کمیل_1.m4a
10.7M
دعای کمیل
مسجد خاتم الانبیا صلی الله علیه واله
حدادیان
┏━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┓
@sagalein_hadadian
┗━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ولایت فقیه قبل و بعد انقلاب
┏━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┓
@sagalein_hadadian
┗━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این صحبتها رو همیشه خوبه گوش کنیم و آگاه باشیم. هم برای خودمون و هم برای اونایی که غافل هستند یا خودشون رو به خواب غفلت می زنند.
🇮🇷🕊⚘🇮🇷🕊⚘🇮🇷
┏━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┓
@sagalein_hadadian
┗━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┛
🔻گزارش تصویری شبی با قرآن کریم
با قاریان برجسته استانی
مسجد خاتم الانبیا صلی الله علیه واله
┏━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┓
@sagalein_hadadian
┗━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┛
🌸داستان مناظره بسیار زیبای #امام_جواد (علیه السلام) با يحيى بن أكثم
🔻مأمون همگان را دعوت به مناظره با حضرت جواد علیه السلام كرد تا پرده از چهره حقيقت برافتد. مناظرات آن كودك با علما و دانشمندان، نفس ها را در سينه حبس كرد و دهان ها را بست، به يك نمونه از مناظره او را با يحيى بن اكثم توجه كنيد:
🔻... يحيى از امام جواد علیه السلام اجازه گرفت. امام فرمود: هر چه مى خواهى بپرس.
يحيى گفت: درباره شخصى كه مُحْرِم بوده و در آن حال حيوانى را شكار كرده است، چه مى گوييد؟
امام جواد علیه السلام فرمود:
-آيا اين شخص، شكار را درحِلّ (خارج از محدوده حَرَم) كشته است يا درحرم؟
-عالم به حكم حرمت شكار در حال احرام بوده يا جاهل؟
-عمداً كشته يا به خطا؟
-آزاد بوده يا برده؟
-صغير بوده يا كبير؟
-براى اولين بار چنين كارى كرده يا براى چندمين بار؟
-شكار او از پرندگان بوده يا غير پرنده؟
-از حيوانات كوچك بوده يا بزرگ؟
-باز هم از انجام چنين كارى ابا ندارد يا از كرده خود پشيمان است؟
-در شب شكار كرده يا در روز؟
-در احرامِ عُمره بوده يا احرامِ حج؟!
🔻 يحيى بن اكثم از اين همه فروع كه امام براى اين مسئله مطرح نمود، متحير شد و آثار ناتوانى و زبونى در چهره اش آشكار گرديد و زبانش به لكنت افتاد، به طورى كه حضار مجلس ناتوانى او را در مقابل آن حضرت نيك دريافتند.😳
🔻مأمون گفت: خداى را بر اين نعمت سپاسگزارم كه آنچه من انديشيده بودم همان شد.
سپس به بستگان و افراد خاندان خود نظر انداخت و گفت: آيا اكنون آنچه را كه نمى پذيرفتيد، دانستيد؟!
(حكم شكار در حالات گوناگون توسط مُحْرِم)
آنگاه پس از مذاكراتى كه در مجلس صورت گرفت، مردم پراكنده گشتند وجز نزديكان خليفه، كسى در مجلس نماند.
🔻 مأمون رو به امام جواد علیه السلام كرد و گفت: قربانت گردم خوب است احكام هريك از فروعى را كه در مورد كشتن صيد درحال احرام مطرح كرديد، بيان كنيد تا استفاده كنيم.
امام جواد علیه السلام فرمود: بلى، اگرشخص محرم در حِلّ (خارج ازحرم) شكار كند و شكار از پرندگان بزرگ باشد، كفاره اش يك گوسفند است و اگر در حرم بكشد كفاره اش دو برابر است؛ و اگر جوجه پرنده اى را در بيرون حرم بكشد كفاره اش يك بره است كه تازه ازشير گرفته شده باشد، و اگر آن را در حرم بكشد هم بره و هم قيمت آن جوجه را بايد بدهد؛ و اگر شكار از حيوانات وحشى باشد، چنانچه گورخر باشد كفاره اش يك گاو است واگر شتر مرغ باشد كفاره اش يك شتر است و اگر آهو باشد كفاره آن يك گوسفند است و اگر هريك از اينها را در حرم بكشد كفاره اش دو برابر مى شود.
و اگر شخص محرم كارى بكند كه قربانى بر او واجب شود، اگر دراحرام حج باشد بايد قربانى را در «مِنى» ذبح كند و اگر در احرام عمره باشد بايد آن را در «مكّه» قربانى كند. كفاره شكار براى عالم و جاهلِ به حكم، يكسان است؛ منتها در صورت عمد، (علاوه بروجوب كفاره) گناه نيز كرده است، ولى در صورت خطا، گناه از او برداشته شده است. كفاره شخص آزاد بر عهده خود او است و كفاره برده به عهده صاحب او است وبر صغير كفاره نيست ولى بر كبير واجب است وعذاب آخرت از كسى كه از كرده اش پشيمان است برداشته مى شود، ولى آنكه پشيمان نيست كيفر خواهد شد.
🍃🌸🍃
صلوات خاصه امام جواد علیه السلام
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ
وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الزَّكِيِّ التَّقِيِّ وَ الْبَرِّ الْوَفِيِّ وَ الْمُهَذَّبِ النَّقِيِّ
هَادِي الْأُمَّةِ وَ وَارِثِ الْأَئِمَّةِ وَ خَازِنِ الرَّحْمَةِ وَ يَنْبُوعِ الْحِكْمَةِ وَ قَائِدِ الْبَرَكَةِ
وَ عَدِيلِ الْقُرْآنِ فِي الطَّاعَةِ وَ وَاحِدِ الْأَوْصِيَاءِ فِي الْإِخْلاصِ وَ الْعِبَادَةِ وَ حُجَّتِكَ الْعُلْيَا
وَ مَثَلِكَ الْأَعْلَى وَ كَلِمَتِكَ الْحُسْنَى الدَّاعِي إِلَيْكَ وَ الدَّالِّ عَلَيْكَ
الَّذِي نَصَبْتَهُ عَلَما لِعِبَادِكَ وَ مُتَرْجِما لِكِتَابِكَ وَ صَادِعا بِأَمْرِكَ وَ نَاصِرا لِدِينِكَ وَ حُجَّةً عَلَى خَلْقِكَ
وَ نُورا تَخْرُقُ بِهِ الظُّلَمَ وَ قُدْوَةً تُدْرَكُ بِهَا الْهِدَايَةُ وَ شَفِيعا تُنَالُ بِهِ الْجَنَّةُ
💠@sagalein_hadadian💠
❇️ #احادیث نورانی از #جواد الأئمه (علیه السلام)
💠دو پیامد دیدار با برادران دینی
عَبْدُالْعَظِيمِ بْن عَبْدِاللَّهِ الْحَسَنِيّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى (ع) يَقُولُ: مُلَاقَاةُ الْإِخْوَانِ نُشْرَةٌ وَ تَلْقِيحٌ لِلْعَقْلِ وَ إِنْ كَانَ نَزْراً قَلِيلاً.
امام جواد عليه السلام فرمود: ديدار برادران مايه سلامتى و رشد عقل است؛ اگرچه بسيار اندك باشد.
💠افراد پیرامون خود را مورد #آزمون قرار دهید
قَالَ (الإمام الجواد) عَلَيْهِ السَّلَام: ... مَنِ انْقَادَ إِلَى الطُّمَأْنِينَةِ قَبْلَ الْخِبْرَةِ فَقَدْ عَرَضَ نَفْسَهُ لِلْهَلَكَةِ، وَ الْعَاقِبَةِ الْمُتْعِبَةِ.
امام جواد عليه السلام فرمود: هر كه پيش از آزمودن، به كسى اطمينان كند، خود را در معرض هلاكت و فرجامى رنج آور قرار داده است.👌
💠این شخص با تو دشمنی می کند
قَالَ (ع) قَدْ عَادَاكَ مَنْ سَتَرَ عَنْكَ الرُّشْدَ اتِّبَاعاً لِمَا تَهْوَاه.
امام جواد عليه السلام فرمود: كسى كه به خاطر پيروى از دلخواه تو، راه درست را بر تو پنهان دارد، بي گمان با تو دشمنى كرده است.😡
💠نردبانی برای رسیدن به برترین ها
قَالَ (ع) الثِّقَةُ بِاللَّهِ تَعَالَى ثَمَنٌ لِكُلِّ غَالٍ وَ سُلَّمٌ إِلَى كُلِّ عَال.
امام جواد عليه السلام می فرماید: اعتمادِ به خداوند متعال، بهاى هر چيز گرانى است و نردبان رسيدن به هر بلندايى می باشد.
💠 تمثیلی از دوستی با انسان شرور
قَالَ (ع) إِيَّاكَ وَ مُصَاحَبَةَ الشَّرِيرِ فَإِنَّهُ كَالسَّيْفِ يَحْسُنُ مَنْظَرُهُ وَ يَقْبُحُ أَثَرُه.
امام جواد عليه السلام فرمود: از همنشينى با شرور بپرهيز؛ چرا كه مانند شمشير آخته، خوشْ منظر و زشتْ اثر است.
💠بهترین عطا؟
قَالَ عَلَيْهِ السَّلَامُ: الْحَوَائِجُ تُطْلَبُ بِالرَّجَاءِ وَ هِيَ تَنْزِلُ بِالْقَضَاءِ، وَ الْعَافِيَةُ أَحْسَنُ عَطَاءٍ.
امام جواد عليه السلام فرمود: نيازها، با اميدوارى خواسته مى شود و با قضاى الهى نازل مى شود و عافيت، بهترين عطاست.
💠 یک رنگ باش
قَالَ عَلَيْهِ السَّلَامُ: لَا تَكُنْ وَلِيّاً لِلَّهِ فِي الْعَلَانِيَةِ عَدُوّاً [لَهُ] فِي السِّر.
امام جواد علیه السلام فرمود: در ظاهر، خودت را دوست خداوند نشان مده، (در حالي كه) در پنهان و در درون، دشمن خدا باشي.
💠 خشم بی زیان
قَالَ عَلَيْهِ السَّلَامُ: لَا يَضُرُّكَ سَخَطُ مَنْ رِضَاهُ الْجَوْرُ.
حضرت جواد الأئمه فرمود: خشم كسى كه ستم کردن او را خشنود مى سازد به تو زيانى نمی رساند.
💠 نتیجه حبّ و #بغض نسبت به #منکر
قَالَ (ع) مَنْ شَهِدَ أَمْراً فَكَرِهَهُ كَانَ كَمَنْ غَابَ عَنْهُ وَ مَنْ غَابَ عَنْ أَمْرٍ فَرَضِيَهُ كَانَ كَمَنْ شَهِدَهُ.
امام جواد عليه السلام فرمود: كسى كه شاهد كارى باشد و از آن کار بدش آید، مانند كسى است كه شاهد آن نبوده است و كسى كه شاهد كارى نباشد اما به آن کار راضى باشد، مانند كسى است كه شاهد آن بوده است.
┏━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┓
@sagalein_hadadian
┗━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┛
🔺اردشیر زاهدی: لعنت بر من و شاه که باعث جداشدن بحرین از ایران شدیم | کاش ذرهای از وجود سردار سلیمانی در من و شاه بود
الفضل ما شهدت به الاعدا
🆘@sabreenS1_official
┏━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┓
@sagalein_hadadian
┗━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┛
جناب آقای محمد معروفی شاعر جوان شهر ابهر افتخار آفرینی شما در پنجمین کنگره سراسری (شعر دفاع مقدس و مقاومت) را تبریک گفته و آرزوی موفقیت روز افزون برای شما را از خداوند خواهانم.
┏━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┓
@sagalein_hadadian
┗━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆تفکر معیوب و بی انصافانه روحانی
👌و پاسخ بسیار بسیار عالی، مستدل و عاقلانه رهبر معظم انقلاب به این اراجیف را بشنوید .......
اللهماحفظ قائدناالخامنهای
┏━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┓
@sagalein_hadadian
┗━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻خیلی جالب
یه عالم سنی به عالم شیعه نامه می نویسه
هل اتی نص فی علی؟
آیا دلیل روشنی بر حقانیت علی هست؟
عالم شیعه جواب میده .....
🌸میلاد فرخنده و سراسر نور امیر المومنین ع مبارکباد🌸
┏━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┓
@sagalein_hadadian
┗━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻زمزمه (مست تولای توام یا علی)
مسجد خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله
┏━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┓
@sagalein_hadadian
┗━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┛
مدح مولا.m4a
1.64M
سپاه پلکهایش چند لشکر را تکان می داد
علی با خطبه خوانی قلب منبر را تکان می داد.....
┏━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┓
@sagalein_hadadian
┗━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┛
ویژگیهای ممتاز و منحصر بفرد امیر المومنین ع.m4a
8.07M
✍ ۱۲ ویژگی ممتاز حضرت علی ع
#امام_شناسی
معرفت به امام در ۸ دقیقه
سخنران
حدادیان
┏━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┓
@sagalein_hadadian
┗━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┛
✍پاسخ سوالات اعتقادی کاربران
┏━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┓
@sagalein_hadadian
┗━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┛
#من_رای_میدهم
┏━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┓
@sagalein_hadadian
┗━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┛
✅ فرمان صادر شد!
✅ جهاد تبیین را جدی بگیریم.
#من_رای_میدهم
┏━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┓
@sagalein_hadadian
┗━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┛
♨️ پر واضحه که اگر مردم پشتیبان کشورشون نباشن، دشمن طمع می کنه به وطن و خاکشون
▫️پ ن: آخر عاقبت رای بی رای
ـــــــــــــــــــــــ
🚨پایگاه خبری #مقاومت 💠
@passdar
┏━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┓
@sagalein_hadadian
┗━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴آثار شوم گناه...
🎙️#حجت_الاسلام_عالی
🆔@m_khatam_alanbiya
┏━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┓
@sagalein_hadadian
┗━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┛
|ثَـقَلَیــن| حدادیان
✍سوال کاربر آیا خمس به شیعیان بخشیده شده؟
✍پاسخ شبهه
خلاصه متن پاسخ آیت الله مکارم شیرازی
🔻 پاسخ این سؤال تقریباً در تمام کتب فقه اسلامى آمده است.
یک نگاه کوتاه به کتب فقهى نشان مى دهد که این موضوع کاملاً مورد توجّه فقها بوده، و از آن پاسخ گفته اند.
روایاتى که موجب این توهّم شده است پنج دسته است:
اوّل- روایاتى است که درباره غنائم جنگى و اسیران جنگى وارد شده و زنانى که جزء بردگان بودند و به عنوان کنیز به دست افراد مى افتادند و آنها با این زنان ازدواج مى کردند و صاحب فرزند مى شدند.
مى دانیم اگر جهاد به اذن امام نبوده باشد تمام غنائم جنگى که به دست مى آید مربوط به بیت المال است و باید به اجازه امام مصرف شود و حتّى اگر به اذن امام بوده باشد خمس به آن تعلّق مى گیرد و در صورت نپرداختن خمس آن، تصرّف در آنها حرام است.
بنابراین، اگر کسى توجّه به این حکم داشته باشد فرزندى که از چنان زنى براى او متولّد مى شود فرزند نامشروع خواهد بود، لذا امامان اهل بیت(علیهم السلام) این قسمت از خمس را که مربوط به چنین زنانى بوده به شیعیان بخشیدند تا فرزندان آنها همگى حلال باشند. افراد لجوج و کم سواد بدون توجّه و دقّت در مضمون آنها و بدون توجّه به فتاواى صریح فقها خواسته اند آنها را دلیل بر تحلیل خمس بطور مطلق قلمداد کنند.
دوم- احادیثى است که دلیل بر تحلیل خمس در زمان خاص و معیّنى است، زیرا همانطور که سابقاً هم اشاره کردیم پیامبر و امامان به عنوان رئیس حکومت اسلامى حق داشتند که این مالیات اسلامى را در شرائط خاصّى که مصلحت مسلمانان اقتضا مى کرده، به مردم ببخشند.
همانطور که گاهى در شرائط سخت و سنگین ایجاب مى کرده است که مالیات فوق العاده دیگرى موقّتاً و بطور محدود بر آن بیفزایند، اینها از اختیارات حکومت اسلامى است که با در نظر گرفتن وضع مردم مسلمان مى تواند بطور موقّت از آن صرفنظر کند.
همه این احادیث مربوط به معاف شدن جمعى از مسلمانان است و به هیچ وجه دلیل بر معافیّت عمومى نخواهد بود.
گواه زنده و دلیل روشن بر این مسئله این است که عدّه اى دیگر از امامان و یا شخص امام صادق(علیه السلام) و امام باقر(علیه السلام) در شرایط دیگرى که شیعیان توانائى بر پرداخت این مالیات اسلامى داشتند، با شدیدترین لحنى از آنها مطالبه نموده و آنان را موظّف به انجام این وظیفه اسلامى کرده اند.
سوم- آنچه مربوط به شخص معیّنى بوده است، یعنى شخص خاصّى، خدمت امام(علیه السلام) رسیده و امام با در نظر گرفتن وضع حال او، وى را از خمس معاف کرده است.
نمونه این موضوع، حدیث 13، باب 1 - از ابواب انفال - است (جلد 6 وسائل الشّیعه).
چهارم- روایاتى است که مضمون آن تحلیل است ولى با دقّت روشن مى شود که منظور از آن خمس نیست بلکه «انفال» مى باشد.
مانند روایت 12، از باب 4، از انفال، که مرحوم صاحب وسائل آن را با سایر روایات تحلیل در یک باب ذکر کرده، ولى از ذیل روایت بخوبى استفاده مى شود که مربوط به اراضى انفال است.
و لذا تمام تکیه این روایت روى مسأله اراضى است.
و هم چنین روایت هفده این باب.
پنجم- روایاتى است که مخصوص به زمان و شخص معیّنى نمى باشد، و ظاهر آن تحلیل مطلق است، و آن سه روایت بیشتر نیست که ذیلاً آنها را مورد بررسى قرار مى دهیم.
نخست روایتى است که «سالم بن مکرم» (ابو خدیجه) از امام صادق(علیه السلام) نقل مى کند که من حاضر بودم کسى به خدمت امام(علیه السلام) عرض کرد مى خواهم اجازه آمیزش جنسى با زنان به من بدهید، حضرت از سخن او وحشت کرد، کسى از حضّار عرض کرد منظور او این نیست که به نوامیس مردم تجاوز کند، بلکه منظورش کنیزى است که خریدارى کند (از غنائم و اموالى که خمس آن را نپرداخته اند) و یا همسرى که با آن ازدواج نماید، یا میراثى که به دست او مى آید، یا درآمد تجارت و یا چیزى که به او اهدا مى شود، امام(علیه السلام)فرمود اینها براى شیعیان ما همگى حلال است، اعم از کسانى که حاضرند و یا غایبند، آنهائى که مرده اند و یا زنده اند، و یا آنهائى که تا روز قیامت متولّد مى شوند براى همه حلال است.
گرچه در متن حدیث صریحاً سخنى از خمس به میان نیامده ولى چیزى را که امام براى همه حلال فرموده اعم از مال التّجاره و غنائم جنگى و هدایا، لابد مالى است که خمس به آن تعلّق گرفته است.
ولى باید توجّه داشت که
اوّلاً، سند این حدیث ضعیف است، زیرا سالم بن مکرم که نام دیگر او ابوخدیجه است، در میان دانشمندان علم رجال شدیداً محلّ گفتگو است،به همین دلیل روى روایاتى که او به تنهایى نقل مى کند نمى توان تکیه کرد.
ثانیاً، اگر کمى در سؤالى که از امام شده است دقّت کنیم، روشن خواهد شد که بحث در مجموع روایت درباره کنیزانى است که مشمول احکام خمس بوده اند و یا زنانى که مهر آنها را از مال التّجاره اى که خمس آن داده نشده پرداخته اند، و یا کنیز و زنى که با اموال اهدائى و میراثى که مورد تعلّق خمس بوده و خمس آن پرداخت نشده، در اختیار انسان قرار گرفته است.
|ثَـقَلَیــن| حدادیان
✍سوال کاربر آیا خمس به شیعیان بخشیده شده؟
خلاصه، تمام حدیث بر محور زنان و همسرانى که در اختیار مسلمانى قرار مى گیرند، و به نحوى از انحاء خودشان و یا مهرشان مورد تعلّق خمس بوده است، دور مى زند و جواب امام(علیه السلام) نیز مخصوص همین قسمت است، و الاّ معنى ندارد که شخصى سؤال درباره زنان بکند و دیگرى از حضّار گفتار او را به همه چیز تعمیم و توسعه بدهد. بنابراین آخرین چیزى که از این حدیث استفاده مى شود، این است که براى «طیب ولادت» یعنى حلال زاده بودن فرزندان هرگونه حقّى از ناحیه خمس به مهر زنان و همسران تعلّق بگیرد، از طرف امام براى هر زمان و هر کس از شیعیان تحلیل شده است، و همانطور که در سابق گفتیم این مطلبى است که فقهاى ما در کتب فقهى به عنوان یک استثنا ذکر کرده اند، ولى دلیل آن نمى شود که خمس در موارد دیگر براى همیشه بخشوده شده باشد، بلکه بخشودگى مخصوص مسأله همسر و کنیز است.
بنابراین، با این روایت که نه دلالت کافى دارد و نه سند معتبر نمى توان چیزى را اثبات کرد.
البتّه اگر روایات را با نظر ابتدائى بنگریم، ممکن است چنین توهّمى پیش آید، ولى همانطور که دیدیم با تجزیه و تحلیل و دسته بندى صحیح در روایات و در نظر گرفتن قرائنى که در متن آنها موجود است معلوم مى شود که توهّم تحلیل بطور مطلق صحیح نیست، و خمس همچنان به عنوان یک قانون اسلامى باقى و برقرار است.
و همه مردم موظّفند همچون سایر فرایض به آن عمل کنند.
🔴 امام خمینی (ره) :
🔵 انقلاب اسلامی مردم ایران، نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا فداه است.
1368/1/2
🟢 آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، برهمه منتظران امام عصر ارواحنا فداه مبارک باد
#دهه_فجر
#امام_زمان
🌸آغاز دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی مبارکباد🌸
┏━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┓
@sagalein_hadadian
┗━━ °°°°•🖌•°°°° ━━┛