♦️زایندهرود 12 امشب برای باغات غرب اصفهان جاری میشود/ فعلا اب وارد شهر اصفهان نمیشود
عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان:
🔹 قرار بر آن است ساعت 12 امشب (هشتم تیرماه ) آب زاینده رود برای مصرف باغات غرب اصفهان رهاسازی شود
🔹طبق مصوبات قرار بر رهایی 250 میلیون متر مکعب آب برای کشاورزان شرق و غرب و مصرف محیط زیست است که حدود 50 میلیون مترمکعب آن، سهم محیط زیست و مابقی برای مصرف کشاورزان است. البته این مصوبه روی کاغذ بوده و به نظر میرسد مقدار آبی که جاری خواهد شد کمتر از میزان مصوب باشد
🔹با توجه به میزان آبی که قرار است جاری شود عدهای از کشاورزان شرق اصفهان، رها سازی آب با این میزان کم را هدر رفت دانسته و معتقدند که این آب برای کشت پاییزه آنها حفظ شده و در زمان خود رهاسازی شود. در مقابل عدهای هم با اعتراض نسبت به این مسئله خواستار جاری شدن آب شدهاند.
🔹قرار برانجام یک نظر سنجی و رأی گیری از کشاورزان شهرستان اصفهان در این رابطه است و به زودی تصمیم نهایی در ارتباط با رها سازی آب سدزایندهرود برای شرق اصفهان نیز اجرایی خواهد شد
#خبرگزاری_بسیج_اصفهان
@Basijnews_isf
یامهدی:
@sahebzamanchanel
هدایت شده از طرح ثامن امام صادق(ع)
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
💐✨☘💐✨☘
#بسم_الله_الرحمن_الرحیم
#جامعه_کبیره
#قسمت_۹
🌺«وَ أَرْكَانَ الْبِلَادِ»🌺
«حضرات معصومین، اركان سرزمینها هستند»
✔«اركان» جمع ركن است. به هر چیزی كه بر آن اعتماد شود، هر چیزی كه موجب بقاء و ماندگاری چیز دیگر شود رکن گفته می شود.
👈در عبادت آنچه صحت عمل وابسته به آن است ركننام دارد. (اركان نماز و حج)👉
🍃«بلاد» جمع بلد است. به هر موضعی از زمین (چه آباد باشد چه ویران) بلد می گویند.
🌺وقتی به معصومین نسبت «أَرْكَانَ الْبِلَادِ» داده میشود یعنی آنها در هر سرزمینی حضور دارند آن سرزمین آباد است و آبادی ها در عالم با اعتماد بر آنها موجودیت یافته است، زیرا هیچ چیز در هستی بدون تكیهگاه، محكم و استوار باقی نمیماند و ثباتی ندارد
🌺همچنینحضرات معصومین «أَرْكَانَ الْبِلَاد» هستند یعنی مانع لرزش و اضطراب و تزلزلهای جسمی و روحی انسان میباشند.
🍂اگر نگرانی و اضطراب در قلبی رخنه كرده است باید به ارتباط خود با امام زمانش توجهی خاص داشته باشد و بداند كه ارتباط او با «أَرْكَانَ الْبِلَاد» كم رنگ شده كه گرفتار عدم آرامش شده است زیرا با تكیه بر وجود مقدس امام زمان (عج)، نیازهای وجودی افراد تامین میگردد و آرامش، بر زندگی جریان مییابد.
🌷«وَ أَبْوَابَ الْإِیمَانِ»🌷
«حضرات معصومین، درهای ایمان هستند»
☘كلمه«ایمان» در لغت، مصدر و از باب «إفعال» به معنای امان دادن و ایمن گردانیدن است، اعتراف و تصدیق قلبی را ایمان گفتهاند. معنای لغوی«ایمان»،زنهار دادن و معنای اصطلاحی آن اعتقاد به اصول و اركان دینی و مذهبی است.🌷
🌸«ابواب» جمع باب به معنای دَر دروازه است.
🌸بنابر سخن حضرت علی (ع): ایمان عبارت است از اعتقاد قلبی، عمل با اعضاء و جوارح و اعتراف به زبان.
👈خداشناسی بی ولایت ممکن نیست👉
🌼اعتقاد به ربوبیّت خدای سبحان و اعتراف به رسالت پیامبر (ص) بدون حضور ائمه اطهار (ع) میسر نیست، زیرا پیامبر (ص) در روایتی فرموده است:
«أَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِيٌ بَابُهَا»
«من شهر علمم و علی (ع) در آن است.»
✔اگر در ابتدا علم را علم «الله شناسی» و «نبوت شناسی» بدانیم در همان ابتدای راه باید از در ولایت گذر كرد زیرا تا دست در دامان ولایت نزنیم خداشناسی ممكن نخواهد بود.
در كتاب تحف العقول، ص ۳۲۵ از امام صادق (ع) نقل شده:
فردی بر امام وارد شد و حضرت فرمودند: چه كسی بر ما وارد شده است؟ گفت:«مِنْ مُحِبِّيكُمْ وَ مَوَالِيكُمْ» از دوستان شما،
حضرت پرسیدند:«مِنْ أَيِّ مُحِبِّينَا» از كدام محبّین ما؟
سدیر صیرفی كه در آنجا حضور داشت پرسید:
کممُحِبُّوكُمْ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ» مگر محبیّن شما چند گروه هستند؟
حضرت فرمودند: «عَلَى ثَلَاثِ طَبَقَاتٍ» سه طبقه:
«طَبَقَةٌ أَحَبُّونَا فِي الْعَلَانِيَةِ وَ لَمْ يُحِبُّونَا فِي السِّرِّ» كسانی كه آشكارا ما را دوست دارند اما در خلوتشان ما را دوست ندارند.
«وَ طَبَقَةٌ يُحِبُّونَا فِي السِّرِّ وَ لَمْ يُحِبُّونَا فِي الْعَلَانِيَةِ»كسانی كه در خلوتشان ما را دوست دارند اما عاشقانی هستند كه عاشق پرور نیستند.
«وَ طَبَقَةٌ يُحِبُّونَا فِي السِّرِّ وَ الْعَلَانِيَةِ» كسانی كه هم در پنهان و هم آشكارا ما را دوست دارند.
بعد حضرت میفرمایند: «هُمُ النَّمَطُ الْأَعْلَى شَرِبُوا مِنَ الْعَذْبِ الْفُرَاتِ وَ …» این گروه، متصل به جام ولایتند و از آب معرفت نوشیدهاند…
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
یامهدی:
@sahebzamanchanel