eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
4.8هزار ویدیو
443 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 حضرت خدیجه کبری اولین شیعه علی علیه السلام 🔸رسول خدا بعد از آنکه به رسالت مبعوث گردیدند حضرت علی علیه‌السلام و حضرت سلام‌الله‌علیها به ایشان ایمان آورده و بیعت کردند بعد از بیعت پیامبر، حضرت از همسرش خواست که با امامِ بعد از پیامبر ‌یعنی مولا علی بیعت کند و به ولایت ایشان اقرار کند که ام المومنین بی‌درنگ با امیرالمومنین بیعت کرد: ✍️ شیخ الاسلام علامه مجلسی مینویسد:: 📝 رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: ‌ای خدیجه این علی است مولای تو و مولا و امام مومنین بعد از من. حضرت خدیجه فرمود: راست فرمودی‌ ای رسول خدا! همانا من همان‌گونه که شما فرمودی با او بیعت کردم؛ خداوند و تو را بر این کار شاهد می‌گیرم و همانا برای شهادت خداوند گواه و دانا کفایت می‌کند. 📚بحار الأنوار ج 18 ص 233
بمناسبت سالروز رحلت حضرت ابوطالب سلام الله علیه ◾️ علیه السلام شفیع گنهکاران 📚 الاحتجاج، جلد۱ ، صفحه ۳۰۱.ط منشورات الشریف الرضی ╭─═ঊঈ علے ঊঈ═─╮ ╰─═ঊঈ مولا ঊঈ═─╯
بمناسبت سالروز رحلت حضرت ابوطالب سلام الله علیه ◾️ علیه السلام شفیع گنهکاران در "کتاب شریف " در مورد حضرت ابوطالب ، روایتی بسیار زیبا نقل میکند و مینویسد: ◼️ عنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ کَانَ ذَاتَ یَوْمٍ جَالِساً فِی الرَّحْبَةِ وَالنَّاسُ حَوْلَهُ مُجْتَمِعُونَ فَقَامَ إِلَیْهِ رَجُلٌ فَقَالَ: یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْتَ بِالْمَکَانِ الَّذِی أَنْزَلَکَ اللَّهُ بِهِ وَأَبُوکَ ؟ 👈 فقَالَ لَهُ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ: مَهْ فَضَّ اللَّهُ فَاکَ وَالَّذِی بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ نَبِیّاً لَوْ فِی کُلِّ مُذْنِبٍ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ لَشَفَّعَهُ اللَّهُ فِیهِمْ أَبِی مُعَذَّبٌ فِی النَّارِ وَابْنُهُ وَالَّذِی بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ نَبِیّاً إِنَّ نُورَ أَبِی یَوْمَ الْقِیَامَةِ لَیُطْفِئُ أَنْوَارَ الْخَلَائِقِ کُلِّهِمْ إِلَّا خَمْسَةَ أَنْوَارٍ نُورَ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه وآله) وَنُورِی وَنُورَ الْحَسَنِ وَنُورَ الْحُسَیْنِ وَنُورَ تِسْعَةٍ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ فَإِنَّ نُورَهُ مِنْ نُورِنَا خَلَقَهُ اللَّهُ تَعَالَى قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ آدَمَ علیه السلام بِأَلْفَیْ عَام ◼️از امام صادق(علیه السلام) از پدرانش علیهم السلام نقل است: که امیرالمومنین علیه السلام روزى در فضاى مسجد نشسته بود، و مردم گرد او جمع بودند که مردى برخاسته و گفت: اى امیرالمومنین چطور مى‏ شود که شما در مکانى هستى که خداوند شما را در آن مکان فرو آورده، در حالى که پدر تو به در عذاب است؟ 👈امیرالمومنین علیه السلام فرمود: خدا زبانت را ببرد! قسم به خدایى که محمد(صلی الله علیه و آله) را به پیامبرى مبعوث فرمود، اگر پدرم تمام گناهکاران زمین را شفاعت کند خداوند آن را مى ‏پذیرد، مگر مى‏ شود که پدرم به آتش در عذاب باشد و فرزند او قسیم بهشت و جهنم باشد؟ 👈قسم به آنکه محمد(صلی الله علیه وآله) را به پیامبرى مبعوث فرمود بى ‏شک نور پدرم در روز قیامت همه انوار خلایق، جز پنج نور: نور محمد(صلی الله علیه و آله) و نور من و نور حسن و نور حسین و نور نه فرزند از اولاد حسین را خاموش و بى ‏اثر مى‏ سازد، زیرا نور او از نور ما است، خداوند آن را دو هزار سال پیش از خلق آدم آفریده است 📚 الاحتجاج، جلد۱ ، صفحه ۳۰۱.ط منشورات الشریف الرضی ╭─═ঊঈ علے ঊঈ═─╮ ╰─═ঊঈ مولا ঊঈ═─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مادربزرگ حضرت ارباب، بانو 🔊با اجرای ▪️ویژه سالروز وفات حضرت سلام الله علیها
✨💫✨💫✨💫✨ ❇️ روزه خواری معذورین ❇️ 💢سوال : کسی که معذور است می تواند در مقابل دیگران چیزی بخوره و روزه خواری کند؟ ✅ پاسخ: 👇👇 ✍️ آیت الله خامنه ای: در صورتي که روزه خواري صدق نکند اشکالي ندارد. ✍️ آیت الله مکارم شیرازی: روزه خواری حتی برای افراد معذور در ملا عام قطعا جایز نیست. ✍️ آیت الله سیستانی: اگر هتك ماه مبارك باشد جايز نيست. ✍️ آیت الله وحید خراسانی: از این کار در ملأ عام اجتناب نماید. ✍️ آیت الله شبیری : انجام کاری که بی احترامی به ماه رمضان یا معرضیت سوء استفاده دیگران نسبت به روزه خواری شود جایز نیست بنابراین در نوع موارد روزه خواری علنی جایز نیست. ✍️ آیت الله فاضل : کسی که معذور از روزه گرفتن است باید از خوردن روزه به صورت علنی نزد دیگران خودداری کند و اگر روزه خواری هرچند با عذر شرعی باشد در مقابل دیگران ایجاد مفسده کند حرام و گناه است. *ء*-----------------*ء* 📚 منبع: 📝 استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات اداره تبلیغ اینترنتی حوزه های علمیه ---------------------------
♦️رعایت تقوای اجتماعی یکی از زمینه‌های ظهور است 🎤 گفتگوی خبرگزاری ایکنا با حجت‌الاسلام : ✅ منظور از تقوای اجتماعی این است که فرد تلاش می‌کند اوامر الهی را از واجبات و محرمات در هنگام ورود به بستر جامعه و مواجهه با دیگران‌، رعایت کند. ✅برخی افراد ممکن است در انجام امور فردی و مسائل شخصی نظیر به جا آوردن نماز و روزه و ... تقوای الهی را پیشه کنند، اما در ورود به اجتماع و مواجهه با آحاد جامعه، تقوای اجتماعی را مورد توجه قرار نمی‌دهند. ✅ اگر این موضوع از سوی همه منتظران و دوستداران امام زمان(عج) مورد دقت قرار گیرد، تقوای اجتماعی در تک‌تک افراد جامعه شکل خواهد گرفت و تبدیل به تقوای جمعی شده و شاهد جامعه تقوامحور خواهیم بود. ✅تقوای جمعی بدان معناست که تعداد کثیری از آحاد جامعه عامل به تقوا باشند تا اندازه‌ای که برآیند و عمومیت جامعه نشانگر رعایت تقوا در معاشرت‌های اجتماعی و بایسته‌های حضور در جامعه از سوی اکثریت افراد باشد. ✅بر اساس آیه «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‌ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ»،خداوند وعده داده است که اگر باور به خدا، تقوا و اجرای اوامر الهی در جامعه جریان پیدا کند و هر فرد بر اساس منافع خودش عمل نکند، ما برکات آسمان و زمین را بر آن جامعه نازل خواهیم کرد. ✅ در صورت رعایت تقوا در جامعه می‌توان امیدوار بود که خداوند تفضل کرده، ظهور امام زمان(عج) را تسریع و برکات آسمان و زمین را به برکت ظهور بر همه مردم نازل فرماید. 👈متن گفتگوی استاد را در آدرس زیر مطالعه فرمایید👇👇 https://b2n.ir/molla27
6-امدادهای غیبی در ظهور - صبر ویاری دین خدا.mp3
5.23M
♦️ 🔹قسمت6️⃣ ✅ جایگاه امدادهای غیبی در امر ظهور 🎧 حجت‌الاسلام 👈با تشکر از بنیاد حضرت مهدی موعود دزفول
✅ 30 روز از ماه مبارک رمضان با 300 نکته قرآني 🔰 / حجت الاسلام 📩 10 نکته قرآنی روز دهم ماه مبارک رمضان 1️⃣ فعل «غَنِمْتُمْ» در آیۀ 41 سوره انفال، از نظر لغوی یعنی غنیمت و سودی که برده‌اید پس تنها به غنایم جنگی اختصاص ندارد و آنچه در جنگ بدر روی داده، زمینه‌ای برای ذکر حکم کلی خمس دربارۀ هر فایده و غنیمتی‌ است. افزون بر آن، روایات فراوانی از امامان شیعه(ع) بر لزوم خمس در همۀ فواید حاصله موجود است که مفسر آیه شمرده می‌شود؛ 2️⃣ ظلاَّمٍ» صیغۀ مبالغه به معنای بسیار ظلم‌کننده است. در آیۀ 51 می‌گوید: «خداوند بسیار ظلم‌کننده نیست». هدف آن نیست که او ظلم اندکی می‌کند؛ بلکه منظور آن است که اگر خداوند بی‌سبب مردم را در آتش جهنم اندازد، بسیار ستمکار خواهد بود. اما خداوند چنین نیست و کسی را بدون جرم، مجازات نخواهد کرد. 3️⃣ " ريح" در آیه 47 سوره انفال ( وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُم ) به معنى باد است و این کلمه اشاره لطيفى به اين معنى است كه قوت و عظمت و جريان امور بر وفق مراد و مقصودتان از ميان خواهد رفت زيرا هميشه وزش بادها سبب حركت كشتى‏ها به سوى منزل مقصود بوده است، و در آن زمان كه تنها نيروى محرك كشتى وزش باد بود اين مطلب فوق العاده اهميت داشت.د. 4️⃣ در آیه 52 انفال فرمود: لَمْ يَكُ مُغَيِّراً نِعْمَةً أَنْعَمَها عَلى‏ قَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ« یعنی مشکلاتی که در دنیا دامنگیر انسان می‌شود یا به سبب عدم مواجهه درست با طبیعت خدادادی است و یا به علت عدم توجه به خدا و دستورهای اوست. بنابر این می‌توان گفت بلای کرونا در هر حال برخاسته از کردار خود انسانها است. 5️⃣ آیۀ 65 بردبار بودن مؤمنان و معرفت و درک آنان دربارۀ مبدأ و معاد را سبب غلبۀ یک مؤمن بر ده کافر می‌داند؛ ولی در آیۀ 66 بردباری سبب غلبۀ یک مؤمن بر دو کافر بیان می‌شود بنابراین مهم عقیده خود فرد است و رهبری زمینه ساز است پس ممکن است در جوار امام معصوم هم باشیم اما ایمانمان ضعیف‌تر هم بشود چون عمل به دستور مهم است. مانند خلفای سه‌گانه 6️⃣ خداوند از تعرض هر موجودی مصون و آسیب‌پذیری به او ناممکن است؛ بنابراین منظور از خیانت به خدا در آیۀ 71 کفر و اصرار در خاموش کردن نور خداوندی در میان مردم و نیرنگ برای رسیدن به این هدف پلید است. 7️⃣ آیه 72 در مدح مهاجرین و انصار است و البته تنها تا زمان نزول خود اثبات می‌کند کسانی که به قصد قربت و در مسیر خداوند با مال و جان خود مجاهده و هجرت کرده‌اند، افراد نیکویی هستند؛ مشروط به آنکه تا آخر عمر خود با ایمان و عمل صالح باقی بمانند. پس این آیه دلالت بر خوبی خلفای سه‌گانه ندارد. 8️⃣ برای واژۀ «إِلاًّ» که مادۀ اصلی آن «إلل» است، دو معنا گزارش شده: یکی پیمان و دیگری خویشاوندی 9️⃣ جملۀ «وَ لَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذينَ جاهَدُوا مِنْكُمْ» در سوره توبه آیۀ 16 ـ با توجه به دانش مطلق و بی‌کران خداوند ـ یعنی هنوز علم خداوند به تحقق جهاد شما در خارج تعلق نگرفته؛ پس مراد از نفی علم خدا، نفی وجود معلوم او در ظرف خارج و عالم واقعیت است. 🔟 واژۀ «نَعيمٌ» در آیۀ 21 سوره توبه به معنای نعمت‌های فراوان و گسترده است؛ بنابراین «نَعيمٌ مُقيمٌ» به معنای نعمت‌های فراوان و جاودانه است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 باب توبه بر روی یزید هم بسته نبود... به شرط نیّت و عزم راسخ
بارگاه و حرم مطهرحضرت_ابوطالب (صلوات الله علیه) در قبرستان حجون مکه ی معظمه، قبل از تخریب، توسط وهابیون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 استدلال جالب و شنیدنی در اثبات اسلام و ایمان علیه السلام 🎙 آیت الله 💥ببینید و انتشار دهید 🏴 سالروز وفات عموی و پدر علیهم السلام ┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 (۳) ویژه برنامه های فرهنگی(مجازی) مجمع عالی حکمت اسلامی در ماه مبارک ۱۳۹۹ 🔹آیت الله محمدباقر تحریری 🔸ویژگی های روزه
تصویر مرقد حضرت خدیجه قبل از تخریب توسط وهابیت
☑️ حضرت خدیجه: مبارزه با در «فرهنگ‌ جاهلی» 💎 علامه جوادی آملی: 🔴این عصر، است که فرهنگ، است، «دلالی» است، نه تحقیق و نه استدلال! در چنین عصری خدیجه کبریٰ عالمه، عابده، زاهده، موحده‌ ای بود، مادرمان این است. ما فخر می‌ کنیم که چنین مادری داریم! درست است او دوازده معصوم و معصومه به بار آورد؛ اما مادر ما هم هست. قدر این مادرها را بدانیم! چه کسی آن روز او را موحّد کرد؟ در کدام مکتب درس خواند؟ این «حنفاء» قبلاً این طور بودند، این بخش فرهنگی که وجود مبارک مادر ما، خدیجه کبریٰ (عَلَیها آلَافُ التَّحِیةِ وَ الثَّنَاء)، آمده فرهنگ عقلانیت را در فضای جاهلی پیاده کرد. 🔶چون آن فرهنگ «فرهنگ جاهلی» بود، هم داشتند، اقتصاد جاهلی در محدوده دور می‌ زند. 🔵 در «جاهلیت کهن» که دین در سوره «احزاب» به ما گفت، نه جاهلیت کهنه، نه جاهلیت تازه «لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیةِ الْأُولى‏» (احزاب/۳۳) در آن جاهلیت که یک پیمان تجاری و اقتصادی رسمی بود، از یک سو؛ دامن ‌فروشی یک تجارت رسمی بود که فرمود: «لا تُكْرِهُوا فَتَیاتِكُمْ عَلَی الْبِغاءِ إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّنا»(نور/۳۳) 📗از سوی دیگر؛ هر دو را حضرت خدیجه خط بطلان بست، مال فراوان داشت، هم را تحریم کرده بود، هم را، این کار مادر ماست. آن ثروت کلان، نیازی نداشت که انسان کالای «مال التجارة» را در آن راه ناامن از شام به مکه و از حجاز به مکه ببرد، این با می ‌توانست آسوده زندگی کند، هم جلوی ربا را گرفت، هم به آیه نیامده: «لا تُكْرِهُوا فَتَیاتِكُمْ عَلَی الْبِغاءِ إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّنا» که تجارتِ رسمی عده ‌ای بود، امروز هم در فضای مجازی تجارت رسمی یک عده است، همان جاهلیت کهن است، جلوی آن را گرفته است، این کار مادر ماست. 📘پس «فرهنگ» را عوض کرده، «اقتصاد» را عوض کرده، طهارت را عوض کرده، را تحریم کرده عمل کرده، این کار مادر ما بوده است. 📙 پس بنابراین ما اگر بخواهیم ببینیم آن ره ‌آوردش در اسلام چیست؟ الآن امروز ما باید همین کار را بکنیم، 1️⃣تبدیل «فرهنگ جاهلیت» به «فرهنگ عقلانی» یک؛ 2️⃣تحریم ، دو؛ 3️⃣تحریم «مراکز فساد» در فضای مجازی و غیر مجازی، سه؛ ☑️اینها کار مادر ما بود، اگر این مادر بخواهد از ما راضی بشود، باید راه او را طی کنیم. 📚 سخنرانی در همایش ملی ام المؤمنین خدیجه کبری (سلام الله علیها) ⏰ تاریخ: ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
📖 جزء دهم قرآن 🔸هر چه در توان دارید برای مهیا کردن تجهیزات نظامی به کار بگیرید تا دشمنان را به وحشت بیندازید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ایات مهدوی 8.mp3
3.15M
💠 سلسله مباحث 8️⃣ ❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 8️⃣ قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فصل رهایی (۸) _ ماه آزادی یک بیان نورانی مرحوم در توحید از وجود مبارک (سلام الله علیه) نقل می کند که ما دلمان می خواهد بخوانیم، چرا موفق نمی شویم؟ فرمود: (قَیَّدَتکَ ذُنُوبُک). این گناهی که روز انجام دادید، شما را است! بنابراین انسان نیست، از بهترین های الهی است. فرمود: ، است؛ کنید. با ، با ، با خودتان را آزاد کنید؛ (اِنَّ اَنفُسَکُم مَرهُونَه بِذُنُوبِکُم فَفُکُّوهَا بِاستِغفارِکُم)، با کردن خودتان را آزاد کنید؛ فک کنید، دِین تان را اداء کنید. و اگر ذنبی دارید، گناهی دارید؛ به وسیله اعمال خیر آنها را شستشو کنید. 🔶 ر.ک التوحید للصدوق / صفحه ۹۷ و وسائل الشیعه / جلد ۱۰ / صفحه ۳۱۴ ✅ درس خارج فقه _ قم ؛ ۱۳۹۸/۰۲/۱۱ 🖥برای ترویج و تبلیغ و انتشار آموزه های اصیل دینی خالصانه تلاش کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تفسیر آیات قرآن کریم در بیان رهبر انقلاب در ایام ماه مبارک رمضان 📹 جنگ احد و تأثیر گناه 💠 آیه١۵۵ سوره مبارکه آل‌عمران ✅ سی‌روز؛ سی‌تفسیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸‍ ‍ یازدهم ماه مبارک رمضان 🌸‍ َ〖اللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَيَّ فِيهِ الْإِحْسَانَ وَ كَرِّهْ إِلَيَّ فِيهِ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيَانَ وَ حَرِّمْ عَلَيَّ فِيهِ السَّخَطَ وَ النِّيرَانَ بِعَوْنِكَ يَا غِيَاثَ الْمُسْتَغِيثِينَ〗 ●خدایا در اين ماه نيكى را پسنديده من گردان، و نادرستي ها و نافرماني ها را مورد كراهت من قرار ده، و خشم و آتش برافروخته را بر من حرام گردان به يارى ات اى فريادرس دادخواهان.●