eitaa logo
|ثَـقَلَیــن| حدادیان
484 دنبال‌کننده
956 عکس
711 ویدیو
117 فایل
اهـداف کـانـال: 🔸انـتـشار مفـاهـیم و مـتـون دیـنـی 🔹 تحـلیل اخبـار و رویـداد هـا 🔹 انـتـشار اطـلاعـیه های مهـم شهـرستـان 🔸تقویت اتـحاد بیـن نیـروهـای ارزشـی و انـقلابـی [محمـدرضـا حــدادیـان]
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻آفتاب پرستهای سیاسی @sagalein_hadadian
✍سوال آیا دلیلی بر نجاست سگ وجود دارد؟ از آنجائی که امروزه نگهداری سگ در بعضی خانوادها مرسوم شده، عده ای منکر نجاست سگ میشوند. در حالی که ادله بسیاری بر نجاست این حیوان وجود دارد مانند 🔻«سَأَلَ عُذَافِرٌ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) وَ أَنَا عِنْدَهُ عَنْ سُؤْرِ السِّنَّوْرِ وَ الشَّاة وَ الْبَقَرَة وَ الْبَعِيرِ وَ الْحِمَارِ وَ الْفَرَسِ وَ الْبَغْلِ وَ السِّبَاعِ، يُشْرَبُ مِنْهُ أَوْ يُتَوَضَّأُ مِنْهُ؟ فَقَالَ: نَعَمِ، اشْرَبْ مِنْهُ وَ تَوَضَّأْ. قَالَ قُلْتُ لَهُ: الْکَلْبُ؟ قَالَ: لَا. قُلْتُ: أَ لَيْسَ هُوَ سَبُعٌ؟ قَالَ: لَا وَ اللَّهِ إِنَّهُ نَجَسٌ؟ لَا وَ اللَّهِ إِنَّهُ نَجَسٌ.»(28) عذافر از امام صادق(ع) از نوشيدن و وضو گرفتن با پس مانده آبي که بعضي از حيوانات (سنور، گوسفند، گاو، شتر ، الاغ ، اسب، استر و درندگان) نوشيده اند، سوال کرد. امام فرمود: بنوش و وضو بگير. سپس از سگ سوال کردم. امام فرمود: نه. پرسيدم: آيا او يک درنده (مثل ديگر درندگان) نيست؟ فرمود: نه به خدا، او نجس است. نه به خدا، او نجس است. 🔻«عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي يَعْفُورٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ لَمْ يَخْلُقْ خَلْقاً أَنْجَسَ مِنَ الْکَلْبِ(29).» عبدالله بن ابي يعفور از امام صادق(ع) نقل مي کند: همانا خداوند نيافريد خلقي را که نجس تر از سگ باشد. 🔻«عَنِ الْفَضْلِ أَبِي الْعَبَّاسِ، قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ(ع) عَنْ فَضْلِ الْهِرَّة وَ الشَّاة وَ الْبَقَرَة وَ الْإِبِلِ وَ الْحِمَارِ وَ الْخَيْلِ وَ الْبِغَالِ وَ الْوَحْشِ وَ السِّبَاعِ، فَلَمْ أَتْرُکْ شَيْئاً إِلَّا سَأَلْتُهُ عَنْهُ؛ فَقَالَ لَا بَأْسَ بِهِ؛ حَتَّى انْتَهَيْتُ إِلَى الْکَلْبِ، فَقَالَ رِجْسٌ نِجْسٌ.»(30) فضلمي گويد از امام صادق(ع) از پس مانده حيوانات (گربه ، گوسفند، گاو، شتر،...) سوال کردم؛ و امام فرمود: اشکالي ندارد. تا اينکه از سگ سوال کردم؛ و امام فرمود: پليد و نجس است. 🔻«سَأَلَ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ(ع) عَنِ الْکَلْبِ؛ فَقَالَ: رِجْسٌ نِجْسٌ، لَا يُتَوَضَّأْ بِفَضْلِهِ، وَ اصْبُبْ ذَلِکَ الْمَاءَ وَ اغْسِلْهُ بِالتُّرَابِ أَوَّلَ مَرَّة ثُمَّ بِالْمَاءِ.(31) راوي حکم سگ را از امام صادق (ع) سؤال کرد، حضرت فرمود: پليد و نجس است، از اضافه آبي که آشاميده نبايد وضو گرفته شود، آن آب را بريز و (ظرف) را بار اول با خاک و سپس با آب بشوى.» 🔻«عَنْ مُعَاوِيَة بْنِ شُرَيْحٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ(ع) فِي حَدِيثٍ أَنَّهُ سُئِلَ عَنْ سُؤْرِ الْکَلْبِ يُشْرَبُ مِنْهُ أَوْ يُتَوَضَّأُ؟ قَالَ: لَا؛ قُلْتُ أَ لَيْسَ سَبُعٌ؟ قَالَ: لَا وَ اللَّهِ إِنَّهُ نَجَسٌ، لَا وَ اللَّهِ إِنَّهُ نَجَسٌ.(32) ابن شريح، حکم نيم خورده سگ را از امام صادق(ع) پرسيد که آيا مى توان از آن نوشيد يا با آن وضو گرفت؟ حضرت فرمود: نه، راوى پرسيد: آيا او يک درنده (مثل ديگر درندگان) نيست؟ فرمود: نه، به خدا سوگند، او نجس است. نه، به خدا سوگند، او نجس است.» 🔻«عَنْ أَبِي سَهْلٍ الْقُرَشِيِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ(ع) عَنْ لَحْمِ الْکَلْبِ؛ فَقَالَ هُوَ مَسْخٌ. قُلْتُ: هُوَ حَرَامٌ؟ قَالَ: هُوَ نَجَسٌ؛ أُعِيدُهَا عَلَيْهِ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ، کُلَّ ذَلِکَ يَقُولُ هُوَ نَجَسٌ.(33) ابي سهل مي گويد از امام صادق(ع) درباره گوشت سگ سؤال کردم، حضرت فرمود: از حيوانات مسخ شده است. گفتم آيا حرام است؟ امام فرمود: نجس است. سه مرتبه اين سوال را تکرار کردم و هر سه بار امام فرمود: نجس است.» 🔻احادیث در این زمینه بسیار است که به نمونه هائی اشاره شد. و علما ابواب زیادی در کتب روائی در این زمینه نوشته اند که در هر کدام از آنها دهها حدیث وجود دارد. مانند بَابُ نَجَاسَة سُؤْرِ الْکَلْبِ وَ الْخِنْزِيرِ بَابُ طَهَارَة عَرَقِ جَمِيعِ الدَّوَابِّ وَ أَبْدَانِهَا وَ مَا يَخْرُجُ مِنْ مَنَاخِرِهَا وَ أَفْوَاهِهَا إِلَّا الْکَلْبَ وَ الْخِنْزِيرَ بَابُ نَجَاسَة الْکَلْبِ وَ لَوْ سَلُوقِيّاً بَابُ جَوَازِ لُبْسِ جِلْدِ مَا لَا يُؤْکَلُ لَحْمُهُ مَعَ الذَّکَاة وَ شَعْرِهِ وَ وَبَرِهِ وَ صُوفِهِ وَ الِانْتِفَاعِ بِهَا فِي غَيْرِ الصَّلَاة إِلَّا الْکَلْبَ بَابُ کَرَاهَة اتِّخَاذِ کَلْبٍ فِي الدَّارِ إِلَّا أَنْ يَکُونَ کَلْبَ صَيْدٍ أَوْ مَاشِيَة أَوْ يُضْطَرَّ إِلَيْهِ أَوْ يُغْلَقَ دُونَهُ الْبَابُ بَابُ تَحْرِيمِ بَيْعِ الْکِلَابِ إِلَّا کَلْبَ الصَّيْدِ وَ کَلْبَ الْمَاشِيَة وَ الْحَائِطِ وَ جَوَازِ بَيْعِ الْهِرِّ وَ الدَّوَابِّ» و ... @sagalein_hadadian
🔻اطلاعیه حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) شهر ابهر از میان دانش آموزان (هشتم تا دوازدهم) علاقمند به معارف قرآن و اهل بیت (ع) طلبه می پذیرد. لطفا جهت راهنمائی با شماره های 09127826417 و 09100132590 تماس بگیرید»
🔴 تصویر بالا تیتر مقاله جدید روزنامه گاردین را نشان می‌دهد با عنوان : «چرا اکثر افرادی که الان در انگلستان با کرونا فوت می‌کنند از واکسینه شده ها هستند؟» ‼️ در خط اول مقاله نوشته شده : این را به عنوان یک نشانه بد تلقی نکنید! این دقیقا همان چیزیست که ما از واکسن انتظار داریم. (یعنی قتل عام مردم با هدف کاهش جمعیت جهان) منبع : گاردین 🆘 @Roshangari_ir کم کم همه مردم متوجه می‌شوند که چرا رهبری گفتند از امریکا و انگلیس واکسن نخرید . این مطلب را روزنامه گاردین مطرح کرده است . قبلا هم بیل گیتس گفته بود ، کرونا مقدمه است و کشتار اصلی در جهان به توسط واکسن کر‌ونا انجام خواهد شد . @sagalein_hadadian
🔻 این شعر از پروین اعتصامی است بخوانید و بهرهای وافر ببرید بسیار در تزکیه نفس موثر است اینکه خاک سیهش بالین است اختر چرخ ادب پروین است گر چه جز تلخی از ایام ندید هر چه خواهی سخنش شیرین است صاحب آنهمه گفتار امروز سائل فاتحه و یاسین است دوستان به که ز وی یاد کنند دل بی دوست دلی غمگین است خاک در دیده بسی جان فرساست سنگ بر سینه بسی سنگین است بیند این بستر و عبرت گیرد هر که را چشم حقیقت بین است هر که باشی و زهر جا برسی آخرین منزل هستی این است آدمی هر چه توانگر باشد چو بدین نقطه رسد مسکین است اندر آنجا که قضا حمله کند چاره تسلیم و ادب تمکین است زادن و کشتن و پنهان کردن دهر را رسم و ره دیرین است خرم آن کس که در این محنت‌گاه خاطری را سبب تسکین است @sagalein_hadadian
♦️جایگاه شیعیان آخر الزمان و توصیف ایشان توسط جبرییل 🔹رَأَيْتُ لَيْلَةَ أُسْرِيَ بِي إِلَى اَلسَّمَاءِ قُصُوراً مِنْ يَاقُوتٍ أَحْمَرَ، وَ زَبَرْجَدٍ أَخْضَرَ، وَ دُرٍّ وَ مَرْجَانٍ، وَ عِقْيَانٍ ، بَلاَطُهَا اَلْمِسْكُ اَلْأَذْفَرُ، وَ تُرَابُهَا اَلزَّعْفَرَانُ، وَ فِيهَا فَاكِهَةٌ وَ نَخْلٌ وَ رُمَّانٌ، وَ حُورٌ وَ خَيْرَاتٌ حِسَانٌ، وَ أَنْهَارٌ مِنْ لَبَنٍ، وَ أَنْهَارٌ مِنْ عَسَلٍ، تَجْرِي عَلَى اَلدُّرِّ وَ اَلْجَوْهَرِ، وَ قِبَابٌ عَلَى حَافَتَيْ تِلْكَ اَلْأَنْهَارِ، وَ غُرَفٌ وَ خِيَامٌ، وَ خَدَمٌ وَ وِلْدَانٌ، وَ فُرُشُهَا اَلْإِسْتَبْرَقُ وَ اَلسُّنْدُسُ وَ اَلْحَرِيرُ، وَ فِيهَا أَطْيَارٌ ، فَقُلْتُ: يَا حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ، لِمَنْ هَذِهِ اَلْقُصُورُ؟ وَ مَا شَأْنُهَا؟ فَقَالَ لِي جَبْرَئِيلُ: هَذِهِ اَلْقُصُورُ وَ مَا فِيهَا، خَلَقَهَا اَللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) كَذَا، وَ أَعَدَّ فِيهَا مَا تَرَى، وَ مِثْلُهَا أَضْعَافٌ مُضَاعَفَةٌ، لِشِيعَةِ أَخِيكَ عَلِيٍّ، وَ خَلِيفَتِكَ مِنْ بَعْدِكَ عَلَى أُمَّتِكَ، وَ هُمْ يُدْعَوْنَ فِي آخِرِ اَلزَّمَانِ بِاسْمٍ يُرَادُ بِهِ غَيْرُهُمْ، يُسَمَّوْنَ (اَلرَّافِضَةَ) وَ إِنَّمَا هُوَ زَيْنٌ لَهُمْ، لِأَنَّهُمْ رَفَضُوا اَلْبَاطِلَ، وَ تَمَسَّكُوا بِالْحَقِّ، وَ هُمُ اَلسَّوَادُ اَلْأَعْظَمُ، وَ لِشِيعَةِ اِبْنِهِ اَلْحَسَنِ مِنْ بَعْدِهِ، وَ لِشِيعَةِ أَخِيهِ اَلْحُسَيْنِ مِنْ بَعْدِهِ، وَ لِشِيعَةِ اِبْنِهِ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ مِنْ بَعْدِهِ، وَ لِشِيعَةِ اِبْنِهِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ مِنْ بَعْدِهِ، وَ لِشِيعَةِ اِبْنِهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ مِنْ بَعْدِهِ، وَ لِشِيعَةِ اِبْنِهِ مُوسَى اِبْنِ جَعْفَرٍ مِنْ بَعْدِهِ، وَ لِشِيعَةِ اِبْنِهِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى مِنْ بَعْدِهِ، وَ لِشِيعَةِ اِبْنِهِ مُحَمَّدُ بْنِ عَلِيٍّ مِنْ بَعْدِهِ، وَ لِشِيعَةِ اِبْنِهِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ مِنْ بَعْدِهِ، وَ لِشِيعَةِ اِبْنِهِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ مِنْ بَعْدِهِ، وَ لِشِيعَةِ اِبْنِهِ مُحَمَّدٍ اَلْمَهْدِيِّ مِنْ بَعْدِهِ. يَا مُحَمَّدُ، فَهَؤُلاَءِ اَلْأَئِمَّةُ مِنْ بَعْدِكَ، أَعْلاَمُ اَلْهُدَى، وَ مَصَابِيحُ اَلدُّجَى، شِيعَتُهُمْ وَ شِيعَةُ جَمِيعِ وُلْدِكَ وَ مُحِبِّيهِمْ شِيعَةُ اَلْحَقِّ، وَ مَوَالِي اَللَّهِ، وَ مَوَالِي رَسُولِهِ، اَلَّذِينَ رَفَضُوا اَلْبَاطِلَ وَ اِجْتَنَبُوهُ، وَ قَصَدُوا اَلْحَقَّ وَ اِتَّبَعُوهُ، يَتَوَلَّوْنَهُمْ فِي حَيَاتِهِمْ، وَ يَزُورُونَهُمْ مِنْ بَعْدِ وَفَاتِهِمْ، مُتَنَاصِرِينَ لَهُمْ، قَاصِدِينَ عَلَى مَحَبَّتِهِمْ رَحْمَةَ اَللَّهِ عَلَيْهِمْ، إِنَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ . 🔸از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل شده که فرمود: شبی که مرا به آسمان‌ بردند قصرهایی دیدم که از یاقوت سرخ و زبرجد سبز و درّ و مرجان و طلای خالص بود، کاه گل آنها از مشک خوشبو و خاکش از زعفران، و دارای میوه و نخل و انار بود، و حوریه و و نهرهای شیر و عسل که بر روی درّ و جواهر می‌گذشت و در کنار آن دو نهر خیمه‌ها و غرفه‌هایی بنا شده بود و در آنها خدمتکارها و پسرانی بودند، و فرش‌هایش از استبرق و سندس و حریر بود و طناب‌هایی در آنها بود؛ گفتم: ‌ای حبیب من جبرئیل این قصرها از آن کیست؟ و مقام آنها چطور است؟ جبرئیل گفت: این قصرها و آنچه در آن است و چندین برابر آن برای شیعیان برادرت و جانشینت پس از تو بر امّتت علی است، و آنها را در آخرالزمان به نامی میخوانند که غیر ایشان را قصد میکنند ، آنها را رافضه (واگذارندگان) می خوانند، در صورتی که این نام برای آنان زینت است، زیرا ایشان باطل را واگذارده و به حق چنگ زده‌اند، و سواد اعظم اینانند، و اینها برای شیعیان فرزندت حسن و برادرش حسین و فرزند او علی بن حسین و فرزند او محمد بن علی و فرزند او جعفر بن محمد و فرزند او موسی بن جعفر و فرزند او علی بن موسی و فرزند او محمد بن علی و فرزند او علی بن محمد و فرزند او حسن بن علی و فرزند او محمد المهدی میباشد. ‌ای محمد اینان امامان پس از تو و نشانه‌های هدایت و چراغ‌های روشن در تاریکی‌ها هستند، شیعیان‌شان همگی فرزندان تو هستند، و دوستداران آنها پیروان حق و دوستان خدا و رسولند، که باطل را واگذارده و از آن دوری کرده‌اند و آهنگ حق نموده و از آن پیروی کرده‌اند، آنها(امامانشان را) در زمان زندگی‌شان دوست داشته و پس از مرگ‌شان زیارت میکنند، در صدد یاری آنهایند و در پی محبت آنها میباشند، رحمت خدا بر آنها باد به راستی او آمرزنده و مهربان است. 📜دلائل الإمامة جلد ۱، صفحه ۴۷۵ 📜إثبات الهداة جلد ۲، صفحه ۳۰۷ 📜الصراط المستقيم إلی مستحقی التقديم جلد ۲، صفحه ۱۵۰ @sagalein_hadadian
👈 آخرین فرصت امسال *▫️بسم الله الرحمن الرحیم* *🔷نماز روز یکشنبه ذی العقده* نماز یکشنبه ماه ذیقعده را از دست ندهیم و دوستان خود را نیز در آن شریک کنیم. یکی از اعمالی که بسیار در سیره بزرگان به آن تأکید شده است، نماز توبه یکشنبه های ماه ذیقعده میباشد (که البته در مابقی ایام سال نیز به نیت رجاء وارد شده است ولی در یکشنبه های این ماه بسیار مورد توجه میباشد). این نماز یکی از دستوراتی است که تمام علمای اخلاق به آن اهتمام ویژه داشتند و تمام برنامه ها و چله های عبادی خود را با آن آغاز میکردند. نحوه انجام نماز: در روز یکشنبه ماه ذیقعده غسل (با نیت توبه) انجام میشود. سپس 4 رکعت نماز (دو تا دورکعت) با نیت نماز توبه یکشنبه ماه ذیقعده خوانده میشود. در هر رکعت بعد از حمد، سه مرتبه توحید و یک مرتبه معوذتین (ناس و فلق) خوانده میشود. بعد از سلام نماز دوم، هفتاد مرتبه استغفار گفته میشود و در انتها ذکر "لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم" خوانده میشود. (در دستور بعضی از بزرگان تعداد هفت بار برای ذکر *🔷"لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم"🔷* نقل شده است که به نظر صحیح تر می آید) و در انتها گفته میشود: *🔶يَا عَزِيزُ يَا غَفَّار اِغفِرلِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِيعِ المُؤمِنيِنَ وَ المُؤمِنَات، فَاِنَّهُ لاَ يَغفِرُ الذُّنُوبَ اِلاَّ اَنت🔶* نکته جالب در خصوص این نماز بحث حق الناس میباشد که در توضیح نماز آمده است در روز قیامت خصماء از او راضی میشوند. (انسان باید در جهت برآورده کردن حق الناس تلاش خود را انجام دهد و اگر فرد را پیدا نکرد یا احتمال مفسده ای داد، از طرف آن شخص صدقه دهد یا استغفار کند یا... ولی گاهی ممکن است حق الناسی نادانسته بر گردن انسان باشد که این نماز کمک میکند در روز قیامت آن فرد از انسان بگذرد.) @sagalein_hadadian
🔻قطعی برق در روزهای گذشته دوعلت مهم دارد 1: عدم افزایش ظرفیت تولید برق در 8 سال گذشته است (بر اساس آمار رسمی وزارت نیرو، در دوره میرحسین موسوی، ۴۲ درصد، در دولت رفسنجانی ۶۵ درصد، در دولت خاتمی ۶۶ درصد و در دولت احمدی‌نژاد ۸۵ درصد افزایش تولید برق داشته‌ایم؛ اما در دولت روحانی فقط ۲۳ درصد افزایش یافته است). 2: عدم تعمیرات اساسی تأسیسات برقی است که در «دولت روحانی» به دلایل مختلف به تعویق افتاده است.
🔻مواظب باشیم گرفتار آلزایمر سیاسی نشویم @sagalein_hadadian
::YEKNET.IR:: - @Maddahionlin.mp3
3.72M
♨️خدا دوست داره برگردی 👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی 🎤 حجت الاسلام #دارستانی 📡 حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 سالگرد فتنه #18تير 📹 رهبر انقلاب: اگر عکس مرا هم پاره کردند باید سکوت کنید 🚩 جوان مومن حزب‌اللهی نیرویش را برای مقابله با دشمن حفظ کند 💻 @Khamenei_ir
علیه‌السلام 🔹شوق دیدار پدر🔹 سوختی آتش گرفت از سوز آهت عالمی آه بین خانۀ خود هم نداری محرمی سایه‌سار خلقی اما پیکرت در آفتاب... سرپناه عالمی و بی‌پناه عالمی در مقاماتت از اسماعیل هم بالاتری تشنه‌ای اما نداری غیر اشکت زمزمی خط به خط روضه‌ها در بیت بیت نوحه‌ها گشتم و بالاتر از داغت ندیدم ماتمی گرچه دلخونی ولیکن شوق دیدار پدر بر تمام زخم‌هایت می‌گذارد مرهمی 📝 🔲شهادت مظلومانه امام جواد علیه السلام بر عموم شیعیان آن حضرت تسلیت باد. 🌐 shereheyat.ir/node/3985@ShereHeyat 🔹@sagalein_hadadian
❇️ نورانی از الأئمه (علیه السلام) 💠دو پیامد دیدار با برادران دینی عَبْدُالْعَظِيمِ بْن عَبْدِاللَّهِ الْحَسَنِيّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى (ع) يَقُولُ: مُلَاقَاةُ الْإِخْوَانِ نُشْرَةٌ وَ تَلْقِيحٌ لِلْعَقْلِ وَ إِنْ كَانَ نَزْراً قَلِيلاً. امام جواد عليه السلام فرمود: ديدار برادران مايه سلامتى و رشد عقل است؛ اگرچه بسيار اندك باشد. 💠افراد پیرامون خود را مورد قرار دهید قَالَ (الإمام الجواد) عَلَيْهِ السَّلَام: ... مَنِ انْقَادَ إِلَى الطُّمَأْنِينَةِ قَبْلَ الْخِبْرَةِ فَقَدْ عَرَضَ نَفْسَهُ لِلْهَلَكَةِ، وَ الْعَاقِبَةِ الْمُتْعِبَةِ. امام جواد عليه السلام فرمود: هر كه پيش از آزمودن، به كسى اطمينان كند، خود را در معرض هلاكت و فرجامى رنج آور قرار داده است.👌 💠این شخص با تو دشمنی می کند قَالَ (ع) قَدْ عَادَاكَ مَنْ سَتَرَ عَنْكَ الرُّشْدَ اتِّبَاعاً لِمَا تَهْوَاه‏. امام جواد عليه السلام فرمود: كسى كه به خاطر پيروى از دلخواه تو، راه درست را بر تو پنهان دارد، بي گمان با تو دشمنى كرده است.😡 💠نردبانی برای رسیدن به برترین ها قَالَ (ع) الثِّقَةُ بِاللَّهِ تَعَالَى ثَمَنٌ لِكُلِّ غَالٍ وَ سُلَّمٌ إِلَى كُلِّ عَال‏. امام جواد عليه السلام می فرماید: اعتمادِ به خداوند متعال، بهاى هر چيز گرانى است و نردبان رسيدن به هر بلندايى می باشد. 💠 تمثیلی از دوستی با انسان شرور قَالَ (ع) إِيَّاكَ وَ مُصَاحَبَةَ الشَّرِيرِ فَإِنَّهُ كَالسَّيْفِ يَحْسُنُ مَنْظَرُهُ وَ يَقْبُحُ أَثَرُه‏. امام جواد عليه السلام فرمود: از همنشينى با شرور بپرهيز؛ چرا كه مانند شمشير آخته، خوشْ منظر و زشتْ اثر است. 💠بهترین عطا؟ قَالَ عَلَيْهِ السَّلَامُ: الْحَوَائِجُ تُطْلَبُ بِالرَّجَاءِ وَ هِيَ تَنْزِلُ بِالْقَضَاءِ، وَ الْعَافِيَةُ أَحْسَنُ عَطَاءٍ. امام جواد عليه السلام فرمود: نيازها، با اميدوارى خواسته مى شود و با قضاى الهى نازل مى شود و عافيت، بهترين عطاست. 💠 یک رنگ باش قَالَ عَلَيْهِ السَّلَامُ: لَا تَكُنْ وَلِيّاً لِلَّهِ فِي الْعَلَانِيَةِ عَدُوّاً [لَهُ‏] فِي السِّر. امام جواد علیه السلام فرمود: در ظاهر،‌ خودت را دوست خداوند نشان مده، (‌در حالي كه)‌ در پنهان و در درون، دشمن خدا باشي. 💠 خشم بی زیان قَالَ عَلَيْهِ السَّلَامُ: لَا يَضُرُّكَ سَخَطُ مَنْ رِضَاهُ الْجَوْرُ. حضرت جواد الأئمه فرمود: خشم كسى كه ستم کردن او را خشنود مى سازد به تو زيانى نمی رساند. 💠 نتیجه حبّ و نسبت به قَالَ (ع) مَنْ شَهِدَ أَمْراً فَكَرِهَهُ كَانَ كَمَنْ غَابَ عَنْهُ وَ مَنْ غَابَ عَنْ أَمْرٍ فَرَضِيَهُ كَانَ كَمَنْ شَهِدَهُ. امام جواد عليه السلام فرمود: كسى كه شاهد كارى باشد و از آن کار بدش آید، مانند كسى است كه شاهد آن نبوده است و كسى كه شاهد كارى نباشد اما به آن کار راضى باشد، مانند كسى است كه شاهد آن بوده است. @sagalein_hadadian
|ثَـقَلَـیــن|: ✅ زیارت حضرت جواد علیه السلام در روز شهادت ایشان ❌ مرحوم علامه مجلسی زیارت شریفی را به نقل از مرحوم سید بن طاووس برای حضرت جواد علیه السلام نقل می کند که خواندن این زیارت به نیابت از مولایمان حضرت مهدی علیه السلام در روز شهادت حضرت جواد علیه السلام توصیه می شود: «السَّلَامُ عَلَى الْإِمَامِ ابْنِ الْإِمَامِ، وَ ابْنِ سَيِّدِ الْأَنَامِ، هَادِي الْعِبَادِ، وَ شَافِعِ يَوْمِ التَّنَادِ، مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْجَوَادِ. السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ، وَ ابْنَ خَيْرِ الْوَصِيِّينَ، وَ سَمِيَّ نَبِيِّ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ الْإِمَامَ الْمُجْتَبَى، وَ ابْنَ الْخَلِيفَةِ الرِّضَا. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ فِي الْمَلَإِ الْأَعْلَى، وَ بَلِّغْهُ الدَّرَجَاتِ الْعُلَى، وَ اجْزِهِ عَنَّا خَيْرَ جَزَاءِ الْمُحْسِنِينَ، وَ شَفِّعْهُ فِينَا يَوْمَ الدِّينِ، وَ أَبْلِغْهُ مِنَّا التَّحِيَّةَ وَ السَّلَامَ، وَ ارْدُدْ عَلَيْنَا مِنْهُ التَّحِيَّةَ وَ السَّلَامَ، وَ السَّلَامُ عَلَيْهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ بَرَكَاتُهُ. 📚 بحارالأنوار، ج102، ص226 🆔 @sagalein_hadadian 🍃🌸🍃
▪️صلوات خاصه امام جواد علیه السلام ✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الزَّكِيِّ التَّقِيِّ وَ الْبَرِّ الْوَفِيِّ وَ الْمُهَذَّبِ النَّقِيِّ هَادِي الْأُمَّةِ وَ وَارِثِ الْأَئِمَّةِ وَ خَازِنِ الرَّحْمَةِ وَ يَنْبُوعِ الْحِكْمَةِ وَ قَائِدِ الْبَرَكَةِ وَ عَدِيلِ الْقُرْآنِ فِي الطَّاعَةِ وَ وَاحِدِ الْأَوْصِيَاءِ فِي الْإِخْلاصِ وَ الْعِبَادَةِ وَ حُجَّتِكَ الْعُلْيَا وَ مَثَلِكَ الْأَعْلَى وَ كَلِمَتِكَ الْحُسْنَى الدَّاعِي إِلَيْكَ وَ الدَّالِّ عَلَيْكَ الَّذِي نَصَبْتَهُ عَلَما لِعِبَادِكَ وَ مُتَرْجِما لِكِتَابِكَ وَ صَادِعا بِأَمْرِكَ وَ نَاصِرا لِدِينِكَ وَ حُجَّةً عَلَى خَلْقِكَ وَ نُورا تَخْرُقُ بِهِ الظُّلَمَ وَ قُدْوَةً تُدْرَكُ بِهَا الْهِدَايَةُ وَ شَفِيعا تُنَالُ بِهِ الْجَنَّةُ 💠@sagalein_hadadian💠
🔻احیاء سنت قربانی در عید قربان به نیت سلامتی امام زمان ع و سنت اطعام به فقرا در روز غدیر @sagalein_hadadian
‌🌸 سنت حسنه قربانی در 🌸 🔹ضمن عرض سلام و ادب محضر مردم عزیز شهرستان ابهر حلول ماه ذی الحجه را به همه شما تبریک عرض می نمائیم ... همانطور که مستحضر می باشید از حدود ۱۰سال قبل سنت حسنه توسط نمازگزاران و مؤمنین بعد از نماز عید سعید قربان به طور دست جمعی در ابهر احیاء شده است. این اقدام به نیت سلامتی در محل مصلای نماز جمعه ابهر بعد ازاقامه نماز عید قربان انجام می پذیرفت و گوشت آنها میان تقسیم می شد. امسال نیز به امید حضرت حق وعنایات اهل بیت (ع) این مواسات مومنانه برگزارخواهد شد واین گوشت قربانی همراه با سبد کالا علاوه بر توزیع در بین ، درروز بصورت غذای گرم دربین این عزیزان پخش خواهدشد. فلذا از تمامی عزیزان تقاضا می شود ضمن نشر این آگهی در میان دوستان، آشنایان، وابستگان و ... و جذب مبالغ مالی در این همایش مواسات خداپسندانه مساعدت فرمایید. تا بتوانیم در این ایام سخت اقتصادی تکلیف خود را بنحو احسن ادا نماییم. ♦️ فلذا عزیزان میتوانند مبالغ جمع آوری شده را به یکی از انحا ذیل تحویل نمایند : واریز به به شماره حساب مرکز 6037997950041690 تحویل نقدی حضورا به اینجانب (محمد رضا حدادیان) و یا امام جماعت مسجد جامع ابهر (حجت الاسلام عطوفی) و یا اعضای هیات امنای مسجد جامع ابهر و یا خادم مسجد. لازم به ذکراست حتی درصورت منع قانونی برای اقامه نماز عید قربان، موضوع ذبح قربانی انجام خواهد شد. دوستان ضمن سعی وافی وکافی دراین موضوع از درگاه الهی مسئلت نماییم که بواسطه اقدام دراین امور، ضمن تعجیل درفرج آقا زمان تمامی بلایای زمینی وسمائی (بویژه این ویروس کرونا ) را از سر تمامی مسلمین خاصه شیعیان رفع ودفع نماید. @sagalein_hadadian 🌺
*حدیث کساء که بصورت شعر نوشته شده است*💥 👌🏻👌🏻 این حدیث آمد ز زهرای بتول ، فاطمه صدیقه بنت الرسول ، روزی آمد خانه ما مصطفی ، گفت با حالی شبیه التجا ، ضعف دارم جان بابا دخترم ، پهن کن بابا عبایی بر سرم ، آن عبایی را که دارم از یمن ، آن عبا بر من بکش ای ممتحن ، گفتمش بابا بلا دور از شما ، در پناه مهر و الطاف خدا ، من کشیدم آن عبا بر روی او ، یک نظر کردم به ماه روی او ، صورتی زیبا تر از قرص قمر ، روشن و زیبا نکو تر از سحر ، ساعتی بگذشت و آمد مجتبی ، گفت ای مادر سلام و صد دعا ، گفتمش مادر سلامم بر شما ، نور چشمم ای عزیز با وفا ، گفت مادر خانه دارد عطر گل ، هست بوی جد ما ختم رسل ، گفتمش ای نور چشمم بوی او ، آمده در خانه با گیسوی او ، رفت نزد حضرت خاتم حسن ، گفت بابا جان فدایت جان و تن ، گفت بابا صد سلام و صد درود ، بر شما ای خاتم رب ودود ، با اجازه رفت در تحت کسا ، در کنار مصطفی شد مجتبی ، بعد از آن آمد حسین و با سلام ، گفت بوی جدم آید بر مشام ، گفتمش ای نور چشمانم حسین ، ای عزیز فاطمه ای نور عین ، جدتان در خانه در زیر کسا ، آمده امروز شد مهمان ما ، با اجازه رفت در زیر کسا ، در کنار مصطفی شد با حیا ، بعد از آن آمد علی مرتضا ، گفت زهرا جان سلامم بر شما ، بوی یار مهربان آید همی ، بوی جوی مولیان آید همی ، گفتم او را یار ختمی مرتبت ، صاحب خُلقِ عظیم و مرتبت ، آمده مهمان ما بابای من ، آمده مانند جان در جسم و تن ، رفت نزد احمد و گفت این سوال ، چیست رمز و راز این وقت و مجال ، با اجازه رفت در زیر کسا ، در کنار مصطفی شد مرتضا ، بعد از آن رفتم کنار اهل خود ، تا بجویم با عزیزان وصل خود ، ما همه بودیم در زیر کسا ، دست خود برداشت بابا بر دعا ، گفت یارب اهلبیتم را ببین ، بهترین خلق خدا روی زمین ، خونشان با خون پاک من قرین ، جسم و جان دارند از من با یقین ، جسمشان را از بدیها دور کن ، قلبشان را خانه ای از نور کن ، لطف کن بر خاندانم با کرم ، تا ابد آباد گردان این حرم ، دشمن آنها مرا هم دشمن است ، پیش چشمم جلوه اهریمن است ، هر که در دل حُبِّشان دارد به جان ، می شود محبوب من در دو جهان ، بانگ حق برخاست از عرش برین ، کای ملائک بشنوید این با یقین ، هر چه را من آفریدم در جهان ، این زمین و جمله هفت آسمان ، کوه و دریا را اگر من ساختم ، نه فلک را اینچنین پرداختم ، هر چه زیبائیست در شمس و قمر ، ظلمتِ شبها و نور در سحر ، ساختم اینها به عشق مصطفی ، ساختم با مهر این اهل کسا ، بانگ زد جبریل مَن تَحت الکسا ، صاحب کرسیُّ و مجد و کبریا ، بانگ حق برخاست زهرا س و پدر ، معدن ایمان و کان هر گوهر ، حیدر و فرزند پاکش مجتبی ، هم حسینِ بنِ علی در کربلا ، گفت جبرائیل ای رب جلی میروم من نزد زهرا و علی ، با اجازه نزد ما زیر کسا آمد و می خواند ، پیغام خدا گفت ای پیغمبر عالی مقام ، می رساند حق به درگاهت سلام ، هر چه که در کل عالم خلق شد ، از برای اهل زیر دلق شد ، گفت از این خانواده تا ابد دور شد ناپاکی و هر فعل بد ، جسم و روح خاندانت پاک شد ، نامشان بر تارک افلاک شد ، گفت حیدر چیست رمز جمع ما ، چیست مزد راوی این وضع ما گفت هر کس نقل کرد این ماجرا ، در میان دوستان مرتضا هر غمی دارد خدا شادی کند ، بر اسیران بانگ آزادی کند مشکلات جمعشان حل می شود ، سحر درد و غصه باطل می شود ، گفت مولا رستگارانیم ما همچنان گل در بهارانیم ما ، شیعه با این نقل می گردد سعید بهتر از این مژدگانی کس ندید ، شفای تمامی مریضها و رفع بلای عظیم کرونا بحق پنج تن آل عبا " @sagalein_hadadian
✍آیا اصل بر حجاب و بی حجابی خلاف اصل است یا برعکس❓ 🔻اگر یک نظر محققانه به عالم داشته باشیم می بینیم که اکثر موجوداتی که روی زمین زندگی می کنند بدنشان پوشیده به مو و کرک و پشم و امثال آنهاست. حتی حشرها (اعم از نرم تنان و سخت پوستان) و گیاهان، مثلاً حلزونها و بعضی از خرچنگهای دریائی چون بسیار آسیب پذیر هستند برای خود پوششی از صدفها و کلاهکها می سازند. بعضی حیوانات پوشش خود را در زیر زمین ماندن قرار می دهند مانند کرمهای خاکی و بعضی موشها و ...، بعضی پوشش خود را پوست درختان و گیاهان قرار می دهند و ... . حتی گیاهان برای خود پوششهائی دارند مثل پوسته خارجی آنها، یا محفظه هائی که دانه ها در آن قرار می گیرند یا تیغها و ...، 🔻اگر انسان به دقت به دانه گندم نگاه کند می بیند که هر دانه ای یک سرباز محافظ با یک نیزه در کنار خود دارد تا سالم بماند، محافظش همان پوسته خارجی و نیزه اش همان نوک تیز آن پوسته است! که اگر اینها نبودند شاید اصلاً گندمی به ثمر نمی رسید و اگر هم به ثمر می رسید، حشرها و پرندگان نمی گذاشتند حتی یک دانه گندم به انسان برسد! 🔻پس تمام موجودات اعم از حیوانات و نباتات نوعی پوشش دارند زیرا که در نظام طبیعت، موجود بی پوشش یعنی موجود آسیب پذیر و خداوند این درک را به همه موجودات عطا فرموده است و نظام طبیعت نیز از این اصل مستثنی نیست. 🔻فقط تنها موجودی که پوشش تکوینی ندارد انسان است فلذا به او بَشَر می گویند چون (بَشَره ی او) یعنی پوست او آشکار است، به همین دلیل برای اینکه بدنش از آسیبهای طبیعی مانند گرما و سرما و آفات آسمانی و زمینی در امان باشد باید برای خود پوششی بسازد که این پوش او را از ناملایمات طبیعی حفاظت کند تا بتواند در آسایش زندگی کند. 🔻بنابر این پوشش یک اصل همه گانی است و نه تنها مقتضای فطرت بلکه مقتضای غریزه و عالم طبیعت نیز می باشد. 🔻ولی انسان یک فرق اساسی با سایر حیوانات و موجودات دارد یعنی یک موجود متعالی است و قوام او به اجتماع است (چون مدنی الطبع است) و آسایش او به آسایش خانواده که اجزاء جامعه می باشد، بستگی دارد. فلذا باید در مسیر خود سیر کند نه در مسیر سایر حیوانات، او به آسایش نیاز دارد، به محبت نیاز دارد، به آرامش روانی محتاج است، به کفیل و سرپرست محتاج است و ... و از همه مهمتر سالک منزل ابدی است پس باید طوری زندگی کند که این امور حاصل شود. به همین جهت برای انسان احکامی جعل شده تا در سایه عمل کردن به آنها آسایش مادی و آرامش معنوی او تأمین شود که یقیناً یکی از همان ملزومات بحث پوشش بانوان در مقابل نامحرمان است. زیرا که قابل انکار نیست پوشش، یک عامل بازدارنده در مقابل شهوت شهوترانان طماع است و عدم آن مفاسد بسیاری دارد که آسایش و آرامش انسان را سلب می کند که بیان آنها در این مقال نمی گنجد. پس همانطور که پوشش بدن از سرما و گرما و آسیبهای طبیعی لازم است، پوشش بدن از دید نامحرمان نیز لازم است تا اینکه انسان در دنیا یک زندگی خوب و با آسایش داشته باشد و در آخرت نیز به زندگی ابدی خوب و راحتی داشته باشد. @sagalein_hadadian
📌مهم‌ترین رفتار تأثیرگذار پدر و مادر در تربیت فرزندان چیست؟ 🔸مهم‌ترین رفتار پدر و مادر که روی بچه‌ها اثر دارد قدرت تحمل مشکلات یا همان «صبر» است. این‌که بتوانند دندان روی جگر بگذارند و درد را تحمل کنند، هر نوع دردی که باشد. 🔸شما کار خوب بکنی و بگویی من این کار را دوست دارم، این راهنمای خوبی برای بچه‌ها نیست، آن چیزی که کلیدی‌ترین عامل برای تربیت فرزند است زدن مهم‌ترین عامل بی‌تربیتی انسان است و آن هم تحمل مشکلات است! 🔸وقتی که به بچه‌ات بگویی که من دوست دارم نماز بخوانم، می‌دانی اثر بدش روی بچه چیست؟ می‌گوید اِ ! مامان و بابایم هر کاری دوست دارند می‌کنند؟ من هم هر کاری دوست دارم می‌خواهم بکنم. 🔸مادرهای محترم هروقت عصبانی شدند هرچه از دهن‌شان درآمد نگویند! اگر جلوی بچه‌ات عصبی شدی و دندان روی جگر نگذاشتی بچه‌ات نابود می‌شود. با همین یک‌دانه عیب بچه نابود می‌شود، زیرا هیچ عیبی مثل بی‌صبری و هیچ خوبی مثل صبر نیست. 🔸وقتی بچه می‌فهمد مامان غمگین شده اما لبخند می‌زند و می‌گوید عیب ندارد، و یا تحمل بابا را می‌بیند و می‌داند بابا دارد زجر می‌کشد اما باز هم باادب برخورد می‌کند، دندان روی جگر گذاشتن را یاد می‌گیرد و جرعۀ صبر را با رنج می‌نوشد! اصلاً درجا ده سال بزرگ‌ می‌شود. 📦 منبع: جایگاه صبر در تربیت فرزند | Panahian.ir/post/5782 🔻 کانال مباحث خانواده و تربیت فرزند @Panahian_khanevade
◼️۱۰ حدیث نورانی از امام باقر (علیه السلام) حدیث (۱)  مَا اَحسَنَ الحَسَنَاتِ بَعدَ السَّیِّئاتِ وَ مَا اَقبَحَ السَّیِّئاتِ بَعدَ الحَسَنَاتِ چه نیکوست نیکی ها بعد از بدیها و چه زشت است بدیها پس از نیکی ها (جهاد با نفس، ح ۸۸۰)  حدیث (۲)  اَلحِلمُ لِباسُ العالِمِ فَلا تَعرَینَّ مِنهُ بردبارى لباس عالم است، پس تو خود را از آن عریان مدار. (کافى، ج ۸، ص ۵۵)  حدیث (۳) الکِبرُ مَطَایَا النَّارِ کبر و بزرگی نمودن(به منزله ی) مرکبی است که سوار خود را به سوی آتش می برد. (جهاد با نفس، ح ۵۷۸ )  حدیث (۴) إنَّ اللهَ یُحِبُّ الحَییَّ الحَلیمَ. همانا خداوند انسان با حیا و بردبار را دوست دارد. (جهاد با نفس، ح۲۵۹ )  حدیث (۵) تَزَین للَّهِ‏ِ بِالصِّدقِ فِی الاعمالِ با راست کردارى، خود را براى خدا بیاراى (تحف العقول، ص ۲۸۵ )  حدیث (۶) اِستَشِر فی أمرِک الَّذینَ یخشَونَ اللَّهَ در کار خود، [فقط] با کسانى مشورت کن که از خدا می ‏ترسند (تحف العقول، ص ۲۹۳)  حدیث (۷) الصَّبرُ صَبرانِ: صَبرٌ عَلی البَلاءِ حَسَنٌ جَمیلٌ وَ أفضَلُ الصَّبرَین الوَرَعُ عَن المَحارم. صبر بر دو گونه است: صبر بر بلا که نیکو و زیباست و برترین این دو قسم پرهیز نمودن از حرامهای الهی است. (جهاد با نفس ،ح ۱۶۳)  حدیث (۸) مَا مِن عِبَادَة أفضَلَ عِندَ اللهِ مِن عِفَّةِ بَطن وَ فَرج. هیچ عبادتی در نزد خدا برتر از ترک شهوات شکم و فرج نیست.  حدیث (۹) اِنَّ الْعَبْدَ لَیُذْنِبُ الذَّنْبَ فَیُزْوى‏ عَنْهُ الرِّزْقُ بنده گناه مى‏کند و به سبب آن، روزى از او گرفته مى‏شود. کافى، ج ۲، ص ۲۷۰، ح ۸  حدیث (۱۰) اِنَّ اللّه‏َ عَزَّوَجَلَّ یُحِبُّ المُداعِبَ فِى الجَماعَةِ بِلارَفَثٍ خداوند عزوجل، کسى را که در میان جمع شوخى کند، دوست دارد به شرط آن‏که ناسزا نگوید کافى، ج ۲، ص ۳۴۵، ح ۵ @sagalein_hadadian
🕌صلوات مخصوص امام باقر (علیه السلام) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ بَاقِرِ الْعِلْمِ وَإِمَامِ الْهُدَى وَقَائِدِ أَهْلِ التَّقْوَى وَالْمُنْتَجَبِ مِنْ عِبَادِکَ اللَّهُمَّ وَکَمَا جَعَلْتَهُ‏ عَلَماً لِعِبَادِکَ‏ وَمَنَاراً لِبِلَادِکَ وَمُسْتَوْدَعاً لِحِکْمَتِکَ وَمُتَرْجِماً لِوَحْیِکَ وَأَمَرْتَ بِطَاعَتِهِ وَحَذَّرْتَ عَنْ مَعْصِیَتِهِ فَصَلِّ عَلَیْهِ یَا رَبِّ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ ذُرِّیَّهِ أَنْبِیَائِکَ وَأَصْفِیَائِکَ وَرُسُلِکَ وَأُمَنَائِکَ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ. 🔹مصباح المتهجد 🔲🔲🔲🔲🔲🔲🔲🔲🔲🔲🔲🔲 بدنی مانده زیر پا دیدی سری از پیکری جدا دیدی همه عمر گریه میکردی سر طفلی به نیزه ها دیدی از جگر ناله میزدی چونکه خون پاشیده هر کجا دیدی با رقیه چقد زمین خوردی لگد از پای آشنا دیدی سرو رویت پر کبودی بود صدمه در برو بیا دیدی به روی چادر سر زینب ُمُردی از بسکه رد پا دیدی لگد و مشت و هو شدن ها را جلوی چشم بر ملا دیدی غارت خیمه بی اباالفضل را همره ضربه بی هوا دیدی خنجر کند غرق خون را در دست آن شمر بی حیا دیدی همه روضه ها و مقتل را همه را یک به یک شما دیدی 🔲 شهادت مظلومانه امام باقر علیه السلام بر امام زمان عج و همه شیعیان تسلیت باد @sagalein_hadadian
در پی هتک حرمت شب شهادت امام باقر علیه السلام در هتل گیلاس عده ای از روحانیون و معتمدین و جوانان شهرستان مراتب اعتراض شدید را به دادستان محترم رسانده و از مراجع قانونی پیگیری این امر را درخواست کردند. متاسفانه دیشب که شب شهادت امام باقر علیه السلام بود در این سالن جشن عروسی برپا شد و ساز و آواز و پایکوبی به بیرون از سالن هم کشانده شد و به صورت کارناوال در خیابانها تا پاسی از شب انجام گرفت. دادستان شهر به عنوان مدعی العموم و اماکن و شهربانی و سایر مراکز مانند اصناف باید پاسخگوی این هتاکی باشند. و اقدامات لازم برای پیشگیری از چنین اموری را انجام داده و به سمع و نظر عموم مردم برسانند. از دفتر امام جمعه و دفتر نماینده محترم نیز درخواست پیگیری داریم. لطفا انتشار دهید @sagalein_hadadian
✍توضیحی بر وقایع چند روز گذشته ابهر بجهت تنویر افکار عمومی و ابطال سفسطه هائی که صورت میگیرد. 🔻مردم شریف ابهر هفته قبل در شب شهادت امام جواد علیه السلام یکی از سالن های شهر اقدام به برپائی جشن عروسی گرفت. این موضوع در کمال اختفاء پیگیری شد و از طریق مراجع رسمی به اماکن نیز تذکراتی داده شد. 👈ولی متاسفانه دوباره در شب شهادت امام باقر علیه السلام در سالن گیلاس این امر شنیع تکرار شد. 🔻به همراه عده ای از بزرگان و جوانان با کمال احترام و ادب خدمت دادستان محترم رسیدیم و مراتب اعتراض مردم را به ایشان رساندیم و متاسفانه آگاه شدیم که اصلا گزارشات به ایشان نرسیده که این خود قابل پیگیری است. 🔻ولی آنچه که این امر را غیر قابل تحمل میکند این است که مسئولین امر بجای تشکر از نجابت مردم و جوانان، با عده ای از این عزیزان تماس گرفته و ایشان را متهم به تشویش اذهان عمومی و ایجاد آشوب و دارای اهداف شوم میکنند. و با قیافه حق به جانب و چهره ای دلسوزانه به ایشان پیشنهاد میدهند که مطالب خود را از رسانه ها جمع آوری کنید تا بر علیه شما شکایتی صورت نگیرد زیرا که هیچ مدرکی ندارید و در معرض اتهام هستید. 👈در حالی که مدارک و شواهد موجود است و فیلم رقص و پایکوبی آن مجلس منتشر شده. 🔻حال سوال این است ۱ : چرا اماکن عمومی مجوز چنین مجلسی را دو بار در دو شهادت بطور رسمی و قانونی صادر کرده است؟ و چرا بجای استفسار از هتاکان به ساحت اهل بیت علیهم السلام، هجمه به سمت اعتراض کنندگان صورت گرفته است؟ ۲ : چرا پلیس با هتاکان برخورد نکرده و چنین گزارشی را به دادستان محترم نداده است؟ ۳ : چرا از این قصور و تقصیر از عموم مردم ولایتمدار ابهر عذر خواهی نمیشود؟ 🔻روی سخن ما با صاحبان مجلس عروسی یا مدیر هتل گیلاس نیست. گر چه آنها نیز گنه کار هستند و باید پاسخگو باشند. 🔻روی سخن ما با کسانی است که در مملکت اسلامی، در کشور اهل بیت ع حقوق میگیرند و برای چنین مجالسی مجوز صادر میکنند. و بعد بجای عذر خواهی با ادبیات نامناسب با اعتراض کنندگان مواجه میشوند؟ 🔻ما از امام جمعه محترم بعنوان رئیس قرارگاه فرهنگی و از نماینده انقلابی دکتر شجاعی درخواست ورود به مسئله و پیگیری داریم. والسلام علی من اتبع الهدی @sagalein_hadadian
🔻انتخاب شما را بعنوان رئیس کمسیون اصل نود از صمیم دل تبریک می گویم و امیدوارم که روز بروز خداوند بر عزت و شوکت امثال شماها بیفزاید. واقعا این انتخاب نشان از لیاقت و صداقت و ایمان و پشت کار شما دارد. بدون تملق میگویم شما نه تنها ذخیره شهرستان بلکه افتخاری برای ایران هستید. @sagalein_hadadian
✍گزارش 🔻امروز ۲۸تیر ماه جناب آقای نجفی عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی و آقای جمشیدی از اطلاعات و آقای قهرمانی از اماکن به همراه همکارانشان و مسئول هتل گیلاس در جمع عمومی مردم شریف ابهر در مسجد جامع حاضر شده و با جوانان بگفتگو نشستند. 🔻ایشان پس از شنیدن نقطه نظرات علما و جوانان که جمعی متشکل از عموم مردم و بعضی از منتخبین شورای شهر (سید علی حسینی) و سپاه پاسداران و دفتر نماینده ابهر بودند، این هتاکی را محکوم کرده و اشتباه خود را پذیرفته و علنا عذر خواهی کردند. 🔻مصوبات جلسه ۱ : در خواست فک پلمپ هتل گیلاس از طرف جوانان و پیگیری از دادستان محترم که الحمد لله فی المجلس با تماس تلفنی به نتیجه رسید. البته این درخواست بجهت رعایت حال کارکنان آن مجموعه و آسودگی خاطر کسانی بود که وقت قبلی برای برپائی جشن عروسی گرفته بودند. ۲ : تعهد شفاهی مسئولین از تکرار نشدن چنین هنجار شکنیها و توبیخ کسانی که در این امر کوتاهی کردند. ۳ : قول انتشار تعهد کتبی به عموم مردم بر عدم تکرار چنین اموری. 🔻در آخر لازم است دوباره از همه کسانی که ما را حمایت کردند تشکر ویژه ای داشته باشیم. و متذکر شویم که نقطه اصلی اعتراض ما صاحبان عروسی و یا صاحب هتل گیلاس نبوند (که البته ایرادات زیادی به ایشان نیز وارد است). بلکه کانون اعتراضات ما نهادهائی بودند که مجوز چنین امری را صادر کرده بودند که البته خطای خود را پذیرفته و تعهد به عدم تکرار چنین اموری دارد. الحمد لله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لولا ان هدانا الله @sagalein_hadadian