eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
4.8هزار ویدیو
443 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
بقای اسلام در گرو وحدت مسلمین است آیت الله مکارم شیرازی دام ظلّه الشریف: امروز دشمنان اسلام مخالفت خود را با اسلام آشکار کرده‌اند و همچون گذشته به صورت مخفی به مخالفت نمی‌پردازند و شمشیرهای خود را از رو بسته ‌اند به گونه‌ ای که در برخی کشورها حتی با ساختن مناره برای مساجد مخالفت می‌کنند. همچنین در برخی کشورها با قرآن و پیامبر اکرم(ص) نیز به شدت به مخالفت می ‌پردازند و اهانت‌ های شدیدی را انجام می ‌دهند. بدون هیچ شک و تردیدی، دلیل تمام این مخالفت‌‌ها به سبب گسترش اسلام در جهان است که از این گستردگی وحشت زده شده اند و به هر بهانه ای به مخالفت با اسلام می ‌پردازند و آن را مانع بزرگی برای مقاصد ناشایست خود می‌دانند. آیا با وجود این همه مخالفت‌ها و مزاحمت ‌هایی که برای اسلام ایجاد می‌ کنند وقت آن نرسیده است که همه مسلمانان با هم متحد شوند و نگذارند دشمنان میان آنها اختلاف ایجاد کنند. دشمنان اسلام برای مخالفت با اسلام همه بسیج شده‌اند ادامه دادند: امروز وحدت میان مسلمانان بهترین راه برای مقابله با آنهاست و به یقین اگر این وحدت و یکدلی میان مسلمانان ایجاد شود دشمنان هرگز موفق به انجام نقشه‌ های خود نخواهند شد. امروز ما باید در برابر فعالیت‌های ضد دینی دشمنان وحدت داشته باشیم و دست به دست هم دهیم و اختلافات را کنار بزنیم؛ زیرا قرآن و روایات تاکید دارند که "روح" شما را اختلاف از بین می برد و سستی ایجاد می کند و گاهی قرآن اختلاف را شرک دانسته است. (ولاتنازعوا فتفشلوا وتذهب ریحکم) 📖 مطالعه تفصیلی: http://mk6.ir/XfHxI (ص) _
📖 أمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ 📖با قرائت هفت مرتبه سلامتی و فرج آقا حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شفای تمامی بیماران را از خداوند متعال درخواست کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اباعبدالله الحسین علیه السلام. اذن دخول حرمت را از حضرت عباس علیه السلام می گیریم. تا روز محشر پرچمت بالاست عباس مدیون کام خشک تو دریاست عباس گرچه به ظاهر مادرت امّ البنین است اما به باطن مادرت زهراست عباس اَلسَّلاَمُ عَلَي الْحُسَيْنِ وَعَلَي عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلَي أَوْلاَدِ الْحُسَيْنِ وَعَلَي أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ ____________________
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
دوستی و برادری-شرح حکمت۱۲.mp3
3.83M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 ⭕️ دوستی و برادری 1⃣ 🔺تنها رابطه پسندیده میان مومنین برادری است. 🎙حجت الاسلام
جان راتو صفا ده به صفای صلوات همراز ملک شو به نوای صلوات هرکس که صلوات می فرستد یک بار ده بار خدا بر او فرستد صلوات 💓اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم💓
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
🔅🔅🔅 📌نگاشت29 :تفسیر آیه12 سوره مطففین ✳️ و مَا يُکَذِّبُ‌ بِهِ‌ إِلاَّ کُلُ‌ مُعْتَدٍ أَثِيمٍ‌ ☑️ ۱ - تنها تجاوزگران و فرورفتگان در گناه، به انکار قیامت کشانده مى شوند. (و ما یکذّب به إلاّکلّ معتد أثیم) مراد از «اعتداء» (تجاوزگرى) نادیده گرفتن حدود الهى است. «أثیم» مبالغه در «آثم» است (مصباح); یعنى، کسى که در گناه زیاده روى مى کند. ☑️ ۲ - آلودگى به گناه و شکستن حریم قوانین و وظایف الهى، زمینه ساز انکار روز جزا است. (و ما یکذّب به إلاّکلّ معتد أثیم) ☑️ ۳ - رفتار انسان، باورهاى او را تحت تأثیر قرار مى دهد. (و ما یکذّب به إلاّکلّ معتد أثیم) ☑️ ۴ - طغیان گران و گناه کاران، در قیامت به جهنم و عذاب الهى گرفتار خواهند شد. (ویل یومئذ للمکذّبین ... و ما یکذّب به إلاّکلّ معتد أثیم) 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 نصیب از علم الکتاب 🔻 ما در قدم‏‌هاى اولیه مانده‌ایم، بخاطر اين كه مايه نداريم. بله اگر معرفت در تمام جان ما رسوخ كند، راسخين در علم بشويم، خداوند و اهل بیت ـ علیهم السلام ـ را باور كنيم، آن وقت است که قوت پیدا کرده‌ایم. 🔸 نزول كتاب غير از آن است كه ما مى‏ دانيم و مى‏ خوانيم « الَّذِى عِندَهُ عِلْمٌ مِّنَ الْكِتَاب؛ آن كس كه از علم كتاب بهره‏ اى داشت. سوره نمل، آیه ۴۰». آصف بن برخیا ـ وصی حضرت سلیمان ـ يک علم از كتاب را داشت که توانست تخت بلقيس را از راه دور، در مجلس حضرت سلیمان حاضر کند. 🔹 شايد ما فكر كنيم كه تمام علم كتاب را داريم. اگر این چنین است، پس چرا نمى‏ توانيم يك چوب كبريت را جابجا كنيم؟! به خاطر اين که در قرآن علومى هست که ما آن علوم را نخوانده‏ ايم و به خواب هم نديده‏ ايم. ادامه دارد... ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ‌ ‌
♨️پرسش: 🔰آیا در اسلام این دستور وارد شده است که در موفع تصمیم بر انجام کاری، اگر کسی عطسه کند ، باید صبر کرد؟! ✍️پاسخ: ✅در این باره دستوری در اسلام نداریم و اساساً روح اسلام با این گونه مطالب سازش ندارد، تا آن جا که دستور می دهد هنگامی که تصمیم بر کاری گرفتید، اگر کسی فال بد زد اعتنا نکنید و بر خدا توکّل نموده به دنبال هدف روان شوید و فال بد زدن را نشانه شرک قرار داده است! 🍀 درباره عطسه وارد شده است که هر گاه یکی از شماعطسه کرد، در حقّ او دعا کنید و بگویید «یرحمکم اللّه رحمت خدا شامل حال شما گردد.» طرف نیز متقابلًا دعا کند و بگوید «یغفر اللّه لکم؛ خداوند شما را بیامرزد». 🖊 امّا صبر کردن و قدری مکث نمودن و یا فرق گذاردن بین یک عطسه و دو عطسه، همگی خرافه بوده و باید از آن پرهیز کرد.
پرسمان مهدوی(1).mp3
7.6M
🔹دوره آموزش مجازی پرسمان مهدوی 🔸استاد: حجت الاسلام والمسلمین جعفری (کارشناس تخصصی مهدویت) 🔰🔰فایل صوتی اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹دوره آموزش مجازی پرسمان مهدوی 🔸استاد: حجت الاسلام والمسلمین جعفری (کارشناس تخصصی مهدویت) 🔰🔰فایل تصویری اول
🔰🔰سيفي صغير ❓❓❓سوال: با سلام لطفا اطلاعات كاملي در مورد دعاي سيفي صغير به من بديد. اين دعا را من مي تونم بخونم يا نه؟ 🔰🔰🔰پاسخ: حاج شيخ عباس قمي در مفاتيح الجنان اين دعا را به نقل از محدث نوري در کتاب صحيفه ثانيه علويه نوشته و گفته که محدث نوري نوشته: ارباب طلسمات و تسخيرات آثار عجيبي براي اين دعا ذکر کرده اند، بعد محدث نوري گفته چون اعتماد بر قول اين افراد نداشتم، آن آثار را ذکر نکردم. ما هم در جستجويي که در روايات داشتيم، نه تنها درباره آثار اين دعا بلکه درباره اصل اين دعا هم در کتب معتبره به مطلبي دست پيدا نکرديم. البته عالمان در باره سند دعاها و آداب و مستحبات تسامح دارند . خداوند متعال هم به طور عام فرموده «ادعوني استجب لکم» ، بنابراين خواندن اين دعا و ديگر دعاهايي که سند معتبر به معصوم ندارد تا زماني که مشتمل بر مطلبي مخالف دين و قرآن نباشد، جايز دانسته اند. باز هم تاکيد مي شود که اين دعا سندي قابل اعتماد به معصوم ندارد . قابل قياس با دعاهاي معتبر نيست، ولي خواندن آن ممنوع نمي باشد. البته عمل به دستور عمل هاي ارباب طلسمات و تسخيرات جايز نيست. نبايد سبب رواج خرافات شود . اگر تلاوت آن را به عنوان مصداق طلب حاجت و دعا جايز دانسته ايم، از آن رو است که دعا لازم نيست ماثور و از امام معصوم رسيده باشد ،بلکه هر فرد مي تواند به زبان خود يا به زباني که به زيبايي خدا را خوانده، با خدا نجوا کند . اين دعا هم يک نجواي زيباست . جايز است با آن خدا را بخواند .
💠 پرسش و پاسخ از حضرت آیت الله خوشوقت ره ❓بنا بر آیه‌ی شریفه‌ی «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ»، مقتضای چیست؟ ✅ اسلام در ابتدا بود و در مکّه دچار بود؛ هر کس می‌شد، خودش را در معرض خطرهای زیادی قرار می‌داد. پیغمبر‌_اکرم ص به دستور خدا همین کسانی را که مسلمان می‌شدند، کم‌کم با هم کرد که یک_پارچه شوند؛ زیرا مسلمانان را می‌کردند؛ به آنها کار نمی‌دادند؛ احیاناً می‌کُشتند. با ، ضعف بعضی‌ها به وسیله قوّت دیگران می‌شد و اگر فقیر بودند، به آنها کمک می‌شد؛ همه‌ی مشکلات با اُخوّت حل می‌شد. از این جهت بین آنها ایجاد کرد. ⬅️ خودِ خاتم_انبیا ص هم در مدینه‌ی طیِّبه ابتدای کار بین مسلمانان برادری ایجاد کرد. لذا کسانی که جنگ می‌رفتند، بعضی‌ها می‌ماندند به خانواده‌هایشان می‌رسیدند که مشکلی پیش نیاید. آن اُخوّت منشأ هم بود. اگر این برادر از دنیا می‌رفت، ارثش را آن برادر می‌برد. اینقدر این و پیوند را محکم کرد که مشکلات حل شود و بعداً دیگر مشکلات درست شد. مسلمانان زیاد شد و آیه‌ی ارث آمد و فرمود: «وَ أُولُوا الْأَرْحامِ بَعْضُهُمْ أَوْلى‏ بِبَعْضٍ».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚪️ سخن مهم پیامبر(ص) درباره سرنوشت مردم بی‌تفاوت نسبت به فسادها در جامعه ⭕️ شهید مطهری»
🔰 ویژگی دوم طالبان علم در بیان امیرالمومنین علیه السلام ◀️ تسلیم و اتباع استاد صفایی حائری
الهی! شکرت که مجاز را قنطره حقیقت گردانیدی تا از لیلةالقدر زمانی زمینی به لیلةالقدر آسمانی رسیدم!
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
🔅🔅🔅 📌نگاشت30 :تفسیر آیه13 سوره مطففین ✳️ إذَا تُتْلَى‌ عَلَيْهِ‌ آيَاتُنَا قَالَ‌ أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ‌ ☑️۱ - تلاوت آیات قرآن و آموختن معارف آن به مردم، حرکتى مطلوب و شایسته پى گیرى است. (إذا تتلى علیه ءایتنا) تداوم، از فعل مضارع «تتلى» استفاده مى شود; زیرا در مواردى که سخن درباره کارهاى گذشته افراد و یا بیان حالت آنان است، فعل مضارع بر استمرار دلالت دارد. ☑️۲ - متجاوزان و گنه پیشگان، نباید از شنیدن آیات قرآن محروم بمانند. (کلّ معتد أثیم . إذا تتلى علیه ءایتنا) ☑️۳ - تکذیب کنندگان قیامت، معارف قرآن را نوشته هایى بى اساس و ساخته و پرداخته پیشینیان مى دانند. (قال أسطیر الأوّلین) («أساطیر» جمع «اُسطوره») به سخن هاى زیبا و نوشته شده اى گفته مى شود که در محتوا، شبیه یاوه سرایى باشد (لسان العرب). مراد از استناد «أساطیر» به «أوّلین» یا این است که این اساطیر، تراوش افکار آنان است و یا این که زندگانى آنان، در این افسانه ها ترسیم شده است. برداشت یاد شده، ناظر به احتمال نخست است. ☑️۴ - قرآن، حتى در دیدگاه کافران، ظاهرى زیبا و آراسته دارد. (أسطیر الأوّلین) در صورتى نوشته افسانه اى را «اسطوره» مى گویند که زیبا باشد. ☑️۵ - منکران قیامت، قرآن را مجموعه اى افسانه اى، درباره نسل هاى انقراض یافته بشر مى دانند. (إذا تتلى علیه ءایتنا قال أسطیر الأوّلین) ر.ک. توضیح ۳ ☑️۶ - تجاوزگرى و آلودگى به گناه، زمینه ساز انکار معارف قرآن و ارتجاعى خواندن آیات آن است. (کلّ معتد أثیم . إذا تتلى علیه ءایتنا قال أسطیر الأوّلین) ☑️۷ - قرآن، کتابى الهى و آیات آن، وابسته به خداوند است. (ءایتنا) ☑️۸ - آیات قرآن، بازدارنده انسان از طغیان گرى و گناه و راهنماى او براى ایمان به قیامت است. (و ما یکذّب به إلاّ... إذا تتلى علیه ءایتنا قال أسطیر الأوّلین) ☑️۹ - نقل هاى تاریخى قرآن، سراسر حقیقت است و افسانه سرایى در آن راه ندارد. (إذا تتلى علیه ءایتنا قال أسطیر الأوّلین) ☑️۱۰ - عقیده به روز قیامت در تاریخ بشر، سابقه اى دیرینه دارد. (و ما یکذّب به ... قال أسطیر الأوّلین) سخن منکران قیامت - که معارف قرآن از جمله معاد را محصول اندیشه پیشینیان مى دانستند - بیانگر آن است که اندیشه معاد، گذشته اى طولانى دارد و مردم عصر بعثت، به سابقه دیرینه این اعتقاد آگاه بودند. ☑️۱۱ - منکران قیامت، آن را خرافه اى ساخته و پرداخته افسانه پردازان پیشین مى دانند. (و ما یکذّب به إلاّ... قال أسطیر الأوّلین) 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 اذن الهی در یاد خدا 🔻 برای آیات قرآن، می‏تواند مصادیق بی حد و حصری باشد، آیه «في‏ بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ يُذْكَرَ فيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فيها بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ؛ [این نور] در خانه هایی است که خدا اذن داده [شأن و منزلت و قدر وعظمت آنها] رفعت یابد و نامش در آنها ذکر شود، همواره در آن خانه ها صبح وشام او را تسبیح می گویند. نور/36» مصداق اتمش خانه پیامبر اکرم و اهل بیت علیهم السلام است و مصادیق بعدی آن خانه‏ های شیعه‏ هایشان است. 🔸 خیلی از خانه‏ ها است که در آن ‏یادی از خدا نمی‏ شود زیرا اذن ندارد، این یک معنای آیه؛ یک معنای باطنی دیگر این آیه این است که مراد از بیت، ‏قلب است و مصادیق بعدی آن قلوب شیعیان و دوستانشان، اهل ذکر است. 🔹 آن قلوب است که حقیقت بیت است که‏ در آن ذکر خدا می شود و آن هم اذن می‏ خواهد، خیلی‏ ها می‏ خواهند ذکر بگویند ولی [بواسطه اعمال بد قبلی که ذخیره کرده اند] اذن نیست. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر رنگ سیاهی شبیه به فضله موش بود و نرم بود یقینا نجس است؟⁉️⁉️ بسیار مفید از دست ندهید☝️ ◼️🔺◼️🔺◼️🔺◼️🔺◼️
🔆 امام علی علیه‌السلام: 🌺 با همسرت خوش‌رفتار باش تا زندگی‌ات باصفا باشد. 📚 من لا یحضره الفقیه، ج۴، ص۳۹۲