eitaa logo
کانال ثقلین
87 دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
43 فایل
قال رسول الل(ص) : ((إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی . . .))
مشاهده در ایتا
دانلود
نکاتی از قرآن 214 مومنین در هیچ کاری از خدا و رسول جلو نزنند. صدای خود را بلندتر از رسول نکرده و به اسم عامیانه صدایش نکنید. صدا کردن از پشت خانه، عمل بی خردان است. بلکه باید صبر کرد تا خارج شوند. مومنین باید خبری که فاسق ها می دهند را تحقیق کنند، تا مبادا ندانسته به ضرر قومی عمل کنید و سپس پشیمان شوید. اگر پیامبر بیشتر امورش را از شما پیروی کند، به زحمت خواهید افتاد. خدا در فطرت شما ایمان را محبوب کرده و کفر و معصیت و فسق را نامحبوب. اگر دو قوم مسلمان در جنگ با هم بودن را صلح دهید. اگر یک طرف ظلم کرد، با آنها بجنگید تا تسلیم امر خدا شوند. در آن صورت با عدالت بین شان صلح برقرار کنید. مومنین برادر یکدیگرند، پس همیشه بین آنها را اصلاح کنید.
🍁🍁🍁 🥀🦋🥀🦋🥀🦋🥀🦋🥀 🔆گناه بخیل 🌺پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلّم به طواف خانه خدا مشغول بود، مردی را دید که پرده‌ی کعبه را گرفته و می‌گوید: خدایا به حرمت این خانه مرا بیامرز! 🌺رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلّم فرمود: گناه تو چیست؟ گفت: گناهم بزرگ‌تر از آن است که برایت توصیف کنم. فرمود: وای بر تو، گناه تو بزرگ‌تر است یا زمین‌ها؟ گفت: گناه من. ♨️فرمود: گناه تو بزرگ‌تر است یا کوه‌ها؟ گفت: گناه من. ♨️فرمود: گناه تو بزرگ‌تر است یا آسمان‌ها؟ گفت: گناه من. ♨️فرمود: گناه تو بزرگ‌تر است یا عرش خدا؟ گفت: گناه من. ♨️فرمود: گناه تو بزرگ‌تر است یا خدا؟ گفت: خدا اعظم و اعلی و اجلّ است. ♨️فرمود: وای بر تو گناه خود را برایم وصف کن. گفت: یا رسول‌الله، من مردی ثروتمندم و هر وقت سائلی رو به من می‌آورد که از من چیزی بخواهد، گویا شعله آتشی رو به من می‌آورد. پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلّم فرمود: از من دور شو و مرا به آتش خود مسوزان! قسم به آن‌که مرا به هدایت و کرامت برانگیخته است، اگر میان رکن و مقام بایستی و دو هزار سال نمازگزاری و چندان بگریی که نهرها از اشک‌هایت جاری شود و درختان از آن سیراب گردند و آنگاه با بخل و لعامت بمیری خدا تو را به جهنّم می‌افکند. ♨️وای بر تو مگر نمی‌دانی که خدا می‌فرماید: «وَ مَن یَبخَل عن نَفسِه: هر که بخل کند تنها بر خود بخل می‌کند.» (سوره‌ی محمد صلی‌الله علیه و آله و سلّم، آیه‌ی 38) ✨✨«و من یوقَ شحَّ نفسِه فَأولئِکَ هُمُ المُفلِحون: و هر کسی از بخل، نفس خویش را نگاه دارد آنان رستگاران‌اند.*» 📚جامع السعادات، ج 2، ص 110 -علم اخلاق اسلامی، ج 2، ص 154 🍁🍁🍁
هدایت شده از آیات الهی
✨ عمل صالح به شرط ایمان قبول است✨ ( ۲۰ ) 🌹🌹إِنَّ اللَّهَ يُدْخِلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ۖ وَالَّذِينَ كَفَرُوا يَتَمَتَّعُونَ وَيَأْكُلُونَ كَمَا تَأْكُلُ الْأَنْعَامُ وَالنَّارُ مَثْوًى لَّهُمْ. خداوند کسانى را که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند وارد باغهاى بهشتى مى کند که نهرها از پاى درختانش جارى است. در حالیکه کافران از متاع زودگذر دنیا بهره مى گیرند و همچون چهارپایان مى خورند، و سرانجام، آتش دوزخ جایگاه آنهاست. ۱۲‌محمد. تفسیر: درست است که هر دو گروه مومن و کافر، در دنیا زندگى مى کنند و از مواهب آن بهره مند مى شوند، ولى تفاوت اینجاست که مؤمنان هدفشان انجام اعمال صالح است، اعمالى مفید و سازنده، و براى جلب خشنودى پروردگار. اما کافران، تمام هدفشان همین خوردن و خوابیدن، و تمتع بردن از لذات حیات است. مؤمنان، حرکتى آگاهانه دارند و کافران، بى هدف زندگى مى کنند، و بى هدف مى میرند، درست مانند چهارپایان. 👈 مؤمنان، در بهره گیرى از مواهب حیات، قید و شرط فراوان قائلند، و در مشروعیت و طرق تحصیل آن و چگونگى مصرفش، دقیقاً مى اندیشند، اما کافران چون چهارپایانند که براى آنها تفاوت نمى کند این علف از زمین صاحب آنهاست یا غصبی است؟ حق یتیم و بیوه زنى است، یا نه؟ بیت المال است یا خیر؟ و...... 👈 مؤمنان، با استفاده از هر یک از مواهب مادى، به بخشندهء این مواهب مى اندیشند، آیات او را در آنها مشاهده مى کنند و حق شکر مُنعم را بجا مى آورند، در حالیکه کافر، غافل و بى خبر، به هیچیک از اینها نمى اندیشد، و پیوسته بار خود را از ظلم و گناه سنگین تر مى کند، خود را به هلاکت نزدیک تر مى سازد، همانگونه که گوسفندان پروار، هر قدر بیشتر مى خورند و فربه تر مى شوند، به ذبح نزدیک تر مى گردند. در مورد مؤمنان، مى فرماید: خداوند آنها را وارد باغهاى بهشت مى کند، اما در مورد کافران مى فرماید: آتش، جایگاه آنهاست که تعبیر اول احترام و اعتناء است نسبت به مقام اهل ایمان، و تعبیر دوم تحقیر و بى اعتنائى نسبت به کفار است، که از تحت ولایت او بیرون رفته اند. ⚫ 👈 بعضى از مفسران، از جملهء وَ النّارُ مَثْوىً لَهُمْ، به معنی آتش جایگاه آنهاست، چنین استفاده کرده اند، که آنها هم اکنون در آتشند، زیرا جمله، به صورت فعل مضارع نیست، بلکه خبر از حال مى دهد، و در حقیقت همینطور هم هست، چرا که خود اعمال و افکار آنها، آتش است که در آن گرفتارند. چنانکه در آیهء ۴۹ سورهء توبه مى خوانیم: وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحِیطَةٌ بِالْکافِرِینَ: جهنم کافران را احاطه کرده است. ⚫ 👈 در بعضى دیگر از آیات قرآن نیز، این دوزخیان به چهارپایان تشبیه شده اند، بلکه از چهارپایان بدتر: أُولئِکَ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ. ۱۷۹ اعراف. 🌹 وَلَقَدْ یَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّکْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّکِرٍ. و ما قرآن را برای یادآوری آسان ساختیم آیا کسی هست که متذکر شود. ۱۷ و ۲۲ و ۳۲ و ۴۰ قمر. /إن شاءالله هر روز ساعت ۱۶ یک پیغام قرآنی در کانال قرار می‌گیرد/
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑🎥 صحنه‌ای نادر از افرادی که برای اولین بار دوربین فلیمبرداری را در سال 1901 در منچستر انگلیس مشاهده می‌کنند به پوشش کامل زن‌ها توجه کنید ⏏️ به پوشش زنهاشون در اون سالها توجه کنید
🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿             بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ   🌿🤚سلام، طلوع فجر شنبه بیست و هفتمین روز از خرداد ماه و‌ بیست و هشتمین روز از ماه ذی القعده، ان شاءالله همراه باشد با زیارت "حضرت محمد مصطفیٰ(صلی الله علیه و آله)" و ذکر شریف "یا رب العالمین".               "إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ"                           ** 🌿📚"قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلَىٰ شَاكِلَتِهِ فَرَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَنْ هُوَ أَهْدَىٰ سَبِيلًا". ((سوره مبارکه اسراء آیه ۸۴)) 🌿👌 نکته قابل تأمل در این آیه شریفه: 🌺🎤«شاكله»، به معناى ساختار و بافت روحى انسان است كه در اثر وراثت و تربيت و فرهنگ ‌اجتماعى براى انسان پيدا مى‌شود. بعضى «شاكله» را به معناى فطرت گرفته‌اند، در حالى كه فطرت‌ها يكدست و ثابت است و آنچه در انسان‌ها متفاوت است، انگيزه‌ها، خلق و خوى، عادات و بافت فكرى و خانوادگى افراد است و عمل هر كس هم در گرو آنهاست. 🌿🌿🌿بار الها: بر محمد(صلی الله علیه و آله) و آل محمد(علیهم صلوات الله) درود فرست عملمان را نیکو گردان. التماس دعا 🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺    
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا