eitaa logo
دروس فلسفی
320 دنبال‌کننده
2 عکس
0 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
پایان جلسه اول
2025_11_29_09_15_37.mp3
زمان: حجم: 37M
فلسفه ۱؛ (نهایه الحکمة) پایه ۹ جلسه ۴۶👇 فصل اول مرحله چهارم سال ۱۴۰۴_۱۴۰۵
دروس فلسفی
نقد استدلال برخی از متکلمان بر نفی وحدت عددی از خدا👇 وحدت یا تعدد خالق و مخلوق؟! سوال مهمی که مط
پاسخی که به اشکال دادند👇 (کم متصل، خط و سطح و حجم است. کم منفصل عدد است. هر کسی پست ما را مطالعه کرده باشد می‌بیند که هیچ حرفی از «خط و سطح و حجم» که کم متصل هستند نزدیم. فقط بحث عدد مطرح شد که کم منفصل است.) ▪️ نقل از گروه کلام پژوهان روبیکا ♦️ نقد: می‌فرمایند مراد ما، کم منفصل و عدد است (1 مقدار + 1 متعالی از مقدار = ؟!) مراد از این دو یک (۱) یعنی دو عدد؟ اگر بله پس برای متعالی عدد فرض شده است👇 (ج) 2 مقدار از هیچ مقدار و یک مقدار، هیچگاه دو مقدار تشکیل نمی‌شود) چطور اینجا👆گفته شده است 👈هیچ مقدار ؟ 👈بالاخره متعالی عدد دارد یا ندارد ؟ اگر عدد دارد پس نتیجه می‌شود دو مقدار؛ یعنی دو عدد👉 مدعا را فرض می‌گیرند که برای متعالی عدد معنا ندارد؟!🧐 در همین عبارت دقت کنید، دچار تناقض است 👇 (1 مقدار + 1 متعالی از مقدار = ؟!) برای متعالی هم عدد 1 فرض شده است 👈 عدد دارد. هم گفته شده است متعالی از مقدار (عدد) است👈عدد ندارد. https://eitaa.com/salarman16
600721cd92ed891ad8603df0_7679560762617127701.mp3
زمان: حجم: 12.8M
◽ جلسات تدریس کتاب «آموزش فلسفه» نگاشتهء علامه مصباح یزدی (ره) ج ۳۱ ـ درس یازدهم؛ شناخت‌شناسی 🎙 سالاری https://eitaa.com/salarman16
600721cd92ed891ad8603df0_-4241111493861347665.mp3
زمان: حجم: 11.2M
🌼 تدریس کتاب چهل حدیث امام خمینی ره جلسه ۱۱ _ حدیث اول؛ جهاد نفس؛ درمان مفاسد اخلاقی 🎙 محمد سالاری ╭═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╮         @salarman16 ╰═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╯ ما را به دوستان خود معرفی کنید 🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸
دروس فلسفی
پاسخی که به اشکال دادند👇 (کم متصل، خط و سطح و حجم است. کم منفصل عدد است. هر کسی پست ما را مطالع
🔶پاسخ به اشکال از سوی کلام پژوهان 👇 ((1 یا در باب اعداد است. یا خارج از باب اعداد است. آن 1 که در باب اعداد است، مقدار است و خودش منقسم به دو نیم می‌شود و خود آن دو نیم به دو بیست و پنج صدم تقسیم می‌شوند و... آن 1 که خارج از باب اعداد است اصلا مقدار ندارد و منقسم نمی‌شود‌. خداوند یکی است اما چه یکی؟ آن یکی که خارج از باب اعداد است. حتی خود فلاسفه هم بین یک باب اعداد و یک خارج از باب اعداد تفاوت می گذارند و می‌گویند یکی بودن خدا یک در باب اعداد نیست)) 🔹در فلسفه «یک» عدد و مقدار نیست بلکه عدد ساز است👇 «المنفصل خلاف المتّصل، و هو العدد الحاصل من تكرّر الواحد»(نهایه الحکمه) واحد عدد نیست بلکه از تکرار آن عدد به وجود می‌آید. 🔹 واحد دو‌ گونه داریم؛ ۱)واحد عددی که عدد ساز است ۲) واحد غیر عددی(وحدت حقه حقیقیه) که فرض تکثر درباره آن محال است 👇 الواحد العدديّ أو الواحد بالعدد يطلق على معان: الواحد الذي هو مبدء للأعداد، و هو الذي يتصوّر من نوعه أو جنسه آحاد اخرى ذهنا أو خارجا تندرج معه تحت طبيعة واحدة. و يقابل الواحد بهذا المعنى الواحد بالوحدة الحقّة، و هي الوحدة التي يستحيل معها فرض التكثّر، و هي وحدة الصرف من كلّ حقيقة، إذ كلّ ما فرض ثانيا له عاد أوّلا، لعدم الميز.(تعلیقه استاد فیاضی بر نهایه الحکمه) ♦️نقد؛ ((1 مقدار + 1 متعالی از مقدار = ؟!)) 👈مراد از واحد (۱) در «1 متعالی از مقدار» کدام واحد است ؟ الف) واحد عددی که عدد می‌سازد 👈 نتیجه جمع دو واحد عددی، عدد دو خواهد بود ب) واحد غیر عددی(وحدت حقه حقیقیه)👈 این که خود مدعاست و با این برهان می‌خواهد اثبات شود ❓❗️مدعا را مفروض گرفتند؟! 🧐 ❌ مصادره به مطلوب ❌ https://eitaa.com/salarman16
2025_11_30_09_14_41.mp3
زمان: حجم: 39.6M
فلسفه ۱؛ (نهایه الحکمة) پایه ۹ جلسه ۴۷👇 فصل اول مرحله چهارم سال ۱۴۰۴_۱۴۰۵
2025_12_01_09_19_33.mp3
زمان: حجم: 27M
فلسفه ۱؛ (نهایه الحکمة) پایه ۹ جلسه ۴۸👇 فصل اول مرحله چهارم؛ اقسام ضرورت سال ۱۴۰۴_۱۴۰۵ جلسه ۴۹👇 https://eitaa.com/salarman16/380
600721cd92ed891ad8603df0_7476751022264581022.mp3
زمان: حجم: 9.4M
🌼 تدریس کتاب چهل حدیث امام خمینی ره جلسه ۱۲ _ حدیث دوم؛ ریا 🎙 محمد سالاری ╭═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╮         @salarman16 ╰═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╯ ما را به دوستان خود معرفی کنید 🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸
2025_12_01_22_16_38.mp3
زمان: حجم: 35M
🌼خداشناسی فلسفی به زبان ساده جلسه ۲۲ 🎙 محمد سالاری ╭═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╮         @salarman16 ╰═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╯ ما را به دوستان خود معرفی کنید 🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸
2025_12_01_21_07_04.mp3
زمان: حجم: 49.1M
◽ جلسات تدریس کتاب «آموزش فلسفه» نگاشتهء علامه مصباح یزدی (ره) ج ۳۲ ـ درس یازدهم؛ شناخت‌شناسی 🎙 سالاری https://eitaa.com/salarman16
2025_12_03_09_14_48.mp3
زمان: حجم: 45.3M
فلسفه ۱؛ (نهایه الحکمة) پایه ۹ جلسه ۵۰👇 فصل اول مرحله چهارم؛ معانی امکان سال ۱۴۰۴_۱۴۰۵