eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
45.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات فرمانده کل قوا در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح. ۹۹/۷/۲۱ 💻 @Khamenei_ir
🔻 شخصیت یزید و جامعه ای که تحت مدیریت او بود در منابع تاریخی ◀️ ذهبی می نویسد: یزید ناصبی و بداخلاق بود. شراب می خورد و منکر انجام می داد. وی حکومت خود را با کشتن حسین(علیه‌السلام) آغاز کرد. ◀️ مسعودی می نویسد: فساد یزید به اطرافیان و کارگزاران وی سرایت کرد. ساز و آواز در مکه و مدینه آشکار گردید و مردم آشکارا شراب می خوردند. 📚مسعودی، مروج الذهب، ج۳، ص۹۱. 📚ذهبی، سیر اعلام النبلاء، ج۴، ص۳۸. ⭕️ ذهبی که بود؟ از برجسته‌ترین علمای رجالی و محدث سلفی مشهور و نویسنده پرکار و از مشهورترین مورخان نیمه نخست قرن هشتم هجری ⭕️ مسعودی که بود؟ تاریخ‌نگار و جغرافی‌دان مسلمان شده چهارم هجری قمری 🔺انتشار این پست،گامی ست در مسیر آگاهی
💠 امیر المومنین علیه السلام و 📒مرحوم شیخ صدوق روایت کرده است: ✍️ حدَّثَنَا الْحُسَيْنُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ رَحِمَهُ اللَّهُ عَنْ هِشَامِ بْنِ حَمْزَةَ الثُّمَالِيِ‏ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ آبَائِهِ علیه السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و اله لِعَلِيٍّ علیه السلام مَا ثَبَتَ حُبُّكَ فِي قَلْبِ امْرِئٍ مُؤْمِنٍ فَزَلَّتْ بِهِ قَدَمُهُ عَلَى الصِّرَاطِ إِلَّا ثَبَتَ لَهُ قَدَمٌ حَتَّى أَدْخَلَهُ اللَّهُ بِحُبِّكَ الْجَنَّةَ. 📝 رسول خدا صلی الله علیه و آله به علیه السلام فرمودند: محبت تو در دل مومنی جای نگرفته مگر اینکه خداوند او را از لغزش بر پل نگهداری خواهد کرد و قدم‌های او را استوار خواهد نمود و به خاطر محبت تو او را به خواهد برد. 📚 مصنفات الشیخ الصدوق، فضائل الشیعة، ح۴
حقیقت ناب
🍃عزیزم می‌خواهم به دلم فرمان بدهم که دیگر برای تو تنگ نشود یا کمی به من فرصت نفس کشیدن بدهد و چند روزی بی‌خیال یاد تو شود. بعد از آن اگر خواست، دوباره تنگ شود برای دیدنت. این طور شاید دوام بیاورم زیر بار دل‌تنگی‌ات. می‌خواهم به دلم بگویم وقتی که این قدر به یاد تو تپید و تو را ندید به جای التماس کردن،‌کمی ناز پیشه کند شاید فرصتی برای دیدار بدهی. می‌خواهم زیر گوش دلم زمزمه کنم که تو اگر دوستش داشتی دیدار را این قدر به تأخیر نمی‌انداختی و می‌خواهم بگویم از قدیم گفته‌اند: «چه خوش بی مهربونی هر دو سر بی». می‌خواهم به دلم تلقین کنم تا باور کند: «که یک سر مهربونی دردسر بی» و به قدری دردسر مهربانی‌های یک سویه را پررنگ کنم که از دوست‌داشتن تو بترسد. شاید این، تنها چارۀ دل تنگم باشد. تو اگر راه دیگری سراغ داری،‌ یاد بده به من. امّا آقای من! می‌دانم این وسوسه‌ها و زمزمه‌ها و تلقین‌های یک سویه، اثر ندارد. دلم می‌داند که تو چه قدر دوستم داری و می‌داند که چه قدر دلت برایم تنگ شده. همین هم او را بیچاره کرده. کاش می‌فهمیدم وقتی که دل من برای تو تنگ است و تو هم برای من دل‌تنگی چرا فرصت دیدار حاصل نمی‌شود! ولی عاشق، باید تسلیم محض باشد. دلم این تسلیم را دوست دارد. شبت بخیر عزیزم!
📌 ‌ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
برداشت از آيات ۱۳۳ ـ ۱۳۲ توکل سالک الی اللّه بايد توکل به خدای تعالی را تمرين کند و معتقد باشد که وکالت پروردگار برای او کافی است. زيرا اگر کسی در امور سير و سلوکش به خدای تعالی توکل کند و کارها را جدّی بگيرد خدای تعالی او را کاملاً هدايت می کند. سالک الی اللّه نبايد آن قدر از خود کوتاهی و بی همّتی در راه رسيدن به لقاء پروردگار نشان بدهد که خدای تعالی نسبت به او بی اعتناء شود و بگويد ممکن است به جای شما ديگران را برای رسيدن به کمالات خلق کنم. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 میزان رسول اکرم 🔻 یک وقت، یک طلبه‌ای خوب درس می‌‌خواند و مراعات هم می‌‌کند، وقتی نزد استادش قرار می‌‌گیرد، استادش خیلی از او تعریف می‌‌کند! میزان استاد، چه میزانی است؟ استاد بالنسبه به میزان خودش از این شاگرد تعریف می‌‌کند. 🔸 فرض کنید همین طلبه نزد استاد بزرگتری برود می‌‌بیند کمبود زیاد دارد و این موضوع دائماً سلسله مراتب دارد. 🔹 در امور معنوی هم، همینطور است، یک وقت ما فکر می‌‌کنیم خوب رفتار کردیم؛ ولی وقتی مقابل آیینه قرار می‌‌گیریم، اعوجاج هایمان پیدا می‌‌شود. 🔸 یک ترازویی طلا فروش‌ها دارند که یک سوت را نشان می‌‌دهد. یک سوت یک هزارم گرم است، گرم را وقتی تقسیم بر هزار ‌کنیم حتی کمتر از آن را هم ممکن است نشان دهد. در حالی که ما میزان‌های دیگر هم داریم. میزان داریم که تریلی با ده تن بار روی آن می‌‌رود و حالا صد کیلو این طرف و آن طرف برای او مهم نیست. این هم یک میزان است. ادامه دارد.‌.. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌
👌 مراقبت تحریف کلمات امام خمینی توسط خودمان باشیم ✳️ یکی از افرادی که سخنرانی های مهدوی هم می کنند در برنامه زنده تلویزیون گفت امام خمینی (ره) فرمودند که بعد از رحلت آقا رسول الله (ص) ، جبرئیل بر حضرت زهرا (س) نازل میشد و با اخباری از انقلاب اسلامی ایران ایشان را آرام می کرد و می گفتند ایرانی ها خواهند آمد 🔰 بدون هیچ مقدمه ای برویم سراغ اصل صحبت امام خمینی (ره): 🌀 من راجع به حضرت صدیقه ـ سلام الله علیها ـ خودم را قاصر می دانم که ذکری بکنم،‏‎ ‎‏فقط اکتفا می کنم به یک روایت که در کافی شریفه است و با سند معتبر نقل شده است و‏‎ ‎‏آن روایت این است که حضرت صادق ـ سلام الله علیه ـ می فرماید:فاطمه ـ سلام الله علیهاـ‏‎ ‎‏بعد از پدرش 75 روز زنده بودند در این دنیا، بودند و حزن و شدت برایشان غلبه داشت و‏‎ ‎‏جبرئیل امین می آمد خدمت ایشان و به ایشان تعزیت‎‏ عرض می کرد و مسائلی از آینده‏‎ ‎‏نقل می کرد.‏‎ظاهر روایت این است که در این 75 روز مراوده ای‏‎ بوده است یعنی،‏‎ ‎‏رفت و آمد جبرئیل زیاد بوده است و گمان ندارم که غیر از طبقۀ اول از انبیای عظام‏ دربارۀ کسی این طور وارد شده باشد که در ظرف 75 روز جبرئیل امین رفت و آمد داشته‏‎ ‎‏است و مسائل را در آتیه ای که واقع می شده است، مسائل را ذکر کرده است و آنچه که به‏‎ ‎‏ذریۀ‏‎ او می رسیده است در آتیه، ذکر کرده است و حضرت امیر هم آنها را نوشته است ...........و شاید یکی از مسائلی که گفته است، راجع‏‎ ‎‏به مسائلی است که در عهد ذریۀ بلند پایۀ او حضرت صاحب ـ سلام الله علیه ـ است، برای‏‎ ‎‏او ذکر کرده است که مسائل ایران جزو آن مسائل باشد، 👈ما نمی دانیم، ممکن است. ( صحیفه امام ج 20 ص 4) ‏‎ ⬅️⬅️ حال بنده از این فرد محترم سوال می کنم کجا حضرت امام گفتند که جبرئیل با مسائلی درباره انقلاب اسلامی ایران، حضرت زهرا را تسلی می دادند؟ کجا نوشته شده است؟ شاید بگوییم می شود از قسمت آخر حرف امام ، این را برداشت کرد که باز هم در جواب می گوییم امام آن را با احتمال گفتند نه قطعیت نکته ای که اضافه باید توجه کرد این است که مصحف فاطمه سلام الله علیها دارای پیش گویی از اوضاع آینده بشر بوده و جبرئیل برای ایشان اخبار آینده را گفته است. حضرت امام از این عبارت احادیث برداشت کرده که به هرحال انقلاب ایران و اوضاع عالم در این دوره غیبت هم قاعدتا بایستی در آن ملاحم و پیشگویی ها باشد لذا اوضاع کلی ایران را می گویند نه بشارت به و دلخوشی دادن به وقوع انقلاب کما اینکه امروزه می توانیم بگوییم احتمالا وقایع کنونی عالم در بیماری کرونا را هم به ایشان فرموده اند و آشفتگی های در عالم را . ثانیا ااینکه گفته شود اولین خبر خوش در تاریخ اسلام وقوع انقلاب اسلامی است سخنی غلو آمیز است . شیعه در دوران آل بویه و در دوران صفویه هم نفس کشید و خدماتی بسیار به علما داده شد و توانستند اتفاق های خوبی رقم بزنند . 💠 آیا صدا و سیما و پخش زنده ، جای گفتن موضوع احتمالی هست تا اینگونه خوراکی برای تمسخر امام و انقلاب پیدا شود؟ 👈 کمی باید در نقل ها دقیق بود ، دقت کرد، هرچیزی را هم نیازی نیست در پخش زنده گفت ، باید مخاطب سنجی کرد، شما هم می توانستید جمله امام را مثل خود ایشان با احتمال بگویید، نه اینکه اینگونه قطعی بگویید و در حقیقت نوعی تحریف در صحبت امام ایجاد کنید ✍️ احسان عبادی
🍃✨🍃✨🍃✨🍃 ✨🍃✨🍃 (قسمت هفتم) 🌿ما آداب باطنی اين سلوك روحانى را به مقدار توان و تناسب، بيان می‌کنيم. 🌿شايد يكى از اهل ايمان، نصيبى از آن ببرد و باعث شود که رحمت الهی و توجهات غیبی، شامل حال این بازمانده از مسیر سعادت و گرفتار در زندان طبیعت و انانیت گردد. «انّه ولىّ الفضل و العناية.» 🌿اکنون درباره آدابى كه در تمام حالات نماز و سایر عبادات، ضروری است، مطالبی عرض می‌کنیم. 1️⃣ توجّه به عزّت پروردگار و ذلّت بندگی 🔸توجه به عزت حضرت حق، از منازل مهم سالك است. 🔸قوّت سلوك هر كس به مقدار قوّت اين نظر است. 🔸حتی بالاتر، كمال و نقص انسانيّت تابع كمال و نقص اين امر است. 🔸هر چه نظر انيّت و انانيّت و خودبينى و خودخواهى در انسان غالب باشد، از كمال انسانيّت دور و از مقام قرب پروردگار دور است. 🔸حجاب خودبينى و خودپرستى از همه حجاب‌ها ظلمانی‌تر است. 🔸عبور از اين حجاب، از تمام حجاب‌ها، مشكل‌تر است. 🔸عبور از این حجاب، مقدمه عبور از همه حجاب‌ها است و بلكه غيب و شهادت و باب الابواب عروج به كمال روحانيّت عبور از اين حجاب است. 🔸تا انسان به خود و كمال و جمال توهمیِ خود نظر دارد، از جمال مطلق و كمال صرف، محجوب و مهجور است. 🔸شرط اوّل سلوك إلى اللّه خروج از اين منزل است، بلكه ميزان در رياضت حق و باطل همين است. ⬅️پس سالكی كه با قدم انانيّت و خودبينى و در حجاب انّيّت و خود خواهى، طىّ منزل سلوك كند، رياضتش باطل و سلوكش إلى اللّه نيست، بلكه إلى النفس است.
❓❓پرسش: بامداد و پسین چه زمانى از شبانه روز رو میگن؟ چه ساعتى در مورد مصرف آب نیسان درکتاب مفاتیح اومده هفت روزبامداد و پسین؟ 🔰🔰🔰پاسخ: بامداد و پسین از جمله مفاهیم عرفی است؛ یعنی نمی توان گفت مثلا بامداد از ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه شروع می شود و تا ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه طول می کشد.بامداد همان اول روزست؛ شاید بتوان گفت حول و حوش دوساعت در محدوده ۶ تا ساعت ۸ صبح، و پسین هم بعد از ظهر ،دوساعت قبل از غروب است یعنی مثلا ساعت ۵ تا ۷. که در زمستان و تابستان این ساعتها ممکن است تغییر کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 برداشت های نادرست از احکام 🌺🌺🌺دست راست یکی از سنت های حسنه با دست راست غذا خوردن است که در رساله مراجع تقلید به عنوان عمل مستحب آمده است، اما برخی از مردم چون عادت کرده اند با دست راست غذا بخورند، این عمل را لازم و ترک آن را مکروه می دانند و به کسی که با دست چپ غذا می خورد، به عنوان یک منکر نگاه می کنند و گاه به او تذکر هم می دهند که با دست چپ غذا خوردن مکروه است، در حالی که مکروه نیست. توضیح المسائل مراجع ج2 ص537 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@Allah4all ✳️ تجربه پیاده روی اربعین که توسط اروپایی ها به اشتراک گذاشته شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 نماز رو به رشد 🔻 نماز را همه رقم مي‌شود خواند، وقتي به ما گفته‌اند: لشکر ابن سعد هم، سر ظهر براي نماز ايستادند! ما بايد بر سر خود بزنيم که عجب! پس چه نمازي از ما خواسته‌اند؟ بايد ببينيم چه نمازي از ما خواسته‌اند. 🔸 نماز را ممکن است همه بخوانند منتها من بايد تکلیفم را با خودم روشن کنم که نماز ديروز من، با نماز امروز من نبايد مساوي باشد، حالا دو روز نه، دو فصل از عمر من نبايد نماز من يکسان باشد.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 غیبت کسی که راضی به آن است ⁉️ سوال: اگر کسی به ما گفته باشد هر چه من غیبت کنید اشکال ندارد، در این شرایط غیبت حرام است؟ ✅ پاسخ:حتی در فرض سؤال، غیبت حرام است. [1] 🔴 تذکر: غیبت کردن موجب آبروریزی است. هیچ کس حق ندارد با مومن بازی کند؛ هر چند به این امر باشد. پس بیاییم را که خدا پوشانده ، آشکار نکنیم، حتی اگرمطمئن هستیم صاحب عیب ناراحت نمی شود. ____ ✴️ منبع: [1].پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری leader.ir _____________  
هدایت شده از حقیقت ناب
📌 ‌ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
🔅🔅🔅 📌نگاشت13:تفسیر آسان آیات 18 تا 28 سوره مطففین كَلَّا إِنَّ كِتابَ الْأَبْرارِ لَفِي عِلِّيِّينَ «18» وَ ما أَدْراكَ ما عِلِّيُّونَ «19» كِتابٌ مَرْقُومٌ «20» يَشْهَدُهُ الْمُقَرَّبُونَ «21» إِنَّ الْأَبْرارَ لَفِي نَعِيمٍ «22» عَلَى الْأَرائِكِ يَنْظُرُونَ «23» تَعْرِفُ فِي وُجُوهِهِمْ نَضْرَةَ النَّعِيمِ «24» يُسْقَوْنَ مِنْ رَحِيقٍ مَخْتُومٍ «25» خِتامُهُ مِسْكٌ وَ فِي ذلِكَ فَلْيَتَنافَسِ الْمُتَنافِسُونَ «26»وَ مِزاجُهُ مِنْ تَسْنِيمٍ «27» عَيْناً يَشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ «28» چنين نيست، همانا نامه عمل نيكوكاران در جايگاهى بلند است. و تو چه دانى كه علّيّين چيست؟ سرنوشتى است رقم خورده و (حتمى). كه مقرّبان الهى گواه آنند. همانا نيكوكاران در ناز و نعمت بهشتى‌اند. برتخت‌ها (تكيه زده و) مى‌نگرند. در چهره آنان خرّمى و طراوت نعمت را مى‌شناسى. از شرابى خالص و مُهر و موم شده به آنان نوشانند. مُهر آن از مُشك است و هر كس كه اهل مسابقه است، شايسته است كه در (رسيدن به اين نعمت‌ها) رقابت ورزد. و مخلوط آن، تسنيم است. چشمه‌اى كه مقرّبان (الهى) از آن مى‌نوشند. 🔅🔅🔅 ▫️ «عِلِّيِّينَ» جمع «على» به معناى درجات و مراتب بلند تا بى‌نهايت است. ▫️ از كتاب ابرار، سرنوشت نيكان در قيامت است و «مَرْقُومٌ» يعنى مشخص و نشان‌دار به گونه‌اى كه با ساير نوشته‌ها اشتباه نمى‌شود. ▫️ «ارائك» جمع «اريكة» به معناى تختى است كه زينت شده و براى آرميدن مهياست. ▫️ «نَضْرَةَ» به معناى زيبايى و خرّمى و «نَعِيمٍ» به معناى نعمت فراوان و «رَحِيقٍ» به معناى شراب خالص است. ▫️ «تنافس» يا از «نفيس» است، يعنى دو نفر براى به دست آوردن يك شى‌ء نفيس تلاش مى‌كنند و يا از «نفس» است، يعنى دو نفر براى به دست آوردن چيزى، آخرين نفس خود را به كار برده و تلاش مى‌كنند. « تفسير راهنما » ⏪ پذيرايى در بهشت، مراتب و درجاتى دارد: ▫️ براى گروهى‌ «يُسْقَوْنَ» و براى گروهى ديگر «سَقاهُمْ رَبُّهُمْ» « انسان، 21.» يعنى بعضى با واسطه و بعضى بى‌واسطه الطاف را دريافت مى‌كنند. ▫️ بعضى گفته‌اند كه مراد از مسك در «خِتامُهُ مِسْكٌ»، ظرف شراب مُهر شده است. ▫️ مقرّبان از تسنيم مى‌نوشند، ولى ابرار از نوشيدنى كه با تسنيم مخلوط شده، خواهند نوشيد. ▫️ نوشيدنى‌هاى بهشتى انواعى دارد: بعضى در نهرها جارى است: «أَنْهارٌ مِنْ ماءٍ، أَنْهارٌ مِنْ لَبَنٍ‌، أَنْهارٌ مِنْ خَمْرٍ، أَنْهارٌ مِنْ عَسَلٍ» « محمّد، 15.» بعضى در ظرف‌هاى مُهر شده است: «خِتامُهُ مِسْكٌ» و بعضى از آسمانِ بهشت يا از طبقات بالاى آن فرو مى‌ريزد كه همان تسنيم است. « تفسير نمونه.» 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی