eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
4.8هزار ویدیو
443 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
(۲)مبانی سلوک الی الله.mp3
7.42M
💠برنامه سلوک الی الله(۲) 🔹عارف ربانی، علامه طهرانی(قده)
❓ آیا برای کار کردن زن لازم است یا خیر ؟ ✳️ پاسخ: ⬇️⬇️ ✅ اگر قبل از ازدواج قرار داد کارمندی بسته باشد یا با شوهر شرط کرده باشد که کار کردن مجاز باشد شوهر نمی تواند مانع شود در غیر اینصورت برای بیرون رفتن از خانه نیاز به اجازه شوهر دارد واما اگر کار در خانه انجام دهد وبا حقوق شوهر منافات نداشته باشد نمی تواند مانع شود. ✳️🔆 در نگاه رهبر معظم انقلاب اشتغال زنان، دارای جایگاه مهمی است. این اهمیت را در فرمایشات ایشان به وضوح می‌توان دید، آنجا که می‌گویند: «اسلام با کار کردن زنان نه تنها موافق است، بلکه تا آنجایى که با شغل اساسى او که مهم‌ترین شغل اوست - یعنى و - مزاحم نباشد، شاید لازم هم میداند.» 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📚منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله سیستانی ---------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 ‌ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
برداشت از آيات ۶۳ ـ ۶۱ # سوره_نساء 📌تبعيّت از قرآن الی بايد تنها به آنچه به رسولش نازل فرموده توجّه داشته باشد و خود را از منافقانی که نمی گذارند و روش اکرم صلی الله عليه و آله کند قرار ندهد و از آنهايی نباشد که اکرم صلی الله عليه و آله و اهل بيت آن حضرت از او در و رو بگردانند. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اِلهي عَلِمْتُ بِاخْتِلافِ الاْثارِ وَ تَنقُّلاتِ الاَْطْوارِ اَنَّ مُرادَكَ مِنّي اَنْ تَتَعَرَّفَ اِلَيَّ في كُلِّشَيْء حَتّي لا اَجْهَلَكَ في شَيْء خدايا! از اختلاف آثار و تغييرات احوال دانستم كه خواسته‌ات از من اين است كه خود را در هرچيز به من بشناسانی تا در هیچ چیز نسبت به تو جاهل نباشم!
💠 راه های درمانی قرآن 🔻 نکته‌اي نيست که مربوط به حرکت انسان به سمت حق تعالي باشد و نمونه‌هاي آن در قرآن نباشد. 🔸 خداي متعال کليد قرار داده است براي اينکه ما دچار سَقَر نشويم و سقر هر کسي هم به حسب خود او است، گاهي يک امري شما را اذيت مي‌کند که رفيق شما را اذيت نمي‌کند، يکي از معاني «حَسَنَاتُ الْأَبْرَارِ سَيِّئَاتُ الْمُقَرَّبِينَ‏» همين است. 🔹 گاهي سقر براي شما به گونه‌اي است يا معنايي دارد يا مصداقي دارد که ديگري اين‌طور نيست، اين مقدار اذيت نمي‌شود ولي به هر حال سقر مراتب دارد؛ 🔸 فاصله و بُعدي که با حضرت وليعصر (عليه السلام) پيدا مي‌کنيم اين يک سقر است، منتها يک نفر از اين سقر رنج مي‌برد و ممکن است من رنج نبرم، من يک مقدار نادان‌تر از اين حرف باشم که وقتي بين من و بقيةالله (روحي له الفداء) فاصله شد رنج ببرم و اين سقر را حس کنم. 🔹 يک وقت يک نفر است که اين سقر را حس مي‌کند و گريه‌ها مي‌کند، بر سر خود هم مي‌زند، توبه هم مي‌کند و اين را براي خود بزرگترين سقر مي‌داند، همين هم به صلاة خود اضافه کند، به کِيف صلاة خود اضافه کند مشکل او مرتفع مي‌شود. 🔸 هر نوع سقري که جان ما را افسرده و آزرده مي‌کند چاره‌ي آن صلاة است.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌
سوال کاربران 1 فرائض دینی.mp3
5.04M
🔰 پرسش و پاسخ صوتی استاد تراشیون 🌀 دور دوم / شماره ۱ 💠 دختر ۱۰ ساله ای دارم؛ نحوه‌ی برخورد ما در مقابل انجام فرائض دینی( از جمله نماز) او چگونه باید باشد؟ 📣 پاسخ استاد در خصوص انجام فرائض دینی توسط نوبالغان را می‌شنویم.
❓❓سوال امام حسن ـ عليه السلام ـ چگونه به شهادت رسيدند؟ 🔰🔰پاسخ قطب راوندي از حضرت امام صادق ـ عليه السلام ـ روايت كرده است: «كه حضرت امام حسن ـ عليه السلام ـ به اهل‌بيت خويش مي‌فرمود كه من با زهر شهيد مي‌شوم مانند رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ پرسيدند: چه كسي اين كار را خواهد كرد؟ فرمود: اين كار را زن من جعده دختر اشعث بن قيس خواهد كرد. معاويه به طور پنهاني زهري براي او خواهد فرستاد و امر خواهد كرد او را كه آن زهر را به من بخوراند. گفتند: او را از خانه‌ي خود بيرون كن .فرمود: چگونه او را از خانه بيرون كنم، در حالي كه كاري نكرده است، اگر او را بيرون كنم، كسي به غير از او مرا نخواهد كشت و او را نزد مردم عذري خواهد بود، كه بي‌جرم و جنايت مرا اخراج كردند پس از مدّتي معاويه مال بسياري را با زهر كشنده اي براي جعده فرستاد و به او پيغام فرستاد كه اگر اين زهر را به امام حسن ـ عليه السلام ـ بخوراني، من صد هزار درهم به تو مي‌دهم و تورا به ازدواج پسر خود يزيد در مي‌آورم پس آن زن عزم را جزم نمود كه آن حضرت را مسموم نمايد. روزي آن حضرت روزه بودند و روز بسيار گرمي بود و تشنگي بر آن جناب اثر كرده و در وقت افطار بسيار تشنه بود، آن زن شربت شيري را از براي آن حضرت آورد و آن زهر را داخل آن كرده بود و به آن حضرت داد، چون امام حسن ـ عليه السلام ـ بياشاميد و احساس سمّ نمود، كلمه‌ي استرجاع «انا لله و انا اليه راجعون» بر زبان جاري فرمودو خداوند را حمد كرد كه از اين جهان فاني به سوي جهان جاوداني رهسپار مي‌شود و جدّ و پدر و مادر و عمّ خود جعفر و حمزه را ديدار مي‌فرمايد، پس روي به جعده كرد و فرمود: كُشتي مرا، خدا بكشد ترا، به خدا سوگند كه خَلَفي (جانشيني) بعد از من نخواهي يافت، آن شخص ترا فريب داده، خدا ترا و او را، به عذاب خود خوار فرمايد. پس آن حضرت، دو روز در درد و اَلَم ماند و بعد از آن به جدّ بزرگوار و پدر عالي قدر خود ملحق گرديد. معاويه نيز طبق معمول به عهد خود وفا نکرد،و به روايتي آن مالي كه وعده كرده بود، به او داد و لكن او را به ازدواج يزيد در نياورد و گفت كسي كه با حسن ـ عليه السلام ـ وفا نكرد، با يزيد هم وفا نخواهد كرد».[1] شيخ مفيد (ره) هم اين مطالب را ذكر كرده و مي‌افزايد: «پس مردي از خاندان طلحه جعده را گرفت و فرزنداني براي او آورد. هرگاه ميان آن فرزندان و قبائل قريش نزاعي در مي‌گرفت، قريش آنان را سرزنش مي‌كردند و به آنان مي‌گفتند: اي پسران زني كه شوهرش را زهر مي‌خوراند».[2] 📚📚📚معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر: 1ـ حسن كيست؟، فضل اله كمپاني. 2ـ منتهي الآمال، شيخ عباس قمي. 3ـ الارشاد، شيخ مفيد، ترجمه رسولي محلاتي. 📚📚📚پي نوشت ها: [1] . قمي، شيخ عباس ، منتهي الآمال، انتشارات علميه اسلاميه تهران، 1371، هـ. ق، ج اول، ص 168. طبرسي، الاحتجاج، انتشارات اسوه، ج2، ص 73 و شيخ مفيد، الأرشاد، با ترجمه‌ي سيد هاشم رسولي محلاتي، انتشارات علميه اسلاميه، ج 2، ص 12. شيخ عباس قمي، همان، ص 169. ج اول. [2] . شيخ مفيد، همان، ص 12، 13
گویند که گرد است زمین گوشه ندارد .... شش گوشه ی آن کشف شده سمت عراق است .... لاادری
🌿🌻🌿🌻🌿🌻🌿 (قسمت اول) 🌿 بدان که نماز، غیر از این صورت و ظاهر [ شکل ظاهری مانند تکبیر، قرائت، رکوع و سجده] معنا و باطنی دارد. 🌿 همان‌گونه که ظاهر، آدابی دارد که مراعات ننمودنش، باعث باطل شدن یا نقصان نماز صوری است؛ باطن نماز نیز آداب قلبی و باطنی دارد. 🌿 مراعات نکردن این آداب، موجب بطلان یا نقص نماز معنوی می‌شود. 🌿 همان‌طور که با مراعات آنها، نماز دارای روح ملکوتی می‌گردد. 🌿 و ممکن است پس از مراقبت و همت گماشتن به آداب قلبی و باطنی، بهره‌ای از سر الهیِ نماز اهل معرفت و صاحبان قلوب، برای شخص نمازگزار حاصل شود. 🌿 این نماز 👈 قرة العین اهل سلوک[ براساس حدیث نبوی جعل قرة عینی] و معراج قرب محبوب است [براساس حدیث معراج المومن].
💠 اخلاق ممتاز [به مناسبت دهم صفر، سالروز وفات مرجع بزرگ شیعه آیت‌الله‌العظمی حاج سید عبدالهادی شیرازی "قدّس سرّه"(م1382ق)] ❖از بیانات آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی: 🔻 آقای آسید عبدالهادی شیرازی اطرافیان خیلی صالحی داشت ولی استثناءً افرادی نیز بودند که مورد قبول نبودند. مرحوم حاج آقا نصرالله شاه‌آبادی می گفت: یک وقت شخصی خدمت آسید عبدالهادی آمد و با خنده گفت: آقاسید محمود شاهرودی این ماه نتوانسته شهریه بدهد. آسید عبدالهادی ناراحت شد و اشک در چشمانش حلقه زد و دست به دعا برداشت و گفت: خدایا! آبروی این سید بزرگوار را حفظ کن! سپس به فرزندش آسید محمدعلی رو کرد و گفت: آسید محمدعلی، اگر پولی داریم، تقدیم آقا بکن تا این ماه بتواند شهریه‌اش را بدهد. حاج آقا نصرالله می‌گفت: من به آن شخص رو کردم و گفتم: ببین تفاوت روحیۀ تو با آسید عبدالهادی چقدر است! او برای این قضیه گریه‌اش گرفت ولی تو خندیدی! اینجا تردید دارم حاج آقا نصرالله این عبارت اخیر را به خود آن شخص گفت یا می‌گفت: با خودم گفتم. ❖ــــــــــــــ❖ ▫️ آسيد عبدالهادى شيرازى ازنظر علمى فوق‌العاده بود و از آن مهم‏تر، جنبه‌‏هاى روحى و اخلاقى ممتازى داشت. ايشان مرد نجيبِ شريف و گُلِ بى‌خار و در گذشت و بى هوايى ممتاز بود. رضوان الله عليه. 📚جرعه‌ای از دریا، ج3، ص510 و ج2، ص583
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 ببینید | موشن‌گرافیک 🔹 از اختراع در مدرسه‌ی آلمانی‌ها تا تألیف ۹۰جلد (۳۰هزارصفحه) علوم و معارف اسلام 🔸با استادِ سلوکی آیت‌الله شهید آشنا شوید 🔹 رهبر معظم انقلاب: علامه طهرانی از جمله فرزانگان بودند که مراتب برجسته را با درجات والای و تواماً دارا بودند ◾️نهم صَفر؛سالگرد رحلت مرحوم علّامه آیت‌الله حاج سیدمحمّدحسین حسینی طهرانی
4_6046491393516373659.mp3
9.28M
💠 صوتی ▪️ موضوع: مبانی قرآنی نهضت حسینی ـ جلسه 3
1. میر عظیمی سید جعفر، مسجد مقدس جمکران تجلی گاه صاحب الزمان، قم، انتشارات مسجد مقدس جمکران،سال 1378 ه.ش، ص 207. 2. شیخ عباس قمی، منتهی الآمال، مبحث (حالات امام زمان) و مفاتیح الجنان، مبحث(کیفیت رقعه حاجت).
🔰🔰عریضه نویسی با سلام لطفا بیان بفرمایید که آیا عریضه نویسی برای امام زمان از نظر شرعی صحیح است وآیا در احادیث شیعی یا در آیات قرآنی می تواند سندی برای اثبات خرافی نبودن عریضه نویسی ونامه نوشتن برای امام زمان اشاره کرد.مخصوصا این عریضه نویسی که در مسجد جمکران رایج هست واین نامه در داخل چاه انداختن مورد تمسخر یک وهابی فرار گرفته وآن را شبیه به نامه انداختن یهودیها در سوراخ معبد در اورشلیم می داند لطفا پاسخ جامعی بیان گردد.باتشکر 🔰🔰🔰پاسخ: این واقعیت وجود دارد که ارتباط با اولیاء الهی چه در زمان حضورشان در دنیا و حتی بعد از ارتحال شان از راه اسبابی چون زیارت در حرم های ایشان و نیز اتصال با قلب و دل از راه دور و یا نوشتن نامه و عریضه و از این قبیل، امری مطلوب است، زیرا نفوس اولیاء خدا نفوسی پاک و بیدار و آگاه از ملکوت و اسرار پشت پرده است. همان طور که در زیارت های ایشان خصوصا زیارت جامعه کبیره بدان تصریح شده است، به همین جهت هر گونه ارتباطی که البته دور از وهن و خرافه باشد و نیز دستاویزی برای تمسخر دیگران نشود، امری مطلوب بوده و نمی توان ممانعتی در برابر آن ایجاد کرد. بنابر این اصل ارتباط با امام معصوم ریشه دینی دارد که با برخی از ظواهر و رفتارها در هم آمیخته شده است. محدث بزرگ شیعه شیخ عباس قمی از محدث بزرگ علامه مجلسی نقل کرده: هر کسی حاجتی دارد آنچه که ذکر می شود (دعایی است که به منبع آن اشاره می گردد) در ورق های بنویسد و در ضریح یکی از قبور امامان معصوم سلام الله علیهم اجمعین بیندازد یا ورقه را ببندد و مهر کند و خاک پاک را گِل سازد، و آن میان گِل گذارد و در نهر یا چاهی عمیق یا غدیر (گودال) آبی بیندازد که به حضرت صاحب الزمان می رسد و آن بزرگوار عهده دار برآوردن حاجت می شود.آن گاه دعا را ذکر کرده است.(1) نگارنده خود مشاهد کردم که یکی از علمای بزرگ را که اکنون در قید حیات نیستند نامه ای نوشته از شخص معتمدی خواستند که آن را در ضریح امام رضا(ع) قرار دهد. این سیره نشان می دهد که ارتباط با اولیاء خدا به شکل های مختلف زیارت حضوری و حضور در مراقد مطهرشان و نیز نوشتن عریضه و حاجت،فراخور حال طالب، مطلوب و طلب،با پاسخ آنان روبرو می شود. علاوه بر این، بیان شده است که در صورت عدم دست رسی به امام و در خواست حاجت از امام عصر(عج)، آن را مکتوب کرده(نوشته) در آب جاری یا چاه بیندازید و امام (عج) از آن آگاه خواهند شد. در کتاب تحفة الزایر آمده که حضرت امام صادق (ع) فرمود: «هرگاه تو را حاجتی به خدای تعالی باشد، یا از امری خائف و ترسان باشی، در کاغذی بنویس: بسم اللّه الرّحمن الرّحیم. اللّهم انی اتوجّه الیک بأ حبّ الاسماء الیک و اعظمها لَدَیک و اتقرّب و اتوسّل الیک به من اوجَبْتَ حقّه علیک بمحمّد وعلیّ و فاطمة تا نام مقدس حضرت مهدی(عج)، سپس می نویسی إکفنی کذا و کذا، به جای این دو کلمه حاجت خود را ذکر می کنی. بعد نامه را بپیچ و در میان گِل بگذار و در آب جاری یا چاه بینداز که حق تعالی به زودی فرج می فرماید.(2) و اما در عصر حضور امام زمان (ع) در دنیا، ارتباط مریدان و عاشقان حضرت با ایشان پر رنگ تر و میل شدید شیعیان برای هر گونه دریافت لطفی از امام بیشتر شده است، اگر چه متاسفانه با غیبت حضرت، در پس پرده غفلت هستیم، اما نمی توان انکار کرد که لطف امام در جامعه مشهود است و مدیریت اصلی جهان به اقتضای مصلحت الهی در تسخیر او است تا به وقت ظهورش آن را به طور کامل اجرا کند در این میان، شیعیان، خصوصا منتظران ظهور حضرت ممکن است از هر وسیله و راهی برای ایجاد ارتباط بهره بگیرند و چون امام زنده است. ارتباط از راه نوشتن حاجت و درد دل و ...و انداختن آن را در نهر آب و یا چاهی که موجب وهن نشود، جایز می دانند و بر این گمان اند که امام از دل نوشته ایشان با خبر خواهد شد و به آن پاسخ می دهد. البته مورد چاهی که در مسجد جمکران وجود دارد، سند خاصی وارد نشده است، ولی اعتبار این چاه با توجه به روایاتی است که به طور کلی بیان شده است که به هنگام درخواست حاجت، آن را مکتوب کرده در چاه یا آب جاری بیندازید. در خصوص چاه جمکران هیچ روایتی نداریم. احتمالاً با توجه به همان روایات کلی، از طرف مسئولان مسجد چاهی در آن حفر شده تا نامه ها و حاجت ها در آن انداخته شود. در مورد وهابیت نیز اشاره می کنیم که این فرقه گمراه بسیاری از معتقدات مورد توجه و تایید شده شیعه را دستاویز تمسخر خودشان قرار داده اند و موضوع چاه مسجد جمکران در مقابل آن بسیار کم رنگ است و نمی توان برای کار ایشان ارزش خاصّی قایل شد و آن را دارای اهمیت دانست.(براي اطلاع بيشتر راجع به اعتقادات و فتواهاي مضحك وهابيت به سايت ولي عصر زير نظر آيت الله حسيني قزويني مراجعه بفرماييد).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥واکنش حضرت امام ره و خنده حضار از شعارجدید "ما همه سرباز ِتواییم" هنگام اختراع این شعار 👆 📌
🌹 ایمیل خود را در mail.post.ir بسازید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 أمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ 📖با قرائت هفت مرتبه سوره حمد 🔹سلامتی و فرج آقا حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شفای تمامی بیماران را از خداوند متعال درخواست کنیم. —-
✅حضرت آیت الله بهجت قدس سره: چقدر انسان مؤمن باید مقید باشد که خلاف یقین مرتکب نشود، حفظ دین، روی آتش راه رفتن، یا آتش در دست گرفتن است! 📚 در محضر بهجت، ج١، ص٢٧۶
4_5855165164713674809.ogg
397K
دستوری از حضرت علامه حسن زاده آملی برای در امان ماندن از اصابت آفات و بلایا