2025_12_12_21_15_12.mp3
زمان:
حجم:
48.3M
🌼 تدریس کتاب چهل حدیث امام خمینی ره
جلسه ۱۵
_ حدیث دوم؛ ریا
🎙 محمد سالاری
╭═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╮
@salarman16
╰═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╯
ما را به دوستان خود معرفی کنید
🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸
2025_12_13_09_15_39.mp3
زمان:
حجم:
45.2M
فلسفه ۱؛ (نهایه الحکمة) پایه ۹
جلسه ۵۵👇
فصل سوم از مرحله چهارم؛ نفی ماهیت از واجب الوجود بالذات
سال ۱۴۰۴_۱۴۰۵
2025_12_13_21_11_46.mp3
زمان:
حجم:
52.3M
📚 تدریس کتاب
«اصول فلسفه و روش رئالیسم»
جلسه ۲۷
🎙سالاری
🔸مقاله چهارم؛ ارزش معلومات
#فلسفه #ایدهآلیسم #رئالیسم
#اصول_فلسفه_و_روش_رئالیسم
#علامه_طباطبایی
#جلسه_بیستم_و_هفتم
https://eitaa.com/salarman16
2025_12_14_09_36_05.mp3
زمان:
حجم:
24.9M
فلسفه ۱؛ (نهایه الحکمة) پایه ۹
جلسه ۵۶👇
فصل سوم از مرحله چهارم؛ نفی ماهیت از واجب الوجود بالذات، فصل چهارم؛ واجب الوجود بالذات واجب الوجود من جمیع الجهات
سال ۱۴۰۴_۱۴۰۵
2025_12_14_21_14_37.mp3
زمان:
حجم:
45.4M
🌼 تدریس کتاب چهل حدیث امام خمینی ره
جلسه ۱۶
_ حدیث دوم؛ ریا
🎙 محمد سالاری
╭═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╮
@salarman16
╰═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╯
ما را به دوستان خود معرفی کنید
🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸
2025_12_15_09_13_58.mp3
زمان:
حجم:
27.2M
فلسفه ۱؛ (نهایه الحکمة) پایه ۹
جلسه ۵۷👇
فصل چهارم از مرحله چهارم؛ واجب الوجود بالذات واجب الوجود من جمیع الجهات
سال ۱۴۰۴_۱۴۰۵
2025_12_15_21_09_04.mp3
زمان:
حجم:
50.8M
◽ جلسات تدریس کتاب «آموزش فلسفه» نگاشتهء علامه مصباح یزدی (ره)
ج ۳۶
ـ درس دوازدهم؛ بداهت اصول شناختشناسی، درس سیزدهم؛ پاسخ دکارت به شکگرایان
🎙 سالاری
#فلسفه
#فلسفه_اسلامی
#آموزش_فلسفه
#جلسه_سی_و_ششم
https://eitaa.com/salarman16
2025_12_15_22_19_23.mp3
زمان:
حجم:
31.5M
🌼خداشناسی فلسفی به زبان ساده
جلسه ۲۴
🎙 محمد سالاری
╭═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╮
@salarman16
╰═━⊰🍂🌺🌺🍂⊱━═╯
ما را به دوستان خود معرفی کنید
🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸
2025_12_16_09_11_25.mp3
زمان:
حجم:
42.7M
فلسفه ۱؛ (نهایه الحکمة) پایه ۹
جلسه ۵۸👇
فصل چهارم از مرحله چهارم؛ واجب الوجود بالذات واجب الوجود من جمیع الجهات
سال ۱۴۰۴_۱۴۰۵
2025_12_17_09_19_33.mp3
زمان:
حجم:
38.4M
فلسفه ۱؛ (نهایه الحکمة) پایه ۹
جلسه ۵۹👇
فصل چهارم از مرحله چهارم؛ واجب الوجود بالذات واجب الوجود من جمیع الجهات
سال ۱۴۰۴_۱۴۰۵
مراد از حجاب اکبر بودن علم در فرمایش امام خمینی ره 👇
چنانچه رسول خدا - صلّى اللّه عليه وآله وسلّم - در حديث شريف كافى، كه علم را منحصر فرمود به سه چيز [۱]، تعبير از قسم اوّل، كه علم عقايد است، به «آيه و نشانۀ محكمه» فرمود، و اين بدين نكته است كه حتى علوم عقايد نيز بايد آيت الهيه باشد و منظور و مقصود از آن، طلب حق و جستجوى محبوب مطلق باشد، كه اگر متكلّمى فرضاً يا حكيمى نقد عمر خود را صرف در شُعَب مُتشَتِّته و فنون متكثّرۀ علم كلام و حكمت كند، و علم، آيتِ الهى و آلتِ حق جويى و حق خواهى نباشد، خودِ آن علم، حجاب بلكه حجاب اكبر شود، و علمش علم الهى و حكمتش حكمت الهيه نخواهد بود. بلكه پس از بحث بسيار و قال و قيل بى شمار، قلب را به عالم طبيعت كثرت، اعتناء افزون شود و روح را به شاخسار شجرۀ خبيثه، تعلّق محكم گردد.
----------
[۱]: عَنْ أبي الحَسَنِ مُوسى عليه السلام: «... ثُمَّ قالَ النَّبِيُّ صلى الله عليه و آله وسلم: إنَّمَا الْعِلْمُ ثَلاثَةٌ: آيَةٌ مُحْكَمَةٌ أوْ فَرِيضَةٌ عادِلَةٌ أو سُنَّةٌ قائِمَةٌ، وَما خَلاهُنَّ فَهُوَ فَضْلٌ». (الكافي، ج ۱، ص ۳۲، «كتاب فضل العلم»، «باب صفة العلم وفضله وفضل العلماء»، حديث ۱)
📚شرح حدیث جنود عقل و جهل، ص۸