eitaa logo
حقیقت ناب
1.2هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.7هزار ویدیو
482 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
ﻓَﺨَﺮَﺝَ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺧَﺎﺋِﻔَﺎً ﻳَﺘَﺮَﻗَّﺐُ ﻗَﺎﻝَ ﺭَﺏِّ ﻧَﺠِّﻨﻲ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﻘَﻮْﻡ ﺍﻟﻈَﺎﻟِﻤﻴْن...😭 🏝 این وقتِ شب! شبانه چرا بار بسته‌ای با اهل‌بیتِ آل عبا می‌روی حسین🏝 🔳۲۸ رجب ﺧﺮﻭﺝ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺍﺯ ﻣﺪﻳﻨﻪ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﻣﻜّﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺯ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 60 هـ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺍﺯ ﻣﺪﻳﻨﻪ ی ﻣﻨﻮّﺭﻩ ﻣﺘﻮﺟّﻪ ﻣﻜّﻪ ﺷﺪﻧﺪ. ﻣﺪﻳﻨﻪ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﺪﻧﺪ. 📚ﺍﺭﺷﺎﺩ : ﺝ 2، ﺹ 34. 📚فیض ﺍﻟﻌﻠﺎﻡ : ﺹ 329.
seda-p154-3 .mp3
زمان: حجم: 1.22M
❓چرا نمیشه رو با زبان فارسی قرائت کرد؟ 🎤پاسخ •┈┈••✾•✨⁦⁩🌸✨•✾••┈┈• •┈┈••✾•✨⁦⁩🌸✨•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 عن أبي حازم: قالَ رَجُلٌ لِزَينِ العابِدينَ عليه السلام: تَعرِفُ الصَّلاةَ؟ ... حَتّى بَلَغَ قَولَهُ: 🔸 مَا افتِتاحُها؟ قالَ: التَّكبيرُ، قالَ: ما بُرهانُها؟ قالَ: القِراءَةُ، 🔸 قالَ: ما خُشوعُها؟ قالَ: النَّظَرُ إلى مَوضِعِ السُّجودِ، قالَ: ما تَحريمُها؟ قالَ: التَّكبيرُ، 🔸 قالَ: ما تَحليلُها؟ قالَ: التَّسليمُ، قالَ: ما جَوهَرُها؟ قالَ: التَّسبيحُ. 💠 ابو حازم گفت: مردى به امام زين العابدين عليه السلام گفت: نماز مى‏دانى؟! ... تا به اينجا رسيد كه گفت: 🔹 شروع نماز چيست؟ فرمود: «تكبير». گفت: برهانش چيست؟ فرمود: «قرائت». 🔹 گفت: خشوعش چيست؟ فرمود: «نگاه كردن به محلّ ». گفت: وارد شدن به حريم نماز، چگونه است؟ فرمود: «با تكبير [ة الإحرام‏]». 🔹 گفت: خارج شدن از آن به چيست؟ فرمود: «به سلام دادن». گفت: گوهرش چيست؟ فرمود: «سبحان الله». 📚 بحارالأنوار، ج 84 ، ص 244. ╭❀🕊❀🌼❀🍃❀╮ ╰❀🍃❀🌼❀🕊❀╯
هدایت شده از حقیقت ناب
4.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️⚠️⚠️⚠️اگر کسی توان جسمی روزه داری در ماه رجب را نداشته باشد این روایت را بخواند:⚠️⚠️⚠️ برای روزه ماه رجب فضیلت بسیار وارد شده و اما اگر کسی توان گرفتن روزه را ندارد و ضعف جسمانی یا بیماری در بدن دارد در روایت آمده است: اگر کسی قدرت بر روزه ماه رجب را ندارد، هر روز این تسبیحات را «صدبار» بخواند تا ثواب روزه ماه رجب را دریابد: سُبْحانَ الْإِلٰهِ الْجَلِيلِ ! سُبْحانَ مَنْ لَايَنْبَغِى التَّسْبِيحُ إِلّا لَهُ ! سُبْحانَ الْأَعَزِّ الْأَكْرَمِ ! سُبْحانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَهُوَ لَهُ أَهْلٌ. منزّه است خدای بزرگ، منزّه است آن‌که تسبیح جز برای او سزاوار نیست، منزّه است خدای توانمندتر و بلندمرتبه‌تر، منزّه است آن‌که جامه عزّت در پوشید که فقط او برای آن جامه شایسته است. 📚منبع مفاتیح الجنان ‍‌ ‎‌‌‌‎ ࿐჻ᭂ⸙🔹🌺🔹⸙჻ᭂ࿐
💠 غفلت مایه بدبختی انسان است «وَلَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ كَثیراً مِنَ الْجِنِّ وَالاِْنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاّيَفْقَهُونَ بِها وَلَهُمْ اَعْيُنٌ لايُبْصِرُونَ بِها وَلَهُمْ اذانٌ لاّيَسْمَعُونَ بِها اُولئِكَ كَالاْنْعامِ بَلْ هُمْ اَضَلُّ اُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ.» (اعراف ۱۷۰) «ترجمه: و حقّا كه ما بسيارى از جن و انس را (گويى) براى دوزخ آفريده‌ايم، زيرا كه دل‌ها دارند ولى (حقايق را) بدان نمى‌فهمند، و چشم‌ها دارند ولى بدان (به عبرت) نمى‌نگرند و گوش‌ها دارند ولى بدان (معارف حقّه را) نمى‌شنوند؛ آنها مانند چهارپايانند بلكه گمراه ترند (زيرا با داشتن استعداد رشد و تكامل، به راه باطل مى‌روند) و آنها همان غافلانند.» 🔹مایه بدبختى کسانى که به عذاب ابدى و شقاوت جاودانى مبتلا مى‌شوند، همان غفلت و ناآگاهى ایشان از حقائقى است که انسانیت انسان اقتضاى آگاهى، التفات و توجّه به آنها را دارد و به همین لحاظ، این افراد از نظر ارزش از حیوانات هم که مقتضاى طبعشان غفلت و ناآگاهى است ـ پست‌تر مى‌شوند. طبعاً، از این آیه و آیات مشابه نیز مى‌توان دریافت که آنچه در نقطه مقابل غفلت واقع مى‌شود؛ یعنى، توجّه و التفات و آگاهى، نیز مایه سعادت انسان خواهد بود. اخلاق در قرآن جلد دوم صفحه ۷۹ ترجمه آیه از آیت الله مشکینی
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «در روز قیامت برترین مقام و منزلت نزد خدا از آن کسانی است که در دنیا بیش از دیگران به خیرخواهی و موعظه دیگران بپردازد» 📚 مفاتیح الحیاة صفحه ۴۸۶ حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی
💠برنامه‌های معنوی آیت‌الله بهجت رحمه‌الله‌علیه 🔶آیت‌الله مصباح رحمه‌الله‌علیه نقل می‌کند: 🔰حضرت آقاى بهجت در حدود ۴۰ سال قبل يك برنامه روزانه‌اى داشتند كه هر روز بينَ الطُّلوعَيْن تا اوايل طلوع آفتاب به حرم (حضرت معصومه علیها‌السلام) مشرّف می‌شدند و هر روز نماز جناب جعفر طیار و عبادات ديگر را در حرم مطهّر حضرت معصومه عليهاالسلام انجام می‌دادند. 🔻عصرها نيز برنامه‌شان اين بود كه پيش از غروب قدمزنان به سمت صفائيّه (كه آن وقتها هنوز منطقه مسكونى نبود و از نزديكیهاى پل راه‌آهن صفائيّه زمينهاى مزروعى شروع می‌شد) می‌رفتند و در زمينهاى مزروعى می‌نشستند و نماز مغرب را در آنجا می‌خواندند بعضى دوستان كه علاقمند بودند خدمت ايشان می‌رسيدند و نماز را با ايشان می‌خواندند، و حالات عجيبى در همان نمازشان داشتند با اينكه در بيابان بود. بهجت عارفان در حدیث دیگران - مصاحبه حضرت آيت الله مصباح يزدى - صفحه۳۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💧 معاويه بن‌وهب می‌گويد، به علیه السلام عرض کردم: با ارجترين طاعتى كه انسان را به خدا نزديك كند و هيچ طاعتى به درگاه خدا محبوبتر از آن نباشد، چه طاعتى است؟ 💧 حضرت فرمودند: مَا أَعْلَمُ شَيْئاً بَعْدَ الْمَعْرِفَةِ أَفْضَلَ مِنْ هَذِهِ الصَّلَاةِ أَ لَا تَرَى أَنَّ الْعَبْدَ الصَّالِحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ علیه السلام قَالَ وَأَوْصانِی بِالصَّلاة. 📚 کافی، ج3، ص266. 💧 بعد از شناخت، هيچ طاعتى را با ارجتر و پربهاتر از نمى شناسم؛ آیا نشنيده‌اى كه بنده صالح خدا عيسى بن‌مريم گفته است: «و خداوند مرا به اداء نماز سفارش كرد». ------- ------🌸🌹🌸-------
اعمال روز آخر ماه نورانی رجب بسم الله الرحمن الرحیم  ماه نورانی رجب از ارزش و شرافت بسيار بالايی برخوردار است و اين شرافت و ارزش بخاطر آن است كه: اين ماه يكی از ماههای حرام و از زمانهای ويژه‌ دعا است. اعمال روز آخر ماه نورانی رجب: (۱) انجام غسل. { به انجام غسل در روز آخر ماه رجب تاکید شده است} (۲) گرفتن روزه. { روزه روز آخر ماه رجب سبب آموزش گناهان گذشته و آینده می شود} (۳) خواندن نماز حضرت سلمان. آقا رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) دربارهٔ این نماز به سلمان می‌فرماید هیچ مؤمنی این نماز را نمی‌گزارد مگر اینکه: (۱) همه گناهان صغیره و کبیره‌اش محو می‌شود، (۲) اجر کسی که همه ماه رجب را روزه گرفته، می‌برد، (۳) تا سال پیش رو در نزد خدا از نمازگزاران نوشته می‌شود. (۴) و هر روز برایش عمل شهیدی از شهدای بدر نوشته می‌شود. پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) این نماز را نشانه‌ و فرق میان مؤمنان و منافقان دانسته و معتقداست، منافقان این نماز را نمی‌خوانند. حضرت (صلی الله علیه و آله و سلم) پس از تعلیم این نماز به سلمان می‌فرماید: (۱) نمازگزار خواسته‌اش را بخواهد دعایش مستجاب خواهد شد. (۲) و میان او وجهنم هفت خندق فاصله می‌شود که هر یک به وسعت فاصله میان آسمان و زمین است. (۳) و در برابر هر رکعت، هزارهزار رکعت حساب می‌شود. (۴) و برائت از آتش و گذر از صراط برای او نوشته می‌شود.