eitaa logo
حقیقت ناب
1.2هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.7هزار ویدیو
482 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🍲ضرورت مصرف شام 🔸 امام علی علیه السلام می فرمایند: بدون شام نخوابید که بدن ویران میشود. 📚 دانشنامهٔ احادیث پزشکی ج ۲ ص ۱۶۰ ➕شام بخورید ولو به خوردن چند عدد خرما یا یک تکه نان. ➕ شام نخوردن سبب پیری زودرس می‌شود. ࿐❁☘️❒◌🍇◌❒☘️❁࿐
🔸آیا خانه حضرت زهرا سلام الله علیها درب نداشته است؟ 🔺شواهد تاریخی مبنی بر وجود درب در خانه های پیش از صدر اسلام برخی در فضای رسانه مطرح کرده اند که خانه حضرت زهرا سلام الله علیها «درب» نداشته است؛ این شخص حداقل به «کشف الآیات» قرآن مراجعه کند تا بداند در این کتاب آسمانی چندین مرتبه تعبیر «باب» به کار رفته است؛ به عنوان مثال می توان به آیاتی همچون «وادخلوا الباب سجداً» در جریان بنی اسرائیل (آیه ۵۸ سوره بقره)، «وَاسْتَبَقَا الْبَابَ وَقَدَّتْ قَمِیصَهُ مِنْ دُبُرٍوَأَلْفَیَا سَیِّدَهَا لَدَى الْبَابِ» (آیه ۲۵ سوره یوسف)و «غَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ وَقَالَتْ هَیْتَ لَکَ» (آیه ۲۳ سوره یوسف) در قصه زلیخا و حضرت یوسف(ع)، «یا بنی لا تدخلوا من باب واحد» (آیه ۶۷ سوره یوسف) در داستان حضرت یعقوب و فرزندانش، «لَها سَبْعَهُ أَبْوابٍ» (آیه ۴۴ سوره حجر) راجع به درهای جهنم، «جَنَّاتِ عَدْنٍ مُفَتَّحَهً لَهُمُ الْأَبْوابُ» (آیه ۵۰ سوره ص) راجع به درهای بهشت، «لِبُیُوتِهِمْ أَبْواباً وَ سُرُراً عَلَیْها یَتَّکِؤُنَ» (آیه ۳۴ سوره زخرف) راجع به خانه های بهشتی، «حَتَّىٰ إِذَا جَاءُوهَا وَفُتِحَتْ أَبْوَابُهَا» (آیه ۷۳ سوره زمر) راجع به کشیدن گناهکاران به سوی جهنم، اشاره کرد. آیا در همه این موارد و نمونه های قرآنی مراد از «باب» پرده بوده که آن را کنار بزنند؟ آیا در داستان زلیخا و حضرت یوسف علی نبینا وآله و علیه السلام که در قرآن آمده «غَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ وَقَالَتْ هَیْتَ لَکَ»، یعنی زلیخا هر چه پرده بود، انداخت؟ آیا در آیه شریفه «لَها سَبْعَهُ أَبْوابٍ» که راجع به درهای جهنم است، یعنی جهنم هفت تا پرده دارد؟ هر کس می خواهد حرفی بزند باید ابتدا مطالعه ای هم داشته باشد، چراکه اساساً در دوران گذشته «درب» وجود داشته است؛ افزون بر این مورخان شیعه و سنی می گویند حضرت علی بن ابی طالب سلام الله علیهما درب قلعه خیبر را با یک دست از جا کنده و ۴۰ ذراع، یعنی ۲۰ متر آن طرف تر پرتاب کردند؛ آیا این یک پرده بوده که ۴۰ نفر آن را کنار می زدند؟ چیزی نگوییم که وقتی کسی آن را دید خنده اش بگیرد و بگوید فلان شخص چقدر بی سواد و بی اطلاع است! یا این که خانه کعبه از ابتدا که توسط حضرت ابراهیم علیه السلام ساخته شد، «درب» نداشت و پرده داشت؟ از قدیم رسم بوده برای این که روستاها، آبادی ها و شهرها از دستبرد راهزنان و دشمنان در امان باشند دور آن دیوار می کشیدند و آن را «سور» یا «دژ» می نامیدند؛ آیا این «سور» یا دیوار بزرگ «درب» نداشته و برایش پرده می گذاشتند؟ یعنی آن افراد برای در امان بودن از دست دشمن دیوارهای بزرگی را می ساختند و سپس برایش پرده می گذاشتند؟ پر واضح است که «درب» می گذاشتند و برای حفاظت از شهر خود افراد و محافظانی را می گماردند. ضمن اینکه مرحوم فیض در کتاب نوادر الاخبار: ص ۱۸۳ می گوید: «فاختبئت فاطمه علیها السلام وراء الباب فدفعها عمر حتی ضغطها بین الباب و الحائط». 🔺شواهد تاریخی مبنی بر وجود مسمار در سازه های چوبی پیش از صدر اسلام نکته بعدی این است که گفته شده در آن زمان «میخ» وجود نداشته است؛ نکته ای که باید بدان دقت کرد این است که نباید گمان شود «میخ» در آن زمان حتما باید فلزی بوده باشد، زیرا ممکن است جنس میخ ها تفاوت داشته باشد، چرا که حلقه اتصال دو تخته یا دو چوب در آن زمان «چسب» نبوده، بلکه «میخ» بوده است. آیا حضرت نوح علی نبینا وآله و علیه السلام کشتی خودشان را با چسب ساختند؟ خوب حتماً میخ هایی وجود داشته است که با آن چوب ها را به یکدیگر متصل کنند؛ حال ممکن است این میخ ها از جنس چوب و تخته بوده باشد؛ یا ممکن است عده ای مدعی شوند که درب خانه ها در آن زمان از جنس «سعف» یعنی شاخه های درخت خرما بوده است؛ اگر همین موضوع را هم قبول کنیم، باز هم اگر عکس این شاخه ها را مشاهده کنیم درمی یابیم که سیخ های خطرناکی دارد که اگر یک دانه از آنها به بدن کسی اصابت کند او را مجروح می کند. ضمن اینکه ابن نجار و قسطلانی دو تن از علمای اهل سنت معتقدند حضرت علی چهارچوب و لنگه های در را با میخ به هم وصل کرده بود و می گویند: «ما عمل علی بن ابی طالب مصراعی داره الا بالمسار»(علی بن ابی طالب علیه السلام دو لنگه در خانه خویش را جز با مسمار نساخت). الدر الثمینه: ص ۲۰۵ و المواهب اللدنیه: ج ۳، ص ۴۰۹٫ از نظر تاریخی و از نظر تفسیری و حدیثی، این سخن که در آن زمان «میخ» وجود نداشته، حرفِ مطابق با مبانی و مصادر نیست، بلکه زاییده کم اطلاعی است؛ به قول مرحوم آقای فلسفی، برخی افراد خوب حرف می زنند، اما حرف خوب نمی زنند؛ افراد برای خوب حرف زدن و حرف خوب زدن باید تخصص لازم را داشته باشند. 🔹بیانات حضرت آیت الله نجم الدین طبسی در گفتگو با خبرگزاری رسا - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
18.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چرا در مورد تاریخ دقیق سلام الله علیها اتفاق نظر وجود ندارد؟ 👈در این کلیپ به چرایی عدم اتفاق نظر در مورد تاریخ سلام الله علیها می پردازند. 💥ببینید و انتشار دهید
🌺آیا آیه ی پنجم سوره مبارکه قصص( و نرید ان نمن علی...) درباره ی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است؟ نظر اهل سنت در این باره چیست؟ (پاسخ استاد جواد جعفری)📚📚📚 ┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* ⚫️کانال حقیقت ناب⚫️🍃 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/sajadi43 ~~~•┈┈••✾•✨⁦⚫️⁩✨•✾••┈┈•~~~
زمان: حجم: 1M
❓❓پرسش سلام چرا با وجود دادن صدقه بلافاصله دوباره بلا برسرما میاید 2)راه حلش چیست 🔰🔰پاسخ 🎙سجادی زاده 🔰🔰کانال پاسخ های صوتی https://eitaa.com/sajadi66🆔
📌برای اولین بار در سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت (س) زیارت نیابتی همزمان در: "مدینه منوره" از جوار مضجع نورانی پیامبر(ص)، حضرت زهرا(س) و ائمه و دیگر اعتاب مقدسه جهان اسلام ( ، ، ، ، ، و .) ثبت نام رایگان از طریق: atabat.org/fa/forms/4 هدیه به پیشگاه حضرت زهرا(س) یک صفحه قرائت بفرمایید.
حقیقت ناب
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 1️⃣ 👈از این نمونه گسترۀ کارش همۀ عالَم است(الأرض) و هدفش نجات بشریت(الناس) در یک جمله او را این گونه می توان معرفی کرد: «او کسی است که برای سعادت و نجات مردم تمام جهان، جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و منتظر فرمان الهی است» همانگونه که اجداد طاهرینش این گونه بودند و در زیارت اربعین میخوانیم: «...وَ بَذَلَ‏ مُهْجَتَهُ‏ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلَالَة»(تهذیب الاحکام، 6/113) خدایا! امام حسین خون طیب و طاهر خود را در راه تو بخشید تا بندگانت را از نادانی و سرگردانی گمراهی برهاند. و رسول خدا در مورد نهمین فرزند امام حسین، مهدی فاطمه می فرماید: «يَخْرُجُ الْمَهْدِيُّ فِي أُمَّتِي يَبْعَثَهُ‏ اللَّهُ‏ غِيَاثاً لِلنَّاس‏»(كشف الغمة، 2/470) حضرت مهدی در میان امتم قیام می کند، خداوند او را برای فریادرسی مردم می فرستد. اما طبق سنت الهی، برای نابودی ظالمان، یارانی مورد نیاز است که معیارشان یاری مظلوم و دشمنی با ظالم باشد،(نهج البلاغه، نامه 47) یارانی چون سردار دل ها و ابو مهدی المهندس که در پی کمک به مظلوم بودند، عرب باشد یا عجم، شیعه باشد یا سنی یا مسیحی و...، 📌و بودن یعنی همین! و این گونه بودن را باید از مکتب حاج قاسم درس گرفت تا در جرگه یاران امام زمان علیه السلام راه یابیم.
16.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 ارتباط فاطمیه و مهدویت ▫️حجت الاسلام محمود اباذری (از اساتید مرکز تخصصی مهدویت) ▫️کلیپ شماره ۱
هدایت شده از حقیقت ناب
❤️ 💚 ☘️الحمدلله رب العالمین 🌻اللهم صل علی محمد و آل محمد 🍃🌼اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ 💫🍃صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة 🍃🌼و فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً 💫🍃و ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ 🍃🌼أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا 🌱 🎋🌹سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات🎋🌹 🍃🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌺🍃
💝 سلام امام زمانم 💝 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ +و‌‌من‌هـر روز‌ در‌انتـظار‌آمدنت‌هستـم هرلحظه‌بیشتر‌حس‌می‌ڪنـم‌ڪه‌آمدنت نزدیڪ‌است‌ ڪه‌بی‌قـراری‌دلها،خـود‌گواه‌این‌مدعاست.. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ا┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ا
برداشت از آیات ۱۹ – ۱۶ سفارشات حضرت لقمان علیه السلام سالک الی اللّه باید از سفارشاتی که حضرت لقمان به پسرش فرموده پند بگیرد: اول: بداند که اگر به وزن خردلی کار بد یا خوب انجام دهد، خدای تعالی آن را در محاسباتش ظاهر می کند. دوم: نماز بخواند و امر به معروف و نهی از منکر کند و در مقابل مصائب صبر داشته باشد تا بتواند دارای استقامت باشد. سوم: در مقابل مردم اظهار تکبّر نکند و در روی زمین با غرور راه نرود تا خدا او را دوست داشته باشد. چهارم: در راه رفتن و روش زندگی اعتدال و میانه روی را پیشه کند. پنجم: آرام حرف بزند و مانند حیوانات صدای نامفهومش را بلند نکند.