eitaa logo
کانال ثقلین
90 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
43 فایل
قال رسول الل(ص) : ((إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی . . .))
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شهادت حضرت امام رضا علیه السلام تسلیت باد.
هدایت شده از کریم
نکاتی از قرآن 128 آیا بدکاران از اینکه بلای ما آنها را به داخل زمین بکشد یا در حین سفر عذاب بر سرشان نازل شود در امان می دانند. آیا نمی بینند که تمام موجودات که سایه آنها از چپ به راست می شوند در واقع سجده خاضعانه به خالق خود دارند. چرا دختران خود را زنده به گور می کنند? اگر قرار بود خدا بلافاصله مجازات کند جنبده ای نمی ماند. ولی زمان مرگ کسی برسد لحظه ای عقب و جلو نخواهد شد.
در سوگ شهادت امام رضا علیه السلام ماجور باشید
هدایت شده از آیات الهی
✨صور دوم و آغاز قیامت✨ ( ۷ ) در ادامهء پیغام روز گذشته، مجادلهء گنهکاران در دوزخ را با شیاطین بخوانیم. 🌹🌹قَالَ قَرِينُهُ رَبَّنَا مَا أَطْغَيْتُهُ وَلَٰكِن كَانَ فِي ضَلَالٍ بَعِيدٍ. و همنشین او مى گوید: پروردگارا! من او را به طغیان وانداشتم، بلکه او خود در گمراهى دور و درازى بود. ۲۷ ق. تفسیر: پیداست گنهکار، تقصیر گناهش را بر گردن همنشینان خود می اندازد. همنشینان او، شیاطین از جن و انس. و آنها پاسخ می دهند ما بی تقصیریم. او خودش گمراه بوده. این تعبیر، شبیه سخن شیطان است که در آیهء ۲۲ سورهء ابراهیم آمده که براى تبرئهء خود مى گوید: وَ ما کانَ لِی عَلَیْکُمْ مِنْ سُلْطان إِلاّ أَنْ دَعَوْتُکُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِی فَلا تَلُومُونِی وَ لُومُوا أَنْفُسَکُمْ: من هیچگونه سلطه اى بر شما نداشتم، جز اینکه دعوتتان کردم و شما نیز پذیرفتید، بنابراین مرا سرزنش نکنید، خود را سرزنش کنید. 👈 البته شیطان نمى خواهد نقش خود را در اغواى انسان بکلى انکار کند، بلکه مى خواهد این امر را ثابت کند که اجبارى در کار نبوده، و انسان با میل و رغبت خویش وسوسه هاى او را پذیرفته، بنابراین تضادى با آیهء ۸۲ سورهء ص که آمده است شیطان گفت لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ: من همهء آنها را اغوا مى کنم، ندارد. ✔ سپس خداوند در پاسخ این مجادله می فرماید: 🌹قَالَ لَا تَخْتَصِمُوا لَدَيَّ وَقَدْ قَدَّمْتُ إِلَيْكُم بِالْوَعِيدِ.... می فرماید: نزد من جدال و مخاصمه نکنید. من پیشتر به شما هشدار داده ام. ۲۸ سخن من تغییرناپذیر است، و من هرگز به بندگان ستم نخواهم کرد. ۲۹ ق. 👈 نه شیطان مجبور است شیطنت کند، نه کافران مجبورند راه کفر و عناد و راه شیطان را پیش گیرند، و نه سرنوشت قطعى و خارج از اراده، براى کسى مقرر شده است. همه از روی اختیار است. 👈 اما پس اینکه خداوند فرموده سخن من تغییر ناپذیر است، چگونه در بارهء کسانیکه طلب عفو می کنند، تغییر می کند؟ پاسخ، اینست که این هم یکی از همان قوانین و سنت الهی است که در پیغامهای روزهای گذشته بطور مفصل خواندیم. مغفرفت و آمرزش خداوند شامل کسانیکه میشود که استغفار می کنند و طلب بخشش دارند، و این تغییر ناپذیر است. مانند همهء قوانین الهی. پیشتر خواندیم اگر کسی در راه گناه و غفلت باشد بطور طبیعی و بر اساس قوانین الهی، پرده بر گوش و چشم و قلبش خواهد افتاد و او دیگر حق را درک نمی کند. استغفار هم همین است. قانون خدا اینست که اگر کسی بطور واقعی از خداوند طلب عفو کند بخشیده خواهد شد. دقت کنیم بطور واقعی. یعنی پشیمانی از اعماق وجود و قصد ترک گناه و جبران، توبوا و أصلحوا. ◾ سپس با یک جملهء هشدار دهنده و تکان دهنده می فرماید: 🌹يَوْمَ نَقُولُ لِجَهَنَّمَ هَلِ امْتَلَأْتِ وَتَقُولُ هَلْ مِن مَّزِيدٍ. (به خاطر بیاورید) روزى را که به جهنم مى گوییم: آیا پر شده اى؟! و او مى گوید: آیا افزون بر این هم هست؟! ۳۰ ق. /تفسیر این آیه و آیات بعد فردا إن شاءالله/
🍏🍎🍏🍎 ☑️ آیت الله فِهری زنجانی ‌می‌فرمودند: ▫️ در مشهد، آیت الله العظمی بهجت را دیدار کردم، پرسیدم: 🔹 «یادتان هست پنجاه و پنج سال قبل، نجف با هم در مدرسۀ سید بودیم، دوست بودیم، اگر چه هم درس نبودیم، شما پرواز کردید و ما را جا گذاشتید. ما که سید بودیم. چه ‌می‌شد دست ما را هم ‌می‌گرفتید؟! اکنون که مهمان شما هستم، تا عنایت خاصی از امام رضا علیه السلام برای من نگویید، از این جا نمی‌روم!» ▫️ آیت الله بهجت سرشان را پایین انداختند، آن گاه سر را بالا آوردند و فرمودند: 🔸 یک بار که به حرم مشرّف شدم، حضرت مرا به داخل روضه نزد خودشان بردند، ده مطلب فرمودند. یکی این بود: 🔶 «مگر ‌می‌شود، مگر ‌می‌شود، مگر ممکن است کسی به ما پناه آورد و ما او را پناه ندهیم؟!» 🍏🍎🍏🍎