eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
41.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 پاسخ کامل به شبهه ⁉️آیا مربوط به شکایت از علی عليه‌السلام 👈اشکالات اساسی به مبانی اهل سنت 🔊 💥ببینید و انتشار دهید ♨️با وجود روايات متعددى كه درباره وارد شده و تواتر آن به اثبات رسيده است، عده‌اى سعى در خدشه وارد كردن در دلالت اين روايت كرده‌اند. يكى از مهمترين اين اشكالات اين است كه برخى، علت سخنرانى رسول خداصلی الله عليه وآله در روز را شكايت تعدادى از لشگريان اعزامى رسول خدا به از حضرت على علیه السّلام مى‌دانند و براى اين منظور از اختلاط روايات متعدد و مختلف درباره اين واقعه بهره برده‌اند. بنابراين لازم است براى قطعى شدن دلالت واقعه غدير بر ولايت بلافصل امير المومنين، به اين شبهه پاسخ داده شود.
هدایت شده از اذکار مأثوره
حدیث4️⃣ 3- عَنْ عَمْرِو بْنِ جُمَيْعٍ عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ مَنْ سَرَّهُ أَنْ يَلْقَى اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ فِي صَحِيفَتِهِ شَهَادَةُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ أَنِّي رَسُولُ اللَّهِ وَ تُفْتَحُ لَهُ أَبْوَابُ الْجَنَّةِ الثَّمَانِيَةُ وَ يُقَالُ لَهُ يَا وَلِيَّ اللَّهِ ادْخُلْ مِنْ أَيِّهَا شِئْتَ فَلْيَقُلْ إِذَا أَصْبَحَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي ذَهَبَ بِاللَّيْلِ بِقُدْرَتِهِ وَ جَاءَ بِالنَّهَارِ بِرَحْمَتِهِ خَلْقاً جَدِيداً مَرْحَباً بِالْحَافِظَيْنِ وَ حَيَّاهُمَا اللَّهُ مِنْ كَاتِبَيْنِ وَ يَلْتَفِتُ عَنْ يَمِينِهِ ثُمَّ يَلْتَفِتُ عَنْ شِمَالِهِ وَ يَقُولُ اكْتُبَا بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ إِنِّي أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ السَّاعَةَ آتِيَةٌ لا رَيْبَ فِيها وَ أَنَّ اللَّهَ يَبْعَثُ مَنْ فِي الْقُبُورِ عَلَى ذَلِكَ أَحْيَا وَ عَلَيْهِ أَمُوتُ وَ عَلَى ذَلِكَ أُبْعَثَ إِنْ شَاءَ اللَّهُ اللَّهُمَّ اقْرَأْ مُحَمَّداً وَ آلَهُ مِنِّي السَّلَامَ. 📖الأمالي( للصدوق) مجلس 5؛ النص ؛ ص17 🔰🔰-ترجمه رسول خدا «ص» فرمود هر كه خواهد روز قيامت خدا را ملاقات كند با نامه عمل يگانه‏پرستى و عقيده بنبوت من و هشت در بهشت به رويش باز باشد و باو بگويند اى ولى خدا از هر درى كه خواهى در آى بايد چون بامداد شود بگويد حمد از آن خدا كه بنيروى خود شب را برد و به رحمت خود روز را آورد خلقى تازه خوش آمديد اى دو حافظ زنده دارد خدا بتان اى دو كاتب متوجه راست خود گردد و سپس رو بچپ خود كند و گويد بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ براستى من گواهم كه نيست معبود حقى جز خدا يگانه است شريك ندارد محمد بنده و فرستاده او است و گواهم كه ساعت آيد و و شكى ندارد و خدا زنده كند هر كه در گورها است بر اين عقيده زنده‏ام و بر آن بميرم و بر آن مبعوث شوم ان شاء اللَّه خدايا سلام مرا بمحمد و آلش برسان. 📖الأمالي (للصدوق).مجلس5 / ترجمه كمره‏اى ؛ متن ؛ ص17 کانال اذکار ماثوره(اذکار وارد شده در روایات) ❇️https://eitaa.com/july85
═✧❁﷽❁✧═ شماره1️⃣ ✍️ هوا خیلی گرم بود. منتظر اتوبوس بودم. بالاخره رسید! در اتوبوس باز شد شاگرد با صدای جالبی جار می زد: کرمان! بدو کرمان جا نمونی! بالاخره سوار شدم. شاگرد راننده گفت: برو اون عقب یک صندلی خالی هست بشین. بغل دستی من یک مولوی تنها نشسته بود. محاسن بلند. لباس سفید. فک کنم منتظر یک نفر بود باهاش گپ بزنه. بعد سلام و احوالپرسی بحث ما شروع شد. در ادامه بحث: ♦️ مولوی خالد: می توانم یک انتقاد به شما شیعیان بکنم؟ 🔷 سید مهدی: بفرمایید. استفاده می‌کنم از محضر شما. ♦️ مولوی خالد: ما اهل سنت اعتقاد داریم : سیدنا علی و حسن و حسین و سیدتنا فاطمه رضی الله عنهم، اهل بیت پیامبر ص هستند. ولی شما بر خلاف قرآن همسران رسول خدا ص را جزو اهل بیت ایشان نمی دانید و در حق مادران مومنین ظلم می کنید. 🔷 سید مهدی: شما منظورتون از «اهل بیت» چیست؟ ♦️ مولوی خالد: واضح است. اهل خانه رسول خدا ص و بستگان ایشان همانند فرزندان عقیل و عباس رضی الله عنه. 🔷 سید مهدی: یعنی شما معتقد هستید این افراد همگی داخل در مفهوم «اهل البیت» در آیه: «إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرا» (33 احزاب) هستند؟ ♦️ مولوی خالد: بله همگی این ها داخل در آیه هستند. 🔷 سید مهدی: مقداری آیه را برای ما توضیح می دهید؟ ♦️ مولوی خالد: آیات قبل و بعد این سوره درباره امهات مومنین است. این قسمت می گوید: خداوند اراده کرده است که تمامی پلیدی ها را از شما اهل بیت دور کند و شما را پاک و مطهر قرار دهد. 🔷 سید مهدی: آیا شرک و بت پرستی و خیانت پلیدی و ناپاکی حساب می شود؟ ♦️ مولوی خالد: (با تعجب) آری قطعا! 🔷 سید مهدی: روایات و تاریخ قطعی اسلام می گوید عباس عموی رسول الله ص سابقه شرک داشته و برخی همسران (عایشه و حفصه) متهم به خیانت افشای اسرار رسول خدا هستند! ادعای شما با این حقایق مسلم در تضاد هست. ♦️ مولوی خالد: عایشه و حفصه رضی الله تعالی عنهما توبه کرده اند و اسلام آثار و احکام جاهلیت را از بین می برد! 🔷 سید مهدی: محور استدلال بنده اراده الهی بر از بین بردن تمام پلیدی‌ها و پاک نمودن مطلق(یطهرکم تطهیرا) است. با یک گناه و یک لحظه شرک خلاف اراده الهی محقق شده است و این نشان می دهد که این افراد مراد این آیه نمی باشند. ♦️ مولوی خالد: این تفسیر شما خلاف سباق و سیاق آیات است. آیات قبل و بعد این فراز سخن از امهات مومنین است. 🔷 سید مهدی: این آیه می گوید افراد خاص و ویژه و مشخص(انما+ اختصاص) مشمول اراده الهی هستند. در آیات هفتگانه قبل و بعد در مجموع 24 ضمیر جمع به کار رفته است که فقط دو ضمیر در «فراز تطهیر» برای جمع مذکر به کار رفته و 22 ضمیر دیگر برای جمع مونث!! علت این تفاوت در چیست؟ اگر قرار بود این فراز هم شامل همسران رسول اکرم شود چرا این 2 ضمیر هم مونث به کار نرفتند؟ تغییر لحن و خطاب این فراز با فراز های دیگر کاملا واضح است چون در سایر فقرات این آیات هفتگانه همه خطاب ها به همسران رسول اکرم شده که با تهدید به طلاق و عذاب و عتاب و سرزنش و ... همراه است ولی لحن و کلمات این آیه که درباره «اهل البیت» است لحنی مهربانانه و همراه با احترام و امتنان و اکرام است. ◀️ ادامه دارد...
🔴🔶 میلاد حضرت امام موسی کاظم علیه السلام مبارکباد. زمین را از صفا زیور ببندید به اوج آسمان اختر ببندید به مژگان خاک این ره را زدایید بر آن بال ملائک را گشایید به اشک دیدگان ره را بشویید شمیم عشق را اینک ببویید که می آید گلی از آسمان ها که مستش می شود دل ها و جان ها سالروز ولادت امام موسی کاظم(علیه السلام) مبارک باد.
🌙🔴🌎هرکس به مقامات رسید از همه ی دهر در‌ زندگی‌اش نوکر‌ دربار علی بود... 📷 تصویر: امام خمینی در حرم مطهر امام علی (ع) - اوایل دهه پنجاه
۹ راهکار کوچک اما کاربردی برای بهتر کردن زندگی 🌺 ریتم زندگیتون رو آرام کنید تا از اطراف لذت ببرید. 🌺 تمایل داشته باشید. 🌺 مسئولیت‌پذیر باشید. 🌺 ارزش‌های اصلی زندگیتون رو هر روز مرور کنید. 🌺 دلایل اصلی و مهم زندگیتون رو پیدا کنید. 🌺 عادت‌های خوب رو جایگزین عادت‌های بد کنید. 🌺 برای خودتون الگو و مربی انتخاب کنید. 🌺 یادتون باشه تغییر و تحول نیازمند زمانه. 🌺 پیوسته در حرکت باشید و هر روز «کمی» بهتر از دیروز باشید. 🌸 🍃🌸🍃 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
سوره مبارکه طارق
🔅🔅🔅 📌نگاشت8:نکته های تفسیری آیه4و5 سوره طارق ✅ إنْ‌ کُلُ‌ نَفْسٍ‌ لَمَّا عَلَيْهَا حَافِظٌ ▫️ «إنْ»: حرف نفی و به معنی (مَا) است. «إِن کُلُّ ...»: مسلّماً هرکسی مراقبی دارد. ▫️ «حَافِظٌ»: مُراقب. مُحافظ. مراد فرشتگان آفریدگارند که به منزله سپاهیان محافظ و مراقب انسان هستند. هم او را از چیزهائی که خدا بخواهد حفظ می‌کنند، و هم اعمال او را می‌پایند و می‌نگارند ▫️ «لَمَّا»: مگر این که. به معنی (إِلاّ) است. این آیه، جواب قسم است. ✅ ۱ - هر انسانى، داراى نگاهبان و مراقبت کننده اى مخصوص خویش است. (إن کلّ نفس لمّا علیها حافظ) 🔹 «إن» حرف نفى و «لمّا» به معناى إلاّ است; یعنى، «ما کلّ نفس إلاّ علیها حافظ». مراد از «حافظ»، مأموران الهى اند که مراقبت از انسان را بر عهده داشته، اعمال و کردار او را حفظ و ثبت مى کنند. ✅ ۲ - افکار و کردار انسان ها، محفوظ مانده و محاسبه خواهد شد. (إن کلّ نفس لمّا علیها حافظ) خبر از حفاظت و مراقبت بر انسان ها، هشدارى است به آنان که نپندارند آنچه انجام مى دهند، فانى گشته و پیامدى نخواهد داشت. ✅ ۳ - خداوند، با سوگند به آسمان و ستارگان، بر مراقبت از انسان و افکار و کردار او، تأکید ورزیده است. (و السماء و الطارق ... إن کلّ نفس لمّا علیها حافظ) ✅ ۴ - انسان، موجودى جاودانه است. (إن کلّ نفس لمّا علیها حافظ) 🔹 «نفس» یا به معناى روح است و یا شخص (مصباح). حفاظت از روح انسان، بلکه حتى شخص او، بر پیشگیرى از نابودى او توقف دارد که مستلزم جاودانگى انسان است، گرچه در قالبى غیر از این جسم به حیات خود ادامه دهد. 🔅🔅🔅 ✅ فلْيَنْظُرِ الْإِنْسَانُ‌ مِمَ‌ خُلِقَ‌ ▫️ «لِیَنظُرْ»: باید بنگرد. نگریستن به معنی اندیشیدن و وارسی کردن است 📐 عکرمة گوید: این آیه درباره ابوالاشد نازل شد که بر روى تل خاک مى ایستاد و مى گفت: هر کس مرا از این زمین دور کند به او فلان قدر پاداش خواهم داد و نیز مى گفت: محمد مى پندارد که نگهبانان جهنم نوزده نفرند. من خود به تنهائى ده نفر آن‌ها را کفایت مى کنم و از بین می‌برم و شر آن‌ها را از شما کوتاه نمایم و شما نه نفر دیگر آن‌ها را کفایت کرده و از بین ببرید و شر آن‌ها از من کوتاه نمائید سپس این آیه نازل گردید[تفسیر ابن ابى حاتم.] چنان که در سوره بلد نیز نظیر آن ذکر شده است. ✅ ۱ - تحقیق درباره منشأ آفرینش انسان و توجّه به عنصر اولیه جسم وى، زمینه ساز باور به امکان احیاى دوباره او است. (فلینظر الإنسن ممّ خلق) 🔹 جمله «إنّه على رجعه لقادر» - در آیات بعد - بیانگر آن است که آنچه از این آیه به بعد مطرح شده، آماده سازنده ذهن انسان براى باور به امکان معاد است. ✅ ۲ - شناخت مراحل آغازین خلقت انسان، زمینه ساز پى بردن به تحت مراقبت بودن وى و مایه شناخت قدرت خداوند بر ثبت کردار او است. (علیها حافظ . فلینظر الإنسن ممّ خلق) 🔹 ارتباط دو آیه، با توجّه به حرف «فاء» در «فلینظر»، بیانگر برداشت یاد شده است. ✅ ۳ - آفرینش انسان، تدریجى است. (فلینظر الإنسن ممّ خلق) ✅ ۴ - لزوم تحقیق درباره منشأ آفرینش انسان و کشف عنصر اصلى در پیدایش جسم او (فلینظر الإنسن ممّ خلق) ‌🔅تفسیر و قرآن پژوهشی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علامه حسن زاده آملی در نکته ۹۲۶ از ۱۰۰۱ نکته گوید: « ذکر حلقهٔ در بهشت یا علی است، فی الامالی باسناده الی سعید بن جبیر عن ابن عباس قم النبی صلی الله علیه و آله قال: انّ حلقة باب الجنّة من یاقوتة حمراء علی صفائح الذهب فاذا دقت الحلقة علی الصفحة طنت و قالت: یا علی. چه خوبست ارباب صنایع چنان حلقه ای اختراع کنند که طنین آن گوید: یا علی. » پ.ن : ((البته فی الحال چنین صنعتی دایر و کمابیش سایر است و چه خوبست که اهل الله ازین نغمه در منازلشان بهره برند.))
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸꧁༼﷽༽꧂🌸🍃 👌☝️ 🎥حکم دوچرخه سواري خانم ها چيست ؟ 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺
❇️ یعقوب سرّاج گفت: به حضور علیه‌السلام رفتم؛ دیدم ظاهرا با بچه‌ای در گهواره‌ مشغول سخن است. مدتی معطل شدم تا حضرت از گفتگو فارغ شد. ⁉️ عرض کردم: چه خبر بود؟ ✋🏻 فرمود: گفتگو می‌‌کردم با فرزندم ؛ برو به او سلام کن. 🔆 آمدم نزدیک گهواره، بچه‌ی شیرخواره‌ای در قنداقه دیدم، سلام کردم، جواب سلامم را به لسان فصیح داد... ⁉️ این بچه‌ی شیرخوار چگونه سخن می‌‌گوید؟! 👧🏻 فرمود: دیروز خدا به تو دختری داد، اسمی بر آن دختر نهادی، آن اسم مبغوض خداست، اسم آن دختر را عوض کن. 🌀 عقل بیچاره شد؛ از کجا این طفل در گهواره خبر دارد که دیروز من دختری برایم زاییده شده؟! ☝🏻 بعد فرمود: اسم دخترت را حمیراء گذاشتی، این اسم را عوض کن. 💯 رفتم نزد امام ششم علیه‌السلام؛ بهت زده بودم؛ فرمود: برو امر او را اطاعت کن که امر او امر خداست، نهی او نهی خداست. ✅ این است در گهواره. 🎙 آیت الله العظمی وحید خراسانی 📆 ۲۳/ ارديبهشت/ ۱۳۹۴ ◻️ علیه‌السلام
🌐📝🌐📝🌐 ✅پرسش: آيا عمر بن عبد العزيز ، فردي بود که محب اهل بيت بوده يا نه و اين که ائمه درباره او نظري داده اند ، همان خليفه اموي که بعضي کار ها مثل ممنوعيت دشنام به امام علي ع بر روي منابر رو انجام داد . 🌺پاسخ: قطعا عمر بن عبدالعزيز در خلفاي بني اميه نسبت به اهل بيت متعادلتر و بهتر عمل کرد. منع سب و لعن حضرت علي، باز گرداندن فدک، رفع منع کتابت و نقل حديث، رد مظالم و رفع خراج و جزيه از مسلمين از نمونه کارهاي وي بود. ميتوان گفت به اهل بيت ارادت داشت زيرا سب و لعن را برداشت و فدک را برگرداند. ☘️به نظر ميرسد اهل بيت نظر مثبتي نسبت به او نداشتند امام باقر که هم عصر او بود بارها او را نصيحت ميکرد طبق گفته تاريخ يعقوبي چون او روحيه عدالت پيشگي داشت حضرت امام باقر خير خواهانه او را نصيحت مينمود و او را از ظلم و ستم برحذر ميداشت.(1) 🌼در برخي از نقلها امده است که امام باقر عليه السلام او را نجيب ال اميه خوانده است اين مطلب فقط در منابع اهل سنت امده است و در منابع و روايات شيعي چنين سخني وجود ندارد و معلوم نيست چقدر صحت داشته باشد.(2) 🌸از طرفي قطب راوندي در کتاب خود از امام باقر عليه السلام نقل کرده است که علي‌رغم عدالت‌پيشگي او پس از مرگش در آسمان‌ها لعن خواهد شد؛ چرا که بر جايگاهي نشسته است که حق امامان است و او هيچ حقي در آن نداشت. (3) پي نوشت: 1. تاريخ يعقوبي، ج 2 ص 305 2. تذکرة الحفاظ، ج 1 ص 119 3. راوندي، الخرائج و الجرائح، ج 1 ص 276
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شرح حدیثی از امام کاظم(علیه‌السّلام) در ابتدای درس خارج فقه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۳۹۴/۰۲/۲۲ 💠تقوا و مراقبت در گفتار
💢 دشمنی با حضرت علی(ع) 📖 سأَلَ سَائِلٌ بِعَذَابٍ وَاقِعٍ * للْكَافِرِينَ لَيْسَ لَهُ دَافِعٌ 👈درخواست کننده ای تقاضای عذابی حتمی کرد،عذابی که برای کافران است و بازدارنده ای ندارد [معارج/۲،۱] 🔹امام صادق(ع) از امام علی(ع) چنین نقل فرموده است: هنگامی که رسول خدا(ص) ، علی(ع) را در غدیر خم به جانشینی خود منصوب کرد ، فرمود: هر که من مولای اویم ، این علی ، مولای اوست. این فرموده در شهر ها پخش شد. ⚠️«نعمان بن حرث فهری» ، نزد رسول خدا آمد و گفت: از سوی خدا فرمانمان دادی تا «لااله الا الله» بگوییم و نماز به جای آوریم و زکات بپردازیم و روزه بگیریم. ما همه ی آنها را از تو پذیرفتیم ، ولی تو راضی نشدی تا این جوان را جانشین خود ساختی و گفتی: هرکه من مولای اویم ، این علی مولای اوست. 😱این خواست تو است یا فرمان خدا است؟ پیامبر(ص) فرمود: سوگند به خدایی که معبودی جز او نیست ، این کار از سوی خدا است. «نعمان» روی برتافت و در همان حال می گفت: خدایا ، اگر این حق است و از سوی تو است ، پس از آسمان بر ما سنگی ببار یا عذاب دردناکمان فرود آر !! خداوند ، سنگی از آسمان رها کرد و او را کشت و این آیات را فرستاد : «سَأَلَ سَائِلٌ بِعَذَابٍ وَاقِعٍ * للْكَافِرِينَ لَيْسَ لَهُ دَافِعٌ....» 📗برگستره کتاب و سنت .علامه عسکری ص ۲۵۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صرف نعمت در راه خیر وجود مبارک فرمود: (مَن اَیقَنَ بِالخَلَف جادَ بِالعَطیه). اگر خدا نعمتی به شما داد؛ خواه علمی، خواه نعمت مالی، خواه نعمت جاه، خواه نعمت های ؛ یک نعمتی به شما داد که بتوانید با این نعمت باری را از دوش فرد یا جامعه بردارید، مضایقه نکنید. یقین داشته باشید که خدای سبحان خَلَف این را پُر می کند؛ (مَن اَیقَنَ بِالخَلَف جادَ بِالعَطیه). اگر این در فضای ما عملی بشود با یک بیان نورانی از (سلام الله علیه)، هر کدام ما مشکل دیگری را به همان اندازه حل کنیم و باور کنیم که چیزی از ما کم نمی شود، این بهشت گونه می شود. 🔷️ ر.ک تحف العقول / صفحه ۴۰۳ ✅ درس‌اخلاق _ قم ؛ ۱۳۹۲/۰۳/۱۶ 🔅تفسیر و قرآن پژوهی
رسم اینه روز تولّد هدیه می برن، امّا ، ما اومدیم هدیه بگیریم! چرا که‌؛ «نسلِ گدا را بضاعتی نبوَد» 🎊👏👏👏 عیدی مون تعجیل در فرج امام زمان عج ان شاالله 🔰🔰ارسالی اعضای کانال🔰🔰
🌐📝🌐📝🌐 ✅پرسش: چرا بین معصومین علیهم السلام، به امام موسی کاظم علیه السلام ،باب الحوائج می گویند؟ 🌺پاسخ: 👈برآورنده حاجت‏ها خداوند است ‌‌ 📌پیامبران و ائمه و صلحا و شهدا باب الحوایج اند. 🔹این بزرگواران به جهت قربی که نزد خدا دارند، اگر ما خدا را به حق اینان بخوانیم و یا از روح بلند این بزرگواران بخواهیم که برای ما دعا کنند ، ممکن است به نتیجه برسیم و این عمل اشکالی ندارد ‌ ‌🌼این مطلب اختصاص به برخی از اولیای خدا ندارد. زیرا همه این بزرگواران ، باب الحوائج و وسيله تقرّب به خداوند و موجب گشايش گره هاي زندگي هستند ‌ ‌ 🍃اگر امامان معصوم ، هر كدام به اسم خاص شهرت پيدا كرده اند ، به لحاظ مناسبت هايي بوده كه آن اسامي مبارك در آن تجلّي كرده است .چنانكه از حكمت دعاي توسل اين چنين استفاده مي شود كه هر حاجتي را بايد به يكي از ائمه متوسل شد 🌸همانگونه كه درباره خداوند نيز چنين است كه انسان مريض به اسم شافي و انسان بدهكار به اسم غني و انسان گناهكار به اسم غفور به خداوند توسل جوید ؛ 🌱 به همین جهت در راه توفيق طاعت الهي مستحب است به اسم مبارك رسول اكرم(صلی الله علیه و آله) ، فاطمه زهرا سلام الله علیها و امام حسن علیه السلام و امام حسين (علیه السلام) توسل جست . انسان گرفتار ، دردمند و مريض به اسم مبارك امام كاظم (ع) توسل يابد.(ملكي تبريزي، آقاجواد، المراقبات في اعمال السنّة، ص ۳۰) ‌ ‌ ☘️پس آنچه كه امام كاظم (علیه السلام) به آن شهرت يافته ، از اين باب بوده كه بسياري كه به مشكلات مبتلا بوده اند ، به آن امام متوسل شده و آن حضرت نيز از آنان شفاعت كرده و مقبول واقع شده است و آن حضرت به باب الحوائج شهرت يافته است ✨همه امامان معصوم باب رحمت الهي اند و به همان دليل كه مي توان به امام كاظم (ع)باب الحوائج گفت براي سائر ائمه(ع) نيز مي توان اين لقب را بكار برد.( اشتهاردي، محمد، سوگنامه آل محمد (ص) ، ص۴۹۷) ‌ علیه السلام
🍃همۀ سرنوشت من با خودم دارم فکر می‌کنم باز هم مثل همیشه انگار این فکر، روزیِ من از جانب توست و بی‌جواب ماندن سؤالی که در پی این فکرها می‌آید شعاعی از خورشید حکمت توست. من با این سؤال بی‌جواب بهتر از هزار جواب آماده میل حرکت پیدا می‌کنم. حیرتی که در دل این سؤال نهفته گویی راز پیدا کردن صراط مستقیم است. دل‌شوره‌ای که این سؤال بی‌جواب در دل آدم می‌اندازد راه رسیدن به آرامش است. در این سال‌ها بارها به تو گفته‌ام: در این که دوستم داری، تردیدی ندارم سؤال من این است: چرا مرا دوست داری؟ مگر می‌شود کسی را دوست داشت که به درد آدم نخورد وای از سؤالی که از دل آن سؤال بیرون می‌آید: آقا! من به چه درد می‌خورم برای تو؟! درست است که دنبال این بوده‌ام جواب سؤالم را از زبان تو بشنوم و نشنیدم امّا برای خودم جوابی تراشیده‌ام که تو هیچ گاه نشانه‌ای برای درست نبودنش برایم نفرستاده‌ای. من با این جواب خودتراشیده روزگار سپری می‌کنم. تو کسی را که دوست خدا نباشد دوست نداری و کسی که خدا دوستش نداشته باشد دوست تو نیست. اشتباه که نمی‌کنم؟ می‌کنم؟ پس حتماً در دیوان دوستان خدا که نگاه کردی نام مرا هم در میانشان دیدی که به قدری دوستم داری که رهایم نمی‌کنی. دفتر تقدیری که سرنوشتم را در آن نوشته‌اند دست توست و آن را از بری. حتماً در آن جا دیده‌ای من اگر چه بدِ امروزم؛ امّا خوبِ فردا خواهم شد جایی به کارت می‌آیم و به دردت خواهم خورد. تو داری مرا تحمّل می‌کنی تا آن روز فرا برسد. اینها جواب‌هایی هستند که سپری شدن عمر را برایم تاب آوردنی کرده‌اند. روزی اگر خواستی مرا زجرکش کنی بگو که اشتباه می‌کنم. شبت بخیر همۀ سرنوشت من!
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
سوره مبارکه طارق