🌸 همه انسانهايى كه در درونشان گرايشى و عشقى به حق، صدق، عدل، شجاعت، ايثار، فداكارى، عطوفت، رحمت، انصاف و اينگونه ارزشها مىيابند، بدانند که راهى به سوى خدا يافته اند و راهى به سوى خدا دارند.
(شهید مظلوم آیة الله دکتر بهشتی).
@sahebzamanchanel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بااین تنظیمات ساده دیگه فرزندت
فیلم مستهجن نمیبینه
@sahebzamanchanel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آپارتمانهای ۶۰۰میلیارد تومانی در تهران😱
@sahebzamanchanel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با دیدن این گزارش مختان صوت میکشد
@sahebzamanchanel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهینه سازی از ضایعات مقوا
احسنت به این کار آفرین اردستانی
@sahebzamanchanel
🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿
#بسم_الله_الرحمن_الرحیم
#تفسیر_ایه_90_مومنون
بَلْ أَتَيْنَاهُم بِالْحَقِّ وَإِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ (90)
(ما آنان را سحر نمى كنيم) بلكه حقّ را براى آنان آورديم، وقطعاً آنان دروغ مى گويند.
👈پیامها
✔ نحوه ى گفتگو با مخالفان را از قرآن بياموزيم. «قل»
✔ در شيوه ى تبليغ، از فطرت هاى سالم و باورهاى صحيح مردم، در راه رشد و هدايت آنان كمك بگيريم. «قل مَن بيده ...»
✔ مالكيّت خداوند گسترده و همه جانبه است. «ملكوت كلّ شى ء»
✔ پناه دادن خداوند، دائمى، مطلق و انحصارى است. «و هو يجير»
✔ در برابر قهر خداوند، هيچ پناهگاهى نيست. «و لا يُجار عليه»
✔ حاكميّت مطلقه خداوندرا تنها عالمان در مى يابند. «ان كنتم تعلمون»
✔ در برابر عقايد انحرافى ديگران، موضع روشنى بگيريد. «بل اَتيناهم بالحقّ»
✔ كارهاى خداوند، حقّ و حكيمانه است. «بالحقّ»
یامهدی:
@sahebzamanchanel
♦️زایندهرود 12 امشب برای باغات غرب اصفهان جاری میشود/ فعلا اب وارد شهر اصفهان نمیشود
عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان:
🔹 قرار بر آن است ساعت 12 امشب (هشتم تیرماه ) آب زاینده رود برای مصرف باغات غرب اصفهان رهاسازی شود
🔹طبق مصوبات قرار بر رهایی 250 میلیون متر مکعب آب برای کشاورزان شرق و غرب و مصرف محیط زیست است که حدود 50 میلیون مترمکعب آن، سهم محیط زیست و مابقی برای مصرف کشاورزان است. البته این مصوبه روی کاغذ بوده و به نظر میرسد مقدار آبی که جاری خواهد شد کمتر از میزان مصوب باشد
🔹با توجه به میزان آبی که قرار است جاری شود عدهای از کشاورزان شرق اصفهان، رها سازی آب با این میزان کم را هدر رفت دانسته و معتقدند که این آب برای کشت پاییزه آنها حفظ شده و در زمان خود رهاسازی شود. در مقابل عدهای هم با اعتراض نسبت به این مسئله خواستار جاری شدن آب شدهاند.
🔹قرار برانجام یک نظر سنجی و رأی گیری از کشاورزان شهرستان اصفهان در این رابطه است و به زودی تصمیم نهایی در ارتباط با رها سازی آب سدزایندهرود برای شرق اصفهان نیز اجرایی خواهد شد
#خبرگزاری_بسیج_اصفهان
@Basijnews_isf
یامهدی:
@sahebzamanchanel
هدایت شده از طرح ثامن امام صادق(ع)
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
💐✨☘💐✨☘
#بسم_الله_الرحمن_الرحیم
#جامعه_کبیره
#قسمت_۹
🌺«وَ أَرْكَانَ الْبِلَادِ»🌺
«حضرات معصومین، اركان سرزمینها هستند»
✔«اركان» جمع ركن است. به هر چیزی كه بر آن اعتماد شود، هر چیزی كه موجب بقاء و ماندگاری چیز دیگر شود رکن گفته می شود.
👈در عبادت آنچه صحت عمل وابسته به آن است ركننام دارد. (اركان نماز و حج)👉
🍃«بلاد» جمع بلد است. به هر موضعی از زمین (چه آباد باشد چه ویران) بلد می گویند.
🌺وقتی به معصومین نسبت «أَرْكَانَ الْبِلَادِ» داده میشود یعنی آنها در هر سرزمینی حضور دارند آن سرزمین آباد است و آبادی ها در عالم با اعتماد بر آنها موجودیت یافته است، زیرا هیچ چیز در هستی بدون تكیهگاه، محكم و استوار باقی نمیماند و ثباتی ندارد
🌺همچنینحضرات معصومین «أَرْكَانَ الْبِلَاد» هستند یعنی مانع لرزش و اضطراب و تزلزلهای جسمی و روحی انسان میباشند.
🍂اگر نگرانی و اضطراب در قلبی رخنه كرده است باید به ارتباط خود با امام زمانش توجهی خاص داشته باشد و بداند كه ارتباط او با «أَرْكَانَ الْبِلَاد» كم رنگ شده كه گرفتار عدم آرامش شده است زیرا با تكیه بر وجود مقدس امام زمان (عج)، نیازهای وجودی افراد تامین میگردد و آرامش، بر زندگی جریان مییابد.
🌷«وَ أَبْوَابَ الْإِیمَانِ»🌷
«حضرات معصومین، درهای ایمان هستند»
☘كلمه«ایمان» در لغت، مصدر و از باب «إفعال» به معنای امان دادن و ایمن گردانیدن است، اعتراف و تصدیق قلبی را ایمان گفتهاند. معنای لغوی«ایمان»،زنهار دادن و معنای اصطلاحی آن اعتقاد به اصول و اركان دینی و مذهبی است.🌷
🌸«ابواب» جمع باب به معنای دَر دروازه است.
🌸بنابر سخن حضرت علی (ع): ایمان عبارت است از اعتقاد قلبی، عمل با اعضاء و جوارح و اعتراف به زبان.
👈خداشناسی بی ولایت ممکن نیست👉
🌼اعتقاد به ربوبیّت خدای سبحان و اعتراف به رسالت پیامبر (ص) بدون حضور ائمه اطهار (ع) میسر نیست، زیرا پیامبر (ص) در روایتی فرموده است:
«أَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِيٌ بَابُهَا»
«من شهر علمم و علی (ع) در آن است.»
✔اگر در ابتدا علم را علم «الله شناسی» و «نبوت شناسی» بدانیم در همان ابتدای راه باید از در ولایت گذر كرد زیرا تا دست در دامان ولایت نزنیم خداشناسی ممكن نخواهد بود.
در كتاب تحف العقول، ص ۳۲۵ از امام صادق (ع) نقل شده:
فردی بر امام وارد شد و حضرت فرمودند: چه كسی بر ما وارد شده است؟ گفت:«مِنْ مُحِبِّيكُمْ وَ مَوَالِيكُمْ» از دوستان شما،
حضرت پرسیدند:«مِنْ أَيِّ مُحِبِّينَا» از كدام محبّین ما؟
سدیر صیرفی كه در آنجا حضور داشت پرسید:
کممُحِبُّوكُمْ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ» مگر محبیّن شما چند گروه هستند؟
حضرت فرمودند: «عَلَى ثَلَاثِ طَبَقَاتٍ» سه طبقه:
«طَبَقَةٌ أَحَبُّونَا فِي الْعَلَانِيَةِ وَ لَمْ يُحِبُّونَا فِي السِّرِّ» كسانی كه آشكارا ما را دوست دارند اما در خلوتشان ما را دوست ندارند.
«وَ طَبَقَةٌ يُحِبُّونَا فِي السِّرِّ وَ لَمْ يُحِبُّونَا فِي الْعَلَانِيَةِ»كسانی كه در خلوتشان ما را دوست دارند اما عاشقانی هستند كه عاشق پرور نیستند.
«وَ طَبَقَةٌ يُحِبُّونَا فِي السِّرِّ وَ الْعَلَانِيَةِ» كسانی كه هم در پنهان و هم آشكارا ما را دوست دارند.
بعد حضرت میفرمایند: «هُمُ النَّمَطُ الْأَعْلَى شَرِبُوا مِنَ الْعَذْبِ الْفُرَاتِ وَ …» این گروه، متصل به جام ولایتند و از آب معرفت نوشیدهاند…
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
یامهدی:
@sahebzamanchanel
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
#بسم_الله_الرحمن_الرحیم
#جامعه_کبیره
#قسمت_۱۰
🌺السَّلامُ عَلى اَئِمَّةِ الْهُدى وَمَصابيحِ الدُّجى وَاَعْلامِ التُّقى;
سلام بر پيشوايان هدايت گر، چراغ هاى فروزان در تاريكى ها و نشانه هاى پرهيزكارى.
اين سه عبارت از نظر معنا تقارب دارند.
امامان هدايت گر هستند، هم چنان كه خدا هدايت گر است كه (اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقيمَ)1، رسول اللّه صلى اللّه عليه وآله هدايت گر است كه (وَإِنَّكَ لَتَهْدي إِلى صِراط مُسْتَقيم);2 «همانا تو به راه راست هدايت مى كنى» و قرآن هدايت گر است كه (إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدي لِلَّتي هِيَ أَقْوَمُ);3 «به يقين اين قرآن به راهى كه استوارترين راه هاست هدايت مى كند».
هدايت ائمه عليهم السلام همان هدايت خدا، رسول و قرآن است.
در مقابل ائمّه هدى عليهم السلام، ائمّه ديگرى هستند كه از اين ها منقطع هستند; چرا كه اگر امامى در طول ائمّه ما عليهم السلام باشد، به سهم خود چون برآمده از نور اهل بيت عليهم السلام مى باشد، امام است; ولى در مقابل آن ها كسانى هستند كه ادّعاى امامت براى آن ها شده و يا به تعبير قرآن امام هستند، امّا امام ضلالت و گم راهى، پس دو نوع امام وجود دارد:
1 . امام هدايت گر;
2 . امام ضلالت و گم راه كننده.
در كتاب كافى روايت شده است كه امام صادق عليه السلام فرمود:
إنّ الأئمّه في كتاب اللّه عز وجل إمامان: قال اللّه تبارك وتعالى: (وَجَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا)4 لا بأمر الناس، يقدّمون أمر اللّه قبل أمرهم وحكم اللّه قبل حكمهم، قال: (وَجَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَدْعُونَ إِلَى النّارِ)5 يقدّمون أمرهم قبل أمر اللّه وحكمهم قبل حكم اللّه، ويأخذون بأهوائهم خلاف ما في كتاب اللّه عز وجل;6
امامان و پيشوايان در قرآن دو گروهند: (گروه نخست) كسانى اند كه خداى تعالى در قرآن درباره آنان مى فرمايد: «آنان را پيشوايانى قرار داديم كه به امر ما (مردم را) هدايت مى كردند». آنان به امر مردم هدايت نمى كنند; بلكه امر خدا را بر امر مردم مقدم داشته و حكم خدا را پيش از حكم مردم مى دانند.
(و گروه دوم كسانى هستند كه) خداى تعالى درباره آنان مى فرمايد: «آن ها را پيشوايانى قرار داديم كه به سوى آتش فرا مى خوانند». اينان خواست مردم را بر خواست خدا مقدم داشته و حكم مردم را پيش از حكم خدا مى دانند و بر طبق هوا و هوس خود; بر خلاف آن چه در قرآن آمده است رفتار مى كنند».
امامان در قرآن بر دو گروهند: امامان هدايت گر و امامان گمراه كننده. اين هدايت و يا ضلالت تشريعى است. در مورد امامان هدايت گر دو آيه آمده است:
1 . خداوند متعال در سوره انبياء مى فرمايد:
(وَجَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا);7
و آنان را پيشوايى قرار داديم كه به امر ما (مردم را) هدايت مى كردند.
2 . و در سوره سجده مى فرمايد:
(وَجَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا);8
و از آنان پيشوايانى قرار داديم كه به فرمان ما (مردم را) هدايت مى كردند.
در هر دو آيه عبارت (يَهْدُونَ بِأَمْرِنا) مشترك است. شاهد اين است كه هر دو در جعل (يَهْدُونَ بِأَمْرِنا) مشتركند.
در مقابل امامان هدايت گر كسانى هستند كه (يَدْعُونَ إِلَى النّارِ). اين جا نيز جعل است. در آينده خواهد آمد كه اين عالَم، عالَم تكليف است و انسان فاعلِ مختار است و اينان دو گروه متصوّرند:
1 . كسانى كه با اختيار و به دست خود گم راه مى شوند;
2 . كسانى كه نه فقط گم راهند; بلكه به دست خود ديگران را نيز گم راه مى كنند و باعث ضلالت ديگران مى شوند.
خداوند متعال به مقتضاى قاعده لطف بايستى كسانى را امام و پيشوا قرار دهد كه آن ها مقرِّب مردم و بندگان به سوى خداوند متعال باشند و آنان را از معصيت حضرت احديت و گم راهى باز دارند و به جهت همين جعل، خداوند متعال مى فرمايد: (يَهْدُونَ بِأَمْرِنا) «به امر ما (مردم را) هدايت مى كردند.»
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
یامهدی:
@sahebzamanchanel