eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
5.1هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎥 در لیالی قدر از خدا چه بخواهیم؟ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🎞 مشاهده کلیپ کامل در آپارات: aparat.com/v/gvOrn
15.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | تحلیل استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران از بیانات امروز رهبر انقلاب درباره نیروی قدس 💻 @Khamenei_ir
❓چرا به حضرت (ع)، «امیر المؤمنین» می‌گویند؟ ✍پاسخ: یکی از القاب حضرت امام علی(ع)، «امیرالمؤمنین» است. در روایات آمده است که این اختصاص به آن‌حضرت دارد و هیچ‌کس حتی امامان دیگر هم نمی‌توانند این لقب را برای خود استفاده کنند. امام صادق(ع) به مردی که با نام امیرالمؤمنین به ایشان سلام کرد، فرمود: «این اسم فقط برای حضرت علی بن ابی‌طالب جایز است و این نامی است که خدا برای او انتخاب کرده است».[1] در روایات در علت نام‌گذاری امام علی(ع) به «امیرالمؤمنین» چند وجه بیان شده است: 1. امامت و ولایت: در روایتی پیامبر اکرم(ص) امام علی(ع) را این‌گونه توصیف می‌کند: «...أَنْتَ إِمَامُ کُلِّ مُؤْمِنٍ وَ مُؤْمِنَةٍ، وَ وَلِیُ‏ کُلِ‏ مُؤْمِنٍ‏ وَ مُؤْمِنَةٍ بَعْدِی...»؛‏[2] و تو پس از من، امام و ولیّ هر مرد و زن با ایمان هستی! 2. اعطای علم: در برخی از روایات، معنای دیگری برای این عبارت بیان شده است که علت انتخاب این لقب برای امام علی(ع) به این دلیل است که به مؤمنان و دانش عطا می‌کند. امام کاظم(ع) و نیز امام باقر(ع) می‌فرمایند: «به این دلیل که حضرت علی(ع) عهده‌دار عطا کردن علم به مؤمنین است، امیرالمؤمنین نام گرفته است. مگر نشنیدی که در قرآن آمده "نَمِیرُ أَهْلَنا"؛ یعنی برای خانواده خود آذوقه تهیه کنیم».[3] این بخش روایت می‌خواهد بگوید که واژه «أمیر» هم‌خانواده با کلمه «نمیر» است. در روایت امام صادق(ع) به طور مستقیم به این مطلب اشاره شده است، ایشان فرمودند: «اِنَّمَا هُوَ مِنْ وَ ذَلِکَ أَنَّ الْعُلَمَاءَ مِنْ عِلْمِهِ امْتَارُوا وَ مِنْ مِیرَتِهِ اسْتَعْمَلُوا»؛ آن از «مِیرَةِ الْعِلْمِ»؛ یعنی اعطای علم گرفته شده بدین معنا که علما از علم او برداشت می‌کنند و از توشه او بهره می‌گیرند. سپس به سؤال سلمان از پیامبر(ص) اشاره کرده و می‌فرماید: «سَلْمَانُ‏ سَأَلَ النَّبِیَّ فَقَالَ إِنَّهُ یَمِیرُهُمُ‏ الْعِلْمَ یُمْتَارُ مِنْهُ وَ لَا یَمْتَارُ مِنْ أَحَد»؛ سلمان در این‌باره از پیامبر(ص) سؤال کرد. ایشان در جواب فرمود: «علی به آنان علم عطا می‌کند. از او علم گرفته می‌شود ولی آن‌حضرت از کسی علم نمی‌گیرد».[4] ♦️پاورقی: [1]. عیاشی، محمد بن مسعود، التفسیر، محقق و مصحح: رسولی محلاتی، هاشم، ج 1، ص 276، المطبعة العلمیة، تهران، چاپ اول، 1380ق. [2]. شیخ طوسی، الأمالی، ص 351، دار الثقافة، قم، چاپ اول، 1414ق. [3]. «لِأَنَّهُ یَمِیرُهُمْ‏ الْعِلْمَ أَمَا سَمِعْتَ فِی کِتَابِ اللَّهِ وَ نَمِیرُ أَهْلَنا؟»؛ کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 1، ص 412، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق؛ شیخ صدوق، معانی الأخبار، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ص 63، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ اول، 1403ق. [4]. ابن شهر آشوب مازندرانی، مناقب آل أبی‌طالب(علیهم السلام)، ج 3، ص 55، علامه، قم، چاپ اول، 1379ق. ~•┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~
🔸 غسل های مستحب‏ ماه رمضان ✅ انجام غسل در شب‌های فرد ماه رمضان، - شب اول و سوم و پنجم و به همين منوال- به ویژه نیمه ماه و شب‌های ۱۷، ۱۹، ۲۱، ۲۳، ۲۵، ۲۷ و ۲۹؛ همچنین تمامی شب‌های دهه آخر مستحب است. وقت غسل شب‏هاى ماه رمضان تمام شب است و بهتر آن است كه اول شب نزديك غروب باشد ، مگر ده شب آخر ماه رمضان که بهتر است بین نماز مغرب و عشا انجام شود. در خصوص شب ۲۳ ماه رمضان، افزون بر غسل اول شب، غسل دیگری در آخر شب (نزدیک اذان صبح) مستحب است. ➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
30.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ پاسخ به یک کلیپ شبهه انگیز در مورد شبهای قدر ☢️ آیا مطالب مفاتیح سلیقه شیخ عباس قمی بوده یا تماما از روایات اهل بیت علیهم السلام هست؟! 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/sajadi43 ~~~•┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~
Shab19Ramazan1399[01].mp3
4.52M
🏴 سلامی بر حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) 🎙 بانوای : حاج میثم مطیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم 🔹اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَوَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّکینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین. 🔹خدایا، در این ماه درهای بهشت هایت را به رویم بگشا و درهای آتش دوزخ را به روزیم ببند و به تلاوت قرآن توفیقم ده، ای نازل کننده آرامش در دلهای مؤمنان.
13.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 💐🎙 آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) 🤲 دعا و شرح بمناست ماه مبارک رمضان ( روز بیستم ) ⌚️کم حجم بسیار مفید وفوق العاده،👌 ✅ پیشنهاد ویژه دانلود 💢 ═══✼🍃🌹🍃✼══ 🔴کپی ممنوع نیست بیشتر نشردهید🙏
📌 دعای شخص روزه‌دار 📖 امام کاظم علیه السلام فرمودند: «دَعْوَةُ الصَّائِمِ تُسْتَجَابُ عِنْدَ إِفْطَارِه‏»*۱ دعای شخص روزه‌دار هنگام افطار مستجاب می‌شود. 🤲 کاش این دعای مستجاب، همان توصیهٔ امام زمان باشد که فرمود: «در تعجيل فرج زياد دعا كنيد كه تعجيل فرج، گشايش كار خود شما است.»*۲ 📚 ۱. بحار الانوار، ج ۹۳، ص ۲۵۵ ۲. کمال الدین صدوق، ج ۲، ص ۴۸۵ 🌙 ویژهٔ ماه مبارک
🔴 نماز آمرزش گناهان مخصوص 🔸عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه وآله قَالَ: مَنْ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ فَيَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ مَرَّةً وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ سَبْعَ‏ مَرَّاتٍ، فَإذَا فَرَغَ يَسْتَغْفِرُ سَبْعِينَ مَرَّةً، فَمَا دَامَ لَا يَقُومُ مِنْ مَقَامِهِ حَتَّى يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُ وَ لِأَبَوَيْهِ، وَ بَعَثَ اللَّهُ مَلَائِكَةً يَكْتُبُونَ لَهُ الْحَسَنَاتِ إلَى سَنَةٍ أُخْرَى، وَ بَعَثَ اللَّهُ مَلَائِكَةً إلَى الْجِنَانِ يَغْرِسُونَ لَهُ الْأَشْجَارَ وَ يَبْنُونَ لَهُ الْقُصُورَ وَ يُجْرُونَ لَهُ الْأَنْهَارَ، وَ لَا يَخْرُجُ مِنَ الدُّنْيَا حَتَّى يَرَى ذَلِكَ كُلَّهُ. 🔸رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمودند: هرکس در شب قدر دو رکعت نماز بخواند، در هر رکعت یک بار فاتحةالکتاب و هفت بار سوره توحید، و بعد از نماز هفتاد بار استغفار نماید، بعد از نماز از جایش تکان نمی‌خورد، مگر آنکه خداوند او و پدر و مادرش را می‌آمرزد، و خداوند ملائکه‌ای را مبعوث می‌کند که تا سال بعد برای وی حسنات می‌نویسند، و ملائکه‌ای را سوی بهشت می‌فرستد تا برای او درختان کاشته، قصرها بنا کرده، و رودها جاری سازند. این فرد از دنیا نمی‌رود تا آنکه همه این موارد را خواهد دید. 📚علامه مجلسی، بحارالأنوار، ج ۹۸، ص ۱۴۴ و ۱۴۵.