(۲)مبانی سلوک الی الله.mp3
7.42M
💠برنامه سلوک الی الله(۲)
🔹عارف ربانی، علامه طهرانی(قده)
❓ آیا #اجازه_شوهر برای کار کردن زن لازم است یا خیر ؟
✳️ پاسخ: ⬇️⬇️
✅ اگر قبل از ازدواج قرار داد کارمندی بسته باشد یا با شوهر شرط کرده باشد که کار کردن مجاز باشد شوهر نمی تواند مانع شود در غیر اینصورت برای بیرون رفتن از خانه نیاز به اجازه شوهر دارد واما اگر کار در خانه انجام دهد وبا حقوق شوهر منافات نداشته باشد نمی تواند مانع شود.
✳️🔆 در نگاه رهبر معظم انقلاب اشتغال زنان، دارای جایگاه مهمی است. این اهمیت را در فرمایشات ایشان به وضوح میتوان دید، آنجا که میگویند:
«اسلام با کار کردن زنان نه تنها موافق است، بلکه تا آنجایى که با شغل اساسى او که مهمترین شغل اوست - یعنى #تربیت_فرزند و #حفظ_خانواده - مزاحم نباشد، شاید لازم هم میداند.»
#کارمند_قراردادی
#ازدواج_حقوق_همسر
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📚منبع:
پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله سیستانی
---------------------------
📌 #عاشورا
السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ
اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ
وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.
#السلامعلیکیاصاحبالزمان
#المستغاثبکیاصاحبالزمان
الحمدلله رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات
برداشت از آيات ۶۳ ـ ۶۱ # سوره_نساء
📌تبعيّت از قرآن
#سالک الی #اللّه بايد تنها به آنچه #خدا به رسولش نازل فرموده توجّه داشته باشد و خود را از منافقانی که نمی گذارند #راه و روش #پيغمبر اکرم صلی الله عليه و آله #پيشرفت کند قرار ندهد و از آنهايی نباشد که #پيغمبر اکرم صلی الله عليه و آله و اهل بيت آن حضرت از او در #دنيا و #آخرت رو بگردانند.
🔅تفسیر و قرآن پژوهی
#ما_ملت_امام_حسینیم
اِلهي عَلِمْتُ بِاخْتِلافِ الاْثارِ وَ تَنقُّلاتِ الاَْطْوارِ اَنَّ مُرادَكَ مِنّي اَنْ تَتَعَرَّفَ اِلَيَّ في كُلِّشَيْء حَتّي لا اَجْهَلَكَ في شَيْء
خدايا! از اختلاف آثار و تغييرات احوال دانستم كه خواستهات از من اين است كه خود را در هرچيز به من بشناسانی تا در هیچ چیز نسبت به تو جاهل نباشم!
#دعای_عرفه
#نماز #مشکلات #هم_و_غم
💠 راه های درمانی قرآن
🔻 نکتهاي نيست که مربوط به حرکت انسان به سمت حق تعالي باشد و نمونههاي آن در قرآن نباشد.
🔸 خداي متعال کليد قرار داده است براي اينکه ما دچار سَقَر نشويم و سقر هر کسي هم به حسب خود او است، گاهي يک امري شما را اذيت ميکند که رفيق شما را اذيت نميکند، يکي از معاني «حَسَنَاتُ الْأَبْرَارِ سَيِّئَاتُ الْمُقَرَّبِينَ» همين است.
🔹 گاهي سقر براي شما به گونهاي است يا معنايي دارد يا مصداقي دارد که ديگري اينطور نيست، اين مقدار اذيت نميشود ولي به هر حال سقر مراتب دارد؛
🔸 فاصله و بُعدي که با حضرت وليعصر (عليه السلام) پيدا ميکنيم اين يک سقر است، منتها يک نفر از اين سقر رنج ميبرد و ممکن است من رنج نبرم، من يک مقدار نادانتر از اين حرف باشم که وقتي بين من و بقيةالله (روحي له الفداء) فاصله شد رنج ببرم و اين سقر را حس کنم.
🔹 يک وقت يک نفر است که اين سقر را حس ميکند و گريهها ميکند، بر سر خود هم ميزند، توبه هم ميکند و اين را براي خود بزرگترين سقر ميداند، همين هم به صلاة خود اضافه کند، به کِيف صلاة خود اضافه کند مشکل او مرتفع ميشود.
🔸 هر نوع سقري که جان ما را افسرده و آزرده ميکند چارهي آن صلاة است.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
سوال کاربران 1 فرائض دینی.mp3
5.04M
🔰 پرسش و پاسخ صوتی استاد تراشیون
🌀 دور دوم / شماره ۱
💠 دختر ۱۰ ساله ای دارم؛ نحوهی برخورد ما در مقابل انجام فرائض دینی( از جمله نماز) او چگونه باید باشد؟
📣 پاسخ استاد در خصوص انجام فرائض دینی توسط نوبالغان را میشنویم.
#پرسش_پاسخ
#نماز
#هفت_سال_دوم
❓❓سوال
امام حسن ـ عليه السلام ـ چگونه به شهادت رسيدند؟
🔰🔰پاسخ
قطب راوندي از حضرت امام صادق ـ عليه السلام ـ روايت كرده است: «كه حضرت امام حسن ـ عليه السلام ـ به اهلبيت خويش ميفرمود كه من با زهر شهيد ميشوم مانند رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ پرسيدند: چه كسي اين كار را خواهد كرد؟ فرمود: اين كار را زن من جعده دختر اشعث بن قيس خواهد كرد. معاويه به طور پنهاني زهري براي او خواهد فرستاد و امر خواهد كرد او را كه آن زهر را به من بخوراند. گفتند: او را از خانهي خود بيرون كن .فرمود: چگونه او را از خانه بيرون كنم، در حالي كه كاري نكرده است، اگر او را بيرون كنم، كسي به غير از او مرا نخواهد كشت و او را نزد مردم عذري خواهد بود، كه بيجرم و جنايت مرا اخراج كردند پس از مدّتي معاويه مال بسياري را با زهر كشنده اي براي جعده فرستاد و به او پيغام فرستاد كه اگر اين زهر را به امام حسن ـ عليه السلام ـ بخوراني، من صد هزار درهم به تو ميدهم و تورا به ازدواج پسر خود يزيد در ميآورم پس آن زن عزم را جزم نمود كه آن حضرت را مسموم نمايد. روزي آن حضرت روزه بودند و روز بسيار گرمي بود و تشنگي بر آن جناب اثر كرده و در وقت افطار بسيار تشنه بود، آن زن شربت شيري را از براي آن حضرت آورد و آن زهر را داخل آن كرده بود و به آن حضرت داد، چون امام حسن ـ عليه السلام ـ بياشاميد و احساس سمّ نمود، كلمهي استرجاع «انا لله و انا اليه راجعون» بر زبان جاري فرمودو خداوند را حمد كرد كه از اين جهان فاني به سوي جهان جاوداني رهسپار ميشود و جدّ و پدر و مادر و عمّ خود جعفر و حمزه را ديدار ميفرمايد، پس روي به جعده كرد و فرمود: كُشتي مرا، خدا بكشد ترا، به خدا سوگند كه خَلَفي (جانشيني) بعد از من نخواهي يافت، آن شخص ترا فريب داده، خدا ترا و او را، به عذاب خود خوار فرمايد. پس آن حضرت، دو روز در درد و اَلَم ماند و بعد از آن به جدّ بزرگوار و پدر عالي قدر خود ملحق گرديد. معاويه نيز طبق معمول به عهد خود وفا نکرد،و به روايتي آن مالي كه وعده كرده بود، به او داد و لكن او را به ازدواج يزيد در نياورد و گفت كسي كه با حسن ـ عليه السلام ـ وفا نكرد، با يزيد هم وفا نخواهد كرد».[1] شيخ مفيد (ره) هم اين مطالب را ذكر كرده و ميافزايد: «پس مردي از خاندان طلحه جعده را گرفت و فرزنداني براي او آورد. هرگاه ميان آن فرزندان و قبائل قريش نزاعي در ميگرفت، قريش آنان را سرزنش ميكردند و به آنان ميگفتند: اي پسران زني كه شوهرش را زهر ميخوراند».[2]
📚📚📚معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
1ـ حسن كيست؟، فضل اله كمپاني.
2ـ منتهي الآمال، شيخ عباس قمي.
3ـ الارشاد، شيخ مفيد، ترجمه رسولي محلاتي.
📚📚📚پي نوشت ها:
[1] . قمي، شيخ عباس ، منتهي الآمال، انتشارات علميه اسلاميه تهران، 1371، هـ. ق، ج اول، ص 168. طبرسي، الاحتجاج، انتشارات اسوه، ج2، ص 73 و شيخ مفيد، الأرشاد، با ترجمهي سيد هاشم رسولي محلاتي، انتشارات علميه اسلاميه، ج 2، ص 12. شيخ عباس قمي، همان، ص 169. ج اول.
[2] . شيخ مفيد، همان، ص 12، 13