eitaa logo
صالحین خراسان رضوی
1.5هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.7هزار ویدیو
241 فایل
شجره طیبه صالحين خراسان رضوی امام خميني(ره): #تربيت انسان از #حكومت و #انقلاب هم مهمتر است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام همراهان گرامی شب تون بخیر ممنون همراهمان هستید به دلیل اهمیت موضوع بیانیه گام دوم انقلاب کانالی به شما معرفی میشود که علاوه بر بیانیه گام دوم رهبرعزیزمان مقالات وتحلیل ها هم در این زمینه در کانال بارگزاری میشود امیدوارم با پیوستن به کانال مشوق ما برای ادامه راه باشید 🌹🇮🇷🌹
گام دوم انقلاب.بهمن 97 https://eitaa.com/gamedovomemghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕خاطرات آقای مربی 🔴 گاهی مجبورم کارهایی که خودم انجام نمیدم رو به بچه ها بگم. نه اینکه کلا بنایی بر انجامش نداشته باشم. نه! (چون رطب خورده منع رطب نمیکنه) 🔴 اینکه قصد عمل دارم ، خیلی هم علاقه دارم ولی به طریقی، توفیق نمیشه. بنابراین دلیلی نداره به دیگران توصیه نشه! بالاخره باید کار خیر رو توصیه کرد! 💠مولا علی (ع) به پسرش امام حسن(ع) خطاب میکنند: ⚜و أمر بالمعروف تکن من أهله⚜ امر به معروف کن تا از اهل معروف باشی. 🔴 وقتی به کسی میگم نماز اول وقت بخون ، دیگه خجالت میکشم خودم نخونم! فکر میکنم مصداق همین روایت باشه. ➖➖➖➖➖➖➖ ‌🇮🇷 صالحين خراسان رضوي ‌🆔 @Salehin_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕ کار باید تشکیلاتی باشد هیچ کاری بدون تشکیلات پیش نمی رود. انقلاب اسلامی ایران هم بدون تشکیلات پیش نرفت و پیروز نشد. ۶۰/۱۱/۲۷ بدون سازمان دهی، بدون تشکیلات، مدیریت امکان ندارد و کار هم پیش نمی رود. ۸۹/۴/۲۰ باید توجه داشته باشید که در همه کار ساز و کار تشکیلاتی و اداری نقش مهمی دارد. این نه به معنای گم شدن در هفت توی بروکراسی و دیوان سالاری است بلکه به معنای بودن تشکیلات، بودن مسؤول و وجود یک مرکز فکر است. ۸۷/۲/۱۴ هر آنچه که یک جمع متعهد صاحب اندیشه و هنر را دور هم جمع کند و بتواند مثل نخ تسبیح این ها را مجتمع نماید یکی از بزرگترین رحمت ها و نعمت های الهی است. ۸۱/۱۱/۸ تشکل ها می توانند مصونیت بخش باشند؛ می توانند دانشجو را از افتادن در گرداب های مختلف و منجلاب های مختلف نجات بدهند و حفظ کنند. ۸۷/۹/۲۴ باید از تجربه و علم و تخصص دیگران استفاده کرد. ۷۰/۳/۲۸ ➖➖➖➖➖➖➖ ‌🇮🇷 صالحين خراسان رضوي ‌🆔 @Salehin_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امروز جمعه 4 مرداد ماه مصادف با 23 ذی القعده "روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع)" ... 🌷السلام علیک یا علی بن موسی الرضا🌷 التماس دعا...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕پاسخ به سؤال "در حلقه ها چه بگوییم؟" 🔻مربیان تربیتی همواره برای طرح مباحث آموزشی در گروه ، با دو سؤال اساسی مواجه اند: 👈اول آنکه "چه بگویند؟ " 👈دوم آنکه "چگونه بگویند؟" در علوم حوزوی از سرفصل های، احکام، اخلاق و اعتقادات با عناوین فقه اصغر، فقه اوسط و فقه اکبر نیز یاد می شود. این سه مقوله در واقع سه شاخه اصلی آموزش شریعت آسمانی اسلام می باشند که بدون شناخت آن، التزام عملی به اسلام ممکن نخواهد بود. بر این اساس تأمل اول پیرامون انتخاب موضوع برای طرح در گروه های تربیتی آن است که بسته پیشنهادی شما برای گروه، حتماً شامل احکام، اخلاق و اعتقادات باشد، اما میزان و نوع آن بستگی دارد به جنسیت، رده سنی و سطوح مختلف متربیان. تأمل دوم در این خصوص به این نکته اشاره دارد که هر چند نظرسنجی و نیاز سنجی از مخاطب یکی از راه های صحیح انتخاب موضوع در جلسات گروه می باشد اما به چند دلیل نمی توان تنها با استناد به آراء متربیان، موضوع جلسه را تعیین کرد. 👈اول آنکه بسیاری از جوانان و نوجوانان تحت تأثیر جو حاکم بر جامعه قرار گرفته و ذائقه شان به نیازهای کاذب گرایش پیدا کرده است،به عنوان مثال در بسیاری از گروه ها، نتایج نظرسنجی پیرامون انتخاب موضوع، حاکی از آن است که متربیان از همه بیشتر به طرح موضوع "ارتباط دختر و پسر" علاقه مندند. این در حالی است که اولاً این مسئله اولویت اول زندگی آنها نبوده و بسیاری از آنها اصلاً با آن مواجه نیستند. ثانیاً در اسلام "روابط دختروپسر" قابلیت طرح را به عنوان یک موضوع آموزشی ندارد بلکه آنچه باید در این خصوص به مخاطب آموزش داد "حریم محرم و نامحرم" است. 👈دوم آن که در بسیاری از موارد اگر مربی نسنجیده به انتخاب موضوع اقدام نماید ممکن است طرح آن موضوع در گروه جنبه آموزشی و ترویجی پیدا کند، مثلاً در قالب معرفی نمادهای شیطان پرستی به این امر گرایش پیدا کنند.  در نهایت تأمل مهم و اساسی آخر پیرامون طرح موضوع در گروه های تربیتی، توجه و دانستن این مطلب است که معارف عموماً به دو شاخه اصلی تقسیم می شوند : دسته اول- معارف رو بنایی از قبیل احکام و سایر دستورات عملی دین مبین اسلام  دسته دوم- معادف زیربنایی  شامل اعتقادات و مسائل مرتبط با جهان بینی و ایدئولوژی اسلامی. دلیل اینکه بعضی از جوانان به محض ورود به دانشگاه با القاء اولین شبهه در دین شان متزلزل شده و دچار تردید می شوند آن است که اکثر مربیان تربیتی نسل جوان و نوجوان تنها به انتقال و آموزش معارف روبنایی می پردازند و از معارف مهم و اساسی زیربنایی غافل مانده اند. البته لازم به یادآوری است از آنجا که انتقال معارف زیربنایی نیازمند مطالعه زیاد، فهم عمیق و آشنایی با آموزه های دینی است این مهم از عهده بسیاری از افراد بر نمی آید. به هر حال طرح مسائلی همچون: اثبات ولایت فقیه، فلسفه تشکیل حاکمیت اسلامی، مهدویت و آخر الزمان، پاسخگویی به شبهات و امثال آن را می توان در کنار اصول اعتقادات و مبانی اعتقادات و مبانی اعتقادی شیعه در ردیف معارف زیربنایی قرارداد که پرداختن به آن در گروه های تربیتی ضرورت دارد. ➖➖➖➖➖➖➖ ‌🇮🇷 صالحين خراسان رضوي ‌🆔 @Salehin_razavi
ارسال شده از سروش+: ⭕تعلیم لازمه تربیت است 🔻نقطه ی هدف در کار فرهنگی با رویکرد تربیتی، انجام دادن  امر  مهم  تعلیم و تربیت انسان‌ها و تلاش برای رشد و تعالی آنهاست. تعلیم، عبارت است از فراهم آوردن زمینه‌ی مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای ذهنی انسان. در حدیثی از امیرالمومنین (ع) خطاب به جوانان توجه کنیم که فرمود: شرف و حیثیّت انسانی خود را با ادب، و دین خود را با دانش حفظ کنید. خیلی حرف مهمّی است. دانش، دین را حفظ می‌کند؛ این منطق اسلام است. 🔹پس کسب و ترویج علم و معرفت دین اصل اول برای کار است چه برای خود مسئولین فرهنگی و چه برای مخاطبین کار فرهنگی! باید معارف دین را به گوش همه رساند. براین اساس مسؤولان باید توجه کنند که تربیت، در هر زمینه ای که باشد، به ناچار نیازمند تعلیم است؛ زیرا  مربی برای تربیت متربی ناچار است که او را  از حقایق و مطالبی آگاه کند تا وی با آگاهی از آنها و عمل برطبق موازین آموخته شده، به رشد و پرورش ابعاد مختلف روحی و معنوی خود بپردازد. بنابراین تعلیم و آموزش، درواقع اولین شرط لازم برای تربیت  به شمار می آید. پس لازم است مسئولین فرهنگی اسباب تعلیم و تربیت خود را با انواع روش ها اعم از مطالعه، کلاس های اخلاق و … فراهم کرده و مکرر درباره وظایف خود و دغدغه های فرهنگی مجموعه فکر کنند. باید تلاش کرد که سیستم تربیتی اسلام را شناخت. بخش عمده ای از و بی روشی موجود در کشور درواقع ناشی از « شناخت نداشتن » از سیستم تربیتی اسلام است. سیستم  اسلام  بسیار دقیق است و حتی برای تقسیم عادلانه ی  نگاه معلم بین دانش آموزان نیز توصیه های لازم  را  در خود دارد. این ما هستیم که  از  ابعاد و ظرایف آن بیخبریم. در حقیقت مکتب الهام بخش اسلام، مالامال از دستورهای اخلاقی و تربیتی دربار ه ی انسانهاست. این دستورها  را میتوان از لابلای آیات قرآن و سیره ی عملی اهل بیت(ع) بیرون کشید و متناسب با آن عمل کرد. ➖➖➖➖➖➖➖ ‌🇮🇷 صالحين خراسان رضوي ‌🆔 @Salehin_razavi
تقدیم به همراهان وعرض خدا قوت
ارسال شده از سروش+: ⭕تربیت انقلابی در بیان امام خامنه ای 🔹امام(ره) در بیانیه‌ای فرمودند: «فتح الفتوح انقلاب اسلامی ساختن جوانانی از این قبیل است.» واقعا فتح الفتوح، یعنی ساختن انسان صالح. در نگرش به عرصه فرهنگی کشور، ما باید به تربیت نیروی انسانی توجه کنیم. برای یک کشور، نیروی انسانی همه چیز است. ما اگر نیروی انسانی نداشته باشیم، هیچ چیز نداریم. (21/9/68) 🔹حقیقتا این واقعیتی است که برای یک انقلاب، انسان سازی از همه چیز مهم‌تر است. اگر انقلاب، انسان سازی نکند، هیچ کاری نکرده است؛ زیرا دنیا بدون انسان صالح یک پدیده بی جان و کور و تاریک است. (10/10/69) ➖➖➖➖➖➖➖ ‌🇮🇷 صالحين خراسان رضوي ‌🆔 @Salehin_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕ اصول تربیت اسلامی 🔻اگر بتوانیم همین اصول را برای خود و مجموعه جا بیندازیم مطمئنا جامعه ما به آن رشد متعالی خود خواهد رسید. ۱) اصل نیت داشتن و انگیزه الهی (انما الاعمال بالنیات) ۲) اصل اختیار و آزادی (لا اکراه فی الدین) ۳) اصل تکلیف و مسئولیت (ما مامور به وظیفه ایم نه نتیجه) ۴) اصل تقدم تزکیه بر تعلیم (ویزکیهم و یعلمهم الکتاب) ۵) اصل مداومت و پویایی در تربیت (ان الذین قالو ربنا الله ثم استقامو) ۶) عبادت ۷) تلفیق ایمان و عمل ۸) توام ساختن علم و عمل ۹) تربیت عملی یا پیروی از سیره ۱۰) تبعیت از عقل در تربیت اسلامی ۱۱) امر به معروف و نهی از منکر ۱۲) مجاهده در راه حق ۱۳)‌ پاداش و تنبیه ۱۴) توبه و انابه ۱۵) پند و اندرز دادن ۱۶) تربیت از طریق ذکر ‌الگو ۱۷) تربیت از راه عبرت گرفتن از سرگذشت اقوام و ملل گذشته ۱۸) خودشناسی و خداشناسی ۱۹) دشمن شناسی که شامل شناخت شیطان‌ و شگردهای گمراه کنندگی او و بیان ابعاد تهاجم فرهنگی دشمن می‌شود ۲۰) توبه و توجه مدام به این نکته تربیتی که همواره راه بازگشت به سوی خدا برای انسان‌ها باز است ۲۱) تفکر و تدّبر (تفکر یعنی به مغز مواد خام دادن و تدّبر یعنی تجزیه و تحلیل این مواد) ۲۲) انتقال ارزش‌ها( شامل فرهنگ ارزش‌ها و سایر ارزش‌های زندگی انسان مثل ارزش‌های عمر و جوانی) ۲۳)هجرت (مانند تغییر محل سکونت فرد از محله نامناسب و دور نگه‌داشتن متربّی از بدیها بخصوص برای مدیریت خوابگاه ها) ۲۴) تقویت اراده افراد ۲۵) دعوت مداوم به کار، تلاش و سازندگی و دوری از کسالت ۲۶)به کار گیری روش مشارطه،‌ مراقبه و محاسبه و… در این باب حرف بسیار است که باید با مطالعه منابع ارزشمند دینی و هم صحبتی با علما تا حد امکان از این منابع فیض، توشه برای خود و دیگران برداشت. ➖➖➖➖➖➖➖ ‌🇮🇷 صالحين خراسان رضوي ‌🆔 @Salehin_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕زنگ خطر سرگروه 🔴خطر اول: محصور شدن روابط افرادی که به عنوان در نظر گرفته می شوند، ممکن است به طور معمول در یک گروه یا بخش دیگری مشغول فعالیت بوده اند و در آنجا دوستانی برای خود داشته اند. توجه نکردن و قطع ارتباط با این دوستان قدیمی یکی از آسیب هایی است که دامان برخی سرگروهها را می گیرد. گاهی اوقات دیده شده فردی که به عنوان سرگروه در نظر گرفته شده، بدون در نظر گرفتن دوستان و دوستیهای قبلی و قدیمی تمام توجه خود را به مسئولیت جدید معطوف می سازد و دوستان قبلی خود را فراموش می کند به این معنا که اگر آنها را بطور تصادفی ملاقات کند احوالشان را جویا می شود اما اگر آنها را دو یا سه هفته هم ندید برایش مهم نیست. عوامل: ۱) تصور غلط نسبت به ویژگیهای سرگروه روابط یک سرگروه می بایست با اعضای گروهش بیشتر از سایر افراد باشد و در مقام عمل هم همین حالت بوجود می آید که سرگروه بیشتر وقت خود را صرف مجموعه گروه خود می نماید. اما این مهم به این معنا نیست که ارتباط با سایر دوستان و همسالانش را به طور کامل کنار بگذارد. متأسفانه برخی از عزیزانی که به عنوان سرگروه انتخاب می شوند، تصور می کنند که می بایست تمام فعالیتهای گذشته خویش و تمامی ارتباطات خود را محدود به مجموعه گروه کنند و دیگر رابطه ای با دوستان قبلی و گروه همسالان خویش نداشته باشند. این ذهنیت یکی از عواملی است که موجب می شود سرگروه رابطه با دوستان قبلی اش را یک کار بیهوده یا کم اهمیت تلقی نماید. فلذا ممکن است  این کار یک نوع وقت تلف کردن ببیند. ۲) عدم اعتدال در حجم برنامه های گروهی برخی از سرگروهها می دانند که نباید روابط خود را به گروه خود محصور نمایند، اما فعالیتهای گروهی خود را آنقدر گسترش می دهند که بطور ناخودآگاه مجالی برای ارتباط با دوستان و سایر مسئولین پایگاه پیدا نمی کنند. ۳) افراط در ارتباط با اعضای گروه گاهی سرگروه آنقدر در رابطه با اعضای گروهش پیشروی می کند که آنان جای دوستان نزدیکش را می گیرند و آن زمان و انرژی که می توانست به دوستانش اختصاص دهد صرف اعضای گروه خود می نماید. او در این حالت تمام تفریح و ورزش و گردش خود را با اعضای گروه انجام می دهد، با آنان گفتگوهای دوستانه دارد و با آنان به منزله دوستان همسن برخورد می نماید. در واقع سرگروه نیاز به «بودن در جمع همسالان و دوستان» را بوسیله اعضای گروهش رفع نموده است. ۴) تکبر معمولا تغییر موقعیت اقتصادی-اجتماعی انسان ها از وضعیت نامطلوب به مطلوب یا از مطلوب به مطلوب تر باعث می شود تکبر در وجود انسان شکل بگیرد. معمولا این اتفاق برای سرگروهها می افتد که از یک وضعیت مطلوب به  وضعیتی مطلوب تر می رسند مثلا در گذشته مسئول ارزشیابی کتابخانه بوده است و حالا به عنوان سرگروه انتخاب شده است. علاوه بر این مسئولیت و عنوان «سرگروه» نسبت به اکثر مسئولیت های درون سازمان پایگاه دارای یک موقعیت ویژه ای است. سرگروه در این مسئولیت رهبری و ریاست یک مجموعه انسانی را بر عهده دارد و این خود مقدمه ای است برای خود بزرگ بینی. همانطور که در بحث های پیشین ذکر شد تکبر و خود بزرگ بینی خود یکی از آسیب های جدی برای سرگروه است اما در اینجا عاملی شده است برای دوری از دوستان و همکارانش. ➖➖➖➖➖➖➖ ‌🇮🇷 صالحين خراسان رضوي ‌🆔 @Salehin_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◼️امام جواد (ع) مظهر مبارزه با باطل بود،او کوششگر برای حکومت الله بود. ▪️شهادت الاْمامُ الجَواد(عليه السلام) را به همه شیعیانش تسلیت عرض میکنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕::سوال:: 🔻فقدان وجود مربی و سرگروه به اندازه نیاز : در بعضی مناطق و نواحی کشور، به ویژه مناطق روستایی و حاشیه شهرهای بزرگ، این اشکال مطرح می‌شود که ما به لحاظ تأمین مربی، حتی با لحاظ شرایط حداقلی آن هم در مضیقه و کمبود قرار داریم، با این مشکل چه کار باید بکنیم؟ پاسخ : در جواب این پرسش، ابتدا دو مطلب مهم و اساسی را متذکر می‌‌شویم: ـ اوّل آنکه: مگر تا به حال، با همین اوصاف که گفته شد و با شرایط حداقلی لازم، در بسیاری از مناطق، برخی افراد محور تجمع جوانان و نوجوانان مسجدی نبوده‌اند و نقش محوری را در پایگاه و مسجد و کانون و... ایفا نمی‌‌کردند؛ پس بر این اساس، اکنون اگر شرایط موجود در این گونه مناطق را هم شرایط قحط‌الرجالی بدانیم و بگوییم در شهرها افراد توانمند و کارا وجود ندارند، باز هم راه حل این مشکل و مسئله به این است که ما همین افراد محوری موجود را توانمند‌‌تر نمايیم و سطحشان را از این که هست، ارتقا ببخشیم؛ به بيان دیگر در شرایط فعلی،بیش از همه نیازمند توانمند‌‌سازی کادر فعال موجود در جبهه فرهنگی مقابله با جنگ نرم است؛ چرا که در شرایط کنونی بضاعت ما در این راه همین اندازه است.  ـ نکته دیگری که باید در پاسخ به این سؤال باید گفت، این است که چون در شرایط فعلی، در واقع رمز اصلی موفقیت جریان تربیت دینی، فراگیر کردن نوعی نگرش تربیتی خاص مبتنی بر انجام کار فرهنگی در مسجد و مجموعه های مختلف است؛ پس بنابراین حتماً لازم است که همه ما در این زمینه به کادر‌‌سازی برای انجام این مهم، در آینده بپردازیم. به عنوان مثال، این عیب بزرگی است که مثلاً یک برادر روحانی، پنج سال یا بیشتر در قالب طرح هجرت و امثال آن، در یک روستا مستقر بوده باشد و بگوید که در این مدت همسرش نیز به عنوان معلم روستا، در برخی فعالیت‌‌های مسجدی یاریش می‌‌کرده، امّا حالا بعد از پنج سال کار فرهنگی و تربیتی مدام و بی‌وقفه، با رفتنش از این روستا، در واقع کار فرهنگی و تربیتی زمین می‌‌ماند و در آستانه تعطیل شدن قرار می‌گیرد. معنای این حرف آن است که این آقا پنج سال فرصت داشته کسانی را برای ادامه این راه تربیت کند، امّا متأسفانه هنوز این کار را نکرده است! بر این اساس، اگر ما نیز همزمان با شروع کارمان روی بعضی افراد خاص سرمایه‌‌گذاری می‌کردیم، الان حلقه‌‌های تربیتی مان لااقل بدون سرگروه نمی‌‌ماندند و از مشکل کمبود مربی در حلقه‌ها نمی‌‌نالیدیم؛ کاری که می‌توانیم حداقل آن را طی دو سال آینده انجام دهیم و با این کار تا حدودی این نقیصه مهم و جدی را مرتفع نماییم. ➖➖➖➖➖➖➖ ‌🇮🇷 صالحين خراسان رضوي ‌🆔 @Salehin_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 🔻-سعی می کنم تو جلسه هیئت و وعظ توجه داشته باشم. - نمی خوام فقط پل باشم برای دیگران ، همه رد بشن برن ،برسن و من بمونم - میخوام راه باشم ، برسونم و برسم! امام علی علیه السلام فرمود: مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ وَ مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیَاه هر كس رابطه خود را با خدا اصلاح کند، خدا رابطه میان او و مردم را اصلاح فرماید. و هر کس کار آخرت خود را اصلاح کند، خدا کار دنیای او را اصلاح می کند. ➖➖➖➖➖➖➖ ‌🇮🇷 صالحين خراسان رضوي ‌🆔 @Salehin_razavi