eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
453 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
✨نکات کلیدی جزء نوزدهم
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
✨💫✨💫✨💫✨ 🚰حکم غرغره کردن درحال روزه🚰 💢سوال : ⁉️ آیا غرغره کردن آب، روزه را باطل می کند؟ ✅ پاسخ: 👇👇 ✅اگر هنگام غرغره کردن، آب از گلو پایین برود، روزه باطل می شود. 🚰🚰🚰🚰🚰🚰 💢سوال : ⁉️ اگر لب ها با اب دهان مرطوب شوند و این رطوبت مجددا به دهان باز گردد و خورده شود آیا روزه باطل می شود؟ ✅ پاسخ: 👇👇 ✅اگر رطوبت به قدرى باشد كه در دهان مستهلك شود و رطوبت خارج از دهان به آن نگویند مبطل روزه نیست. *ء*-----------------*ء* 📚 منبع: برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج2 ، ص 252 ---------------------------
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
🔰🔰 📚عنوان : فروغ ولایت (تاریخ تحلیلی زندگانی امیرمومنان علی (ع)) ✍نویسنده : آیت الله جعفر سبحانی 📖موضوع : امیرالمومنین (ع) 📕تعداد جلد : ۱ جلد 📆به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت امیرالمومنین (ع)
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
1_9348514.pdf
6.47M
🔰🔰 📚عنوان : فروغ ولایت (تاریخ تحلیلی زندگانی امیرمومنان علی (ع)) ✍نویسنده : آیت الله جعفر سبحانی 📖موضوع : امیرالمومنین (ع) 📄تعداد صفحات : ۹۲۷ صفحه 📆به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت امیرالمومنین (ع)
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
سلام ❓❓مگر ما سرچشمه گذشت و عفو نیستند پس چرا امام حسن (ع) از قاتل امام علی (ع)نگذشتند او را قصاص کردند؟ 🔰🔰پاسخ🔰🔰 پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان ✅امام علي در باره ضارب خود ابن ملجم سفارش مي كند و به امام مجتبي (ع) مي فرمايد : شكمش را سير كن ... اگر زنده ماندم يا او را مي بخشم يا قصاص مي كنم ،ولي حضرت به امام مجتبي (ع) وصيت مي كند كه اگر مردم ، او را به من ملحق كن تا نزد پروردگار با او احتجاج كنم. ✅افزون بر اين در برخي موارد گذشت صحيح نيست، بلكه بايد طرف مجازات شود. تا عبرتي براي ديگران باشد ، ✅گذشت معمولا در مواردي است كه موجب تنبه و بيداري مي شود و براي ديگران نيز موجب پند و اندرز و درس باشد . اما گذشت نسبت به ابن ملجم شقي و سفاك ، نه تنها پسنديده نيست بلکه بر خلاف عدالت و انسانيت است. اگر زنده مي ماند ،باز هم به جنايات و آدم كشي ها خود ادامه مي داد . ✅سبب جرات و جسارت سفاكان و جانيان ديگر مي شد. ❓❓آيا عفو انسان هايي چون هيتلر و اطرافيان او ، كار پسنديده و درستي تلقي مي شد ؟ ✅ابن ملجم، از هيتلر و مانند او جنايتكار تر بود. ❇️گذشته از اين ،عفو ابن ملجم مربوط به امام مجتبي (ع) نبود ، او يكي از فرزندان امام علي (ع) بود ، در عفو بايد تمام ورثه مقتول رضايت دهند تا عفو صورت پذيرد.
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅قال الامام علي - عليه السّلام - : ان المجاهد نفسه علي طاعة الله و عن معاصيه عند الله سبحانه بمنزلة الشهيد. «غررالحكم، ج۱ ص۲۲۶» امام علي - عليه السلام - فرمودند: كسي كه در راه فرمانبرداري از خدا و دوري از نافرماني او با نفس خويش مبارزه كند، نزد خداي سبحان منزلت شهيد را دارد.
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
17 فضائل و سیره امیرالمؤمنین علی ع.mp3
8.84M
🎙درس اخلاق با موضوع فضائل و رذائل اخلاقی 🔹آیت‌الله العظمی مظاهری 🔸 فضائل و سیرۀ امیرالمؤمنین علی«ع»
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
🔺درس اخلاق آیت‌الله العظمی مظاهری؛ فضائل و رذائل اخلاقی 🔸 فضائل و سیرۀ امیرالمؤمنین علی«ع» 🔹سؤالی هست که امیرالمؤمنین علی«ع» کیست؟ امام هادی«ع» یک جواب برای این سؤال دارد. یک آیه در قرآن کریم است که می‌فرماید مراد از آیۀ شریفه امام علی«ع» است، می‌فرماید: «وَ لَوْ أَنَّ مٰا فِي اَلْأَرْضِ مِنْ شَجَرَةٍ أَقْلاٰمٌ وَ اَلْبَحْرُ يَمُدُّهُ مِنْ بَعْدِهِ سَبْعَةُ أَبْحُرٍ مٰا نَفِدَتْ كَلِمٰاتُ اللهِ إِنَّ اللهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ»؛ امام هادی«ع» می‌فرماید: «كَلِمٰاتُ اللهِ»، فضائل امام علی«ع» است، که قرآن می‌فرماید: اگر دریا مرکب شود و فضائل علی«ع» را بنویسند، دریا تمام شود و دوباره مرکب شود تا دفعۀ هفتم، دریا تمام می‌شود، اما فضائل علی«ع» تمام شدنی نیست. این جواب سؤال است و اگر از شما بپرسند که این جواب را از کجا می‌گویید، باید بگوییم از قرآن. باید بگوییم از مفسّر قرآن یعنی امام هادی«ع». قرآن می‌فرماید «كَلِمٰاتُ اللهِ» را نمی‌شود احصاء و شماره کرد، امام هادی«ع» می‌فرماید: این کلمات در قرآن، فضائل امیرالمؤمنین علی«ع» است. 🔹متن کامل در: 🌐 https://b2n.ir/194788
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
ایات مهدوی 18.mp3
2.36M
⚡️ سلسله مباحث 18 🔅 آیه مهدوی مربوط به جزء 18 قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران)
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
eftetah.mp3
10.5M
🔆دعای افتتاح با نوای ملکوتی حاج مهدی سماواتی # صوت دعای_افتتاح⬆️ ‍ ‍ از ادعيه معروف كه مستحب است در هر شب از ماه مبارك رمضان خوانده شود، دعاي افتتاح است كه داراي مضامين عالي و بلند مي‌باشد و گنجينه‌اي‌ است از معارف توحيدي و خداشناسي كه در آن، صفات جمال و جلال پروردگار و تدبير و تصرف حق تعالي در عالم خلق، ذكر مي‌شود. در اين دعاي با عظمت بعد از مسأله توحيد در ابعاد گوناگون، ولايت اهل بيت عصمت و طهارت علیهم السلام مطرح مي‌شود و بيشتر از همه، بعد از مسأله توحيد و صفات پروردگار، به نقش امام زمان عجل الله فرجه و لطف و عنايت و تصرف آن حضرت، به اذن پروردگار، در عالم تكوين و تشريع مي‌پردازد.
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
شرح دعای افتتاح، جلسه 10.mp3
8.28M
استاد ؛ جلسه ١٠ ماه ، ماه قرآن است و براساس حدیث ثقلین، ماه عترت هم هست؛ پس در برای امام زمان دعا میشود.
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
هدایت شده از حقیقت ناب
❤️یا اباعبداللـــــه (ع) ❤️ «اول صبح»⛅️ ☄️✨پس از گفتن یڪ بسم الله... از دل و جان💚 تو بگو☄️✨ 💕 «حسین اباعبدالله»💕 به رسم هر روز صبح با سلام بر ارباب بی کفن روز مون رو شروع کنیم اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَیْكَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما. بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَعَلى عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ صبحتون حسینی☀️
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
20(2).mp3
3.99M
💫☀️ مسأله شرعی به همراه شرح دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان- حضرت آیت الله مجتهدی(ره)☀️💫 🌷اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَوَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّکینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین. خدایا بگشا برایم در آن درهای بهشت وببند برایم درهای آتش دوزخ را و توفیقم ده در آن برای تلاوت قرآن ای نازل کننده آرامش در دلهای مؤمنان.🌷
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
joze20.mp3
3.95M
💠 (تندخوانی) جزء قرآن کریم 🎙 با صدای استاد معتز آقایی ⏰زمان : ۳۲ دقیقه و۵۲ ثانیه. 💌به دوستان خود هدیه کنید ┅═┄⊰༻💕༺⊱┄═┅
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
💡قرآن راه زندگی ‼️ سه شرط برای اجابت دعا: حال اضطرار دعا کننده؛ توجه و خواندن خاص خداوند بدون توجه به غیر او و بد بودن وضعیت موجود. ✅راهکارهای زندگی موفق در جزء بیستم قرآن کریم
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
✨نکات کلیدی جزء بیستم ✨ با نعمت هایی که خدا به شما داده، آخرت را بسازید واز دنیا برای گذران زندگي استفاده کنید. 🌱
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
✨💫✨💫✨💫✨ 🤔 حکم روزه با وجود سختی و ضرر 🤔 💢سوال : ⁉️اگر روزه گرفتن برایم ضرر داشته باشد، بگیرم یا نه؟ ✅ پاسخ: 👇👇 📝 پاسخ شما را در چند نکته عرض می کنم: 1️⃣آنچه كه باعث افطار روزه مى شود، خوف ضررى است كه منشأ عقلایى داشته باشد و میزان در مقدار آن، عرف عقلا است؛ به گونه اى كه اثر مترتب بر روزه را ضرر بدانند. 2️⃣ انسان نمی تواند برای ضعف یا برای ترس از لاغر شدن روزه را بخورد، ولی اگر ضعف او به قدری است كه معمولا نمی شود آن را تحمل كرد، خوردن روزه اشكال ندارد. 3️⃣ كسی كه خودش می داند روزه برای او ضرر ندارد، اگر چه دكتر بگوید ضرر دارد، باید روزه بگیرد و كسی كه یقین یا گمان دارد كه روزه برایش ضرر دارد، اگر چه دكتر بگویید ضرر ندارد، باید روزه نگیرد. اگر روزه بگیرد، صحیح نیست مگر آن كه به قصد قربت بگیرد و بعد معلوم شود ضرر نداشته، كه در این صورت صحیح است. 4️⃣ اگر انسان احتمال بدهد كه روزه برایش ضرر دارد و از آن احتمال ترس برای او پیدا شود، چنانچه احتمال او در نظر مردم به جا باشد، نباید روزه بگیرد و اگر روزه بگیرد، صحیح نیست مگر آن كه به قصد قربت گرفته باشد و بعد معلوم شود ضرر نداشته است. 🔰🔰🔰نتیجه اینکه: فرضا به صرف لاغر بودن، سر درد داشتن یا امثال این نمی توان روزه را خورد، بله، اگر روزه برای او ضرر یقینی یا ضرر احتمالی عقلایی داشته باشد، نباید روزه بگیرد. و لذا اگر از گفته پزشك براى او ترس پیدا شود و احتمال عقلایى بدهد كه روزه برایش ضرر دارد، نباید روزه بگیرد. ⚠️و این نکته را هم دقت بفرمایید که: اگر بیمار با اعتقاد و یقین به اینكه روزه برایش ضرر دارد، روزه بگیرد؛ روزه اش صحیح نیست و باید پس از ماه رمضان آن را قضا كند. چون به نیت و قصد قربت او برای روزه خلل وارد شده است. البته برخی از مراجع محترم تقلید میفرمایند که اگر اینجا هم به قصد قربت روزه بگیرد و بعد معلوم شود واقعا ضرر نداشته، صحیح هست. ولی بله هر صورت واجب نیست. سوال دیگری که ممکن است اینجا مطرح شود: ⁉️كسی كه نمی داند روزه برایش ضرر دارد یا نه، چه كند؟ اگر روزه نگیرد، چه حكمی دارد؟ ✅برای فهمیدن این مسئله به پزشك متخصص مراجعه كند، یا اگر به پزشك مراجعه نكرد و فقط احتمال ضرر بدهد، بهتر است چند روز روزه بگیرد، اگر ضرر نداشت، باید روزه بگیرد اما اگر ضرر داشت، روزه گرفتن بر او واجب نیست و نباید بگیرد. اگر پیش از مشخص شدن این كه روزه برایش ضرر دارد یا نه روزه نگیرد، قضای روزه را باید بگیرد و كفاره نیز باید بدهد، مگر این كه احتمال ضرر قابل توجه و زیاد باشد كه در این صورت نباید روزه بگیرد. *ء*-----------------*ء* 📚 منبع: - توضیح المسائل مراجع، ج 1، مسئله: 1744. ---------------------------  
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
19 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - گروه‌های معارض.mp3
17.44M
🌀 برای 🔊 صوت کتاب در قرآن را با صدای استاد بشنویم... 📢 انتشار روزانه سلسله جلسات در ایام ماه مبارک رمضان 1353 📢 💠 جلسۀ نوزدهم: گروه های معارض 📚کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن رو نخونید؛ !
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
❓❓چرا قبر حضرت على‏علیه‏السلام صد سال مخفى بوده است؟ 🔰🔰پاسخ🔰🔰 ✅‏درزمان امام علی (ع)عوامل و حوادث گوناگونى به وقوع پیوپسته بود که با وجود آن برخی نسبت به امام علی عداوت و کینه داشته باشند؛ از آن جمله 1- امیرالمؤمنین‏علیه‏السلام همیشه به حق عمل مى‏کرد و عمل به حق در کام بیشتر مردم تلخ بود 2-کشتن بسیارى از سران کفر در زمان پیامبر، از قریش و یهودیان و ... 3-جنگ جمل که برنامه ریزى اصلى آن با عایشه بود . 4-جنگ صفین که با معاویه و لشکر او انجام شد 5-ماجراى پذیرش حکمیت. 6-جنگ نهروان که با خوارج صورت گرفت. ناگفته نماند که منشأ و بهانه این وقایع در زمان حکومت حضرت على‏علیه‏السلام و دشمنى‏ها با او، قتل عثمان بود؛ خوارج نهروان جنگ با حضرت على‏علیه‏السلام را عبادت مى‏دانستند و سب و دشمنى حضرت و کشتن کسانى را که منسوب و یا وابسته به امام بودند، در سرلوحه برنامه‏هاى آنان قرار داشت، چنان که عبدالله بن خبّاب بن ارت را که از اصحاب حضرت بود، با همسرش به شهادت رساندند. دشمنى‏ها از سوى آنان ادامه یافت تا این که عبدالرحمان بن ملجم حضرت على‏علیه‏السلام را به شهادت رساند، پس از مراسم تشییع و تدفین، ابن ملجم را براى اجراى قصاص به حضور امام مجتبى‏علیه‏السلام آوردند، به حضرت عرض کرد: مى‏خواهم در گوش شما آهسته چیزى بگویم؛ امام حسن‏علیه‏السلام پیشنهاد او را رد کرد و فرمود: مى‏خواهد گوش مرا به دندان بگیرد؛ ابن ملجم گفت: به خدا قسم! اگر مى‏گذاشت گوشش را جدا مى‏کردم. ✳️براساس این مسئله توجه به دو نکته ضرورى است: ✅الف) هرگاه قاتل در بند و کسى که در انتظار کشته شدن به سر مى‏برد، این گونه دشمنى خود را اظهار کند، چگونه خواهند بود کسانى که هیچ منعى براى دشمنى نداشته باشند؟ ✅ب)هر گاه خوارج که هیچ قدرت حکومتى و غیر آن را در اختیار نداشتند، این گونه دشمنى خود را ابراز کنند، چگونه خواهد بود افکار یاران معاویه و خاندان بنى امیه، در حالى که حکومت در اختیار آنان بود؟ از اطراف هدایا به سوى آنان سرازیر مى‏شد، آنان مبالغه در محو آثار [ آل محمدصلى الله وعلیه وآله ] را از اعظم قربات مى‏دانستند.(1) روشن است که انواع دشمنى‏ها با حضرت و یاران او با شهادت حضرت به پایان نرسید. صفحات تاریخ مملو از این قبیل عداوت‏ها است. لعن و سب حضرت على و امام حسن و امام حسین‏علیهم‏السلام در قنوت نماز و تحت تعقیب قرار دادن اصحاب حضرت همانند میثم تمار و رشید هجرى و جویریة بن مسهر توسط معاویه، نیز لعن امام‏علیه‏السلام در منابر و خطبه‏هاى نماز جمعه، و انواع اهانت‏ها به حضرت، بخشى از این دشمنى‏ها است(2). ✳️مجموعه این عوامل سبب شد که حضرت على‏علیه‏السلام وصیت کند که مخفیانه او را دفن کنند و قبر مطهرش را پنهان نمایند. برخى از مورخان و سیره نگاران در این زمینه آورده‏اند: اختفاى قبر حضرت براى همگان نبود، بلکه مقصود مخفى بودن آن از دشمنان و نا اهلان بود از محمد بن سائب کلبى درباره علت این امر سؤال شد، در پاسخ گفت: از ترس خوارج و دیگران.(3). مجلسى هم علت اختفاى قبر حضرت را ترس از خوارج و منافقان مى‏داند.(4). ✳️در عبارت دیگرى آورده است: غرض حضرت از وصیت به مخفى بودن قبر این بود که بنى‏امیه محل قبر را ندانند، چرا که اگر مى‏دانستند قبر مطهرش کجا است، جنازه را بیرون مى‏آورده و آتش مى‏زدند، همان گونه که با جنازه زید بن على بن الحسین‏علیهم‏السلام چنین کردند. بنابراین احتمال اهانت به جنازه امیرمؤمنان‏علیه‏السلام وهتک حرمت به ساحت حضرت، بسیار جدى بود.(5) ✳️برخى از عالمان تصریح کرده‏اند: چون حضرت على‏علیه‏السلام نسبت به دشمنى‏هاى بنى امیه آگاهى داشتند، به اختفاى قبر خود وصیت فرمودند.(6) ✅با انقراض دولت بنى‏امیه به مرور زمان از دشمنى‏ها نسبت به حضرت کاسته شد، به نحوى که امام صادق‏علیه‏السلام در دوران بنى‏عباس مانع اختفا را برطرف دانست و با زیارت قبر حضرت، مردم را به آن راهنمایى کردند.(7) ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- پی نوشت ها: 1.سید عبدالکریم بن طاووس، فرحة الغرى، منشورات الشریف الرضى، قم، ص 17 – 19 همان، ص 23 - 25. 2 3. همان، ص 123 – 124 محمد باقر مجلسى، بحارالأنوار، ج 42، ص 338. 4 5.همان، ص 392 6.قطب الدین راوندى، الخرائج و الجرائح، ج ، مؤسسة الامام المهدى، قم، 1409 ه' ، ج 1، ص 234؛ مفید، الارشاد، ج 1، ص 10؛ الطبرسى، تاج الموالید (مجموعه نفیسه) نشر مکتبة آیة الله العظمى مرعشى نجفى، ص 93. 7.همان، ص 93، 94
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹