🌹🌹🌹🌹🌹 🌹🌹🌹🌹🌹
🌹🌹🌹🌹 🌹🌹🌹🌹
🌹🌹🌹 🌹🌹🌹
🌹🌹 🌹🌹
🌹 🌹
بر اوج محبت علی اوجی نیست
در بحر بجز کرامتش موجی نیست
در کل ممالک و مذاهب به جهان
مانند علی و فاطمه زوجی نیست
سالروز نورانی ترین پیوند هستی مبارک
🌹 🌹
🌹🌹 🌹🌹
🌹🌹🌹 🌹🌹🌹
🌹🌹🌹🌹 🌹🌹🌹🌹
🌹🌹🌹🌹🌹 🌹🌹🌹🌹🌹
14.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم بسیار قدیمی از مکه و مدینه
⏳ حدود یک قرن پیش
2.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم | لطیفه ای بشنوید از مرحوم علامه محمد تقی جعفری😁
4.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
📽 #غدیر و امامت امیرالمومنین علیه السلام در کلام #امام_جواد علیه السلام
🎙 #استاد_ابوالقاسمی
💥ببینید و انتشار دهید
#اخلاق فردي منتظران
✅1. ايمان و خدامحوري
🔶ايمان، تنها گفتنِ «شهادتين» و اقرار زباني نيست. هم اعتقاد قلبي است، هم اقرار زباني، هم عمل با اعضا و جوارج.
🔵از رسول خدا (ص) روايت است:
لا يُقْبَلُ ايمانٌ بِلا عَمَلٍ و لا عَمَلٌ بلا ايمانٍ؛
ايمان بدون عمل و عمل بدون ايمان پذيرفته نيست.
#زندگی_مهدوی
#اوصاف_منتظران
🍀برگرفته از کتاب زندگی مهدوی استاد جواد محدثی🍀
💠 صبغه ملكوتی ازدواج
🔹 اول ذي الحجّه سالروز ازدواج وجود مبارك اميرمؤمنان و فاطمه زهرا(صلوات الله و سلامه عليهما) است، اين را به پيشگاه وليِ عصر تهنيت عرض مي كنيم و به همه شما علاقهمندان قرآن و عترت تبريك عرض مي كنيم!
🔹 جريان ازدواج آن طوري كه وجود مبارك رسول گرامي(عَلَيْهِ وَ عَلَي آلِه آلَافُ التَّحِيَّةِ وَ الثَّنَاء) به ما فرمودند يك صبغه ملكوتي دارد. يك وقت است كسي ازدواج را از باب اجتماع مذكر و مؤنث تلقّي ميكند، اين در گياهان هم هست, در حيوانات هم هست, در انسان هاي غير مسلمان هم هست. ازدواج عبارت از اجتماع مذكر و مؤنث نيست، ازدواج همان است كه وجود مبارك حضرت فرمود: «مَنْ تَزَوَّجَ فَقَدْ أَحْرَزَ نِصْفَ دِينِهِ»؛[1] دستور ديني آن «صبغه ملكوتي» را دارد كه انسان ميسازد. چنين نيست كه اگر كسي ازدواج كرد، يعني يك مذكر و مؤنث كنار هم جمع شدند، شما در گياهان هم اين را داريد, در حيوانات هم اين را داريد؛ ولي حضرت فرمود ازدواج انسان ها عبارت از اين است: «مَنْ تَزَوَّجَ فَقَدْ أَحْرَزَ نِصْفَ دِينِهِ».
🔹 مطلب بعدي آن است كه اين ذوات مقدس يك خانواده شناسنامه اي و شخصيت حقيقي دارند, يك شخصيت حقوقي؛ شخصيت حقيقي اينها همان فرزندان شناسنامه اي اينهاست؛ اما شخصيت حقوقي اينها وجود مبارك پيغمبر درباره خود و وجود مبارك حضرت علي(عليهما الصلاة و عليهما السلام) فرمود: «أَنَا وَ عَليٌّ أَبَوَا هَذَهِ الاُمَّة»[2] من و علي بن ابي طالب پدران اين امّت هستيم. انسان وقتي بالغ نيست، شناسنامه او را پدر و مادر او مي گيرند، يك شناسنامه اي است كه پدر و مادرش مشخص است؛ ولي وقتي بالغ شد، شناسنامه اش را بايد خود بگيرد. فرمود من و علي بن ابي طالب حاضريم شما را به فرزندي قبول كنيم، شما بياييد فرزند ما شويد؛ از آن به بعد اگر كسي فرزند اينها شد، همان طوري كه درباره سلمان گفته شد، سلمان محمّدي است, اباذر محمّدي است، فلان شخص محمّدي است، ما هم ميشويم علوي, اين راه باز است، اختصاصي به سلمان و اباذر و اينها ندارد. وجود مبارك امام صادق(سلام الله عليه) فرمود: نگوييد سلمان فارسي, بگوييد سلمان از ماست، فرزند ماست.[3] پس اين راه دارد كه ما شناسنامه اي بگيريم و بشويم علوي, بشويم حسني و حسيني، فرزند اينها بشويم، از علوم اينها كه استفاده كنيم فرزند اينهاييم، به دستورهاي اينها عمل كنيم، فرزند اينهاييم. اين سيادت يك حكم فقهي دارد؛ البته آن سر جايش محفوظ است؛ اما كرامت سيادت به همان فرزند بودن اين خاندان است. فرمود ما شما را به عنوان فرزندي قبول ميكنيم. اگر وجود مبارك حضرت امير ما را به عنوان فرزندي قبول كرد، قهراً وجود مبارك صديقه كبرا(سلام الله عليهما) ميشود مادر ما. چه بهتر كه ما چنين شناسنامهاي داشته باشيم!
[1]. الکافی(ط ـ الاسلاميه)، ج5، ص329.
[2]. معاني الاخبار، متن، ص52.
[3]. بحار الأنوار (ط ـ بيروت)، ج22، ص385.
#حضرت_آیت_الله_جوادی_آملی
📚 سخنرانی عمومی در جمع طلاب ورامین
تاریخ: 1395/06/13