام ونام خانوادگی
وبرای چند نفر ارسال کردی؟
به آیدی زیر بفرستید.
@Mr_farsh313
👈 مهلت ارسال پاسخ
نهایتا تا ساعت۱۲ عید #غدیر ⚠️
🔹پیشنهاد میدم این پیام رو به دوستان و آشنایان هم ارسال کنید
تا در پاسخگویی و قرعه کشی شرکت کنن.😊
از #عید_قربان تا #عید_غدیر
🔰 تابلوفرش چهره 👇👇👇👇
@tabloo_farsh313 لینک کانال
Mehdi Akbari - Eyde Ghadir 5 (128).mp3
7.56M
🎧 سرود | شیر خدا علی
🎤 حاج مهدی اکبری
#عید_سعید_غدیر
#عید_غدیر
#غدیر
به کانال آموزشی صفر تا صد مداحی بپیوندید 👇👇👇👇👇
@madahi313
✍
آیا اهل سنت حدیث من کنت مولاه فهذا علی مولاه - رو قبول دارند؟ اگر قبول دارند چرا با خلافت حضرت علی مخالفت کردند؟
تمام مسلمانان رخداد عظیم غدیرخم را كه در آخرین سفر حج رسول الله(ص) اتفاق افتاد را قبول داشته و میگویند در سال دهم هجری در روز هیجدهم ذیحجه در محل غدیرخم در منزلگاهی به نام جحفه - محل انشعاب خطوط كاروانها به مدینه و مصر و شام و مكه - كه حجّاج از آن جا از یكدیگر جدا شده هر كدام به شهر و دیار خود باز میگشتند، رسول خدا(ص) در آن جا به كاروانیان دستور توقف داد و مقرر داشت تا در همان جا فرود آیند. فرمود تا پیش رفتگان را فراخوانده از راه رفته با گردانند و منتظر بمانند تا واپس ماندگان نیز از راه برسند آن گاه فرمان داد تا آن جمعیت بسیار كه بنا به قولی بر یك صد و بیست هزار نفر بالغ میشدند متفرق نشوند.
دلیل اختلاف اهل سنت با خلافت امام علی(ع) به این مطلب بر می گردد که: اهل سنّت در معنای حدیث غدیر «من كنت مولاه فهذا علی مولاه» اختلاف كردند. بعضی از اهل سنت میگویند پیامبر اكرم(ص) در روز غدیرخم حضرت علی(ع) را به عنوان دوست خویش معرفی كردند. اگر چنان چه بپذیریم حدیث غدیر دلالت بر امامت حضرت علی(ع) میكند نمیپذیریم كه حدیث غدیر دلالت بر امامت بلافصل حضرت علی میكند تا موجب شود خلافت سه خلیفه منتفی شود.[۲] به اعتقاد شیعه با توجه به مجموع گفتار رسول خدا(ص) در غدیر، معنای مولا در جمله «من كنت مولاه فهذا علی مولاه» دارنده قدرت ولایت در دین و امور مسلمانان است، نه معانی دیگر - دوست، یاری كننده، همسایه و...
معنا ندارد كه پیامبر اسلام(ص) در آن هوای گرم و سوزان طاقتفرسا در میان آن همه مسلمان و در آن هوای گرم و نامناسب حضرت علی(ع) را به عنوان دوست خویش معرفی كرده باشند آن چه كه فهمیده میشود این است كه پیامبر(ص) در آن هوای نامساعد یك مسأله دینی بسیار با اهمیتی را به مسلمانان معرفی كردند كه آن هم مسأله با اهمیت جانشینی و امامت است چون پیامبر(ص) تا آن وقت اصول و فروع دین و احكام آنها را بیان كرده بودند به جز این كه مسأله بسیار مهم جانشینی و امامت بعد از خودشان به نحو مراسم نصب و تبریك برگزار نكرده بودند لذا در روز غدیرخم مراسم نصب و تبریك حضرت علی(ع) بود كه در غدیرخم برگزار شد.[۳]
از طرفی دعایی را كه پیامبر اسلام(ص) در غدیرخم در حق حضرت علی(ع) داشتند كه فرمودند: «اللهم و ال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله» این دعا مناسب و شایسته شخصیتی است كه زعامت و رهبری ملت اسلام را بر عهده داشته باشد و قرینه است بر اینکه پیامبر اسلام(ص) در آن روز حضرت علی(ع) را به عنوان خلیفه و زعیم مسلمانان تعیین كردند.[۴]
آن چه جای تأمل دارد این است كه، پس از رحلت رسول خدا(ص) چون عدهای از تصاحب كنندگان حكومت ادعا كردند كه رسول خدا(ص) آن چه درباره علی(ع) فرموده در آستانه وفات نسخ كرد، در واقع یاد كردن از واقعه غدیر كم ارزش شد.
از نظر شیعه، این قضیّه مورد تأیید است و حتّی همه مفسّران شیعه و حدود ۳۶۰ نفر از علمای اهل سنت معتقدند كه آیه «تبلیغ»؛ «یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا یهْدِی الْقَوْمَ الْكَافِرِینَ[مائده/۶۷] ای پیامبر(ص) آن چه را از سوی پروردگارت بر تو نازل شده، به مردم ابلاغ كن و اگر نكنی، رسالت خود را به طور كامل انجام ندادهای و خداوند تو را از مردم بدخواه حفظ میكند.»
دراین جا به دیدگاه برخی از مفسّران اهل سنّت اشاره میكنیم:
۱. واحدی نیشابوری در كتاب اسباب النّزول، صفحه ۱۵۰ میگوید: «یا ایها الرسول...»، روز عید غدیر درباره علی بن ابیطالب نازل شده است
۲. سیوطی در كتاب الدر المنثور، جلد ۲، صفحه ۲۹۸ مینویسد: «یا ایها الرسول...»، روز عید غدیر درباره علی بن ابیطالب نازل شده است.
۳. فخر رازی در كتاب تفسیر[۵] خود میگوید: «مفسّران ده وجه و سبب برای نزول این آیه بیان كردهاند»؛ سپس در ادامه میگوید: «دهم این كه این آیه در مقام فضیلت علی بن ابیطالب نازل شده است و هنگامی كه این آیه نازل شد، پیامبر اسلام دست حضرت علی را گرفت و فرمود: هر كه من مولا و سرپرست و حاكم او هستم، علی هم مولای او است».
منابع:
[۱]. در كتابهای اهل سنت نام ۱۴۶ نفر از صحابیانی كه در غدیر حضور داشته اند یاد شده است. در این باره ر.ك: الغدیر، ج ۱ .
[۲]. دلایل الصدق، ج ۲، ص ۱۰۱؛
[۳]. دلایل الصدق، ج ۲، ص ۹۳؛
[۴]. دلایل الصدق، ج ۲، ص ۹۵
[۵]. ذیل آیه ۹۷ سوره مائده.
#من_غدیری_ام
#عید_غدیر
#غدیر
@porseman313
واسه محرم مداحی نداری؟
مداحیای گوشی و ماشینت تکراری شده؟
بهترین مداحی از هر مداحی میخوای؟
✅ نوحه سنگین و شور
✅ مداحی واسه موبایل
✅ مداحی واسه ماشین
بهترین کانال های مداحی در ایتا 👇
حاج محمود کریمی | حاج حسن خلج
حاج حسن عطایی | کربلایی مجید رضا نژاد
حاج امیر کرمانشاهی | کربلایی حسین طاهری
حاج مهدی رسولی | حاج رضا بذری
حاج عباس مفتاح | سید مجید بنی فاطمه
حاج میثم مطیعی | حاج مهدی سلحشور
حاج محسن منوچهریان | سید مهدی میرداماد
حاج مهدی اکبری | استاد میرزا محمدی
سید رضا نریمانی | کربلایی مجتبی رمضانی
ما اینجاییم تا بهترین ها رو تقدیم شما کنیم 👆
✍
اگر حديث غدير واقعيت داشت پس چرا از ميان آن جمعيت انبوهى كه در مراسم حجةالوداع شركت كرده بودند تنها 110 نفر از صحابه پيامبر آنرا نقل كرده اند؟
اولاً، گروه زيادى از مسلمانان كه اهل مدينه نبودند، در جحفه از پيامبر، صلّى اللَّه عليه وآله، جدا شدند و بنابراين نقلى از آنهادر تاريخ ثبت نشده است.
ثانياً، بسيارى ازكسانى كه در سفر حجةالوداع شركت داشتند اهل نقل روايت و كتابت نبوده اند و راويانى كه اين حديث را نقل كرده اند بطور كلى كسانى هستند كه احاديث ديگر پيامبر، صلّى اللَّه عليه وآله، در اصول و فروع را نقل كرده اند. خلاصه تمام كسانى كه اهل حل و عقد شمرده مى شوند، و از اكابر اصحاب پيامبر مى باشند اين حديث را نقل كرده اند و كمتر واقعه اى به اندازه واقعه غدير خم راوى دارد.
ثالثاً، با توجه به مخالفت شديد با امامت على، عليه السلام، و عداوت و بغض نسبت به ايشان، بخصوص در اوائل حكومت بنى اميه، انگيزه هاى زيادى براى كتمان اين حديث وجود داشته است؛ بطورى كه ضبط همين مقدار (تعداد 110 نفر) نيز از امور خارق العاده محسوب مى شود.
خلاصه انتشار اين حديث با سياستهاى خلفاى جور در تضاد بوده لذا به هر وسيله از نقل آن جلوگيرى به عمل مى آورده اند.
#من_غدیری_ام
#عید_غدیر
#غدیر
@porseman313
1001 fazilat.pdf
7.97M
۱۰۰۱ فضیلت مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام در کتب اهلسنت
#من_غدیری_ام
#عید_غدیر
#غدیر
@sedaye_balochestan
✍
آیا امر خلافت، حق حضرت علی علیه السلام نبود؟ چرا حضرت در گرفتن حق خود سکوت اختیار کرد؟
قسمت اول:
امام علي(عليه السلام) پس از پيامبر(صلي الله عليه و آله) شايسته ترين فرد براي ادارة امور جامعة اسلامي بوده و در حوزة اسلام به جز پيامبر اسلام(صلي الله عليه و آله) هيچ كس از نظر فضيلت، تقوا، بينش فقهي،قضايي، جهاد و كوشش در راه خدا و ساير صفات عالي انساني به پاية علي(عليه السلام) نمي رسيد.
به دليل همين شايستگي ها، آن حضرت بارها به دستور خدا،[1] توسط پيامبر اسلام(صلي الله عليه و آله) به عنوان رهبر آينده مسلمانان معرفي شده بود كه از همه آنها مهم تر جريان "غدير" است.[2] از اين نظر انتظار مي رفت كه پس از درگذشت پيامبر(صلي الله عليه و آله) بلافاصله علي(عليه السلام) زمام امور را در دست گيرد، و رهبري مسلمانان را ادامه دهد.
اما عملاً چنين نشد و مسير رهبري اسلامي پس از پيامبر(صلي الله عليه و آله) منحرف گرديد، و علي (عليه السلام) از صحنه سياسي و مركز تصميم گيري در اداره امور جامعة اسلامي بدور ماند.
البته امام (عليه السلام) اين انحراف را تحمل نكرد و سكوت در برابر آن را ناروا شمرد و بارها با استدلال ها و احتجاج هاي متين خود، خليفه و هواداران او را مورد انتقاد و اعتراض قرار داد، ولي مرور ايام و سير حوادث نشان داد كه اين گونه اعتراض ها چندان ثمر بخش نبوده، و خليفه و هوادارانش در حفظ و ادامه قدرت خود مصرند.
در اين هنگام علي(عليه السلام) بر سر دو راهي حساس و سرنوشت سازي قرار گرفت؛ يا مي بايست به كمك رجال خاندان رسالت و علاقه مندان راستين خويش كه حكومت جديد را مشروع و قانوني نمي دانستند، بپاخيزد و با توسل به قدرت، خلافت و حكومت را قبضه كند،و يا آن كه وضع موجود را تحمل كند و در حدود امكان به حل مشكلات مسلمانان و انجام وظايف ديني خود بپردازد.
از آن جا كه در رهبري هاي الهي،قدرت و مقام، هدف نيست، بلكه هدف چيزي بالاتر از حفظ مقام و موقعيت است و وجود رهبري براي اين است كه به هدف تحقق ببخشد، لذا اگر روزي رهبر بر سر دوراهي قرار گرفت و ناگزير شد كه از ميان مقام و هدف، يكي را برگزيند، بايد از مقام رهبري دست بردارد و هدف را مقدم تر از حفظ مقام و موقعيت رهبري خويش بشمارد.
علي(عليه السلام) كه با چنين وضعي روبرو شده بود، راه دوم را برگزيد. او با ارزيابي اوضاع و احوال جامعه اسلامي به اين نتيجه رسيد كه اگر اصرار به قبضه كردن حكومت و حفظ مقام و موقعيت رهبري خود نمايد، وضعي پيش مي آيد كه زحمات پيامبر اسلام (صلي الله عليه و آله)و خون هاي پاكي كه در راه اين هدف و براي آبياري نهال اسلام ريخته شده است، به هدر مي رود.
ادامه دارد ...
پي نوشتها:
[1]. مائده (5) آية 67.
[2]. ر.ك: آيت الله جعفر سبحاني، فروغ ابديت، ص 473.
#من_غدیری_ام
#عید_غدیر
#غدیر
@porseman313
✍
آیا امر خلافت، حق حضرت علی علیه السلام نبود؟ چرا حضرت در گرفتن حق خود سکوت اختیار کرد؟
قسمت دوم:
امام علی علیه السلام در خطبه "شقشقيه" از اين دو راهي دشوار و حساس و نيز انتخاب راه دوم چنين ياد ميكند:
"من رداي خلافت را رها ساختم، و دامن خود را از آن در پيچيدم (و كنار رفتم)، در حالي كه در اين انديشه فرو رفته بودم كه آيا با دست تنها (بدون ياور) بپاخيزم (و حق خود و مردم را بگيرم) و يا در اين محيط پرخفقان و ظلمتي كه پديد آورده اند، صبر كنم؟ محيطي كه پيران را فرسوده، جوانان را پير و مردان با ايمان را تا واپسين دم زندگي به رنج وا مي دارد. (عاقبت) ديدم بردباري و صبر، به عقل و خِرَد نزديك تر است، لذا شكيبايي ورزيدم، ولي به كسي مي ماندم كه خار در چشم و استخوان در گلو دارد،با چشم خود مي ديدم ميراثم را به غارت مي برند".[1]
امام به صبر خود در برابر انحراف خلافت اسلامي از مسير اصلي خود به منظور حفظ اساسي اسلام در موارد ديگر نيز اشاره نموده است از آن جمله در آغاز خلافت عثمان كه رأي شورا به نفع عثمان تمام شد و قدرت به دست وي افتاد، امام رو به ديگر اعضاي شورا كرد و فرمود: "خوب مي دانيد كه من از همه كس به خلافت شايسته ترم. به خدا سوگند تا هنگامي كه اوضاع مسلمين روبراه باشد و در هم نريزد، و به غير از من به ديگري ستم نشود، هم چنان مدارا خواهم كرد".[2]
خطرهايي که حضرت علي (عليه السلام) به خاطر آنان سکوت کرد را مي توان بدين ترتيب دسته بندي كرد:
1ـ اگر حضرت با توسل به قدرت و قيام مسلحانه در صدد قبضة حكومت و خلافت بر مي آمد، بسياري از عزيزان خود را كه از جان و دل به امامت و رهبري او معتقد بودند، از دست مي داد، علاوه بر اين ها گروه بسياري از صحابه پيامبر(صلي الله عليه و آله) كه به خلافت امام راضي نبودند، كشته مي شدند. و اين امر سبب تضعيف مسلمانان و دو دستگي آنان مي شد.
امام هنگامي كه براي سركوبي پيمان شكنان (طلحه و زبير) عازم بصره بود، خطبه اي ايراد كرد و در آن انگشت روي اين موضوع حساس گذاشت و فرمود:
"هنگامي كه خداوند پيامبر خود را قبض روح كرد، قريش با خود كامگي، خود را بر ما مقدم شمرده ما را كه به رهبري امت از همه شايسته تر بوديم، از حق خود باز داشت، ولي من ديدم كه صبر و بردباري بر اين كار، بهتر از ايجاد تفرقه ميان مسلمانان و ريخته شدن خون آنان است؛ زيرا مردم، به تازگي اسلام را پذيرفته بودند و دين مانند مشكي مملوّ از شير بود كه كف كرده باشد و كوچك ترين سستي و غفلت آن را فاسد مي سازد، و كوچك ترين فرد آن را وارونه ميكند".[3]
ادامه دارد ....
پي نوشتها:
[1]. نهج البلاغه (فيض الاسلام) ص 37، خطبة 3.
[2]. همان، ص 162، خطبة 73.
[3]. ابن ابي الحديد، شرح نهج البلاغه، ج 1، ص 308.
#من_غدیری_ام
#عید_غدیر
#غدیر
@porseman313
#پویش_اطعام_غدیر
بسم الله الرحمن الرحیم
#من_غدیری_ام
امام صادق (علیه السلام) فرمودند :
یک درهم به برادران با ایمان و معرفت دادن در روز #عید_غدیر برابر هزار درهم است .
به رسم هر ساله قصد داریم به مناسبت عید سعید غدیر ۵٠٠ پرس غذای گرم بین نیازمندان در استان سیستان و بلوچستان توزیع کنیم
دوستانی که اهل خیر هستند بسم الله
👈شماره کارت جهت واریز نقدی :
5047061003279805به نام : مهدی نصیری لطفا فیش واریزی را به ادمین ارسال نمایید: @Takhribchi313 اجرکم عندالله
✍
آیا امر خلافت، حق حضرت علی علیه السلام نبود؟ چرا حضرت در گرفتن حق خود سکوت اختیار کرد؟
قسمت سوم:
در قسمت قبل، یکی از خطرهايي که حضرت علي (عليه السلام) به خاطر آنان سکوت کرد را بیان کردیم. در ادامه به دیگر خطرها اشاره می شود:
2ـ از آن جاكه بسياري از گروه ها و قبايلي كه در سال هاي آخر عمر پيامبر(صلي الله عليه و آله) مسلمان شده بودند،هنوز آموزش هاي لازم اسلامي را نديده بودند و نور ايمان كاملاً در دل آنان نفوذ نكرده بود.
هنگامي كه خبر در گذشت پيامبر اسلام(صلي الله عليه و آله) در ميان آنان منتشر گرديده گروهي از آنان پرچم "ارتداد" و بازگشت به بت پرستي را برافراشتند و عملاً با حكومت اسلامي در مدينه مخالفت نمودند
و گروهي نيز فرصت پيش آمده را مجالي براي عرض اندام خود مي دانستند تا ماليات هاي اسلامي به دست آن ها باشد.
يا اينکه به دليل ماجراي غدير و ... حکومت مدينه را به رسميت نمي شناختند. بنابراين جريان هايي عليه حکومت مرکزي مدينه شکل مي گيرد.
به همين جهت نخستين كاري كه حكومت جديد انجام داد اين بود كه گروهي از مسلمانان را براي نبرد با "مرتدان" و سركوبي شورش آنان بسيج كرد و سرانجام آتش شورش آنان با تلاش مسلمانان خاموش گرديد. در چنين موقعيتي كه دشمنان ارتجاعي اسلام، پرچم ارتداد را برافراشته و حكومت اسلامي را تهديد مي كردند، هرگز صحيح نبود كه امام پرچم ديگري به دست بگيرد و قيام كند.
حضرت در يكي از نامه هاي خود كه به مردم مصر نوشته است به اين نكته اشاره ميكند و ميفرمايد:
"به خدا سوگند هرگز فكر نمي كردم و به خاطرم خطور نمي كرد كه عرب بعد از پيامبر(صلي الله عليه و آله) امر امامت و رهبري را از اهل بيت او بگيرند و (در جاي ديگر قرار دهند) خلافت را از من دور سازند! تنها چيزي كه مرا ناراحت كرد، اجتماع مردم در اطراف فلاني (ابوبكر) بود كه با او بيعت كنند. (وقتي كه چنين وضعي پيش آمد) دست نگه داشتم تا اين كه با چشم خود ديدم گروهي از اسلام بازگشته و مي خواهند دين محمد(صلي الله عليه و آله) را نابود سازند. (در اين جا بود) كه ترسيدم اگر اسلام و اهلش را ياري نكنم بايد شاهد نابودي و شكاف در اسلام باشم كه مصيبت آن براي من از محروم شدن از خلافت و حكومت بر شما بزرگ تر بود،چرا كه اين بهره دوران چند روزه دنيا است كه زايل و تمام مي شود، همان طور كه "سراب" تمام ميشود و يا ابرها از هم مي پاشد. ".[1]
اين مطلب در خطبه اي ديگر نيز بيان شده است.[2]
حضور منافقان در ميان مسلمانان و كساني كه به ظاهر اظهار اسلام كردند، ولي هميشه منتظر بودند كه در يك فرصت مناسب به اسلام ضربه بزنند، يكي از عوامل اصلي عدم اعتراض مسلحانه حضرت علي(عليه السلام) بود. آن حضرت در مقابل درخواست ابوسفيان براي قيام و مبارزه با ابوبكر -كه وعده ياري به او داده بودند - و به دست گرفت حكومت توسط آن حضرت، به ماهيت اين منافقان و علت اساسي چنين پيشنهاد كه ضربه زدن به اسلام نوپاي بود، اشاره ميكند.
3ـ علاوه بر خطر مرتدين، مدعيان نبوت و پيامبران دروغين مانند "مسيلمه كذاب"، "طليحه" و "سجاح" نيز در صحنه ظاهر شده و هر كدام طرفداران و نيروهايي دور خود گرد آوردند و قصد حمله به مدينه را داشتند كه با همكاري و اتحاد مسلمانان پس از زحماتي نيروهاي آنان شكست خوردند.
پي نوشتها:
[1]. نهج البلاغه (فيض الاسلام) ، نامة 42.
[2]. تاريخ طبري، ج 2، ص 449
#من_غدیری_ام
#عید_غدیر
#غدیر
@porseman313
✍
از کتاب الغدیر چه می دانید ؟
⁉️ آیا می دانستید مجموعه ی عظیم کتب چند جلدی الغدیر دفاع از مظلومیت امیرالمومنین علی علیه السلام و خلافت بلافصل ایشان به قلم علامه امینی است!
⁉️ آیا می دانستید مصادر و منابعی که در کتاب الغدیر مورد استناد قرار گرفته، همگی از منابع کُتب علمای اهل تسنن است!
⁉️ آیا می دانستید علامه امینی برای نوشتن و جمع آوری الغدیر در شبانه روز حدود ۱۷ ساعت مطالعه و تحقیق می کرد!
⁉️ آیا می دانستید علامه امینی برای نوشتن کتاب الغدیر ۱۰ هزار جلد کتاب از (باء بسم الله تا تای تمت) آن را خوانده و به ۱۰۰ هزار جلد کتاب مراجعات مکرر داشته است!
⁉️ آیا می دانستید وقتی فقط یک جلد از کتاب الغدیر به لبنان رفت، در عرض مدت خیلی کوتاهی ۳۰ هزار سنی به واسطه مطالعه این کتاب شیعه شدند!
⁉️ آیا می دانستید مجموعه بی نظیر الغدیر ۲۰ جلد است، که تا کنون ۱۱ جلد آن چاپ شده است و ۹ جلد از کتاب هنوز منتشر نشده است. مرحوم علامه امینی فرمودند: حرفهای اصلی خودم را در آن ۹ جلد زدهام و این ۱۱ جلد، مقدماتی برای آن سخنان بوده است و اگر انتشار این کتاب کامل شود دنیا را تکان میدهد!
⁉️ آیا می دانستید مطالب الغدیر به مذاق بسیاری خوشایند نیست اما از آنجایی که با اتکاء به منابع و مآخذ مُتقَن نوشته شده، تا کنون ظرف این مدت (حدود شصت سال) از چاپ این کتاب گذشته، کسی یا گروهی نتوانسته نقدی یا ردّی بر کتاب الغدیر و یا نقدی بر صفحه ای از الغدیر بنگارد!
⁉️ آیا میدانستید امرا و وزرا و شخصیت های سیاسی هم برای کتاب الغدیر تقریظ نوشتهاند. ملوک و بزرگان فقهاء و محدثین و بزرگان مولفین و شعرا اهل تسنن هم توجه میکنند و تقریظ مینویسند. تا چه رسد به بزرگان شیعه!
⁉️ آیا می دانستید علامه امینی با کتاب شریف الغدیر خود، راه هر گونه انکار یا توجیه کسانی که در فکر مخالفت با خطبه غدیر و اثبات ولایت امیر المومنین علیه السلام هستند با مستندات و کتب اهل تسنن بسته است و این کتاب حجت را بر همه تمام کرده که به هیچ وجه نمی توان به خطبه ی نورانی غدیر شک نمود!
✅ مرحوم علامه امینی در کتاب بینظیر الغدیر؛ روایت غدیر را از (۱۱۰) صحابه پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم، و (۸۴) نفر از تابعین، و (۳۶۰) راوی حدیث، از کتب اهل سنت، از قرن دوم تا قرن چهاردهم هجری قمری معرفی کرده است!
✅ علامه امینی فرمودند: «روز قیامت با دشمنان امیرالمومنین علیه السلام مخاصمه خواهم کرد! همانطور که آن ها وقت آقا را گرفتند، وقت مرا هم گرفتند وگرنه می خواستم معارف امیرالمومنین علیه السلام را گسترش بدهم، این ها آمدند مرا وادار کردند که من در اثبات امامتش کتاب بنویسم.»
✅ علامه امینی رحمت الله علیه شخصیتی است که یک تنه در برابر تحریف کنندگان تاریخ قیام نموده و با قلم توانا و آتشین و در عین حال منطقی و علمی پرده ها را کنار زد و حقایق را از لابه لای زوایای تاریک تاریخ بیرون کشید و خلافت بلافصل امیرالمومنین علیه السلام را برای جهانیان اثبات نمود.
#من_غدیری_ام
#عید_غدیر
#غدیر
@porseman313
منْ كُنْتُ مَوْلاه فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاه