8-شرایط الهی ظهور.mp3
4.6M
♦️#شرایط_ظهور_از_دیدگاه_قرآن
🔹قسمت8️⃣
✅ شرایط الهی ظهور
🎧 حجتالاسلام #حسن_ملایی
👈با تشکر از بنیاد حضرت مهدی موعود دزفول
🌹
🌹🌹
🌹🌹🌹
🌸 جایگاه ثقل اکبر (قرآن کریم) نزد شیعه؟
پرسش⁉️
شیعه با استناد به حدیث ثقلین امامت امامان خود را اثبات می کند؛ امّا چرا احترامی را که برای ثقل اصغر (امامان اهل بیت) قائل است، برای ثقل اکبر (قرآن کریم) قائل نیست❓
✍️پاسخ اجمالی:
قرآن منبع اصلی استنباط «عقیده» و «عمل» شیعه است. شیعه معتقد است قرآن تنها کتابى است که سراسر آن صحیح است و غیر از قرآن، همه کتاب ها بدون استثنا قابل نقد و بررسى هستند. از نظر شیعه اگر اختلافى در مسأله اى رخ داد، حَکَم و داور در مورد آن مسأله قرآن است. شیعه تمام طعنه زنندگان بر قرآن از هر مسلکی را نقد می کند؛ از نظر شیعه رد و تکذیب قرآن و طعن زدن در دین از نشانه های ارتداد می باشد.
امّا اهل سنت روایات صحابه را بی چون و چرا می پذیرند و گاهی آن را بر قرآن ترجیح می دهند. حتّی بعضی از اهل سنت در مواجهه با قرآن به حدی آن را بی اعتبار کردند که «خبر واحد» را مهمتر از قرآن و نسخ کننده حکم آن می دانند؛ برای مثال خبر واحد ابوبکر را در ارث انبیاء بر قرآن ترجیح می دهند!
اگر شیعه به روایات اهل بیت توجه می کند به خاطر این است که آنها بهترین مفسر قرآن به شمار می روند. از نظر شیعه ثقل اصغر یا همان اهل بیت(ع) قرآن ناطق و مفسّر حقیقی قرآن می باشند و هر آنچه اهل بیت بیان می کنند بر گرفته از قرآن و سنت پیامبر(ص) است؛ لذا این دو از یکدیگر جدا نیستند تا شیعه بخواهد به یکی توجه کند و به دیگری بی توجه باشد.
✍️پاسخ تفصیلی:
https://makarem.ir/maaref/fa/article/index/418431/جایگاه-ثقل-اکبر-(قرآن-کریم)-نزد-شیعه؟
🌹
🌹🌹
🌹🌹🌹
#نکته_های_ناب
🔰آثار صدقه
#صدقه، آثار زیادی دارد. صدقه موجب دفع بلا و کلید #رزق است. این آثار را ائمه –علیهم السلام- بیان میفرمایند تا در اثر صدقه دادن، احساس #کمبود نشود؛ اگرچه به حسب ظاهر، کمبودی حاصل میشود ولی این صدقه به دست مالک حقیقی آن میرسد و گشایش نفسانی در صدقه دهنده ایجاد میکند.
🌸 بیانات استاد تحریری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ماه_رمضان
📽| شرح دعای روز دوازدهم #ماه_رمضان توسط آیت الله تحریری
🌸بیانات استاد تحریری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تفسیر آیات قرآن کریم در بیان رهبر انقلاب در ایام ماه مبارک رمضان
📹 نصرت الهی
💠 آیه۴٠ سوره مبارکه حج
✅ سی تفسیر کوتاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فصل رهایی _ اشتراکات مادی انسان با حیوان
ذات اقدس اله وقتی می خواهد افراد #متمکن و کسانی که متکاثرند و نه #کوثر دار، #وضع_مالی شان خوب است، به فکر #خوردن و #خوابیدن هستند، از این گونه مواد بخواهد نام ببرد؛ غالباً اینها را در کنار #حیوانات ذکر می کند؛ می فرماید: ما باران فرستادیم، آفتاب فرستادیم، کشاورزی به شما دادیم؛ (مَتاعاً لَکُم وَ لِاَنعامِکُم)، منتها اینها حالی شان نمی شود! فرمود: یک قدری خودتان بخورید، یک قدری به اسب هایتان بدهید. آنجا که سخن از #علم و #معرفت است، #علما و #فرشته ها مطرح اند؛ آنجا که سخن از خوردن است، اینها و #دام مطرح اند. (مَتاعاً لَکُم وَ لِاَنعامِکُم)، یک آیه؛ (کُلُوا وَ ارعَوا اَنعامَکُم)، #آیه دیگر. خودتان یک قدری بخورید، یک قدری هم به این اسب ها بدهید، یک قدری هم به این گاوها بدهید. این باید بفهمد که اینجا چه خبر است!! 🔶️ ر.ک سوره نازعات / آیه ۳۳ ، سوره عبس / آیه ۳۲ و سوره طه / آیه ۵۴
✅ درس خارج تفسیر قرآن کریم _ قم ؛ اسفند ۱۳۸۶
#آیت_الله_جوادی_آملی
#علامه_جوادی_آملی
#جوادی_آملی
#فصل_رهایی
#ماه_مبارک_رمضان
#رمضان_المبارک
#رمضان
#تکاثر
هدایت شده از حقیقت ناب
❤️یا اباعبداللـــــه (ع) ❤️
«اول صبح»⛅️
☄️✨پس از گفتن یڪ
بسم الله...
از دل و جان💚
تو بگو☄️✨
💕 «حسین اباعبدالله»💕
#السلام_علیڪ_یااباعبدالله
به رسم هر روز صبح با سلام
بر ارباب بی کفن روز مون رو شروع کنیم
اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَیْكَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما. بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَعَلى عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
صبحتون حسینی☀️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان
✨أللَّهُمَّ طَهِّرْنِی فيهِ مِنَ الدَّنَسِ وَ الْأَقْذار وَ صَبِّرْنِی فیهِ عَلَی کَائِنَاتِ الْأَقْدَارِ وَ وَفِّقْنِی فیهِ لِلتُّقَی وَ صُحْبَةِ الْأَبْرَارِ بِعَوْنِكَ یَا قُرَّةَ عَیْنِ الْمَساکین؛
✨خدایا! در این روز مرا از پلیدی و کثافات پاکساز و بر حوادث خیر و شرِ قضا و قدرت، صبر و تحمل عطا کن و بر تقوا، پرهیزکاری و مصاحبت نیکوکاران موفق دار. به یاری خود، ای مایۀ شادی و اطمینان خاطر مسکینان!
@dars_akhlaq (13).mp3
10.59M
🎙 صوت و شرح دعای روز #سیزدهم ماه مبارک رمضان
🔰 با صدای قاسم موسوی قهار
🔰و شرح آیت الله #مجتهدی تهرانی (ره)
🔸 بسم الله الرحمن الرحیم
🔹اللَّهُمَّ طَهِّرْنِي فِيهِ مِنَ الدَّنَسِ وَ الْأَقْذَارِ، وَ صَبِّرْنِي فِيهِ عَلَى كَائِنَاتِ الْأَقْذَارِ، وَ وَفِّقْنِي فِيهِ لِلتُّقَى وَ صُحْبَةِ الْأَبْرَارِ، بِعَوْنِكَ يَا قُرَّةَ عَيْنِ الْمَسَاكِينِ.
🔹 خدایا مرا در این ماه از آلودگیها و ناپاکیها پاک کن، و بر شدنی های مورد تقدیرت شکیبایم گردان، و به پرهیزگاری و هم نشینی با نیکان توفیقم ده، به یاری ات ای نور چشم درماندگان.
joze13.mp3
3.89M
✨💫✨💫✨💫✨
👩🏻 کفاره روزه زن باردار 👩🏻
💢سوال :
⁉️کفاره روزه ای که زن باردار بخاطر اینکه بچه دار است (چون روزه برای بچه ضرر دارد ) به عهده زن است یا به عهده شوهرش؟ و آیا جز نفقه او حساب میشود ؟
✅ پاسخ: 👇👇
📕آیت الله خامنه ای: بر عهده خودش می باشد
📗آیت الله مکارم : در صورتي که روزه گرفتن براي خود مادر ضرر داشته پرداخت کفاره آن نيز بر عهده خودش مي باشد اما اگر براي بچه ضرر داشته بنابراحتياط واجب بر عهده شوهر است.
📘آیت الله سیستانی: به عهده زن می باشد البته زنى كه زائيدن او نزديک است (ماه های هشت و نه) و روزه براى خودش يا حملش ضرر دارد ، روزه بر او واجب نيست ولی باید بعدا آن را قضا کند و براى هر روز يک مُد طعام (٧٥٠ گرم نان یا ماکارونی یا آرد) بابت کفاره به فقير دهد .واما زنى که در ماه های آخر بارداری نباشد (از ماه اول تا اخر ماه هفتم) اگر روزه برای او يا حملش ضرر داشته باشد يا اينکه سبب افتادن وی در مشقتی که عادتا قابل تحمل نيست گردد روزه بر او واجب نيست و بايد قضا نمايد و کفاره ندارد.
📒آیت الله شبیری: بنابر احتیاط بر عهده شوهر است.
📔آیت الله وحید خراسانی: به عهده ی خودِ زن است و ربطی به نفقه ندارد حتّی اگر شوهر با تمایلِ خودش پرداخت نماید ذمّه ی زن بنابر احتیاطِ واجب از این کفّارة بریئ نمیشود و در تمامِ کفّارات ، کفّارة بر عهده ی خودِ شخص است و اگر دیگری بدهد بنابر احتیاطِ واجب ذمّه ی مکلَّف از این کفّارة بریئ نمیشود.
📙آیت الله فاضل: اگر روزه گرفتن برای بچه ضرر داشته، به نظر حضرت آقا (ره) بابت نگرفتن روزه، کفاره واجب نیست لیکن قضای روزه را باید بگیرد. اگر قضای روزه را تا ماه رمضان سال بعدش نگیرد علاوه بر قضا برای هر روز باید یک مد (750گرم) به فقیر بدهد. کفاره ای که بر زن واجب می شود جزء نفقه نیست و بر شوهرش واجب نیست، اگر شوهر به اجازه زن کفاره او را بدهد کفایت می کند و اگر شوهر کفاره زن را ندهد باید خود زن کفاره اش را بدهد. اگر توان مالی ندارد که برای هر روز یک مد طعام به فقیر بدهد هر مقداری که بتواند بدهد کفایت می کند اگر هیچ مقدار از خود درآمد و توان مالی ندارد، استغفار کند کفایت می کند و اگر بعدا توان مالی پیدا کرد به احتیاط واجب کفاره یک مد طعام را برای هر روز باید بدهد.
#احکام_بانوان
#احکام_روزه
#کفاره
*ء*-----------------*ء*
📚 منبع:
استفتا از سایت مراجع عظام
---------------------------
روز دوازدهم شهر رمضان قریب سه ساعت به غروب مانده ایشان میفرمایند مرا مرخص کنید به منزل بروم،سادات در آنجا تشریف آورده اند و منتظر من می باشند.
دکتر می گوید:ابدا امکان ندارد که شما به خانه بروید.
ایشان می گوید:ترا به جده ام فاطمه زهرا(س)قسم می دهم بگذاربروم،سادات مجتمعند و منتظر من اند.
من یکساعت دیگر از دنیا می روم.
ایشان در همان لحظه به منزل می آیند، اتفاقا پسران حاج صمد دلال در منزل بودند.
از ایشان در باره آیه مبارکه:
إِنَّا سَنُلْقِي عَلَيْكَ قَوْلًا ثَقِيلًا
ﺑﻪ ﻳﻘﻴﻦ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻯ ﮔﻔﺘﺎﺭﻯ ﺳﻨﮕﻴﻦ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺍﻟﻘﺎ ﺧﻮﺍﻫیم کرﺩ.
می پرسند که آیا هبوط جبرئیل است؟
می فرمایند:جبرئیل در برابر عظمت رسول الله ثقلی ندارد،مراد"لا هو الا هو"است.
در این حال حنای خمیر کرده می طلبد و بر رسم دامادی جوانان عرب ناخنها و انگشتان پاهای خود را حنا می بندد و می فرماید اتاق را خلوت کنید،در این حال رو به قبله می خوابد،لحظاتی که می گذرد و در اطاق وارد می شوند،می بینند ایشان جان تسلیم نموده.
بدن ایشان را شبانه غسل و کفن نمودندو جمعیت انبوهی غیر مترقب چه از اهل کربلا و چه از نواحی دیگر که شناخته نشدند گرد آمدندو با چراغهای زنبوری فراوان به حرمین مطهرین برده و پس از طواف در وادی الصفای کربلا به خاک سپردند.....
روح مجرد،ص۶۶۲
لقای حق.mp3
830.1K
💠 روز سیزدهم ماه #رمضان 1441
🔸 لقای حق
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🌸 #درسهای_رمضان_برای_منتظران 5️⃣
♦️منتظران و کسب تقوا با عبادت
👈در قسمتهای قبل گفته شد که تقوا از شروط حتمی قرار گرفتن در زمره یاران امام زمان عج است و #روزه ماه مبارک #رمضان راهی برای کسب آن است
✅اما تنها راه کسب #تقوا، روزه نیست تا اگر کسی به دلایل شرعی نتواند روزه بگیرد #ناامید از تحصیل تقوا و مأیوس از قرار گرفتن در زمره یاران حضرت شود
✅اعمال عبادی مانند نماز و... نیز به تصریح قرآن میتواند یکی دیگر از عواملی باشد که تقوا و پرهیزگاری را در ما به وجود آورد:« يا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذي خَلَقَكُمْ وَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُون(بقره/21) اى مردم! پروردگار خود را #عبادت كنيد آن كس كه شما و كسانى را كه پيش از شما بودند آفريد، تا پرهيزكار شويد»
✅ در #سبک_عبادی_منتظران، یاران امام زمان الگویی عالی هستند؛امام صادق ع در وصفشان فرمود:«...بزرگ مردانى در ميان آنهاست كه شبها نمیخوابند زمزمه دعای آنها در مصلای #نمازشان همچون زمزمه زنبور عسل است. تمام شب را به #عبادت مشغولند و روزها سواره به #دشمن حمله ميكنند. آنها #مناجاتگران شب و شیران و #شجاعان روزند»(سرور أهل الإيمان، ص: 97)
👈منتظران، #عبادات را- خصوصاً در ماه رمضان- جدی میگیرند و از این فرصت برای کسب تقوا و افتخار یاری حضرت، استفاده میکنند.
✍️ استاد ملایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اسماعیل منصوری لاریجانی محقق و نویسنده عرفان اسلامی
#یوگا
#معنویت_کاذب
حقیقت ناب
🎥اسماعیل منصوری لاریجانی محقق و نویسنده عرفان اسلامی #یوگا #معنویت_کاذب
🔘 اینکه گفته میشود «یوگا» تنها یک ورزش است ادعایی سادهلوحانه است که حتی مبلغانش آن را به کلی رد می کنند و به نظر میرسد به عنوان یک استراتژی برای گسترش این شبه معنویت در ایران بهکار برده شد. اما آنچه در شرایط امروز واضح است، شبکه گستردهای از یوگیستها که خیلی شفاف یوگا را یک سبک زندگی برای رسیدن به #معنویت و آرامش معرفی میکنند و بهترین گزینه برای تبلیغ را فضایمجازی میدانند.
🔻از آنجا که حرکات یوگا کمی عجیب و سخت به نظر میرسد و با توجه به مقولات شبه عرفانی مطرح شده در این عرفان کاذب، به جهت متفاوت و خاص بودن نسبت به آموزه های معنوی دیگر، نوعی جذابیت را برای نوجوانان و جوانان به همراه دارد. نگاهی به کانالها و پیجهای مربوط به یوگا و طرفدارانش در ایران، کاملا مشخص میکند که #یوگا نه تنها ورزش نیست بلکه سبکی از زندگی است این مقوله را هشتگهای متعدد تحت عناوینی چون «تغییر سبک زندگی به وسیله یوگا» تأئید میکند. افرادی که در فضای مجازی خود را مربی یوگا معرفی میکنند، کتابهای عرفان های شرقی را به مخاطبان خود معرفی میکنند. آنها حتی به تازگی همانند برخی از رهبران شبه معنویتهای دنیا، یوگا و مدیتیشن را راهی برای مقابله با #ویروس_کرونا میدانند.
👈🏻خلاء موجود در سبک زندگی مدرن موجب شده انسان ها به طور کلی دچار #بحران_معنوی شوند و به هر مکتب و جریانی که حرفی از معنویت و فطرت انسانی بزند، مراجعه کنند. در این بازار تشنگی نسبت به عرفان و معنویت و بازگشت به خدا عدم ارائه صحیح معنویت اسلامی سبب گرایش افراد به مسیرهای انحرافی از جمله یوگا شده است.
❓❓پرسش❓❓
🔰هر دعای معراجی که چاپ شده، خصوصاً همان جا که فرموده «بعز عزتک و بقهر قهرک» به شکل متفاوت آمده است. امید وارم که متن اصلاح شده آن را به آدرس ایمیل بنده ارسال فرمایید. خداوند به شما عزّت عنایت فرماید.
🔰🔰پاسخ اجمالی🔰🔰
✅1. دعایی که در سایتهای اینترنتی و برخی از کتابچههای جیبی به عنوان «دعای معراج» ذکر شده، سندی –هر چند غیر معتبر-، برای آن نیافتیم؛ و برای این دعا ثوابهایی را نیز از پیامبر اکرم(ص) نقل کردهاند که به هیچ منبع حدیثی و ادعیه آدرس داده نشده است. لذا نمیتوان گفت کدام نسخه صحیح و کدام نسخه نادرست است؛ با این حال، درباره چنین دعاهایی باید گفت خواندن دعاهایی که از لحاظ محتوایی مشکلی نداشته اما اعتبار سندشان معلوم نشده، با امید ثواب، -نه به قصد ورود و صدور از پیامبر اکرم(ص) و یا امامان معصوم(ع)- اشکال ندارد. به علاوه، دعاهای معتبر و مؤثری داریم که دیگر نیازی به خواندن دعاهای غیر معتبر نیست.
✅2. اما دعای دیگری در کتاب »البلد الأمین و الدرع الحصین» شیخ ابراهیم کفعمی با عنوان دعای معراج از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که الفاظ و عبارات آن غیر از آن چیزی است که در سایتها با عنوان دعای معراج آمده است. و آن دعا عبارت است از:
«اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُک یا مَنْ أَقَرَّ بِالْعُبُودِیةِ لَهُ کلُّ مَعْبُودٍ یا مَنْ یحْمَدُهُ کلُّ مَحْمُودٍ یا مَنْ یفْزَعُ إِلَیهِ کلُّ مَجْهُودٍ یا مَنْ یطْلَبُ عِنْدَهُ کلُّ مَفْقُودٍ یا مَنْ سَائِلُهُ غَیرُ مَرْدُودٍ یا مَنْ بَابُهُ عَنْ سُؤَالِهِ غَیرُ مَسْدُودٍ یا مَنْ هُوَ غَیرُ مَوْصُوفٍ وَ لَا مَحْدُودٍ یا مَنْ عَطَاؤُهُ غَیرُ مَمْنُوعٍ وَ لَا مَنْکودٍ یا مَنْ لَیسَ بِبَعِیدٍ وَ هُوَ نِعْمَ الْمَقْصُودُ یا مَنْ رَجَاءُ عِبَادِهِ بِحَبْلِهِ مَشْدُودٌ یا مَنْ شِبْهُهُ وَ مِثْلُهُ غَیرُ مَوْجُودٍ یا مَنْ لَیسَ بِوَالِدٍ وَ لَا مَوْلُودٍ یا مَنْ کرَمُهُ وَ فَضْلُهُ لَیسَ بِمَعْدُودٍ یا مَنْ حَوْضُ بِرِّهِ لِلْأَنَامِ مَوْرُودٌ یا مَنْ لَا یوصَفُ بِقِیامٍ وَ لَا قُعُودٍ یا مَنْ لَا تَجْرِی عَلَیهِ حَرَکةٌ وَ لَا جُمُودٌ یا اللَّهُ یا رَحْمَانُ یا رَحِیمُ یا وَدُودُ یا رَاحِمَ الشَّیخِ الْکبِیرِ یعْقُوبَ یا غَافِرَ ذَنْبِ دَاوُدَ یا مَنْ لَا یخْلِفُ الْوَعْدَ وَ یعْفُو عَنِ الْمَوْعُودِ یا مَنْ رِزْقُهُ وَ سِتْرُهُ لِلْعَاصِینَ مَمْدُودٌ یا مَنْ هُوَ مَلْجَأُ کلِّ مَقْصِی مَطْرُودٍ یا مَنْ دَانَ لَهُ جَمِیعُ خَلْقِهِ بِالسُّجُودِ یا مَنْ لَیسَ عَنْ نَیلِهِ وَ جُودِهِ أَحَدٌ مَصْدُودٌ یا مَنْ لَا یحِیفُ فِی حُکمِهِ وَ یحْلُمُ عَنِ الظَّالِمِ الْعَنُودِ ارْحَمْ عُبَیداً خَاطِئاً لَمْ یوفِ بِالْعُهُودِ إِنَّک فَعَّالٌ لِمَا تُرِیدُ یا بَارُّ یا وَدُودُ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَیرِ مَبْعُوثٍ دَعَا إِلَى خَیرِ مَعْبُودٍ وَ عَلَى آلِهِ الطَّیبِینَ الطَّاهِرِینَ أَهْلِ الْکرَمِ وَ الْجُودِ وَ افْعَلْ بِنَا مَا أَنْتَ أَهْلُهُ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ وَ سَلْ حَاجَتَک تُقْضَى إِنْ شَاءَ اللَّهُ تَعَالَى».[1]
✅3. گفتنی است؛ مؤلف کتاب «فهرستگان نسخههای خطی (حدیث و علوم حدیث شیعه)»،[2] نامی از دعای معراج میبرد و مؤلف آنرا ناشناخته اعلام میکند و آنرا به نسخههای فهرست گوهرشاد مشهد آدرس داده است، اما ما چون متن آن نسخه را مشاهده نکردیم که آیا این همان دعای معراجی است که در سایتها و برخی از کتابهای جیبی آمده است و یا دعای معراجی است که شیخ ابراهیم کفعمی نقل میکند، نظری نمیدهیم.
📚📚 منابع
[1]. کفعمى، ابراهیم بن على، البلد الأمین و الدرع الحصین، ص 370، مؤسسة الأعلمی للمطبوعات، بیروت، چاپ اول، 1418ق؛ کفعمى، ابراهیم بن على، المصباح (جنة الأمان الواقیة و جنة الإیمان الباقیة)، ص 272 – 273، دار الرضی (زاهدی)، قم، چاپ دوم، 1405ق.
[2]. صدرایی خویی، علی، فهرستگان نسخه های خطی (حدیث و علوم حدیث شیعه)، سایر پدیدآورندگان: قبادلو، رضا؛ حافظیان، ابوالفضل؛ سلیمانی، مهدی؛ آشتیانی، احسان، ج 7، ص 56، سازمان چاپ و نشر دارالحدیث، قم، چاپ اول، 1384ش: «۳۱۱۰ . دعاى معراج از: مؤلف ناشناخته؛ در فهرست گوهرشاد هیچ توضیحى ندارد؛ نسخهها: ۱۹۳۲۵. مشهد، گوهر شاد: ۹۵۸، نسخ و نستعلیق، بدون نام کاتب، ۱۰۹۳ق، رساله دوم مجموعه [فهرست گوهر شاد: ۳/۱۳۱۳]...».
* #شب_قدر #رمضان
💠 درک رمضان باب ورود به لیله القدر
🔻انسان از راه پوسته به مغز هر چیز راه پیدا میکند. دست یابی به باطن و حقیقت دین نیز از راه پایبندی به شریعت ممکن است. از آن رو که شب قدر، مغز و حقیقت نابِ ماه میهمانی خداوند است، برای درک این شب انسان باید اهل ارتباط و استفاده از ماه مبارک رمضان بشود؛ یعنی «ماه رمضانی» بشود تا «لیلة القدری» شود...
(منبع: نرمافزار الهادی← مراقبات ماهرمضان)
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: