eitaa logo
حقیقت ناب
1.2هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.7هزار ویدیو
482 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
☘️ آقای من! این که به زیارتت آمده، بنده‌ای از بندگان خداست که محبّت تو وجودش را تسخیر کرده و در انتظار فرمان تو دست به سینه گذاشته. من مهمانم؛‌ مهمانی که بر تو وارد شده و با دستی پر از نیاز به سویت آمده. چشم امیدم به روح کریم توست، آقا! ☘️من به دنبال دنیا نیستم. حاجاتم نیز رنگ دنیا ندارد. کربلا که می‌آیم، این‌گونه می‌شوم: بی آن که بخواهم دنیا از دم دروازۀ کربلا از من جدا می‌شود. ☘️آقا! تو که دردانۀ خدایی و هر چه بگویی خدا زمین نمی‌زند، از خدا بخواه که مرا به جایگاهی مثال زدنی برساند، اوج کمال. تو به خدا بگو رتبۀ بندگی‌ام را بالا ببرد، بالا تا پیش شما. ☘️مقصد من تویی حسین! مدّت‌هاست بار سفر به کوی تو بسته‌ام؛ امّا در این دنیایی که تو بهتر از من می‌شناسی، به قدری فراز و نشیب‌ها بی‌هوا و دا‌م‌ها گسترده است که قدم به قدم می‌لغزم و گام‌هایم سست می‌شود. ☘️حسین جان! هیچ مسیری به سوی خدا نیست مگر آن که از کربلا عبور می‌کند. پس گام‌های مرا در هجرت به سوی خویش استوار گردان تا راه یابم به جایی که سایۀ کفالت تو بر سر من باشد. اگر این بشود، آشوب، کلّ عالم را هم به هم بریزد، من ذرّه‌ای به هم نخواهم ریخت. ☘️تو بندۀ خدایی و خدا امر فرموده که سرپرستی ما را به عهده بگیری. حالا که تو سرپرست مایی، اگر از آسمان، خاک غم ببارد و از زمین خار ماتم بروید، نه غباری از غم به دلم خواهد نشست و نه خاری از ماتم به قلبم فرو خواهد رفت. •┈┈┈┈┈••✾••✾••┈┈┈┈• 📚 با حسین تا خدا، گذری بر زیارت مطلقه امام حسین(علیه السلام)
23.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شب اول محرم ۱۳۹۸ امامزاده عبدالله شوشتر جان و تنم قربان تو یا ثارالله وابن الثاره حاج صادق آهنگران شعر: مرتضی ذاکر
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
حقیقت ناب
#چشمه_حکمت #آیات_نور #تفسیر_قرآن #تفسیر_سطح_متوسط #تفسیر_سوره_نازعات #سوره_نازعات #نازعات 🔅🔅🔅 💢 نگ
🔅🔅🔅 💢 نگاشت53: نکات تفسیری آیه44 تا 46 سوره نازعات إِلَى‌ رَبِّکَ‌ مُنْتَهَاهَا نهایتش به سوی پروردگار توست [کیفیت برپا شدن و زمان وقوع و اوصافش را کسی جز خدا نمی داند.] ۱ - تنها خداوند، خصوصیات قیامت و زمان وقوع آن را مى داند. (إلى ربّک منتهیها) ۲ - هرگونه تصمیم گیرى درباره زمان و دیگر خصوصیات قیامت، با خداوند است. (إلى ربّک منتهیها) ۳ - تصمیم گیرى درباره امور قیامت و تعیین زمان آن، از شؤون ربوبیت خداوند است. (إلى ربّک منتهیها) ۴ - آگاه نساختن مردم - حتى پیامبر(ص) - از زمان وقوع قیامت، مؤثر در رشد و تربیت آنان (إلى ربّک منتهیها) واژه «ربّ»، گواه این است که هدف از مسکوت گذاشتن زمان قیامت، تربیت و رشد دادن است و چون پوشیده ماندن آن، تنها ویژه پیامبر(ص) نبوده است; مى توان سودمندى آن را به همگان تعمیم داد. ۵ - انحصار تصمیم گیرى درباره قیامت به خداوند، دلیل ناآگاهى پیامبر(ص) از زمان وقوع آن است. (فیم أنت من ذکریها . إلى ربّک منتهیها) جمله «إلى ربّک...»، به منزله تعلیل براى جمله قبل است. 🌱🌱🌱 إِنَّمَا أَنْتَ‌ مُنْذِرُ مَنْ‌ يَخْشَاهَا وظیفه تو فقط بیم دادن کسانی است که همواره از آن می ترسند. ۱ - پیامبر(ص)، هشدار دهنده و انذار کننده مردم درباره رخدادهاى قیامت (إنّماأنت منذر من یخشیها) ۲ - تعیین زمان وقوع قیامت، از محدوده وظایف و اختیارات پیامبر(ص)، بیرون است. (إنّماأنت منذر) ۳ - تنها کسانى هشدارها و انذارهاى پیامبر(ص) را مى پذیرند که داراى زمینه خشیت و هراس از گرفتارى هاى قیامت باشند. (إنّماأنت منذر من یخشیها) ۴ - حوادث قیامت، هولناک و سزاوار ترس و نگرانى است. (من یخشیها) ۵ - دانستن زمان وقوع قیامت، خطر گرفتارى به کیفرهاى موجود در آن را کاهش نمى دهد. (یسئلونک ... من یخشیها) جمله «إنّما أنت منذر ...» در مقام بیان این نکته است که آنچه درباره قیامت داراى اهمیت است، توجه به گرفتارى هاى آن و نگرانى و ترس از خطرات آن است و زمان آن - چه معلوم باشد و چه مجهول - تأثیرى در آن جهت ندارد. 🌱🌱🌱 کَأَنَّهُمْ‌ يَوْمَ‌ يَرَوْنَهَا لَمْ‌ يَلْبَثُوا إِلاَّ عَشِيَّةً أَوْ ضُحَاهَا گویی آنان روزی که قیامت را می بینند چنین می پندارند که در برزخ جز شامگاهی یا صبح گاه آن درنگ نکرده اند! ۱ - فاصله ولادت تا قیامت - در دیدگاه اهل محشر - فاصله اى ناچیز و همسان با عصر یک روز و یا وقت چاشت آن (کأنّهم ... لم یلبثوا إلاّ عشیّة أو ضحها) ۲ - فاصله قیامت و دنیا - هرچند طولانى باشد - در برابر عظمت حوادث قیامت ناچیز و بسان گذشت نیمروز از عمر دنیا است. (کأنّهم ... لم یلبثوا إلاّ عشیّة أو ضحیها) ۳ - صحنه قیامت، آشکار و مکشوف در برابر دیدگان تمام انسان ها (کأنّهم یوم یرونها) ۴ - توجه به نزدیک بودن قیامت و اندک بودن فاصله آن با زندگانى دنیا، افزایش دهنده ترس و نگرانى درباره گرفتارى هاى آن* (إنّما أنت منذر من یخشیها . کأنّهم یوم یرونها لم یلبثوا إلاّعشیّة أو ضحیها) "والحمد لله رب العالمین" 🔹 پایان تفسیر سوره نازعات 🌴🌴🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 فرهنگ انسانیت ▪️ابی‌عبدالله صلوات‌الله‌علیه به دنیا رسم انسانیت و زندگی انسانی را آموخت. ▪️این مجالس برای این است که با این فرهنگ و مرام سال به سال آشناتر بشویم. 96/07/08
حقیقت ناب
🏴 فرهنگ انسانیت ▪️ابی‌عبدالله صلوات‌الله‌علیه به دنیا رسم انسانیت و زندگی انسانی را آموخت. ▪️این مجا
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🔵 رسم انسانیت و زندگیِ انسانی ◾️آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه: لااله‌الاالله. کشته‌شدن انبیا سلام‌الله‌علیهم‌اجعین و تن به مصائب شدیدِ دنیا دادنِ اولیای خدا، برای این است که احساسات و عواطف من و شما متوجه به آنها شود؛ دلمان بسوزد. به فکر این بیفتیم که از آنها و از عملکرد و فرهنگ و منطقشان حمایت کنیم. ◾️(سیدالشهدا) فرمود: من حلالی را حرام نکرده‌ام؛ یعنی مشکل دینی پیدا نکرده‌ام؛ از نظر دین، حرامی را هم حلال نکرده‌ام؛ ظلم هم که به شما نکرده‌ام؛ بین راه فرمود: «اِنّی لَمْ اخْرُجْ اشِراً وَ لا بَطِراً وَ لا مُفْسِداً وَلا ظالِماً، انَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْاصْلاحِ فی امَّةِ جَدّی»؛ من که راه افتادم حرف زدم، چهار نفر دورم جمع کردم که به ظالم بگویم: «به مظلوم ظلم نکن». ◾️این فرهنگ، این مرام، بد مرامی است؟ به چه دلیل «تَسْتَحِلُّونَ دَمى»؟ این یعنی دارید با من جنگ می‌کنید که من را بکشید. «فَبِمَ تَسْتَحِلُّونَ دَمى؟» به چه دلیل؟ ◾️یک چیزی بگویید؟ نگفتند عبیدالله‌بن‌زیاد ما را از کوفه تهدید کرده است و فرستاده عراق. ننوشتند از شام دو هزار نفر، هزار نفر، پانصد نفر، نه پانصد هزار سرباز آمده و به کوفی‌ها اضافه شده است. عبیدالله همه آنها را از کوفه و اطراف کوفه تهدید کرده بود که الان لشکر شام می‌آید و همه را زیرورو می‌کند و چنین و چنان می‌کند. پس بروید کربلا. ولی اینجور نشد. ◾️همین کوفی‌ها بودند که راه افتادند. اگر این حرف را می‌زدند، حضرت طور دیگری جواب می‌داند. «فَبِمَ تَسْتَحِلُّونَ دَمى؟» چرا می‌خواهید خون من را بریزید و مرا بکشید؟ مجوز عقلی‌تان چیست؟ مجوز شرعی‌تان چیست؟ مجوز انسانی‌تان چیست؟ اگر هیچ نوع مجوزی ندارید، دنیا بفهمد که من با چه کسانی طرف هستم. ◾️عرض کردند: «نَقْتُلُکَ بُغْضًا لِاَبِیکَ». نگفتند عبیدالله به زور ما را اینجا فرستاده. چون یک چنین زوری پشت سرشان نبود. شنیده بودند که امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه مرد باتقوایی است؛ به مظلوم کمک می‌کند؛ نمی‌گذارد ظالم به مظلوم ظلم کند؛ مخالف مشرکین است؛ مخالف کفار است؛ این که موجب نمی‌شود که بچۀ او را، نوۀ او را، خاندان او را دَرب‌وداغون بکنند. امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه بدها را کشته است؛ غیرانسان‌ها را کشته است، غیرباتقواها را کشته است؛ بی‌تقواها را کشته است. ◾️این حرف را یک نفر نگفته است که ما را به زور از کوفه به کربلا فرستادند. این اثر هیچ نیست، اما این هست که با تو جنگ می‌کنیم، چون ما از پدرت دل خوشی نداشتیم. ◾️شعارهایی که روز عاشورا از سوی عمرسعد داده می‌شده و اطرافی‌هایش که مردم را تحریک بکنند به کشتن اولیای خدا یکی‌اش این بوده «هذا ابن القتال العرب». چون پدر او عرب‌ها و مشرکین را کشته است، پس او را بکشیم. از این انسان بی‌فرهنگ‌تر در دنیا پیدا می‌شود؟ این همه در دنیا بی‌دین هستند، هیچ کدامشان با کسی عداوت نمی‌ورزند به این دلیل که پدر تو چه کار کرده است. این آدم یک انسان مستقل است. نه مشکل شرعی و دینی، نه مشکل انسانی، نه مشکل اخلاقی. نگفتند که همین‌جوری بی‌دعوت آمده‌ای در مملکت ما. چون فرمود دعوتم کردید و در بین راه به حربن‌یزید ریاحی نشان داد: دوازده هزار انسان چند تا از صاحبان امضا. ◾️حربن‌یزید ریاحی عرض کرد: یابن‌رسول‌الله، من امضایم در هیچ یک از این نامه‌ها نیست. خبر هم ندارم. هر دو خبر هم ندارم که چنین دعوتی از شما شده است. ولی انسان بود؛ شعور داشت؛ اسیر نفسش نبود؛ این هفت‌هشت روزه رفت فکر کرد، دید حق با پسر پیغمبر است. ◾️این انسان است. می‌گوید شما دعوت کردید آمدم. پشیمان هستید برمی‌گردم. نفرمود چرا پشیمان هستید. این همه راه مرا آوردید؛ خرجم زیاد شد؛ زن و بچه‌ام خسته شدند. نَه. اینها را نفرمود. پشیمان هستید برمی‌گردم. گفتند نمی‌گذاریم برگردید. اباعبدالله صلوات‌الله‌علیه به دنیا رسم انسانیت و زندگیِ انسانی در دنیا را آموخت. ◾️این مجالس برای این است که با این آموزش با این فرهنگ با این مرام من و شما سال‌به‌سال آشناتر بشویم. گریه هم باشد؛ شام هم باشد؛ ناهار هم باشد؛ لباس سیاه هم باشد؛ اما هدف این است؛ هدف اصولی این است. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
* شب عاشورا کسی برنگشت * 📆 در این روزهای منتهی به ماه محرم در سال ۶۰ امام حسین(ع) به سوی کوفه در حرکت بود که خبر شهادت مسلم و هانی توسط فردی که از کوفه می‌آمد داده شد. امام به اصطلاحِ امروز به طور شفاف اعلام کرد که اوضاع کوفه بعد از نامۀ اولیۀ تأیید مسلم برای حرکت ما؛ تغییر کرده و تلویحاً خطر پیش‌رو را به همراهان خود گوشزد فرمود. ⛺️ آنگاه با یارانش به مشورت پرداخت و به این نتیجه رسیدند که به مسیر ادامه دهند. یکی از دلایل این بود که رفتن شخص امام به کوفه متفاوت از حضور مسلم خواهد بود. جایگاه آن حضرت نسبت به رسول‌الله و مدیریت بحران او می‌توانست اوضاع را به گونه دیگری رقم بزند. در این منزلگاه عده‌ای از همراهی با امام منصرف شده و بازگشتند. اینان کسانی بودند که از مکه با آن حضرت آمده بودند و گویا چشم‌داشتی به حکومت و جایگاه سیاسی آن‌حضرت پس از رسیدن به خلافت ظاهری داشتند. ✅ در تاریخ نامی از این افراد یا تعداد آنان نیامده است؛ اما این روشن است که پس از این مرحله، انصراف و بازگشت دیگری از اردوگاه حسینی رخ نداد و اینکه گاهی گفته می‌شود شب عاشورا افرادی بازگشتند درست نیست. بلکه در آن شب همه حاضران با اعلام وفاداری، بر ماندن خود در کنار اباعبدالله تأکید کردند و هیچ‌کس انصراف نداد. (ع) 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ الْـفَـرَج🌤 🏴حقیقت ناب🏴 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/sajadi43 🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹
❤️راهی برای عبرت منتظران شور حسینی، منهای شعور حسینی‼️ 🔺عکس بالا، صحنه به دار کشیدن ۹ آزادیخواه تبریزی در شهر تبریز بدست لشگر قزاق روس در سال ۱۲۹۰ روز عاشوراست. هنگامی که روس ها در حال به دار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز در روز عاشورای سال ۱۲۹۰ بودند، صدای طبل و سنج از کوچه پس کوچه های تبریز شنیده میشد و مردم تبریز در حال عزاداری برای امام حسین ابن علی علیه السلام بودند. 🔴فرمانده فوج قزاق روس اینگونه تعریف میکند: "خیلی میترسیدیم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی، به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند، در آن صورت چه بر سر ما میآمد !!" اما جمعیت عزادار حسینی، فقط عزاداری و گریه کردند و علم بر دوش کشیدند! و تعزیه خوانی راه انداختند و به اعدام ۹ دلاور آزادیخواه خود هیچ توجهی نکردند!! 🔴چون سیاست را از دین جدا می دانستند؛ و در حالی که ۹ دلاور تبریزی بر سر دار بودند، غذاهای نذری خود را گرفتند و به خانه هایشان رفتند !! آیا هدف قیام امام حسین، فقط این بود که مردم گریه کنند؟ یا اینکه درس عبرت بگیرند و هوشیار باشند که مورد ظلم اجنبی و منافق خودی قرار نگیرند. 🔺فاعتبروا یا اولی الابصار 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ الْـفَـرَج🌤 🏴حقیقت ناب🏴 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/sajadi43 🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️به حسینی های عالم بگویید: ▪️حسین این زمان مهدی است و اوست تنها و آواره.... ▪️حسین زمان را تنها نگذاریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا