5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔮 #ابوالفضل_برقعه_ای کیست ⁉️
💥 شیعه ای که سنی شد وسپس توبه کرد ...
#شرح_حال_مولفان
🆔 @safiresheytan🕸
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
📣 #اطلاعیه ✴️نشست علمی با موضوع نقد کتاب «محی الدین شیعه خالص» نوشته آقای حسن وکیلی برگزار می گردد.
Naqdi bar Ketabe Shieye Khales - Jalase 1.mp3
31.97M
✴️ سلسله جلسات #نقد_کتاب_محیی_الدین_شیعه_خالص
نوشته آقای محمد حسن #وکیلی
🎙توسط استاد : جعفر تبریزی
( فرزند مرحوم آیت الله شیخ جواد تبریزی)
🔹جلسه اول ۹۹/۱۰/۴ قم
🔸مدت زمان : ۴۴ دقیقه
🆔 @safiresheytan🕸
🔆#گزارش_مختصر از جلسه اول از نقد کتاب #محیی_الدین_شیعه_خالص توسط استاد جعفر تبریزی
✅چرا کتاب را نقد می کنیم ⁉️
اولا؛ کلمات خطیری در این کتاب بیان شده است که اهمّ آن توهین به علما شیعه واتهام ناتوانی ایشان ست.
ثانیا: ادعاهای باطل که با اصل اعتقادات شیعه منافات دارد .
ثالثا: به بعضی از علما از جمله شیخ مفید وسید مرتضی اتهاماتی زده شده به برخی متاخرین اقوالی نسبت داده اند.
⚠️ما نگران طلاب جوان هستیم که برای خدمت دین به حوزه آمده اند ، می خواهیم فریب بعضی گفتار را نخورند و آگاهی داشته باشند .
✅شما که این کتاب را نوشتید آیا فکر نکردید کسی که اوصافش را در این کتاب ذکر کردید( ابن عربی) کلمات خطیری درباره شیعه دارد⁉️
ادعا #تقیه برای ابن عربی #کذب و #افتراء است . اگر اینها واقعا #فصوص_الحکم را خوانده بودندچنین نمی گفتند .
کسی که ادعا کند ابن عربی آن کلمات ضد شیعی را تقیهً گفته است ،اصلا کتاب محیی الدین را نخوانده، چون ابن عربی در مقدمه فصوص الحکم ادّعا دارد این کتاب را در عالَم کشف وشهود از رسول خدا اخذ نموده و او فقط مترجم آن می باشد بنابراین تقیه اصلاً معنا ندارد.
✅ کتاب بر مبنا علمی واصول نگارش کتاب و ارائه ادله وبراهین نوشته نشده است .
اکثر کتاب شعار است ،انگار یک کسی نشسته و دارد شعار می دهد .
خواسته اند کتاب حجیم وضخیم شود .
✅در همان صفحه اول نویسنده می خواهد به مخاطب چنین القا کند که پیامبر اکرم به خاطر ضعف مردم نتوانست تمام مطالبی که می خواست شرح وبسط دهد را بیان کند.
این چنین می خواهند راه را برای ابن عربی باز کند و بگوید انقلاب را ابن عربی ایجاد کرد ، کسی که روی زمین مثل اونبود و دیگر هم نخواهد آمد‼️
پس این آیه "الیوم اکملت لکم دینکم "چه شد⁉️
اصحاب تربیت یافته پیامبراکرم واهل بیت از جمله اباذر و ومقداد و اباصلت و یاران با وفای ایشان چه شد ⁉️
🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥
💥برخی دیگر ادعا های آقای #وکیلی که استاد به بررسی آن پرداخته اند ؛
❌تا قرن هفتم در حد تتبع حقیر( وکیلی) کسی از افراد مورد اعتماد را نمی بینم که از علم نامتناهی امام .. و ولایت تکوینی ایشان گفته باشند ، حتی #شیخ_مفید و #سید_مرتضی ‼️
✍این ادعا، نشان می دهد که شما تتبّع نداشتید. شما کتاب باز نکردید.شما نرفتی ببینی یاران ائمه چه کردند ، شما فحولِ علما ما را نشناختید.اینها بودند که دین را حفظ کردند...
❌اولین کسی که در تاریخ اسلام به عنایت الهی پرده از راز معارف الهی برداشت جناب ابن عربی است‼️
✍این سخن ،توهین به ائمه واصحاب ایشان است ،پس علما فحول ما چه کردند، این معارف را چه کسی به ما رساند ⁉️
هر کس این کلام را بخواند پی به #دروغ بودن آن می برد .
❌ابن عربی از دوران کودکی صاحب حالات و #مکاشفه بود.
❌آثار محیی الدین کلید فهم
قرآن ونهج البلاغه و اصول کافی و توحید صدوق .. است وقتی که شیعیان با آن آشنا شدند جان تازه گرفتند‼️
❌جهان اهل سنت قدر ابن عربی را نشناختند اما مطالب او آنقدر برای شیعه ارزشمند بود که خواجه نصیرالدین طوسی درباره #ملاصدرا جانشین ابن عربی سخنانی گفته که برای احدی دیگر نگفته است ‼️
🆔 @safiresheytan🕸
🎥 جهت مشاهده فیلم جلسه اول نقد کتاب محیی الدین شیعه خالص مراجعه کنید به ؛
📍کانال ما در تلگرام ؛
🌐 https://t.me/safiresheytan/965
📍آپارات ؛
https://www.aparat.com/v/QmCrk
🆔 @safiresheytan🕸
🚦 #نشان_راه
🌸 آیه الله #مصباح_یزدی
#دکان_فلسفه
🔯 دستگاه هاي ستمگر #بنی_امیه و #بنی_عباس که به ناحق مَسند حکومتِ اسلامی را اشغال کرده بودند ، به شدت احساس نیاز به پایگاهی مردمی در میان مسلمانان می کردند و در حالی که أهل بیت پیامبر یعنی همان اولیاي به حق مردم، معدن علم و خزانه دار وحی الهی بودند،
📛 دستگاه هاي حاکم براي جلب افراد ، وسیله ای جز تهدید و تطمیع در اختیار نداشتند. از این رو کوشیدند تا با تشویق دانشمندان و جمع آوري صاحب نظران به دستگاه خویش رونقی بخشند و با استفاده از #علوم_یونانیان و #رومیان و #ایرانیان در برابر پیشوایان أهل بیت دکانی بگشایند.
بدین ترتیب، #افکار_مختلف_فلسفی و انواع دانشها و فنون با انگیزه هاي گوناگون و به وسیله
دوست و دشمن وارد محیط اسلامی گردید.
-----------
📚 آموزش فلسفه محمد تقی مصباح یزدی ج ۱ص۳۳
🆔 @safiresheytan🕸
🌼 #شعر
🗯 #ابوالفضل_برقعه_ای
#کفر_عارفانه #الفاظ_هوس_آلود
💋چه مي جوئي تو شاعر از #لب_يار
💋چه خواهي از بت و از #زلف و #زنار
💥كجا از شرع آمد اين مجازات
💥كجا لائق بوَد اينها بر آن ذات
❌ مجازات ركيك #عشق_بازي
❌ كجا بر رخصتش داري جوازي
🔆 اگر مقصود، #ذات_كردگار است
🔆 كجا لائق بر او لفظِ نگار است
📛 به جز در شاعري، #بي_بند_و_باري
📛 از اين الفاظ كِي، ديدي شعاري
⚡️برو بيچاره اَندر فكر دين باش
⚡️نه فكر اصطلاح آن و اين باش
☯ اگر عرفان به #علم است و عقيدت
☯ چه سود از اصطلاح بي #حقيقت
🧙♂ برو #صوفي كه اين #عرفان نباشد
🧙♂ #شعار_عارفان ايمان نباشد
🌀اگر صدها كني تأويلِ يك زشت
🌀بود باقي همان زشت و همان زشت
🌠 نگردد قَحبه در معني عفيفه
🌠 نه لفظ فاحشه باشد شريفه
🗿اگر صدها بگوئي بت #جمال است
🗿بت، اي صوفي #ضلال است و ضلالست
☢ بلي آن #وحدت و #توحيد_عارف
☢ بود لائق به الفاظِ مخالف
💎 هر آن چيزي كه باطل شد اساسش
💎 ز باطل ها بوَد زيب و لباسش
🚨 تو خود گوئي كه #خط_و_خال و ابرو
🚨 به جاي خويش هر چيزيست نيكو
🕸 چرا پس خود نگوئي اين خرافات
🕸 ندارد نسبتي با آن #مقامات
🔥 #فجور و كفر را تأويل كرديد
🔥 به هر فسقي يكي تعليل كرديد
☠ اگر تأويل آيد در ميانه
☠ شود هر كفرِ كافر ، #عارفانه
♨️ بوَد تأويل در #اخبار و آيات
♨️ نه در #كفر و #حماقات و خرافات
⚠️ تو ميخواهي كني تأويل ناحق
⚠️ خرافَت را هَمي خواهي كني حق
🗣 چه داغي است بر گفت #اباطيل
🗣 كه تا محتاج كردي خود به #تأويل
🍷 چه ذوق است آنكه گوئي يكسره #هو
است
🍷 شراب و شاهد و #ساقي همه اوست
❌ عباراتِ شما بر حقّ روا نيست
❌ كه اين اسماء، #اسماء_خدا نيست
☀️ منزه هست ذات پاك #يزدان
☀️ ز تعبيرات سوء #اهل_عرفان
👹 مگر عارف ،به تو #شيطان شريك است
👹 چرا لفظ شما زشت و ركيك است
🕯 #شراب و شمع و #شاهد ذوق فسق است
🕯 اگر چه گوئي اين از ذوق عشق است
🔮 نه پيغمبر #شراب بي خودي خورد
🔮 نه بر عرشش ،حق اندر بي خودي برد
🥛"سقاهم ربّهم" جز اين شرابست
🥛طهوراً ،غيرِ مست و دل خرابست
😈 خراباتي شدن از #دين رهائي است
😈 كه وضعش برخودي و #خودنمائي است
🔥 به #اسقاط_شريعت شد، خرابات
🔥 كه خود گفتند "#اسقاط_الاضافات"
👺#خرابات آن مكان ناكسانست
👺مكانِ هرزه گر و بي مكان است
👾 #خراباتي همه وهم است و پندار
👾خراباتي همه شعر است و اشعار
📿 به جاي #سبحه و سجّاده ، #درويش
📿 فِكنده #خرقه و زِنّار بر خويش
✝ از آن دارد بت و زنار را دوست
✝ كه #جاسوس است و #ترسا مذهب اوست
🕎 بگويد #زهد و تقوي، شِيد و قيد است
🕎 و ليكن #پير و ميخانه نه قيد است
👨🔧همي گويد مكرّر از بت و يار
👨🔧نگويد هيچ او از صنعت و كار
📛 فكنده ملتي را در #خرافات
📛 بياورد است افكارِ #خرابات
🔯 ز #استعمار ملت گشته او شاد
🔯 کند از #عشق_و_مستي هر دمي ياد
❌ هزاران بار بر آن كيش، #لعنت
❌ كه بت #مظهر شدش، از #عشق و #وحدت
🕋 بت و #بتخانه و #كعبه يكي كرد
🕋 مي و #ميخانه و #مسجد يكي كرد
❤️ بر آن عشقي تُفو صد بار باشد
❤️ كه عقدِ خدمتش زِنّار باشد
⚠️ برو #عارف بترس از حق بي چون
⚠️ بكن #توبه بيا از شرك بيرون
❎ اگر " #حافظ_شكن" را ديده باشي
❎ بزرگاني زِ خود كِي مي تراشي
🌅 برو اي #برقعي، فكر وطن باش
🌅 نه مثل شاعران، در ما و من باش
🆔 @safiresheytan🕸
📻 #اخبار_فرهنگی
💠#سهشنبههای_وبیناری(رایگان) با سلسله مباحث فرقهشناسی
🔅موضوع این هفته:
🔰بررسی ساختار تشکیلاتی در #فرقههای_صوفیه جلسه۱۴
🎙استاد محترم: حجه الاسلام #محمدعلی_پاکدل
▪️ نقش ساختار در تشکیلات چیست⁉️
▫️ فرقه ها از چه ساختاری تبعیت می کنند⁉️
▪️ساختار تشکیلاتی در فرقه های صوفیه چگونه است⁉️
⏰ سه شنبه ۱۶/ ۱۰ /۹۹ ساعت ۱۹ الی ۲۰
☑️ شرکت برای عموم علاقه مندان آزاد است.
🎥لینک پخش زنده وبینار:
https://basaer-l.com/live
🆔 @safiresheytan🕸
1_756557592.mp3
8.28M
#فایل_صوتی
💠 #سه_شنبه_های_وبیناری
جلسه چهاردهم
🎙استادمحترم :حجه الاسلام #محمدعلی_پاکدل
🔹مباحث #فرقه_شناسی
🔹موضوع:
جایگاه تشکیلات در فرقه تصوف
🗓سه شنبه ۱۶ دی ماه
#تشکیلات_فرقهای
🆔 @safiresheytan🕸