eitaa logo
حقیقت ناب
1.2هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.7هزار ویدیو
482 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
💠صبر یعنی مقاومت در طاعت، معصیت، مصیبت «اِنَّ اللّهَ مَعَ الصّابِرین» بقره ۱۵۳ ترجمه: «خدا با صابران است‏» 🔸مفهوم صبر، این معنا را تداعى مى‌کند که گویى عاملى انسان را به سویى مى‌کشاند و او در مقابل آن، مقاومت مى‌کند. این عامل ممکن است درونى باشد و یا بیرونى و عامل درونى نیز مختلف است: گاهى یک عامل درونى و کشش نفسانى اقتضاى نوعى فعالیت دارد و چون آن فعالیت، نامشروع است، انسان در برابر آن عامل مقاومت و از انجام آن کار و حرکت، خوددارى مى‌کند. 🔹این نوع مقاومت را صبر در مقابل معصیت مى‌نامند. گاهى برعکس، عامل درونى اقتضاى سکون و ترک فعلى را دارد که انجام آن لازم است؛ چرا که انسان طبعاً راحت‌طلب است و دنبال فراغت و آسودگى مى‌گردد و از زحمت و انجام کارهاى مشکل گریزان است، از این‌رو، فى‌المثل معمولا، مایل نیست به کارهاى سخت و توانفرسا و پرمخاطره‌اى چون «جهاد» تن دردهد این نوع مقاومت را صبر در اطاعت گویند. و گاهى حوادثى در خارج از وجود انسان، تحقق مى‌یابد که آثار نامطلوبى در انسان مى‌گذارد و او را وامى‌دارند دست به کارهایى بزند که وى را از مسیر حق، منصرف سازد. 🔸مثل اینکه مصیبتى براى شخص پیش آید که سبب ناراحتى او شود آنچنانکه بخواهد دست به یک سرى کارهاى عکس‌العملى بزند، سر و صدا و بى‌تابى کند این نوع مقاومت را صبر بر مصیبت مى‌نامند (و خداوند همراه کسانی ست که این مقاومت را دارند) 📖اخلاق در قران جلد ۱ صفحه ۸۰ 📝ترجمه آیه از آیت الله مشکینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیک یا بنت و 🌸🌸🌸🌸🌸 بزرگداشت میـــلاد باسعادت پاره تن موسی بن جعفر؛ شفیعه محشر (سلام الله علیها) مبارک باد🌹🌹🌹🌹 یـا اشفعے لے فے الجنـــة فإن لڪ عنداللہ شأنــا من الشأن
🌠 🌠 🌠 🌠 ؛●➼‌┅═❧═┄═❧┅ 👈 غرض از تصديع تذكر به اربعين كليمى است كه از اوّل ذى القعده تا دهم ذى الحجه است. خنك آنكه در اين ايام جمع هر دو سفر كند و ميقاتش در قربانگاه عاشقان يعنى منى بود. در اين سه آيه كريمه درست تأمّل و تدبّر شود: 1️⃣ * وَ واعَدْنا مُوسى‏ ثَلاثِينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً 2️⃣ * وَ لَمَّا جاءَ مُوسى‏ لِمِيقاتِنا وَ كَلَّمَهُ رَبُّهُ 3️⃣ * وَ إِذْ واعَدْنا مُوسى‏ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً 👈 و ديگر از غسل توبه يكشنبه ذى القعده و خواندن چهار ركعت نماز بعد از آن ‏ چنانكه مسبوقيد و هم در اعمال ماه ذى القعده مفاتيح مذكور است غفلت نشود. 👈 و هم‏چنين از خواندن دو ركعت نماز بين مغرب و عشاء در ده شب اوّل ذى الحجه تا دهم آن و به دستور اين نماز هم مستحضريد و هم در اعمال ماه ذى الحجه مفاتيح مسطور است كه در هر ركعت بعد از حمد و سوره توحيد يك بار و آيه وَ واعَدْنا مُوسى‏ نيز يك بار خوانده مى ‏شود. ✅ عمده حضور است و حضور است و حضور. 🍀 .آیت الله حسن زاده آملی https://chat.whatsapp.com/CxYejuQ2zn42cPl3qjfytY
23.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «وقتی رفتم پیش آ شیخ محمد تقی آملی خداحافظی کنم که من می‌خواهم بروم قم، اجازه بگیرم. فرمود: برو، اونجا کریمه اهل بیته... فرمود:این قبر، قبر عادی نیست، اونجا قبر دختر موسی بن جعفر ع است، این قبر منشأ هزارها برکت است. خود من بارها تجربه کردم، کتاب های عمیق یا جواهر یا اسفار، به روال عادی اینجا(در قم) که مطالعه میکردم، همين کتاب را وقتی می‌بردم در یک شهر دیگری، میدیدم به کندی دارم پیش میرم. اینجا(در قم) انسان بهتر، خوش تر و عمیق تر میفهمد»
🔺نگاره تاریخی از حرم حضرت معصومه (ع) 👈 شامل صحن عتیق، مدرسه آستانه، دارالشفا، رودخانه قم | دوره صفویه | پدید آورنده سند: ژوزف گرلوت (Joseph Guillaume Grelot) نوع سند: نقاشی تاریخ ترسیم: حدود ١۶٣٠-١۶٨٠ م. (دوره صفویه) 📚برگرفته از سفرنامه ژان شاردن که در حدود سال‌های 1665 تا 1677 میلادی در ایران حضور داشته است. ____________________
🔺شهر قم؛ ۱۳۰ سال قبل اینگونه بود 👈 دورنمای شمال شهر، میدان آستانه و قبرستان شیخان از بالای حرم حضرت معصومه (س)؛ سال ۱۲۷۰شمسی (منبع: بنیاد قم پژوهی)
سلام. شب بزرگداشت میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها در حرم این بانوی بزرگ نائب الزیاره همه بزرگواران هستم
🍃فریاد رس بیچاره ها فراموش کردن تو، بزرگ‌ترین مشکل زندگی ماست. چه کار باید کرد با آدم‌هایی که خیال می‌کنند تو ما را فراموش کرده‌ای؟ تو منتظر مهیا شدن مایی و ما خیال می‌کنیم که ما آمادۀ آمدنت هستیم و مشکل از امضایی است که خدا پای آمدنت نمی‌اندازد. تو را برای برچیدن بساط ظلم فرا می‌خوانیم، غافل از آن که ما خودمان در زمرۀ ظالمان هستیم و اگر بیایی، بساطمان را جمع می‌کنی. میان ما تو فاصله بسیار است؛ اما نمی‌دانم ما را چه شده که این قدر خودمان را به تو نزدیک می‌بینیم. زیر تیغ این توهم‌ها داریم جان می‌دهیم؛ اما احساس زنده بودن داریم. تا دیر نشده، به فریادمان برس آقا! شبت بخیر فریادرس بیچاره‌ها.
❤️ 💚 ☘️الحمدلله رب العالمین 🌻اللهم صل علی محمد و آل محمد 🍃🌼اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ 💫🍃صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة 🍃🌼و فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً 💫🍃و ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ 🍃🌼أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا 🌱 🎋🌹سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات🎋🌹 🍃🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌺🍃
💝 سلام امام زمانم 💝 دیروز تلخ، امروز تلخ‌تر، فردا را نمی‌دانم، اگر نیایی تلخ‌تر از امروز، اگر بیایی، قند در دل فرداها آب می‌شود♥️ ا┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ا
و ماندگار از ص 13 قرآن کریم (آیات88-84) 1. براى اطمينان از انجام كارهاى مهم، سفارش و فرمان كافى نيست، ميثاق و تعهّد لازم است. «أَخَذْنا مِيثاقَكُمْ» بقرة، آيه 84 2. جامعه به منزله‏ ى پيكرى واحد است كه افراد آن، اعضاى اين پيكرند.«دِماءَكُمْ، أَنْفُسَكُمْ» 3. يارى رسانى وهمكارى در گناه وتجاوز، ممنوع است. «تَظاهَرُونَ عَلَيْهِمْ بِالْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ» بقرة، آيه 85 4. نشانه ‏ى ايمان واقعى، عمل به دستوراتى است كه برخلاف سليقه ‏هاى شخصى انسان وخواست الهی باشد وگرنه انجام دستوراتِ مطابق ميل انسان، کاری ندارد. «تَقْتُلُونَ، تُفادُوهُمْ» بقرة، آيه 85 5. انسان، آزاد است و حقّ انتخاب دارد. تمام آياتى كه مى ‏فرمايد: انسان دنيا را خريد و آخرت را فروخت، دليل اين هستند كه انسان مجبور نيست، بلكه اختيار دارد و خود با فكر و مقايسه، مى ‏سنجد و انتخاب مى ‏كند. «اشْتَرَوُا» بقرة، آيه 86 6. تعليم و تربيت، تعطيل بردار نيست. «قَفَّيْنا» فرستادن پيامبران يكى پس از ديگرى، نشانه ‏ى جريان هدايت در طول تاريخ است. بقرة، آيه 87 7. كسى ‏كه تسليم حقّ نباشد، مستكبر است. «لا تَهْوى‏ أَنْفُسُكُمُ اسْتَكْبَرْتُمْ» بقرة، آيه 87 8. مقدّمات بدبختى، بدست خود انسان است. اگر گروهى مورد لعنت وقهر الهى قرار مى‏ گيرند، به خاطر كفر ولجاجت خودشان است. «لَعَنَهُمُ اللَّهُ بِكُفْرِهِمْ» بقرة، آيه 88