❗️ توصیه می کنم تحلیل آقای وحید جلیلی از اغتشاشات اخیر را اینجا بخوانید👇
https://www.farsnews.ir/news/14010818000808/
(کمی طولانیه، ولی در جریانشناسی نکات خیلی خوبی داره)
🔸
📌حجت الاسلام محسن قنبریان:
* حرف محوری این حقیر در محافل مختلف مردمی و دانشجویی در این ایام نشان دادن دو دیگریِ گفتمان انقلاب اسلامی، یعنی تحجر و غربزدگی بوده است.
این تحلیل آقای وحید جلیلی، تبارشناسی خوبی از جریان غربزدگی تا اغتشاشات اخیر دارد و غیر از خطابه های دلنشین، از اسکلت بندی قابل دفاعی برخوردار است.
محسن قنبریان
☑️ eitaa.com/m_ghanbarian/3504
🔸
@Salehi786
⛱ #کانال_کاربران ۵۹ 💬
🔻 #سوال: «آیا این آیه (لا اکراه فی الدین) میتونه مجوزی باشه برای اینکه افراد به راحتی بتوانند بین ادیان خدا انتخاب کنند و هیچ فرقی برای خدا نداشته باشه؟ »
🔸
🔰علاوه بر پاسخ متنی👇 که در ادامه خواهد آمد:
🌐 t.me/msalehi786/368 تلگرام
🌐 eitaa.com/salehi786/1246 ایتا
🔸پاسخ صوتی ۵۹👇
👌اسلام ناب اهل بیتی، کاملترین نسخه هدایت👇
🌐 t.me/msalehi786/370 تلگرام
🌐 eitaa.com/salehi786/1248 ایتا
صالحی - ارتباط کاربران
⛱ #کانال_کاربران ۵۹ 💬 🔻 #سوال: «آیا این آیه (لا اکراه فی الدین) میتونه مجوزی باشه برای اینکه افراد ب
بسم الله
⛱ #کانال_کاربران ۵۹ 💬
🔸
🔻 #سوال: «آیا این آیه (لا اکراه فی الدین) میتونه مجوزی باشه برای اینکه افراد به راحتی بتوانند بین ادیان خدا انتخاب کنند و هیچ فرقی برای خدا نداشته باشه؟ »
🌐 eitaa.com/salehi786/1245
🌐 t.me/msalehi786/367
🔸
✅ بخش اول، پاسخ متنی:
▫️١
🔻در آیه «لا اکراه فی الدین» گزارش از یک واقعیت خارجی و هستیشناسی است (نفی اکراه)، نه بیان یک دستور دینی (نهی اکراه)؛ یعنی، به تعبیر ادبیات عربی، «لا» در «لا اکراه فی الدین»، *«لای نفی»* است، نه «لای نهی».
🔸 توصیحی از علامه طباطبایی(ره):
[ترجمه تفسیر المیزان - جلد ۲، صفحه ۵٢٢ و ۵۲۳]
🔻 *نفی اکراه و اجبار در دین*
و در جمله: " لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ"، دین اجباری نفی شده است، چون دین عبارت است از یک سلسله معارف علمی که معارفی عملی به دنبال دارد، و جامع همه آن معارف، یک کلمه است و آن عبارت است از" اعتقادات"، و اعتقاد و ایمان هم از امور قلبی است که اکراه.
و اجبار در آن راه ندارد، چون کاربرد اکراه تنها در اعمال ظاهری است، که عبارت است از حرکاتی مادی و بدنی (مکانیکی)، و اما اعتقاد قلبی برای خود، علل و اسباب دیگری از سنخ خود اعتقاد و ادراک دارد و محال است که مثلا جهل، علم را نتیجه دهد، و یا مقدمات غیر علمی، تصدیقی علمی را بزاید.
🔻 *علت اینکه در دین اکراه نیست*
خدای تعالی دنبال جمله" لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ"، جمله" قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ"، را آورده، تا جمله اول را تعلیل کند، و بفرماید که چرا در دین اکراه نیست، و حاصل تعلیل این است که اکراه و اجبار- که معمولا از قوی نسبت به ضعیف سر میزند- وقتی مورد حاجت قرار میگیرد که قوی و ما فوق (البته به شرط اینکه حکیم و عاقل باشد، و بخواهد ضعیف را تربیت کند) مقصد مهمی در نظر داشته باشد، که نتواند فلسفه آن را به زیر دست خود بفهماند، (حال یا فهم زیر دست قاصر از درک آن است و یا اینکه علت دیگری در کار است) ناگزیر متوسل به اکراه میشود، و یا به زیردست دستور میدهد که کورکورانه از او تقلید کند و...
و اما امور مهمی که خوبی و بدی و خیر و شر آنها واضح است، و حتی آثار سوء و آثار خیری هم که به دنبال دارند، معلوم است، در چنین جایی نیازی به اکراه نخواهد بود، بلکه خود انسان یکی از دو طرف خیر و شر را انتخاب کرده و عاقبت آن را هم (چه خوب و چه بد) میپذیرد و دین از این قبیل امور است، چون حقایق آن روشن، و راه آن با بیانات الهیه واضح است، و سنت نبویه هم آن بیانات را روشن تر کرده پس معنی" رشد" و" غی" روشن شده، و معلوم میگردد که رشد در پیروی دین و غی در ترک دین و روگردانی از آن است، بنا بر این دیگر علت ندارد که کسی را بر دین اکراه کنند.
🔸
✅ بخش دوم، پاسخ صوتی👇
👌اسلام ناب اهل بیتی، کاملترین نسخه هدایت👇
🌐 t.me/msalehi786/370 تلگرام
🌐 eitaa.com/salehi786/1248 ایتا
طبق شواهد ذیل، که برخی آیات قرآن در اشاره به تنها مقبول بودن دین اسلام، و هدایت همه انسانها به آن است:
🔸
سوره آل عمران (آیه ۱۹)
إِنَّ الدّينَ عِندَ اللَّهِ الإِسلامُ وَمَا اختَلَفَ الَّذينَ أوتُوا الكِتابَ إِلّا مِن بَعدِ ما جاءَهُمُ العِلمُ بَغيًا بَينَهُم وَمَن يَكفُر بِآياتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَريعُ الحِساب (١٩)
همانا دین [راستین] نزد خدا، [تنها] دین اسلام است و کسانى که به آنها کتاب داده شد (از یهودیان و مسیحیان) در دین اختلاف نکردند مگر از روي زیاده خواهی اي که در میانشان بود [آن هم] پس از آنکه علم (به قرآن) برايشان [فراهم] آمد، و هر کس آیات خدا را انکار کند. پس [باید بداند که]، به یقین خدا سریع الحساب است.
🔸
سوره آل عمران (آیه ۸۵)
وَ مَن يَبتَغِ غَيرَ الإِسلامِ دينًا فَلَن يُقبَلَ مِنهُ وَهُوَ فِي الآخِرَةِ مِنَ الخاسِرين (٨٥)
و هر كس غیر از اسلام به سراغ دینی دیگر برود، پس هرگز از او قبول نمیشود، و او در قیامت از زیانكاران خواهد بود.(۸۵)
🔸
سوره انعام (آیه ۱۲۵)
فَمَن يُرِدِ اللَّهُ أَن يَهدِيَهُ يَشرَح صَدرَهُ لِلإِسلامِ وَمَن يُرِد أَن يُضِلَّهُ يَجعَل صَدرَهُ ضَيِّقًا حَرَجًا كَأَنَّما يَصَّعَّدُ فِي السَّماءِ كَذٰلِكَ يَجعَلُ اللَّهُ الرِّجسَ عَلَى الَّذينَ لا يُؤمِنون (١٢٥)
خداوند هركه را بخواهد هدایت كند، سینهاش را برای (پذیرش) اسلام میگشاید و هر كه را (به خاطر اعمال وخصلتهای خلافش) بخواهد گمراه كند، سینهاش را (از پذیرفتن ایمان) سخت قرار میدهد، گویا به زحمت در آسمان بالا میرود. خداوند این چنین پلیدی (كفر) را بر كسانی كه ایمان نمیآورند قرار میدهد.(۱۲۵)
🔸
👇👇👇
▫️٢
سوره زمر (آیه ۲۲)
أَفَمَن شَرَحَ اللَّهُ صَدرَهُ لِلإِسلامِ فَهُوَ عَلىٰ نورٍ مِن رَبِّهِ فَوَيلٌ لِلقاسِيَةِ قُلوبُهُم مِن ذِكرِ اللَّهِ أُولٰئِكَ في ضَلالٍ مُبينٍ (٢٢)
آیا كسی كه خداوند سینهاش را برای (پذیرش) اسلام گشاده است، پس او از طرف خداوند بر (فراز مركبی از) نور است (مثل كسی است كه در تنگنای تعصّب و لجاجت و غرور است؟ نه) پس وای بر آنان كه از سنگدلی یاد خدا نمیكنند. آنان در گمراهی آشكارند.(۲۲)
🔸
✅ مطالعه تکمیلی، در مقاله علمی قرآنی *«اسلام و نسخ ادیان»* 👇
🌐 http://ensani.ir/fa/article/107503/اسلام-و-نسخ-ادیان
🔸
⛱ @Salehi786
پاسخ ۵۹ - اسلام ناب اهلبیتی، کاملترین نسخه هدایت .mp3
8.79M
⛱ #کانال_کاربران #پاسخ ۵۹ 👆
🔸 *«اسلام ناب اهلبیتی، کاملترین نسخه هدایت»*
✅ بخش اول، پاسخ متنی👇
ایتا
🌐 eitaa.com/salehi786/1246
تلگرام
🌐 t.me/msalehi786/368
🔸
eitaa.com/salehi786/1245 :سؤال
👌نکته بسیار مهمی از سیره حکومتی مولا علی (علیه السلام)! 👇 که مصلحت حفظ نظام اسلامی بالاتر از هر حکم شرعی است👇
هدایت شده از مطالب ویژه
13.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💓 #استاد_طاهرزاده:
🖌جناب آقای مهدوی ارفع عزیز چه اندازه خوب مقایسهای را بین آنچه علی«علیهالسلام» در مقابل فتنهگران داخلی انجام دادند، با آنچه که رهبر بصیر انقلاب در این تاریخ انجام میدهند. راستی! اگر امامان معصوم در تاریخ ما حاضر نبودند، چگونه ما میتوانستیم اینچنین فکر کنیم که در دامن فتنهها گرفتار نشویم؟
💢 کانال مطالب ویژه در پیامرسانهای مختلف :
🔅 ایتا :
https://eitaa.com/matalebevijeh
🔅 روبیکا :
https://rubika.ir/matalebevijeh
🔅 تلگرام :
https://t.me/matalebevijeh
🔅 واتس اپ :
https://chat.whatsapp.com/DJT9ZVQKS9GI8nWlJPTQ7g
🔅 سروش :
https://sapp.ir/matalebevijeh
🔸 فایل #PDF کتاب:
🔻مجربات ابن عربی فی الطب الروحانی
🌐 noo.rs/wiulX
⚡️نويسنده: ابن عربی، محمد بن علی
⚡️تحقیق: محسن عقیل
⚡️چاپ 1427ق، 2006م
⚡️ناشر: دار المحجة البيضاء - بیروت - لبنان
📌حجم فایل: 62.42 مگابایت
🔖 صفحات: 461 صفحه
🔗 لینک دانلود مستقیم از مدیافایر
🌐 https://www.mediafire.com/file/xn2j3f5rordpf6b/
🔰 فایل کتاب در کانال تلگرام👇
🌐 https://t.me/SalehiBooks/2060
🔸
@Salehi786
@Salehy
🔸 فایل #PDF کتاب:
🔻مجربات الغزالی فی الطب الروحانی
🌐 noo.rs/feqfH
⚡️نويسنده: ابیحامد محمدبنمحمد غزالی
⚡️چاپ 1427ق، 2006م
⚡️ناشر: دار المحجة البيضاء - بیروت - لبنان
📌حجم فایل: 59.28 مگابایت
🔖 صفحات: 656 صفحه
🔗 لینک دانلود مستقیم از مدیافایر
🌐 https://www.mediafire.com/file/okidxt6ifvafdyf
🔰 فایل کتاب در کانال تلگرام👇
🌐 https://t.me/SalehiBooks/2062
🔸
@Salehi786
@Salehy
#معرفی
🔸 استاد آیت الله کاظم ضرّابی، حدود ۱۴ سال به خوشهچینی و شاگردی در محضر حضرت علامه طباطبایی (ره) در دروس اخلاقی، اعتقادی؛ و حدود ۳۰ سال ضمن شرکت در درس فقه و اصول آیةالله العظمی بهجت (ره) از همنشینی، اخلاق، زهد و تقوا و عمل آن عالم ربانی استفاده ها بردند.
🔸
🔸کانال «بحار توحید»👇 محل نشر صوت دروسشان همراه با پخش زنده ایتا👇
🌐 Eitaa.com/behar_zarrabi
🔸
🔻منزلشان هم که محل درسشان نیز هست نزدیک منزل و دارالقرآن علامه طباطبایی است.
(قم، خ صفائیه، ک٢١، کوچه ناصر که جنب دارالقرآن علامه است، نرسیده به دفتر آیت الله گرامی، داخل بن بست نهم)
🔸
❇️ دروس جاری ایشان :
✳️ شرح احادیث از جلد نهم از کتاب شریف «بحارالأنوار»
🗓هر روز از شنبه تا چهارشنبه، بعد از نماز ظهر و عصر
⏰ساعت 12:25
#بحارالأنوار
___________________
✳️ شرح کتاب سلوکی «تذکرة المتقین»
🗓چهارشنبه شبها، بعد از نماز مغرب و عشاء
🕖ساعت 18:30
#تذکرة_المتقین
🍃لینک عضویت کانالشان: https://eitaa.com/joinchat/2099445826Cee0ced33c2
🔸
@Salehi786