eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
4.8هزار ویدیو
443 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
هم عهدی با تو یا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 🌷 السَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَحْمَدُ و َتَسْتَغْفِرُ 🌷مولای من! ای امامی که پیوسته در حال حمد و ستایش پروردگارت هستی! 🌷اماما ! این حمد و ستایش توست که باران رحمت و نعمت الهی را بر بندگانش نازل می کند؛ و گرنه این بندگان خطاکار کجا و استحقاق نعمت و رحمت الهی کجا ! هر آن چه لطف و مرحمت الهی است به سبب وجود مقدس شماست یا صاحب الزمان. 🌷امام زمانم! تو برترین بنده ی خدا هستی، اماما تویی که خداوند را بندگی می کنی و پیوسته او را ثناگو و شکر گذاری! مولایم در این روز با تو عهد می بندم که شکرگزارِ پروردگارم باشم و از نافرمانیش روی گردان! 🙏 بارالها توفیم ده تا بتوانم بر عهد خویش با امام زمانم ثابت قدم بمانم و بنده ای قدردان و شکرگزار نعمت هایت باشم! به حق محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) 🙏 معبودا ! امام زمانم، بهترین بنده ی توست؛ اوست که تو را بندگی می کند و دائماً ثناخوان و شکرگزار توست. بارالها تو را سپاس بر چنین امام و پیشوایی که برایم برگزیدی!
🌸پاکیزه ترین هـوای دنیـا 🍃همـان لحظه ای ست 🌸 که دلهایمـان 🍃در هـوای مولایمان 🌸 امام زمانمان می تپد. 🍃لحظاتتون سـرشـار از 🌸آرامش و حـال دلتـون امام زمانی 🌷سلام بر یگانه حجت زمان 💐سلام بر منتظران و همراهان گرامی
#تفسیر_قرآن 🔅🔅🔅 💢 نگاشت 46: نکات تفسیری آیه 28 و29 سوره نازعات رَفَعَ‌ سَمْکَهَا فَسَوَّاهَا سقفش را برافراشت، پس آن را درست و نیکو قرار داد، ▫️«رَفَعَ»: بالا برد. گسترش داد. «سَمْکَ»: ارتفاع. بلندا. بعضی آن را سقف و آسمانه دانسته‌اند. ▫️«سَوّی»: ساخته و پرداخته کرد. یعنی هر یک را فواصل معیّن و اندازه و خاصّیّت ویژه بخشید و در مدارات خود جای داد و یکی را به دیگری مرتّبط ساخت ۱ - سقف افراشته و مرتفع آسمان ساخته خداوند و جلوه قدرت او است. (رفع سمکها) «سَمْک»; یعنى، سقف و نیز قامت هر چیز را «سَمْک» مى گویند (قاموس). جمله «رفع...» تفسیر جمله «بناها» در آیه قبل است; یعنى، ساختن آسمان به این گونه بوده است که خداوند، طاق آن را بالا برده و آن را همچون گنبدى برافراشته قرار داده است. ۲ - خداوند، آسمان را پدیده اى به دور از کاستى و ناهماهنگى و به گونه اى موزون و متعادل قرار داده است. (فسوّیها) «سوِىّ» به چیزى گفته مى شود که در مقدار و کیفیت آن، افراط و تفریط نشده باشد (مفردات راغب). بنابراین جمله «سوّاها»; یعنى، خداوند آسمان را به گونه اى قرار داد که در شکل و اجزاى آن، تعادل برقرار است. ۳ - هماهنگى اجزاى آسمان، با فاصله اى اندک پس از مرحله آفرینش و برافراشتن آسمان صورت پذیرفته است. (رفع سمکها فسوّیها) فاء در «فسوّاها»، براى تعقیب و حاکى از تأخّر بدون فاصله تسویه است. ۴ - برافراشتن آسمان و تعدیل آن، دلیل قدرت خداوند بر احیاى دوباره انسان ها است. (ءأنتم أشدّ ... رفع سمکها فسوّیها) 🔅🔅🔅 وَ أَغْطَشَ‌ لَيْلَهَا وَ أَخْرَجَ‌ ضُحَاهَا و شبش را تاریکو روزش را روشن ساخت، ▫️«أَغْطَشَ»: تاریک کرد. دیجور ساخت. ▫️«أَخْرَجَ»: پدیدار کرد. ظهور بخشید. مراد روشن کردن است. ▫️«ضُحی»: اوائل روز. تمام روز ۱ - تاریک ساختن شب در فضاى آسمان، کار خداوند و نشانه قدرت او است. (و أغطش لیلها) «أغطش»; یعنى، تاریک ساخت (مفردات راغب). ارجاع ضمیر «لیلها» به آسمان، به این جهت است که منشأ پیدایش شب، وضعیت اجرام آسمانى است. ۲ - پدیدار ساختن روز و روشنایى آن، وابسته به خداوند و جلوه قدرت او است. (و أخرج ضحیها) «ضحى» به معناى گسترش نور خورشید و پهناور شدن روز است (مفردات راغب) و نیز هنگامى را که اندکى از بالا آمدن روز گذشته باشد، «ضحى» مى نامند(قاموس). مراد از «ضحى» - به قرینه «لیل» - روز است و نام بردن این بخش روز به جهت فرح بخش تر بودن آن لحظات است، زیرا منظور برانگیختن اعجاب و شگفتى در انسان ها است. ۳ - توانمندى خداوند بر ایجاد شب و روز، نشانه قدرت او بر احیاى دوباره انسان است. (ءأنتم أشدّ ... و أغطش لیلها و أخرج ضحیها) ۴ - عملکرد عوامل طبیعى، عمل خداوند است. (و أغطش ... و أخرج) با آن که پیدایش شب و روز عوامل طبیعى خاص خود را دارد; ولى به خداوند نسبت داده شده تا بیانگر این نکته باشد که همه کارها، منتسب به او است. 🌴🌴🌴 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بسیار تاثیر گزار👌 🎙🌸 آيت الله حاج آقا تهرانی (ره) 👈🧕من اگر چادر سر کنم من را مسخره می کنند❗️ ⚛️ ✅ارسال به دیگران فراموش نشود🙏🌹 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
بسم الله الرحمن الرحیم 🌺نگاه به همسر❤️ به قصد لذت، مستحب است. 🌾 💠بجز زن و شوهر ، نگاه کردن به هر فرد دیگری، برای لذّت بردن، حرام است، و فرقی بین همجنس و غیر همجنس، محارم و غیر محارم نیست.🌱 مرد و زنى كه با يكديگر محرمند، اگر قصد لذّت نداشته باشند و نترسند كه به حرام بيفتند، مى‏توانند غير از عورت به تمام بدن يكديگر نگاه كنند.🌿 👌👈طبق نظر آیات عظام مکارم و صافی : احتياط اين است كه به مابين ناف و زانوها را هم نگاه نكنند.🍂 🔹اگر قصد لذّت نداشته باشند و نترسند كه به حرام بيفتند، مى‏توانند غير از عورت به تمام بدن يكديگر نگاه كنند.🌱 🔸نگاه به بدن مرد نامحرم به آن مقدار كه معمولا آن را نمى‌پوشانند مانند سر، صورت، گردن و مقدارى از دستها اگر با شهوت و ترس از وقوع در گناه نباشد، اشكال ندارد. نگاه به قسمتهاي از بدن مرد نامحرم که عادتا پوشانده مي‌شود، جایز نیست.🌿 🤔❓ آيا بانوان مى توانند اندام مردانى را كه براي عزادارى (سينه زنى و زنجير زنى) لباس خود را در مى آورند نگاه كنند؟ ✅ نگاه کردن به عزادارى در صورتى كه مردان برهنه نباشند، اشكالى ندارد اما در صورتی که مردان برهنه باشند نگاه کردن جایز نیست.🍃 🤔❓آيا زنان مى‏توانند به حجم بدن مرد نامحرم (مانند پشت و سينه) از روى لباس نگاه كنند؟ ✅ اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد، اشكال ندارد.🌱 💠 نگاه مرد به بدن زن نامحرم چه با قصد لذت و چه بدون آن حرام است و نگاه كردن به صورت و دستها از مچ تا انگشتها اگر به قصد لذت باشد حرام است ولى اگر بدون قصد لذت باشد مانعى ندارد ولی بهتر است كه به صورت و دستها هم نگاه نكند.🌿 🌸دو نکته: 👌طبق نظر آیت الله صافی: بنابر احتیاط واجب به صورت و دست زن نامحرم، هم نگاه نکنند.🌱 👌نگاه به صورت و دستها در صورتی جایز است که دارای آرایش و زینت نباشند. (توضیحات در جدول بعدی) 🍂 🌾اندازه صورت از بالای پیشانی تا چانه و فاصله بین دو گونه است. 🌼 🤔❓ آيا گوشها جزء صورت می‌باشند و مي توان آنها را بيرون گذاشت؟ ✅ صورت شامل دو گوش نمی‌شود، و پوشاندن آنها واجب است. 🤔❓ آيا چانه جزء صورت به حساب می‌آید و پوشاندنش واجب است؟ ✅ پوشاندن چانه لازم نيست ولى زير چانه بايد پوشانده شود.🌸 👌👌طبق نظر آیت الله سیستانی: پوشاندن مقداری از زیر چانه زن که معمولاً روسری – گره زده نه باز– آن را نمی پوشاند، لازم نیست.🌺 🤔❓ پوشاندن پا از مچ تا انگشتان در مقابل نامحرم براي زن واجب است يا نه؟ ✅ همه مراجع: بله در مقابل نامحرم بايد مچ پا به پایین را هم بپوشاند. 🌱 👌👌طبق نظر آیات عظام تبریزی و مکارم : بنابراحتیاط واجب باید بپوشاند. 🍀 📚 توضيح المسائل مراجع، م 2433، 2437 و 2438؛ آقا رساله آموزشی ج 2 درس 76 و اجوبه س 438 و 439؛ نوری استفتائات ج 2 س 678 ؛ صافی 570 مسئله از س 454 تا 466؛ سیستانی سایت پرسش و پاسخ؛ دفتر مراجع. مجموعه آثار استاد شهید مطهری جلد 19 صفحه 402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 داغی کف سر ♻️ غذاهایی که تولید خلط صفرا می‌کنند، موجب افزایش حرارت در اندام فوقانی شده، در نتیجه کف سر داغ می‌شود. برای درمان، ابتدا باید از خوردن این نوع غذاها پرهیز کرد، و در مرحله بعد با خوردن شربت ترش قبل از غذا، صفرا را کاهش داد. ❗️ افراد گرم مزاج، علاوه بر موارد فوق، باید حجامت عام نیز انجام دهند.
🌐📝🌐📝🌐 ✅پرسش4: حضور چشم‌گیر مردم در آخرین حج پیامبر ، چگونه بزرگی حادثه غدیر را تبیین می‌نماید؟ 🌺پاسخ: مسلمانان بلاد اسلامى چون شنیدند، رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در مراسم حج واجب، شركت دارند، به گونه اى گسترده و با حضور چشم‌گیری در این مراسم شركت كردند، و چون آخرین حج رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) و در روزهاى آخر عمر آن حضرت بود آن را (حجة الوداع) نامیدند. 🔹شیخ كلینى روایت كرده است كه حضرت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بعد از هجرت ده سال در مدینه ماند و حج بجا نیاورد تا آنكه در سال دهم خداوند عالمیان این آیه را فرستاد كه: 🔆«و اذن فى الناس بالحج یا توك رجالا و على كل ضامر یاتین من كل فج عمیق لیشهدوا منافع لهم.(آیه 27 حج) 🔅اى رسول خدا! در میان مردم براى سفر حج ندا در ده و همه را به مراسم حج فراخوان تا مردم پیاده و سواره و از راه دور بسوى تو آیند( پس امر كرد رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) مؤ ذنان را كه با آواز بلند به مردم اطلاع دهند كه رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در این سال به حج مى رود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❓از کجا بفهمیم که عبادت ما، «عبادت» است نه «عادت»؟ ✍️پاسخ : 🔸اخلاق معنایش این است که انسان اراده خودش را بر عادات و بر طبایع خود غلبه بدهد؛ یعنی اراده را تقویت کند به طوری که اراده بر آنها حاکم باشد. 🔹حتی اراده باید بر عادات خوب هم غالب باشد، چون کار خوب اگر کسی به آن عادت پیدا کرد خوب نیست. 🔸مثلا ما باید نماز بخوانیم اما نباید نماز خواندن ما شکل عادت داشته باشد. از کجا بفهمیم که نماز خواندن ما عادت است یا نه؟ باید ببینیم آیا همه دستورات خدا را مثل نماز خواندن انجام می‌دهیم؟ اگر این‌طور است، معلوم می‌شود که کار ما به خاطر امر خداست. 🔹اما اگر ربا را می‌خوریم و در عین حال، نماز را هم با نافله‌هایش می‌خوانیم، یا اگر خیانت به امانت مردم می‌کنیم ولی زیارت عاشورایمان هم ترک نمی‌شود، می‌فهمیم که اینها عبادت نیست، عادت است. 📚 شهید مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج۱، ص۲۱۱ ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
FatemiNia-13940305-Sahifeh02.mp3
13.46M
━━━━*.:✿*﷽*.:✿*━━━━ سخنرانی استاد فاطمی نیا سیری در صحیفه سجادیه جلسه دوم ۱۳۹۴ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
خـدايـا🙏 اميدمان به لطف و وعده ی ضمانت شده ی توست! الهی به حق مجد و عظمت کبریایی ات✨ در این شب های انتظار دعاها و ندبه هایمان را پذیرا باش!🙏 و امشب رحمتت را برای همه ی منتظران حجتت جاری گردان!🙏 آمیـــن یا رَبَّ 🙏 فقط گوشه ی چشمی از نگاه مهدی فاطمه💚 برای سعادت و عاقبت بخیری کافیست🌼 💐این نگاه را برای یکایک شما عزیزان آرزو میکنیم🌺 شبتون پر از نگاه مهربان امام زمان (علیه السلام)🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ آن كسي كه با تمام قرآن است و تمام اين قرآن با او است، كيست غير از ؟ 🎙 بیان آیت الله العظمی وحید خراسانی 📆 ۵/ دی / ۱۳۸۶ ◻️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 خدایا! تو جبران کن... 🎙استادعلی صفایی حائری(عین.صاد)
🍃روشنایی عالم تو بزرگی، بزرگ‌تر از آنی که در وصف همچو منی بگنجد. من کوچکم، کوچک‌تر از آنی که بتوانم به دوستی تو با خودم فکر کنم. تو والایی، والاتر از آنی که نگاه همچو منی به آن برسد من پایینم، پایین‌تر از آنی که بتوانم به دوستی تو با خودم فکر کنم. تو خوبی، خوب‌تر از آنی که قدر آن را همچو منی بفهمد. من بدم، بدتر از آنی که بتوانم به دوستی تو با خودم فکر کنم. تو مقرّب درگاه خدایی مقرّب‌تر از آنی که همچو منی بتواند در باره‌اش سخن بگوید. من دور از خدا هستم، دورتر از آنی که بتوانم به دوستی با تو فکر کنم. آقا! اینها را گفتم تا همه بدانند که من وقتی به تو التماس می‌کنم با من دوست شوی برای لحظه‌ای و حتّی به اندازۀ ذرّه‌ای خیالش هم به سراغم نمی‌آید که شایستۀ این دوستی هستم. من شایستۀ دوستی با غلامانِ غلامان تو هم نیستم. مرا با تو چه نسبتی است که خیال کنم به اندازۀ ذرّه‌ای لایق دوستی با تو هستم؟ اگر التماس می‌کنم که با من دوست شوی فقط به خاطر خبری است که از مهربانی تو به گوشم رسیده. شنیده‌ام تو از آن خوب‌هایی هستی که درگاه دوستی خویش را به روی بدها نمی‌بندی. همین خبر بس است برای یک عمر التماس کردن. عزیز دل! حالا بگو آیا با من دوست می‌شوی یا نه؟ بگو دوست می‌شوی تا از همین حالا انگیزه‌ام برای بزرگ شدن، به آسمان رفتن خوب شدن و نزدیک شدن به خدا به قدری زیاد شود که برای یک بار هم که شده احساس کنم کمی رنگ تو را گرفته‌ام. من از سیاهی خسته‌ام. خلاصم کن از این همه تاریکی. شبت بخیر روشنایی عالم!
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
🔅🔅🔅 💢 نگاشت 47: نکات تفسیری آیه 30و31 سوره نازعات وَ الْأَرْضَ‌ بَعْدَ ذلِکَ‌ دَحَاهَا و زمین را پس از آن گسترانید، ۱ - خداوند، پس از آفرینش آسمان و ایجاد شب و روز، زمین را گسترده ساخت. (و الأرض بعد ذلک دحیها) «دحو» به معناى بسط دادن و گستراندن است. «بعد ذلک» دلالت دارد که این مرحله از تغییرات زمین، پس از تعدیل آسمان و آفرینش تاریکى و روشنى بوده است. مراد از بسط زمین - به قرینه آیات بعد - آماده سازى و سامان دادن آن براى زندگانى جانداران است. ۲ - زمین، همچون گوى پرتاب شده در فضا است.* (دحیها) یکى از معانى «دحو»، بازى با پرتاب سنگ، گردو و ... به سوى حفره اى است که از پیش به همین منظور حفر شده است. آن حفره را «اُدحیّه» و سنگ را «مِدحاة» مى نامند (لسان العرب). بر این اساس جمله «دحاها»، حاکى از پرتاب شدن زمین در فضا است. ۳ - توجّه به مراحل پیدایش زمین و تحوّل آن به جایگاهى قابل استفاده جانداران، مایه پى بردن انسان به قدرت خداوند و زمینه باور داشتن معاد (ءأنتم أشدّ ... و الأرض بعد ذلک دحیها) ۴ - فراهم شدن شرایط زندگانى در زمین، با آغاز آفرینش آن و پیدایش آسمان و شب و روز هم زمان نبوده است. (و الأرض بعد ذلک دحیها) فعل «دحاها» دلالت بر وجود زمین قبل از بسط آن دارد و قید «بعد ذلک»، نشانگر آن است که گسترش زمین و آمادگى آن براى زندگانى انسان، از دوران ایجاد آسمان و شب و روز مؤخر بوده است. 🔅🔅🔅 أَخْرَجَ‌ مِنْهَا مَاءَهَا وَ مَرْعَاهَا و از آن آبو چراگاهش را بیرون آورد، ۱ - خداوند، با گسترده ساختن زمین، آب هاى زمینى را بر سطح آن جارى ساخت. (أخرج منها ماءها) فعل «أخرج» بدل از «دحاها» است و به همین جهت بدون حرف عطف آمده است. این فعل آنچه را لازمه بسط زمین است بیان مى کند. ۲ - خداوند، رویاننده نباتات و تأمین کننده علوفه گیاه خواران (أخرج ... مرعیها) «مرعى» مصدر میمى است و در این جا به معناى اسم مفعول به کار رفته است; یعنى، آنچه چریده مى شود. این کلمه گرچه ناظر به تغذیه گیاه خواران است; ولى تأثیر گیاه در زندگانى انسان نیز - به قرینه «متاعاً لکم و لأنعامکم» در آیات بعد - مراد است. ۳ - بیرون آوردن آب و گیاه از دل زمین، نشانه قدرت خداوند بر احیاى دوباره انسان ها است. (ءأنتم أشدّ خلقًا ... أخرج منها ماءها و مرعیها) ۴ - زمین، جایگاه ذخیره آب (ماءها) 🌴🌴🌴 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسش و پاسخ مرداد.mp3
1.18M
🔉 پرسش و پاسخ از حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره ❓راه های را بیان کنید ❓به غیر از چه کتابی را برای توصیه میکنید ❓علت و و راه با آن را بیان کنید ❓آیا برای و آرام شدنش است 📌
💎درّ و یاقوت علوی💎 3️⃣1️⃣ 👈مگر می شود همه اشتباه کنند⁉️ آیا ممکن است همۀ امّت اسلام پس از رحلت رسول اعظم خدا، راهِ اشتباه را برگزیده و گمراه شوند؟ و فقط عده ای انگشت شمار بر حق باشند؟ حضرت علیه السلام به فرمان الهی، برادرش را جانشین خود قرار داد و به آنان توصیه کرد تا بازگشتش از ایشان پیروی کنند، اما پس از آن که آمدنش طولانی شد... ادامه ماجرا را از زبان قرآن می شنویم: «...و پيش از آن، هارون به آنها گفته بود: «اى قوم من! شما به اين وسيله(گوساله) مورد آزمايش قرار گرفته ‏ايد! پروردگار شما خداوند رحمان است! پس، از من پيروى كنيد، و فرمانم را اطاعت نماييد!» ولى آنها گفتند: «ما هم چنان گرد آن مى‏ گرديم (و به پرستش گوساله ادامه مى ‏دهيم) تا موسى به سوى ما بازگردد!» (طه، 90 و 91) واقعیت امر در مورد امّت اسلام نیز همین است، فرد دیگری را جلو انداختند و گفتند: با او بیعت کنید چرا که اگر بیاید فتنه و جنگ به پا می شود و همه چیز از دست می رود❗️ این کلام افشاگرانه راه ولایت است که فرمود: «زَعَمْتُمْ‏ خَوْفَ‏ الْفِتْنَةِ» آیا گمان کرده اید (اگر علی بیاید) خوف فتنه خواهد بود؟! «أَلا فِي الْفِتْنَةِ سَقَطُوا وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحِيطَةٌ بِالْكافِرِين‏» بدانید در فتنه سقوط کردند و قطعاً جهنم کافران را در بر خواهد گرفت. (دلال الامامه، ص 116) و در یک کلمه، مردم را بر دنیایشان ترساندند و شد آن چه نباید می شد! و این سیاستی است دیرینه!
🗓 ۲۲ ذی الحجه سال دهم هجری سالروز توطئه هرشی بیان تفصیلی👇👇👇 ✍️ پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم سه روز پس از غدیر به سمت مدینه حرکت کردند و منافقان که وجود پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را در مدینه مضر می دانستند تصمیم گرفتند پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم را قبل از رسیدن به مدینه به قتل برسانند تا به خیال خود امامت و خلافت را از مسیر خود منحرف سازند. به همین علت در کوههای هرشا پنهان شده و در مسیری که باید شتر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم از آنجا حرکت می کرد و مشرف به یک پرتگاه بود ترور را برنامه ریزی کردند. ✅ جبرئیل نازل شد و به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم عرض کرد: چهارده نفر در گردنه هرشا کمین کرده‌اند تا شتر شما را رم دهند. عمار و حذیفه شمشیرهای خود را کشیده و دنبال آنها می‌روند و منافقین فرار می کنند ، رعد و برقی زده می شود و حذیفه منافقین را می بیند و از آن پس حذیفه را منافق شناس می دانستند ولی پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم حذیفه را از نام بردن و افشای آنها منع کرد. 📚تفسیر قمی ج۱،ص۱۷۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۹ 💐 مهمترین خواسته ما در نماز چیست ؟ 💐 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
🌐📝🌐📝🌐 💢پرسش: 🔰آیا ایرانی بود؟ او چه سرگذشتی داشت؟ ✍️پاسخ: ✅«میثم بن یحیای تمار»، از بزرگان شیعه و از افرادی است که در راه تشیع خود و محبت امام علی(ع) در اواخر سال 60 هجری به شهادت رسید. او از بردگان زنی از قبیلۀ بنی اسد بود که حضرت علی (ع) او را خریده و آزاد کرد و سپس یکی از یاران مخلص امام علی(ع) و بعد از ایشان از اصحاب امام حسن(ع) و امام حسین(ع) شد. 🔹برده بودن میثم اشاره به این دارد که وی از مردم عجم بوده و برخی از محققان به صراحت وی را ایرانی دانسته اند و این‌ نکته بعید نیست که وی ایرانی باشد. 🔸 امام علی(ع) آیندۀ میثم را از سال‌‌ها قبل به او گوشزد کرده بودند، در روایت آمده است که: روزی امیر المؤمنین (ع) به او فرمود: همانا تو پس از من گرفتار شده و به دار آویخته خواهی شد و چون سومین روز (به دار کشیدنت) شود از سوراخ‌‌هاى بینى و دهانت خون جاری شود که ریشت را رنگین نماید، پس چشم به راه آن خضاب (و رنگین شدن) باش! بدان که تو بر در خانه «عمرو بن حریث» به دار آویخته خواهى شد، و تو دهمین نفرى هستی که در آن‌‌جا به دار آویخته شده و چوب تو (که بر آن به دارت زنند) کوتاه‏‌تر از آنان است. 🔹زمانی که عبید اللَّه بن زیاد والی کوفه شد ؛ دستور داد او را گرفته و به نزدش آوردند، به عبید اللَّه گفتند: این مرد از نیکوکارترین مردمان (و نزدیک‌‌ترین آنان) در نزد على(ع) بود، گفت: واى بر شما این مرد عجمى (چنین بود)؟گفته شد: آرى! 🔸عبید اللَّه به او گفت: خداى تو کجا است؟ میثم گفت: در کمین هر ستم‌کارى است و تو یکى از آن ستم‌کاران هستى، پسر زیاد گفت: تو ای عجمى! به این جرأت رسیده‌‌ای که هر چه خواهى بگوئى! آقایت (على بن ابی طالب) گفته که من با تو چه خواهم کرد؟! 🔹میثم گفت: به من خبر داده که تو مرا (زنده) بر دار می‌‌کشی! و من می‌‌دانم بر چوب کدام درخت و در کجا و چگونه به شهادت می‌‌رسم. 🔸عبید الله امر کرد تا دو دست و دو پاى وى را قطع کردند، اما او با همین وضعیت بر بالاى چوبه دار مشغول به بیان فضائل أمیر المؤمنین (ع) بود، گویا خطیبى است که بر روى چوبه‏‌ها سخن مى‌‏گوید. عبید الله دستور داد تا زبان او را بیرون آوردند و بریدند، سپس شکمش را دریدند تا آن که به شهادت رسید. 🔹و چنین بود که میثم همان طور که امام علی(ع) پیش‌بینی کرده بود به شهادت رسید و شهادت او ده روز قبل از آمدن امام حسین(ع) به عراق بود. 📎 📎