eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
* 🔻یک پیام و یک هدیه از ناحیه حضرت سجاد علیه السلام همین دعای «اللهم صل علی محمد و آل محمد ، شجره النبوه» است که در ماه شعبان وارد شده است. این مال امام زین العابدین (ع) است. این را حضرت قبل از ظهر، عند الزوال می خواندند. 🔸اگر بتواند انسان این دعا را از ابتدای ماه شعبان ملتزم بشود، قبل از زوال دو رکعت نماز در مسجد- یا غیر مسجد- بخواند و بعد این دعا را بخواند خیلی خوب است. 🔹یک روایت دیگر هست از امام باقر (ع) که به مناسبت برخورد کردم و تعجب کردم که آقا امام باقر (ع) فرمودند پدر من وقت استجابت دعا را قبل از ظهر، عند الزوال می دانستند. البته مردم غالبا این دعا را بعد از نماز می خوانند چون می خواهند ترک نشده باشد و مردم هم که قبل از ظهر یک جا جمع نمی شوند. 🔸این دعا هدیه ای است که حضرت دادند اگر به شرائطش عمل بشود آن وقت این دعا خودش یک مرکز استجابتی میشود. این دعا خودش از اسرار است. خواندن این دعا یک نظمی لازم دارد. معمولا این دعا را برای حوائج در ماه شعبان، از اول ماه شعبان تا آخر ماه خوانده می شود. فقط قبل از ظهر و قبل از زوال چند تا شرط دیگر هم دارد من جمله اینکه در منزل همه مجموعه‌ای مشغول باشند همه این دعا را بخوانند. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌
منو از خونه بیرون نکن.mp3
3.23M
بشارتِ حلولِ 🌸🍃 حضرت بابا عج ، منو از خونه بیرون نکن 😭😭 🎙 تولید 🌍 @Mohtadoon_ir
🗣جاری شدن صیغه نذر بر زبان🗣 سوال: ❓ آیا برای نذر باید صیغه آن را بر زبان جاری کرد؟ پاسخ: ✅صیغه نذر مثل صیغه عقد ازدواج، باید حتما بر زبان جاری شود🗣 و عبور از ذهن💭 مثل نیت نماز و روزه و خطور به قلب، کافی نیست. ---------------- ☑️ منبع: امام خمینی، توضیح المسائل (محشی - امام خمینی و دیگران)، ج 2، ص 609، م 2641؛ خامنه ای، رساله آموزشی، ج 2، بخش نذر،‌ قسم و عهد‌، شرایط انعقاد نذر. ____________
💢 🔹 مستحضرید که ماه نظیر ماه مبارک رمضان مِهرش با قهر آماده است، نازش با نیاز آماده است. ماه‌های دیگر ماه نیاز است; اما در ماه پُر برکت شعبان و ماه پُر برکت رمضان که در پیش است نیازش با ناز آمیخته است. 🔹 خدای سبحان به ما دو راه نشان داد که اینها «مانعة الخلو» است اجتماع را شاید[سزاوار است]؛ از راه نیاز یا از راه ناز خواسته ‌های خود را با او در میان بگذاریم. راه نیاز همان است که از ذات أقدس الهی می‌ گوییم: ﴿أَمَّن یجِیبُ الْمُضْطَرَّ﴾[1] اما راه ناز را خود ائمه (علیهم السلام) به ما آموختند. در دعای «افتتاح» شب‌ های ماه مبارک رمضان ذات أقدس الهی به وسیله وجود مبارک (صلوات الله و سلامه علیه و علی آبائه) این دعا را به ما آموخت که شما در هر شب از شب‌های ماه مبارک رمضان وقتی روزه گرفتید و به ضیافت الهی بار یافتید این دعای «افتتاح»، «اللَّهُمَ‏ إِنِّی‏ أَفْتَتِحُ‏ الثَّنَاءَ بِحَمْدِك‏»[2] این جمله‌ های را می‌ خوانید تا به این جا می ‌رسید: «مُدِلًّا عَلَیك‏»[3] یعنی پروردگارا من مهمان تو هستم می ‌خواهم با تو دَلال کنم با تو غَنج و ناز کنم، نیاز سرجای خود محفوظ است، من صدر و ساقه هستی ‌ام نیاز است: ﴿أَنتُمُ الْفُقَرَاءُ﴾[4] اما ولی تو به من اجازه داد که با تو ناز کنم من دَلال کنم, إدلال از دَلال و غنج و ناز است: «مُدِلًّا عَلَیك‏». 🔹 در که مناجات این ذوات قدسی (علیهم افضل صلوات المصلین) است به ما هم اجازه دادند که این مناجات را به بارگاه الهی عرضه کنیم، این است که در این مناجات اول منادات است، بعد مناجات بنده با خدا است، بعد به خدا عرض می ‌کنیم که خدایا حالا تو مناجات کن ما بشنویم! «وَ اجْعَلْنِی مِمَّنْ نَادَیتَهُ فَأَجَابَكَ وَ لَاحَظْتَهُ فَصَعِقَ لِجَلَالِكَ فَناجَیتَهُ سِرّاً»،[5] حالا ما که نفسمان تمام شد، تو مناجات بکن و ما گوش بدهیم. در این اثنا این جمله ‌ها عرض می ‌شود که خدایا! این مناجات برای علی و اولاد علی است، آنها امین بارگاه تو هستند, آنها برابر [6] تو به زبان اینها حرف می ‌زنی: «كُنْتُ ... لِسَانَهُ الَّذِی ینْطِقُ بِهِ»[7] در فصل سوم یعنی مقام فعل، نه فصل اول که مقام ذات است منطقه ممنوعه است، نه فصل دوم که صفات ذات است که عین ذات است که آن جا هم منطقه ممنوعه است. در مقام فصل سوم که فعل خدا و فیض خدا و ﴿نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْض﴾[8] شدن و مانند آن است. در این فصل سوم که است آنها به شما عرض می ‌کنند ما هم اجازه یافتیم به شما عرض کنیم، بگوییم: «إِلَهِی إِنْ أَخَذْتَنِی بِجُرْمِی أَخَذْتُكَ بِعَفْوِكَ»[9] خدایا! حالا بنا شد ناز بکنیم. بگوییم اگر شما این ملت را شایسته رحمت نمی‌ دانی, شایسته تربیت نمی ‌دانی, شایسته هدایت نمی ‌دانی, می ‌گویید چون گناه کردند اگر اینها را, ما را و ملت ما را و جامعه ما را بخواهی مؤاخذه بکنی که چرا بد رفتید؟ چرا بی ‌راهه رفتید؟ چرا گناه کردید؟ ما هم مؤاخذه می ‌کنیم و می ‌گوییم تو که بزرگ‌ تر بودی و هستی چرا نبخشیدی؟! اگر تو مؤاخذه بکنی ما هم مؤاخذه می‌ کنیم! اگر تو بگویی چرا بد کردی؟ ما می‌ گوییم تو چرا خوب نمی ‌کنی؟ «إِلَهِی إِنْ أَخَذْتَنِی بِجُرْمِی أَخَذْتُكَ بِعَفْوِكَ»، تو که بزرگ ‌تری، تو که حکیم محض هستی, علیم محض هستی, قادر محض هستی, حی محض هستی, ازلی، ابدی، سرمدی هستی, تو چرا نبخشیدی؟! [1]. سوره نمل، آیه62. [2]. مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، ج‏2، ص577. [3]. إقبال الأعمال (ط ـ القدیمة)، ج‏1، ص58. [4]. سوره فاطر، آیه15. [5]. الإقبال بالأعمال الحسنة(ط ـ الحدیثة)، ج‏3، ص299؛ زاد المعاد ـ مفتاح الجنان، ص49. [6]. الكافی(ط ـ الإسلامیة)، ج2، ص352؛ «... كُنْتُ سَمْعَهُ الَّذِی یسْمَعُ بِهِ وَ بَصَرَهُ الَّذِی یبْصِرُ بِهِ وَ ...». [7]. الكافی (ط ـ الإسلامیة)، ج‏2، ص352. [8]. سوره نور، آیه35. [9]. الإقبال بالأعمال الحسنة(ط ـ الحدیثة)، ج‏3، ص296. 📚 پیام فرا رسیدن ماه شعبان تاریخ: 1399/01/06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 توضیحات مهم درباره کلیپ منتشر شده با موضوع پیشگویی در 🎤 حجت الاسلام و المسلمین ( استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم)
🔴 نمازی بسیار عظیم در از ▪️1. روايت کرده اند از حضرت پيامبر صلي الله عليه و آله که: «هر کس پنجاه ركعت نماز در هر ركعت بعد از سوره حمد، سوره توحيد و معوذتين (سوره هاي فلق و ناس) يك مرتبه بخواند خداوند به فرشتگان گرامي که اعمال انسان را مي نويسند دستور مي دهد تا سال آينده گناهان بنده ام را ننويسيد و نيز خداوند بخشي از عبادت اهل آسمان و زمين را براي او قرار مي دهدسوگند به خدايي که به حق مرا به پيامبري بر انگيخت، جز افراد بد بخت يا منافق يا گناه کار از شب خيزي در اين شب خود داري نمي کند...» 📚 اقبال الاعمال ج۲ ص۶۸۹
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
حقیقت ناب
#تفسیر_قرآن #تفسیر_سطح_متوسط #تفسیر_سوره_عبس #سوره_عبس #عبس 🔅🔅🔅 💢 نگاشت 22:نکته ها و پیام های ت
🔅🔅🔅 💢 نگاشت 23:نکته ها و پیام های تفسیری آیه 10سوره عبس فَأَنْتَ‌ عَنْهُ‌ تَلَهَّى‌ (10) ۱ - فرد خشمگین از حضور ابن ام مکتوم در مجلس پیامبر(ص)، از او اعراض کرده، خود را به گفتوگو با دیگرى سرگرم ساخت. (فأنت عنه تلهّى) ☑ «تلهّى» در اصل «تتلهّى» بوده و حذف «تاء» از باب تفعّل در این موارد شایع است. این کلمه از ریشه «لهو» است و راغب در مفردات «لهو» را به معناى چیزى دانسته است که انسان را از آنچه باید مقصد او قرار گیرد و براى او اهمیت دارد، باز دارد. ۲ - خداوند، با گوشزد کردن برخورد ناشایست فردى که از ابن ام مکتوم اعراض کرده بود، او را سرزنش کرد. (فأنت عنه تلهّى) ۳ - ترجیح اشراف بر دیگران در تبلیغ دین و برخورد دو گانه تبعیض آمیز در معاشرت با مردم، مذموم است. (أمّا من استغنى . فأنت له تصدّى ... فأنت عنه تلهّى) ۴ - لزوم استقبال از همنشینى با خداترسان و دین پژوهان و پرهیز از بى اعتنایى به آنان (فأنت عنه تلهّى) ۵ - تقویت ایمان مؤمنان، داراى اهمیتى افزون تر از پافشارى بر هدایت معاندان و کافران پندناپذیر (فأنت له تصدّى ... فأنت عنه تلهّى) ☑ از مجموع این بخش از آیات، استفاده مى شود که اصرار بر ارشاد کافران، گرچه کارى پسندیده است; ولى هرگاه در تعارض با تقویت ایمان مسلمانى قرار گیرد، باید آن را رها کرد. ۶ - لزوم پرهیز مبلّغان، از برخوردهاى ناهنجارى که زمینه گریز مردم از مجلس وعظ و ارشاد گردد. (لعلّه یزّکّى ... فأنت عنه تلهّى) ◽️👈 ادامه دارد.... ☘️☘️☘️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یادگار عزیز امام؛ حافظ حریم رهبری مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی: به گونه‌ای است که کسی نباید به آن وارد شود و هرکس حریم رهبری را بشکند گناه بزرگی کرده است. ما هستیم ما پشت سر رهبری هستیم ما با تمام وجود باید از دستورات رهبری پیروی کنیم. به مناسبت رحلت یادگار حضرت امام
SalavatShabaniyeh[01].mp3
5.66M
💠 🎙 بانوای : حاج میثم مطیعی 🔹 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ شَجَرَهِ النُّبُوَّهِ وَ مَوْضِعِ الرِّسالَهِ ... 🔸 خواندن این صلوات به صورت روزانه در ماه شعبان هنگام ظهر توصیه شده است.
💠 لزوم محاسبه در ماه شعبان ✳️ماه پربركت شعبان، آخر سال اخلاقی ماست 🔷 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی: هر كسی براي خود يك سالی دارد، كشاورزان معمولاً اول سالشان اول پاييز است، و برخي‌ها هم اول سالشان فروردين است؛ اما كسانی كه در مسائل اخلاقی كار مي‌كنند اول سالشان ماه مبارك رمضان است، لذا ماه شعبان آخر سال اخلاقی اينهاست. 🔷 در آخر سال نظير اينكه نزديك امتحانات كنكور مي‌شود انسان چگونه تلاش و كوشش مي‌كند مطالعه كند و حضور ذهن داشته باشد, اينها كه سال اخلاقي دارند تمام تلاش و كوشش آنها اين است كه در اين ماه شعبان بدهكاري‌هايشان را بدهند حقّ‌الله دارند حقّ‌الناس دارند توبه‌اي بايد بكنند واجبي ترك كردند حرامي مبتلا شدند تمام اين دِيْن‌هاي حقّ‌اللهي و حقّ‌الناسي را در ماه شعبان بدهند كه وقتي اول سال فرا مي‌رسد اينها با سود همراه باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎فرصت ورود بهشت 🌺امام رضا علیه السلام: مَن صامَ مِن شَعبانَ يَوماً واحِداً ابتِغاءَ ثَوابِ اللَّهِ ، دَخَلَ الجَنَّةَ ، ومَنِ استَغفَرَ اللَّهَ في كُلِّ يَومٍ مِن شَعبانَ سَبعينَ مَرَّةً ، حُشِرَ يومَ القيامَةِ في زُمرَةِ رَسولِ اللَّهِ صلى اللّه عليه و آله و وَجَبَت لَهُ مِنَ اللَّهِ الكَرامَةُ... ☘️هر كس يك روز از ماه شعبان را براى گرفتن ثواب خدا روزه بگيرد، حتماً به بهشت مى ‏رود و هر كس در هر روز از ماه شعبان، هفتاد بار از خدا آمرزش بخواهد، روز قيامت، در گروه پيامبر خدا محشور مى‌‏شود و كرامت خدا بر او واجب مى‌‏گردد، ... 📚خصال : ص 582 ح 6
📚استفاده از مواد محترقه 💠 سؤال: استفاده از و و ساخت و خريد و فروش آن‌ها اعم از اين‌که موجب اذيّت و آزار بشوند يا خير، چه حکمى دارد؟ ✅ جواب: در صورتى که موجب اذيّت و آزار ديگران باشد يا و مال محسوب شود يا خلاف قانون و مقرّرات مربوطه باشد، جايز نيست.
🏵 ترویج آیین "همدردی " در صلوات نورانی شعبانیه 🏵 ... _اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاعْمُرْ قَلْبِى بِطاعَتِکَ، وَلَا تُخْزِنِى بِمَعْصِیَتِکَ، وَارْزُقْنِى مُواساةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَیْهِ مِنْ رِزْقِکَ؛ بِما وَسَّعْتَ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِکَ. 🌟خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و دلم را با طاعتت آباد کن و به نافرمانی از خود رسوایم مساز و همیاری با آن‌که رزقت را بر او تنگ گرفتی؛ به مدد آنچه از فضلت بر من وسعت دادی... ✴️از این فراز صلوات شعبانیه آموختیم : ✅ هیچگاه تک ستاره در پهنای آسمان ، قدرت خودنمایی نخواهد داشت ؛ اما با گردهمایی ستاره ها ، ابهت آسمان نیز چشمگیر تر می شود ؛ ستارگان ، جلوهء خود را بیشتر نمایان می سازند ... ماه شعبان المعظم ، ماه انفاق و صدقه بخشی و در یک کلمه : "همدردی" با بینوایان و دردمندان است و با گردآمدن و همراهی آحاد قشر ضعیف جامعه، بسان انجمن ستارگان، ایمان و ارادهء قدسی خود را به پروردگار سبحان می نمایانیم... ❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
💠 یا ابا احرار میلاد امام (ع)، امام سجاد(ع) و قمر بنی هاشم مبارک باد. امام (ع): بن علی(ع) را ترك نكن و دوستان خود را به آن سفارش كن که در این‌صورت: 🌻 خداوند عمرت را طولانی، 🌻 تو را زیاد، 🌻 را با همراه می‌کند و نصیبت میگردد. 📚قولویه قمی، کامل الزیارات، ص154. 📚حرعاملی، وسائل الشيعه ج14، ص431.
🔻 ریشه تاریخی جشن چهارشنبه‌سوری بیشتر قوم‌ها در تاریخ خود، جشن آتش داشتند. در چین باستان، جشن‌هایی مرتبط با نماد آتش و اژدها وجود داشت. در افریقا، هند، مصر و عرب‌های باستان نیز به همین صورت. در فیلم‌ها و سریال‌ها دیده ایم که سرخ‌پوستان بومی امریکا نیز چنین بودند. به دور آتش جشن می‌گرفتند. زرتشتیان نیز هر ساله در پنج روز آخر سال جشن آتش برگزار می‌کنند. اما به تازگی بسیاری از زرتشتیان، مدعی شده اند که چهارشنبه‌سوری، یک جشن زرتشتی نیست. بلکه ریشه عربی دارد! موبد جهانگیر اوشیدری و موبد کوروش نیکنام می‌گویند: جشن چهارشنبه سوری ریشه در عرب‌های باستان دارد. چون آن‌ها یوم الاربعاء (چهارشنبه) را نحس و شوم می‌دانستند. پس می‌کوشیدند که با جشن، نحسی آن را برطرف کنند. زرتشتیان می‌گویند: ما در تقویم خود اصلاً هفته نداریم. شنبه و یکشنبه و چهارشنبه و... نداریم. تقسیم ماه به چهار هفته، مربوط به سنت عربی و عبری است. پس چهارشنبه سوری یک جشن عربی است. ولی به نظر می‌رسد که ریشه چهارشنبه سوری در همان جشن‌های پایان سال زرتشتی است. اما از آنجایی که چهارشنبه سوری هر سال، چند هزار کشته و زخمی برجای می‌گذارد، جامعه زرتشتی دوست ندارد مسئولیت این قضیه را بر عهده بگیرد. اسناد: https://www.adyannet.com/fa/news/18307 آیا مایل هستید آلبوم تصاویر مربوط به این نوشتار را ببینید؟ در صفحه اینستاگرام ما: https://www.instagram.com/p/CMfJ7o6Bwg-/
4_6048418193154770867.mp3
5.72M
🎙 آشنایی با برخی مضامین دلنشین مناجات شعبانیه(۱) 📅 قسمت اول | ‌۹۹/۰۱/۰۸ 🕌 جلسات مجازی
MonajatShabaniye.mp3
6.99M
🎙صوت قرائت زیبای مناجات شعبانیه
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
حقیقت ناب
#تفسیر_قرآن #تفسیر_سطح_متوسط #تفسیر_سوره_عبس #سوره_عبس #عبس 🔅🔅🔅 💢 نگاشت 23:نکته ها و پیام های ت
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 💢 نگاشت 24:نکته ها و پیام های تفسیری آیه 11سوره عبس کَلاَّ إِنَّهَا تَذْکِرَةٌ(11) هرگز چنین نیست که آنها می‌پندارند؛ این (قرآن) تذکّر و یادآوری است. 🔅🔅🔅 ۱ - تأکید خداوند بر ضرورت ترک ترش رویى با اندرز خواهان; هر چند آنان، جسمى معلول داشته و از طبقات اشراف نباشند. (کلاّ) کلمه «کلاّ» براى ممنوع ساختن و ردّ مطالبى است که پیش از گفتن این کلمه، مطرح شده بود. ۲ - آیات قرآن، راهنما و مایه غفلت زدایى و زمینه پندگیرى و عبرت است (کلاّ إنّها تذکرة) ▫️مراد از ضمیر در «إنّها»، آیات قرآن است که با توجّه به بیان اوصاف آنها در آیات بعد، تصریح به مرجع ضمیر لزومى نداشته است. ▫️«تذکرة» اعم از «دلالت» (راهنمایى) و «اماره» (نشانه) است و به هر چیزى که با آن تذکّر حاصل شود، اطلاق مى گردد (مفردات راغب). «تذکیر» (مرادف تذکرة) به معناى موعظه کردن و «ذکرى» (اسم مصدر آن) به معناى عبرت است (قاموس); بنابراین مراد از «تذکره» بودن قرآن، راهنمایى، موعظه کردن و مایه عبرت بودن آن است. ۳ - شایستگى قرآن براى تذکّر و ارشاد همه مردم، دلیل لزوم پرهیز از منحصر ساختن مجالس آموزش آن به قشرى خاص (فأنت له تصدّى ... فأنت عنه تلهّى . کلاّ إنّها تذکرة) ◽️👈 ادامه دارد.... ☘️☘️☘️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا