eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
453 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
base.apk
11.7M
﷽ 💖 نرم افزار 💖 1️⃣ افزایش و فضائل 2️⃣ علاقه مند کردن کودکان و نوجوانان به 3️⃣ بیدار شدن آسان برای و... 4️⃣ چرا نماز بخوانم؟ چرا عربی؟ خدا چه نیازی به نماز ما دارد؟ و... 5️⃣ ، آداب، اسرار، آیات و روایات و حکایات نماز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5834467030119483530.mp3
1.48M
🔰 بشنوید | حرف قطعی رهبر انقلاب درباره تحریم‌ها 🔺 رهبر انقلاب، صبح امروز: اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد باید آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل لغو کند و ما بعد راستی‌آزمایی کنیم 🎐
🔰 فرعون درون 🌺استادعلی صفایی حائری(عین.صاد)
🔵«انظر الی ما قال و لاتنظر الی من قال» مربوط به کدام مسائل است؟! 💠حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس اخلاق: 🔹اینکه فرمودند: «انْظُرْ إِلَى مَا قَالَ وَ لَا تَنْظُرْ إِلَى مَنْ قَال‏» این فقط در مسائل علمی است، اما در مسائل تربیتی اگر کسی بخواهد دیگری را اسوه خود قرار بدهد و به او دل بسپرد، در آنجا هم مسئله «انْظُرْ إِلَى مَا قَالَ‏» مطرح است و هم مسئله «انظر الی من قال»؛ هم ببیند که چه گفت، هم ببیند که چه کسی گفت؟ 🔷حضرت در اینجا فرمود آنچه که مربوط به باید و نباید یا بود و نبود مطلب علمی است، از هر راهی که شنیدید آنها را بگیرید، اگر یک صنعت، صنعت خوبی است، نباید گفت حالا چون فلان کشور کافرند ما چرا این صنعت را از آنها بگیریم؟! این علم، این صنعت، این هنر برای جامعه نافع است ما که نمی‌خواهیم از نظر سیره عملی خود را به آنها بسپریم. لذا «خُذِ الْحِكْمَةَ أَنَّى كَانَتْ» ولو گوینده خود عمل نکند.
💢 هر كس مورد نظر ولىّ زمان خود واقع شود 👈پرده از چهره‏ ى فطرتش برداشته خواهد شد 👈و مقام ولايت را- آن‏ گونه‏ كه اقتضاى ظرفيّت اوست- خواهد شناخت. 📚برگرفته از کتاب فروغ شهادت، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 جغرافیای فرضی خلافت داعش، از آفریقا تا خراسان! 👈 این قسمت از مجموعه مستند «مدافعان حرم»، روایتی از مجاهدت‌های شهید «علی جوکار» است که از شهر کازرون برای دفاع از حریم اهل بیت به سوریه مشرف شد و در عملیات آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا به شهادت رسید. 🔰 🔰
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
🔅🔅🔅 💢 نگاشت5:محتوای کلی سوره عبس ▫️ سوره عبس در عین کوتاهی از مسائل مختلفی بحث می‌کند و تکیه خاصی بر مسئله معاد دارد. محتوای آن را در پنج موضوع می‌توان خلاصه کرد: ۱. عتاب شدید خداوند در مورد کسی که در برابر مرد نابینای حقیقت‌جو برخورد مناسبی نداشت. ۲. ارزش و اهمیت قرآن مجید. ۳. کفران و ناسپاسی انسان در برابر نعمت‌های خداوند. ۴. بیان گوشه‌ای از نعمت‌های خدا برای تحریک حس شکرگذاری بشر. ۵. اشاره به قسمت‌های تکان‌دهنده‌ای از حوادث قیامت و سرنوشت مؤمنان و کفار در آن روز 👈 ادامه دارد.... ☘️☘️☘️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ویژگی یاران امام زمان.سجادی زاده.m4a
8.89M
❓❓پرسش سلام ببخشید یاران امام زمان(عج)چه ویژگی هایی دارند؟ 🔰سجادی زاده https://eitaa.com/sajadi66🆔
پاسخ تفصیلی یکی از معانی قابل برداشت از حجت، چیرگی و سلطنت خداوند بر خلق است. امام مهدی(عج) نیز سبب تسلط و چیرگی حق بر باطل است. او بر عالم مسلط و پیروز می‌شود و حکومت جهانی برقرار می‌سازد و در سراسر عالم حکم خدا را اجرا می‌نماید، از این جهت به آن حضرت «حجه‌الله» گفته می‌شود. و بیان شده است که نقش نگین انگشتر حضرت «انا‌حجّه‌الله» می‌باشد. پی‌نوشت‌ها منتهی الامال، ج ۲، ص ۲۸۷
💚 نماز در دین یهود 💚 💧 آنان روزی سه بار نماز می خوانند ، عصر و مغرب با حضور ده مرد در کنیسه (محل عبادت یهودیان) یک نفر که معمولاً پیر تر از سایرین است و زبان عبری را خوب می داند جلو می ایستد 💧 و قسمت هایی از تورات یا دعایی را به عبری می‌خواند و در مواردی و سایر نمازگزاران می کنند معروف ترین دعایی که خوانده می‌شود شِمَع (یعنی شنو) نام دارد و از تورات گرفته شده است. 📚 حسین توفیقی، آشنایی با ادیان بزرگ ، ص ۹۲. 👌 اصل نماز در تمام دین های الهی بوده است فقط شیوه اقامه آن تفاوت داشته است و کامل ترین شیوه اقامه نماز را خداوند در دین اسلام قرار داد.
💠ملاک شک بعد از محل💠 ❓سوال: شک بعد از محل یعنی چیست؟ آیا بعد از جزء بعدی منظور است یا قبل از واجب بعدی منظور است؟ مثلا در یه کلمه ای از سوره حمد شک کنیم آیا شک بعد از محل یعنی بعد از کلمات بعدی است یا بعد از اتمام سوره حمد؟ ✅ پاسخ:👇👇 ✳️ آیت الله خامنه ای: همین که وارد جزء بعدی شده باشید، بعد از محل می شود. [1] ✳️ آیت الله سیستانی: از يك كلمه كه وارد كلمه ديگر بشويد و شك در كلمه سابق باشد كه صحيح بود يا نه اعتنا نكنيد [2] ✳️ آیت الله مکارم شیرازی: شک در یک کلمه شک بعد از محل محسوب نمی شود و اگر مبتلا به وسواس نباشد آن را تصحیح و اعاده نماید و شک بعد از محل این است که هرگاه بين نماز بعد از گذشتن محل چيزي، شک کند آن را به جا آورده يا نه مثل اينکه بعد از داخل شدن در رکوع، شک در حمد و سوره کند و يا بعد از ورود در سجده شک در رکوع کند، در هيچ يک از اين موارد نبايد به شک خود اعتنا کند، خواه جزء بعدي رکن باشد يا غير رکن. همچنین اگر شروع به خواندن سوره کرده و در خواندن حمد شک کند یا به رکوع یا قنوت رفته و شک در حمد یا سوره کند نباید به شک خود اعتنا کند و نماز در این حالت صحیح است. [3] ✳️ آیت الله شبیری زنجانی: در فرض مثال همین که در کلمه بعد شک کنید. [5] ✳️ آیت الله فاضل لنکرانی: شک بعد از محل آن است که بعد از گذشتن از جایی که ذکر یا فعل نماز انجام می شود در انجام آن شک کند مثلا اگر در حال رفتن به سجده شک کند که رکوع را انجام داده یانه، شک بعد ازمحل است و به آن توجه نکند، یا مثلا اگر در بين خواندن آيه اى شك كند كه آيه پيش از آن را خوانده يا نه و يا وقتى آخر آيه را مى‌خواند شك كند كه اول آن را خوانده يا نه بايد به شك خود اعتنا نكند. [6] ---------------- منبع: ◀️ [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 1Lq6HYenwGg. ◀️ [2]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سیستانی، کد استفتاء: 579367. ◀️ [3]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، کد رهگیری: 9511240070. ◀️ [4]. ]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله وحید، کد رهگیری: 9511240070. ◀️ [5]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شبیری، شماره سوال: 38552. ◀️ [6]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9503400. ____________
🔳 آیت‌الله ضیاء‎آبادی درگذشت 🔹آیت‎الله سیدمحمد ضیاءآبادی مفسر قرآن کریم و از علمای اخلاق که مدتی در بیمارستان بستری بود دعوت حق را لبیک گفت.
💠دعای زمان غیبت امام عصر ارواحنافداه 🔸امام صادق(علیه السلام) این دعا را تعلیم زراره فرمودند که در زمان غیبت و امتحان شیعه بخوانند: اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ، لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ، لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ، ضَلَلْتُ عَنْ دينى. خدایا خود را به من بشناسان، زیرا اگر خود را به من نشناسانی فرستاده‌ات را نشناخته‌ام، خدایا فرستاده‌ات را به من بشناسان، زیرا اگر فرستاده‌ات را به من نشناسانی حجّتت را نشناخته‌ام، خدایا حجّتت را به من بشناسان، زیرا اگر حجّتت را به من نشناسانی، از دین خود گمراه می‌شوم. 📚الکافی، جلد ۱، صفحه ۳۴۲
💠 اثر تصرف در مال غیر 🔻 در ایام جوانی مشهد بودم و در یکی از مدارس علمیه مشهد حجره داشتم. روزی یک سطل ماست گرفتم از این سطل‏ های کوچک، مقداری از آن را مصرف کردم و بقیه را در یخچال گذاشتم و بعد رفتم سر یخچال و سطل‏ ماست که نصفه بود را برداشتم و آمدم خوردم 🔸 بعد از آن وقتی به حرم رفتم دیدم می‏‌خواهم عبادت کنم یا توسل و التماس کنم‏ ولی نمی‏‌شود؛ خلاصه تا سه روز تاریک بودم، تا اینکه حالم خوب شد؛ 🔹 بعدا معلوم شد کسی دیگر نیز یک سطل نصفه شبیه سطل من در یخچال مدرسه گذاشته بوده و من ظرف او را برداشتم و حتی ظاهراً آن شخص هم اول اشتباهاً سطل مرا برداشته بود! اینقدر تصرف در مال غیر اثر دارد!‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
حقیقت ناب
#چشمه_حکمت #آیات_نور #تفسیر_قرآن #تفسیر_
🔅🔅🔅 💢 نگاشت6:نکات کلی تفسیر آیات 1تا10 سوره عبس عَبَسَ وَ تَوَلَّى «1» أَنْ جاءَهُ الْأَعْمى‌ «2» وَ ما يُدْرِيكَ لَعَلَّهُ يَزَّكَّى «3» أَوْ يَذَّكَّرُ فَتَنْفَعَهُ الذِّكْرى‌ «4» أَمَّا مَنِ اسْتَغْنى‌ «5» فَأَنْتَ لَهُ تَصَدَّى «6» وَ ما عَلَيْكَ أَلَّا يَزَّكَّى «7» وَ أَمَّا مَنْ جاءَكَ يَسْعى‌ «8» وَ هُوَ يَخْشى‌ «9» فَأَنْتَ عَنْهُ تَلَهَّى «10» چهره درهم كشيد و روى بر تافت. از اينكه نابينايى به سراغ او آمد. و تو چه دانى، شايد او در پى پاكى و پارسايى باشد. يا پند گيرد و آن پند سودش بخشد. امّا كسى كه خود را بى‌نياز مى‌بيند. پس تو به او مى‌پردازى. با آنكه اگر پاك نگردد، بر تو چيزى نيست. و امّا كسى كه شتابان نزد تو آمد، در حالى كه از خدا مى‌ترسد، تو از او تغافل مى‌كنى و به ديگرى مى‌پردازى. 📝نکته ها ◽️بر اساس روايات اهل سنّت، شخصى به نام عبداللّه بن امّ مكتوم كه فردى نابينا بود، به مجلس پيامبر وارد شد، در حالى كه آن حضرت با بزرگان قريش همچون ابوجهل و عُتبه جلسه داشت و آنان را به اسلام دعوت مى‌كرد. او كه نابينا بود و حاضران را نمى‌ديد، مكرّر از پيامبر مى‌خواست كه قرآن بخواند تا او حفظ كند. لذا نوعى كراهت و ناراحتى در چهره آن حضرت ظاهر شد. در اينجا بود كه آيات اوليه سوره عبس نازل شد و آن حضرت را مورد عتاب و سرزنش قرار داد. ◽️البتّه در آيات مورد بحث، دلالت روشنى بر اينكه شخص عبوس كننده، پيامبر بوده است وجود ندارد و روايات اهل سنّت، آن را مطرح كرده است. امّا در روايتى كه از امام صادق عليه السلام رسيده، اين آيات در شأن مردى از بنى اميّه نازل شده كه در محضر پيامبر بوده و به هنگام ورود ابن مكتوم، چهره درهم كشيد و روى بگرداند. ◽️مرحوم سيّد مرتضى در كتاب متشابه القرآن، روايات اهل سنّت را مردود دانسته و با استناد به ديگر آيات قرآن مى‌فرمايد: خداوند اخلاق پيامبر را ستوده و درباره او فرموده است: «إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» تو داراى خلق نيكو و بزرگوارانه هستى ودر دو مورد آن حضرت را به تواضع در برابر مؤمنان سفارش نموده است: «وَ اخْفِضْ جَناحَكَ لِلْمُؤْمِنِينَ» ، «وَ اخْفِضْ جَناحَكَ لِمَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ» ◽️علاوه بر آنكه اگر پيامبر چنين اخلاقى داشت، بر اساس آيات ديگر قرآن، اصولًا در تبليغ توفيقى نداشت. چنانكه خداوند خطاب به پيامبرش مى‌فرمايد: «لَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ» اگر تندخو و خشن بودى، مردم از اطراف تو پراكنده مى‌شدند. ◽️ده آيه انتقاد به خاطر چهره درهم كشيدن و عبوس كردن در برابر نابينايى كه براى او خنده و ترشرويى فرقى ندارد، نشان دهنده حساسيت اسلام در برخورد با طبقه محروم است.مراد از «مَنِ اسْتَغْنى‌» يا بى‌نيازى مالى است كه باعث مى‌شود شخص خود را برتر ازديگران بداند و يا بى‌نيازى از ارشاد و هدايت است كه شخص، ديگران را گمراه و منحرف ببيند. البتّه جمع ميان هردو نيز ممكن است، يعنى شخص در اثر ثروت زياد، گرفتار غرور شده و به سخن حق ديگران گوش فراندهد. ◽️👈 ادامه دارد.... ☘️☘️☘️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پاسخ های صوتی
ادعیه شناسی مهدوی.سجادی زاده.m4a
7.25M
❓❓پرسش سلام خدمت استاد سجادی زاده وقتت بخیر درزمینه خواندن دعای برای ظهور امام زمان علیه السلام..خواندن دعای مفاتیح الجنان خوب هست یا خواندن دعاها وذکر های عارفانه?? لطفا نظرتون رومیگید؟؟ https://eitaa.com/sajadi66🆔
💠 بیانات حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره 🌺 فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی مبارکباد 🌺 امروز که ما می‌بینیم و روی هست آثار خوبِ تحمل و و ناراحتی‌هایی که ع در این راه کشیده‌اند. اگر اینها نبودند و این حرف‌ها را نمی‌زدند و این کتابها نوشته نمی‌شد امروز این برنامه نبود، آنها با را حفظ کردند تا به تدریج آن را زیاد کرد تا به رسید . 📌شیعه زیادتر شد تا به امروز رسید به و پیدا کرد، گسترش پیدا کرد، همه فهمیدند که این خلاصه یک چیزی هست، قبلا نمی‌گذاشتند صدای این به جایی برسد. اما حالا دیدند نه، این یک چیز خوبی است و دارد تا را کند، قدرت دارد به مردم بدهد، بدهد، همه چیز را کند، را اصلاح کند را درست کند. دیدند اگر این را رها کنیم کم‌کم دارد پیدا می‌کند، خطر پیش می‌آید، را از دستشان می‌گیرد و مشکل پیش می‌آید، لذا به فکر افتادند که این را هم جمع کنند، دست و پا را ببندد و نگذارد این پرچم در باشد، یک طوری می‌خواهند خاموش کنند، می‌خواهند اطرافش را جمع و جور کند تا پیش نرود، کسی اطلاع پیدا نکند، ⬅️ لذا خوبی‌هایش را نشان هیچ کسی نمی‌دهند، بدی را هم به عنوان و به آن می‌زنند که نسبت به این و این حکومت ‌و بد شود.
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰آيا در بهشت شب و روز هست؟ ✍️پاسخ: ✅ برخي از آيات قرآن، با اشاره به عذاب‌ها يا نعمت‌هاي بعد از مرگ، آن‌را در ظرف روز و شب قرار داده است. در آيه‌اي چنين مي‌فرمايد: «النَّارُ يُعْرَضُونَ عَلَيْها غُدُوًّا وَ عَشِيًّا»؛[1] عذاب آنها آتش است که هر صبح و شام بر آن عرضه مي‌شوند. و درباره نعمت‌هاي بهشتي نيز چنين فرموده: 💠«وَ لَهُمْ رِزْقُهُمْ فِيها بُکْرَةً وَ عَشِيًّا»؛[2] هر صبح و شام، روزى آنان در بهشت مقرّر است. با اين‌که طبق سخن قرآن، در بهشت آفتابي وجود ندارد، با اين حال، برخي با استفاده از اين آيات چنين برداشت کرده‌اند که در قيامت و بهشت و جهنم نيز روز و شب وجود دارد. و با کم و زياد شدن نور، آن‌دو از يکديگر تشخيص داده مي‌شوند.[3] 🗞 ولي برخي ديگر از مفسران، روز و شب را مخصوص عالم برزخ دانسته و براي قيامت و بهشت و جهنم روز و شبي قائل نيستند.[4] و اين‌که گفته شده روزي‌شان شب و روز فراهم است را به معناي پي در پي بودن نعمت‌هاي بهشتي و عدم توقف در برخورداري از آن دانسته‌اند.[5] ♻️در تفسير علي بن ابراهيم درباره آيه دوم آمده است: اين‌که خدا فرمود «روزي آنها روز و شب مي‌رسد»، منظور از بهشت، بهشت دنيايي است؛ يعني آن بهشتي که قبل از قيامت در عالم برزخ قرار داد و روح مؤمنان، بعد از مرگ به آن‌جا منتقل مي‌شود. در اين بهشت، ماه و خورشيد وجود دارد، ولي در آخرت و بهشت خلد، شب و روزي وجود ندارد.[6] 💢در روايتي، امام صادق(ع) درباره آيه اول فرمود: «اين‌که خدا درباره فرعون فرموده: شب و روز بر آتش عرضه مي‌شوند، اين درباره دنيا (يعني همان برزخ) است. اما به عذاب آنها در آخرت که دچار جهنم جاويدان خواهند بود، در ادامه آيه اشاره کرده و چنين فرموده: و روزي که قيامت برپا مي‌شود، دستور داده مي‌شود که آل فرعون را وارد شديدترين عذاب‌ها کنيد[7]».[8] اين سخن امام صادق(ع) بدين معنا است که بخش اوليه آيه، مربوط به عذاب برزخي آل فرعون و بخش دوم آيه، ‌مربوط به عذاب روز قيامت دارد. 🔷با توجه به اين توضيحات؛ چنين به دست مي‌آيد که به دليل وجود ارتباط بين دنيا و برزخ، در بهشت و جهنم برزخي شب و روز حاکم است. اين ارتباط به گونه‌اي قوي است که در روايت، به بهشت و جهنم برزخي؛ بهشت و جنهم دنيايي گفته شده است. همان‌طور که در روايت آمده در اين دو بهشت و جهنم، خورشيد و ماه وجود دارد. اما روز قيامت، شب و روزي وجود ندارد و از اين لحاظ، شرايط يکساني در آن‌جا حاکم است. 📎