eitaa logo
صالحین دامغان
334 دنبال‌کننده
19.9هزار عکس
2.9هزار ویدیو
603 فایل
ارتباط با ادمین @a_mohammadi61
مشاهده در ایتا
دانلود
Rafiei-26.mp3
3.51M
🔰هفت قدم تا رهایی از گناه 🎙حجت الاسلام و المسلمین ┄┅═✧◾️یازهرا◾️✧═┅┄ 🍃قرارگاه صالحین دامغان @salehin_damghan
🕊 🥀محمد حسین زیارت عاشورا را زیاد می‌خواند و قرائت آن را از کودکی ترک نمی‌کرد و در کودکی سر خواندن زیارت عاشورا بعد از نماز جماعت به امامت پدرش با خواهرش دعوا می‌کرد. 🥀از او می پرسیدم که: محمد حسین چرا زیارت عاشورا می‌خوانی؟ در جوابم گفت که: هرکس زیارت عاشورا بخواند شهید می‌شود! من گفتم: باب شهادت دیگر بسته شده چه‌جوری شهید می‌شوی؟ گفت: بالاخره شهید می‌شوم... 🥀 وقتی در روز عاشورا خبر شهادتش را به‌من دادند، به یاد حرفش افتادم که گفت شهید می‌شوم.....😔 📝 راوی: مادر شهید سید محمد حسین میردوستی🌷 📲 ارسالی خانم خراسانی از پایگاه عطیه 🌷 🍃قرارگاه صالحین دامغان @salehin_damghan
🌸طلوع خورشید 🍎آغاز زندگی‌ست 🌸با طلوع خورشید،هستی 🍎به تو خوش آمد می گوید 🌸تو نیز با خورشید طلوع کن 🍎سلام صبحتون بخیر 🌸روزتـون پر از شـادی 🍎دلتون لبريز از عشق و اميد بسم الله الرحمن الرحیم الهی به امید تو ❤️ 🍃قرارگاه صالحین دامغان @salehin_damghan
💠 آیه ۱۵ سوره هود 🍃مَن کَانَ یُرِیدُ الْحَیَوةَ الدُّنْیَا وَزِینَتَهَا نُوَفِّ إِلَیْهِمْ أَعْمَلَهُمْ فِیهَا وَ هُمْ فِیهَا لَا یُبْخَسُونَ🍃 🔹ترجمه ♻️کسانى که زندگانى دنیا و زیبایى‏ هاى آن را بخواهند، ما در همین دنیا (نتیجه‏) اعمالشان را به طور کامل مى ‏دهیم، و در آن هیچ کم و کاستى نخواهد بود. ⁉️سؤال: این آیه مى ‏فرماید: ما به دنیاطلبان بدون کم و کاست و به طور کامل نتیجه‏ اعمال شان را در دنیا خواهیم داد، امّا در موارد دیگرى مى‏ فرماید: «من کان یرید العاجلة عجّلنا له فیها ما نشاء لمن نرید» به هر کس و به هر مقدار که بخواهیم عطا مى‏ کنیم. جمع میان این آیات چگونه است؟ ✅پاسخ: در این آیه مى‏ فرماید: نتیجه‏ کارشان را مى‏ دهیم، «اعمالهم» ولى در آن آیه مسئله‏ کار مطرح نیست، بلکه آرزو مطرح است که خداوند مى‏ فرماید: بعضى به گوشه ه‏ایی از آرزوهاى خود مى‏ رسند. ♻️کسانى که ایمان به معاد ندارند و یا براى خداوند کار نمى‏ کنند، طلبى از پروردگار ندارند و در برابر خدمات و اختراعات و اکتشافات خود در همین دنیا به نام و نانى مى‏ رسند. کسى مى‏ تواند به پاداش اخروى انتظار داشته باشد که به آن ایمان داشته باشد و الاّ کسى که نه خدا را قبول دارد و نه معاد را، چه توقّعى از خداوند دارد؟ ♻️انسان اگر به جاى آخرت، دنیا، به جاى باقى، فانى و به جاى نامحدود، هدف محدود را دنبال کند، نتیجه‏ى عملش نیز محدود به همین دنیاى فانى خواهد بود. 📝پیام ها ۱- انگیزه و هدف مهمّ است، نه فقط خود عمل. «من کان یرید الحیاة الدنیا» ۲- انسان اختیار دارد و مى‏ تواند آن گونه که مى‏ خواهد اراده کند. «من کان یرید» ۳- خداوند عادل است، حتّى کسانى که براى او کار نکنند، پاداش آنها را بدون کم و کاست در دنیا مى‏ دهد. «نوفّ الیهم ... لایبخسون» ۴- دلیل نپذیرفتن حقّ، دنیاطلبى است. «فان لم یستجیبوا... من کان یرید الحیاةالدنیا» 🍃قرارگاه صالحین دامغان @salehin_damghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣️ ❣️ دوباره جمعه و ما رهروان راه عشقیم سر راهت نشستیم تا بیایی بیایی عقده از دلها گشایی 🌸 🍃قرارگاه صالحین دامغان @salehin_damghan
من که دائم پای دل خود را به دریا می زنم پیش تو پایش بیفتد قید خود را می زنم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠دل ها همانند ظرف هاست پس بهترين آنها ظرفى است كه مقدار بيشترى را بتواند نگهدارى كند بنابراين آنچه را به تو مى گويم حفظ كن و در خاطر خود بسپار 📚 ۱۴۷ 🍃قرارگاه صالحین دامغان @salehin_damghan
Mahmoud Karimi - Mahtab o Min o Man [SevilMusic].mp3
13.42M
♻️ مهتاب و مین و من 🎤 🇮🇷 🇮🇷 🍃قرارگاه صالحین دامغان @salehin_damghan
نسخه مطالعه وب-شماره254.pdf
3.39M
🔔 شماره‌ی جدید نشریه‌ی منتشر شد: ♻️ مقاومت یعنی زندگی ♻️مروری بر سرفصل‌های اصلی اقدامات آیت‌الله خامنه‌ای در ده روز آغازین دفاع مقدس ♻️نهایت اخلاص و وفای شهریار ♻️علاج مشکلات کشور دولت جوان حزب‌اللهی است ♻️ هرچه می‌توانید در این خط حزب‌الله جلو بروید. 🌷 🍃قرارگاه صالحین دامغان @salehin_damghan
🔹 🔰نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب ♻️آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند. 📌چند نکته در این رابطه: 🔸۱. اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟ 🔸۲. مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون در جمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور. 🔸۳. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است. جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟ 🔸۴. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند. 🔸۵. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است. 🔸۶. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟ 🔸۷. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است. 🔸۸. گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟ 🔸۹. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟ 📝 محسن مهدیان 🌷 🍃قرارگاه صالحین دامغان @salehin_damghan