eitaa logo
ابوالفضل ساجدی
4.9هزار دنبال‌کننده
928 عکس
1.4هزار ویدیو
123 فایل
حاوی آثار دکتر ساجدی دکترا از کانادا مدیر سابق قطب علمی فلسفه دین استاد تمام فلسفه دين در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ارتباط با ادمین(انتقادات، تبادل، تبلیغ): @sajedi2 🔺 آدرسهای ما در سایر شبکه های اجتماعی👇 https://zil.ink/sajedi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
تربیت اجتماعی هشتم 8(4) 1 1.mp3
7.6M
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع : 🔷 : ✅ روش تربيت اجتماعی مجموعه سخنان دکتر ساجدی درباره "تربیت اجتماعی " که در مرداد ماه سال ١٣٩٧ ارائه و از رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/105
✍️ ابوالفضل ساجدی 🔹سلامت معنوی با سلامت اخلاقی چه تفاوت و رابطه ای دارد؟ سلامت اخلاقي با نگاه سكولار ناظر به وضعيتي است كه فرد فضيلت‌هاي اخلاقي و انساني مانند نوع دوستي، همدردي با ديگران، بخشندگي و ... را در خود به فعليت برساند. سلامت اخلاقي با نگاه اسلامي علاوه بر اصلاح صفات و رفتار در رابطه با خود و ديگر انسان ها، و ديگر موجودات جهان مادي، رابطه با خدا را نيز مورد توجه و تاكيد قرار مي دهد. تفاوت سلامت معنوي با سلامت اخلاقي از نگاه اسلامي به تفاوت قلمرو اخلاق و معنويت برمي‌گردد. قلمرو اخلاق در اسلام شامل رابطه انسان با خود، خدا، ديگر انسان ها، ديگر موجودات زنده و ديگر اشياء است؛ اما قلمرو سلامت معنوي، رابطه انسان با خداست. غايت در تربيت اخلاقي، بهبود روابط پنجگانه است اما غايت در تربيت معنوي بهبود روابط انسان با خداست كه به بهبود روابط انسان با سايرين نيز مي انجامد. البته روابط پنجگانه كه در اخلاق اسلامي مطرح است، در طول هم هستند نه در عرض هم. به همين دليل در اخلاق اسلامي همه‌ي روابط بايد در سايه ارتباط با خدا تنظيم شود. در نتيجه با نگاه اسلامي، سلامت معنوي يكي از غايات و بلكه غايت برتر در سلامت اخلاقي است. سلامت اخلاقي با سلامت معنوي ارتباط دارد. فردي كه اعتقاد به خدا ندارد مي‌تواند درجه‌اي از زيست اخلاقي را در خود محقق كند و اخلاق سكولار را در خود تقويت كند، اما چنين كسي سلامت معنوي خود را تأمين نكرده است. با اين حال سلامت اخلاقي مي‌تواند زمينه سلامت معنوي را فراهم كند. بخل، حسادت و كينه توزي از جمله بيماري‌هاي اخلاقي هستند كه طبق احاديث، ايمان و معنويت انسان را خدشه دار و يا نابود مي‌كنند. ائمه اطهار(ع) بيانات بسيار زيادي در اين باره دارند. براي نمونه مي‌توان اين چهار حديث را يادآور شد: امام صادق (ع): «مؤمن نه كينه توز و نه حسود است.» امام صادق (ع): «حسادت ايمان را مي‌خورد همان طور كه آتش هيزم را مي‌خورد» رسول الله (ص): «برترين مردم در ايمان گشاده دست ترين آنهاست» رسول‌الله (ص): «هيچ چيز مانند خسيس بودن دينداري را از بين نمي‌برد» از سوي ديگر اعتقاد به اينكه خداوند به كارهاي نيك انسان پاداش مي‌دهد انسان را به سوي فضائل اخلاقي مي‌كشاند و يا محبت به خداوند و خاندان پيامبر(ص) كه از شاخص‌هاي سلامت معنوي است شخصيت انسان را به شخصيت اخلاقي آنها نزديك مي‌كند. بنابراين سلامت معنوي مي‌تواند طراز سلامت اخلاقي انسان را بالا ببرد. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇
1_430940407.mp3
9.32M
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع: (8) (؟) 🔷 : ✅ امر الهی به شکوفایی اندیشه دینی خود ، همسر و فرزندان مجموعه سخنان دکتر ساجدی درباره " شکوفایی اندیشه دینی " که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/110
✍️ ابوالفضل ساجدی ⭕️ آثار زيانبار : 🔹پوچ گرايی ، اضطراب و احساس تنهايی (1) علوم تجربي، براي انسان، مفيد و لازم است اما علم گرايي افراطي، مضر است. علم گرايي افراطي مستلزم نفي وحي و آخرت، و نگاه مادي به انسان و جهان است اما علم گرايي اعتدالي, علم را ابزار بشري معرفت مي داند كه مكمل وحي است. ثمره نگاه افراطي به علم، تكيه به آن براي رسيدن به تمام مقاصد و كمالات مادي و معنوي و حل تمام مشكلات جسمي و رواني انسان است. از جمله آثار زيانبار علم گرايي افراطي در غرب، رشد پوچ گرايي و بي‎معنايي زندگي است. عصر حاضر شاهد ‎ترويج اين انديشه توسط پاره‎اي از نويسندگان غربي است. کساني چون فرانتس كافكا، آلبر كامو، ساموئل بكت، آرتور آداموف، ژان پل سار‎تر، اوژن يونسكو، حامي اين رويكرد هستند و آن را به صورت نمايش نامه، مقاله و ...مطرح كرده‎اند. جمعي از آنان در صدد ارائه پشتوانه ي عقلي بر پوچي زندگي بشر و سرنوشت انسان بر آمده‎اند و پاره‎اي نيز با راه‎كارهاي هنري و عاري از هر گونه روش منطقي واستدلالي، بي‎معنايي و نگون بختي حيات بشر را ‎ترسيم كرده‎اند. قهرمانان آثار اين نويسندگان افرادي بي‎تفاوت و خونسرد نسبت به زندگي و ارزش‎هاي آن، بي‎قيد نسبت به آداب و رسوم اجتماعي و بي‎احساس در روابط با ديگران هستند. ♦️ژان فوراستيه، نيهيليسم (پوچ انگاري) را زاده ي ساينتيسم (علم گرايي افراطي)‎ مي‎‎شمارد و ميگويد: بنابر انديشه‎‎هاي سار‎تر يا كافكا كه آثارشان را‎ مي‎‎توان پي آمد‎هاي منفي دانش تجربي و تحقير و تخريب ارزش‎هاي سنتي دانست، انسان موجودي بي‎معنا و ر‎ها شده‎اي در جهان بي‎معنا است ... . اين گونه انديشه‎هاي پوچ گرايانه و نيست انگارانه سراسر ادبيات نوين غرب را آكنده ‎است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇 @mohamad_admi
24.mp3
7.61M
🎤 (24) ✅ عشق الهی آسان كننده ی مشكلات راه كمال است. (1) 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
✍️ ابوالفضل ساجدی ⭕️ آثار زيانبار در غرب: 🔹پوچ گرايی ، اضطراب و احساس تنهايی (2) روژه دوپاسكيه می گويد: آنچه مشهود است اين‎كه: با اعلام پوچی زندگی و هيچ بودن جهان، زندگي در روي زمين (براي بسياري غربيان) عملا معنا و مفهوم خود را از دست داده‎است. تمدن امروز غرب به انسان معاصر امكانات مادي گوناگوني داده‎است كه نسل گذشته، خواب آن را هم نمي‎توانست ببيند، ولي چون در اين تمدن معناي انسان مفقود و مجهول است، از اين رو اميدها و آرزوهاي ژرف او ناديده و ناشناخته مانده‎است، و همه ي اين امكانات مادي هم مانع از آن نيست كه انسان در سيه روزي و نااميدي فرو نرود. غرب معاصر به رغم اوج رشد علم و تكنولوژي شاهدي وضعيتي است كه آلوين تافلر آن را يكي از شگفت انگيز‎ترين پديده‌هاي اجتماعي دوران‎ مي‎‎نامد و اظهار‎ مي‎‎دارد: تنها موقعي مي‎‎توانيم يكي ازحيرت آور‎ترين پديده‌هاي اجتماعي عصر حاضر يعني رواج بي‌سابقه كتاب‌ها و فرقه‌هاي مذهبي را درك كنيم كه سه عاملِ تنهايي، فقدان ساختار و بي‌هدفي و پوچي و بي‌معنايي را كه ناشي از زوال تمدن صنعتي است در كنار هم بگذاريم. (آلوين تافلر، موج سوم، ترجمة شهيندخت خوارزمي، ص 517) به گفته اريك فروم، رشد تکنولوژي نتوانسته‎است انسان را به ارامش رواني که مهم‎ترين بنيان سلامت از ديدگاه سازمان بهداشت جهاني است، و نخستين گام زندگي سعادت مندانه‎است، برساند، بلکه به عکس آرامش را از او گرفته‎است. " لوازم حاكميت علم و تكنولوژي مطلق، حاكميت اضطراب و بيهوده گرائي است. انسان امروزي احساس آرامش نمي‎كند و بيش‎تر دچار سرشكستگي شده‎است ... و از فعاليت‎هاي خود احساس بيهودگي دارد." (اريك فروم، انسان براي خويشتن، ترجمه اكبر تبريزي ص 14) به سخن رودلف اوكن، وقتي انسان نتواند به ياري قدرتي متعالي و بر‎تر رود يا خود را از آنچه هستي بلاواسطه ايجاب‎ مي‎‎كند بيش‎تر و بهتر گرداند، روز به روز بيش‎تر احساس‎ مي‎‎كند كه زندگي هرگونه معني و هرگونه ارج را از دست‎ مي‎‎دهد. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇 @mohamad_admi
1_432615134.mp3
8.84M
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع: (9) (؟) 🔷 : ✅ وظيفه دولت اسلامی : شكوفايی انديشه دينی جوانان مجموعه سخنان دکتر ساجدی درباره " شکوفایی اندیشه دینی " که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/114
💚 امام باقر(علیه السلام): 🔸هیچ کس را حقیر نشمار، شاید همان شخص، محبوب و دوست خدا باشد.❣️ 📙بحار؛17:166 🍂🌸🍂 @sajedi_ir
عشق الهی 27.mp3
4.7M
🎤 (25) ✅ عشق الهی آسان كننده ی مشكلات راه كمال است. (2) 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/115
🌀 فضیلت و اعمال روز مباهله 🔻 فضیلت: 🔹 مفسران و محدثان شیعه و سنی تصریح کرده‌‎اند که آیه مباهله (آیه ۶۱ آل‌عمران) در حق اهل‌بیت پیامبر(ص) نازل شده است و پیامبر کسانی را که همراه خود به میعادگاه برد، فرزندانش (حسن و حسین) و دخترش (فاطمه) و علی علیهم‌السلام بودند. 🔹 در این روز حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حال رکوع انگشتر خود را به سائل داد و آیه «إِنَّمٰا وَلِیُّکُمُ اللّٰهُ وَ رَسُولُهُ..» در شأن آن حضرت نازل شد. 🔻 اعمال: 🔹اوّل: غسل 🔹دوّم: روزه گرفتن 🔹سوّم: خواندن دو رکعت نماز که در وقت و کیفیت و ثواب مانند «نماز روز عید غدیر» است و اینکه «آیت‌الکرسی» در نماز مباهله باید تا «هُمْ فِیهٰا خٰالِدُونَ» خوانده شود. 🔹چهارم: خواندن دعای مباهله 🔹پنجم:دعایی که شیخ طوسی و سید ابن طاووس پس از دو رکعت نماز و «هفتاد مرتبه» استغفار 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir
✍️ ابوالفضل ساجدی ⭕️ درمان پوچ گرايي (نيهيليسم) در قرآن: نماز و ياد خدا 🔻كاركرد نماز و عبادت: معنابخشي به زندگي: قبلا بيان شد كه به اعتراف انديشمندان غربي، يكي از آثار زيانبار (تكيه انحصاري به علوم تجربي در همه امور) كه مستلزم نگاه مادي به انسان و جهان است، نيهيليسم يعني پوچ گرايي و بي معنايي زندگي است. راهكار درماني چيست؟ 🔹قرآن كريم ياد خدا و تفكر در خلقت را معنابخش به زندگي و درمان پوچ گرايي معرفي مي كند: " الَّذينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِياماً وَ قُعُوداً وَ عَلى‏ جُنُوبِهِمْ وَ يَتَفَكَّرُونَ في‏ خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ رَبَّنا ما خَلَقْتَ هذا باطِلاً سُبْحانَكَ فَقِنا عَذابَ النَّارِ"؛ (آل عمران:191) يعني آنانكه (در همه حالات)، حال ایستاده و نشسته، و آنگاه که بر پهلو خوابیده‌اند، خدا را یاد می‌کنند؛ و در اسرار آفرینش آسمانها و زمین می‌اندیشند؛ (و می‌گویند:) بار الها! اینها را بیهوده نیافریده‌ای! تو پاك و منزهی! ما را از عذاب آتش، نگاه دار! 🔹از جمله كاركردهاي نماز و عبادت نيز تثبيت و دروني سازي اين نگرش و معنابخشي به زندگي است. نماز با تكبير (الله اكبر) و سپس (بسم الله الرحمن الرحيم) آغاز مي شود كه مستلزم توجه به جايگاه عظيم الهي در هستي و صفت رحمانيت و رحيميت او است. سپس خداوند، مدير و مدبر و پروردگار هستي (الحمدلله رب العالمين) و صاحب فرجام زندگي (مالك يوم الدين) تلقي مي شود؛ كسي كه جز او لايق پرستش، عبوديت (اياك نعبد) و سزاوار استمداد (اياك نستعين) نيست. انسان مومن با نماز، ذكر، عبادت، و تفكر در مضامين كلماتي كه بر زبان جاري مي سازد، جايگاه خود را در هستي مي يابد و جهت حركت كشتي وجود خود در اقيانوس طوفاني و پرتلاطم دنيا را به سمت خدا تنظيم مي كند. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇 @mohamad_admi
عشق الهی 26.mp3
6.01M
🎤 (26) ✅ موضوع: راهكار كسب عشق الهي: ارتقاء سطح خداشناسي 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/118
✍️ حامد ساجدی ⭕️علم و دین: پاسخ به 5️⃣ 🔹برهان تنظیم ظریف کیهانی 3️⃣ 🔸ب و ج: تنظیم دقیق ثابتهای فیزیکی و وضعیت اولیه جهان چنانکه پیشتر بیان شد در برهان تنظیم ظریف کیهانی نشان داده می شود پیدایش حیات هوشمند وابستگی شدیدی به تنظيم دقيقي دارد كه ميان کمیتهای بنیادین فیزیکی(شامل قوانین و ثابتهای طبیعت و وضعیت اولیه جهان) رخ داده است. اين تنظيم دقيق برای پیدایش حیات، سه نوع است. نوع دوم آن، تنظیم دقیق ثابتهای فیزیکی طبیعت و وضعیت اولیه جهان است که فیزیکدانان نمونه های متعددی از آن را کشف کرده اند که در اینجا به دو نمونه از آن اشاره می شود: یکی از ثابتهای فیزیکی که متناسب با شکل گیری حیات هوشمند تنظیم دقیق شده است، ثابت کیهان شناختی است. ثابت کیهان شناختی (Cosmological Constant) که در معادلات میدان نسبیت عام انشتین ظاهر می شود، کمیتی است که نشان دهنده تراکم انرژی فضا یا خلأ است. این عدد امروزه در واقع با انرژی تاریک مرتبط شده است و میزان انبساط عالم را تعیین می کند. رابین کالینز می گوید مقادیر مربوط به ثابت کیهانشناختی در جهان اولیه بین 53^10 تا 120^10 مرتبه بزرگتر از ماکزیمم انرژی ای بوده است که با شکل گیری حیات سازگار است. بعد از شکست تقارن (نوسانهای بسیار ناچیزی که در هنگام عبور سیستم اولیه از نقطه بحرانی، باعث از بین رفتن تقارن اولیه سیستم و مشخص شدن حالت ثانویه آن شده است که به آن Symmetry Breaking گفته می شود)، این مقادیر می توانستند هر عددی بین صفر تا 53^10 یا 120^10 را به خود بگیرند، اما به طرز بسیار نامحتملی به مقدار بسیار اندکی که با شکل گیری حیات سازگار است، تقلیل یافته اند. اينكه ثابت كيهان شناختي بعد از شكست تقارن تصادفاً چنين مقداري را به خود بگيرد كه براي شكل گيري حيات مناسب است، مانند اين است كه سيبلي كوچك در فاصله اي بسيار دور باشد و كودكي بدون هدف تيراندازي كند و تيرش دقيقاً به مركز سيبل اصابت كند. در مورد وضعیت اولیه جهان نیز ریزتنظیمی های متعددی مطرح شده است که به عنوان مهمترین آنها می توان به انتروپی(Entropy) بسیار پایین جهان اولیه اشاره کرد که به گفته برخی دانشمندان احتمال آن 123-^10 (یعنی بسیار نزدیک به صفر) است. (انتروپی کمیتی است که میزان بی نظمی و آشفتگی و تعداد آرایشهای میکروسکوپی ممکن برای یک سیستم با وضعیت مایکروسکوپی مشخص را نشان می دهد.) اين تنظيمهاي دقيق كيهاني را نمي توان بر اساس تصادف و شانس تبيين كرد و لذا وجود آنها نشان دهنده فاعلي هدفمند و هوشمند در پيدايش كيهان است. ر.ک: Robin Collins, The Teleological Argument: An Exploration of the Fine-Tuning of the Universe 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇 @mohamad_admin
عشق الهی 29.mp3
5.28M
🎤 (27) ✅ روش كسب عشق الهي: 1. تبديل شناخت خدا به باور 2. چگونه به باور برسيم؟ 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/119
«بسم الله الرحمن الرحیم» ❇️السلام علیک یا ابا عبدالله❇️ تبدیل چالش به محرمی ✅فداکاری و تلاش پیگیر مسؤلان انقلابی جهت برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء علیه السلام بالأخره نتیجه داد و قرار شد إن شاء الله از خوان با کرامت ارباب بهره مند شویم. اکنون که چنین توفیقی دست داده است، بیاییم چالش کرونا را به فرصتی جهت ارتقای عزاداری تبدیل کنیم. چند پیشنهاد در این راستا: 1️⃣ زدودن خرافات و انحرافات از عزاداری ها؛ ممنوعیت برخی مراسمات فرصت مناسبی برای خرافه زدایی از عزاداریهاست، این فرصت را مغتنم بشماریم؛ 2️⃣هدفمند کردن نذورات و جهت دهی آنها به سمت اموری که منفعت و آثار فردی و اجتماعی بیشتری در بر دارند، از قبیل اشتغال، مداوای بیماران صعب العلاج، تهیه کمک جهیزیه، پرداخت حساب دفتری بدهکارانی که بدهی آنها متأثر از بیماری کروناست، تأمین کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان نیازمند و....؛ 3️⃣ به نمایش گذاشتن یک عزاداری کیفی و بی آلایش و همراهی شور و شعور در مراسمات. زمان یک ساعتی که در اختیار مساجد و دیگر فضاهای سربسته گذاشته اند فرصت کمی برای تبیین فلسفهٔ قیام و بصیرت بخشی به مردم نیست؛ روحش شاد چنین می فرمود: «میزان فرصتی که در بحران ها وجود دارد در خود فرصت ها نیست.» (حاج قاسم) 📝 حجت الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی شیخ شبانی 🆔 @meshkatnoor 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
✍️ ابوالفضل ساجدی 🔸ريشه های در جوانان 1️⃣ ترديد در اگر با جواناني مواجهيد كه نماز نمي خوانند يا آن را سبك مي شمارند بايد ريشه ها يا علل آن را كشف و درمان كنيد. علل مختلفي مي تواند به اين نتيجه بيانجامد. ممكن است در يك نفر، چند علت جمع شده باشد و ممكن است فقط يك علت باشد. در صورت دوم رفع اين علت خاص، كافي خواهد بود تا جوان را به نماز متمايل سازد؛ لذا اين موضوع با علل شناختي، گرايشي و رفتاري متعددي پيوند دارد كه به تدريج در چند يادداشت بيان خواهد شد. يكي از ريشه هاي بي نمازي، ترديد در اعتقادات بنيادين دين است. قرآن محافظت از نماز را با ايمان به قيامت پيوند زده است و مي فرمايد: «الَّذينَ يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَ هُمْ عَلى‏ صَلاتِهِمْ يُحافِظُونَ» (انعام 92) يعني «کساني‌که به قيامت ايمان دارند به اين كتاب ايمان مي آورند و از نمازهاي خود محافظت مي‌كنند.» مرحوم طبرسي نيز در تفسير مجمع البيان از آيه فوق استفاده کرده است که « كسى كه نبوت و قيامت را قبول دارد، به نماز اخلال نميكند». آيات ديگري از قرآن نيز به اين مساله اشاره دارند. امروزه برخي ماهواره ها و شبكه هاي مجازي اصول اعتقادات جوانان را نشانه گرفته اند. دوست يا فرزند جوان شما كه نسبت به نماز سهل انگار است چه بسا به ظاهر بيان نكند اما ممكن است عواملي او را نسبت به خدا و آخرت دچار شك كرده باشد. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇 @mohamad_admi
شکوفایی اندیشه دینی (10) 1.mp3
6.3M
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع: (10) (؟) 🔷 : ✅ راهكار: گام اول: رفع موانع شناختي (1) مجموعه سخنان دکتر ساجدی درباره " شکوفایی اندیشه دینی " که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/120
عشق الهی 30.mp3
4.76M
🎤 (28) ✅ روش تبديل شناخت خدا به باور - براي نيل به عشق الهي 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/122
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پشت پرده بحران ➖یک اعتراف تکان دهنده: به ما گفتند زنان را به طور مخفیانه کنیم! ◀️ این ویدئوی بسیار هولناک مرثیه‌ای برای جمعیت ایران است، ایرانی که اکنون دارای سریع‌ترین نرخ کاهش جمعیت در تاریخ است. 🔹می‌گوید در دوره‌ای مثل نقل و نبات به خانم‌ها داروهای پیشگیری از بارداری می‌دانند و حتی شرط دادن شیر خشک به مادران، استفاده آنها از داروهای ضدبارداری بوده است. از این بدتر این است که حتی برای عقیم کردن زنان و مردان بیمارستان صحرایی هم احداث کرده‌اند. 🔸در جایی از ویدئو شاهد اعتراف تکان‌دهنده‌ای هستیم، می‌گوید به ما گفته بودند زنانی را که برای بار دوم یا سوم باردار شده‌اند را مخفیانه عقیم کنیم! 🗯 به گزارش سازمان ملل تا ۳۰ سال آینده جمعیت پیر کشور ۴ برابر و میانگین سنی جمعیت از حدود ۳۰ به ۴۵ سال خواهد رسید و عملا نیروی فعال کشور نصف خواهد شد. 🆔 @meshkatnoor 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/124
▪️یورونیوز فارسی عکسی از دو خانم محجبه ایرانی که در كنار هم نشسته و درحال خواندن قرآن هستند را کنار آخرین آمار کرونا در جهان گذاشته تا بگويد: اولاً جایگاه ایران در کنترل کرونا جایگاه خوبی نیست! ثانیاً علت این وضعیت خراب، برگزاری آیین‌های دینی و فرهنگ اسلامی است! اینجاست که کینه غربی ها از اسلام مشخص میشود! 💬محَمّد نُصوحی کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/125
🔸 🔹پاسخ به اظهارات یک روحانی که شرکت کنندگان بدون ماسک در مراسم عزاداری را مانند مدافعان حرم می داند 🔻 سخنی مهم در آستانه ورود به ماه محرم و عزای حسینی علیه السلام در آستانه ورود به ماه محرم حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی از وعاظ مشهور و کارشناس برنامه "سمت خدا" شبکه3 سیما در سخنرانی خود در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله عليها در پاسخ به مغالطه فوق چنين گفته است: امسال ویروس کرونا باعث محدودیت مجالس عزاداری سید الشهداء علیه‌السلام به سبک و سیاق معمول شده است. بدین جهت و فرموده‌اند امسال عزاداری باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود. به گزارش خبرآنلاین وی با اشاره به بيانات حجت الاسلام مهدی فقیه امامی از روحانیون اصفهان که گفته بود" مجلس عزاداری حرم اهل بیت است و اگر کسی هم بخاطر ابتلاء به کرونا در این مجالس کشته شد مثل شهدای مدافع حرم است!" اظهار داشت: این چه حرف باطلی است؟! مگر این افراد خود را متدین تر و ولائی تر از مراجع تقلید میدانند؟ همه میدانیم برخی مراجع معاصر نظیر حضرات آیات وحید خراسانی و صافی گلپایگانی هر ساله در روز شهادت امیر المؤمنين علیه السلام و شهادت امام صادق علیه السلام به رسم عزا با پای پیاده به سمت حرم حضرت معصومه سلام الله عليها حرکت می‌کنند و بسیار هم بر برنامه یاد شده تاکید دارند اما این دو بزرگوار امسال بخاطر شرایط کرونایی این برنامه ها را تعطیل کردند ، آیا بیشتر از مراجع عظام دلسوز دین و ولایت شده ایم؟ ما در مسائل دینی یا مجتهدیم یا مقلد. اگر مقلدیم باید ببینیم در قضیه عزاداری محرم مراجع چه فتوا داده اند همان را عمل کنیم. 🔻ایشان در ادامه این داستان را بیان کرد که اخیراً آیت‌الله رضا زاده از اساتید درس خارج حوزه مشهد مقدس گفته است در زمان رژیم سابق با مرحوم آیت‌الله عبادی امام جمعه سابق مشهد به شکل قاچاق به زیارت عتبات عراق رفتیم ولی آقای عبادی در طول مسیر نمازش را احتیاطا هم شکسته و هم کامل میخواند و دلیل این کار خود را فتوای مرحوم آیت‌الله العظمی خویی می‌دانست زیرا طبق نظر ایشان، سفر زیارتی توأم با ترس از خطر جانی، جایز نبوده بلکه سفر معصیت است ، آقای رضا زاده میگوید برای ما جای تعجب بود تا اینکه در نجف اشرف خدمت آیت‌الله خوئی رسیده از دلیل فتوایشان با توجه به روایات وارده در که مورد تاکید ائمه علیهم السلام بوده، پرسیدیم. مرحوم ؛ که سید الشهداء علیه‌السلام و شیعیان حتی حاضر می شدند دست شان بریده شود تا به زیارت بروند و این راه بسته نشود. در آن شرایط ائمه اطهار چنین روایاتی را فرموده‌اند اما اکنون خطر نابودی زیارت وجود ندارد لذا سفر قاچاق شما که با خطر جانی برای شما همراه بوده نه تنها ثوابی ندارد و مشمول روایات زیارت خوفی نیست، بلکه چه بسا گناه محسوب شده و به این خاطر نمازتان در سفر تمام باشد نه شکسته. حجه الاسلام حسيني قمي؛ ضمن گلایه از بی توجهی برخی افراد به فتوای مراجع در این ایام و با اشاره به تعطیلی مراسم حج امسال بخاطر کرونا که از سوی عربستان اتفاق افتاد گفت: گفتن این حرف سخت است و من ترديد دارم آن را بگویم یا نه، ولی بدانید آیندگان در باره ما قضاوت خواهند کرد. کاری نکنیم که نسلهای بعد در باره ما این قضاوت را داشته باشند که حتی وهابی ها از شیعیان بهتر عمل کردند زیرا آنها به تبعیت از علماء خود حج را تعطیل کردند اما شیعیان با سرپیچی از فتاوای مراجع تقلید شان از مراسم محرم به شکل معمول هر ساله خود کوتاه نیامدند و باعث سرایت بیشتر کرونا بین مردم و توسعه مرگ و میر ناشی از آن شدند.. کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
1_434392115.mp3
11.06M
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع: (11) (؟) 🔷 : ✅ راهكار: گام اول: رفع موانع شناختي (2) مجموعه سخنان دکتر ساجدی که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/130
✳️صدای واحد قم و نجف برای عزاداری محرم امسال 🔹در حالی که چند روز بیشتر تا فرا رسیدن ماه محرم باقی نمانده جملات مختلفی درباره وضعیت عزاداری امسال دست به دست می‌‌شد. بخش زیادی از مردم منتظر شنیدنِ نظر دین و علما در این باره بودند. نظری که پس از اعلام تقریباً همه جامعه آن را پذیرفتند؛ «هم عزاداری؛ هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی» 🔹از این دست اتفاقات که به قول طلبه‌ها مسائل مستحدثه است، در چند دهه اخیر کم نبوده و نظر مرجعیت شیعه نیز همیشه مبتنی بر اجتهاد ضابطه‌مند و زمان‌شناس بوده است؛ اما نکته ای که این بار بیش از گذشته مورد توجه نمایاند یکسان بودن موضع و نظر مرجعیت شیعه در ایران و عراق است. 🔹به خاطر داریم از اولین روزهای آغاز کرونا و مطرح شدن مسائلی چون بستن حرم ها و اماکن مذهبی خیلی ها دوست داشتند از این مسئله در جهت دین‌زداییِ افراطی یا تفریطی استفاده کنند؛ اما مرجعیت شیعه با موضعی واضح، آشکار، صریح و اصولی مانع این امر شد. در قم، مشهد، نجف و کربلا محدودیت‌هایی در اعتاب مقدس اعمال شد که همگی مستظهر به نظر مراجع بود و سبب شد برداشت‌های انحرافی کمرنگ شود. 🔹جزئیات مواضع و فتاوای مراجع را اینجا بخوانید👇 https://hawzahnews.com/news/912717 •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews | خبرگزاری حوزه 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
✍️ ابوالفضل ساجدی 🔸ريشه های در جوانان چیست؟ 2️⃣ نگاه منفي يا ترديدآميز به يك آموزه ي ديني: پاره اي تحقيقات بيانگر اين است كه برخي از جوانان به دليل ابهامات ذهني خود نسبت به يك آموزه ي ديني،‌ نماز را ترك يا در آن كاهلي مي كنند. براي مثال دانشجوي دختري نماز نمي خواند. مادر وي اينجانب را از وضعيت دختر خانم خود با خبر و درخواست مشاوره كرد. وي همراه با دختر خانم نزد حقير آمدند و مطالبي مطرح شد. در نهايت روشن شد كه ريشه نماز نخواندن اين دانشجو، نگاه منفي نسبت به ديدگاه اسلام در باب حقوق زن است. يك پرسشي كه وي پاسخ آن را نمي دانست چنان او را نسبت به دين بدبين كرده بود كه حاضر نبود به اوليات اسلام عمل كند. بر اساس تحقيقات انجام شده، يكي از مهمترين عوامل ترك نماز در جوانان پرسشهايي نسبت به برخي آموزه هاي ديني است كه پاسخ آن را نيافته اند، مثلا كسي كه در آسماني بودن وحي الهي ترديد كند ضرورتي به نماز خواندن نمي بيند. قرآن نيز به اين نكته اشاره دارد: خداوند، معذبين در قيامت را با دو وصف «عدم تصديق انبياء» و «ترک نماز» توصيف مي كند و اين دو را در كنار هم قرار مي دهد: «فَلا صَدَّقَ وَ لا صَلَّى» (قيامت:31) اين آيه به رابطه ميان عدم تصديق وحي و نبوت با ترك نماز اشاره دارد. نويسندگاني مانند دكتر سروش و آقاي مجتهد شبستري، چالشهايي را در مورد وحي قرآني مطرح كرده و جمعي از جوانان را تحت تاثير قرار داده اند. براي پاسخ به انواع پرسشها از جمله در باب حقوق زن در اسلام يا در مورد وحي تحقيقات شايسته اي انجام شده است. يك منبع مناسب قابل دانلود در مورد پرسشهاي ناظر به وحي قرآني، فصلنامه علمي پژوهشي قبسات (از پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي) شماره 47 و 48 است كه به اين موضوع اختصاص دارد. در هر يك از دو شماره، يك مقاله نيز از اينجانب در نقد ديدگاه دكتر سروش ارائه شده است: "قرآن، كلام الهي يا بشري"، ش48، و "وحي شناسي مسيحي با گذري بر وحي قرآني"، ش47. كتاب (روياانگاري وحي) نشر دفتر تبليغات نيز به نقد ديدگاه اخير دكتر سروش در باب وحي اختصاص دارد. نويسنده آن، آقاي حامد ساجدي و اينجانب است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇 @mohamad_admi
هدایت شده از کانال پژوهش استعدادهای برتر
📚نشریات علمی پژوهشی در زمینه فلسفه و کلام ( قسمت اول) 1- آیین حکمت ( دانشگاه باقر العلوم)، سردبیر یارعلی کرد فیروزجایی وب سایت: www.bou.ac.ir 2- آینه معرفت ( دانشگاه شهید بهشتی) سردبیر حسن سعیدی، وب سایت: www.sbu.ac.ir 3- اسراء ( موسسه فرهنگی تحقیقاتی اسراء) سردبیر سید محسن میری، وب سایت: www.esramagazine.net 4- الهیات تطبیقی ( دانشگاه اصفهان)، سردبیر مهدی دهباشی، وب سایت: www.ui.ac.ir 5- اندیشه دینی ( دانشگاه شیراز)، سردبیر قاسم کاکائی، وب سایت: www.shirazu.ac.ir 6- اندیشه نوین دینی ( دانشگاه معارف اسلامی قم)، سردبیر احمد بهشتی، وب سایت: www.maaref.ac.ir 7- انسان پژوهی دینی ( مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی)، سردبیر اسحاق طاهری، وب سایت: www.journal.smc.ac.ir 8- انسان شناسی ( انجمن انسان شناسی ایران)، سردبیر: جلال الدین رفیع پور، وب سایت: www.asi.org.ir 9- پژوهش نامه فلسفه دین ( دانشگاه امام صادق)، سردبیر: رضا اکبری، وب سایت: www.mag.isu.ac.ir 10-پژوهش های اعتقادی کلامی ( دانشگاه آزاد اسلامی ساوه)، سردبیر: محمد حسن قدردان قراملکی، www.isq.iau-saveh.ac.ir این لیست ادامه خواهد داشت ......