eitaa logo
کلاس صالحین دختران محله میاندشت
47 دنبال‌کننده
941 عکس
124 ویدیو
6 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️آیت الله مشکینی رحمه الله علیه: 👈 مبادا روز شهادت یا ولادت امامی بگذرد و شما آن امام را زیارت نکنید! در هر روزی که شهادت یا ولادت امامی است به نیت زیارت آن امام یک زیارت امین الله که زیارت کوتاهی هم هست بخوانید تا جزء زائران آن امام محسوب شوید و از برکات زیارت آن امام معصوم بهره مند گردید.
با سلام خدمت اعضای محترم حلقه های صالحین خواهران لطفا هرنفریک عکس پشت نویسی شده با مشخصات کامل شده برای حاجاقا محمدی بیاورید تا کارت صالحین شما اماده بشود.
❤️اِمام رضا (علیه السّلام) : 🍃مَنْ رَضىَ بِالْقَليلِ مِنَ الرِّزْقِ قَبِلَ اللّه‏ُ مِنْهُ الْيَسيرَ مِنَ الْعَمَلِ🍃 🍃هركس به روزىِ كم راضى باشد، خداوند عمل كم را از او می‏پذیرد🍃 📙كافى ، ج 8 ، ص 347، ح 546 📙 دانش نامه عقايد اسلامى، ج 9، ص 120 شهادت امام رضا علیه السلام برهمه عاشقان ولایت تسلیت باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◼️🔳◼️ شهادت مظلومانه یازدهمین پیشوای شیعیان جهان؛ حضرت امام حسن عسکری علیه السلام را به پیشگاه فرزند غائبشان. امام عصر؛ حضرت مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه و شیعیان آن امام تسلیت عرض می‌کنیم. علیه السلام🖤
🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸 ✨ 🔸 پرســـ❓ــش ⁉️ برگزاری مراسم جشن به مناسبت نهم ربیع‌الاول که به "عیدالزهرا" مشهور است به چه منظوری است؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 1⃣ سالروز امامت حضرت ولی‌عصر نهم ربیع الاول، آغاز امامت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه است زیرا هشتم ربیع‌الاول روز شهادت پدر ایشان، امام حسن عسکری (ع) است. دلیل شادی شیعیان و برپاکردن جشن جهت به امامت رسیدن امام زمان است،آنها با این کار یک نوع عرض ارادت نسبت به آن وجود شریف و مادر بزر گوارش حضرت زهرا (س) می‌کنند. اما متأسفانه برخی مراسماتِ شادی‌ها سخیف بوده و برخلاف دین اسلام و توصیه‌ی اهل‌بیت است. در عصر حاضر که دنیای اسلام بیش از همه‌ی زمان‌ها به اتحاد و انسجام مسلمانان نیاز دارد، شایسته نیست ما شیعیان با برپایی چنین مراسماتی دامنه‌ی اختلافات را گسترده‌تر و فاصله‌ی میان مسلمانان را بیشتر نمائیم. پس قتل عمربن‌خطاب در هر تاریخی باشد، برپائی برنامه و جلسه‌ی شادمانی و مراسم جشن و سرور برای مرگ او از اشتباهات فاحش و خطاهای بزرگ به شمار می‌رود زیرا نه در سیره معصومین و نه حتی شیعیان گزارشی مبنی بر اینکه در سالروز قتل عمر مجلس جشنی برپا شده‌باشد نقل نشده است و حتی زمانی که برخی شیعیان و نزدیکان ائمه به ناسزاگویی به خلفا می‌پرداختند، اهل‌بیت با آنان برخورد می‌نمودند. امیرالمؤمنین علیه السّلام وحدت و انسجام اسلامی را از برترین نعمت‌های خدادادی دانسته‌اند و فرموده‌اند: خداوند بر این امت منت نهاده و بین آنها الفت و اتحاد ایجاد کرده است تا در سایه‌ی آن زندگی کنند و به کنف حمایت آن پناهنده شوند. این نعمتی است که احدی نمی‌تواند بهایی برایش بگذارد. زیرا از هر بهایی گران‌قدرتر و از هر چیز پر ارزشی با ارزش‌تر است. 📚نهج البلاغه، خطبه ۱۹۲ 2⃣ سالروز قتل عمربن‌خطاب خلیفه‌ی دوم غلط رایج بین مردم این است که نهم ربیع الاول را سالروز قتل خلیفه دوم ، عمربن خطاب می پندارند. درحالی که این سخن دلیل معتبر و سند تاریخی ندارد. زیرا طبق منابع تاریخی فریقین (شیعی و سنی) عمربن‌خطاب در روز بیست و سوم ذی‌الحجه ترور شد و پس از سه روز یعنی اواخر ذی الحجه درگذشت. بسیاری از بزرگان شیعه براین اتفاق نظر دارند که تاریخ قتل خلیفه دوم ۲۶ یا ۲۹ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق است. 〽️شیخ مفید در کتاب « مسار الشیعه » آورده است: در روز بیست و ششم ذی الحجة سال ۲۳ هجری عمر بن خطاب مجروح گردید و در بیست و نهم ماه درگذشت. 📚مسار الشيعة (المجموعة)،الشيخ المفيد، ص۲۳،سال چاپ : ۱۴۰۶، ناشر مكتب آية الله العظمى المرعشي النجفي - قم. 〽️شیخ ابراهیم بن علی کفعمی در کتابی معروف به مصباح آورده است:باید دانست که قتل خلیفه دوم در ۲۶ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق واقع شده است . این مطلبی است که صاحبان کتاب های « طبقات »، « مسار الشیعه »، و ....بر آن تصریح نموده اند، بلکه اجماع شیعه و اهل تسنن نیز بر این است. 📚المصباح، كفعمي، ص۵۱۱، چاپ دوم، سال چاپ ۱۴۰۳ - ۱۹۸۳ م، ناشر مؤسسة الأعلمي للمطبوعات - بيروت. 〽️مرحوم علامه مجلسی که خود نظریۀ نهم ربیع را نقل کرده است، می‌نویسد: اینکه گفته‌اند قتل عمر در ماه ذی‌حجه بوده، بین فقهای شیعۀ امامیه مشهور است. 📚بحار الانوار ، ج۳۱ ، ص ۱۱۸ 3⃣ مرگ عمربن‌سعد برخی نقل‌ها روز نهم ربیع را سالروز مرگ عمربن‌سعد می‌دانند. 📚مروج الذهب و معادن الجوهر،على بن حسين مسعودى‏، ج ۲، ص ۳۲۱، ناشر دار الهجرة، مكان نشر: قم‏،سال چاپ: ۱۴۰۹، نوبت چاپ دوم‏؛ الطبقات الكبرى‏،ابن سعد كاتب واقدى‏، ج۳، ص ۲۵۸، ناشر دار الكتب العلمية،مكان نشر: بيروت‏، سال چاپ: ۱۴۱۸،نوبت چاپ: دوم‏. ♻️نتیجه اینکه: ✳️ قولی که مرگِ عمربن‌خطاب را در نهم ربیع‌الاول می‌داند، فاقد دلیل معتبر است. ✳️ برپایی چنین جلساتی قطعاً مورد رضایت امام‌زمان (عج) نیست زیرا با هر عنوانی باشد موجب: - برانگیخته شدن آتش دشمنی اهل‌سنت. - ترغیب، به مقابله به مثل: * توهین و هتک حرمت به مقدسات شیعه *تعرض به جان شیعیان 🆔 @javadheidari110 🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸 https://eitaa.com/joinchat/1442971696Cbed44059c0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا