eitaa logo
❤صاحب‌الزمان‌دوستت‌دارم❤
3.2هزار دنبال‌کننده
28.1هزار عکس
29.1هزار ویدیو
289 فایل
بسم‌رب‌المہدے‌عج♥️🍃 کپے‌حلال📿🌱 ڪانال‌طراحے‌مون:‌ @badrion تبادل و تبلیغات @majnon_rahbarr
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷زیارت امام_زمان(عج) در روز جمعه 🎤با نوای استاد فرهمند الـٰلّهُمَ ؏َجــِّلِ‌ لوَلــیِّڪَ‌ اَلْفــَرَجْ‌ بحق‌ حضࢪٺ‌ زینب‌ ڪبرۍ‌ سلام‌ الله‌ علیها‌ @Sahebzaman_dosetdaram
مولا جانم ❤️✨ جمعه احوال عجيبي دارد هر كس از عشق نصيبي دارد در دلم حس غريبي جاري است و جهان منتظر بيداري است جمعه، با نام تو آغاز شود يابن ياسين همه جا ساز شود جمعه يعني غزل ناب حضور جمعه ميعاد گه سبز حضور جمعه هر ثانيه اش يكسال است جمعه از دلهره مالامال است... ابر چشمان همه باراني است عشق در مرحله پاياني است كاش اين مرحله هم سر مي شد چشم ناقابل ما تر مي شد 🌹 اللَّهُمَّ_عَرِّفْنِےحُجَّتَڪ 🌹 تعجیل در ظهور و سلامتی مولاعج پنج صلوات 💚اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج💚 "بحق فاطمه(س) " @Sahebzaman_dosetdaram
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 رضایت عجل الله ملاک است نه رضایت مردم... [ تلنگر] الـٰلّهُمَ ؏َجــِّلِ‌ لوَلــیِّڪَ‌ اَلْفــَرَجْ‌ بحق‌ حضࢪٺ‌ زینب‌ ڪبرۍ‌ سلام‌ الله‌ علیها‌ @Sahebzaman_dosetdaram
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا بچه‌هامون عاشق سلام فرمانده شدن؟ 👤استاد رائفی_پور الـٰلّهُمَ ؏َجــِّلِ‌ لوَلــیِّڪَ‌ اَلْفــَرَجْ‌ بحق‌ حضࢪٺ‌ زینب‌ ڪبرۍ‌ سلام‌ الله‌ علیها‌ @Sahebzaman_dosetdaram
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جمعه خود را 🌺 معطر  می کنیم به🌸 عطر دل نشین صلوات🌺 ❣اَللّٰهُــمَّ صَلِّ عَلےٰمُحَمَّدٍ وَّ آلِ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ❣ ❤️در پناه حضرت محمد(ص) و خاندان پاکش علیهم السلام❤️ 💓روزتون پر خیر و برکت💓 ‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌ @Sahebzaman_dosetdaram
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
~🤍~ فرمـــــــــــــانده دل‌ هـــا رفـــــــــــت او رفـــت تا اســــــلام بمـــاند✌️ تا حق مظــــــــلوم پایمال نشود تا اسلام همیشه سرفراز باشد 🕊 الـٰلّهُمَ ؏َجــِّلِ‌ لوَلــیِّڪَ‌ اَلْفــَرَجْ‌ بحق‌ حضࢪٺ‌ زینب‌ ڪبرۍ‌ سلام‌ الله‌ علیها‌ @Sahebzaman_dosetdaram
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌شعر انحرافی که مجبورمون میکردن تو مدرسه حفظش کنیم😳😱❌ هر روایت و حدیثی برای معتبر بودن نیاز به شرایطی داره از جمله اینکه در کتب روایی معتبر اومده باشه یا توسط افراد معتبر دینی با شرایط خاص نقل شده باشه و...‌ ‌ ❌این داستان دروغین که عقلا هم با اسلام در تضاده ، هیچ کدوم از این شرایطو نداره ...‌❌ با نشر این کلیپ به نشر آگاهی کمک میکنی 😊🥲🤗‌ ‌ @Sahebzaman_dosetdaram
29.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑در آخرالزمان چه اتفاق هایی می‌افتد⁉️ امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف که بیاد یک عده میگن این آقا دین تازه آورده... 🔸اونقدر فشار رو متدین میاد که ... 🎙شیخ احمد کافی ✍️دقیقا اتفاقاتی که الان داریم می‌بینیم... مواظب باشیم از ریزش های آخرالزمانی نباشیم @Sahebzaman_dosetdaram
⭕️ «تُرک» و «اخوان الترک» قبل از ظهور 👤 مصطفی امیری 👈 اختلاف ترک‌ها با غربی‌ها ▪️شعله‌های آتش جنگ قبل از ظهور به غربی‌ها (هرج الروم) محدود نخواهد شد. بلکه اختلاف ترک‌ها با رومی‌ها نیز به دلیل تضاد منافع در مناطق مختلف، یکی دیگر از عواملی است که جنگ‌ها در سراسر جهان شعله‌ور خواهد شد: ▪️«فَإِذَا خَالَفَ التُّرْكُ الرُّوم‏ و كَثُرَتِ الْحُرُوبُ فِی الْأَرْض[1]؛ يَتَخَالَفُ التُّرْكُ وَ الرُّومُ وَ تَكْثُرُ الْحُرُوبُ فِي الْأَرْضِ وَ يُنَادِي مُنَادٍ مِنْ سُورِ دِمَشْقَ وَيْلٌ لِأَهْلِ الْأَرْضِ مِنْ شَرٍّ قَدِ اقْتَرَب»[2]. ▪️در تراث مهدوی، دو اصطلاح «اخوان الترک» و «الترک» ذکر شده است که الزاما یکی نیستند و گاهی به حسب قرینه با هم فرق دارند. ▪️«اخوان الترک» از بازیگران فعال در صحنه تحولات فتنه شام قبل از ظهور هستند که سرانجام به جزیرۀ الشام در شرق سوریه حمله نظامی می‌کنند: ▪️«تُخْسَف‏ قَرْيَةٌ مِنْ قُرَى الشَّامِ تُسَمَّى الْجَابِيَةَ وَ تَسْقُطُ طَائِفَةٌ مِنْ مَسْجِدِ دِمَشْقَ...وَ سَيُقْبِلُ إِخْوَانُ التُّرْكِ حَتَّى يَنْزِلُوا الْجَزِيرَة»[3]. ▪️از سویی، تُرک‌ها در تنازع و اختلاف با رومی‌ها، موجب گسترش جنگ در نقاط مختلف خواهند شد: ▪️«يَتَخَالَفُ التُّرْكُ وَ الرُّومُ وَ تَكْثُرُ الْحُرُوبُ فِي الْأَرْض»[4]. 👈 مقصود از «اُمم ترک» در کتب تاریخی و اسلامی ▪️در کتب تاریخی و احادیث اسلامی، از ترک مغول تا قفقاز و آسیای میانه تا روسیه و ترکیه تا شمال غربی ایران و آذربایجان را شامل می‌شود و به قبائل الترک و أُمم الترک نامیده می‌شوند. ▪️ازجمله پیشگویی هجوم مغولان ترک‌تبار به بلاد اسلامی که در بیان پیامبر در کتب فریقین ذکر شده است: ▪️«يَجِيءُ قَوْمٌ صِغَارُ الْعُيُونِ عِرَاضُ الْوُجُوهِ‌ كَأَنَّ وُجُوهَهُمُ الْحَجَفُ، فَيُلْحِقُونَ أَهْلَ الْإِسْلَامِ بِمَنَابِتِ الشِّيحِ كَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَيْهِمْ و قَدْ رَبَطُوا خُيُولَهُمْ بِسَوَارِي الْمَسْجِدِ فَقِيلَ لِرَسُولِ اللهِ: يَا رَسُولَ اللهِ‌ مَنْ هُمْ؟ قَالَ‌: التُّرْكُ‌»[5]. ▪️مناطق قفقاز و روس نیز از قبائل ترک محسوب می‌شوند هرچند تحت تاثیر امپراطوری روم، بعدها مسیحی شدند اما اصالتاً ترک هستند. ▪️از این‌رو باید به حسب قرینه تشخیص داد در هر گزاره حدیثی و تاریخی کدام مقصود است؟ 👈 مقصود از «اقوام تُرک» در احادیث مهدویت ▪️اما در احادیث مهدویت همانطور که بیان شد صرفاً دو عبارت ذکر شده است: از اختلاف و تنازع نظامی «ترک‌ها» با رومی‌ها سخن به میان آمده است که روسیه می‌دانند[6]. ▪️و نیز نظامیان «اخوان‌ الترک» در تحولات فتنه شام ذکر شده که ترکیه برشمردند[7]. ▪️بنابراین به حسب قرینه، فرق می‌کند[8] و ازجمله قرائن این است که اگر سخن از قرقیسیا، جنگ با سفیانی و حوادث فتنه شام بود، مقصود ترکیه است زیرا جنگ بر سر کنز فرات در مرزهای این کشور است[9]. ▪️اما اگر سخن از همپیمانی با رومی‌ها در نفوذ به ممالک مسلمین و سپس اختلاف و تنازع نظامی ترک‌ها با رومی‌ها بود، دو قول است: ▪️«فإِذَا استَثارَت عَلَيكُم الرُّومُ وَ التُّرك وجُهِّزَتِ الجُيوشُ...و يَتَخالَفُ التُّركُ وَالرّومُ و تَكثُرُ الحُروبُ فِي الأَرض‏»[10]. ▪️دیدگاه اول: مقصود از ترک در حدیث فوق، روس ها است[11] کما اینکه در قرون اخیر اشتراک روسیه با غربی‌ها در ایجاد فرقه‌های استعماری و تلاش برای نفوذ در کشورهای اسلامی اما اکنون اختلاف و تقابل نظامی روسیه با غربی‌ها مشهود است[12]. ▪️دیدگاه دوم: بعد از رخداد «مارقة الشام» و اعلام خروج آنان از سیطره حاکمیت دمشق، پیش‌رَوی نظامی اخوان‌الترک در شرق سوریه از علل اصلی اختلاف ترک‌ها با غربی‌هاست، لذا مقصود ترکیه است. 📚 پی‌نوشت: ۱. طوسی، الغیبة، ص۴۴۱. ۲. طوسی، الغیبة، ص۴۶۳. ۳. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰. ۴. طوسی، الغیبة، ص۴۶۳. ۵. حاکم نیشابوری، المستدرک علی الصحیحین، ج۴، ص۵۲۱. ۶. کورانی، عصر الظهور، ص۳۹-۴۰. ۷. کورانی، المعجم الموضوعی لإحادیث الإمام المهدی، ص۶۰۶-۶۰۷. ۸. کورانی، فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی، ص۷۹۲. ۹. کورانی، فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی، ص۷۹۷. ۱۰. طوسی، الغیبة، ص۴۶۳. ۱۱. کورانی، معجم الأحادیث الإمام المهدی‏، ج۲، ص۱۱۰. ۱۲. کورانی، المعجم الموضوعی لإحادیث الإمام المهدی‏، ص۴۵۶. @Sahebzaman_dosetdaram
‍🔴 آیا مرگ معمولی در عصر غیبت، ننگ و عار محسوب می شود؟! 1️⃣ قال امیرالمومنین صلوات الله علیه: الْزَمُوا الْأَرْضَ وَ اصْبِرُوا عَلَى الْبَلَاءِ وَ لَا تُحَرِّكُوا بِأَيْدِيكُمْ وَ سُيُوفِكُمْ وَ هَوَى أَلْسِنَتِكُمْ وَ لَا تَسْتَعْجِلُوا بِمَا لَمْ يُعَجِّلْهُ اللَّهُ لَكُمْ فَإِنَّهُ مَنْ مَاتَ مِنْكُمْ عَلَى فِرَاشِهِ وَ هُوَ عَلَى مَعْرِفَةِ رَبِّهِ وَ حَقِّ رَسُولِهِ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ مَاتَ شَهِيداً أُوْقِعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَ اسْتَوْجَبَ ثَوَابَ مَا نَوَى مِنْ صَالِحِ عَمَلِهِ وَ قَامَتِ النِّيَّةُ مَقَامَ إصلائه [إِصْلَاتِهِ‏] بِسَيْفِهِ فَإِنَّ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ مُدَّةً وَ أَجَلًا. 🌕 امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات ﷲ علیه: در جاى خود قرار گيريد؛ و بر بلا صبر كنيد؛ و با دست‌ها و شمشيرها و میل زبان‌های خود، حركتى نكنيد و درباره چيزى كه خداوند شتاب در آن را براى شما نخواسته است، عجله نكنيد. زيرا هر كس از شما در بستر خود بميرد و نسبت به پروردگارش و رسولش و اهل بيت او معرفت داشته باشد؛ شهيد مُرده و اجر و پاداش او با خداست كه پاداش نيّت و اعمال نيك او را بدهد. و نيّت او (براى درك امام زمان) مثل اين است كه شمشير خود را (براى آن حضرت) آماده ساخته است. زيرا هر چيز مدت و زمانى دارد. 📗بحار الأنوار، ج‏ ۵۲، ص ۱۴۴ 📗نهج البلاغه، خطبه ۱۹٠ 📗وسائل الشيعة، ج‏ ۱۵، ص ۵۵ 📗تفسیر البرهان، ج‏ ۵ ص ۲۹۳ ✅ طبق احادیث معصومین صلوات ﷲ علیهم شهادت واقعی همان مرگ طبیعی در عصر غیبت است، شهادت را در طریق دیگر طلب نکنید!!! 2️⃣ قال الامام الصادق علیه السلام: مَنْ مَاتَ مِنْكُمْ عَلَى هَذَا الْأَمْرِ مُنْتَظِراً لَهُ كَانَ كَمَنْ كَانَ فِي فُسْطَاطِ الْقَائِمِ. 🌕 امام صادق علیه السلام: هر كس از شما به اعتقاد به اين امر بميرد در حالى كه منتظر آن باشد، مانند كسى است كه در خيمه قائم علیه السلام باشد. 📗كمال الدين، ج‏ ۲، ص ۶۴۴ ✅ منتظر ظهور بودن=زیر خیمه حضرت بودن از ما انتظار خواستند؛ نه شورش و قیام و جهاد و حرکات اضافی و تطبیق و تعیین وقت و عجله و دیگر راههای انحرافی 3️⃣ قال الامام الصادق علیه السلام: المُنتَظِرُ لِلثّاني عَشَر كَالشّاهِرِ سَيفَهُ بَينَ يَدَي رُسولِ ﷲ يَذُبُّ عَنهُ. 🌕امام صادق علیه السلام: کسی که در انتظار امام دوازدهم به سر می‌بَرَد همانند کسی است که در رکاب رسول خدا صلی ﷲ عليه و آله شمشير کشيده و از آن حضرت دفاع می‌نمايد. 📗كمال الدين، ج‏ ۲، ص ۶۴۷ 📗الصراط المستقيم، ج‏ ۲، ص ۲۲۸ ✅ در عصر غیبت جهاد ما انتظار است از ما انتظار خواستند؛ طبق کلام معصوم نیازی نیست شمشیر بکشیم و قیام کنیم و خیزش و جنبش داشته باشیم؛ بلکه همین که مطیع محض کلام امام باشیم و صبر کنیم و فرش خانه باشیم؛ گویی در رکاب حضرت شهید شدیم. امام اطاعت می‌خواهد؛ سرسپرده امام باشیم نه پیرو تحریک‌های این و آن! این همه فقیه و عالم و بزرگان شیعه که پس از سالیان متمادی جهاد علمی، با مرگ طبیعی از دنیا رفتند، زشت بوده؟ ننگ بوده برایشان؟ بله! اگر عاشورایی در میان بود، اگر جمل و صفین و نهروانی در میان بود، اگر خیبر و خندق و تبوک و بدر و اُحُدی در میان بود که قائد و فرمانده جنگی آن معصوم است، دیگر به مرگ طبیعی مردن و ترک جهاد، ننگ و عار می‌شود؛ اما در عصر غیبت که نه تنها از ما جهاد و شورش نخواستند، بلکه خانه نشینی و سکون خواستند، دیگر مرگ طبیعی ننگ و عار محسوب نمی‌شود. ⭕️ بعد از ابطال عقیده منحرف دیگران بهتر است در انتها بخوانیم عقیده امام ششم آقا جعفر بن محمد الصادق صلوات ﷲ علیه را: إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ لَاسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ. 🌕 امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر من آن (عصر غیبت) را درک کنم، جانم را برای صاحب الامر (مهدی موعود) باقی می‌گذارم. 📗الغيبة(للنعمانی)، ب ۱۴، ح ۵٠ اللّٰهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ... الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ @Sahebzaman_dosetdaram
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️🐏چوپانی رفت خواستگاری، 🐑🐐 در پاسخ به این سوال که: 💥شغلتون چیه چی گفت؟👆👆 😂😂😁👌 ═━⊰⊰❀🕊️☀️🕊️❀⊱⊱━═ 💠کشکول‌وار؛ 🌟 @Sahebzaman_dosetdaram
💠
 نور عقل

▫️ از وجود مبارک امام رضا (سلام الله علیه) سؤال کردند که امروز حجت خدا بر مردم چیست؛ مردم با چه معیاری، حق را از باطل، صدق را از کذب، خیر را از شرّ و حَسن را از قبیح تشخیص بدهند؟ «فَقَالَ ع الْعَقْل‏»؛ فرمود ، عقل است. این عقل، عبارت از عقل برهانی است و آن قدر قدرتمند است که وهم را از خودپردازی و خیال را از خودپروازی و همچنین شهوت و غضب را از پروازِ بی جا عقال کند. ▫️ حدیث دیگری که از وجود مبارک امام رضا (سلام الله علیه) رسیده است این است که فرمود: «صَدِیقُ كُلِّ امْرِئٍ عَقْلُه وَ عَدُوُّهُ جَهْلُه‏»؛ دوست هر فرد یا ملّتی، عقل آن فرد یا ملّت است و دشمن هر فرد یا ملّتی، آن فرد یا ملّت است. اوّل عقل را معنا کردند؛ عقل یعنی قدرتی که بتواند دهان آدم را ببندد، چشم آدم را کنترل کند، آدم هر محرم و نامحرمی را نبیند، هر بد و خوبی را نگوید، هر زشت و زیبایی را نگوید، هر حق و باطلی را ننویسد و را ملتهب نکند. ▫️ در این بیان شریفِ «صَدِیقُ كُلِّ امْرِئٍ عَقْلُه»، «صدیق»، خبر مقدم و «عقله»، مبتدای مؤخر است و تقدیم این خبر بر آن مبتدا برای افاده حصر است؛ یعنی انسان_یک_دوست_دارد و آن فهم اوست. «صَدِیقُ كُلِّ امْرِئٍ عَقْلُه وَ عَدُوُّهُ جَهْلُه‏»؛ و آن بی ‌ادبی اوست بی‌ عقلی اوست؛ حرف خلافی می ‌زند خودش را به زحمت می ‌اندازد، کار خلافی می ‌کند خودش را به زحمت می ‌اندازد. این امام است؛ ما در زیارت اینها می‌ گویم: «کَلامُکُم نُورٌ»! اینکه می ‌گوییم: «کَلامُکُم نُورٌ»، برای همین بیانات نورانی است. شهادت_امام_رضا_علیه_السلام آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی 📚 درس اخلاق تاریخ: 1397/05/04 🌟 @Sahebzaman_dosetdaram
💠
 ائتسای علوی
🔹 علل الشرایع نقل می ‌كند كه ابن ‌مسعود می ‌گوید در مسجد كوفه، عده ‌ای احتجاج كردند گفتند اگر حق با علی ‌بن ابی ‌طالب بود، چرا همان‌ طوری كه با طلحه و زبیر محاجه كرد، با اولی و دومی و سومی محاجه نكرد؟ «ما بال امیرالمؤمنین (علیه السلام) لم ینازع الثلاثة كما نازع طلحة و الزبیر و عایشة و معاویة» این شبهه در مسجد كوفه مطرح شد. 🔹 «فبلغ ذلك علیاً (علیه السلام) فأمر أن ینادی بالصلاة جامعة»؛ اینها وقتی می‌ خواستند که جمعیت در مسجد جمع ‌شوند برای یك كار مهم، می‌ فرمودند: «الصلاة جامعة» یعنی همه ‌تان در مسجد حاضر شوید. «فلما إجتمعوا»؛ وقتی همه در مسجد حاضر شدند «صعد المنبر فحمد الله و اثنی علیه ثم قال مَعَاشِرَ اَلنَّاسِ إِنَّهُ بَلَغَنِی عَنْكُمْ كَذَا وَ كَذَا» یعنی چنین حرفی زدید، آیا درست است؟ ـ «قالوا صدق امیرالمؤمنین قد قلنا ذلك»؛ بله ما گفتیم. 🔹 وجود مبارك حضرت امیر فرمود: «إِنَّ لِی بِسُنَّةِ اَلْأَنْبِیاءِ أُسْوَةً فِیمَا فَعَلْت»؛ من به انبیای گذشته تأسی كردم، خداوند در قرآن كریم فرمود: ﴿لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ﴾. 🔹 بعد آنها گفتند آن انبیایی كه تو به آنها تأسی كردی، چه كسانی بودند و چه كردند: «قالوا و من هم یا امیرالمؤمنین قال أَوَّلُهُمْ إِبْرَاهِیمُ عَلَیهِ اَلسَّلاَم»؛ این محاجه، مبسوط است، تا می رسد به اینکه «وَ لِی بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ أُسْوَةٌ حِینَ فَرَّ مِنْ قَوْمِهِ وَ لَحِقَ بِالْغَارِ مِنْ خَوْفِهِمْ وَ أَنَامَنِی عَلَى فِرَاشِه»؛ خب خود پیغمبر چرا در آن لحظه فرار كرد و آرام در مكه نماند، برای اینکه تقیه كرد، من هم در بعضی از مقاطع مثل پیغمبر تقیه كردم و در بعضی از مقاطع كه مصلحت بود مثل پیغمبر دست به شمشیر بردم. 👈 خود پیغمبر گاهی تقیه می ‌كرد، خوفاً ساكت می ‌شد و گاهی هم مبارزه می ‌كرد، من هم به اسوه خودم ائتسا و اقتدا كردم که فرمود: ﴿لَكُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ﴾. 🔹 «فَإِنْ قُلْتُمْ فَرَّ مِنْ قَوْمِهِ لِغَیرِ خَوْفٍ مِنْهُمْ»؛ اگر بگویید با اینكه ترس نداشت فرار كرد، «فَقَدْ كَفَرْتُمْ». ـ «وَ إِنْ قُلْتُمْ خَافَهُمْ وَ أَنَامَنِی عَلَى فِرَاشِهِ وَ لَحِقَ هُوَ بِالْغَارِ مِنْ خَوْفِهِمْ فَالْوَصِی أَعْذَر»؛ اگر پیغمبر گاهی به سبب خوف، تقیه می‌كند، آن كه وصی پیغمبر است معذورتر است. هجرت_پیامبر_اکرم_از_مکه_به_مدینه آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی جام_معرفت 📚 سوره مبارکه توبه جلسه 60 تاریخ: 1380 🌟 @Sahebzaman_dosetdaram
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️دنیا دار مکافات 👈 بیان خاطره بسیار زیبا از مرحوم علامه جعفری 👌 🟡 قرآن کریم : ان احسنتم احسنتم لانفسکم و ان اساتم فلها : اگر خوبی کردید به خودتان خوبی کرده اید و اگر بدی کردید برای خودتان است. 🔸 هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی 🔹 از مکافات عمل غافل مشو گندم از گندم بروید جو ز جو 🌟 @Sahebzaman_dosetdaram
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂آقـا تمـامِ ایل وُ تَـبارم فدایِ تو یک عمر گفته اَم که بمیرم برایِ تو... 🍂آقا بیا وُ حـالِ مرا رو به راه کن تا عاشقانه پَر بزنم در هـوایِ تو... تعجیل در فرج مولایمان صلوات به رسم وفای هر شب بخوانیم دعای فرج و سلامتی حضرت