7.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حرف دل:
در عالمی که افتادن یک برگ درخت هم حکمت دارد، چه حکمت و سری است در اینکه جلسات «طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن» در مسجدی شکل بگیرد به نام «امام حسن مجتبی»؟ استاد جوان و فاضل، آنچنان مقبولیت دارد که مجلس شبانهاش در یکی از بزرگترین مساجد مشهد، یعنی مسجد کرامت، مالامال جمعیت میشود. مجلسی که چشم بدخواه طاغوت چشم دیدنش را نداشت. حال این استاد، متعالیترین و عمیقترین و اساسیترین جلساتش را باید در مسجدی برقرار کند که حتی در محل هم به چشم نمیآید، و مساحتش برای نمازگزاران روزانه هم کم است.
میلاد امام حسن، قلب ماه مبارک است و استاد در مسجدی نیمهساز به نام امام مجتبی، در میانۀ ماه مبارک، نوید میدهند که شب میلاد، جشنی داریم و برنامهای جوان..
جا دارد خاصتاً از حضرت امام مجتبی تشکر کنیم که در ماه میلادشان و در مسجدی به نامشان، سفرۀ بیبدیل طرح کلی سیدنا الاستاد گسترده شد.
@sahba_nashr
5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧طرح کلی را با صدای «استاد» بشنویم!
پیغمبرها نظام جاهلی را ـ برای اینکه طبقاتی بودن را، ظالمانه بودن را، استثمارگرانه بودن را، غیر انسانی بودن را، و ازاینقبیل نقاط منفی را مشخص کنیم، بهترین کلمه، کلمۀ جاهلیست؛ جاهلیّت، یعنی نظام غیر عادلانۀ غیر فطریِ غیر انسانی را ـ میخواهند تبدیل کنند به نظام الهی، به قوارۀ اجتماعی توحیدی؛ میخواهند تبدیل کنند به اینکه جامعه قلمرو حکومت خدا باشد، نه قلمرو حکومت هوسها و هواها، این حاصل کار پیغمبرهاست.
برای دسترسی به صوت سخنرانیها میتوانید به نشانی jahadi.ir مراجعه کنید، و اگر از پیامرسانها استفاده میکنید، از طریق کانال
@sahba_nashr در بله و ایتا
صوتها را دریافت کنید.
16 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - رستاخیز اجتماعی نبوت.mp3
22.36M
🔊 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
استاد سید علی حسینی خامنهای
📖 جلسۀ شانزدهم: رستاخیز اجتماعی نبوت
🗓 جمعه ۱۲ مهر ۱۳۵۳ شمسی، ۱۷ رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری
#صوت_طرح_کلی
@sahba_nashr
6.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧طرح کلی را با صدای «استاد» بشنویم!
انبیا میگویند برای ساختن انسان باید محیطِ متناسب، محیط سالم، محیطی که بتواند او را در خود بپروراند، تربیت کرد و بس. انبیا میگویند دانهدانه نمیشود قالب گرفت، کارخانه باید درست کرد. انبیا میگویند اگر بخواهیم ما یکییکی آدمها را درست کنیم، شب میشود و عمر میگذرد؛ جامعه لازم است، نظامی لازم است، باید در منگنۀ یک نظام، انسانها بهشکل دلخواه ساخته بشوند و بس، فقط همین است و بس.
برای دسترسی به صوت سخنرانیها میتوانید به نشانی jahadi.ir مراجعه کنید، و اگر از پیامرسانها استفاده میکنید، از طریق کانال
@sahba_nashr در بله و ایتا
صوتها را دریافت کنید.
17 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - هدفهای نبوت.mp3
18.82M
🔊 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
استاد سید علی حسینی خامنهای
📖 جلسۀ هفدهم: هدفهای نبوت
🗓 شنبه ۱۳ مهر ۱۳۵۳ شمسی، ۱۸ رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری
#صوت_طرح_کلی
@sahba_nashr
6.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧طرح کلی را با صدای «استاد» بشنویم!
توحید همهچیز مکتب انبیا است. اعتقاد به توحید و وجود خدا و وحدانیت خدا هم تأمینکنندۀ هدف نهایی و غایی انبیاست، و هم اینکه آن محیطی را که برای انسانسازی لازم میدانند، برای پیادهکردن کارخانۀ آدمسازی؛ توحید بهترین و گویاترین شعار است؛ برای خاطر اینکه جامعۀ توحیدی یعنی جامعهای که در آن، خدا فقط آقایی و خدایی میکند. هیچکس غیر خدا در آن خدایی نمیکند.برای دسترسی به صوت سخنرانیها میتوانید به نشانی jahadi.ir مراجعه کنید، و اگر از پیامرسانها استفاده میکنید، از طریق کانال
@sahba_nashr در بله و ایتا
صوتها را دریافت کنید.
18 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - نخستین نغمههای دعوت.mp3
18.85M
🔊 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
استاد سید علی حسینی خامنهای
📖 جلسۀ هجدهم: نخستین نغمههای دعوت
🗓 یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۵۳ شمسی، ۱۹ رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری
#صوت_طرح_کلی
@sahba_nashr
6.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧طرح کلی را با صدای «استاد» بشنویم!
درست توجه کنید، یادتان باشد خصوصیات آن جامعهای که پیغمبر میخواهد آن جامعه را با دست قدرتمند خود و با آموزش و الهام وحی خدا بسازد. این جامعه، خصوصیات بزرگش، خطوط اصلیاش، وجود علم و آگاهی، وجود عدل و دادگری، طبقۀ واحد، نفی طبقات اجتماعی، نفی استثمار، نفی جمع ثروت، نفی استبداد و حکومت مطلقه، نفی طرفداری از باطل و الزام و اجبار طرفداری از حق و حقیقت است، اینها مشخصات این جامعه است.
برای دسترسی به صوت سخنرانیها میتوانید به نشانی jahadi.ir مراجعه کنید، و اگر از پیامرسانها استفاده میکنید، از طریق کانال
@sahba_nashr در بله و ایتا
صوتها را دریافت کنید.
19 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - گروههای معارض.mp3
17.44M
🔊 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
استاد سید علی حسینی خامنهای
📖 جلسۀ نوزدهم: گروههای معارض
🗓 دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۵۳ شمسی، ۲۰ رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری
#صوت_طرح_کلی
@sahba_nashr
🏴[شب نوزدهم ماه رمضان سال ۴۰ قمری]
امیرالمؤمنین علیهالصلاةوالسلام به خانۀ دختر خودشان امکلثوم رفتند ـ طبق آنچه که در نقل هست ـ و وقتی دیدند که در افطاری امکلثوم، شیر و نمک در سفره گذاشته شده است، فرمودند یکی از اینها را بردار، تو کِی دیدهای که پدرت دو خورشت در یک سفره داشته باشد! اینها درس است.
بعد هم به خواست امیرالمؤمنین، شیر را برداشتند و ایشان با نان و نمک افطار کردند. در این نقلهایی که شده است، معلوم میشود اینکه حضرت شب را در همانجا بیتوته کردند و ماندند، فقط برای افطار نبوده است.
از امکلثوم نقل شده است که آن بزرگوار مشغول عبادت میشد، نماز میخواند، تضرع میکرد، اعمال شب قدر را انجام میداد و گاهی هم میآمد به آسمان نگاه میکرد. و دائماً تکرار میکرد که رسول خدا به من خبر داده است، صادق مصدَّق به من خبر داده است، «ما کَذَبتُ وَ لا کُذِبتُ» دروغ نگفتهام، و به من دروغ گفته نشده است. پیامبر خبر داده که محاسن سفیدت از خون سرت رنگین خواهد شد و امشب همان شب است...
..اینکه قبل از اذان صبح، وقت عبادت، وارد مسجد شدند و پیش از آنکه نماز صبح شروع بشود، در محراب عبادت مشغول عبادت بودند. ضبط کردهاند که امیرالمؤمنین در آن نافله، آیات شریفۀ سورۀ انبیا، «وَ اقتَرَبَ الوَعدُ الحَقُّ فَاِذا هِیَ شاخِصَةٌ اَبصارُ الَّذینَ کَفَروا» را خوانده.
در روایت هست که ده آیه از این آیات را شنیدند که امیرالمؤمنین خواندهاند. در خلال اینها، آیات «اِنَّ الَّذینَ سَبَقَت لَهُم مِنَّا الحُسنیٰ اُولٰٓئِکَ عَنها مُبعَدونَ * لا یَسمَعونَ حَسیسَها وَ هُم فی مَا اشتَهَت اَنفُسُهُم خالِدونَ» را که منطبق با حال خود آن بزرگوار است، در آن نافله خواندهاند. بعد هم وقتیکه حضرت به رکوع یا به سجده رفته، آن اشقیالاشقیا، با آن شمشیر زهرآلود، ضربۀ کُشنده را بر فرق آن حضرت وارد آورد...
📚کتاب حلقۀ سوم انسان۲۵۰ساله
📖صفحۀ ۳۴۱
@sahba_nashr
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧طرح کلی را با صدای «استاد» بشنویم!
««اِستَعينوا بِالصَّبرِ وَ الصَّلاةِ» بهوسیلۀ حربۀ صبر بر دشمنان پیروز شوید، بهوسیلۀ صبر هدفهای خودتان را پیش ببرید، این معجزه برای صبر است، آن دستی که باید از آستین بیرون بیاید و کاری بکند، دست صبر انسانی است؛ صبر. ما صبر را هم بد معنا میکنیم. ما خیال کردیم صبر به این است که حالا بنشینیم ببینیم چگونه خواهد شد. بنده میگویم به شما چگونه خواهد شد، نمیخواهد بنشینیم ببینیم. اگر بدون فعالیت، بدون تلاش، بدون تپش نشستی، عاقبت، بدبختی است، ذلت است، خواری است، بیدینی است و بیدنیایی است. «خَسِرَ الدُّنيا وَ الآخِرَةَ ذلِكَ هُوَ الخُسرانُ المُبينُ»؛ اما اگر با صبر پیش رفتی، عاقبت هم دین است و هم دنیاست. ۱۳۵۳/۷/۱۶»
برای دسترسی به صوت سخنرانیها میتوانید به نشانی jahadi.ir مراجعه کنید، و اگر از پیامرسانها استفاده میکنید، از طریق کانال
@sahba_nashr در بله و ایتا
صوتها را دریافت کنید.