═✧❁﷽❁✧═
1️⃣ عبدالله بن عباس از بزرگ ترین صحابه رسول خدا (ص) است. او مفسر قرآن و دانشمند بزرگ امت اسلام است.
2️⃣ او با خود می گفت:«يَوْمَ الْخَمِيس» روز پنج شنبه! «وَمَا يَوْمُ الْخَمِيس» و چه روز پنج شنبه ای!( برای تعجب و عظمت آن روز) سپس به شدت گریه می کرد به گونه ای که اشک هایش سنگ ریزه ها را نیز خیس می کرد!
3️⃣ اطرافیان علت گریه اش را جویا شدند او گفت بیماری بر رسول خدا (ص) شدت گرفته بود او دستور داد:
♦️ «... ائْتُونِى بِكَتِفٍ أَكتُبْ لكم كتابا لا تَضِلُّوا بعدهُ أَبدًا ...»
🔸 کاغذی برایم بیاورید تا چیزی بنویسم که بعد از آن #ابدا_گمراه_نشوید.
4️⃣ در آن زمان عمر از میان عده ای برخواست و گفت:
♦️ «... إِنَّ النَّبى (ص) قد غلَب عليه الْوَجعُ وعندَكمُ الْقرآنُ ، حَسْبُنَا كتابُ اللَّهِ...»(حدیث شماره 4432 و 5669 بخاری)
🔸 مرض بر پیامبر (ص) چیره شده است در حالی که در نزد شما قرآن است و کتاب خدا ما را کفایت می کند!
5️⃣ صداها بالا گرفت و درگیری و تنازع بین اصحاب رسول خدا (ص) آغاز شد... . ابن عباس می گفت:
♦️ «... إنَّ الرَّزيَّة كلّ الرَّزيَّةِ ما حَال بين رسول اللَّه (ص) و بين أَن يَكْتُب لهم ذلك الكتاب...»
🔸 همانا تمام مصیبت ها آن بود که بین رسول خدا (ص) و نوشتن او منانع شدند.
✅ مگر رسول خدا (ص) چه می خواسته بنویسد که امت هیچ گاه با آن گمراه نگردد؟ آن نوشته چه ضرر و خطری برای عمر و هم حزبی های او داشت؟ آیا فهم و شعور عمر از رسول خدا (ص) ببیشتر است؟ یا اینکه عمر و برخی همراهان او در تدراک #کودتا بودند؟ و ... .
⏳ در ۲۳ مهر سال 61، آیتالله اشرفی اصفهانی در حالی که برای اقامه نماز جمعه آماده میشد، در مسجد جامع کرمانشاه توسط فردی به نام محمدحسین خداکرمی به شهادت رسید. بعد از این جنایت، نشریه مجاهد، ارگان سازمان مجاهدین خلق با برعهده گرفتن این عملیات، خداکرمی را به عنوان یکی از عوامل خود معرفی کرد.
امام خمینی رهبر انقلاب در پیامی به مناسبت شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی تاکید کردند : شهید عزیز محراب این جمعه ما از آن شخصیتهایی بود که اینجانب یکی از ارادتمندان این شخص والا مقام بوده و هستم. این وجود پربرکت متعهد را قریب 60 سال است میشناختم. مرحوم شهید بزرگوار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا عطاء الله اشرفی را در این مدت طولانی به صفای نفس و آرامش روح و اطمینان قلب و خالی از هواهای نفسانی و تارک هوی و مطیع امر مولا و جامع علم مفید و عمل صالح میشناسم، و در عین حال مجاهد و متعهد و قوی النفس بود. او در جبهه دفاع از حق از جمله اشخاصی بود که مایه دلگرمی جوانان مجاهد بود و از مصادیق بارز رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللهَ عَلَیْه بود. و رفتن او ثلمه بر اسلام وارد کرد و جامعه روحانیت را سوگوار نمود.
امام خمینی ادامه دادند : ننگ ابدی بر آنان که یک چنین شخص صالحی را که آزارش به موری نرسیده بود از ملت ما گرفتند و خود را در پیشگاه خداوند متعال و در نزد ملت فداکار، منفورتر و جنایتکارتر از قبل معرفی کردند. این بزرگوار مثل سایر شهدای عزیز ما به جوار رحمت حق پیوست، و ملت مجاهد و قوای مسلح سلحشور ما با عزمی راسختر به پیشبرد انقلاب ادامه میدهند.
📌 #عاشورا
السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ
اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ
وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.
#السلامعلیکیاصاحبالزمان
#المستغاثبکیاصاحبالزمان
الحمدلله رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات
#تفسیر_سطح_متوسط
#تفسیر_سوره_مطففین
#سوره_مطففین
#تفسیر_نور
#قرائتی
🔅🔅🔅
📌نگاشت14:تفسیر آسان آیات 18 تا 28 سوره مطففین
كَلَّا إِنَّ كِتابَ الْأَبْرارِ لَفِي عِلِّيِّينَ «18» وَ ما أَدْراكَ ما عِلِّيُّونَ «19» كِتابٌ مَرْقُومٌ «20» يَشْهَدُهُ الْمُقَرَّبُونَ «21» إِنَّ الْأَبْرارَ لَفِي نَعِيمٍ «22» عَلَى الْأَرائِكِ يَنْظُرُونَ «23» تَعْرِفُ فِي وُجُوهِهِمْ نَضْرَةَ النَّعِيمِ «24» يُسْقَوْنَ مِنْ رَحِيقٍ مَخْتُومٍ «25» خِتامُهُ مِسْكٌ وَ فِي ذلِكَ فَلْيَتَنافَسِ الْمُتَنافِسُونَ «26»وَ مِزاجُهُ مِنْ تَسْنِيمٍ «27» عَيْناً يَشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ «28»
چنين نيست، همانا نامه عمل نيكوكاران در جايگاهى بلند است. و تو چه دانى كه علّيّين چيست؟ سرنوشتى است رقم خورده و (حتمى). كه مقرّبان الهى گواه آنند. همانا نيكوكاران در ناز و نعمت بهشتىاند. برتختها (تكيه زده و) مىنگرند. در چهره آنان خرّمى و طراوت نعمت را مىشناسى. از شرابى خالص و مُهر و موم شده به آنان نوشانند. مُهر آن از مُشك است و هر كس كه اهل مسابقه است، شايسته است كه در (رسيدن به اين نعمتها) رقابت ورزد. و مخلوط آن، تسنيم است. چشمهاى كه مقرّبان (الهى) از آن مىنوشند.
🔅🔅🔅
▫️ امام باقر عليه السلام فرمود: تسنيم، بهترين نوشيدنى بهشت است و مخصوص پيامبر و اهل بيت اوست و از بالا مىريزد و در منزلهاى آنان جارى است. « تفسير برهان.»
☑️ 1- وعدههاى الهى در مورد پاداش خوبان قطعى است. «إِنَّ الْأَبْرارَ لَفِي نَعِيمٍ» (كلمه انّ و حرف لام و جمله اسميه، بيانگر قطعى بودن وعده است.)
☑️ 2- دريافت نعمت در حضور ديگران، لذّت را چند برابر مىكند. «يَشْهَدُهُ الْمُقَرَّبُونَ»
☑️ 3- جايگاه بلند و اشراف بر منظرههاى زيبا، از نعمتهاى بهشتيان است. «عَلَى الْأَرائِكِ يَنْظُرُونَ»
☑️ 4- حالات روحى و روانى انسان، بر جسم او تأثيرگذار است. «تَعْرِفُ فِي وُجُوهِهِمْ» (درخشندگى صورت بهشتيان براى انسان مشهود است.)
☑️ 5- بكر و دست نخورده بودن نعمتهاى بهشتى، يك ارزش است. «مَخْتُومٍ»
6- لذّتهاى بهشتى، عوارض ندارد. «خِتامُهُ مِسْكٌ»
☑️ 7- در فرهنگ اسلام، دنيا، ميدان مسابقه و رقابت است، البتّه رقابت براى به دست آوردن نعمتهاى اخروى. «وَ فِي ذلِكَ فَلْيَتَنافَسِ الْمُتَنافِسُونَ»
☑️ 8- بهشتيان، درجات و مراتبى دارند. «الابرار- المقربون»
🌴🌴🌴
👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم.
التماس دعا🙏
🔅تفسیر و قرآن پژوهی
🍂عواقب سوئی که به واسطۀ آثار اجتماعیِ عمل خلاف در انتظار صاحب آن است🍂
علّامه آیةالله حاج سیّدمحمّدحسین حسینی طهرانی قدّس سرّه
🔹هر کس در دنیا قانون ضلالتی بگذارد، سنّت بدی بگذارد، بدعتی بنهد که مردم پس از او به ناراحتی بیفتند، مریض شوند، عمرشان کوتاه شود، سقط جنین شود، یا دینشان خراب شود، ناموسشان خراب شود، در جهل و نادانی بمانند، راه آنان با خدا بریده شود:
🔹تمام آثاری که برای آنها هست، برای این شخص بدعت گذار و قانون گذار نیز هست؛ تمام آن گناهان برای مسبّبین آن از مقنّنان و مجریان این قانون و سنّت نیز خواهد بود بدون کم و زیاد.
📚 «معادشناسی» ج ۶ ص ۲۹۲
🔸برداشت های نادرست از احکام👇 🔰🔰🔰گرفتن ناخن در شب
⛔️برخی از مردم معتقدند، گرفتن ناخن در شب مکروه است.
✅در حالی که از کارهای مستحبی که دین اسلام بر آن تأکید می کند، گرفتن ناخن است به هر صورتی که باشد، البته بهتر است در روز جمعه باشد و از انگشت کوچک دست چپ آغاز و به انگشت کوچک دست راست تمام شود.1
✅در نتیجه در هر وقت از شب یا روز باشد جایز است و روایتی مبنی بر کراهت گرفتن ناخن در شب، وجود ندارد.
نکته: مستحب است بعد از چیدن ناخن، آن را دفن کرد.2
1. وسائل الشیعه ص133 ح6
2. مکارم الاخلاق، ص 66
❓❓پرسش :
شب اول قبر آيا بلافاصله بعد از دفن ميت شروع مي شود يا اينكه مثلا اگر ميت را صبح دفن كنند، شب آن روز شب اول قبر ناميده مي شود؟
🔰🔰🔰پاسخ:
اين مسايل عرفي است .بر اساس عرف متداول اولين شب دفن ميت ،شب اول قبر او محسوب مي شود . در شرع مقدس توصيه شده که در اولين شب دفن براي ميت نماز وحشت بخوانند . اگر به هر دليل دفن او به تاخير افتد، بايد نماز وحشت را تا شب دفن به تاخير اندازد (1) .
از آموزههاي ديني و روايات به دست ميآيد از زمان احتضار و هنگام مرگ ،دريافت نتيجه عمل به تدريج شروع ميشود که يکي از آن ها شب اول قبر است .فشار قبر، سوال در قبر و مانند آن همه از اموري است که مربوط به جزاي انسان در آغاز ورود به قبر است. از اين رو با استناد به روايات گفته شده:
در ساعات و روزهاي اول مرگ، روح در عين اين که در برزخ است ،خود را در کنار بدن مادي و با آن يک نوع متحد مييابد . بر اساس انس زيادي که در دنيا به بدن مادي داشته، توجه و ارتباط بيش تري با بدن مادي دارد، با حمل و حرکت دادن بدن مثل اين که با آن و به دنبال آن مي باشد و در لحظاتي که بدن مادي را حمل مي کنند و غسل مي دهند، نزد آن و در آن جا حاضر است، بنابر آنچه از روايات برميآيد، چون در نظام جديد با احکام و آثار جديدي قرار گرفته و پردهها کنار رفته و حقيقتها براي وي روشن گشته و با شهود عيني مسايل را دريافته است، با حمل کنندههاي جنازه و غسل دهندهها و حاضرين خطاباتي دارد. بنابراين نه تنها در شب اول قبر ،بلکه از لحظات آغازين مرگ انسان نتيجه و پيامد اعمال خود را مشاهده مي کند و از آن ها شادمان و يا در رنج و عذاب است.(2)
📚📚پينوشت ها:
1.توضيح المسايل مراجع، ج1 ،ص350 نشر جامعه مدرسين قم،1386 ش.
2. محمد شجاعي، معاد ،ج 2 ،ص 249 ،نشر اميرکبير، تهران، 1362 ش .
🏴🏴بهمناسبت رحلت پیامبر(ص)🏴🏴1️⃣
❓❓❓اثبات شهادت پیامبر(ص) یا رحلت ایشان؟ 🔰🔰🔰چندسالی است که موضوع مسموم شدن و شهادت پیامبر اکرم(ص) توسط نزدیکان ایشان (بعضی از زنان آنحضرت) مطرح میشود. با این رویکرد نوشتههای فراوانی همزمان با ایام درگذشت پیامبر اسلام(ص) در شبکههای اجتماعی دست به دست میشود 🔰که در آنها با چینش بعضی روایات خواستهاند این موضوع را اثبات کنند. ✅در ادامه این یادداشت تلاش میشود به صورت مختصر و کوتاه به بعضی از این مطالب پاسخ داده شود
✅تنها روایتی که با تمسک به آن تلاش میشود که بگویند عایشه و حفصه به پیامبر(ص) سم خورانده و آن دوعامل شهادت پیامبر(ص) بودند، روایتی است از تفسیر عیاشی.[۱] ✅این روایت علاوه بر آنکه سند ندارد و بهصورت مرسل نقل شده است، منبع اصلی آن نیز منحصر به تفسیر عیاشی است که از این دست اخبار، در آن کم وجود ندارد. ✅از طرفی دیگر همراه با نقل این روایت، مقدمهچینی نادرست و تحریفآمیزی نیز صورت میگیرد؛ به این معنا که برای محکم کردن این سخن نامعتبر، منابعی از شیعه و اهلسنت برشمرده میشود که موضوع شهادت پیامبر(ص) را مطرح کردهاند؛ ✅در حالی که مقصود آنها از شهادت پیامبر(ص) در این منابع، موضوع مسمومیت ایشان به دست زن یهودیه است و آنها به این امر تصریح کردهاند.
✅موضوع داستان مسومیت رسول خدا(ص) در خیبر نیز مسألهای نیست که تنها در منابع اهل سنت آمده باشد؛ بلکه بعضی روایات شیعه نیز به بیان آن بپرداختهاند. اتفاقاً ذیل عبارت «مَا مِنْ نَبِيٍّ وَ لَا وَصِيٍّ إِلَّا شَهِيدٌ» که در این نوشتهها به آن استناد میکنند، آمده است: «عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیهالسلام قَالَ: سُمَّ رَسُولُ اللَّهِ يَوْمَ خَيْبَرَ فَتَكَلَّمَ اللَّحْمُ فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنِّي مَسْمُومٌ قَالَ فَقَالَ النَّبِيُّ(ص) عِنْدَ مَوْتِهِ الْيَوْمَ قَطَعَتْ مَطَايَايَ الْأُكْلَةُ الَّتِي أَكَلْتُ بِخَيْبَرَ وَ مَا مِنْ نَبِيٍّ وَ لَا وَصِيٍّ إِلَّا شَهِيدٌ».[۲] همچنین بعضی از این روایات را می توانید در بحار الأنوار[۳] مشاهده کنید. ادامه دارد...
✅پرسش:
چند سالي است که حرکتي باب شده شب آخر ماه صفر عده اي ميروند درب 7 مسجد را ميزنند و دعا مي کنند.
و ميگن ما ميريم دعا ميکنيم وحاجت ميگيرم . آيا دعا به اين شکل جنبه ي روايي دارد؟
آيا اين کار درست است؟
🌸☘️☘️☘️☘️☘️🌸
🌺پاسخ:
باسلام
هیچ دلیل و توصیه دینی ندارد، خرافات است و لازم است جلوگیری شود.
🌺
☘️🌺
🌺☘️🌺☘️🌺☘️
لطفا عضو شوید و برای کمک به دیگران منتشر کنید
🏴🏴🏴
⚫️ خداوند- تباركوتعالى- رسول اللَّه- ص- را هم از نظر خلقت نورى و جهات معنوى بر همه ى پيامبران گذشته- ع- مقدّم داشت، و هم پس از خلقت مادّى او را بر همه ى پيامبران گذشته-ع- از نظر كمالات معنوى و ظاهرى، و احكام ظاهرى و معنوى شرافت و برترى داد.
⚫️ بنابراين، رسول اللَّه- ص- به حساب جامعيّتش، كار تمامى انبياى پيش از خود را نسبت به راهنمايى امّتش مىكند؛ بلكه افزون بر دعوت آنان بهتوحيد و يگانگى حضرت حقّ، آن ها را به توحيد اعظم و مقام احديت و منزلت لا اسمى و لا رَسمى خويش دعوت مىنمايد.
⚫️ انبياى گذشته-ع- توجّه به منزلت احديّت داشته اند ولى داراى آن نبوده اند، و اين رسول اللَّه خاتم انبيا- ص- بود كه خداوند كمال والاى احديّت را به او عطا نموده
⚫️ وقتى خداوند- تباركوتعالى- مقام احديت را به آن بزرگوار- ص- عطا فرموده و پيش از آفرينش مخلوقات جامع تمام اسماى خويش گردانيده باشد، به اين حساب تمام عوالم- همانگونه كه ظهور يافته ى اسماى حقّ اند- ظهور يافته ى اسماى او- ص- نيز مى باشند. بنابراين، به اين اعتبار عالم اوست، و اوست عالم و «جهانى اندر اين يك ميم غرق است»
📚برگرفته از کتاب راز دل، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱
پیامبر اسلام یا رسول خدا.pdf
57.9K
در نوشتهها، محاورات، سخنرانیها و مطبوعات از ترکیب «پیامبر اسلام» استفاده نکنیم.
بلکه باید تلاش شود این واژه ترکیبی به فراموشی سپرده و به جای آن اصطلاح صحیح «رسولالله» و ترجمه آن «رسولخدا» یا «پیامبر خدا» به کار رود.
زیرا در واژه پیامبر اسلام (رسول الاسلام) نوعی بیتوجهی به رسالت آنحضرت از سوی خداوند متعال رقم خورده و این اصطلاح از سوی خاورشناسان و غربیان به میان ما مسلمانان راه یافته است. #محمد صلی الله علیه و آله پیامبر اسلام نیست بلکه پیامبر خداست.
خدای متعال در قرآن پیوسته بر واژگانی چون #رسولالله تأکید دارد و در اخبار و روایات نیز اصطلاحی معادل پیامبر اسلام نداریم.
توضیح تفصیلی و کاملتر در فایل پیوستی به قلم استاد جعفریان آمده است:
حاج_منصور_ارضی_روضه_رحلت_پیامبر.mp3
7.78M
📢صوت| حاج منصور ارضی
🌴روضه رحلت پیامبر اکرم(ص)
🎪 حسینیه صنف لباس فروشان تهران
📌 #عاشورا
السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ
اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ
وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.
#السلامعلیکیاصاحبالزمان
#المستغاثبکیاصاحبالزمان
الحمدلله رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات
مطففین 18 تا 27 قرائتی.mp3
865.6K
#تفسیر_سطح_متوسط
#تفسیر_سوره_مطففین
#سوره_مطففین
#تفسیر_نور
#قرائتی
🔅🔅🔅
📌نگاشت15:تفسیر صوتی آیات 18 تا28 سوره مطففین
📼 استاد محسن قرائتی
🔅🔅🔅
👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم.
التماس دعا🙏
🔅تفسیر و قرآن پژوهی
#برزخ
💠 برزخ آثار عملکرد ما
🔻 خداي متعال به گونهاي انسان را خلق کرده است و سفر از خود به سمت حق تعالي را تعریف کرده است که کاملا روشن است.
🔸 این که در برزخ از جايي چيزي [عذابی آتشی] بياورند يا ببرند، نه، چنین چیزی نیست، برزخ و قيامت آثار همین عملکرد انسان است، آثار همين سِيري است که انسان داشته است و طوري قواعد علمي حرکات انسان را حمايت ميکند.
🔹 «إِنْ خَيْرٌ فَخَيْرٌ وَ إِنَّ شَرٌّ فَشَرٌّ؛ اگر نیت و عمل خیر داشته پس خیر نصیبش می شود و اگر نیت و عمل شر و بد داشته عذاب و بدی نصیبش می شود.»
🔸 اين جزايي که انسان در برزخ ميبيند و حتي بعد از آن و بعد از آن، معلول قدمهايي است که در دنیا برميدارد.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
حقیقت ناب
🏴🏴بهمناسبت رحلت پیامبر(ص)🏴🏴1️⃣ ❓❓❓اثبات شهادت پیامبر(ص) یا رحلت ایشان؟
🏴🏴بهمناسبت رحلت پیامبر(ص)🏴🏴2️⃣
❓❓❓اثبات شهادت پیامبر(ص) یا رحلت ایشان؟ ✅درباره داستان «لدود» و ماجرای دارو دادن به پیامبر(ص) نیز که عدهای با چینش بعضی از مطالب آن، خواستهاند آن را به موضوع مسموم کردن ایشان ربط دهند، 🔰باید گفت این روایت بسیار موهن و خرافی را شیعه قبول ندارد؛ زیرا در متن آن آمده است که پیامبر(ص) هنگامی که داروی تلخی بهنام «لدود» را به ایشان خوراندند، ناراحت شدند و فرمودند: «بايد به مجازات اين عمل، در برابر چشمانم، به دهان تمام کسانی که در مجلس حضور دارند، به جز عباس، از آن دارو ريخته شود». 🔰سرانجام طبق دستور اکيد و سوگند پيامبر(ص)، دارو به دهان يکايک حضار، به جز عباس، ريخته شد 🔰تا نوبت به همسران پيامبر(ص) رسيد. از ميان آنان، ميمونه اصرار کرد که من روزه هستم؛ ولي به گفتار وي اعتنا نکردند؛ زيرا پيامبر(ص) بر اين امر تأکيد و سوگند ياد کرده و کسی را جز عباس استثنا ننموده بود.
🔰درباره این روایت موهن باید گفت: 1️⃣اولاً این ماجرا را نمیتوان به مسأله مسمومیت ارتباط داد؛ چون اگر این دارو سم بود، باید تمام اهل منزل پیامبر(ص) مسموم میشدند. 2️⃣ثانیاً روایتهایی که دربارهی داروخوراندن به پیامبر(ص) از طریق اهلسنت وارد شدهاند – با قطع نظر از مناقشه در سند – دارای این اشکالات هستند: 🔰در متن این روایات، از جهاتی تناقض و اضطراب و اختلاف وجود دارد؛ از جهت اینکه چه کسی یا کسانی این دارو را به حضرت خوراندند اختلاف است؛ 🔰مطابق برخی روایات، عباس این دارو را به حضرت خوراند و مطابق برخی روایات دیگر، این عمل کار اصحاب او بوده و مطابق برخی دیگر کار همسران حضرت و زنان بوده است و مطابق برخي ديگر كار اسماء بنت عميس بوده است. همچنین مطابق برخی روایات، حضرت بعد از آنکه اثر دارو را در دهانش چشید، فهمید که داروی «لد» است؛ ولی مطابق برخی دیگر از روایات، حضرت از ابتدا میدانست و لذا آنان را از این عمل نهی نمود؛ ولی آنها دستور حضرت را امتثال نکردند. 🔰در متن این روایت آمده که خداوند هرگز او را به مرض ذاتالجنب مبتلا نخواهد کرد؛ در حالی که از عایشه نقل شده که گفت: «إن النبی(ص) مات من ذات الجنب»؛ «همانا پیامبر(ص) به جهت مرض ذات الجنب از دنیا رحلت کرد». وانگهی مطابق برخی روایات، ذات الجنب از شیطان است.
#ما_ملت_امام_حسینیم
وَ مَتي بَعُدْتَ حَتّي تَكُونَ الاْثارُ هِيَ الَّتي تُوصِلُ اِلَيْكَ
و كی دور بودهای که آثار، ما را به تو رسانند؟
#دعای_عرفه
🔰به مناسبت #رحلت _حضرت_پیامبر (ص) روایتی شگفت انگیز و روحیه بخش به منتظران امام غائب (عج) :
1️⃣ رسول الله (ص) در ضمن وصیتی طولانی به امیرالمومنین (ع) فرمودند:
🌺 اى عليّ! بدان كه شگفتانگيزترين مردم از جهت ايمان و عظيمترين آنها از روى يقين، مردمى هستند كه در آخر الزّمان خواهند بود پيامبر را نديدهاند و از امام نيز محرومند، امّا به سیاهی ها روی سفیدی ( منظور آیات و روایات) ايمان دارند. 🌺
📕 منبع : کمال الدین و تمام النعمه ، ج 1 ، ب 25 ، ح 8
👌 این روایت زیبا ، ارزش عمل منتظران ظهور را نشان می دهد که با وجود اینکه نه پیامبر(ص) و معجزاتش را و نه امام معصوم و وجود معنوی اش را دیده اند ، باز به آیات و روایات ایمان آورده اند و در ایمان خود ثابت قدم مانده اند.
انشالله که تا لحظه مرگ بر این ایمان ، پا برجا بمانیم