فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌👌انزجار، واجب عینی ست!!
🍏🍏🍏🍏
🔺 سخنان قابل تامل آیتالله جوادی آملی در خصوص عدم خدمات دهی به بی حجاب ها و بدحجاب ها :
👈وقتی فردی بی حجاب و بدحجاب وارد مغازه تان می شود چه اصراری دارید جنسی به او بفروشید؟؟
شخصی با پوشش زننده به مغازه ما میآید بی تفاوت نباشیم و به او جنس و خدمت ندهید مگر انزجار بر ما واجب نیست؟ بعد انتظار داریم دعایمان مستجاب بشود.
🍏🍎🍏🍎
🔹🔸سیلی به صورت مجتهد در حمام
🍂🍃🍂🍂
سیلی به صورت مجتهدی زده شد
آیت الله محمد تقی بافقی از علما و مجتهدین قم بود. ایشان در حمام مشاهده کردند که سرهنگی ریشش را می تراشد، فرمودند :((آقا ریشتان را نتراشید، حرام است)) سرهنگ (زمان طاغوت) خشمگین شد یک کشیده زد توی صورت این عالم ربانی.
حاج شیخ بدون تامل طرف دیگر صورت را آورد و گفت:یک سیلی هم این طرف صورتم بزن ولی دیگر ریشت را نتراشید.
سرهنگ از اخلاق و استقامت ایشان متعجب شده و از دلاک سوال کرد این شخص کیست؟
دلاک گفت:او ایت الله بافقی است.
سرهنگ از ایشان عذر خواهی کرد.
وتا آخر عمر ریش نتراشید و از مریدان مرحوم بافقی گردید.
🪴🪴
آیة اللّه سیّد محمّد رضا گلپایگانی می گوید: «در عصر آیةاللّه آقای حاج شیخ عبدالکریم حائری، چهارصد نفر طلبه در حوزه قم جمع شده بودند و متّحداً از مرحوم حاج شیخ محمّد تقی بافقی که مقسّم شهریّه مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری بود عبای زمستانی می خواستند.
آقای بافقی به مرحوم آیة اللّه حائری جریان را می گوید و ایشان می فرماید: «چهارصد عبا را از کجا بیاوریم؟!»
آقای بافقی می گوید: «از حضرت ولیّ عصر (ارواحنا فداه) می گیریم.»
آیة اللّه حائری می فرماید: «من راهی ندارم که از آن حضرت بگیرم.»
آقای بافقی می گوید: «انشاء اللّه من از آن حضرت می گیرم مگر ما صاحب نداریم.»
پس شب جمعه ای آقای بافقی به مسجد جمکران رفت و خدمت آقا امام زمان (ع) می رسد و در روز جمعه، به مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری می گوید: «حضرت صاحب الزّمان (ع) وعده فرمودند فردا روز، شنبه چهارصد عبای زمستانی مرحمت بفرمایند.»
روز شنبه دیدیم که یکی از تُجّار چهارصد عبا آورد و بین طلاّب تقسیم کرد
🍂🍃🍃
هدایت شده از نکاتی از قرآن
نکاتی از قرآن 5
شهید نمرده است بلکه زنده است و شما از درک آن قاصرید. شما را با کم کردن مال و جان آزمایش می کنیم. بشارت بر صابران. آنها که در مصیبت می گویند ما از خدا آمده و به سوی او می رویم. درود خدا بر آنها.
صفا و مروه حج را که به جا آورید و شتاب در هر کار خیر، خدا را شاکر خواهید یافت.
لعنت خدا بر کتمان کنندگان حقایق کتب الهی. و کافران.
گردش ابر و باد از آیات الهی است. و کشتی هایی که با آنها تجارت می کنید با فضل خدا حرکت می کند.
خدا را بسیار بیشتر از انسانها دوست داشته باشید.
در زمان عذاب متوجه خواهید شد که تمام قدرت در اختیار خداست !
هدایت شده از آیات الهی
✨ وصف مومن ✨
✅ مومن، ستم نمی کند.
🌹🌹 ثُمَّ قِيلَ لِلَّذِينَ ظَلَمُوا ذُوقُوا عَذَابَ الْخُلْدِ هَلْ تُجْزَوْنَ إِلَّا بِمَا كُنتُمْ تَكْسِبُونَ.
سپس به کسانیکه ستم کردند گفته مى شود: عذاب ابدى رابچشید! آیا جز به آنچه انجام مى دادید کیفر داده مى شوید؟! ۵۲ یونس.
تفسیر: جز به آنچه انجام می دهید کیفر داده نمی شوید.
در واقع فرموده، این اعمال خود شماست که دامانتان را گرفته است، همانهاست که در برابرتان مجسم شده، و شما را براى همیشه آزار مى دهد.
👈 👈 در اینجا سوال مهمی ذهنها را مشغول کرده و آن اینکه آیا امت اسلام هم گرفتار عذاب الهی میشوند؟
پاسخ این سؤال، مثبت است. زیرا هیچ دلیلى نداریم که این امت مستثنى باشند، بلکه این قانون دربارهء همهء امتها و ملتهاست.
👈 و اینکه در بعضى از آیات قرآن خوانده ایم، خداوند این امت را مجازات نخواهد کرد:
🌹وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَأَنتَ فِيهِمْ ۚ وَمَا كَانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهُمْ يَسْتَغْفِرُونَ.
ولى (اى پیامبر!) تا تو در میان آنها هستى، خداوند آنها را مجازات نخواهد کرد. و تا (گروهى از آنها) استغفار مى کنند، خدا عذابشان نمى کند. ۳۳ انفال.
👈 👈 بوضوح عذاب نکردن امت اسلامی را مشروط به یکى از این دو شرط فرموده است:
🍃 یا بودن پیامبر اسلام در میان امت،
🍃 و یا استغفار و توبه از گناه، البته نه بدون قید و شرط. و نه توبه به هنگام رویت عذاب و یا آثار مرگ ( دقت کنیم )
🌷 امیرالمومنین در این باره در کلمات قصار، شمارهء ۸۸ در نهج البلاغه فرموده اند:
در روی زمين دو وسيله برای امان از عذاب خداوند بود، يكی از آن دو به عالم بالا برده شده است، پس دومی را بگيريد و به آن تمسك بجوييد. اما امانتی كه به عالم بالا برده شده است، رسول خداست، و آن وسيلهء امان كه در روی زمين باقی است، توبه و بازگشت بسوی خداست ( استغفرالله ربی و اتوب الیه ).
💚 خدایا! ما را ببخش.
👈 سپس خداوند پاسخ کسانی را که برای رسیدن مجازات الهی، در شک و تردیدند در آیهء بعد داده و می فرماید:
🌹 وَيَسْتَنبِئُونَكَ أَحَقٌّ هُوَ ۖ قُلْ إِي وَرَبِّي إِنَّهُ لَحَقٌّ ۖ وَمَا أَنتُم بِمُعْجِزِينَ.
از تو مى پرسند: آیا آن (وعدهء مجازات الهى) حق است؟ بگو: آرى، به پروردگارم سوگند، قطعاً حق است. و شما نمى توانید فرار کنید. ۵۳ یونس.
👈 و برای تاکید بیشتر در آیهء بعد می فرماید:
🌹 وَلَوْ أَنَّ لِكُلِّ نَفْسٍ ظَلَمَتْ مَا فِي الْأَرْضِ لَافْتَدَتْ بِهِ ۗ وَأَسَرُّوا النَّدَامَةَ لَمَّا رَأَوُا الْعَذَابَ ۖ وَقُضِيَ بَيْنَهُم بِالْقِسْطِ ۚ وَهُمْ لَا يُظْلَمُون.
و هر که ستم کرده، اگر تمامى آنچه روى زمین است در اختیار داشته باشد، (همه را براى نجات خویش) فدیه مى دهد. و هنگامیکه عذاب را ببینند، (پشیمان مى شوند. اما) پشیمانى خود را کتمان مى کنند (مبادا رسواتر شوند). و در میان آنها، به عدالت داورى مى شود. و ستمى بر آنها نخواهد شد. ۵۴ یونس.
■ آنچنان عذاب الهى، وحشتناک و هول انگیز است که، اگر هر یک از ستمکاران، مالک تمام ثروتهاى روى زمین باشند، حاضرند همهء آنرا بدهند تا از این کیفر سخت رهائى یابند.
آنها حاضرند، بزرگ ترین رشوه اى را که مى توان تصور کرد، براى رهائى از چنگال عذاب الهى بدهند، اما کسى از آنها نمى پذیرد، تا سر سوزنى از مجازاتشان بکاهد (رشوه ندهیم و رشوه نگیریم. اگر خلافی کردیم که باید جریمه شویم، جریمه را بپردازیم نه رشوه برای نجات از جریمه، که آن خود جریمهء سنگین تری دارد.
و اگر مجری قانون هستیم، اگر خلافی دیدیم که چشم پوشی از آن، آثار مخرب داشت، جریمه کنیم تا هم برای فرد خلافکار و هم برای دیگران عبرت شود.
چقدر احمقانه است که با گرفتن رشوه و پول حرام، گره از دنیای دیگران باز کنیم و خود را گرفتار!!!!!).
👈 اما بعد:
سپس فرموده، آنها با مشاهدهء عذاب الهى پشیمان مى شوند، ولى از اظهار ندامت، که مایهء رسوائى بیشتر در برابر رقیبان مجرم یا پیروانشان مى شود، خوددارى مى کنند.
پس از آن، تأکید مى کند با همهء این احوال، در میان آنها به عدالت داورى مى شود، و ظلم و ستمى دربارهء آنان نخواهد شد، و هرگز مجازات الهی جنبهء انتقامجویی ندارد و بیشتر از جرم انجام شده نخواهد بود.
💚 صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ 💚
هدایت شده از نکاتی از قرآن
نکاتی از قرآن 6
در قیامت الاهه ها از پیروان خود بیزاری می جویند.
آیا اگر پدران شما بی فکری کردند در دین، باز شما ایشان را پیروی می کنید?
از پاکیزه ها بخورید و شکرگزار باشید.
گوشت خوک و ذبح غیر حلال حرام است. مگر فقط در اضطرار.
از مال خود به در راه مانده و آزادی برده خرج کن. ( برده در این روزگار کارگر مفلس است )