eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
523 دنبال‌کننده
378 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 از جلسه اول از نقد کتاب توسط استاد جعفر تبریزی ✅چرا کتاب را نقد می کنیم ⁉️ اولا؛ کلمات خطیری در این کتاب بیان شده است که اهمّ آن توهین به علما شیعه واتهام ناتوانی ایشان ست. ثانیا: ادعاهای باطل که با اصل اعتقادات شیعه منافات دارد . ثالثا: به بعضی از علما از جمله شیخ مفید وسید مرتضی اتهاماتی زده شده به برخی متاخرین اقوالی نسبت داده اند. ⚠️ما نگران طلاب جوان هستیم که برای خدمت دین به حوزه آمده اند ، می خواهیم فریب بعضی گفتار را نخورند و آگاهی داشته باشند . ✅شما که این کتاب را نوشتید آیا فکر نکردید کسی که اوصافش را در این کتاب ذکر کردید( ابن عربی) کلمات خطیری درباره شیعه دارد⁉️ ادعا برای ابن عربی و است . اگر اینها واقعا را خوانده بودندچنین نمی گفتند . کسی که ادعا کند ابن عربی آن کلمات ضد شیعی را تقیهً گفته است ،اصلا کتاب محیی الدین را نخوانده، چون ابن عربی در مقدمه فصوص الحکم ادّعا دارد این کتاب را در عالَم کشف وشهود از رسول خدا اخذ نموده و او فقط مترجم آن می باشد بنابراین تقیه اصلاً معنا ندارد. ✅ کتاب بر مبنا علمی واصول نگارش کتاب و ارائه ادله وبراهین نوشته نشده است . اکثر کتاب شعار است ،انگار یک کسی نشسته و دارد شعار می دهد . خواسته اند کتاب حجیم وضخیم شود . ✅در همان صفحه اول نویسنده می خواهد به مخاطب چنین القا کند که پیامبر اکرم به خاطر ضعف مردم نتوانست تمام مطالبی که می خواست شرح وبسط دهد را بیان کند. این چنین می خواهند راه را برای ابن عربی باز کند و بگوید انقلاب را ابن عربی ایجاد کرد ، کسی که روی زمین مثل اونبود و دیگر هم نخواهد آمد‼️ پس این آیه "الیوم اکملت لکم دینکم "چه شد⁉️ اصحاب تربیت یافته پیامبراکرم واهل بیت از جمله اباذر و ومقداد و اباصلت و‌‌‌‌ یاران با وفای ایشان چه شد ⁉️ 🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥 💥برخی دیگر ادعا های آقای که استاد به بررسی آن پرداخته اند ؛ ❌تا قرن هفتم در حد تتبع حقیر( وکیلی) کسی از افراد مورد اعتماد را نمی بینم که از علم نامتناهی امام .. و ولایت تکوینی ایشان گفته باشند ، حتی و ‼️ ✍این ادعا، نشان می دهد که شما تتبّع نداشتید. شما کتاب باز نکردید.شما نرفتی ببینی یاران ائمه چه کردند ، شما فحولِ علما ما را نشناختید.اینها بودند که دین را حفظ کردند... ❌اولین کسی که در تاریخ اسلام به عنایت الهی پرده از راز معارف الهی برداشت جناب ابن عربی است‼️ ✍این سخن ،توهین به ائمه واصحاب ایشان است ،پس علما فحول ما چه کردند، این معارف را چه کسی به ما رساند ⁉️ هر کس این کلام را بخواند پی به بودن آن می برد . ❌ابن عربی از دوران کودکی صاحب حالات و بود. ❌آثار محیی الدین کلید فهم قرآن ونهج البلاغه و اصول کافی و توحید صدوق .. است وقتی که شیعیان با آن آشنا شدند جان تازه گرفتند‼️ ❌جهان اهل سنت قدر ابن عربی را نشناختند اما مطالب او آنقدر برای شیعه ارزشمند بود که خواجه نصیرالدین طوسی درباره جانشین ابن عربی سخنانی گفته که برای احدی دیگر نگفته است ‼️ 🆔 @safiresheytan🕸
🎥 جهت مشاهده فیلم جلسه اول نقد کتاب محیی الدین شیعه خالص مراجعه کنید به ؛ 📍کانال ما در تلگرام ؛ 🌐 https://t.me/safiresheytan/965 📍آپارات ؛ https://www.aparat.com/v/QmCrk 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚦 🌸 آیه الله 🔯 دستگاه هاي ستمگر و که به ناحق مَسند حکومتِ اسلامی را اشغال کرده بودند ، به شدت احساس نیاز به پایگاهی مردمی در میان مسلمانان می کردند و در حالی که أهل بیت پیامبر یعنی همان اولیاي به حق مردم، معدن علم و خزانه دار وحی الهی بودند، 📛 دستگاه هاي حاکم براي جلب افراد ، وسیله ای جز تهدید و تطمیع در اختیار نداشتند. از این رو کوشیدند تا با تشویق دانشمندان و جمع آوري صاحب نظران به دستگاه خویش رونقی بخشند و با استفاده از و و در برابر پیشوایان أهل بیت دکانی بگشایند. بدین ترتیب، و انواع دانشها و فنون با انگیزه هاي گوناگون و به وسیله دوست و دشمن وارد محیط اسلامی گردید. ----------- 📚 آموزش فلسفه محمد تقی مصباح یزدی ج ۱ص۳۳ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 🗯 💋چه مي جوئي تو شاعر از 💋چه خواهي از بت و از و 💥كجا از شرع آمد اين مجازات 💥كجا لائق بوَد اينها بر آن ذات ❌ مجازات ركيك ❌ كجا بر رخصتش داري جوازي 🔆 اگر مقصود، است 🔆 كجا لائق بر او لفظِ نگار است 📛 به جز در شاعري، 📛 از اين الفاظ كِي، ديدي شعاري ⚡️برو بيچاره اَندر فكر دين باش ⚡️نه فكر اصطلاح آن و اين باش ☯ اگر عرفان به است و عقيدت ☯ چه سود از اصطلاح بي 🧙‍♂ برو كه اين نباشد 🧙‍♂ ايمان نباشد 🌀اگر صدها كني تأويلِ يك زشت 🌀بود باقي همان زشت و همان زشت 🌠 نگردد قَحبه در معني عفيفه 🌠 نه لفظ فاحشه باشد شريفه 🗿اگر صدها بگوئي بت است 🗿بت، اي صوفي است و ضلالست ☢ بلي آن و ☢ بود لائق به الفاظِ مخالف 💎 هر آن چيزي كه باطل شد اساسش 💎 ز باطل ها بوَد زيب و لباسش 🚨 تو خود گوئي كه و ابرو 🚨 به جاي خويش هر چيزيست نيكو 🕸 چرا پس خود نگوئي اين خرافات 🕸 ندارد نسبتي با آن 🔥 و كفر را تأويل كرديد 🔥 به هر فسقي يكي تعليل كرديد ☠ اگر تأويل آيد در ميانه ☠ شود هر كفرِ كافر ، ♨️ بوَد تأويل در و آيات ♨️ نه در و و خرافات ⚠️ تو ميخواهي كني تأويل ناحق ⚠️ خرافَت را هَمي خواهي كني حق 🗣 چه داغي است بر گفت 🗣 كه تا محتاج كردي خود به 🍷 چه ذوق است آنكه گوئي يكسره است 🍷 شراب و شاهد و همه اوست ❌ عباراتِ شما بر حقّ روا نيست ❌ كه اين اسماء، نيست ☀️ منزه هست ذات پاك ☀️ ز تعبيرات سوء 👹 مگر عارف ،به تو شريك است 👹 چرا لفظ شما زشت و ركيك است 🕯 و شمع و ذوق فسق است 🕯 اگر چه گوئي اين از ذوق عشق است 🔮 نه پيغمبر بي خودي خورد 🔮 نه بر عرشش ،حق اندر بي خودي برد 🥛"سقاهم ربّهم" جز اين شرابست 🥛طهوراً ،غيرِ مست و دل خرابست 😈 خراباتي شدن از رهائي است 😈 كه وضعش برخودي و است 🔥 به شد، خرابات 🔥 كه خود گفتند "" 👺 آن مكان ناكسانست 👺مكانِ هرزه گر و بي مكان است 👾 همه وهم است و پندار 👾خراباتي همه شعر است و اشعار 📿 به جاي و سجّاده ، 📿 فِكنده و زِنّار بر خويش ✝ از آن دارد بت و زنار را دوست ✝ كه است و مذهب اوست 🕎 بگويد و تقوي، شِيد و قيد است 🕎 و ليكن و ميخانه نه قيد است 👨‍🔧همي گويد مكرّر از بت و يار 👨‍🔧نگويد هيچ او از صنعت و كار 📛 فكنده ملتي را در 📛 بياورد است افكارِ 🔯 ز ملت گشته او شاد 🔯 کند از هر دمي ياد ❌ هزاران بار بر آن كيش، ❌ كه بت شدش، از و 🕋 بت و و يكي كرد 🕋 مي و و يكي كرد ❤️ بر آن عشقي تُفو صد بار باشد ❤️ كه عقدِ خدمتش زِنّار باشد ⚠️ برو بترس از حق بي چون ⚠️ بكن بيا از شرك بيرون ❎ اگر " " را ديده باشي ❎ بزرگاني زِ خود كِي مي تراشي 🌅 برو اي ، فكر وطن باش 🌅 نه مثل شاعران، در ما و من باش 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📻 💠(رایگان) با سلسله مباحث فرقه‌شناسی 🔅موضوع این هفته: 🔰بررسی ساختار تشکیلاتی در جلسه۱۴ 🎙استاد محترم: حجه الاسلام ▪️ نقش ساختار در تشکیلات چیست⁉️ ▫️ فرقه ها از چه ساختاری تبعیت می کنند⁉️ ▪️ساختار تشکیلاتی در فرقه های صوفیه چگونه است⁉️ ⏰ سه شنبه ۱۶/ ۱۰ /۹۹ ساعت ۱۹ الی ۲۰ ☑️ شرکت برای عموم علاقه مندان آزاد است. 🎥لینک‌ پخش زنده وبینار: https://basaer-l.com/live 🆔 @safiresheytan🕸
1_756557592.mp3
8.28M
‍ ‍ 💠 جلسه چهاردهم 🎙استادمحترم :حجه الاسلام 🔹مباحث 🔹موضوع: جایگاه تشکیلات در فرقه تصوف 🗓سه شنبه ۱۶ دی ماه 🆔 @safiresheytan🕸