eitaa logo
همگام با صحیفه تا ظهور
1.2هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
712 ویدیو
72 فایل
جامعه سازی مبتنی برصحیفه سجادیه ⛔کپے مطالب كانال بدون ذکر آدرس کانال شرعا مجاز نمے باشد ارتباط با ادمین @zainab_moradi @parastoo_khodabande @Mohsen_shirmohammadi
مشاهده در ایتا
دانلود
بفرمایید هیئت 📌در ماه محرم و صفر کلاس صحیفه سجادیه کودکان متفاوت از بقیه سال برگزار خواهد شد کلاس را به دو بخش تقسیم می کنیم 👇 🔰بخش اول: همان مباحث صحیفه سجادیه است 🏴بخش دوم: هیئت داریم اما هیئتی که مسئولیت آن با خود بچه ها است که همه کارها را خود بچه ها انجام خواهند داد ✅بچه ها را به تعداد هفته ای که کلاس داریم گروه بندی کرده و هر هفته مسئولیت هیئت با یک گروه می باشد ⭕️این برنامه صرفا برای اعضای کلاس صحیفه سجادیه است فقط جهت یک برای کانون ها و مراکز فعال فرهنگی ارائه می شود ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴🏴 شب ششم: بدعت بدعت از جهت لغوی به‌معنای نوآوری است، اما وقتی می‌آید در ساحت معارف به معنای اضافه کردن یا کم کردن از دین است، یعنی نوآوری در دین نه یک نوآوری معقولِ مقبول باشد، لذا یا چیزی از دین را که جزء مسلّمات دین است می‌‌خواهند کَمش کنند، بَرِش‌دارند، این می‌شود بدعت، یا یک چیزی را که ربطی به دین ندارد به دین اضافه کنند وارد محیط دین کنند، این هم می‌شود بدعت. که البته این دومی‌اش را بیشتر می‌‌گویند «ادخال ما لیس من الدین فی الدین» یعنی چیزی را که ربطی به دین ندارد شما به اسم دین وارد دین کنید. لذا امام سجاد علیه السلام یکی از توفیقاتی که در دعای ششم صحیفه سجادیه از خدا می خواهند: 🍃وَ مُجَانَبَةِ الْبِدَعِ... خدایا به ما توفیق دوری از بدعت بده...🍃 در مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام)وقتی اهل قیاس این‌ها را با شیاطین معرفی می‌کنند نکته‌اش همین است، یعنی کسانی هستند که خیلی بی‌قاعده، بدون التزام به ضوابط شریعت چیزی را که هیچ ربطی به دین خدا ندارد این را به اسم دین اولاً مطرح می‌کنند، دوماً منتشرش می‌کنند، انتشار می‌دهند، یعنی چیزی را که ربطی به دین ندارد به دین منتسب می‌کنند و به عنوان دین معرفی‌اش می‌کنند. این می‌شود بدعت. پیامبر اعظم فرمودند «كُلُّ بِدْعَةٍ ضَلاَلَةٌ وَ كُلُّ ضَلاَلَةٍ فِي اَلنَّارِ؛ هر بدعتی گمراهی و ضلالت است و هر گمراهی در جهنم است، در آتش است». از این رو مواجهه‌ با بدعت‌گذاران و طرد آن‌ها در جامعه ضروری است لذا امام سجاد (علیه‌السلام) در دعای بیستم صحیفه سجادیه به روشنی اعلام می‌کند اگر می‌خواهید فضیلت‌ها در شما به کمال برسد علاوه بر این‌که دوام طاعت می‌خواهید، علاوه بر این‌که لزوم جماعت و پیوند با آن شبکه‌ی مؤمنین را بر محور امام حق می‌خواهید، علاوه بر همه‌ی این‌ها «وَرَفْضِ اَهْلِ الْبِدَعِ » را هم می‌خواهید. یعنی باید نگاه سلبی هم داشته باشید، تنها نگاه ایجابی کفایت نمی‌کند، نگاه سلبی یعنی مواجهه‌ی با بدعت‌گذاران و طرد آن‌ها، آن هم با کلمه‌ی «رَفْضِ»، رفض طرد است آن هم یک طرد تند و تیز است که می‌گوید بدعت‌گذاران را باید دور بیندازید «وَرَفْضِ اَهْلِ الْبِدَعِ». این کلمه‌ی «وَمُسْتَعْمِلِي الرَّاْيِ الْمُخْتَرَعِ» هم ادامه‌اش هست، یعنی کسانی که خودشان کاری به وحی و منابع وحیانی و این‌ها ندارند، این‌ آراء خودساخته را این‌ها به کار هم می‌گیرند «وَمُسْتَعْمِلِي الرَّاْيِ الْمُخْتَرَعِ» این‌ها را بر اساس او برنامه‌ریزی می‌کنند، بر اساس او اقدام می‌کنند، بر اساس او گروه‌سازی می‌کنند، تشکل‌سازی می‌کنند. حالا این‌ها را باید رفض‌شان کنید. زیرا جریان بدعت و بدعت‌گذاری و بدعت‌گذاران همه‌شان ریشه‌ی کفر دارد، قیافه گاهی قیافه‌های ایمانی است، گاهی لباس ما را دارند، اتفاقاً با این لباس بدعت درست می‌کنند ولی اصل ریشه در کفر است لذا شناخت این‌ها البته بصیرت هم می‌‌خواهد و رفض این‌ها و افشاگری این‌ها هم کار جدی است که اولاً باید مراکز علمیِ‌ ناب دینی این کار را به عهده داشته باشد، وظیفه‌ی آن‌هاست، بعد هم باید جامعه‌ی مؤمنین کسانی را که در جریان بدعت‌گذاری هستند این‌ها را طرد کند تا این‌ها منزوی بشوند. وَالا این‌ها اگر پرچم‌داری کنند خیلی‌ها را با خودشان به سمت جهنم خواهند برد. از این رو این صیانت خیلی لازم و ضروری است. لذا امام حسین (علیه السلام) براى از بین بردن بدعتها در جامعه ایجاد شده بود و احیاى سنّت های رسول الله صلی الله علیه و آله قیام کردند ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1 🏴🏴🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❄️💠❄️💠❄️💠❄️💠 ✅ واقعه کربلا و صحیفه سجادیه 👌همچنین واقعه عاشورا آنقدر مهم است که یک امام معصوم، پیام های آن را در قالب دعا منتشر می کند. اولین پیام صحیفه سجادیه بازگشت به ولایت است: اگر نبوت را از توحید جدا کنید، شرک پدیدار می شود. حقیقت توحید در نبوت است که نمایان می شود. همچنین است اگر ولایت را از نبوت جدا کنید. یعنی حقیقت نبوت هم به ولایت گره خورده است. شما در صحیفه سجادیه 272 بار کلمه ی صلوات را مشاهده می کنید. ❌ وقوع حادثه ی کربلا به دلیل فاصله گرفتن و جدا شدن مردم از ولایت و امامت است: چون مردم از امامت و ولایت فاصله گرفتند، اهل بیت (ع) برای مردم تبدیل به انسان های معمولی شدند و این فاصله تا جایی ادامه یافت که فرزند پیامبر را کشتند. دومین پیام صحیفه سجادیه شایستگی و شایسته سالاری در زعامت و رهبری است: کار امت به جایی رسیده بود که میزان و ملاک را در رهبری، قبیله گرایی و تفکر حزبی و در نظر گرفتن سن و سال افراد می دانستند. این تفکر یعنی تنزل مقام رهبری و به روی کار آمدن فردی مثل یزید خروجی این نگاه بود. 🌐 @sahifehsajjadieh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علی القاسم بن الحسن(ع) ذکر کاشی های باب المجتبی یا قاسم است ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
چرایی سه بار، بر روی پای راست زدن در آخر اینجا بخوان👇 https://eitaa.com/deldadegan_yar_ghayeb/492
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴🏴 شب هفتم: خانواده خانواده يكى از مهم ترين نهادهاى جامعه به شمار مى آيد که قدرتمندترين كانون اثرگذارى و مؤثرترين مركز براى سامان دهى اجتماع و عامل تشكل و نظام دهى به جامعه است. لذا امام سجاد علیه السلام در دو دعای ۲۴ و ۲۵ به بحث خانواده یعنی والدین و فرزندان می پردازد و در این دو دعا نکاتی در باب وظایف هر یک از آنها بیان می دارند مثلا در مورد رفتار فرزندان با والدین می‌فرمایند: «در دل من انداز که تکالیف خود را درباره آنان بشناسم و وظایف خود را به کمال فراگیرم و توفیق ده تا آن‌چه مرا آموخته‌ای، به کار بندم و آن‌چه به تعلیم تو دریافته‌ام، انجام دهم؛ چنان‌که هیچ‌یک از دانسته‌هایم عمل ناکرده نماند و اعضای من در آن چه آموخته‌ام گرانی نکند.» یا به نوع برخورد و چگونگی اندیشه و عمل نسبت به والدین می‌پردازند و نوع عالی رفتار با ایشان را به طریق غیرمستقیم و در قالب دعا به ما یادآور می‌شوند: «خدایا! چنان کن که هیبت پدر و مادر در دل من چون هیبت پادشاهی خودکام قرار گیرد، اما من با آن‌ها مانند مادر مهربان باشم. همچنین به اشتباهات رفتاری در برخوردها ممکن است پیش بیاید اشاره کرده و به‌گونه‌ای در صدد جبران این کمبودهاست: «خدایا! اگر آزاری از من بدان‌ها رسید یا ناپسندی از من دیدند، یا حقی از آن‌ها پیش من ضایع شد، آن را موجب ریزش گناهان و بلندی درجات اخروی و افزایش حسنات آن‌ها قرار ده، ای کسی که سیئات را به چندین برابر حسنات مبدل می‌کنی.» لذا می بیینم نگاه امام چند بعدی است لذا هم به فاع توجه و دقت دارند و هم به مخاطب چرا که در یک خانواده اسلامی اساس بالندگی است. نوع صدا زدن، نوع تعامل و نوع درخواست از اعضای خانواده نسبت به یک موضوع و ... باید همراه با تکریم و احترام باشد. خود وجود مقدس امام حسین(ع) الگوست امام حسین(ع) در قبال همسر و فرزند خویش رفتاری صمیمانه همراه با تکریم و احترام داشتند. جالب است که امام(ع) از هنر شعر در این مسیر بهره می‌گرفتند. ایشان خطاب به حضرت رباب می‌فرمود: «لَعَمْرُک اِنِّنی لَاُحِبُّ دارا تَحُلُّ بها سکینةُ و الربابُ»‌، «اُحبِّهما وَ اَبْدُلُ جُلَّ حالی وَ لَیْسَ لِلاَئمی فیها عِتابُ؛ به جان تو سوگند، من خانه‌ای را دوست دارم که سکینه و رباب در آن باشند. آنها را دوست دارم و تمامی دارایی‌ام را به پای آنها می‌ریزم و هیچ کس نباید در این باره با من سخنی بگوید.» این ابیات نهایت عشق و صفای درونی امام حسین(ع) نسبت به خانواده‌اش را نمایش می‌دهد خروجی تربیت حسینی(ع) را در افرادی همچون علی اکبر می‌توان یافت. ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1 🏴🏴🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا