eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " برای و رزمندگان " https://eitaa.com/sahife2/56389 صحیفه سجادیه ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
4 عظمت در روايات‏ ✳️ از امير المؤمنين عليه السلام روايت شده: در بهشت درختى است كه از بالاى آن زيورها بيرون مى‏آيد، و از پايين آن اسب‏هاى ابلق زين شده دهنه‏دار، اين اسب‏ها داراى بالند، فضولات ندارند، اولياى الهى بر آن سوار مى‏شوند و در هر كجاى بهشت كه بخواهند مى‏روند. آنان كه مقامى كمتر و پايين‏تر از آنان دارند عرضه مى‏دارند: الهى! چه چيز باعث اين كرامت براى اولياى تو شد؟ خداوند مى‏فرمايد: اينان خواب شب را بر خود حرام كردند و به قيام به عبادت بيدار ماندند، روز را روزه گرفتند و از خوردنى‏ها خوددارى كردند، با دشمنان من بدون ترس و وحشت جنگيدند، در راه من از مال خود صدقه دادند و بخل نكردند. رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: در بهشت غرفه‏هائى است كه ظاهرش از باطنش و باطنش از ظاهرش پيداست، ساكنان آن از امّت من كسانى هستند كه كلامشان پاكيزه بود، و به مردم خوراندند، و سلام را آشكار كردند، و در حالى كه مردم در نيمه شب در خواب بودند به نماز برخاستند. حضرت سجّاد عليه السلام فرمود: بر تو باد به قرآن، به حقيقت كه خداوند بهشت را با دست كرامت خود آفريد، خشتى از طلا و خشتى از نقره، ملاط بين دو خشت را مشك قرار داد و خاكش را زعفران، و سنگريزه‏اش را لؤلؤ، درجات بهشت را به اندازه آيات قرآن مقرّر فرمود، پس هر كس به قرآن بپردازد، به او مى‏گويد: بخوان و بالا برو. جز انبيا و صدّيقان طايفه‏اى در بهشت مقام اهل قرآن را ندارند. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏10، ص: 28 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
Doa27Sahifeh.mp3
35.19M
🔈 «دعای صحیفه سجادیه ، دعای امام سجاد (علیه‌السلام) برای » 👤حاج میثم 🏷 🆔 @sahife2
✳️روزی یک ساعت... 📚 برشی از کتاب حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف بیانات مرحوم ایت الله بهجت ره https://eitaa.com/sahife2/55633 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ وَهُوَ الَّذِى أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجْنَا بِهِ نَبَاتَ كُلِّ شَىْ‏ءٍ فَأَخْرَجْنَا مِنْهُ خَضِراً نُخْرِجُ مِنْهُ حَبّاً متَرَاكِباً وَمِنَ الْنَّخْلِ مِن طَلْعِهَا قِنْوَانٌ دَانِيَةٌ وَجَنَّتٍ مِنْ أَعْنَابٍ وَالزَّيْتُونَ وَالرُّمَّانَ مُشْتَبِهاً وَغَيْرَ مَتَشَبِهٍ انظُرُواْ إِلَى‏ ثَمَرِهِ إِذَا أَثْمَرَ وَيَنْعِهِ إِنَّ فِى ذَ لِكُمْ لَأَيَتٍ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ و او كسى است كه از آسمان، آبى نازل كرد، پس به وسیله ى آن، هر گونه گیاه برآوردیم و از آن سبزه ها خارج ساختیم. از آن (سبزه ها) دانه هاى برهم نشسته و چیده شده بیرون آوریم. و از شكوفه ى خرما خوشه هایى نزدیك بهم (پدید آوریم) و نیز باغ هایى از (انواع) انگورها و زیتون و انار (پرورش دهیم) كه برخى شبیه به هم و برخى غیر متشابهند. به میوه ى آن، آنگاه كه بار دهد و آنگاه كه میوه مى رسد بنگرید. همانا در آن، نشانه هایى براى گروه با ایمان است. ✍️ در آیه ى قبل فرمود: همه ى انسان ها از نفْسِ واحدند، در این آیه مى فرماید: همه ى گیاهان و درختان و میوه ها نیز از یك سرچشمه اند وآن آب است. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ ووَ مِنْ كَلَامٍ لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ و قد سأله ذعلب اليماني فقال: هل رأيت ربك يا أميرالمؤمنين؟ فقال عليه السلام: أفأعبد ما لا أراه؟ فقال: و كيف تراه؟ فقال:... ذعلب یمانی از اهل و مردى شجاع بود، وقتى امام عليه السّلام فرمود: سلونى قبل ان تفقدونى‏ «سؤال كنيد پيش از آنكه مرا نيابيد» به پا خاست و پرسيد: هل رأيت ربّك يا امير المؤمنين؟ «آيا تو خدايت را ديده‏اى اى امير مؤمنان؟» آن حضرت در پاسخ او اين خطبه را ايراد كرد. 👈 این خطبه نورانی در یک بخش می آید : ✳️ توصیف خدا *️⃣ لَا تُدْرِكُهُ الْعُيُونُ بِمُشَاهَدَةِ الْعِيَانِ، وَ لَكِنْ تُدْرِكُهُ الْقُلُوبُ بِحَقَائِقِ الْإِيمَانِ، قَرِيبٌ مِنَ الْأَشْيَاءِ غَيْرَ [مُلَامِسٍ] مُلَابِسٍ، بَعِيدٌ مِنْهَا غَيْرَ مُبَايِنٍ، مُتَكَلِّمٌ [بِلَا رَوِيَّةٍ] لَا بِرَوِيَّةٍ، مُرِيدٌ لَا بِهِمَّةٍ، صَانِعٌ لَا بِجَارِحَةٍ، لَطِيفٌ لَا يُوصَفُ بِالْخَفَاءِ، كَبِيرٌ لَا يُوصَفُ بِالْجَفَاءِ، بَصِيرٌ لَا يُوصَفُ بِالْحَاسَّةِ، رَحِيمٌ لَا يُوصَفُ بِالرِّقَّةِ، تَعْنُو الْوُجُوهُ لِعَظَمَتِهِ وَ تَجِبُ الْقُلُوبُ مِنْ مَخَافَتِهِ. ✳️ خدا شناسى *️⃣ ديده ها هرگز او را آشكار نمى بينند، اما دل ها با ايمان درست او را در مى يابند، خدا به همه چيز نزديك است نه آن كه به اشياء چسبيده باشد، از همه چيز دور است نه آن كه از آنها بيگانه باشد، گوينده است نه با انديشه و فكر، اراده كننده است نه از روى آرزو و خواهش، سازنده است نه با دست و پا، لطافت دارد نه آن كه پوشيده و مخفى باشد، بزرگ است نه با ستمكارى، بيناست نه با حواس ظاهرى، مهربان است نه با نازك دلى، سرها و چهره ها در برابر عظمت او بخاك افتاده، و دل ها از ترس او بى قرارند. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید * خطبه در يك نگاه *آيا خدا را ديده اى؟ *يازده وصف از اوصاف و اسماى حسناى الهی (نُه مورد از آن ها همراه با تعبيراتى است که صفات مخلوقات را از او نفى مى کند.) 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " برای و رزمندگان " https://eitaa.com/sahife2/56476 صحیفه سجادیه ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
«5» اللَّهُمَّ افْلُلْ بِذَلِكَ عَدُوَّهُمْ وَ اقْلِمْ عَنْهُمْ أَظْفَارَهُمْ وَ فَرِّقْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَسْلِحَتِهِمْ وَ اخْلَعْ وَثَائِقَ أَفْئِدَتِهِمْ وَ بَاعِدْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَزْوِدَتِهِمْ وَ حَيِّرْهُمْ فِي سُبُلِهِمْ وَ ضَلِّلْهُمْ عَنْ وَجْهِهِمْ وَ اقْطَعْ عَنْهُمُ الْمَدَدَ وَ انْقُصْ مِنْهُمُ الْعَدَدَ وَ امْلَأْ أَفْئِدَتَهُمُ الرُّعْبَ وَ اقْبِضْ أَيْدِيَهُمْ عَنِ الْبَسْطِ وَ اخْزِمْ أَلْسِنَتَهُمْ عَنِ النُّطْقِ وَ شَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ وَ نَكِّلْ بِهِمْ مَنْ وَرَاءَهُمْ وَ اقْطَعْ بِخِزْيِهِمْ أَطْمَاعَ مَنْ بَعْدَهُمْ «6» اللَّهُمَّ عَقِّمْ أَرْحَامَ نِسَائِهِمْ وَ يَبِّسْ أَصْلَابَ رِجَالِهِمْ وَ اقْطَعْ نَسْلَ دَوَابِّهِمْ وَ أَنْعَامِهِمْ لَا تَأْذَنْ لِسَمَائِهِمْ فِي قَطْرٍ وَ لَا لِأَرْضِهِمْ فِي نَبَاتٍ‏ خدايا! به سبب آن امور، دشمنانشان را در هم شكن، و دست قدرت آن نابكاران را از ايشان جدا ساز، و بين دشمن و جنگ افزارشان فاصله انداز، و بندهاى دلشان را از جا بر كن، و ميان آنان و آذوقه‏هاشان دورى انداز، و در فنون جنگى‏شان سرگردانشان ساز، و از مقصدشان گمراهشان كن، و كمك را از آنان قطع فرما، و از تعدادشان بكاه، و دلشان را از بيم و ترس پر كن. و قدرتشان را از فعّاليّت عليه مرزداران باز دار، و زبانشان را از سخن عليه آنان ببند، و با شكست خوردنشان، گروه پشت سرشان را پراكنده ساز، و شكست آنان را مايه عبرت ديگران ساز، و با خوارى و زبونى آنان، آرزوهاى كسانى را كه پس از آنهايند قطع كن. خدايا! زنانشان را عقيم ساز، و صلب مردانشان را خشك كن، و نسل چهارپايان و گاو و گوسفندشان را قطع فرما، به آسمانشان اجازه باريدن، و به زمينشان رخصت روييدن مده. ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
1 ✳️ اين بخش از ، انسان را به ياد نفرين حضرت مى‏اندازد كه عرضه داشت: وَ قَالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الاْرْضِ مِنَ الْكافِرينَ دَيّاراً* انَّكَ انْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا يَلِدُوا الّا فاجِراً كَفّاراً «نوح 71» و نوح گفت: پروردگارا! هيچ يك از كافران را بر روى زمين باقى مگذار* كه اگر آنان را باقى گذارى، بندگانت را گمراه مى‏كنند و جز نسلى بدكار و ناسپاس زاد و ولد نمى‏كنند. يكى از عوامل زمينه‏ساز نفرت و دشمنى در بين انسان‏ها تعصّب و ارتباط نژادى و قومى است؛ زيرا بدون شك انسان به هر سرزمينى يا نژادى وابستگى داشته باشد به آن عشق مى‏ورزد. در اين پيوند و علاقه به خاك وطن و قوم و قبيله، نسل در نسل نه تنها عيب و كمبودى نيست، بلكه عامل سازنده‏اى براى همدلى و همكارى اجتماعى آنان است ولى اگر وابستگى از حدّ تعادل بگذرد به شكل افراطى ويران‏گر و فاجعه‏آميز خواهد بود و در نتيجه تبديل به برترى نژادى و قبيلگى مى‏گردد و گاهى به تمام دنيا سرايت كرده و طوفان جنگ و كشتار برپا مى‏سازد. حمايت و دفاع بى‏هدف و انگيزه از نژاد و وطن، سرچشمه بسيارى از جنگ‏هاى‏ بزرگ در جهان شده است كه ريشه آن در خود برترى قومى بوده و راهى براى انتقال نفرت و خرافات و شبهات با عنوان آداب و سنن قبيله‏اى يا فرهنگ كشورى به ملّت‏هاى ديگر گرديده است. رويارويى جبهه كفر با اسلام از آغاز رسالت انبيا و ائمه اطهار عليهم السلام تا كنون بر سر همين تعصّب‏هاى جاهلى يا غرور نژادى بوده است كه حاصلى جز كينه و وحشت و جدايى نداشته است و پليدتر از اين وضع؛ گروهى از انسان‏هاى ثروتمند يا دانشمند به نام خدمت به بشر يا حقوق بشر، به ستمگران و كافران روى زمين يارى مى‏رسانند. و آتش فتنه و تجاوز را در سراسر گيتى شعله‏ور مى‏سازند. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏10، ص: 30 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
Doa27Sahifeh.mp3
35.19M
🔈 «دعای صحیفه سجادیه ، دعای امام سجاد (علیه‌السلام) برای » 👤حاج میثم 🏷 🆔 @sahife2
🔹عالم اهل سنت: اگر و نبودند، ما از عرب بودن خود خجالت می‌کشیدیم. 🏷 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ وَجَعَلُواْ لِلَّهِ شُرَكَاءَ الْجِنَّ وَخَلَقَهُمْ وَخَرَقُواْ لَهُ بَنِينَ وَبَنَتٍ بِغَيْرِ عِلْمٍ سُبْحَنَهُ وَتَعَلَى‏ عَمَّا يَصِفُونَ‏ و آنان براى خدا شریكانى از جنّ قرار دادند، در حالى كه آنان را نیز خدا آفریده است و از روى نادانى براى خداوند، پسران و دخترانى ساخته و پرداختند. خداوند برتر و منزّه است از آنچه آنان درباره ى او وصف مى كنند. ✍️ به گفته ى قرآن، مسیحیان، حضرت عیسى را و یهودیان حضرت عُزَیر را پسر خدا مى دانستند. جمعى هم ملائكه را فرزندان خدا مى پنداشتند. زردشتیان، اهریمن را كه از جنّ بود رقیب خدا قرار داده و همه ى بدى ها را به او منسوب مى كردند، برخى عرب ها هم میان خدا و جنّ، نسبتى فامیلى معتقد بودند. «جعلوا بینه و بین الجنّة نَسَباً» این آیه همه ى آن گمان ها را باطل شمرده و مى فرماید: خداوند از همه ى این اوصاف، منزّه و برتر است. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ وَ مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ في ذم العاصين من أصحابه. از خطبه هاى امام عليه السلام است كه در نكوهش ياران نافرمانش ايراد فرموده است. وقتى به مصر حمله كرد، محمّد بن ابى بكر استاندار مصر توسّط دو پيك، عبد اللّه بن قعين و كعب بن عبد اللّه، از امام يارى طلبيد، آن حضرت اعلام عمومى كرد تا مردم در «جزعه» بين حيره و كوفه جمع شوند تا به كمك مصريان بشتابند، امام تا ظهر فردا در آن سرزمين منتظر ماند حتّى صد نفر نيز گرد نيامدند ناراحت به كوفه بازگشت و در جمع بزرگان و اشراف اين سخنرانى را ايراد كرد. 👈 این خطبه نورانی در یک بخش می آید : ✳️ نکوهش سستی و نافرمانی یاران *️⃣ أَحْمَدُ اللَّهَ عَلَى مَا قَضَى مِنْ أَمْرٍ وَ قَدَّرَ مِنْ فِعْلٍ وَ عَلَى ابْتِلَائِي بِكُمْ، أَيَّتُهَا الْفِرْقَةُ الَّتِي إِذَا أَمَرْتُ لَمْ تُطِعْ وَ إِذَا دَعَوْتُ لَمْ تُجِبْ. إِنْ [أُهْمِلْتُمْ] أُمْهِلْتُمْ خُضْتُمْ وَ إِنْ حُورِبْتُمْ خُرْتُمْ، وَ إِنِ اجْتَمَعَ النَّاسُ عَلَى إِمَامٍ طَعَنْتُمْ وَ إِنْ أُجِئْتُمْ إِلَى مُشَاقَّةٍ نَكَصْتُمْ. لَا أَبَا لِغَيْرِكُمْ! مَا تَنْتَظِرُونَ بِنَصْرِكُمْ وَ الْجِهَادِ عَلَى حَقِّكُمْ، الْمَوْتَ أَوِ الذُّلَّ لَكُمْ؟ فَوَاللَّهِ لَئِنْ جَاءَ يَومِي وَ لَيَأْتِيَنِّي لَيُفَرِّقَنَّ بَيْنِي وَ بَيْنَكُمْ وَ أَنَا لِصُحْبَتِكُمْ قَالٍ وَ بِكُمْ غَيْرُ كَثِيرٍ. لِلَّهِ أَنْتُمْ، أَمَا دِينٌ يَجْمَعُكُمْ وَ لَا حَمِيَّةٌ تَشْحَذُكُمْ؟ أَوَ لَيْسَ عَجَباً أَنَّ مُعَاوِيَةَ يَدْعُو الْجُفَاةَ الطَّغَامَ فَيَتَّبِعُونَهُ عَلَى غَيْرِ مَعُونَةٍ وَ لَا عَطَاءٍ، وَ أَنَا أَدْعُوكُمْ وَ أَنْتُمْ تَرِيكَةُ الْإِسْلَامِ وَ بَقِيَّةُ النَّاسِ إِلَى الْمَعُونَةِ أَوْ طَائِفَةٍ مِنَ الْعَطَاءِ [فَتَتَفَرَّقُونَ] فَتَفَرَّقُونَ عَنِّي وَ تَخْتَلِفُونَ عَلَيَّ؟ إِنَّهُ لَا يَخْرُجُ إِلَيْكُمْ مِنْ أَمْرِي [رِضًا] رِضًى فَتَرْضَوْنَهُ وَ لَا سُخْطٌ فَتَجْتَمِعُونَ عَلَيْهِ، وَ إِنَّ أَحَبَّ مَا أَنَا لَاقٍ إِلَيَّ الْمَوْتُ. قَدْ دَارَسْتُكُمُ الْكِتَابَ وَ فَاتَحْتُكُمُ الْحِجَاجَ وَ عَرَّفْتُكُمْ مَا أَنْكَرْتُمْ وَ سَوَّغْتُكُمْ مَا مَجَجْتُمْ. لَوْ كَانَ الْأَعْمَى يَلْحَظُ أَوِ النَّائِمُ يَسْتَيْقِظُ. وَ أَقْرِبْ بِقَوْمٍ مِنَ الْجَهْلِ بِاللَّهِ قَائِدُهُمْ مُعَاوِيَةُ وَ مُؤَدِّبُهُمُ ابْنُ النَّابِغَةِ. ✳️ 1. نكوهش كوفيان *️⃣ خدا را بر آنچه كه خواسته و هر كار كه مقدّر فرموده ستايش مى كنم، و او را بر اين گرفتار شدنم به شما كوفيان مى ستايم. اى مردمى كه هر گاه فرمان دادم اطاعت نكرديد، و هر زمان شما را دعوت كردم پاسخ نداديد، هر گاه شما را مهلت مى دهم در بيهودگى فرو مى رويد، و در هنگامه جنگ سست و ناتوانيد، اگر مردم اطراف امام خود جمع شوند طعنه زده، و اگر شما را براى حل مشكلى بخوانند سرباز مى زنيد. پدر مباد دشمنان شما را براى پيروزى منتظر چه چيزى هستيد? چرا براى گرفتن حق خود جهاد نمى كنيد? آيا در انتظار مرگ يا ذلّت هستيد? به خدا سوگند، اگر مرگ من فرا رسد -كه حتما خواهد رسيد- بين من و شما جدايى خواهد افتاد، در حالى كه من از همنشينى با شما ناراحت، و حضورتان براى من بى فايده بود.. ✳️ 2. علل سقوط و انحطاط فكرى كوفيان *️⃣ خدا خيرتان دهد، آيا دينى نيست كه شما را گرد آورد؟ آيا غيرتى نيست كه شما را براى جنگ با دشمن كند؟ شگفت آور نيست كه انسان هاى جفا كار پست را مى خواند و آنها بدون انتظار كمك و بخششى از او پيروى مى كنند و من شما را براى يارى حق مى خوانم، در حالى كه شما بازماندگان اسلام، و يادگار مسلمانان پيشين مى باشيد، با كمك و عطايا شما را دعوت مى كنم ولى از اطراف من پراكنده مى شويد، و به و روى مى آوريد. نه از دستورات من راضى مى شويد، و نه شما را به خشم مى آورد كه بر ضد من اجتماع كنيد، اكنون دوست داشتنى ترين چيزى كه آرزو مى كنم، مرگ است. كتاب خدا را به شما آموختم، و راه و رسم استدلال را به شما آموزش دادم، و آنچه را كه نمى شناختيد به شما شناساندم، و دانشى را كه به كامتان سازگار نبود جرعه جرعه به شما نوشاندم. اى كاش نابينا مى ديد و خفته بيدار مى شد. سوگند به خدا چه نادان مردمى كه رهبر آنان معاويه، و آموزگارشان پسر نابغه ( عمروعاص) باشد. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید * خطبه در يك نگاه *يا جهاد يا در انتظار مرگ و ذلت بودن *همه گفتنى ها را گفتم اما... *فرق ميان «مَعُونه» و «عطا» *خدمات چهارگانه فرهنگى امام 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " برای و رزمندگان " https://eitaa.com/sahife2/56476 صحیفه سجادیه ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
2 ✳️ زُهَرى از امام سجّاد عليه السلام درباره عصبيّت پرسيد: حضرت در جواب فرمود: الْعَصَبِيَّةُ الَّتى‏ يَأْثَمُ عَلَيها صاحِبُها أَنْ يَرَى الرَّجُلُ شِرارَ قَوْمِهِ خَيْراً مِنْ خِيارِ قَوْمٍ آخَرِينَ وَ لَيْسَ مِنَ الْعَصَبِيَّةِ أَنْ يُحِبَّ الرَّجُلُ قَوْمَهُ وَلكِنْ مِنَ الْعَصَبِيَّةِ أَنْ يُعينَ قَوْمَهُ عَلَى الظُّلْمِ تعصّبى كه انسان به خاطر آن گناهكار مى‏شود اين است كه اشرار قومش را بهتر از نيكان قوم ديگر بداند، اما اينكه انسان نژاد خويش را دوست دارد عصبيّت نيست، عصبيّت آن است كه انسان قبيله خود را در ستمگرى يارى دهد. به هر حال وجود چنين حالتى در بشر يا جامعه، باعث عقب ماندگى و زوال آن خواهد شد و پرده‏هاى سنگينى بر عقل و فكر آدمى مى‏اندازد. بهترين راه مبارزه با خوى زشت كينه‏توزى و تفرقه افكنى، علاوه بر نگرانى از موقعيّت دشمن؛ تلاش براى بالا بردن، سطح فرهنگ و ايمان هر ملّت است؛ هر چند بايد در برابر شيوه سلطه‏گرى و دشمن‏سازى انسان‏هاى فريب خورده، آمادگى روحى و قلبى و بهره‏گيرى از امكانات دفاع را فراهم نمود. امام صادق عليه السلام فرمود: لقمان حكيم در سفارش‏هاى خويش به فرزندش مى‏گويد: يا بُنَىَّ! لِيَكُنْ مِمَّا تَتَسَلَّحُ بِهِ عَلَى عَدُوِّكَ وَ تَصْرَعُهُ الْمُماسَحَةُ وَ إِعلانُ الرِّضا عَنْهُ وَ لاتُزاوِلْهُ بِالْمُجانَبَةِ فَيَبْدُوَ لَهُ ما فى‏ نَفْسِكَ فَيَتَأَهَّبَ لَكَ. فرزندم! از جمله چيزهايى كه بايد در برابر دشمنت به آن مسلّح شوى و در نتيجه او را به خاك افكنى، اين است كه با او به زبان گرم و نرم سخن گويى و وانمود كنى كه از وى خرسند هستى و از او دورى نكنى تا آن چه در درونت مى‏گذرد بر او آشكار شود؛ پس، خودش را در برابر تو آماده سازد. يعنى با زبان مدارا و آشتى با او راه بيايى، ولى در باطن غضب و نفرت خودت را پنهان نگه دارى، تا دشمن با خيال خام خودش در برابر تو قدرت نمايى كند و سپس در وقت مناسب او را سركوب كنى. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏10، ص: 30 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
Doa27Sahifeh.mp3
35.19M
🔈 «دعای صحیفه سجادیه ، دعای امام سجاد (علیه‌السلام) برای » 👤حاج میثم 🏷 🆔 @sahife2
اگه یه شیعه انگلیسی گفت: فلسطینی‌ها سنی‌ان به ما چه؟ دعای ۲۷ صحیفه سجادیه را نشونش بدید که امام برای سلامتی و موفقیت رزمندگان و مرزداران اسلام دعا میکند. بعد بپرسید رزمندگان زمان امام سجاد شیعه بودن یا سنی؟ بعد برا چه حکومتی مرزبانی می‌کردند؟ بنی‌امیه! جالبه که حتی برای حامیان رزمندگان دعا می‌کنند. 🆔 @sahife2
🎥 : از بانویی که با کودک خود روی سکوی قهرمانی رفت تشکر می‌کنم (بشنوید ) . *️⃣ساره جوانمردی برای دریافت مدال نقره در مراسم اهدای مدال تپانچه بادی 10 متر زنان مسابقات پاراآسیایی هانگژو، با نوزاد 3 ماهه خود روی سکو رفت . 🆔 @sahife2