eitaa logo
شبکه تربیتی صالحین
790 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
458 فایل
کانال را جهت تقویت شبکه تربیتی صالحین راه اندازی نموده ایم
مشاهده در ایتا
دانلود
💢قال علي 🌹(علیه السلام): «خالِطُوا النَّاسَ مُخالَطَهً إن مُتُّم مَعَها بَكَوا عَليكُم و إن عِشتُم حَنُّوا إليكُم» (نهج البلاغه، حكمت10)💢 🌸 با مردم آنگونه معاشرت كنيد كه اگر مُرديد بر شما اشك بريزند و اگر زنده مانديد با اشتياق به سوي شما بيايند. 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @salehinlenjan
آرزوی دور و دراز یعنی این! فی الکافی عن امیر المومنین(علیه السلام): الزُّهدُ فى الدنيا قَصرُ الأمَلِ، وشُكرُ كُلِّ نِعمَةٍ ، والوَرَعُ عن كُلِّ ما حَرَّمَ اللّه. (الشافی صفحه 536 )  زهدی که این همه درباره اش روایت وارد شده است، و به آن تحریص شده است، اولش این است که آرزوهای دور و دراز و افسانه وار را از ذهن خودت بیرون کنی. کوتاه کنی این آرزوها را. نه این که هیچ آرزو انسان نداشته باشد. 🔰 گاهی انسان در ذهن خود یک خواسته ای و یک آرزویی را آنچنان پرورش می دهد که در ذهن تحکیم می شود و تبدیل می شود به یک هدف و یک آرمان قطعی . و انسان برای رسیدن به آن، هر خلاف و هر کار زشتی را مرتکب می شود. چند سال قبل از این در آمریکا یک جاسوس عالی رتبه شوروی سابق را دستگیر کردند. سالها در دستگاهای بالای آمریکا مشغول بود و فرد عالی رتبه بود، امَا خیانت می کرد. برای دشمن آمریکا مشغول بود و فرد عالی رتبه ای بود، امَا خیانت می کرد.برای دشمن آمریکا که آن روز شوروی بود، جاسوسی می کرد. او را گرفتند.در بازجویی از او پرسیدند: تو که آمریکایی هستی.چه داعی داشتی که بر خلاف مصالح کشور و میهن خودت عمل کردی؟ گفت: من آرزوی یک خانه آنچنانی ، یک ویلا داشتم. مثلا یک خانه سیصد متری. یک پول فوق العاده لازم داشتم. این پول هم از این راه حاصل می شد. آرزوی دور و دراز یعنی این. آرزوی یک خانه آنچنانی در دل او تبدیل می شود به یک هدف. که باید انسان خودش را بکشد برای این که به این هدف برسد. و فرق نمی کند از چه راهی به هدف برسد: 🔰 از راه حرام باشد، حلال باشد یا خیانت باشد. این است که در روایت متعددی فرمودند: اخوَف ما اخافُ علی اُمتی طول امل است. که انسان همین طور آروزها را در ذهن خودش بپرواند. تبدیل بکند به یک نقطه ثابت در صفحه وجود خودش، که باید همه تلاشها را کرد برای این که به آن رسید. معلوم است در چنین حالتی، انسان حق را ناحق می کند،دروغ می گوید، خیانت می کند، گناه می کند برای این که به آن برسد. این شده هدف. ✅زهد این است که انسان این آرزو و خواسته قلبی را به این شکل کنار بگذارد و دنبالش نباشد. اگر گیرش آمد ، بسار خوب، شکر خدا را بکند. اما این طور نباشد که یک آرزویی باشد که برای رسیدن به آن،هیچ مرزی و حدی را نشناسد. ✅ یکی دیگر از عوامل مشکله زهد عبارت است از شکر هر نعمتی . هر چه خدا به شما داده، این را شکر کنید. خود شکر نعمت، ناگریز توجّهِ بِه نعمت را همراه خود دارد. که انسان توجه کند این نعمتهای خدا را پیدا کند. و انَ تعدَوا نعمة الله لا تحصوها. وقتی انسان دچار کمبود نعمت می شود، می فهمد این نعمت چه قدر بزرگ بود. ما توجه نداریم به این نعمتها! وقتی انسان توجه کرد به این نعمتها، و معرفت پیدا کرد، قناعت پیدا می کند. سوم هم این است که از هر آنچه خدا برای تو ممنوع کرده، دامنت را برچینی. ورع، یعنی کناره گیری کردن، دامن برچیدن، دوری کردن. این می شود زهد. [ شرح حدیث از امام خامنه ای در مقدمه درس خارج 13/08/87]   ❤️ ❤️ 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @salehinlenjan
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ❌خودخواهی آفت کار گروهی❌ 🔸 من دوست دارم همه کاره 'من' باشم 🔸 اگه من نباشم کارها انجام نمیشه!!! ▪️ این جملات را اگر ناخودآگاه در ذهن خود شنیده باشیم باید بدانیم به مرتبه ای از و دچار هستیم چه مسئول تشکیلات باشیم چه جزء ای ترین فرد یک گروه ▪️ باید بدانیم اگر در کارمان غرور دخیل شود از کار گروهی دور خواهیم شد و این به منزله تزلزل در یک تشکیلات است ، زیرا انجام فعالیت های به صورت سیستماتیک ، منظم و گروهی از خصلت های بارز کار تشکیلاتی است. لذا عقب نشینی از کار گروهی می تواند در فعالیت های آتی تشکیلات خلل ایجاد کند . لازم به توضیح است این عقب نشینی از کارگروهی به صورت غیر ارادی و به واسطه خودخواهی و غرور در شخص ایجاد می شود. ▪️ خوشحالی و لذت نفس را می توان مسبب ایجاد این خودخواهی و غرور در شخص دانست و چه بسا دلیل تداوم غرور هم همین خوی لذت جویی در شخص باشد. همین می خواهم ها ، دوست دارم ها و همین من گفتن ها و.... را می توان از علائم خودخواهی و غرور دانست ، غروری که شخص را تک رو و تشکیلات را آسیب پذیر می کند. ▪️تا زمانیکه متوجه نباشیم که ست دچار این خواهیم بود لیکن شخص مبتلا بایستی برای خود مشخص کند که در انجام کارها چه به سرانجام مثبت برسد یا نرسد ، خود او کاره ای نیست بلکه این ست که کارها را به سرانجام می رساند. ▪️ امام روح الله (ره): مرض هاى روانى اگر درد داشت باز جاى شكر بود ، بالاخره انسان را به معالجه و درمان وا می داشت؛ ولى چه توان كرد كه اين امراض خطرناك درد ندارد. مرض غرور و خودخواهى بي درد است. معاصى ديگر بدون ايجاد درد قلب و روح را فاسد می سازد. اين مرضها نه تنها درد ندارد، بلكه ظاهر بخشى نيز دارد: مجالس و محافلى كه به غيبت می گذرد خيلى گرم و شيرين است! حب نفس و حب دنيا كه ريشه همه گناهان است لذتبخش می باشد! (کتاب جهاد اکبر،صفحه ۵۲) 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌿آسیب_شناسی _های_تشکیلاتی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @salehinlenjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ (ع) فرمودند 🌴 ما أقبَحَ بالإنسانِ ظاهِرا مُوافِقا، و باطِنا مُنافِقا 🍃 چه زشت است برای انسان كه ظاهری موافق و همسو، و باطن منافق و دورو داشته باشد. 📚 غررالحکم،باب الباطن ‌ ‌ ‌ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @salehinlenjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5987829789589766772.mp3
2.26M
👦🧒 🔸چگونه فرزندانی باایمان تربیت کنیم؟ 🔹چهار روش وتکنیک برای افزایش ایمان کودکان 👶مجموعه کلیپ‌های تربیت فرزند (قسمت۹) ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @salehinlenjan
☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘ 🧀مثل نان سنگک! نان سنگک تا خمیر و خام است، به سنگ‌ها حتی به ریزترین آن‌ها می‌چسبد، اما همین که پخته شد، خیلی راحت از همه آن‌ها جدا خواهد شد. انسان هم همین‌طور است؛ تا خام است، دلبسته و وابسته است، اما همین که پخته شد، خیلی راحت از این چیزهایی که به آن‌ها وابسته و دلبسته است، دل برمی‌کند. اصحاب سیدالشهدا(ع) بر اثر آتش عشق اباعبدالله(ع) پخته شده بودند، لذا خیلی راحت از این دلبستگی‌ها، و از عزیزترین کسان و بستگان خود گذشتند. وقتی هم که تهدید شدند که خانه‌هاشان را خراب خواهند کرد، خیلی سریع و صریح آدرس و نشانی خود را به تیرها بستند و به وسیله کمان‌ها به سوی آن‌ها پرتاب کردند، چون هیچ دلبسته نبودند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @salehinlenjan
هدایت شده از نشست تربیتی صلحا
📲 دومین مرحله مسابقه کتابخوانی ویژه (بخش ولایت از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) 🌐ویژه اساتید و سرمربیان صالحین در دهه ولایت 💳 همراه با جوایز نقدی 👈لازم به ذکر است، مربیان و سرگروه های طرح صالحین در صورت تمایل می توانند در این مسابقه شرکت داشته باشند 📝فرصت مطالعه تا زمان ارسال سوالات در گروه، باقیست https://eitaa.com/joinchat/18219065C5f606cde96